סקר TGI השנתי לשנת 2011 מגלה (יום ב', 16.1.12) כי קריאת העיתונות המודפסת ביום חול ירדה בחציון השני של 2011 ל-63% לעומת 65.2% בחציון הראשון. מדובר בשבירת מגמה חריגה שאפיינה את ישראל בשנים האחרונות לפיה, בניגוד למגמות העולמיות של ירידה בקריאת עיתונות מודפסת, הייתה בישראל התחזקות משנת 2009 בקריאת העיתונים.
הסקר מעיד על המשך הובלה של ה
עיתון ישראל היום על פני מתחריו כעיתון הנקרא ביותר בישראל. שיעור החשיפה היומי שלו (בימי חול) הוא 38.1%, עלייה של 1.8% ביחס לשנה שקדמה. במקביל, גם
ידיעות אחרונות מתחזק ב-0.9% לשיעור חשיפה יומי של 35.8%.
מעריב לעומתם נחלש ב-1.5% ל-11.5% חשיפה בלבד. בשלושת העיתונים חלה ירידה במחצית השנייה של השנה שקדמה. את הירידה בשיעור החשיפה לישראל היום ניתן אולי לתלות בדרישה החדשה לדמי משלוח.
עיתון הארץ שומר על שיעור קריאה זהה של 6.6%.
בסופי-שבוע, שומר ידיעות אחרונות על המובילות בשיעור של 43.4%. מגמת התחזקות חדה בישראל היום, שעלה ב-3.3% ל-31.3%. נתונים נוספים: מעריב - 13.1% (2.9%-); הארץ - 7.3% (0.4%-).
איתן כסיף מנכ"ל קנטאר מדיה ישראל המבצעת את סקר TGI בישראל ציין כי התופעה המעניינת בחציון השני של 2011 לעומת הראשון היא התחזקות הקריאה בעיתונות הכלכלית בימי חול - גלובס,
דה מרקר וכלכליסט, לרמה של 19.3% לעומת 18.1% והן ברמת התחזקות העיתונים כל אחד בנפרד. לדבריו, ייתכן שתופעה זו קשורה בהשפעות המחאה החברתית שהפנו את תשומת לב הציבור להתעניינות מעמיקה יותר בנושאים כלכליים ביתר עוצמה. התופעה בולטת בהשוואה לשאר העיתונות היומית שבה מסתמנת ירידה בקריאה בין שני החציונים.