|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

שישה בשישי

חובבנים

התשתיות שלנו מנוהלות בידי חובבנים היפוך תפקידים במשפט הולילנד בשאלה מיהו המקצוען אולי לשם שינוי יו"ר הוועד האולימפי יהיה ספורטאי-עבר? החובבנות מגיעה לתעמולה הבחירות וכנראה גם לסקרים כך חברו רופא ועורך דין ליצירת תביעת סרק ומה תאמרו על חברה שמסרבת לגלות מיהי ומהי?
11/01/2013  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   בחירות 2013   |   תגובות
[צילום: אלעד שבר/באדיבות רדיו חיפה]


התכתבות בעניין פרויקט B
התכתבות בין איתמר לוין לבין נציגת חברת פרויקט B בנוגע לקבלת פרטים על החברה, המציעה לבצע תמ"א 38
פס"ד: ת"א 1069/07, לדני ואח' נ' מועצת רמת חובב ואח' + תביעות נוספות
דחיית תביעת תושבים המתגוררים בסמוך לרמת חובב לפיצוי בגין מחלות, לאחר שנקבע שאין להסתמך על חוות הדעת של פרופ' ישראל הוד מטעמם + קביעה לפיה לא הוכח קשר סיבתי בין המחלות לבין אתר הפסולת הרעילה + חיוב התובעים בתשלום שכר טירחה בסך 8 מיליון שקל

תשתיות וגשמים
לילה אחד וירושלים משותקת [פלאש 90]

הבעיה שלנו בתחום התשתיות והגשמים איננה כאשר מתחוללת סערה כמו השבוע, אין אפשרות ואין מקום לתכנן תשתיות למצבי קיצון. הבעיה היא במצבים הרגילים. למשל: חמש דקות של גשם הספיקו עד השנה להפוך את פינת בלוך-סוטין בתל אביב, ליד ביתי, לאגם בלתי עביר. במסגרת שיפוץ הרחוב סידרו גם תעלות ניקוז, אבל איש אינו דואג לנקות את פתחיהן מהעלים המצטברים שם. התוצאה: הרחוב שוב מוצף.

הנה עוד דוגמה. גשר המיתרים בירושלים, בו הושקעו מיליוני רבים, דולף. לוחות הריצוף בחלק המיועד להולכי רגל אינם מחוברים כיאות, והגשם חודר ביניהם. שלא לדבר על כך ששלג של לילה אחד משתק את ירושלים, שיום גשום שגרתי תמיד גורם לתקלות ברמזורים, ושהמדרכות הופכות ביום כזה לשלולית אחת גדולה. הסיבה היא פשוטה: את העסק מנהלים חובבנים שמעסיקים חובבנים.

משפט הולילנד
גרוסמן. הלקוח שלה היה חובבן-למדי

מחזה משעשע-משהו התחולל השבוע במשפט הולילנד. עו"ד יעל גרוסמן, סנגוריתו של מנכ"ל קרדן נדל"ן לשעבר, שמעון גלאון, ניסתה להציג אותו כחובבן-למדי בתחום הבנייה. הוא היה רק חמש שנים בענף כאשר הגיע לפרויקט מטעם הולילנד פארק, אמרה, לאחר ששירת 25 שנה בחיל האוויר (והגיע לדרגת אלוף-משנה). המקצוען האמיתי, טענה, היה ש"ד – מה שמסביר את מעמדו, השפעתו ובעיקר את הסכומים הניכרים שקיבל. במבט מהצד זה נראה, כאילו התפקידים התהפכו במקצת: הסנגורית מהללת ומפארת את עד המדינה.

ש"ד מצידו אומנם לא טען לרגע שהוא אשר היה החובבן, אך הדגיש שוב ושוב שהפרויקט נהנה משירותיהם של מיטב המומחים והמנהלים, כולל גלאון עצמו. אז למה היו צריכים אותו? בגלל התמחותו המיוחדת: תשלום שוחד. וזה גם ההסבר למאות אלפי השקלים שזרמו אליו – לא עבורו, אלא לכיסוי השוחד. ההכרעה בשאלה הזו תהיה אחת המרכזיות במשפט.

הוועד האולימפי
אחראי למחדל הסיליקון בחלב

צבי ורשביאק סיים השבוע 16 שנים בראשות הוועד האולימפי הישראלי. לתפקיד הזה, רצוף המנעמים והמטעמים, הוא הגיע לאחר שהיה יו"ר מכבי ישראל. במקביל היה ורשביאק מנהל מחלבת תנובה ברחובות, בה התחוללה שערוריית הסיליקון. מה הוא לא היה מעולם? ניחשתם נכון: ספורטאי. מכבי ישראל רוצה להציב כמועמדה במקומו את יגאל כרמי, מנכ"ל תדיראן סוללות. ומה הוא לא היה מעולם? נכון: ספורטאי. כאשר עסקנים חובבנים מדרג ג' מנהלים את הספורט שלנו, אין הפלא שהוא נראה בדיוק כפי שנראה באולימפיאדת לונדון.

תעמולה וסקרים
כדאי שאנשיה ילמדו עברית [צילום: פלאש 90]

"איך אוזיל את מחירי המזון" – מכריז שלט המזמין אותנו להתקשר לשלי יחימוביץ' ולקבל את התשובה. מקצוענות מינימלית אין בחמש המילים הללו. אפשר להוריד מחירים או להוזיל מוצרים ושירותים; אין כזה דבר "להוזיל מחירים". עברית היא כלי העבודה של מי שעוסק בפרסום (וגם בתקשורת), ומי שאינו שולט בה – מוטב שימצא מקצוע אחר ולא יפגין את חובבנותו לעיני כל.

ועוד בנושא הבחירות. תראו את תוצאות הסקרים שפורסמו בתוך יום אחד (יום ה', 10.1.13). הליכוד ביתנו – 36-34. העבודה – 18-16. הבית היהודי – 16-13. יש עתיד – 12-9. שס – 12-9. התנועה – 11-5. יהדות התורה – 7-6. מרצ – 5.5-4. כוח להשפיע – 4-0. עלה ירוק – 3-0. קדימה – 2-0. עם שלם – 2-0. בקיצור: תנודות של אחוזים רבים, ואפילו עשרות אחוזים, בין הסקרים. אין אפילו שני סקרים שנותנים את אותן תוצאות. מה שמעלה את השאלה, האם גם כאן יש לנו עסק עם חובבנים.

הוד וקפלנסקי
חוות דעת רשלנית [צילום: אתר רמת חובב]

אני לא בטוח אם להכניס את פרופ' ישראל הוד תחת הכותרת "חובבנים", או שמא הוא ראוי לכינוי הרבה יותר חמור. בכל זאת, יש משהו תמים בחובבנות – בעוד חוות הדעת של הוד בתביעה על נזקי בריאות מאתר רמת חובב הייתה הכל חוץ מאשר תמימה. היא הייתה רשלנית, מוטה, מטעה, לא אמינה ומזיקה – קבעה השופטת שרה דברת. היא גרמה להגשת תביעה מיותרת שעלתה מיליונים למדינה ולמפעלים ברמת חובב, וחבל שלא ניתן היה לסיים את המשפט מיד אחרי שהתברר עד כמה לא ניתן לסמוך עליה, המשיכה דברת.

מקרים כאלו מעוררים את הצורך לחשוב על סנקציה שיוכל בית המשפט להטיל. כשם שאפשר לחייב עורכי דין בהוצאות אישיות, אולי ראוי לחייב בהוצאות כאלו מי שמגישים חוות דעת חסרות כל יסוד. במקרים קיצוניים, יש לשקול גם את האפשרות לפתוח נגדם בהליכים פליליים על עדות שקר ושיבוש מהלכי משפט.

את חוות דעתו של הוד הציג עו"ד משה קפלנסקי, וגם ממנו לא חסכה דברת את שבטה. אם היה טורח לשאול את הוד כמה שאלות, אמרה, הוא לא היה מסתמך עליו וממילא לא היה מגיש את התביעה. אני לא חושב שקפלנסקי חובבן, אבל דברת מציגה אותו כרשלן של ממש. גם כאן, מן הראוי לאפשר לשופטים להביע את מורת רוחם כלפי מי שגורמים נזקים שכאלו לנתבעים ומבזבזים זמן שיפוטי – משאב ציבורי המצוי במחסור.

"פרויקט B"
מציעים הרים וגבעות [תמונת אילוסטרציה]

לפני שבועיים הוזמנו, דיירי הבניין, לפגישה עם "פרויקט B" – תאגיד המציע הרים וגבעות במסגרת תמ"א 38. מאחר שאתר האינטרנט של "פרויקט B" כולל רק דף נחיתה ולא שום דבר מעבר לכך, ביקשתי בדוא"ל לקבל פרטים בסיסיים: מיהי הבעלים והמנהלים, מיהם עורך הדין ורואה החשבון, מהו הניסיון שלהם, אלו ערבויות ביצוע הם נותנים, אלו קבלנים הם מעסיקים וכדומה.

התשובה הייתה, שמאחר שאינני לקוח שלהם ומאחר שאמרתי בטלפון שאיני מעוניין בתמ"א 38 – לא יימסרו לי הפרטים. תהיתי האם עלי להיות לקוח בטרם אדע עם מי יש לי עסק, אך התשובה לא השתנתה. במקרה הטוב, זוהי התנהגות של חובבנים – שאגב גם הצליחו לטעות בשמות של רעייתי ושלי במכתב ששלחו לנו.

תאריך:  11/01/2013   |   עודכן:  11/01/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אוריאל  קונסטנטין   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחק   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   בן-דוד מרב   בן-חיים מאיר   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   דניאלה יקירה   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   זהבה גלאון   טל שפירא   טליה דאר   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעל גרוסמן / Yael Grosman   יעקב אפרתי   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת מנור-נהרי   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר רבין   מיקי לוי / Mickey  Levy   מקסים אוקנין   משה  ישראל   משה צרפתי   משה שמיר   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   פניה (פאינה) קירשנבאום   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   ראובן אגסי   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שאול מופז   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין   שרה דברת / SARAH  DOVRAT 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חובבנים
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישמעאל
11/01/13 11:51
2
פטריוט ישראלי
11/01/13 13:11
3
אהוד פרלסמן
11/01/13 15:33
 
Twentysix
11/01/13 22:32
4
מזכיר_המדינה
12/01/13 09:19
5
עידןסובול
12/01/13 10:14
 
הנ"ל
12/01/13 10:37
6
מומחה למומחים
12/01/13 19:17
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2013
אומנם פלישת המסתננים נעצרה, אך למעלה מ-60,000 מסתננים שמצטרפים ל-100,000 זרים לא חוקיים שנכנסו באשרת תייר יחד עם המוני שוהים בלתי חוקיים פלשתינים, יוצרים בעיה לאומית חברתית. מס' רב של זרים לא חוקיים מאיים על צביונה של המדינה כיהודית ודמוקרטית. ללא רוב יהודי מסיבי לא נוכל להגן על קיומנו. לכן לקראת הבחירות חשוב לדעת מה עמדת המפלגות בנושא חשוב זה. גם בגלל שעמדה בנושא המסתננים מבטאת את ההשקפה בנוגע לדמותה של המדינה ולגורלנו.
11/01/2013  |  צבי גלברד  |   מאמרים
ישראל נמצאת במשבר מנהיגות חמור כאשר ניתן לראות שבמקום מנהיגות עם חזון, המנהיגים שלנו מתמקדים רק בטובה ובהנאה האישיות שלהם. ארוחות, נסיעות לחו"ל, חלוקת ג'ובים למקורבים ורדיפה אחר ממון הפכו להיות המטרה העיקרית של המנהיגים בישראל, והם שכחו לגמרי שהתפקיד שלהם הוא להוביל חזון ודרך. מקבלי ההחלטות בכל הדרגים והגופים יעשו היום הכל כדי לשרת את האינטרסים האישיים שלהם, גם אם הדבר פוגע במדינה או מתנגש עם החזון הציוני.
11/01/2013  |  דניאל גיגי  |   מאמרים
דרשתו השבועית של הרב עובדיה יוסף המשודרת מדי מוצאי שבת מבית הכנסת 'היזדים' בירושלים, לא תשודר עוד בשידור חי בתחנת הרדיו "קול ברמה" עד אחרי הבחירות, אלא לאחר שעורכי התחנה יוודאו שאין בדבריו תעמולה.
11/01/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
אנחנו, הבוחרים, תורמים במעשינו להתחזקות אותם חוגים שמעדיפים שאחרים יעבדו וילחמו, וגם להרכב ממשלה גדולה ובזבזנית. נתחיל בעוצמה של מפלגות החרדים. כל מי שמתנגד להם ומצביע בפתק לבן או לא הולך להצביע כלל או מצביע עבור מפלגה שלא עוברת את אחוז החסימה, כאילו הצביע עבור החרדים. הטענה הזו לכאורה ברורה. אולם, להפתעתי, הופיעה בתקשורת ציטטה מפיו של ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, שהביע תמיכה בהצבעת מחאה עם פתק לבן. אם בארזים נפלה שלהבת אולי כדאי להקדיש מספר שורות ולהראות כיצד תומכים בחרדים ע"י הצבעה בפתק לבן.
11/01/2013  |  אילן ריס  |   מאמרים
לא התרגשתי בפעמים הקודמות כששמעון פרס עזב את הממלכתיות ודיבר פוליטיקה. גם עכשיו, אין לפרס קמצוץ השפעה ציבורית בנושא. בניגוד לחסידים השוטים ב"ניו-יורק טיימס", הישראלים מכירים היטב את פרס. הם חווים כבר שני עשורים את גאונותו הפוליטית, שעה שהכניס לארצנו עשרות אלפי טרוריסטים, חימש אותם וסידר להם לגיטימציה בינלאומית. מאז, אלפי חכמים מאמצים מוחם להוציא את האבן הזאת שהושלכה לבאר חיינו.
11/01/2013  |  דרור אידר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2013  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
לבני: פייגלין וחוטובלי - עשבים שוטים  /  איציק וולף
"הבטחת נתניהו להוזיל המים - חסרת כיסוי"  /  עופר וולפסון
סקר חדש: 16 מנדטים בלבד לעבודה  /  איציק וולף
לא צריך להצביע  /  גדעון עוזיאל
תפסיק לפלג  /  פנחס מרגוליס
מגיעות לנו בחירות אחרות  /  ד"ר חיים שיין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il