|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

סודות ותככים מאחורי הקלעים של מחאת האוהלים

כל מה שקרה וקורה "מאחורי הקלעים" של מחאת האוהלים התנהלות התקשורת וערוץ 2 בפרט בנוגע לסיקור המחאה: "כל עוד תמשיכו לנסות לשבור את ריכוזיות ההון, אנחנו נדאג לחמם את השטח..." מי "מנהיג" את המאבק? דפני ליף, איציק שמולי, או שניהם?
09/09/2011  |     |   כתבות   |   המחאה החברתית   |   תגובות
נעלמים רבים במחאה [צילום: פלאש 90]

לאחר תחקיר ארוך ובירור יסודי, אני מגיש בפניכם ממצאים וגילויים חדשים לגבי "מחאת האוהלים", מי ומה עומד מאחורי המחאה ה"ספונטנית" וכיצד התנהלו העניינים מאחורי הקלעים של המחאה. תחקיר זה נעשה בעקבות הבלבול הגדול שנוצר והגרסאות הרבות והשונות בכלי התקשורת כמו גם תמיהות שהועלו על-ידי הציבור ונותרו ללא מענה. למעשה ישנם עוד פרטים רבים שלא אפרסם כעת משום שהם יותר "צהובים" ופחות רלוונטים לעצם המהות של התחקיר. הרי הוא לפניכם בצורת שאלות ותשובות.

אגודות הסטודנטים וההון הפוליטי
איציק שמולי [צילום: פלאש 90]

שאלה: איך הסטודנטים ואיציק שמולי הגיעו לסיפור? האם הם היו מ"מייסדי המאבק"?

תשובה: אגודות הסטודנטים פשוט "רכבו" על גבי המאבק, כדרכם לנסות לעשות הון פוליטי ולקדם בעיקר אינטרסים פרטיים. למעשה, מאות אלפי אנשים נוצלו על-ידי קבוצת בעלי אינטרסים ששמו עצמם בעזרת התקשורת ל"מנהיגי המחאה". בעבר הם כבר ניסו "להוביל" מאבקים שונים על בסיס דמגוגיה, שקרים ושנאה לאחר, אך לא ממש הצליחו להוציא המונים למרות שגם אז התקשורת הייתה "מגויסת" וניפחה מספרים...

בכל מקרה לא הסטודנטים פתחו במאבק וגם לא הם אלו שהביאו את רוב האנשים שבאו למחות. אולי הם "הביאו כסף" ולכן קיבלו את הבמה... כמובן שהכל על חשבון הסטודנטים ה"פראיירים" שנאלצים לשלם לאגודות הסטודנטים בעל-כורחם, והכסף הולך בסוף לצורך מטרות פוליטיות וקידום אישי ומשכורות לכמה מקורבים לצלחת...

שאלה: למה התקשורת התגייסה כל-כך למען המאבק? האם התקשורת באמת ובתמים ייצגה את אותן מטרות של המפגינים הרבים? איפה כאן "הנחש מתחת לקש"?

תשובה: התקשורת, בעיקר המרכזית כמו ערוץ 2 למשל, מייצגת בעיקר את האינטרסים של בעלי ההון. לא של הציבור הרחב. למעשה, אין בישראל "חופש ביטוי" אמיתי מלבד לבעלי ההון ונאמניהם ודובריהם הסמויים במסווה של כתבים "אובייקטיביים". כלי התקשורת המרכזיים פשוט "שייכים" לבעלי ההון שקנו אותם בכספם ולמפרסמים שקנו שטחי פרסום שמוצג לציבור ככתבות תמימות ללא שום גילוי נאות שה"חדשות" וה"דיווחים" הם בעצם מסע פרסום סמוי ושטיפת מוח תקשורתית של בעלי ההון וחבריהם. לפעמים מגוחך לשמוע ולראות אמירות של "פרשני כלכלה" שפשוט צוחקים על הציבור בפרצוף ו"מוכרים" לו הסברים דמגוגיים בשקל שבפועל משרתים אך ורק את האינטרסים של בעלי ההון, וכתבלין מוסיפים עוד קצת דמגוגיה והסתה ושיסוי של ציבור אחד נגד אחר, וכך הם חושבים ש"הציבור מפגר" ובעלי ההון יוכלו להמשיך לחגוג על חשבון כולנו.

זה המצב העגום בישראל, כך שאין שום סיכוי שדווקא אותם כלי תקשורת "סותמי פיות" יפעלו בצורה כל-כך נחרצת דווקא למען כלל הציבור ולמען צדק חברתי ולמעשה לפגוע בעצמם כמו דרך העלאת מיסים לבעלי הון וכדומה.

התגייסות התקשורת - הפוך על הפוך

ה"תקשורת" בנתה ועודדה את המחאה ה"ספונטנית" ככלי איום על הממשלה, שמבחינת בעלי ההון השולטים בתקשורת צריכה בדחיפות "לרדת מהעץ" ולתת להם להמשיך לשלוט בריכוזיות ההון בישראל כמו גם בריכוזיות של התקשורת עצמה, שגם יוצרת סוג של קרטל "דעות נכונות" ולא נותנת ממש ל"דעות אחרות" לחדור מבעד ל"מסך הברזל"

שאלה: אם כך, אז מה באמת קרה כאן? איך ייתכן שהתקשורת התגייסה נגד עצמה, נגד בעלי ההון? ועוד בצורה כל-כך נחרצת עד כדי אי-הבאת הצד השני?

תשובה: על כך משיבים מספר חוקרים מומחים, שהתקשורת או יותר מדויק - בעלי ההון שעומדים מאחוריה, דווקא פעלו כאן למען מטרה הפוכה! הרי הממשלה הייתה עסוקה לאחרונה בניסיון לשבור את ריכוזיות ההון בישראל כדי להביא ליותר רווחה לכלל התושבים. כאן נכנסה לתמונה ה"תקשורת" שבנתה ועודדה את המחאה ה"ספונטנית" ככלי איום על הממשלה שמבחינתם צריכה בדחיפות "לרדת מהעץ" ולתת להם להמשיך לשלוט בריכוזיות ההון בישראל כמו גם בריכוזיות של התקשורת עצמה, שגם יוצרת סוג של קרטל "דעות נכונות" ולא נותנת ממש ל"דעות אחרות" לחדור מבעד ל"מסך הברזל". בעצם יש כאן מעין אמירה סמויה - "כל עוד תמשיכו לנסות לשבור את ריכוזיות ההון, אנחנו נדאג לחמם את השטח...". לא פלא, אם כן, שראינו במקביל שהתקשורת "שמה רגליים" להצלחת קידום מטרות המחאה ובמקום זאת טרחה לקדם ולעודד דווקא את מי שחיפש לארגן "מחאה לשם מחאה", שהרי התקשורת-בעלי ההון לא ממש מעוניינים שבאמת יפגעו להם בכיס דרך העלאת מיסים ושבירת הריכוזיות... בקיצור, מה שקרה כאן זה ממש הפוך על הפוך...

במקרה המחאה הצליחה גם הרבה מעבר למה שהתקשורת עצמה דמיינה ולכן בעקבות זאת כנראה כן יעלו מיסים לעשירונים העליונים, במילים אחרות - זה כבר יצא לה מכלל שליטה. כאן נכנסו לתמונה דמויות מסוימות בכלי התקשורת ובפרט בערוץ 2, שניסו להסיט את המחאה והזעם הציבורי כלפי בעלי ההון לעבר ציבורים מסוימים כמו נגד הדתיים או המתנחלים או החרדים או הרוסים או נגד עובדי משרד הביטחון והצבא וכדומה, כשהמטרה ברורה - למנוע שינוי מהותי במעמדם ובשלטונם הכמעט מוחלט של בעלי ההון בכל מה שקורה במדינה באמצעות הזרמת כספים בצורות שונות ובאמצעות הריכוזיות והקרטלים. כלומר, יריבו כולם עם כולם וכך לבינתיים הממשלה לא תעשה כלום כמעט והם ייהנו מההפקר...

מעבר לכך, אסור לשכוח לרגע שלכאורה ערוץ 2 גם דוחף ומקדם אג'נדות פוליטיות של אנשים הבאים מקרבו ומן הסתם ימשיכו "לשרת" מהפוליטיקה את בעלי ההון שלטון של ערוץ 2, והוא יותר מחשוד בכך שהוא משתמש שימוש ציני ומבחיל במשאב ציבורי מונופוליסטי (שהרי בניגוד לארה"ב, כאן לא כל אחד יכול לפתוח שידור ולהתבטא) כדי להפיל ממשלות וכדי להקים ולבסס מפלגות.

"כולם יודעים" שיאיר לפיד מתכנן לרוץ לפוליטיקה בבחירות הקרובות. נרמזו רמזים ונאמרו אמירות ואפילו כבר נעשו "סקרים" מוזמנים מטעם, ולמרות זאת הוא עדיין משתמש במשאב ציבורי בחסות ערוץ 2, בציניות ובחוצפה, כדי לקדם אג'נדה פוליטית ולמעשה לקדם את עצמו בקמפיין בחירות אישי, וכולם שותקים... אין חקירת משטרה וגם לבתי המשפט אין מה לומר בנושא וגם לא ל"רגולטורים" שהם משמשים בתפקיד החתולים ששומרים היטב על החלב. משהו רע קרה לדמוקרטיה ולחופש הביטוי ולשלטון החוק בישראל. אכן הגיע הזמן ל"מהפכה" אמיתית במקומות הרקובים באמת. מהפכה שקטה של החזרת שלטון החוק, כבוד האדם וחופש הביטוי למדינת ישראל ולאזרחיה.

למעשה, ערוץ 2 וכלי תקשורת נוספים מעוותים בצורה מכוונת דיווחים האמורים להיות ענייניים ואובייקטיביים, לפעמים הם גם ממש מסלפים נתונים כדי לקדם אג'נדה פוליטית של שנאת האחר והשונה בחברה, כשהמטרה בכך היא השגת הישגים פוליטיים. לא במקרה ערוץ 2 מצא לנכון לשדר שתי כתבות ארסיות ומסולפות נגד חרדים בדיוק באמצע "השידור הישיר" של אחת ההפגנות של "מחאת האוהלים" כשהם החליטו על דעת עצמם "להסביר" שבעצם ההפגנות הללו הן מגיעות בכלל "בגלל החרדים...", הרי זו הסיבה שאלפים יצאו מהבית לרחובות להפגין... מה לא? הרי "החרדים האיומים" האלו הם ממש "הורסים ומסכנים את קיומה של ישראל ועתידה" - ממש מסע הפחדה אנטישמי דר שטירמרי אורגינלי.

במילים אחרות, אלפי המפגינים לא יצאו מהבית בגלל "חוסר צדק חברתי" ובגלל "ריכוזיות ההון-תקשורת-שלטון" שגורם לאנשים לא לגמור את החודש ולא לשרוד בתשלומי המשכנתה או השכירות, ולא בגלל "פירמידות שליטה", ולא בגלל הפערים העצומים בין מדינת תל אביב לפריפריה, ולא בגלל הפער העצום בין השכר של הפרזיטים בתקשורת שמסתכלים עלינו מלמעלה וצוחקים כל הדרך אל הבנק, לבין המוני העם העמלים קשות לפרנסתם ולא מצליחים לגמור או אפילו להתחיל את החודש. גם לא בגלל העובדה הפשוטה שאנשים המקורבים לצלחת ההון והתקשורת אינם זקוקים כלל ל"פרוטקציה" בשום נושא, כי אם יש "קשרים" מי צריך "פרוטקציה"... גם לא בגלל ש"פקידי האוצר" קופצים מיד עם "סיום תפקידם" לעבוד אצל אותם בעלי הון-שלטון-תקשורת. גם לא בגלל שמדיניות האוצר במשך שנים רבות היא לקדם את העשירים על חשבון העניים ומעמד הביניים ומדיניות אכזרית של "הפרד ומשול". כל זה ממש לא גרם לאף אדם לצאת לרחוב להפגין. מה פתאום.

הסיבה היחידה שאנשים יצאו להפגין היא "בגלל החרדים האיומים". הם מקור כל הצרות והבעיות במדינה. זה כמובן בלי קשר לכך שה"נתונים" שהוצגו היו מסולפים מלכתחילה והוצגו על-ידי גורמים מוכרים שיש להם אג'נדה של השנאת חרדים במסווה של "דאגה לגורלם ולגורל המדינה" (המציאות האמיתית היא שרוב החרדים עובדים קשה לפרנסתם וסובלים מאפליה חמורה באי-קבלה למקומות עבודה גם עם כמה תארים, רק בגלל העובדה שהם יהודים שומרי מצוות ובניגוד לחוק). פשוט התנהלות נפשעת, אכזרית ומסיתה כלפי ציבורים של מיליוני אנשים דתיים וחרדים לצורך קידום אג'נדה פוליטית ולצורך הסטת הדיון הציבורי למחוזות אחרים של "הפרד ומשול", לשם שמירת ריכוזיות ההון-תקשורת.

הפתרון לדעתי, בעניין שחיתות וריכוזיות התקשורת, הוא פשוט מאוד - להלאים את כלי התקשורת המרכזיים אך לא להשאירם בידי הממשלה ולא להפריטם אלא פשוט לחלק את ההון התקשורתי בצורה שווה בין כלל חלקי האוכלוסיה. כרגע המצב הוא שהשתלטו עליה קבוצת בעלי הון ובעלי אינטרסים פוליטיים שעושים במשאב הציבורי המונופוליסטי כבשלהם ללא כל בקרה, תוך צפצוף ארוך על כל חוק ועל כל רגולציה שהיא ממילא גם חסרת שיניים וחסרת אנשים המייצגים באמת את כלל הציבור הישראלי, שיילחמו למען חלוקה צודקת של ההון התקשורתי ולמען תקשורת הוגנת ולא מסולפת.

ליף ושמולי - פילוג בהנהגה

שאלה: האם "ועדת המומחים" החלופית של הפרופסורים המייעצים לדפני ליף וחבריה אכן מייצגת את האינטרס של כלל הציבור ושל המחאה?

תשובה: "ועדת המומחים" הזאת היא בעצם עוד תבשיל של אנשי הקרן החדשה וה"שמאל" הקיצוני, שלא מייצגת לא את הציבור ולא את המחאה, אלא את עצמם בלבד. מבחינה טקטית גם דפני ליף וגם התאחדות הסטודנטים טענו שלא הם יזמו את הקמתה. מה שהם לא אמרו זה שגם הם וגם הם שיתפו פעולה בהקמת "צוות המומחים" הזה, שלמעשה מטרתם העיקרית הייתה החזרתם למרכז הבמה והקמת "כוח נגדי" לממשלה, כדי להרתיע אותה מחקיקת חוקי הגנה על הדמוקרטיה הישראלית מפני חתרנים מבית המשתמשים בהון של זרים וממשלות זרות אירופיות לצורך בחישה פוליטית והפלת שלטון דמוקרטי בישראל. לשם כך הקרן החדשה מנסה ליצור "מוקדי כוח" חלופיים שונים במסווה של כאילו "קול הציבור", וכך לאיים על חברי הכנסת והממשלה.

שאלה: האם זה נכון שאיציק שמולי מ"התאחדות הסטודנטים" לא הגיע למסיבת העיתונאים שבה הוצגו עיקרי הדרישות של הארגונים החברתיים, בגלל שהוא ידע מראש שדפני ליף אמורה להגיע לשם ולקרוא לטרכטנברג להתפטר? והאם דפני ליף הייתה שותפה לגיבוש מסמכי העקרונות והדרישות של הארגונים החברתיים והמאהלים מרחבי הארץ?

תשובה: דפני ליף לא הייתה שותפה לתהליך בו הוסכמו הדרישות והעקרונות של המאבק על-ידי פורום נרחב של ארגונים ומאהלים. כנראה כדי ליצור רושם של "אחדות המחאה" היא הוזמנה ל"מסיבת העיתונאים" ואף ניתן לה הכבוד לפתוח אותה. בדיעבד הסתבר שהיא "בגדה" באמון שניתן בה ואמרה כביכול בשם כלל הארגונים והמאהלים דברים הפוכים לחלוטין ממה שסוכם איתה מראש. התברר גם שמאהלים רבים כעסו עליה על כך שהיא מינתה עצמה כ"מנהיגה" עליהם ועל כך שהם לא שותפו דרכה ודרך חבריה בנעשה, וזה בא לידי ביטוי בצעקות ובגידופים לקראת סיום מסיבת העיתונאים הזאת.

אך האמת היא שאף ארגון, כולל "התאחדות הסטודנטים" ואיציק שמולי, לא ידעו מראש על הפרובוקציה שהיא מתכננת לעשות, ובוודאי שלא זאת הסיבה לכך שאיציק שמולי לא השתתף במסיבת העיתונאים. אז מה הייתה הסיבה האמיתית? נו ברור, פוליטיקה קטנה ומשחקי כבוד מול דפני, כמו מי ידבר ראשון וכדומה...

שאלה: את מי התקשורת הכתירה כ"מנהיגי המאבק"?

תשובה: חלק מכלי התקשורת מינו את דפני ליף וחלק מינו את איציק שמולי (וחלק גם וגם). כנראה בהתאם לכסף, לתשלום ולפוליטיקה האינטרסנטית של ההון-שלטון.

מעורבות הקרן לישראל חדשה
דפני ליף

שאלה: איך נולד הרעיון ל"מחאת הדיור"?

תשובה: לפני כחצי שנה החליטו מספר ארגונים חברתיים להתאגד לצורך קידום מחאה כלל ארצית למען "צדק חברתי". כשלב ראשון הם קיבלו החלטה לפתוח ב"מחאת הדיור" והתארגנו מספר חודשים לשם כך באמצעות מחקרים וצירוף ארגונים נוספים לשם מאבק תכליתי וממוקד, כשהתוכנית הכללית היא להתקדם שלב אחר שלב בהשגת יעדים נוספים כמו יוקר המחיה וכדומה. בינתיים התוכנית דלפה לאנשי הקרן החדשה וחבורתם והם החליטו לנצל את המאבק המתוכנן והלא פוליטי, לשם קידום מטרות "מהפכניות" ברוח הקומוניזם.

שאלה: האם דפני ליף וחבריה היו הראשונים שהקימו אוהלים ברוטשילד? והאם מחאתם הייתה באמת "ספונטנית"?

תשובה: דפני וחבריה אכן היו הראשונים שהקימו מאהלים, אך מחאתם ממש לא הייתה "ספונטנית", היא הייתה מתוכננת היטב על-ידי ה"יועצים" וה"מומחים" שמאחורי הקלעים. אם כי גם הם לא חלמו עד כמה המחאה תצליח.

שאלה: האם הקרן החדשה לישראל הייתה מעורבת כבר מהשלבים הראשונים?

תשובה: ברור שכן! למעשה זמן לא רב לאחר תחילת המחאה מיהרה לפרסם מנכ"ל הקרן מאמר באתר זה, בו היא מדברת באופן מפורש על כך שזוהי התארגנות שלהם. כנראה שהיא עצמה לא חלמה לרגע שיהיה לזה עוד המשך ארוך כל-כך ולכן מיהרה לכתוב מאמר ש"חשף יותר מדי ומוקדם מדי" על המעורבות העמוקה שלהם. הכוונה המקורית הייתה ככל הנראה לרמוז לראש הממשלה ולחברי הכנסת: "אנחנו כאן! תיזהרו מאיתנו...". זה כמובן הגיע לאחר חשיפות לא נעימות על בעייתיות בהתנהלות הקרן בנושאים שונים וחשד לאג'נדות חתרניות ומסוכנות, חשד שהוביל עד לדיונים שונים בכנסת ונסיונות חקיקה בהקשר לכך. לכן מאמר ש"לוקח אחריות" על סיוע להפגנות "ספונטניות" שכאלו, יכול בהחלט לשפר את התדמית השלילית ויחד עם זאת להראות "הפגנת כוח" לצורך הרתעה והפחדת חברי הכנסת מלהמשיך ולעסוק בעניינים הקשורים במעשי הקרן החדשה.

תוכנית "תמימה" להמשך המחאה

האינטרסים של הקרן החדשה לא ממש זהים לאינטרסים הכנים של אלפי המוחים למען צדק חברתי. בנוסף לכך, הם מתכננים להביא "מנחים מקצועיים" למעגלי הדיון מטעמם

שאלה: האם "המשך המחאה" בצורת "מעגלי דיון" שהם הכריזו עליה, כמו גם התוכניות "להעביר בזמן אמת למחשב מרכזי את תוכן הדיונים", היא תוכנית תמימה להמשך המחאה, האם זה משרת את מטרת ההפגנות או מטרות אחרות? מי מממן את זה?

תשובה: היוזמה והמימון של תוכניות אלו הם של הקרן החדשה לישראל! הסיבות והאינטרסים לכך כבר הובהרו בחלקים אחרים של הכתבה. מה שברור ומובן מאליו, זה שכנראה האינטרסים של הקרן החדשה לא ממש זהים לאינטרסים הכנים של אלפי המוחים למען צדק חברתי. בנוסף לכך, הם מתכננים להביא "מנחים מקצועיים" למעגלי הדיון מטעמם. כל מילה נוספת מיותרת...

שאלה: לאן המחאה תמשיך? האם דרישות הארגונים החברתיים והמאהלים הגיוניות ומעשיות?

תשובה: לא ידוע בבירור לאן המחאה תמשיך. מן הסתם עוד יהיה לה המשך. על פניו נראה שיש היגיון בדרישות המפגינים והארגונים החברתיים. מה גם שהם מגובים במחקרים של כלכלנים בעלי שם עולמי. ייתכן שחלק מהדברים צריך לשנות בהדרגה וחלק ניתן לבצע באופן מיידי. הלוואי שהממשלה תאמץ לפחות חלק ניכר מהדרישות ותביא לרווחה וליציבות כלכלית וחברתית. ימים יגידו אם המחאה החברתית אכן הצליחה. בכל מקרה מסתבר שבינתיים חלק מ"חבורת רוטשילד" התחילו במעשים אנרכיסטיים מול העירייה ונגד שוטרים. גם דפני ליף הייתה בסביבה ואף דיבררה את האירוע. זה לא במקרה. זה גם היה כל-כך צפוי...

תאריך:  09/09/2011   |   עודכן:  09/09/2011
אדם גולדנברג
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סודות ותככים מאחורי הקלעים של מחאת האוהלים
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הקמת מפלגה
9/09/11 17:49
2
איש עצוב
9/09/11 21:03
3
סתם_1
10/09/11 15:57
4
אלי ההון.נגד מי
10/09/11 17:02
5
דוד 22
11/09/11 04:41
6
ירדנה
11/09/11 07:46
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לא נפלתי מהכיסא ולא אחזה אותי תדהמה כאשר סנגוריו של ראש הממשלה לשעבר המגה-מושחת אהוד אולמרט, שעומד עתה לדין באשמת ביצוע שורה של עבירות פליליות, ביקשו השבוע להגיש לבית המשפט חוות דעת משפטית שנכתבה בשעתו על-ידי שר המשפטים עו"ד פרופ' יעקב נאמן, המכשירה תרומות שקיבל אולמרט לצרכים פוליטיים.
09/09/2011  |  אריה אבנרי  |   כתבות
ללינג ואן, מדריכת תיירים וסטודנטית להיסטוריה ולאנגלית באוניברסיטת גווילין בסין, יש ילדה בת אחת-עשרה, אבל היא רוצה עוד ילדים. לינג מתקרבת לגיל ארבעים והיא חשה שזמנה הולך ומתקצר. עד כה ידעה שבעוכריה נמצאות הדמוגרפיה של המדינה המאוכלסת ביותר בעולם והמדיניות המפורסמת שעליה הכריזה המפלגה הקומוניסטית הסינית עוד ב-1979 - "משפחה אחת – ילד אחד".
08/09/2011  |  מיכאל טוכפלד, סין  |   כתבות
גם אחרי למעלה מחמישים שנות קיומה לא נס, עדיין, ליחה של מסעדת גריל הבשרים המיתולוגית של חיים נלו, הממוקמת בדרך אילת 11 שבדרום תל אביב. אחרי ככלות הכל יש למטבח הרומני מוניטין ומאכליו חביבים גם על מי שאינם נמנים בהכרח עם יוצאי ארצו של צ'אוצ'סקו. כאלה הם, למשל, מרק הצ'ורבה החמצמץ עם כדורי בשר-בקר; כרוב הסרמלה הממולא, המוגש עם ממליגה גזעית; חוט-השדרה מנודביירה, כליות הבקר וקינוח הפפאנש הקלאסי, שהוא סופגניית-גבינה מטוגנת, המוגשת עם שמנת חמוצה וקונפירוטה, או, לחלופין, באקלוואת הסרלייה הרומנית, המצופה באגוזים ובדבש.
08/09/2011  |  ראובן לייב  |   כתבות
  • 1 מכל 8 אמריקנים מעל גיל 65 חולה באלצהיימר, וקרוב למחצית האנשים מעל גיל 85.
08/09/2011  |  מכון ויצמן למדע  |   כתבות
כאשר נסגרת דלת, במקום כלשהו נפתח חלון - כך מקובל להבטיח. כעת מתברר, כי האנזים אצטילכולין אסתראז, אחד האנזימים המהירים בטבע, אינו יושב ומחכה לחלונות שייפתחו בפניו, אלא משתמש באופן קבוע בשני פתחים. המנגנון המפתיע הזה, שגילו באחרונה פרופ' יואל זוסמן מהמחלקה לביולוגיה מבנית שבפקולטה לכימיה ופרופ' ישראל סילמן מהמחלקה לנוירוביולוגיה במכון ויצמן למדע, ביחד עם מדענים מצרפת ומסין, מציע פתרון לשאלה ארוכת שנים באשר למהירות הפעולה המרשימה של האנזים. הבנת מנגנון הפעולה המדויק של האנזים הזה עשויה לאפשר פיתוח אמצעים טובים יותר לטיפול באלצהיימר.
08/09/2011  |  מכון ויצמן למדע  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il