|   15:07:40
  יוני בן-מנחם  
עיתונאי, פרשן העולם הערבי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

אחריות של סוריה ולבנון

ארגון החיזבאללה מחזק את אחיזתו בדרום לבנון ונערך ל"סיבוב הבא" מול ישראל תוך שהוא מפר בגסות את החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם ישראל צריכה להודיע למדינות העולם כבר עכשיו כי לבנון וסוריה נושאות באחריות להפרת ההחלטה וכי גם הן תשלמנה את המחיר במקרה של חידוש המלחמה בצפון
02/12/2008  |   יוני בן-מנחם   |   מאמרים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
על לבנון לדעת כי כל עימות אלים של ישראל עם החזבאללה יביא להריסתה המוחלטת של לבנון

לפני כמה ימים ערך ארגון החיזבאללה תרגיל צבאי חשאי מצפון ומדרום לנהר הליטאני בלבנון. בתרגיל לא נעשה שימוש באש חיה אלא תורגלה פרישה בלבד בשטח ההררי של דרום לבנון. התרגיל נועד, על-פי מקורות ערביים, להפגין את המוכנות של החיזבאללה לרגל יום העצמאות ה-65 של לבנון, ולהציג את הארגון כמגן העיקרי של לבנון במקומו של צבא לבנון.

מאז מלחמת לבנון השנייה נוהג ארגון החיזבאללה לערוך אימונים ותרגילים בדרום לבנון. בשנה האחרונה הוא ערך שני תרגילים גדולים. תרגילים אלה מהווים הפרה בוטה של החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם. באזור דרום לבנון אמורים, על-פי ההחלטה, לפעול רק ממשלת לבנון בסיוע של כוחות יוניפ"יל והוא אמור להיות מפורז מנוכחותם ומפעילותם של גורמי הטרור השונים.

שר הביטחון אהוד ברק הזהיר בכנסת לפני כמה ימים, כי ארגון החיזבאללה שילש את כוחו מאז סוף מלחמת לבנון השנייה, וכי בידו טילים המאפשרים לו לפגוע באשקלון, באר שבע ודימונה.
מה כוחו של ארגון החיזבאללה היום? האם החלטה 1701 של האו"ם הייתה טובה לביטחון ישראל וכיצד מתכונן צה"ל להתמודד עם איומי הסיבוב הבא עם ארגון החיזבאללה שלכולם ברור כי הוא בוא יבוא?

מאז מלחמת לבנון השנייה ועד היום הידק ארגון החיזבאללה את אחיזתו בדרום לבנון.
כוחות החיזבאללה פרושים ב-160 כפרים מדרום לנהר הליטני. כל כפר מהווה אתר צבאי של הארגון עם מפקדה ועם מרכז קשר. את הכפרים מנהלים אנשי הארגון ובכל כפר מוסתרות עשרות רקטות. הכל מוכן לשיגור לעבר מטרות בישראל ביום פקודה. למעשה, ארגון החיזבאללה תגבר את האזור הבנוי בדרום לבנון וצייד אותו ברקטות בנוסף לביצורים המתוחכמים והמדופנים שבנה והמכונים בעגה הביטחונית במילים "שמורות טבע". צבא לבנון פרוס בדרום לבנון עד גדר הגבול עם ישראל, בשטח הזה גם מסתובב כוח של 12 אלף חיילים אירופאים של יוניפ"יל, אך מי ששולט בו למעשה הם כוחות החיזבאללה שמתוגברים גם בעשרות מדריכים אירנים.

עוצמתו הצבאית של ארגון החיזבאללה גדלה בתקופה הזו, היום יש בידיו יותר מ-40 אלף רקטות לטווחים של עד 200 ק"מ; הוא פרש גם מערכת תקשורת עצמאית שאיננה תלויה בתשתית התקשורתית של לבנון ומאפשרת לו תקשורת חסויה.

בתחום הנ"ט הצטייד החיזבאללה בטילי נ"ט מתקדמים מתוצרת 'קונקורד' ו'קורנט' וסוריה אמורה לחזק בקרוב את יכולת ההגנה האווירית של הארגון בנשק נ"מ מתקדם שיאיים על טיסות מטוסי חיל האוויר הישראלי.

ראש אמ"ן אמר לאחרונה כי "סוריה הפכה לאסם התחמושת של החיזבאללה" ואכן, סוריה ואירן מספקות לארגון הזה נשק מגוון.ל א מדובר ב"הברחות" נשק משטח סוריה ללבנון אלא באספקת נשק קבועה ומסודרת לחיזבאללה דרך שטח סוריה ונמל התעופה בביירות. כל הפעילות הזו של החיזבאללה מרוקנת מתוכן את החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם.כ ל העולם יודע זאת וגם ישראל מבינה זאת היטב.

מה קבעה החלטה 1701 של האו"ם?

כזכור, החלטה 1701 אושרה במועצת הביטחון של האו"ם ב-12 באוגוסט 2006 והיא קראה להפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה במלחמת לבנון השנייה, תוך פרישת כוח או"ם חמוש ופריסה של צבא לבנון בדרום לבנון, על-מנת למנוע מארגון החיזבאללה להמשיך לפעול בשטח לבנון. ההחלטה קבעה כי כוח יוניפ"יל מתוגבר באלפי חיילי או"ם חמושים עם סמכות להפעיל נשק וסיוע של האו"ם יתפרשו ביחד עם צבא לבנון בדרום לבנון. סעיף 12 בהחלטה קבע כי שטחי הפעילות של כוח האו"ם "לא ינוצלו לביצוע פעולות עוינות מכל סוג....". עוד קובע הסעיף את חובת הכוח "להגן על אזרחים מפני איום מתפתח של אלימות פיזית". ההחלטה גם קבעה שיש למנוע הכנסת נשק לאזור ללא הסכמה של ממשלת לבנון, והטלת אמברגו מלא על העברת נשק לחיזבאללה.

בפועל, כבר יותר משנתיים לא יורה ארגון החיזבאללה רקטות לעבר ישראל ואכן, גם צבא לבנון וכוחות יוניפ"יל של האו"ם נפרשו בדרום לבנון. אולם ממשלת לבנון נתנה במהלך התקופה הזו גושפנקא רשמית לארגון החיזבאללה כי הוא חלק בלתי נפרד מ"ההתנגדות הלבנונית" במקרה של התלקחות עם ישראל. יתר על כן, ארגון החיזבאללה מקיים אימונים צבאיים בדרום לבנון וכאמור, אספקת הנשק אליו נמשכת.

גם גורמים שונים בלבנון מודים בפה מלא כי החלטה 1701 של האו"ם לא מיושמת בשטח. השיח' עבדאללה חמידי, מחכמי הדת הסונים בצפון לבנון, אומר כי הנוכחות של כוחות יוניפ"יל בדרום לבנון היא סמלית ולמראית עין בלבד; כוחות האו"ם אינם ממלאים את תפקידם כראוי, כוחות צבא לבנון נתונים למרותו המלאה של ארגון החיזבאללה והם גם לא מונעים אספקת נשק מסיבית מסוריה לחיזבאללה.
לדבריו, האימונים של החיזבאללה הם חלק מפעילות נרחבת יותר שמתכנן הארגון לעשות לא רק בדרום לבנון אלא בלבנון כולה, וזאת לקראת הבחירות לפרלמנט הלבנוני במאי 2009, מחשש שהקואליציה הפרו-סורית תובס בבחירות.

ישראל לא עושה די בזירה הבינלאומית בכל הקשור להפרת החלטת 1701 של האו"ם; דיפלומטיה שקטה לא תעזור, ישראל צריכה לפנות לאו"ם בדרישה שתשלח משלחת או שליח מיוחד שיבדוק את יישום ההחלטה בשטח; ישראל צריכה לנקוט קו תקיף בדרישותיה מהאו"ם שכן הוא הכתובת שצריכה לאכוף את ההחלטה.

בינתיים מגבשת ישראל את תוכנית התגובה שלה לירי רקטות וטילים לעבר ישראל לקראת עימות נוסף שעלול להתלקח בצפון.א לוף פיקוד הצפון גדי אייזנקוט גורס כי "דוקטרינת א-דאחייה" שבה נקט צה"ל במלחמת לבנון היא יעילה וצריכים להשתמש בה במלחמה הבאה מול החיזבאללה. כזכור, חיל האוויר הישראלי הפציץ וכתש מהאוויר את שכונת הדאחייה שבדרום ביירות שבה היו מרוכזות מפקדות החיזבאללה.

הדוקטרינה החדשה המתגבשת בצה"ל גורסת כי במלחמה הבאה צריך צה"ל להגיב בצורה לא פרופורציונלית בליבת התורפה של האויב כמאמץ עיקרי, כשהמאמץ לפגוע ביכולות השיגור של האויב הוא רק משני.

על-פי התפישה הזו, צה"ל אמור "לצרוב בתודעה של האויב" כי כל שיגור של טיל או רקטה לעבר ישראל ייענה בתגובה חריפה ומאסיבית לעבר מקורות הירי. מדיניות תגובה כזו של צה"ל אמורה לבטל את ה"חסינות מפני פגיעה" שהייתה לכפרים השיעיים בדרום לבנון בזמן מלחמת לבנון השנייה.

לסיכום ניתן לומר כי החלטה 1701 של האו"ם הייתה גרועה עבור ישראל. היא כבלה את ידי ישראל במלחמתה בטרור, היא לא הביאה לשחרורם של שני החיילים החטופים גולדווסר ורגב ז"ל, ובחסותה התחזק ארגון החיזבאללה. אולם אסור לישראל לחכות למלחמה הבאה עם החיזבאללה מבלי לנקוט פעולות אזהרה המתחייבות כבר כעת. ישראל צריכה להודיע למדינות העולם כי אם תפרוץ מלחמה נוספת עם הארגון הזה, לא תינתן שום חסינות ללבנון ולסוריה.

לבנון נשלטת כיום לחלוטין על-ידי החיזבאללה, שיש לו זכות וטו מלאה על כל החלטה של הממשלה בלבנון; הכוח הצבאי האפקטיבי בלבנון הוא כוחו של החיזבאללה, ולמעשה יש זהות מלאה בין המדינה לבנון לבין ארגון החיזבאללה. לכן ישראל צריכה להבהיר חד-משמעית כבר עכשיו כי כל עימות אלים של ישראל עם החיזבאללה יביא להריסתה המוחלטת של לבנון. אם לבנון מעניקה חסות מלאה לארגון הטרור הזה, עליה לדעת גם שהיא זו שתשא במחיר הכבד של תמיכתה בו.

תאריך:  02/12/2008   |   עודכן:  02/12/2008
יוני בן-מנחם
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אחריות של סוריה ולבנון
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אזרח קטן
2/12/08 13:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כותרת המאמר נועדה להדגים עד כמה קל להגות ולפרסם סיסמאות נגד כל מועמד בבחירות, סיסמאות המתבססות על תכונה שלילית המיוחסת לו. אצל ביבי זו האמינות האישית, אצל לבני, חוסר הניסיון ואצל ברק (ברק? - לא אוהב אותו!) יחסי האנוש. ממש לא נדרשת גאונות שיווקית מיוחדת על-מנת להגות סיסמאות כאלו.
02/12/2008  |  עו"ד משה גולדבלט  |   מאמרים
ארה"ב רחוקה מאוד מלהיות מושלמת, אך יחד עם זאת, ניתן לומר עליה שיש בה משהו ההופך אותה שונה ממדינות העולם האחרות. בחירתו של אובמה לנשיא האמריקני השחור האשון היה לאירוע בלתי נתפס בחשיבותו. החירות, הליברליזם, שיווין ההזדמנויות, כל אלה התקדמו לדרגה שלא הייתה כמותה בשום מדינה אחרת, גם לא בארה"ב. ויש עוד משהו שניתן להתקנא בו באמריקנים: למרות הכל ואף על-פי כן, הם פטריוטים מובהקים.
02/12/2008  |  דר' צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
קובי ניב, פובליציסט במעריב, תוקף בחריפות רבה במאמר בהתפרסם בעיתון (01.12.08) את המשרד להגנת הסביבה על התעלמותו לחלוטין ממותם של שני פועלים פלשתינים בשריפה במפעל לטיפול בפסולת. ניב מציין, כי שני הפועלים הפלשתינים שנספו בשריפה דרו שם בתנאים מחפירים, שכללו שכר נמוך מאוד ללא תנאים סוציאליים, תנאי עבודה מסוכנים ללא אמצעי הגנה בסיסיים ועוד. להלן ציטוטים נבחרים מהאשמותיו של ניב נגד המשרד להגנת הסביבה:
01/12/2008  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
ב-26 לנובמבר התפרסמה ידיעה באתר NRG: "הנשיאה ביניש ציינה כי בג"צ כבר הכריע בשאלת סמכויות ממשלת מעבר לפני כשמונה שנים, וכי גם הסוגיה שמעלה עתה ח"כ לבנת נכנסת לתחום הפסיקה מאז, הידועה בשם 'הלכת וייס' (על שם מגיש העתירה דאז, פרופ' הלל וייס – ש.מ.). על-פי הפסיקה, בית המשפט לא קובע מה חיוני ומה לא חיוני במערכת היחסים הבינלאומיים שמנהלת ממשלת מעבר. בהרכב של שבעה שופטים קבע אז בג"צ, בעת שדן בעתירה של פרופ' וייס נגד המשך המשא-ומתן הישראלי-פלשתיני על-ידי ראש הממשלה המתפטר אהוד ברק, כי לא קיימות בחוק הגבלות פורמליות על סמכויות ממשלת מעבר, או שסמכויות אלה מצטמצמות לפעולות שוטפות בלבד."
01/12/2008  |  פרופ' הלל ויס  |   מאמרים
איך אפשר לנהל ולהנהיג מדינה בתנאים אלה ועם אנשים כאלה? ממשלת מעבר, עם ראש ממשלה שהתפטר, כאשר ממלאת-מקום מתוך מפלגתו דורשת ממנו לצאת לחופשת נבצרות, בתמיכת הסיעה בכנסת. ראש ממשלת המעבר, אהוד אולמרט, מסרב להצעה הנדיבה ואומר למפלגתו ולציבור בישראל "רבותי - תקפצו לי". מבחינה משפטית יבשה, ראש ממשלת מעבר לא ניתן להדיח, לפטר, לסלק, אלא אם יעשה זאת מיוזמתו. ולמרות זאת קיימות עדיין אפשרויות לא מנוצלות להכריח ראש ממשלה סרבן נבצרות וסרבן מנדט ציבורי מוסרי - להמשיך בכהונתו.
01/12/2008  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il