|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
ERROR אתה בבואך, ERROR אתה בצאתך [צילום: פלאש 90]

הבלוף של משרד התחבורה: תמשיכו לחכות לאוטובוס

הכריז על מערכת מידע שתמסור מידע על התחבורה הציבורית המידע נמסר בצורה חובבנית, לא בהכרח אמין, אבל האחראים מסירים מעצמם כל אחריות למה כשבמשרד התחבורה מנסים סוף-סוף לעשות משהו טוב האוטובוס נראה רחוק מתמיד
23/08/2010  |   עידן יוסף   |   כתבות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
 קישורים
  לאתר אשף התחבורה

רצינו להאמין, באמת שרצינו, כי המערכת החדשה למידע על התחבורה הציבורית תהיה משהו אחר ממה שהכרנו עד היום. אלא שבמקום מערכת שתתן מידע אמין על איך להגיע מן המוצא אל היעד, קיבלנו ישראבלוף.

המוצר המוגמר כביכול בו מתפאר משרד התחבורה הוא בושה ולעג לנוסעי התחבורה הציבורית באשר הם. במקום לעשות שימוש מושכל במאגרי המידע שברשותה, הפקירה אותם הממשלה בידי אגד, שבוחר להסתיר מידע, להציג מידע חלקי או מוטעה באופן שמבלבל את הנוסע במקום לקדם אותו ליעדו.

תפעול האתר נמסר בידי אגד ללא מכרז. הדבר אינו מונע ממשרד התחבורה להציג את הפורטן החדש כאתר ממשלתי לכל דבר (עם סיומת gov.il). האם אשף התחבורה הממשלתי הוא תעודת האחריות לתוכן הנמסר בו? ממש לא! להפך - משרד התחבורה מסיר מעצמו כל אחריות לתוכן הנמסר באתר. איבדתם זמן יקר? בזבזתם כסף לחינם? אכלתם אותה.

אשף התחבורה מגיע מאוחר מדי, מעט מדי וחסר מדי.

  • מאוחר מדי - כי במשך שנים התעקש משרד התחבורה לבנות את המערכת באמצעות "ממשל זמין" ולא באמצעות גורם פרטי (אגד). בניית האתר נעשתה תוך שימוש באתר של אגד, וללא מכרז, תוך הבטחה שבעוד שנה ייצא הפרויקט למכרז. מניסיון - גם בעוד שנה לא ייצא מכרז. זוכרים שלפני שנתיים ולפני שנה הבטיחו במשרד התחבורה שאוטוטו תקום רשות ארצית לתחבורה ציבורית (שבימים אלה כבר הייתה אמורה לפעול)? אז הבטיחו...

  • מעט מדי - כי בשנים הקרובות, כל המידע שיימסר באמצעות מוקדי המידע יהיה על-בסיס תכנוני בלבד, כלומר - לא יכלול מידע בזמן אמת באשר לתקלות, לפקקים ולשינויים אחרים העשויים להשפיע על זמן הגעת האוטובוס.

  • חסר מדי - כי בחיפוש לפי מוצא ויעד אין סדר הגיוני ואין אפשרות לחפש לפי כתובת מדויקת. במילים אחרות, מתאפשר רק חיפוש לפי רובע או לפי שם תחנה ספציפית מתוך רשימת תחנות קיימת. אם למשל ברחוב ישראל כ"ץ 10 אין לך תחנה, תציג לך המערכת את רשימת התחנות הקרובות, ועכשיו לך תנחש איזו הכי קרובה אליך.

במקום לסייע לנוסע להתמצא באמצעות מנוע חיפוש גיאוגרפי קיימת חלוקה ארכאית ושרירותית לשכונות או לרובעים, שאולי מתאימה רק לירושלים. רוצים דוגמות? בבקשה:

  • מחיפה - חוף דדו לחיפה גרנד קניון: האתר מציע לקחת קו 200 או 205 שיוצאים רק החל ב-11 בלילה (גם אם אתה מעוניין לצאת בבוקר) למרכז הכרמל, ומשם לקחת את קו 23 שהאחרון יוצא בשעה 23:26. הפתרון הנכון היה הוא ללכת כקילומטר צפונה לרחוב אצ"ל ומשם לקחת את קו 5 הישיר שנוסע כל היום. מי שעצלן או מתקשה בהליכה יכול גם לקחת רכבת או אוטובוס מחוף הכרמל לכיוון לב המפרץ ומשם את אחד האוטובוסים הרבים שמגיעים לגרנד קניון.

  • מתחנה מרכזית פתח תקוה לשכונת יוספטל בעיר אחרי חצות: האתר מציע להמתין עד הבוקר. במקום להמליץ לנוסע להגיע לרחוב שטמפפר הסמוך ומשם לנסוע בקו 92.

  • כדי להגיע ממעלות לעכו יציע האתר את קו 281 הארוך והיקר הנוסע פעם ביום, במקום להציע את קו 35 הקצר והזול.

  • מהבורסה ברמת גן לרחובות: האתר מציע לקחת אוטובוס עד לתחנת הרכבת ומשם לרחובות. הפתרון הנכון הוא להגיע ממתחם הבורסה אל הכניסה הישירה לתחנת הרכבת.

  • מתל אביב מרפאת זמנהוף לתל אביב אבן גבירול-כיכר מילאנו: האתר מציע שני קווים - קו 18 עד העירייה ואח"כ קו 5 עד לכיכר מילאנו. הפתרון הנכון: קיימים קווים 24 ו-25 שנוסעים ישירות ועוברים מדי כמה דקות.

  • מעכו מזרח (שיכונים) לבורסה ברמת גן - האתר מציע: לקחת אוטובוס ללב המפרץ, משם רכבת לתל אביב ומשם אוטובוס נוסף לבורסה ברמת גן. הפתרון הנכון: ללכת ברגל לתחנת הרכבת של עכו או לקחת אוטובוס קצר מאוד שאינו עושה היקוף, ומשם הרכבת לתל אביב מגיעה ישירות לבורסה.

אלו הן רק מעט מתוך אלפי דוגמות שניתן למצוא. כאשר למשל מציע לך האתר להגיע לעיר באמצעות אוטובוס פתלתול ואיטי במקום לקחת רכבת לעיר הסמוכה ומשם ללכת 100 מטר ברגל, הדבר עולה לנוסע בהמון עצבים וזמן מיותרים.

בקנאות יתרה שומר משרד התחבורה את בסיסי הנתונים של החברות אצלו. בכך הוא מונע מחברות פרטיות ליצור מערכת מידע טובה יותר לרווחת הציבור. כך למשל, אתר פרטי בשם "אוטובוסים" שמפלח את נתוני הנסיעה בצורה גיאוגרפית, נתקל בקושי לספק לגולשיו מידע אמין. אם כבר בחר משרד התחבורה שגורם פרטי יפעיל את אשף התחבורה, יש מקום לשאול מדוע בחר משרד התחבורה לספק את המידע על תשתית האינטרנט של אגד ולא של אתר "אוטובוסים", שלו ניסיון מוכח.

אמנם המערכת הנוכחית עדיפה מלא כלום וגם העיצוב היפה מקנה לה חזות מקצועית, אבל אין די בכך. רק הבוקר חיפשתי באמצעות מערכת השפה החופשית שבאתר כיצד להגיע מהמרכז לבאר שבע. התשובה שקיבלתי הציעה לי לעשות שימוש ברכבת. אלא שבירור קצר באתר רכבת ישראל העלה כי הרכבת דרומה כלל אינה פועלת היום.

רוצים עוד? בבקשה:

  • למה אין מידע על מוניות שירות (שרק היום מתייקרים מחיריהן בהוראת אותו שר תחבורה שהכריז על מערכת המידע הכושלת)?
  • למה אין מידע על קווי הכרמלית?
  • למה בחלק מהקווים חסר מחיר הנסיעה?
  • למה הנוסע אינו מקבל מידע לפי פילוח אישי (נסיעה לפי המחיר הזול ביותר, הדרך הקצרה ביותר, הנסיעה הכי מהירה, הנסיעה עם הכי פחות החלפות אוטובוסים וכיו"ב)?
  • למה אין מפות בהן ניתן לראות היכן נמצאת התחנה ואת הדרך להגיע אליה?
  • למה לא ניתן לבצע חיפוש ראוי בשפה חופשית?
  • למה האתר בשפה העברית בלבד?
  • למה האתר מאפשר משוב לשיפורים ולשאלות, אך מפעיליו אינם טורחים להשיב לפונים?
ובמשפט אחד - למה להשיק מערכת רעה כשאפשר להקים טובה, למה?!

אשף התחבורה אינו איזושהי טובה שעליה אנו צריכים להודות למשרד התחבורה. זהו שירות אלמנטרי שהיה צריך לקום מזמן ועוכב במשך שנים על-ידי המשרד, שלמעט כמה נקודות-אור פה ושם ממשיך את הפעלת התחבורה הציבורית במתכונת צולעת.

אם תהיתם מדוע נוהג משרד התחבורה בחלמאות שכזו, ומאשר העלאת מערכת מידע שהאחריות נמצאת ממנה והלאה, מוטב שתשאלו את בכירי המשרד מתי לאחרונה זנחו את רכבם הפרטי כדי להגיע לעבודתם באוטובוס. רק הניתוק מהנעשה בשטח והישיבה מול מחשב במשרד הממוזג יכולים להסביר את חוסר ההבנה.

כל התחבורה בכף ידך
תאריך:  23/08/2010   |   עודכן:  23/08/2010
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הבלוף של משרד התחבורה: תמשיכו לחכות לאוטובוס
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ש. קיסרי
23/08/10 17:38
2
יאירר
23/08/10 19:30
3
KOOTERIT
23/08/10 22:30
4
אורן33
24/08/10 00:43
5
דודי 7
24/08/10 22:24
6
יהוידע
26/08/10 12:08
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"חברת הביטוח כבר פיצתה את הנתבעת 2 בסכום של 6,100 בגין השטיח. חברות ביטוח ידועות כלא נדיבות במיוחד בסכומי הפיצוי, ולכן יש להניח ששויו האמיתי של השטיח הוא מעל 6,100, ועל סמך יתר המסמכים בתיק, אני סבור שהסכום הריאלי הוא 9,000". כך קבע (18.8.10) שופט בית המשפט לתביעות קטנות בכפר סבא, הרווי גרובס, בתביעה שהגיש בעל שטיח סיני עתיק נגד מכבסה, בה הושחת השטיח שלו עקב שריפה שפרצה במכבסה.
23/08/2010  |  ענבל בר-און  |   כתבות
מסתבר כי גם הישראלים הגאים שהחליטו להחרים את טורקיה, ולעבור לצ'ילבה שלה, יוון, יש צרות צרורות. מיטל ביטון ואופיר מרקוס, שפינטזו על חופשה חלומית באיי יוון עם גוון "אם תרצו" (לא נשלם שקל לטורכיה") ראו שציוניות (מזן החרמת טורקיה והפלגות קונרטה ליוון) לא תמיד משתלמת, לא כשחברת הספנות (הכי יווני) מפשלת.
22/08/2010  |  ענבל בר-און  |   כתבות

22/08/2010  |  ד"ר שמואל לוינגר  |   כתבות
פרסקו חצבה, החברה לייצור ושיווק רטבים על בסיס צמחי תבלין טריים, חקרה ובדקה את סגולות הפלפל החריף...
22/08/2010  |  אפרת פרנקוביץ  |   כתבות
מעריב ישלם למעלה מ-150 אלף שקל לאירן ישראלי, אלמנתו של צלם העיתונות רחמים ישראלי, כך קבעה שלשום שופטת בית משפט השלום בהרצליה אירית מני-גור. התשלום הוא פיצוי על 15 תצלומים שהופיעו בכלי תקשורת שונים של חברת מעריב - הוצאת מודיעין בע"מ, ובראשם עיתון מעריב, בלי שתשולם בעדם תמורה.
22/08/2010  |  אורן פרסיקו  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il