אילת מצגר, מנכ"לית
הרשות השנייה לטלוויזיה, אמרה (יום ג', 18.12.12) כי שוק התקשורת בישראל נמצא בתקופה מאוד קשה. זמן קצר לפני שאושרה ההחלטה על כך באופן רשמי, אמרה מצגר כי מסתמן שיידרש לקצץ גם בתקציב של ערוץ 2 ולקצר את זמן המהדורה לחצי שעה. "זו החלטה מושכלת בעיני", אמרה.
"הערוצים 2 ו-10 הם ערוצים מסחריים ציבוריים. הם מסחריים בהיבט הכלכלי אך יש עליהם פיקוח ציבורי כבד מאוד. בכל ערב 30-40% מהאוכלוסיה בישראל צופה בחדשות באחד מהערוצים 2 ו-10 על-אף ריבוי מקורות המידע הרבים. הציבור רוצה לצרוך את התקשורת מהערוץ המהימן שאותו הוא בוחר. הניסיון לצבוע את הערוץ המסחרי באור פחות מדויק ואמין בגלל נוסח התנהלות שלו הוא לא נכון", אמרה.
הדברים נאמרו בכנס ישראל-שדרות לחברה של
המכללה האקדמית ספיר, במסגרת פאנל בנושא "מה חדש בחדשות", שעסק בשינוי שעברה התקשורת בישראל עם התפתחות המדיה בעולם המודרני והאם התקשורת עדיין עושה את עבודתה ככלב השמירה של הדמוקרטיה, בעידן בו כתבים לא תמיד יוצאים לשטח והמידע מגיע אליהם ע"י המידיה האינטרנטית, דוברים ויחסי ציבור.
מיקי מירו, מנכ"ל
רשות השידור, אמר כי "היום אנחנו כעורכים וכתבים מקבלים הרבה מאוד מידע ואנחנו נבחנים על האמינות שלנו ולכן אנחנו לא ניפול לשום ספין או כתבה יחצ"נית, אנחנו מכירים את האינטרסים ויודעים לאמוד אותם".
עומר בן רובי, עורך חדשות ומגיש תוכניות בגלי צה"ל, אמר כי התחנה בה הוא עובד לעולם לא תשדר שום ידיעה שפורסמה באינטרנט לפני שכתב אמין שלה בודק את המידע. "מקור המידע האינטרנטי חשוב, רלוונטי, אבל גם אותו צריך לבדוק ולהצליב", אמר. "השידור הציבורי למרות היותו פורמאלי נתפס בעיני הציבור כאמין יותר אולי בשל היותו פחות זריז ונמהר כמו הערוצים המסחריים. בשונה מ
קול ישראל, גל"צ החליטו לבטל את מבזקי החצי מתוך עיקרון שהמאזין יכול לחכות לשעה עגולה על-מנת להתעדכן בחדשות ואם יש משהו דחוף ביותר אנחנו תמיד יכולים לפרוץ לשידור".