|   15:07:40
  יובל לובנשטיין  
יועץ אסטרטגי ומומחה לקמעונאות
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

מתקפת הקופונים וה"תרדמת" של מגה ורמי לוי

הניסיון המוצלח של מגה למכור תווי קנייה בהנחה באמצעות האינטרנט היה מהלך ראשוני ובהחלט בדרך הנכונה. רשתות המזון חייבות להבין שקיים טרנד צרכני של קופונים באינטרנט, ויש להן יתרון אדיר משום שאנו פוקדים אותן בתדירות גבוהה
12/01/2011  |   יובל לובנשטיין   |   כתבות   |   תגובות
טרנד רכישת קופונים באינטרנט

לאחרונה אנו עדים למתקפת קופונים אינטרנטית ולהצעות אטרקטיביות משלל אתרי רכישות חברתיות, אשר קמים וצצים כפטריות לאחר הגשם.

הבולט בין האתרים הוא אתר גרופר, שאתמול פורסם שנרכש על-ידי "גרופון", אתר הרכישות הקבוצתיות הגדול בעולם. באמצעות הרכישה, מתכנן "גרופון" להיכנס לפעילות מלאה בישראל ובוודאי שיהפוך לאחד מהשחקנים העיקריים. בין האתרים האחרים ניתן לציין את Yemama ,Buy2, Big deal ועוד רבים נוספים, מעל לעשרים אתרים בישראל.

אין בוקר שאנו לא מקבלים מבול של הצעות לתוך המייל, בדרך כלל מחברות וגופים אשר זו הפעם הראשונה שנתקלנו בהן. מאמר זה לא בא להביע דעה בדבר הפעילות השיווקית שמתרחשת במגזר הקופונים, אלא לציין שזו טרנד ותופעה שאי-אפשר להתעלם ממנה.

מניתוח מועדוני הלקוחות הגדולים בשוק המזון עולה שלשופרסל יתרון משמעותי בתחום: בוותק, באיכות האנשים וביכולות המיחשוביות. פעילות מועדון הלקוחות של שופרסל היא טובה ונראה שתרומתה לכלל מכירות הרשת היא תוספת משמעותית של 5-7 ימי מכירה בשנה וזה הרבה מאד (תוספת של כ-1.5% למכירות).

בין הפעילויות המיוחדות של מועדון הלקוחות ניתן למנות ימי לקוחות (ברמה הארצית וברמת החנות הבודדת), מסיבות מועדון, משלוח בדואר של קופונים אישיים, השקות מוצרים חדשים, צ'ק-בק (החזר כסף לחבר מועדון מעל קניה), מועדון בייבי לגיל הרך, מועדון למחזיקי בעלי חיים וכדומה.

במונחי שופרסל זו תוספת למחזור של כ-165 מיליון שקלים או של כ-45 מיליון שקלים לרווח השנתי של הרשת. לרשת אשר מרוויחה בממוצע כמיליון שקלים ביום, זו תוספת שאי-אפשר לזלזל בה. למעשה, זו תוספת לרווח של חודש וחצי פעילות או של כ-10% לרווח הנקי! (כל זה בלי לחשב את תרומתו של כרטיס האשראי של שופרסל, הן לחיזוק הנאמנות והן לשורת הרווח).

מדוע שאר הרשתות בתרדמת? ומה ניתן לעשות לשיפור העניין בטווח מיידי ובעלות נמוכה?

שאר הרשתות התעוררו באיחור רב. מגה, רמי לוי וכמעט חינם פתחו בגיוס לקוחות בדרך המסורתית, מתוך הנחה שרק כך ניתן לגייס לקוחות. הדרך המסורתית כללה הצבת דוכן בכניסה לחנות, מתן הטבות לנרשמים, כרטיס מועדון זמני / קבוע וכדומה.

קיימת גם דרך עכשווית לכניסה לתחום מועדוני הלקוחות של רשתות המזון. דרך זו יכול לגרום לקיצור התהליך ולצמצום הפער מול המועדונים הקיימים, לצד הגיוס המסורתי!. מילת המפתח היא קופונים באינטרנט (שכחתם? - כפי שכתבתי בראשית דברי, זה עכשיו הטרנד!).

מה יותר פשוט לרשת גדולה כמו מגה או רמי לוי לחבור לאחד מגופי הקופונים, או אפילו לעשות זאת באופן עצמאי, להציע באינטרנט קופונים למוצרים מובילים, או תווי קנייה, בכפוף לרישום פרטים.

במקום דיוור מסורתי (באמצעות קופון אישי), ניתן לפנות דרך האינטרנט במטרה לגייס לקוחות חדשים. בהמשך ניתן לנצל את המאגר לצורך פנייה אישית, ולכל פעילות ייעודית נוספת בהמשך. לדוגמא, "מועדון בייבי", הנותן הטבות משמעותיות לזוגות צעירים עם תינוקות.

בדרך זו רשת המזון תוכל לצרף בזמן קצר ביותר "ים" של צרכנים, וכולנו נהנה ממוצרים שאנו צריכים וצורכים ביום יום (להבדיל ממסעדה אסיאתית על צוק או ספא אבנים קרות באילת?! ).

ואכן, בשבוע שחלף תבשרנו שרשת מגה יצאה במהלך גישוש ראשוני באמצעות אתר הרכישות החברתיות Big deal והציעה תווי קניה בהנחה של 50 %. מאות קופונים כאלו נחטפו תוך מספר דקות, והשאירו הרבה מאוד צרכנים מתוסכלים.

ניסיון זה היה מהלך ראשוני בתחום ובהחלט בדרך הנכונה. רשתות המזון חייבות להבין שקיים טרנד צרכני, ויש להן יתרון אדיר בתחום, משום שאנו פוקדים אותן בתדירות גבוהה.

בסופו של דבר, מהמהלך הזה ייהנו הן הצרכנים (במחיר), והן רשתות המזון. הרשתות ייהנו מהגדלת סל הקניות והפחתה דרסטית בהוצאה לפרסום. פעולה זו יכולה לגרום לשיפור תדמיתי ניכר, שהרי הציבור באמת לא מאמין לרשת אשר "שופכת ים של כסף" על פרסום שהיא הזולה ביותר.

גיוס מאסיבי של צרכנים למועדון הלקוחות של הרשתות יוכל לצמצם תוך פרק זמן קצר את הפער בינן לבין שופרסל, להגביר את התחרות, ולהטיב את הצעות הערך שאנו, הצרכנים, נקבל מהרשתות.

לפעמים הפתרונות הפשוטים והנכונים נמצאים מול העיניים - רק נדרש לראות וליישם את הפתרון.

תאריך:  12/01/2011   |   עודכן:  12/01/2011
יובל לובנשטיין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מתקפת הקופונים וה"תרדמת" של מגה ורמי לוי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בחברה לייעוץ החליטו בעלי החברה לשנות את האתר שהוקם ב-2005. למרות שהאתר נבנה לא כל כך מזמן הוא כבר נראה מיושן, לא יצג בצורה מכובדת את החברה, אבל חמור מכך - הוא תפקד באופן מיושן. המשמעות של זה הייתה שכל עידכון תכנים היה קשה, מסורבל ואיטי, ובכל פעם שבחברה רצו לשדרג משהו באתר, גם דברים מאוד פעוטים ולכאורה פשוטים, הם נתקלו בתשובה שהפכה למנטרה קבועה: "אי-אפשר...".
12/01/2011  |  ענת פרסמן  |   כתבות
לכל אחד ואחת מנכדיי מגיע היום שבו הם משתעשעים במגירת הסתרים והפלאים שלי. אני עושה להם היכרות קרובה עם החפצים הקטנים שאוצרים את חיי: האולר השווייצרי ששרד איתי בכל מלחמותיי; סכין ההרכבה שאינה מחלידה, שבעזרתה הרכבתי את עצי הבוסתן האהובים שלי; מאובן-הצור הנדיר, שהתאבנה בו צדפה, בתוך גוש שחור וחד של צור ולא של גיר רך; הדיסקיות שליוו אותי ללבנון, לסוריה, למצרים וחזרה; וספר תהילים זעיר, שניתן לי במתנה מבחור חרדי לפני היציאה ממטולה. כל חיי כאילו מוטלים במגירה, דחוסים, דוממים. ומצפים לשעת החייאתם בידיהם הרכות של נכדיי.
12/01/2011  |  אלישע פורת  |   כתבות
השופטת: נוגה אוהד, בית המשפט המחוזי מרכז.
12/01/2011  |  איתמר לוין  |   כתבות
הם מחכים לך בכל מקום אליו את הולכת. בקולנוע, בתיאטרון, ברכבת, באוניברסיטה. את סוגרת מאחורייך את דלת שירותי הנשים, והנה הם שם, דורשים ממך: אל תשתקי. תתלונני, תצעקי, אל תרגישי אשמה. הסטיקרים של מרכזי הסיוע מחפשים אותך וקוראים לך לחפש אותם.
12/01/2011  |  אורלי גולדקלנג  |   כתבות
אריאלה (שם בדוי), אלמנה בת 75, התגוררה בגפה וניהלה חיים פעילים ובריאים, עד שיום אחד החליקה בביתה, נפלה ושברה את פרק הירך. היא אושפזה בבית החולים ונותחה לתיקון השבר. בשל גילה המבוגר, ההחלמה הייתה איטית וממושכת. לצערה של אריאלה, היא הפכה, בבת אחת, לתלויה בסיועם של אחרים גם בביצוע פעולות יומיומיות פשוטות.
11/01/2011  |  גליה בן-ארי  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il