|   15:07:40
  אברהם פריד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

הטור של פריצי

המירוץ אחרי קרני השמש. רקוויאם לשופט מתאבד. נהגת השודים של המדען הראשי. מישהו בשכונת אמל"ט מחפש מכות. ברק פוקד אברכים. לבייב מכיר את השיטות. ועוד
07/03/2008  |   אברהם פריד   |   מאמרים   |   תגובות
[אילוסטרציה: AP]

נהגת המירוצים

מנהלת הקשרים הבינלאומיים בלשכת המדען הראשי של משרד התמ"ת, הגב' מינה גולדיאק, התאימה שמלה לבנה לנעלי עקב אופנתיות, ובאה לעשות נסיעת מבחן במכונית החשמלית של שי אגסי. היא אומנם לא יכלה לפתח מהירות, בגלל שזה היה במגרש חניה סגור, והיא לא בחנה את טווח הנסיעה או כמה זמן לוקח לטעון את המצברים הכבדים, אבל היא יצאה מלאת שבחים והתפעלות מ"השקט של המשאבה ההידראולית". ומ"התאוצה של המנוע החשמלי".

אני מקווה שלפני שהמדען הראשי שלנו יבזבז מיליארדי דולרים על ההרפתקה ההזויה של המכונית החשמלית הישראלית הראשונה (או על תרגיל עוקץ פיננסי של יזמי עסקים ממולחים), הוא יבדוק את הנתונים ואת המתרחש בכלים קצת יותר מדעיים מאשר כלי האמוציות והוויברציות של "נהגת המבחן" שלו.

המגייס
[צילום: פלאש 90]

לזכותו של אהוד ברק והספינים שלו עוד ייזקף טיהורו של נתניהו מהשם הרע שהוא צבר בספינים שלו. בשנת 99 הבטיח לנו ברק גיוס "לכולם" ואז גדל מייד מספר מקבלי הפטור ב-15%. חלפו 9 שנים, והשבוע הוא הודיע לנו על גיוס 1,000 אברכים מ-61 ישיבות חדשות שלא מוכרות לצרכי השתמטות. אז תרשמו לפניכם: לא רק שאיש מהם לא יגויס, אלא שזה יגמר בעוד שבועיים במתן הכרה רשמית גם ל-61 הישיבות האלה כמשחררות סיטונאיות.

שימו לב למספרים: 61 "ישיבות" עם 1,000 "תלמידים". 16 תלמידים בממוצע לישיבה. כנראה שבכל בלוק רשמו כבר "ישיבה" לנוחות מתפרפרי הגיוס. מספרם הארצי הכולל, אגב, עומד כיום על 50,000 איש. ותודה לברק.

ידינו לא שפכו את הדם

מהומה פרצה השבוע בתקשורת כשנטען שד"ר מסעד ברהום, ערבי-נוצרי שנתמנה למנהל בית החולים בנהריה, אמר כי "היהודים הרגו את ישו ועכשיו תשלמו על כך". כשבודקים את הפרטים, מתברר שהדברים הללו נאמרו לפני חודשיים בישיבת הנהלת בית החולים שהתקיימה ביום 24 לדצמבר 2007, ואז מבינים שזו הייתה אמירה מבודחת כלשהו שנאמרה על-רקע חג המולד שחל באותו יום. נראה שמישהו שלא קיבל מהמנהל החדש מינוי או שכועס עליו ניסה עכשיו להפוך את משמעויות האירוע לצרכי עריכת מסע צלב נגדו. המהומה שכחה, אך כדאי לד"ר ברהום, שזה עתה ניצל מצליבה עיתונאית, לזכור שגם אם היהודים לא הרגו את ישו, הם בהחלט היו מי שתפרו עליו את הסיפור שהודלף לרומאים.

כך עושה פרקליטות

לפעמים לא צריך להוסיף דבר. להלן ציטוט מדויק של מה שכתב ביום 2.3.2008 שופט בית משפט השלום בירושלים ארנון דראל בהחלטתו בתיק אזרחי 05681/06 (המדינה יוצגה בתיק זה על-ידי פרקליטות ירושלים):

"בשולי הדברים אעיר כי יש להצטער על כך שהמדינה הסתמכה בטיעוניה על פסק דין שניתן על-ידי בית משפט השלום שעה שפסק הדין בוטל על-ידי בית המשפט המחוזי מבלי שדבר ביטולו של פסק הדין יוזכר בטיעוני המדינה וזאת בשים לב לכך שהמדינה הייתה צד באותו הליך ויוצגה גם שם על-ידי פרקליטות מחוז ירושלים".

רקוויאם לשופט

ובכל זאת, מכיוון שסביר שלעולם כבר לא תשמעו יותר על השופט הזה, (בטח שלא כמועמד לקידום), צריך להוסיף:

ארנון דראל, יליד 1966 , בוגר גימנסיה הרצליה, שירת בחיל המודיעין, סיים משפטים בהצטיינות באונ' העברית ואח"כ גם תואר מוסמך, עבד כמרצה במכללה למשפטים, פעל מאז 1992 כעו"ד במשרד פרטי עד שבשנת 2005 מונה לשופט. בתחילת חודש מרץ 2008 כתב על השיטות של הפרקליטות ובכך חתם על סיבת חיסול הקריירה שלו. רקוויאם לשופט תמים ואמיץ.

מהירות האור ומרחב הזמן

מודעה של "ועדת המכרזים הבין-משרדית להקמת תחנות כוח סולאריות" הזמינה חברות וקונסורציומים בינ"ל להשתתף בהליך המיון המוקדם במכרז להקמת תחנת כוח סולארית בנגב. המודעה, בחתימת סגן בכיר לחשכ"ל האוצר, מבהירה שהיא מיועדת לגופים עם ניסיון מוכח בהקמת והפעלת תחנות כוח, כאלה שיש להם איתנות פיננסית והון עצמי ומציעה למתעניינים לקרוא את הפרטים ותנאי הסף שיתפרסמו ביום א' הקרוב באתר האינטרנט של החשכ"ל.

יפה מאוד שישראל מתקדמת ונערכת סוף-סוף לייצור חשמל ממקורות סולאריים, כי יש לנו הרבה קרני שמש ובחינם, אבל אני הייתי מוסיף ומציע למתעניינים לקרוא קודם גם את התנאים של מכרז אחר: מדובר במכרז המפורסם להדפסת תעודות זהות מודרניות וחכמות. כבר 15 שנים מאז שפורסם המכרז הראשון ומדינת ישראל עדין לא מצליחה לסיים את העניין, עוד אין זוכה במכרז ולכן תושבי ישראל מסתובבים עדין עם תעודות זהות מקרטון שטכנולוגיה הדפוס הישנה שמשמשת להדפסתן עוד מעט כבר תישכח.

לכן, מומלץ למתעניינים בהקמת תחנה סולארית להצטייד בנשימה ארוכה: כמו שזה מתנהל במכרזים הממשלתיים שלנו, סביר להניח שוועדת המכרזים של מדינת ישראל תסיים את עבודתה ותבחר את הזוכה במכרז להקמת תחנת הכוח הסולארית הרבה אחרי שהשמש כבר תדעך.

מחפש מכות

גם מי שזוכרים איך פעם (1969) פרצה מלחמה בין אל-סלבדור לבין הונדורס בעקבות משחק כדורגל, לא בדיוק מבינים את הסיפור הדרום אמריקני החדש: נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס גירש את שגריר קולומביה מארצו ושלח 9 גדודי צבא לגבול עם קולומביה, בגלל שקולומביה הרגה בשטח של אקוואדור איזה מנהיג מחתרת קולומביאנית שמאלנית. מה הקשר, איפה בדיוק זה אקוואדור (בצד השני של קולומביה) ולמה ונצואלה מאיימת על קולומביה במלחמה, לכל העיתונים יש הסברים, אבל אין להם מושג.

האמת היא שרק אנו כאן, בטור הזה, הבחנו מראש שצ'אווס החליט להתגרות בקולומביאנים: כבר לפני כחודש סיפרנו כאן שנשיא ונצואלה צ'אווס נוהג ללעוס בפומבי עלי קוקה שמקורם בבוליביה ומתפאר בזה. מאחר וכל העולם יודע שדווקא קולומביה, שכנתו הקרובה של צ'אווס, הייתה תמיד יצרנית הסמים הגדולה בעולם, זו התגרות מכוונת. במושגים דרום אמריקנים ,להיות שכן קרוב של קולומביה אבל להזמין סמים דווקא מבוליביה הרחוקה ועוד להשוויץ בזה בפומבי, זה כמו להיות אצלנו שכן של מרוקאים ולהתחיל להשוויץ ולפרסם בשכונה שאנו מעדיפים מופלטות של משפחת רבינוביץ.

מכיר את השיטה

המיליארדר החרדי לב לבייב עבר לגור בלונדון ומשם מתח ביקורת על המדינה, על אובדן היהדות בישראל, על ההחמצה בקליטת יהדות ברה"מ ועוד. לזכותו יאמר שלא רק שהוא שווה 4 מיליארד דולר אותם עשה והרוויח בעצמו, ולא רק שבאמת איכפת לו והוא מעורב ומשתדל לתרום ולעזור לפי דרכו ואמונתו, אלא שגם אם לא מסכימים עם עמדותיו, דבריו לפחות נאמרים בנימוס, בהיגיון ובטעם.

כשנשאל מדוע אינו נכנס בעצמו לזירה הפוליטית הישראלית כדי לקדם את רעיונותיו, השיב: "אם אני רק אנסה לעשות את זה, אני מייד אוזמן לחקירה על מתן שוחד בשביל לקבל איזה עסק, או איזו באסטה של פלאפל. בגלל זה אני לא מתכוון להיות שם". תודו. היהודי חכם.

תזכורת לשתיקה

אנשי משרד מבקר המדינה פרסמו שהם מתחילים לבדוק את הסיבות למחסור הצפוי בחשמל בישראל ואת הסיבות לכישלון כניסתם של יצרנים פרטיים לענף. אם הם כבר חוקרים ברצינות (האמנם?), אולי אפשר לבקש מהם לעשות פעם עבודה אמיתית ולספר לנו מי מחפה עדיין על יו"ר ועדת המכרזים הקודם של חברת החשמל, השופט דן כהן, זה שקיבל שוחד בחברת החשמל אבל באישור הפרקליטות הוא נסע "ללמוד מוזיקה" בניו-יורק ומשם עבר לפרו, ארץ ה"אין הסגרה", שם הוא חי באושר ובעושר.

בתמורה לפרסום הסיפור המלא על כל מעשיו של דן כהן ושותפיו בחברת החשמל ובעיקר תמורת פירוט שמות ידידיו הקרובים בפרקליטות, ני מוכן למסור למבקר המדינה כתובת של מחסן בחברת החשמל, שם הוא ימצא, ארוזות עדין בקופסה, שתי טורבינות חדשות ליצור חשמל, שעלו 500 מיליון אירו ולא מייצרות חשמל.

למה צפוי מחסור בחשמל בישראל אנו כבר יודעים, אדון לינדנשטראוס. גם למה נמלט השופט דן כהן אנו כבר יודעים. אבל אנו רוצים לדעת מי בפרקליטות קיבל מה, כדי לאפשר לדן כהן להעלם ולדאוג שהפרשה הזו תיקבר במעטה של השתקה. מקורביו של דן כהן חוזרים ומבהירים שלא כל 50 מיליון דמי השוחד הלכו אליו, ואנו, אגב, כבר מזמן עברנו את הימים שחשבנו שבפרקליטות עושים דברים כאלה בתום לב או בחינם.

תאריך:  07/03/2008   |   עודכן:  07/03/2008
אברהם (פריצי) פריד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
משה, עורך-דין
7/03/08 18:16
 
Iris67
7/03/08 21:08
 
משה, עורך-דין
9/03/08 01:24
2
Iris67
7/03/08 18:44
3
פרקליט אלמוני
7/03/08 18:46
 
תלמיד כתה א'
7/03/08 21:57
 
השם לב לפרטים
26/01/12 17:31
 
שמעון אמסלם
8/03/08 17:23
4
ע. סובול
8/03/08 04:38
 
הנ"ל
8/03/08 10:35
5
אבי צור
8/03/08 19:57
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארגון אמנסטי פרסם (7.3.08) הודעת גינוי לפיגוע הירי בישיבת מרכז הרב בירושלים יום קודם לכן. להלן נוסח הודעת אמנסטי, המצטטת מדבריו של מלקום סמארט, מנהל אזור המזרח התיכון וצפון אפריקה באמנסטי:
07/03/2008  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
שעות לא מעטות כבר חלפו מאז הפיגוע הנורא בישיבת מרכז הרב בירושלים. הלוויות הנרצחים תסתיימנה בשעות הקרובות, שידורי החדשות המיוחדים על המאורע ובעקבותיו, בארץ ובעולם, חדרו לכל בית בישראל וגם במדינות רבות מחוצה לה.
07/03/2008  |  מנחם רבוי  |   מאמרים
א. המומחים לטרור ולגרילה מאוחדים בדעה, שאלה מתאפשרים רק כאשר המפגעים בפועל, שהם תמיד מיעוט-מזער, נהנים מאהדת האוכלוסיה מתוכה הם פועלים. להלן "ספירת מלאי" חלקית מאוד:
07/03/2008  |  ספי סגל  |   מאמרים
החוסן הכלכלי של אוסטריה קיבל זריקת עידוד נוספת, כאשר השכילה אוסטריה להצטרף לאיחוד האירופי בחודש ינואר 1995. בעקבות הצטרפותה לאיחוד האירופאי, החלו משקיעים ויזמים רבים להשקיע את ממונם באוסטריה. בנוסף, החל משנת 2005, שנה בה בוצעו מספר רפורמות מהותיות באופן המיסוי באוסטריה, שיפרה אוסטריה את מעמדה ובכך הביאה למצב בו מספר המשקיעים הזרים גדל אף יותר.
ברע"א 4620/04 דלק חברת דלק הישראלית בע"מ נ' איילון חברה לביטוח בע"מ ואח', נדונה השאלה, האם אדם שיצא ממכוניתו והחליק על כתם שמן נכנס תחת ההגדרות "תאונת דרכים" ו-"שימוש ברכב מנועי" לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה - 1975.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il