|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

תסריט האימה: מהומות בהר-מירון

בכירים במשרד התחבורה מזהירים מפני תוהו ובוהו תחבורתי במירון שיגרום לפקקים גם בשאר המדינה חשש ממשי לבטיחות הנוסעים והנהגים ולפגיעה בציבור המשתמשים ביתר הארץ ועדת הפנים מטילה את האחריות על המשרד לשירותי דת כעת מתברר שאירוע ההילולה לא קיבל אישור מהמשטרה
09/05/2017  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
תוהו ובוהו או הפחדות [צילום: באדיבות כיכר השבת]

קווי תלמידים יושבתו כדי להסיע חרדים למירון
עידן יוסף
מנכ"ל משרד התחבורה מנופפת בנשק יום הדין: נבטל את הסעות התלמידים במטרה למנוע סיכון בטיחותי ממשי של החוגגים * משרד התחבורה מפעיל כשליש מתוך 600 קווי התלמידים
לרשימה המלאה

מנהלת אגף תפעול ורישוי תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, נעה אבירם, הודתה (יום ג', 9.5.17) בדיון בוועדת המשנה לתחבורה ציבורית שע"י ועדת הכלכלה כי השמיכה הקצרה בנהגים, באוטובוסים ובכבישים לתחבורה ציבורית בל"ג בעומר תביא לכך שמשרד התחבורה יקצה תחבורה ציבורית למירון על-חשבון מתן שירות סדיר במקומות אחרים בארץ. לדבריה, כ-300 אלף איש יגיעו ביממה וחצי לאירוע בו מוגדר שאין כניסה ברכב פרטי, ו"כיוון שהמשאבים לא בלתי מוגבלים אנו עלולים למצוא עצמנו בבעיה והרוכשים עלולים למצוא עצמם ללא כרטיסים". דבריה של אבירם עומדים בסתירה לדברים שמסרה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לוועדת המשנה לתחבורה ציבורית שע"י ועדת הכלכלה, לפיהם לא תיגרם פגיעה בשירות הסדיר. יו"ר הוועדה, ח"כ דב חנין, אמר בדיון כי הוא מוטרד מאוד מתשובת הרשות העומדת בסתירה למידע שברשותו.

"אין גלגל פנוי"

אבירם ציינה כי בל"ג בעומר "אין גלגל פנוי", כלשונה, והוסיפה כי כך זה במתמטיקה - כשמוסיפים כאן מחסירים ממקום אחר. היו"ר חנין דחה את דבריה ואמר כי זה אינו עניין מתמטי אלא פוליטי הכרוך ב"הגדלת השמיכה". אבירם מצידה תלתה את העניין בדרישות המשטרה.

מנכ"ל ארגון 15 דקות, גיל יעקב, אמר כי הציבור מודאג מאוד-מאוד מהעתיד להתרחש בל"ג בעומר. לדבריו, לא נערך דיון עקרוני האם מי שאמור להפעיל את השירות להר מירון הוא התחבורה הציבורית או חברות התחבורה הפרטיות. עוד קבל על כך שכל המקומות בנסיעות יהיו שמורים ואין מקום לנוסעים מזדמנים בתחנות הביניים. יעקב הזכיר את בעיית המידע המוטעה והחלקי שמספק משרד התחבורה לנוסעים ודרש להפיץ את המידע לא רק במודעות בעיתונות אלא גם בתחנות, בעיקר באמצעות צגי המידע הדיגיטליים. הוא גם ציין את העובדה שמשרד התחבורה משבית את עצמו בטיפול בכל השגרה השוטפת.

חנין הגיב לדברי יעקב ואמר בציניות כי הכניסו חג חדש ללוח השנה העברי ולמרות שמדובר באירוע צפוי מראש, מנהל אותו משרד התחבורה בחשאיות כמו מבצע צבאי, וימים ספורים לפני האירוע עדיין אין מידע. לדברי חנין, חייבים לייצר שקיפות הרבה זמן מראש כדי לייצר ודאות.

קמב"ץ אגף התנועה במשטרה, ניב ידיד, אמר כי תאונות נגרמות מעייפות ובמשטרה עוקבים יחד עם משרד התחבורה אחרי שעות המנוחה של נהגי האוטובוסים וגם מאפשרים עמדות ריענון לנהגים פרטיים.

עמיר קינן, מנהל אגף התנועה באגד, אמר כי אגד התכונן לל"ג בעומר במשך מעל 8 חודשים, הכנה שכללה הפקת לקחים משנים קודמות. "היינו מאורגנים ברמה של 2,400 נסיעות למירון ובחזרה ללא פגיעה בקווי השירות הסדירים. ביום בו התקבלה ההחלטה שיש לימודים ביום הזה פנו אלינו כל מפעילי האוטובוסים הפרטיים והחברות הפרטיות וביטלו מאחר שנאלצו להפנות את האוטובוסים לתלמידים". חנין תקף את שר החינוך נפתלי בנט על החלטתו לדחות ביממה את החופשה ואמר כי התנהלותו בלתי נסבלת, ונעשתה בלי לבדוק את הנושא עם גורמים שונים. לדבריו, השר בנט גרם לשיבוש ונזק להורים ולנוסעים, וזאת ללא שום מחשבה מקצועית ותכנון מינימלי, התנהלות שלטענתו אינה ראויה לאדם בתפקיד של שר. בוועדת החינוך של הכנסת תקפו הורים את החלטתו של בנט. חברי הכנסת ביקשו לקבל את המידע על ההליכים שקדמו להחלטה וקבלו על מספרם הרב של ימי החופשה הפוגע בהורים. ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) אמרה כי גריעת ההסעות עלולה לסכן את שלומם של התלמידים בהגעתם למוסדות החינוך ובחזרה לביתם, קראה לשר החינוך לחזור בו ואמרה כי יש להסדיר בחקיקה את נושא לוח החופשות במערכת החינוך.

"המדינה תהיה פקוקה"

דיון מקביל אחר התקיים בוועדת הפנים. דרור גנון, מנהל בכיר באגף תחבורה ציבורית, אמר כי כיוון שאין חופשה הורים ומורים יסעו לעבודה והמדינה תהיה פקוקה. לדבריו, הדבר ישפיע גם על האוטובוסים הנוסעים למירון תוך הגדלת משך הנסיעה של אוטובוסים המגיעים ממקומות מרוחקים בחצי שעה-שעה, דבר שתהיה לו השפעה ישירה על הנהגים שלא יוכלו לשמור על הוראות התקנה המגבילה את משך הנסיעה המותר - דבר העלול להשפיע על בטיחות הנוסעים.

גנון ויועץ משרד התחבורה לענייני חרדים, שלמה רוזנשטיין, אמרו לוועדה כי המשרד אינו יכול להיות אחראי לכך שאנשים שירצו לא יוכלו להגיע להילולה. הם ציינו כי ישנן תופעות ספסרות בכרטיסי נסיעה. השניים הצביעו על בעיה רצינית שעשויה להיווצר בפיזורם של החוגגים ששהו כל השבת על ההר, והזהירו מפני חסימת אוטובוסים על ההר, דבר שיגרום למהומות. לדבריהם, מדובר בתסריט אימה עם פוטנציאל לפיצוץ לא קטן, כלשונם.

בעוד שהערכת המשטרה כי להר יגיעו כ-500 אלף איש, במשרד התחבורה נערכים ל-220 אלף באמצעות קווים מ-30 נקודות הסעה ברחבי הארץ שיבצעו כ-8,000 נסיעות ב-20 קווים, בהזמנת מקומות מראש. במשרד התחבורה אומרים כעת כי חוסר של 600 אוטובוסים, הוא יותר משליש מהתכנון (ולא רבע כפי שנטען תחילה, ע.י.).

המשטרה מתנגדת לפריסת האירוע

ח"כ מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה) ניכס לעצמו רעיון שהגה דרור גנון, לפיו אוטובוסים ייצאו ממרכז הארץ רק בשעה 16:00 ביום ראשון ויחזרו בשעה 22:00. המשטרה מתנגדת לרעיון, ויו"ר ועדת הפנים, ח"כ דוד אמסלם אמר כי אינו רואה שום מניעה שכך יהיה. "זה חלק מהשירות. המשטרה צריכה להתאים את עצמה לציבור גם אם זה קשה. האירוע מתגלגל משנה לשנה. כנראה התפילות עוזרות, אבל אין בעל בית שמסנכרן. לנו חשוב ההיבט הבטיחותי. כינוס של 400,000 איש אין לו אח ורע, ולכן חייב להיות אחראי לאירוע מטעם המשלה. לדעתי - משרד הדתות". אמסלם צודק, שכן כבר נקבע בעבר כי הגורם המתכלל של אירועי ל"ג בעומר במירון יהיה המשרד לשירותי דת.

"איך ייתכן שלכל התקהלות של 200 איש צריך להוציא רישיון ולמגה אירוע של 400,000 איש לא צריך רישיון, אין אחראי ואין מתכלל?", תהה היו"ר אמסלם כשהתברר בדיון היום על הערכות הגורמים האחראים להילולת רשב"י במירון, שלאירוע לא נדרש רישיון, וממילא הוא כנראה לא עומד בשום דרישות רישיון הנדרשות מכל מארגן אירוע. היועץ המשפטי צפון של המשטרה, סנ"צ משה ברקוביץ, ניסה להסביר: "אירוע תחת כיפת השמיים המצריך רישיון הוא כשמישהו מבקש לקיים אירוע. כאן איש לא מבקש, מגיעים אנשים. לכן זה מוגדר אירוע ספונטני שלא מצריך רישיון". אמסלם: "אתה רציני? ל"ג בעומר במירון זה אירוע ספונטני?". שבתי גרברצ'יק, דובר המשטרה למגזר דתי-חרדי: "כן. כי איתנו או בלעדינו יגיעו למירון. יש הדלקות ויש טריבונות שלהן יש תהליך רישוי, אבל לא להגעה, כי עמך ישראל עולה למירון". אמסלם: "רישיון עושה סדר. המשטרה חייבת להגדיר את האירוע ככזה שדורש רישיון, ואז גם יימצא מנהל לאירוע. בכל התקהלות המשטרה מכתיבה כמה פקחים וכמה סדרנים יהיו. היא קובעת היכן לשים חבלים. אם המשטרה לא אומרת שצריך רישיון - יש בלגן. מדובר באירוע דתי. אני מצפה שמשרד הדתות, אם יש לו מגה אירוע, שיתכלל אותו. אבל למנכ"ל המשרד יש כנראה עיסוק הרבה יותר חשוב מ-400,000 איש ולכן הוא שלח לכאן בחור מוכשר, העוזר שלו". הוא תבע מהמשרד לשירותי דת לכנס ישיבה דחופה כדי לצמצם נזקים, בהם ההערכה של-70,000 איש לא יהיו סידורי הסעה.

אין פיקוח תברואתי

ד"ר חיים רוטברט, רופא נפתי, צפת, משרד הבריאות: "הגעתי לשם והתביישתי עבור האנשים שלא מקבלים מים. 'הכנסת האורחים' ללא פיקוח תברואתי. חמורה מאוד בעיית הלינה, בעיקר בסוף השבוע. מלינים אנשים במחסנים ובלולים. יש התחברות לצינורות באופן פרטיזני". מרדכי הלפרין, יו"ר ועד הישוב מירון: "כבר 30 שנה בכל שנה עולה בעיית החניונים ורעיון ההפקעות. יש פתרונות אמתיים ללא צורך בטרנספר ישוב שומרי שמיטה כהלכתה היחיד בארץ וכרמי יין הטובים בעולם. מי שחושב שהפתרון הוא להעביר חקלאים ממקומם ולעקור כרמים, לא שם לב להפטרה של שבת".

סנ"צ משה ויצמן, אגף התנועה במשטרה: "דברים השתנו מאז 2014. 2015 ו-2016 עברו בהצלחה. גם השנה ל"ג בעומר חל במוצ"ש וזה אומר יותר לחץ. ההגעה והפיזור יותר מסיביים. כבר ביום שישי בבוקר צופים 20,000 איש. במוצ"ש יגיעו 60,000 איש בתוך 5 שעות ויהיה פיזור של 30,000 איש בתוך שעה במוצ"ש לאחר ההדלקה. אלה מספרים גדולים. יש 18 הדלקות ב-4 מתחמים. האיומים המרכזיים הם סדר ציבורי, פח"ע ופלילי. לכל איום יש מענה וחלוקה לגזרות, כשניצב משנה וסגן נציב מפקדים".

תאריך:  09/05/2017   |   עודכן:  09/05/2017
עידן יוסף
+חשיפה: תחבורה ציבורית תצומצם בכ-20%
00:27 10/05/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בניגוד לטענות משרד התחבורה כאילו לא תהיה פגיעה בשירות מגלה בדיקת News1 פגיעה משמעותית בנוסעים בכל רחבי הארץ בימי ההילולה  ▪  עיקר הפגיעה - ביום ראשון הקרוב  ▪  מבקר המדינה שוקל פתיחה בבדיקה
(חדר המצב של משרד התחבורה במירון. הכתובת על הקיר)
+"להתנות קיום אירועים המוניים בהסדרה תחבורתית"
22:55 09/05/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
15 דקות: משרד התחבורה משאיר נוסעים מול שוקת שבורה ללא מידע  ▪  ח"כ חנין: דרוש רפרנט יעודי לאירועים המוניים  ▪  התאחדות הכדורגל: האוהד הישראלי יעדיף רכב פרטי על פני נסיעה באוטובוס
(נסיעות מיוחדות לאירועים המוניים [צילום: טובה אבן-חן])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תסריט האימה: מהומות בהר-מירון
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
GREEN
10/05/17 10:34
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לתחבורה ציבורית דנה (יום ג', 9.5.17) בהיערכות התחבורה הציבורית לאירועים המוניים. בדיון השתתפו נציגים ממשרד התחבורה, משטרת ישראל חברות האוטובוסים ורכבת ישראל וכן נציגי ארגונים שונים.
09/05/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
פחות מארבעה ימים בלבד לפני תחילת השינויים במערך התחבורה הציבורית בעקבות הילולת ל"ג בעומר במירון, מגלה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה אוזלת יד שמסתמנת כמחדל העלול להביא לקריסה מערכתית בשירות.
07/05/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלילה שבין יום ה' 4.5.2017 ליום ו' 05.05.2017 החל בשעה 00:01 ייסגר זמנית מקטע נהריה-לב המפרץ והתחנות: נהריה, עכו, קריית מוצקין, קריית חיים, חוצות המפרץ ולב המפרץ תהיינה סגורות. תנועת הרכבות, המופסקת בשל עבודות תשתית, תחודש במוצאי השבת.
04/05/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר התחבורה ישראל כ"ץ קורא לחבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה) לסייע לו לקבוע מועד מוסכם לקיומה של הילולת ל"ג בעומר במירון, כדי למנוע פגיעה משמעותית בשירות התחבורה הציבורית להר אם תחול ההילולה ביום ראשון.
03/05/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
פשרה בין חברת דן לבין שלושה בכירים בה, בסכסוך שגרר האשמות קשות על המתרחש בחברה. הבכירים הם עו"ד אברהם מונטקיו, שהיה המשנה למנכ"ל חברת-הבת אמד פיתוח נדל"ן והשקעות; אלי קורן, האחראי להלוואות ופקדונות באגף הכספים; ועמי פאר, מנהל תפעול תנועה של חברת-הבת דן באר שבע.
03/05/2017  |  יצחק דנון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il