|   15:07:40
  דב אבן-אור  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

גניבת השלטון מהעם בשנת 49 - והשלכותיה

לדאבון הלב, הזיכרון הציבורי קצר, וגם אנשי אקדמיה אינם בקיאים בהיסטוריה החוקתית של מדינת ישראל. 99.9% מהציבור משוכנע כי שיטת השלטון והמשפט הנוהגת בארץ, הינה חוקית, אולם – האמת הינה הפוכה לגמרי
24/11/2008  |   דב אבן-אור   |   מאמרים   |   תגובות
מצב הפוך - שופטי בג"צ מנהלים את המדינה

באוקטובר 48, אמורות היו להתקיים בחירות כלליות ל"אסיפה המכוננת", שתפקידה היה לחוקק חוקה ואחר-כך להתפזר, כדי שהעם יבחר את הכנסת הראשונה על-פי החוקה, ומערכת המשפט תכונן בהתאם.

בפועל - הבחירות התקיימו בתחילת 49; אולם מפא"י וחברותיה לקואליציה אז, דאגו כי המוסד שנבחר לא יחוקק חוקה, ומאידך - יתפזר ויכריז על עצמו "ככנסת הראשונה", ועניין החוקה יידחה לעתיד (והכל תוך 3 חודשים מיום כינון האסיפה).

זה היה פוטש ציבורי וגניבת השלטון מהעם, ועל כך אף משפטן אינו יכול לחלוק!

חוקה - אינה רק הצהרה בדבר מהות מדינה, זהותה, גבולותיה וכד', אלא גם קביעת שיטת שלטון ומשפט. לכן, גם במשטרים דיקטטורים השליט פועל לכינון חוקה, כדי לתת לגיטימציה למשטרו.

לכאורה - נדמה כי לא קרה אירוע טראומתי, שכן האדם הפשוט אינו מבדיל בין "אסיפה מכוננת" וכנסת. אולם עד היום אין חוקה, ולא נחקקה שיטת שלטון ומשפט, ולכן הקש שאנו אוכלים כיום, הינו תוצאה ישירה מגניבת השלטון כאמור!

התוצאות לגניבת שלטון

המפלגות השתלטו על המוסד המחוקק, ויצרו שלטון מעוות ואנטי-דמוקרטי כלפי הציבור היהודי כולו!

לא נחקקה שיטת משפט חדשה, אלא העתיקו את המערכת המנדטורית, למרות שזו נוצרה כדי לשרת את הבריטים ולא לעזור לציבור היהודי שחי בארץ.

בג"צ לא נולד עם קום המדינה, אלא כונן על-ידי שלטון המנדט, כדי לסלק כל מוקש משפטי מצד תושבי הארץ (קרי - בניגוד לשמו, תפקידו היה למנוע צדק וכניעה לשלטון הבריטי).

כיצד העיוות שנוצר השפיע על חיי היום-יום של אזרחי המדינה?

  • "הכנסת הראשונה" - שמעולם לא נבחרה, אלא תפסה בעורמה את השלטון - דאגה להתקין תקנון לכנסת, שיצר שליטה מוחלטת של המפלגות על נציגיהן בגוף המחוקק, ובכך שליטה על העם.

על-פי תקנון זה (שקיים עד היום), ח"כ חייב להצביע על-פי משמעת סיעתית (כאשר הסיעה מחליטה כך); אין לו שיקול דעת מעצמו, אלא הוא כפוף להחלטת הסיעה בכנסת. ראשי הסיעות - היו והינם נציגי מנגנון המפלגה. במילים פשוטות - העם אינו בוחר נבחריו לכנסת, כדי שאלו יפעילו שיקול דעתם והבנתם, אלא מקנה כוח למפלגה מסויימת לשלוט בעם, באמצעות סיעתה בכנסת.

משמע - כלפי חוץ, המפלגות מציגות לציבור "נבחרת" של כוכבים פוליטיים, שאמורה להנהיג, אך בפועל - השליטה האמיתית בידי יו"ר המפלגה ונאמניו.

  • מפא"י ואחיותיה לשלטון, מנעו פיקוח על המפלגות ועל הבחירות לכנסת, ובעקבות כך קיים מצב אבסורדי ופרדוכסלי (עד היום); מוסדות ציבוריים שונים, נדרשים לעמוד בכללים דמוקרטיים, אך הבחירות לכנסת עתידית מפוקחות על-ידי המפלגות בכנסת היוצאת, באמצעות ועדת הבחירות המרכזית - המורכבת רק מנציגי המפלגות בכנסת היוצאת.

כך מנעו מתנועת "כך" של הרב מאיר כהנא, לרוץ לכנסת ה-12, בתואנה כי הינה גזענית; למפלגות ערביות מותר לקרוא לחיסול מדינה יהודית וכינון מדינת כל אזרחיה, אך לכהנא אסור היה לומר כי המלך הוא עירום!

מפלגות השלטון לא הסתפקו בהקמת "ועדת הבחירות המרכזית", אלא גם מנעו מהציבור פיקוח כל שהוא, על הנעשה בתוכן.

אין פיקוח על הבחירות הפנימיות בתוך המפלגות (בחירת נציגיהן לכנסת, בחירת יו"ר), וכך נוצרו "מפקדי הארגזים", שבהם למי שיש כסף, משלם למתפקדים ושולח ארגזי מעטפות למזכירות מפלגה, כאילו לפנינו דמוקרטיה בהתגלמותה.

  • רק בשנות ה-80 נחקק "חוק המפלגות" שבו הוקם תפקיד רשם המפלגות (מעין רגולטור), אך לאחרון אין כל סמכויות ובפועל הינו "טכנאי רנטגן"; דהיינו, מצלם את המצב ללא יכולת להבריא את הקיים! (חקיקת חוק זה נעשתה רק כדי להציג מצג שווא, אך למעשה הכל נותר כפי שהיה).

  • המפלגות אינן יכולות להתקיים ללא כסף - והרבה! לכן, הן דאגו לחוקק חוקים המאפשרים להם מימון שוטף, ובנוסף לכך גם לצורכי בחירות (ומהו המפתח - לבחירות? על-פי תמונת המצב בכנסת היוצאת! קרי - מפלגה חדשה לא תקבל אגורה בעת מירוץ לכנסת, אך מפלגה קיימת - הכל!).

אולם, זהו כסף "קטן" לעומת נהר הכסף הנשפך לקופת המפלגות באמצעות צנורות עוקפים; הכוונה - לכספים המוזרמים למוסדות חיצוניים של המפלגות, באמצעות תקציבים מיוחדים של משרדים יעודיים (משרדי החינוך והתרבות), ובנוסף - כספים מקופת האפוטרופוס הכללי (שנצטברו ממתנות של מורישים והנחת יד על רכוש שאין לו יורשים, או שלא מתאמצים לחפשם).

כספים אלו מופנים לגופים כגון: "בית-ברל" של מפלגת העבודה, מרכז התנועה הקיבוצית, "בית ז'בוטינסקי" (הליכוד), וגופים עלומים של המפד"ל (בשמה הקודם).

כל החברים במרכזי המפלגות, כלי התקשורת הגדולים ובכירים באקדמיה - ידעו ויודעים, כמה מיליארדים זורמים כל שנה בדרכים הללו, אך ממלאים פיהם מים (אך - בגין "סל תרופות" לחולים קשים, רבים על עשרה מיליון שקלים!).

  • כדי לשמר את "השיטה", אסור לאפשר לאנשים הגונים, להיכנס למעגל, שכן יתחילו לרקוד ריקוד אחר! לכן, אט אט אנשים איכותיים חדלו לבוא בשערי הפוליטיקה, ומאידך - אפורים, חסרי חוליות וקומבינטורים, נעו לוואקום שנוצר והחלו לתפוס עמדות כוח במפלגה, ומשם שייטו לכנסת, וגם כאן לא עצרו אלא דאגו לסידור עבודה גם סביב שולחן הממשלה! בסופו של דבר, הציבור מצא עצמו מונהג על-ידי אנשים משכמם ומטה, ששפתם סיסמאות נבובות, חסרים עומק בסיסי, וכל מעיינם לשוב ולהיבחר לעוד קדנציה!

ואילו אנשים איכותיים פנו לתעשיה, אקדמיה ועסקים, שכן כאן לא נאלצו להיבחר על-ידי חדלי אישים!

  • כדי "שהשיטה" לא תיפגע, לא די בהשתלטות על הכנסת, אלא היה צורך להחליש גם את גורמי אכיפת החוק; כיוון שאלו עלולים לחקור וגם להעמיד לדין את עושי העוולה; לכן, לרשות השופטת לא ניתן מעמד של רשות עצמאית, ובאמצעות שליטה על התקציב, זו הוכפפה לממשלה, ומי שהועמד בראש הרשות - הנו שר המשפטים (כאן, צודקת השופטת דורית ביניש וגם קודמיה, כי הרשות השופטת נשלטת על-ידי המבצעת; אך הבומרנג חזר בדרך של השתלטות הבג"צ על ניהול המדינה!).

למשטרה קימצו בתקציב ובכך מנעו מאנשי מקצוע (עו"ד, רו"ח, כלכלנים) להימצא בעולם החקירות הגדולות באמת!

  • בן-גוריון דאג להשאיר את הבג"צ על כנו, למרות שידע כי גוף מנדטורי זה, נועד לשמור על האינטרסים של המנדט הבריטי, ולא להגן על תושבי ארץ ישראל דאז!

בן-גוריון התכוון לעשות שימוש בבג"צ כנגד חברי הארגונים השונים שסירבו לחסות תחת כנפיו (האצ"ל, לח"י), וגם נגד כל אזרח שיסרב לציית לדיקטטורה של מפא"י (בכנסת, בכלכלה, בצבא, והיכן לא).

  • צחוק הגורל - שהגולם קם על יוצרו; דהיינו - עקב כניסת אנשים בינוניים ומטה לכנסת, אלה לא הבינו בניסוח חוקים ותקנות, ומאידך - חששו להתעמת עם בתי המשפט; ובסופו של יום, זה נוצל לרעה על-ידי מערכת החוק.

תחילה, הייתה כוונה טובה ומעשים נכונים; כגון: רישוי לעיתונים חדשים, אחר כך פתיחת שערי בג"צ לכל דיכפין, אך כיום (עקב האופן שבו "נבחרים" שופטים), נוצר מצב הפוך - שבו שופטי בג"צ מנהלים את המדינה, בהסתמך על החלטות קודמות שלהם: כי הכל שפיט, וכי לבג"צ מותר לבטל חוק.

מה שנעשה בתקופת "נשיאותו של אהרן ברק", הנו פוטש משפטי; שכן בג"צ לא הוסמך לבטל חוקים, ולא הוסמך לדון בנושאי חוץ, ביטחון ושינוי תקציב המדינה! לכן, בנושאים אלו, אין חובה לציית לפסיקותיו, אך ראשי השלטון חוששים לאמור בפומבי את דעתם בעניין זה, שכן לרובם קופת שרצים על גבם, ולכן דואגים לעורם.

אופן "בחירת" שופטים

למרות ששמו של הגוף הבוחר הנו "הוועדה לבחירת שופטים", אזי הוכח עד כה, כי לפנינו ועדה למינוי שופטים; קרי - עקב היות השופטים 1/3 מחברי הוועדה, ועקב הצבעתם המאוחדת, אזי כוחם האמיתי הינו 50%! לכן, אף שופט לא היה יכול להיבחר או להיות מקודם, ללא תמיכת השופטים; התוצאה "חבר מביא חבר". דהיינו, אט אט נוצר מצב שבו כל או רוב השופטים - ובפרט אלו שנבחרו לבית המשפט העליון - במשך 20 השנים האחרונות, הינם בצלמו של אהרן ברק! האג'נדה הפוליטית של ברק נחשפה בריאיון עמו בעיתון הארץ מיום 11.4.08. את פרופ' רות גביזון, ברק סירב לבחור, כי לה יש אג'נדה! ברור שיש לה אג'נדה, אך זו מנוגדת לאהרן ברק; לכן גביזון בחוץ!

אין כל סיכוי כי הכנסת שתיבחר בפברואר 2009, תשנה את תמונת המצב; ובפרט כאשר דן מרידור - התכשיט החדש של הליכוד - מצהיר כי אהוד אולמרט עשה שתי טעויות; האחת: מלחמת לבנון, והשנייה: מינויו של פרופ' פרידמן לשר המשפטים. אולם רק בזכות מינוי זה, מערכת המשפט החלה לחשוש ולהיזהר במעשיה והחלטותיה.

הפתרון החוקי, היחיד והנכון הנו בחירת "כנסת מכוננת" שתחוקק שיטת שלטון ומשפט (כך גם סבור השופט (בדימ.) מישאל חשין); היה וזה לא יתרחש בהקדם (והסיכוי קטן), נהיה צפויים להתמוטטות מוסדות השלטון (וזה יקרה במוקדם או מאוחר), ומלחמת אזרחים, ואז - האויבים החיצוניים יקפצו על העגלה, ומלחמת האזרחים תהפוך למלחמת גוג ומגוג!

כדי למנוע סכנה שכזו, הדרך היחידה הינה התארגנות אזרחים יהודיים במסגרות וולנטריות, כדי לשמור על נפשם, רכושם ועתידם (ועל כך במאמר מיוחד).

בדרך זו נבהיר לכל המפלגות ובמיוחד לגדולות, כי העם איבד אמונו בשלטון, ולכן דואג לעצמו ללא קשר לעומדים הפורמליים בראשו.

תאריך:  24/11/2008   |   עודכן:  24/11/2008
עו"ד דב אבן-אור
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גניבת השלטון מהעם בשנת 49 - והשלכותיה
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סיסרא הפלישתי
24/11/08 18:28
2
בגצ בדימוס
24/11/08 18:32
 
שמובינג
6/01/09 21:05
3
m-16
24/11/08 19:38
4
המחבר
25/11/08 08:50
5
קורן נאוה,טבריה
26/11/08 09:45
6
איתן
26/11/08 21:07
7
שמובינג
6/01/09 22:01
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כידוע, המו"מ לשחרור גלעד שליט נמצא במבוי סתום הן על פני השטח וכנראה שגם מתחת לפני השטח. אין שום סיבה להניח אחרת. גם אופציה צבאית אינה דבר ריאלי.
24/11/2008  |  עו"ד חיים נתיב  |   מאמרים
חשבתם ש-1,000 כפיפות בטן ביום ישטיחו לכם את הבטן? טעיתם. השריר שקובע את נפח וצורת הבטן והמותנים הוא אינו אותו שריר העובד כאשר אנו מבצעים כפיפות בטן.
24/11/2008  |  טל ריינהרץ  |   מאמרים
בתקופת מיתון זוגות רבים נקלעים לקשיים בזוגיות עד כדי פירוקה. כאשר בני הזוג מגיעים להסכמה כי הזוגיות הגיעה אל קיצה, עולה על הפרק השאלה כיצד לסיים את הזוגיות: באמצעות פנייה לערכאות משפטיות או בהליך גישור.
הקמפיין המאורגן של "מערכת הביטחון", במסגרתו היא מקדמת את המסר כי על ישראל "לקדם הסכם עם סוריה, למרות המחיר הכבד" ערב מה שנראה כמהפך פוליטי והגעתו של ראש ממשלה המתנגד לוויתור על רמת הגולן, אינו אלא שיבוש מערכת היחסים שבין צבא וחברה. מדובר במעורבות בוטה ובלתי לגיטימית בשיח הפוליטי, ויותר מכך: מסר לממשל הנבחר, המבהיר לו כי מולו יימצא מטכ"ל שלא יגבה את הכרעותיו אם לא יהלמו את עמדותיו הפוליטיות.
24/11/2008  |  אודי לבל  |   מאמרים
חוצפה בינלאומית. כך ורק כך אפשר להגדיר את המתקפה הדיפלומטית מכל הכיוונים על ישראל. מזמן איננו זוכרים הסתערות מילולית כזו שבאה הן ממגדל האו"ם בניו-יורק והן מבירות אירופיות וערביות. בראש המסתערים - מזכ"ל האו"ם, שחוזר ופונה וחוזר אל ירושלים בעזות-מצח להציל את עזה. לאמור: להפסיק את המצור והלחץ על האוכלוסין שם הסובלים מרעב וממחסור.
24/11/2008  |  יוסי אחימאיר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il