|   15:07:40
  אברהם פכטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

חיסול ממוקד - כמצווה

החיסול בדובאי הופך ע"י ההסברים והגילויים של מפקד משטרת דובאי לקרקס חכמי התקשורת שלנו והפרשנים הבכירים מצאו את כל הכשלים במבצע - והם היו כמובן, מבצעים זאת טוב יותר החיסול היה מוצדק, מבוצע מקצועית עם מספר תופעות לוואי מיותרות הסיכול הממוקד - באור המשפט הבינלאומי - הוא נגזרת של הגנה עצמית, ולכן מוצדק
25/02/2010  |   אברהם פכטר   |   מאמרים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
"כשמגלים נחשים ארסיים ליד הבית, לא רודפים אחרי כל נחש בנפרד - מאתרים את הקן ומשמידים אותו". אל-מבחוח [צילום: פלאש 90]

"ככל שהח"כים הערבים זועקים חמס - כך החיסול מוצדק יותר, וכך המעשה הוא בבחינת מצווה, שיש להמשיך בה ולגדוע כל יד המורמת כנגד אזרחי ישראל בארץ ובחו"ל, כך נעשה לעימד מורנייה בדמשק וכך למבחוח בדובאי"

החיסול בדובאי של בכיר החמאס, האחראי לחטיפתם ורציחתם של שני חיילי צה"ל ובהברחת נשק מאסיבית מאירן לרצועת עזה הגיע בעיתוי הנכון.

משך שנים היה "האובייקט" במנוסה ובמסתור, תוך ידיעה שידו הארוכה של המוסד בעקבותיו.

מפקד משטרת דובאי, הפך בעקבות האירוע, לכוכב תקשורת מבוקש וכשהבין שאפשר לעשות מהחיסול "טלנובלה" מתמשכת, החל לשחרר קטעים של סרטונים בהמשכים.

הבעיה בפרסומים אלה, שמדובר בקטעים נבחרים, מבושלים ובעיקר מגמתיים עם רמיזות עבות לעבר "המוסד" הישראלי.

בלי להרגיש, הפך מפקד משטרת דובאי, את החיסול "לקרקס", כאשר מספר החשודים והדרכונים הזרים, עולה מדי ביום בסולם ריכטר בצורה מפחידה.

כאשר בתחילת המבצע, פורסם שחוליית חיסול ביצעה את החיסול, מתברר עכשיו, שהקבוצה עלתה לכיתה ועכשיו מדובר כבר במחלקה ועוד יד החשודים נטוייה.

כל מי שמתעניין קצת בז'אנר של ריגול, קורא ספרות ריגול, סרטי ריגול, ספרי בלשים, יודע שככל שמספר האנשים גדול יותר, הסיכוי "לפשלות" עולה, הסיכוי לגילוי מוקדם או מאוחר ותופעות לוואי מסוכנות.

כך שמספר החשודים, לפי דובאי, המתקרב ל-30 איש למבצע הספציפי, פשוט כולל את כל הזרים כנראה שהיו באותו זמן או יום המבצע באזור ובמלון - והדבר הופך לאט לאט לפרסה.

אבל תופעת הלוואי - ש"המוסד" מגיע לכל מקום ו"לכל כלב מגיע יומו", רק מוסיף להאדרת היחידה ומגדיל את ההרתעה. לכך ניתן להוסיף, שדובאי הפכה לא רק למרכז מסחרי עולמי, אלא גם למפגש במזרח ומערב, ופעילות אינטנסיבית של גופי ביון זרים.

אבל כל זה לא משפיע על בחירינו המיוחדים והמוכשרים מהעיתונות, שמצאו במבצע את כל הכשלים המתבקשים ומציגים אותם כשלומיאליים עם שכל וידיים שמאליות.

לפי הכתבות במעריב, ידיעות אחרונות ובטלוויזיה, ברור שהם היו מתכננים זאת טוב יותר, חד יותר, ומוצלח יותר - כמו שנראות הכתבות שלהם.

ההפתעה הגדולה - ציפתה לציבור מהח"כים הערביים בכנסת שהתקבצו והזדעקו להגן על הדמוקרטיה תוך גינוי "החיסול" ודרישה להעמיד האחראיים לדין. אף מילה, על כך שאותו מבחוח פעיל חמאס, אחראי לחטיפתם ורציחתם של החיילים סספורטס וסעדון ז"ל ועל הברחת נשק מאירן, שהגיע לעוטף עזה ואשקלון.

לכן ניתן לומר: ככל שהח"כים הערבים זועקים חמס - כך החיסול מוצדק יותר, וכך המעשה הוא בבחינת מצווה, שיש להמשיך בה ולגדוע כל יד המורמת כנגד אזרחי ישראל בארץ ובחו"ל, כך נעשה לעימד מורנייה בדמשק וכך למבחוח בדובאי.

אם החיסול בוצע ע"י "המוסד" - לפי מקורות זרים - כולל מפקד משטרת דובאי - יבורכו העושים במלאכה.

מהו הבסיס המשפטי לסיכול ממוקד?

המשפט הבינלאומי אינו אוסר זאת המשפט הפנימי המדינתי מכיר
בהגנת המדינה מאלמנטים עוינים גם בחו"ל. הסיכול - הוא נגזרת של הזכות להגנה עצמית מפני טרור - זכות המוכרת משפטית מוסרית ובינלאומית.

הסיכול הממוקד, אינו המצאה ישראלית עכשיווית, פרט אולי לשם היצירתי. סקירת תולדות ישראל וההיסטוריה שלה, גם בימי קדם מלאים בסיפורי גבורה ומעש, שניתן לייחסם לסיכול ממוקד בימי מלחמה - כפי שהם מופיעים בסיפורי התנ"ך ואילך.

סיכול ממוקד - מטרתו ותפקידו לפגוע במנהיגי אויב, בפעילות המומחים אשר מסיתים, מנהיגים, מלמדים ומבצעים פעולות שיש בהם כדי לפגוע ולסכן את שלומו ובטחונו של עם ישראל.

כשאתה מגלה נחשים ארסיים ליד הבית, אתה לא רודף אחרי כל נחש בנפרד - אתה מאתר את הקן ומשמידו. בפרשנות רחבה ניתן לראות גם במלחמתו של דוד מול גולית, ביעל מול סיסרא, ביהודית מול הלופרנש, וברצף מעשים עד ימינו את כל אותם המעשים שבאו כדי לפגוע בראשי הפירמידות העוינות בימי מלחמה ובזמן חירום כסיכולים שיכולים למנוע מלחמות ממושכות ולחסוך בקורבנות לטווח ארוך.

גם ההיסטוריה הכללית מלאה בהתנקשויות ובניסיונות לפגוע במנהיגים ובראשי צבא, על אותו רקע ודי אם נזכיר את רצח יורש העצר האוסטרי בסרייבו שהובילה למלחמת העולם הראשונה וניסיון הנפל להתנקש בהיטלר ובראשי מטהו כדי לקצר את מלחמת העולם השנייה.

המשפט הבינלאומי אוסר לפגוע באוכלוסיה אזרחית ובאזרחים חפים מפשע שאינם נוטלים חלק במלחמה ואינם שייכים לכוחות המזוינים או למיליציות. אדרבא - המשפט הבינלאומי מטיל חובות על הצדדים הלוחמים, ואף הוראות ברורות לגבי אזרחים בשטחים כבושים ואחריות המדינה הכובשת, מבחינה כלכלית, משפטית וניהול חיים תקינים - כמפורט באמנת ג'נבה.

מצד אחר, מכיר המשפט הבינלאומי בסמכותה של מדינה להגן על עצמה ותושביה לא רק בגבולות המדינה אלא גם בפעולות מחוצה לה, אם הדבר אכן מוצדק מבחינת הצורך הביטחוני והמבצעי. כלומר, פעולות מעבר לגבול, דוגמת סיכולים ממוקדים או פעולות מעבר לים כנגד יחידים או קבוצות, הן לגיטימיות, אם יש בהן כדי להוות גורם מרתיע ומונע סכנה ממשית.

בעניין זה ראוי להזכיר את חיסולם של מנהיגי טרור נגד ישראל באירופה, ואת הניסיון האמריקני לחסל את סאדם חוסיין ומטהו בבניין מסוים בבגדד יום לפני פרוץ המלחמה - שנכשל, כאשר כל הבניין הופצץ ונהרס אך סאדם ניצל.

אי לכך יש לראות בסיכול הממוקד, בזמן חירום ומלחמה, כפעולה נגזרת מסמכותה של מדינה להגנה עצמית ולכן היא לגיטימית ואינה סותרת את המשפט הבינלאומי.

מבחן זה יכול לחול כאשר מדובר בשתי מדינות ריבוניות המתנגשות זו בזו. כאשר הפלשתינים מבקשים שיתייחסו אליהם כאל מדינה או מדינה בדרך אבל מפירים את עיקרי האמנות הבינלאומיות ואת חוקי המלחמה, פוגעים בנשים, ילדים וטף ללא הבחנה, שולחים מתאבדים למרכזי אוכלוסיה, אוטובוסים, קניונים וגני ילדים - אין להחיל עליהם כללי משפט ואין לדרוש ממדינת ישראל לשחק לפי כללי המשפט הבינלאומי - באופן דווקני, למרות שישראל מתנהלת עפ"י כללים בינלאומיים.

לכן, כל הפרשנים והמומחים הטוענים כי השימוש ב"סיכול הממוקד" הוא לא חוקי וגובל ברצח - טוב שיעשו ויבדקו את עצמם פעם נוספת לא רק משפטית אלא גם מוסרית. שהרי אותם גורמים - שזועקים חמס בארץ ובחו"ל כנגד הסיכולים ודורשים לעצור את האנשים האלה ולהביאם למשפט במקום לפגוע בהם, הם הזועקים מרה ראשונים כאשר תופסים את האלמנטים האלה, דוגמת ברגותי ודורשים לשחררם כי הן דמויות כביכול פוליטיות תמימות ונתפשו מחוץ לגבולות ישראל - ולמקהלה זו שייכים קבוצות ישראלים כולל עורכי דין ואנשי ציבור הבוכים ומזדהים עם סבלם של האחרים ולא עם אחיהם.

כאשר בהסכם עקבה בראשות הנשיא בוש סוכם והובן על תקופת צינון שבה ינסו הצדדים להגיע להסדר, ללא מלחמה ופיגועים ויילחמו בטרור אם צריך - הצד הפלשתיני התעלם, התנגד, צוחק למנהיגיו בפנים והגביר את הפיגועים בישראל לפיגועים המוניים ועוד ידיו ואיומיו נטויים - אין כל מניעה לא משפטית, לא מוסרית ולא פוליטית לשבת בחיבוק ידיים ולא לפעול להגנת אזרחי המדינה.

אמנם במהלך הסיכולים - נפגעים גם חפים משפע, עוברי אורח ובני משפחה, נשים וילדים, אך דמם בראשם של אלה שנוטלים עליהם את הסיכון לנוע ולפעול בחברה ובסביבה אזרחית, מתוך מחנות פליטים צפופי אוכלוסיה או רחובות הומי אדם תוך מחשבה ברורה שהם מסכנים את סביבתם ואולי זאת גם מטרתם בניסיונם לעטוף עצמם במגן אנושי - לצרכי חסינות, כפי שקרה בפועל גם במבצע "עופרת יצוקה".

המצפון המשפטי והלאומי שלנו יכול להיות נקי. בנסיבות אלו ניתן להמשיך בסיכולים, כל עוד הדבר חיוני ומביא תוצאות, לטווח קצר או לטווח ארוך.

הטענה, שאנו לא ככל העמים ונדרשת מאתנו דרגת מוסריות ואתיקה גבוהים יותר נכונה, אך לא עומדת במבחן המציאות. שהרי הצד השני מתנהל ללא כללים ללא מבחנים וגבולות משפטיים או כללי מלחמה אלא עוסק בהרג ללא הבחנה ובשנאה ללא גבולות.

יחד עם זאת, ברור שאסור לזנוח את המאמץ המדיני, של הידברות ומציאת פתרונות לסכסוך הדמים. היה ותקום מנהיגות או מנהיג פרגמטי, שיהיה בעל סמכות וכוח להגיע להסדר סביר, הגיוני וניתן לביצוע, לפי המודל שהציע בנימין נתניהו בנאום "בר-אילן" - ייתכן ונגיע לרגיעה צבאית ומדינית. בינתיים, המצב מייאש למדי - לכן נחוצה תעוזה, עוצמה - אורך רוח ונחישות עד בוא ימים טובים יותר.

לסיכום נראה לי, שהעיסוק המוגזם של התקשורת שלנו בחיסול, תוך חיפוש השלילה ולא בהבלטת החיוב יוצא מפרופורציות. ככל שנעסוק בכך פחות וניתן ל"מקורות זרים" לטפל בנושא כן ייטב.

שהרי העמימות, השקט, הדמיון, הסיפורים, הניחושים, יש בהם גם "הרתעה" וגם מיסטיקה מפחידה. כדאי להשאיר זאת באווירה זו - כשכר מצווה - מצווה.

תאריך:  25/02/2010   |   עודכן:  25/02/2010
אברהם פכטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חיסול ממוקד - כמצווה
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
השם נקם דמם !
25/02/10 17:49
 
יהושפט
25/02/10 20:08
2
פרסטופניק
25/02/10 20:31
 
ירון זכאי
25/02/10 23:47
 
.
26/02/10 01:46
3
אלישמע
25/02/10 21:24
4
רותם1
26/02/10 01:10
5
אוסט
1/03/10 04:11
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרשת תצוה עוסקת בפירוט רב בבגדי הכהונה.
25/02/2010  |  מני ישי  |   מאמרים
מגילת אסתר מבטיחה לנו בסיומה "והימים האלו נזכרים בכל דור ודור...". בילדותי הייתי בטוח שזה מתייחס רק לתחפושת שלי. מידיי שנה הייתי מתייצב מול המראה חובש לראשי את הכובע הקאובוי שלי, מצייר שפם במשחת הנעליים שלי ויוצא למגר את הפשע שהיה אז די פשוט.
25/02/2010  |  יוסף קנדלקר  |   מאמרים
מכירים את זה שכשאורזים מזוודה לקראת נסיעה לחו"ל הכל נכנס וכשחוזרים, גם אם לא רכשנו כלום, היא לא נסגרת?
25/02/2010  |  שרית גושן-פנטי  |   מאמרים
לקראת פורים החליט מלך הצפרדעים על מירוץ צפרדעים, מירוץ ראלי מיומן / שהפרס עליו כמובן: אזני המן. / אגב, זה ידוע לכל מומחה לצפרדעים / שצפרדעים אוהבים אזני המן, והם מצפים לו כמאכל טעים.
25/02/2010  |  בלפור חקק  |   מאמרים
אחרי שמורידים את כל המסיכות ממגילת אסתר, אחרי שנחים מן המשתאות, מתככי החצר, משעבוד המלכות כולה לתהליך הזוי של בחירת היפה בכל הנשים היפות תחת ושתי המורדת, נשארת בידינו עדות מפתיעה על משמעותה של האנטישמיות הקלאסית ועל כוח ההישרדות וההסתגלות שלה דרך ההיסטוריה המתחדשת ללא לאות.
25/02/2010  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
אל תמכרו טילי S-300 לאירן  /  עידן יוסף
סוריה מאיימת: סבלנותנו פוקעת  /  יצחק יואב
סוריה דורשת התערבות הליגה  /  איציק וולף
סכנת הבריתות הערביות  /  אליקים העצני
אבני השתייה של העם - עכשיו גם של נתניהו  /  ד"ר חיים משגב
להשמיד את אירן?  /  יוסי קרמר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il