בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
2 ביוני: פעימה שנייה בקווי באר שבע
|
לצורך הפנמת מודל פריסת השירות החדש ושינוי המסלולים יוצבו דיילים שבוע מראש ● השינוי כולל גם הגברת תדירות וקווים חדשים ● בקרוב: כריזה בערבית בכל האוטובוסים
ב-2.6.17 תיושם הפעימה השנייה של פעילות חברת דן באר שבע בעיר. ביום זה ישתנו משמעותית מסלוליהם של קווים רבים במטרה לקצר את משך הנסיעות, לחבר לראשונה את כל אזורי העיר ולשפר את רמת הדיוק והאמינות של קווי התחבורה הציבורית. כמו-כן תדירותם של קווים רבים תגבר משמעותית. יישום הפעימה, שאמור היה להתרחש כבר ב-3 במרס, נדחה בשלושה חודשים. הנוסעים נקראים להיערך לשינוי, ללמוד את מסלולי הקווים החדשים, לתכנן מחדש את דרכי הנסיעה ולהתעדכן בלוחות הזמנים. מערך שירות מתוגבר יסייע לנוסעים בהסתגלות לשינוי. החל משבוע לפני הפעימה (ב-26.5.17) יוצבו עשרות דיילים ברחבי העיר לאורך כל שעות היום, ויסייעו לנוסעים בתכנון נסיעותיהם. מוקד השירות הטלפוני יתוגבר גם כן החל בתאריך זה, וחוברות מידע יופצו לכל בית אב בעיר. יורי ברונשטיין, מנכ"ל דן באר שבע: "לאחר יותר מחצי שנה של פעילות, דן באר שבע גאה לעמוד בראש טבלת הביצועים של משרד התחבורה, ולספק תחבורה ציבורית מתקדמת לכ-80,000 נוסעים מדי יום". מודל התחבורה הציבורית בעיר מודל התחבורה הציבורית הקיים כיום בבאר שבע משקף תפישת תכנון ישנה, בה התחנה המרכזית היא לב העיר, שבו מרוכזת כל התחבורה הציבורית. במודל זה ניתן לדמות את העיר לפרח, אשר ליבו הוא התחנה המרכזית. ברחבי העיר נוסעים אוטובוסים מתן החנה המרכזת ואליה בקווים מעגליים, שאינם לא יעילים וגורמים לאי-דיוקים בלוחות הזמנים. מודל התחבורה הציבורית החדש מבטל את הצורך בקווים סיבוביים. במודל זה ניתן לדמות את העיר לרשת, אשר במעטפת שלה 8 תחנות קצה (כולל התחנה המרכזית). בין תחנות הקצה נוסעים הקווים באופן תדיר, תוך שהם עוברים בשכונות, במרכזים מסחריים, באזורי תעסוקה וכיוצא בזאת. קווי האוטובוס מצטלבים אלו באלו בחלק מן התחנות, והנוסעים יכולים לעבור בין קווים ביעילות ולקצר את מסלולי הנסיעה ואינם צריכים לנסוע בכל מסלול הקו הסיבובי. במודל החדש תומכת רפורמת המעבר החופשי שהוטמעה בעיר כבר בראשית חודש מרס 2017. לקוחות המשלמים על נסיעה ברב-קו רשאים לעבור בין אוטובוס בטווח 90 דקות ללא כל עלות נוספת מעבר לעלות הכרטיס הנסיעה הראשונה (4 שקלים עלות כרטיס רגיל ו-2 שקלים לבעלי זכאות להנחה).
|
דוגמאות למרוויחים מן השינוי
|
|
קישור טוב יותר למוקדי הבילוי "גרנד קניון" ו"ביג באר שבע" הגרנד קניון מקבל כיום שירות המתבסס בעיקר על קו 13 ועל קו 26 בתדירות נמוכה מאד. לאחר השינוי הקניון יהיה מקושר באופן תדיר לחלקים רבים מהעיר. כל השכונות הסמוכות לגרנד קניון יחוברו אליו על-ידי קווים שונים בתדירות גבוהה וגם שכונות רחוקות יותר כמו ד, ו', ורמות יחוברו למרכז הקניות. ביג באר שבע יזכה לשירות חדש משכונות שונות וביניהן רמות, נחל עשן, נאות לון, ט' ועוד. כמו-כן יוארכו שעות הפעילות של הקווים. קישור טוב יותר לבית החולים סורוקה ואוניברסיטת בן-גוריון כיום השירות למוסדות אלו מתבסס על קווים שנוסעים באותו המסלול עשרות שנים. לאחר השינוי רוב שכונות העיר יחוברו אליהם באמצעות נסיעה בקו אחד ובתדירות גבוהה. כך למשל יהיה ניתן להגיע מנווה זאב, ט', נחל עשן, שכונת דרום לבית החולים סורוקה ולאוניברסיטת בן-גוריון בקו ישיר, ללא צורך בהחלפת אוטובוס. נוסעים שיגיעו משכונות שיש צורך בהחלפת קווים בהגעה מהן ייהנו מהחלפה נוחה הרבה יותר מבעבר בשל תדירות הקווים הגבוהה ונקודות ההחלפה הרבות, שאינן בהכרח בתחנה המרכזית.
|
|
מודל הפרח הישן
|
|
|
|
מודל הרשת החדש
|
|
|
|
תאריך:
|
23/05/2017
|
|
|
עודכן:
|
23/05/2017
|
|
עידן יוסף
|
2 ביוני: פעימה שנייה בקווי באר שבע
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
נמאס מהכריזה
|
1/06/17 08:45
|
|
משרד התחבורה פתח (יום א', 21.5.17) שלושה קווים חדשים בשרון, לאזורים בעלי ביקוש גבוה, למוקדי תעסוקה, בילוי ופנאי. הם מופעלים בידי חברת מטרופולין.
|
|
|
ארגון 15 דקות פנה (יום א', 22.5.17) לשר התחבורה ישראל כ"ץ בבקשה לקדם באופן מיידי רשת של קווים מהירים מכינים במסלולי הרכבות הקלות. הדרישה מגיעה לנוכח עיכובים במכרזים השונים להקמת רשת רכבות קלות, ובשל הכוונה לדחות את הקמת חלק מקווי הרשת למועד בלתי ידוע.
|
|
|
בלילה שבין יום ה' 18.5.2017 ליום ו' 19.5.17 החל בשעה 00:01 ייסגר זמנית מקטע נהריה-לב המפרץ והתחנות: נהריה, עכו, קריית מוצקין, קריית חיים, חוצות המפרץ ולב המפרץ תהיינה סגורות. תנועת הרכבות, המופסקת בשל עבודות תשתית, תחודש במוצאי השבת.
|
|
|
במסגרת הארגון-מחדש בענף מוניות השירות, יש בכוונת משרד התחבורה לפתוח 117 קווים שיתחלקו ל-26 אשכולות שיקיפו כ-200 ישובים (כ-16% מכלל הישובים). לצורך כך ייעשה שימוש בכ-3,500 מוניות שירות.
|
|
|
אגודת "ואף על-פי כן", המפעילה את קווי השירות השיתופיים "נוע תנוע" לחופי הים בתל אביב בשבתות, הודיעה על כוונתה להרחיב את השירות. ההודעה פורסמה לפני שאוטובוס של "נוע תנוע" במסלול קו 18 הותקף (שבת, 13.5.17) באבנים בבת ים. איש לא נפגע. החשוד במעשה הצליח להימלט והמשטרה פתחה בחקירה.
|
|
|
|
|
|
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
|
|
|
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
|
|
|
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20 על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
|
|
|
איתן קלינסקי
שפת השפיות חייבת להיות שפת ההידברות ויש להוריד מסדר היום שפה בוטה וגסת רוח התובעת מישראל להגיב בנוסח - "בעל הבית השתגע"
|
|
|
גדי חיטמן
די בזה שאירן חושבת שישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה כדי לייצר עבורה תמריץ להגיב התמריץ הזה קיים בקביעות אצל משטר האייתולות, שרואה בציונים את האויב הקטן
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|