|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תוכן לאינסטגרם - המנוע הדיגיטלי להגדלת העסק שלך
כתיבת המומחים
מה כדאי לעשות כאשר נתקעים עם הרכב?
נמרודי. הסתייע בקונסיליירי [צילום: יח"צ] כהן. שימש קונסיליירי [צילום: ניר קידר]

הקונסיליירי של נמרודי

עו"ד יוסי כהן פעל כקונסיליירי עבור עפר נמרודי בעיצומה של פרשת האזנות הסתר הוא הפעיל עבורו חוקרים פרטיים, שילם להם במזומנים, במלתחה במלון הולידיי אין ובמקומות מסתור אחרים, והכל כדי לשבש הליכי חקירה ומשפט תמורת השירותים הפליליים שסיפק קיבל יוסי כהן מיליונים, שהוצאו ומשולמים גם עכשיו במיוחד מקופתה של קבוצת הכשרת הישוב בין היתר: נמרודי "סידר" ליוסי כהן תשלום קבוע בסך 10,000-7,500 אירו לחודש ורווחים מפרויקט של הקבוצה ברומניה המשך יבוא
23/11/2013  |   יואב יצחק   |   תחקירים   |   תגובות
עו"ד יוסי כהן ממיר כספים שחורים בצ'יינג'ים בניגוד לחוק
יואב יצחק
עו"ד כהן עושה שימוש בלתי חוקי בנהגו, הנשלח פעמים רבות להמיר כספים שחורים במטבע זר אותם "השיג" ממקורות שונים * הכספים המתקבלים משמשים להוצאותיו הפרטיות ולתשלומים למשרדי חקירות אותם הוא מפעיל בסתר * המשך יבוא
לרשימה המלאה

קרע בין שלי נרקיס ליוסי כהן
יואב יצחק
עו"ד יוסי כהן שימש במשך שנים אחד מעורכי הדין המרכזיים של שלי נרקיס, מבכירי השוק האפור * בין השניים חל באחרונה קרע גדול * כולל דיבורים המפחידים את כהן * המשך יבוא
לרשימה המלאה

בשנתיים האחרונות חשפנו כאן שורה ארוכה של מעשים פליליים שביצע עו"ד יוסי כהן עבור עצמו ועבור אחרים, ובהם איש העסקים יגאל זילכה. הצבענו על עבירות מין שביצע כהן, ובין היתר על קבלת כספים שחורים בהיקף של מיליונים תוך עבירות מס חמורות, גניבות, מרמה והונאה, עבירות על החוק האוסר הלבנות הון, וגם עבירות של שיבוש הליכי חקירה ומשפט.

חשפנו במקביל את השימושים הפסולים והפליליים שהוא עשה ועושה בעובדיו, ובהם: עורכי דין שכירים [בימים אלה הוא עושה שימוש פסול ובעייתי בעו"ד אייל רווח]. כמו-כן פרסמנו את השימוש שהוא עשה בנהגו הקודם (ז.ד.) ובנהגו החדש (ר.ד.) להמרת כספים שחורים שקיבל - שטרות (אירו, דולרים), באמצעות צ'יינג'ים, תוך סיכון הנהגים בעבירות על חוק איסור הלבנות הון. למרבה הצער והבושה, יוסי כהן עושה שימוש בעייתי ובלתי חוקי גם בבנותיו: שרון עמוס ועו"ד מיכל כהן-דריקר. גם בענייני כספים וגם בנושאים אחרים. בזאת נטפל בנפרד.

ברשימה שלהלן נחשוף את "עבודתו" של יוסי כהן כקונסיליירי. נצביע על השירותים המפוקפקים שסיפק לידידי לשעבר - איש העסקים עפר נמרודי, שאותו הכיר לראשונה בפקולטה למשפטים שבה למדו. נחשוף עדות שניתנה במשטרה, עדות שעד כה לא פורסמה בתקשורת בגלל עסקות הטיעון שביצע נמרודי, שהביאו, מטבע הדברים, לגניזת העדויות ולירידת העניין בהן. בהמשך נחשוף את התמורות הכספיות והעסקיות שקיבל יוסי כהן. גם בימים אלה. על-חשבון חברת הכשרת הישוב הציבורית, כמובן. המידע שלהלן יכול במקביל ללמד מדוע השניים צמודים זה לזה, ומגוננים זה על זה, שכן אלמלא כך יהיו תלויים זה לצד זה. כמו-כן מצביע המידע של שיטותיו הנלוזות של יוסי כהן, מכוחן התעשר וצבר נכסים לא כדין.

בזמן הקרוב נפרסם מידע סנסציוני נוסף על מעשיו של יוסי כהן וגורמים הקשורים בו, שיוכיח כי עסקינן בדפוס-פעולה מצד פרקליט הפועל כמו בארגוני פשיעה.

השירות: הפעלת חוקרים במזומנים
פרידן. הכספים בחלוק... [צילום: יוסי זליגר]

עו"ד יוסי כהן ידע להתחבר, ובזמן, לאישים בעלי ממון. לא בזכות כישוריו המשפטיים, הנחשבים בינוניים ומטה, אלא בזכות מוכנותו לבצע עבור לקוחות שהסתבכו פעולות מלוכלכות הגובלות בפלילים, ובמיוחד פעולות מסוג אלה שעורכי דין ישרי-דרך מתרחקים מהן כמו מאש. כך נהג יוסי כהן עם עפר נמרודי.

מהמידע שהובא ל-News1 עולה, כי בעיצומה של פרשת האזנות הסתר שבה היה מסובך נמרודי, הפעיל יוסי כהן, בשמו ובעבורו, משרדי חקירות שהתמחו בביצוע האזנות סתר. יוסי כהן נטל חלק פעיל ביותר בפרשה, ובין היתר דאג להעברת כספים לחוקרים פרטיים, ובראשם לרפי פרידן.

בעדותו במשטרה הודה פרידן בעבירות שביצע וגילה את זהותם של שולחיו ובראשם עו"ד יוסי כהן, שהפעילו במישרין. הנה קטע מעדותו מיום 15.12.99 לחוקרת מירי הופמן:

  • - שאלה: ספר לי בבקשה על הנסיבות בהן נפגשת לראשונה עם עו"ד יוסי כהן.

    - פרידן: הפגישה הראשונה עם יוסי כהן הייתה במשרדו ברח' דפנה בת"א או בסמוך. אם אינני טועה, הזימון לפגישה בא בעקבות שיחת טלפון ביננו. לא זכור לי מי התקשר למי. אם אינני טועה, בפגישה זו דובר על עבודה כשלהיא שנבצע עבורו. יתכן ודובר על בדיקות האזנה או נושא כלשהו הקשור ללקוח שלו. בשיחה היה ברור הקשר לעפר נמרודי. נתבקשתי לתת הצעת מחיר לגבי העבודה מה שאכן עשיתי.

    - שאלה: האם בפגישה זו אתה ביקשת ממנו יעוץ משפטי כלשהו.

    - פרידן: לא זכור לי דבר כזה. בכל מקרה, אני הייתי מיוצג, ובמידה ועלה נושא כזה הרי ברור שהוא עלה על-מנת לשמור או לקיים יחסי עו"ד לקוח שמטרתה: אפשרות פגישות, העברות כספים או תקשורת דרכו ביני לבין עפר כשהסיכון חל עלינו. יתכן מאוד שנושא כזה אכן הועלה. הבעיות המשפטיות שהיו לי אז התרכזו במישור הפלילי ואני הייתי מיוצג על-ידי עו"ד [אביגדור] פלדמן, או במישור הפיסקלי בו ייצג אותי עו"ד אוהד דגן.

    - שאלה: בהודעה זו בשורה 7 ציינת לגבי הפגישה והשיחה עם יוסי כהן במשרדו שהיה ברור הקשר לעפר נמרודי. הסבר מאיפה וכיצד זה היה לך ברור בשיחה הזאת.

    - פרידן: דובר על כך.

    - שאלה: מה בדיוק דובר.

    - פרידן: אני לא זוכר את המילים המדויקות אבל היה ברור גם לי וגם ליוסי כהן שהוא איש קשר לעפר נמרודי.

    - שאלה: אני מבקשת ממך להבהיר בדיוק כיצד זה היה ברור ומה דובר בשיחה על הקשר עם עפר נמרודי גם אם אינך זוכר את המילים המדויקות. מה הייתה תוכן השיחה.

    - פרידן: השיחה הייתה לפני מספר שנים. אינני זוכר מילים או תוכן מדויק.

    - שאלה: יוסי כהן אומר שאתה פנית אליו בעניין ייצוג משפטי בדיני חסינות מפני עבירות פליליות במסגרת תפקידך בחו"ל...

    - פרידן: שטויות במיץ עגבניות. כלומר, לא פניתי ליוסי כהן מעולם בקטע של ייצוג שלי על-רקע תפקיד בחו"ל...
    [...]
    - שאלה: האם אתה פנית ליוסי כהן וביקשת ממנו שיגיד לעפר שישלם לך כספים עבור עו"ד ומחיה.

    - פרידן: אני לא חושב שהיה צורך כלשהו שאפנה ליוסי כהן בעניין. זה היה ברור מאליו גם לי וגם ליוסי כהן, וכמובן לעפר נמרודי.

    - שאלה: האם לא היה מקרה שבו פנית בבקשה ליוסי כהן שיעביר לעפר בקשה כנ"ל בעניין הכסף, וכהן חזר עם תשובה שלילית ואתה הטחת ביוסי כהן שעפר לא רוצה לתת לך כספים בגלל יוסי. שיוסי אשם כך שתשובתו של עפר שלילית.

    - פרידן: לא היה מקרה כזה. הייתה סיטואציה במפגשים בהולידיי אין שיוסי התנהג אלי בצורה מחפירה. זכור לי מעטפה עם כסף ולא אהבתי את יחסו. ביקשתי ממנו לא להיפגש עימו יותר ולהיות בקשר ישיר עם עפר. מכיוון שלא אהבתי ולא הסתדרתי עם גסותו ואדנותו.

    - שאלה: האם זכור לך כמה פעמים בערך היו העברות הכספים האלה וסכומים.

    - פרידן: לא זכור לי מספר מדויק של פעמים או סכום מדויק אך מדובר בעשרות רבות של אלפי דולרים. רוב הפעמים שהכסף הועבר לי היה במרתף... של הולידיי אין או בכיס חלוק שיוסי כהן השאיר לי, או בארון פתוח, או בארון... שלקחנו לדרך... החלוק היה מושאר בחדר המלתחה בד"כ. פעם אחת בחדר חלוקים הנמצא מצד שמאל במסדרות המוביל... למלתחה ופעם אחת בחלוק בסאונה. כמובן שיוסי כהן היה אומר לי אפוא נמצא הכסף ולא היה משאיר אותו לבד.


מדוע יוסי כהן לא הועמד לדין


העדות שלעיל היא רק אחת מתוך עשרות השופכות אור על יחסיהם האמיתיים והרקובים של יוסי כהן ועפר נמרודי - יחסים המוכרים מעולם הפשע, כמו בין קונסיליירי לפושע בכיר. מסמכים נוספים שהובאו ל-News1 מצביעים על העבירות הפליליות החמורות שבוצעו. המעניין הוא מדוע לא הועמד יוסי כהן לדין פלילי בגין חלקו החמור בעבירות ובשיבוש הליכי החקירה והמשפט; ומדוע נהגו בעניינו המשטרה והפרקליטות בסלחנות מופלגת. התנהלות סלחנית שכזו שמורה, אגב, בעיקר לשטינקרים או לגורמים בעלי נסיבות מקלות, ולכן מתחדדת השאלה: האם קיבלו המשטרה והפרקליטות תמורה הולמת, אם בכלל, בגין ההימנעות ממיצוי הדין עימו; או אם נמצאו נסיבות מיוחדות בגינן ניתן ליוסי כהן "פטור" מהעמדה לדין.

התמורה המתמשכת: מקופת הכשרת הישוב
פרופ' האוזר. דרושה בדיקה [צילום: פלאש 90]

יוסי כהן ידע לנצל היטב, ובאופן מחפיר, את מצוקתו של עפר נמרודי. במשך שנים הוא "חלב" ממנו כספים באופן פרטי, ובמיוחד מחברת הכשרת הישוב שבבעלות ובשליטת משפחת נמרודי, וכן מחברות נוספות בקבוצה זו - ובהן מעריב הוצאת מודיעין (המוציאה לאור של עיתון מעריב). נמרודי אף העמיד לרשות יוסי כהן ערבויות פיננסיות ל"חשבון קומבינות" שניהל כהן בבנק הפועלים, באמצעותו עשה שימושים שונים שתכליתם הלבנת כספים שחורים.

במשך השנים קיבל יוסי כהן, באופן מצטבר, מיליוני דולרים. עבורו ועבור משרדו, כביכול. הכספים התקבלו הן בישראל והן בחו"ל. נמרודי ויוסי כהן "סידרו" הוצאת כספים מקבוצת הכשרת הישוב, במרמה ובתחבולה, במסווה של שכירת יוסי כהן ומשרדו למתן שירותים משפטיים ואחרים. כך לדומא, נשכר משרדו של יוסי כהן למתן שירותים בתביעות לשון הרע נגד מעריב, למרות מוגבלותו המקצועית של יוסי כהן בתחום זה.

הקשרים הבעייתיים בין השניים נמשכים גם בימים אלה. יוסי כהן משמש יועץ ומנהל לקבוצת הכשרת הישוב בפרויקט נדל"ן ברומניה, המבוצע באמצעות חברת אקו-גרופ. תמורת זאת הוא מקבל תשלום חודשי בסך 10000-7500 אירו לחודש, פלוס הוצאות, פלוס 3% מההכנסות שיתקבלו ממכירת הדירות בפרויקט.

מיותר כמעט לציין: הנדיבות המופלאה של נמרודי אינה נובעת מכישוריו העסקיים ו/או המשפטיים יוצאי הדופן של יוסי כהן, ו/או בזכות הכרתו והבנתו את שוק הנדל"ן ברומניה. ברי, כי יוסי כהן לא יכול לשמש עורך דין ברומניה (רשיונו מוגבל לישראל בלבד), הוא אינו דובר את השפה הרומנית וספק רב אם הוא יכול לשמש 'מאכער' ברומניה. הכספים משולמים ליוסי כהן בעיקר בזכות קשריו האישיים והמושחתים עם נמרודי: כקונסיליירי כלפי עבריין בכיר.

השאלה היא עד מתי ישלמו בעלי המניות של הכשרת הישוב, ובמיוחד אלה מקרב הציבור והמשקיעים המוסדיים, בגין השירותים המופקרים והמושחתים שסיפק יוסי כהן לעפר נמרודי. שאלה זו צריכה להעסיק מאוד את רשות ניירות ערך ואת העומד בראשה, פרופ' שמואל האוזר, ולהוביל לפעולה מצד האוזר, פעולה שתגרום לעצירת המשך העברת הכספים ליוסי כהן. במקביל, כדאי לחוקרי הרשות להיכנס לעובי הקורה ולבדוק: כמה באמת עלתה הקרקע ברומניה בעסקה שבה מעורבב יוסי כהן, והאם "נשרו" בדרך סכומי כסף נכבדים לגורמים שונים, באופן פסול ובעייתי, מכספי הכשרת הישוב...


השאלות הנ"ל טעונות טיפול מידי גם מצד חברי הדירקטוריון של הכשרת הישוב: שלמה מעוז (יו"ר), רון ויסברג (סגן יו"ר), דוד שורץ (דירקטור חיצוני), מנשה ארנון (דירקטור חיצוני), גיל כהן, חיה מנע, חן לבון, רוית נמרודי; וכמובן: עפר נמרודי. אישים אלה נדרשים לעצירת הכספים ליוסי כהן. גם שמשון מרפוגל, המוציא-והמביא מטעמו של נמרודי בכל הקשור ליוסי כהן בעסקת רומניה, נדרש לפעולה מהירה ולעצירת הכספים. ואם לא יפעלו, ידרשו לשאת באחריות להוצאת כספים במרמה מהחברה.


  • המשך יבוא

הערה: בתגובה לחשיפות באתרנו News1 ובניסיון נואל להרתיע את הח"מ פצח עו"ד יוסי כהן בהשמצות נוספות. הפעם באופן פחדני ואנונימי בבלוג שהקים ברשת האינטרנט באמצעות גורמים שנשכרו לשם כך, שזהותם שמורה במערכת. בזאת נטפל בנפרד (י.י.).
תאריך:  23/11/2013   |   עודכן:  24/11/2013
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הקונסיליירי של נמרודי
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
משטרה חלשה בושה
23/11/13 13:24
 
אליהו חיים
25/11/13 08:12
2
אריה קרישק
23/11/13 13:38
 
אזרח וותיק
26/11/13 21:16
3
המובטל
23/11/13 15:18
4
עובדיה הוכמן
23/11/13 18:10
5
לבלסקי
23/11/13 23:01
6
אדם מהישוב
24/11/13 05:38
 
בקיא
24/11/13 10:43
7
מישאל
24/11/13 13:09
8
urixo
24/11/13 23:24
 
ריקסו-פיקסו
25/11/13 07:29
9
יוסיפוב
25/11/13 13:17
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לפרקים הקודמים של "דרך רבין ומורשתו" - הקלק כאן
22/11/2013  |  ד"ר אורי מילשטיין  |   תחקירים
פרק 11 מספרם של חברי "פורום אלפרדו" בפרק: חמישה מפקדי חיל הים הובילו במשמרתם את הפיתוח ואת הייצור, מאז תחילת שנות השישים. כבר בקרבות הראשונים הופגנה העדיפות הטכנולוגית של ספינות-הסער, שפגעו ולא נפגעו. למצרים ולסורים לא היה לכך מענה, וחילות הים של האויב הסתגרו בנמלים
תפקידו הראשון בתורת המלחמה של חיל האוויר הוא השגת עליונות באוויר. עליונות זו הייתה ברורה, עוד לפני שהתחילו הקרבות, כי עצם היותו של חיל האוויר כפי שהיה מנע מראש פעילות אווירית ממשית של האויב נגד כוחותינו (The Air Force in being), והפוטנציאל הזה תורגם, כפי שכבר נאמר, להפלת מטוסי האויב כמעט כל פעם שניסו לגרום נזק לכוחותינו.
לפרקים הקודמים של "דרך רבין ומורשתו" - הקלק כאן
15/11/2013  |  ד"ר אורי מילשטיין  |   תחקירים
(הערה מספר 1)
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אני? בגילי? להגן על שבתאי? למה בדיוק? על ששמר על זכות השתיקה כאשר נוער הגבעות השתולל ביהודה ובשומרון נגד אוכלוסייה פלשתינית?
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
כאשר התרחבות תופעת סרבנות המילואימניקים החלה לכרסם בלכידות הצבא, נזדעקו בכירי צה"ל להתריע כי קיימת סכנה של ממש לפגיעה אנושה בכשירות צה"ל
אלי אלון
אלי אלון
בכתב התביעה נאמר כי התובעת תמר ליפשיץ הוצאה יחד עם עוד שישה נערים ונערות מן המוסד "משום שיש להם דעות קומוניסטיות והם קשורים למפלגה הקומוניסטית"
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
אנו רגילים לומר שנתניהו פועל מאינטרס פוליטי    כל פוליטיקאי טוב פועל מאינטרס פוליטי כמו שכל כדורגלן שואף לנצח אלא אם הוא כשלון אטומי, או אם מכר את המשחק    ההבדל בין נתניהו לאחרים הו...
לפנות את האשפה
שמואל רוזנר
גם אם גלנט ונתניהו מונעים ממניעים פוליטיים, ישראלים רבים תומכים בעמדותיהם החלוקות לגבי "היום שאחרי" בעזה    ייתכן שהשאלה מי צודק בנוגע לעזה תהיה נושא מרכזי בבחירות הבאות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il