ביום רביעי שעבר (3.9.14) ביקשתי לשלוח מכתב רשום מסניף זמנהוף תל אביב של רשות הדואר. לכאורה, ענין פשוט ופעוט. אבל לא בחברת רשות הדואר של ממשלת ישראל. ראו מה קרה.
ביקשתי לברר מהן שעות הפתיחה של הסניף. התקשרתי למוקד רשות הדואר. הועברתי מתקליט לתקליט, עד לתקליט הראשון וחוזר חלילה. דוברת הרשות, מיה אבישי:"בדקנו. כנראה, עקב עומס שיחות זמני, המערכת לא פעלה באופן מיטיבי. נבדוק (למה צריך לבדוק שוב?- א.ל.)". התלוננתי ביום רביעי אחר-הצהריים. הבטיחו תשובה עד יום ראשון (6.9.14). התשובה הגיעה היום (ב, 8.9.14) ב-10.30 בבוקר.
נסיתי לברר את שעות הפחיתה דרך אתר רשות הדואר. ואכן, יש שם רשימה ארוכה של סניפים, עם כתובות ושעות פתיחה - עד האות ק'. שם נעצרת הרשימה. תל אביב, מה לעשות, היא באותה ת', אז אין מידע.
התקשרתי למודיעין בזק וקיבלתי את מספר הטלפון הישיר של הסניף. התקשרתי. איש אינו עונה. השיחה עוברת למעגל התקליטים.
הפקידה איננה, כי המנהלת צורחת עליה כך עבר הזמן, ונאלצתי לדחות את שליחת המכתב למחרת, יום חמישי. הגעתי לסניף ב-11.15 בבוקר. הנה התמונה באחד הסניפים הגדולים של רשות הדואר, ליד כיכר דיזנגוף בתל אביב: חמישה אשנבים, רק שנים מאוישים, תור ארוך של 20 איש, מרוגזים ומתלוננים. שמענו צעקות מחדרה המרוחק של מנהלת הסניף. הלכתי לראות. מנהלת הסניף צורחת בקולי קולות על אחת הפקידות (לכן אשנב אחד היה ריק).
עוד אנשים התלוננו. מנהלת הסניף נאלצה "להיכנע לדעת הקהל" ושלחה את הפקידה השלישית, מוכת הצעקות, לאייש אשנב שלישי. הרמקול קרא במספרים, אך מסתבר שרבים שלקחו מספר, התיאשו ועזבו. מזל, חיכיתי בתור רק 35 דקות. אתה רוצה לשלוח דואר רשום? הפקידה נותנת לך טופס, למלא את הפרטים. מדוע אין על הדלפק ערימת טפסים, לקיצור התור? ככה.
כתוב שהמחיר כולל אישור? אז כתוב כמה עולה מכתב רשום? "13.70
שקל" - קבעה הפקידה. הראיתי לה מודעת ענק של הרשות, תלויה על הקיר, ממולה, שבה כתוב התעריף: 10 שקלים. "המחיר של 13.70 הוא כדי לקבל אישור באי-מייל שהמכתב הגיע. אמרתי לה שלא ביקשתי אישור כזה. ואז אמרה שהמחיר הוא רק 10.70. למה עוד 70 אגורות? כדי לקבל מיסרון לטלפון הנייד שבמכתב נמסר. אמנם, המודעה קובעת שהמחיר של 10 שקלים כולל אישור מסירה, אבל מודעה לחוד ופקידה לחוד. התיאשתי, שילמתי ויצאתי.
המכתב נמסר לתעודתו אתמול (7.9.14) ב-10 בבוקר. את האישור קיבלתי ב-7 בערב. למה צריך לחכות 9 שעות, יום עבודה שלם, כדי לקבל אישור? לא יודע.
בעבר, שלחה רשות הדואר אישור לאי-מייל של השולח, מיד עם מסירת המכתב, וללא דרישת תשלום נוסף. היום יש כנראה "שיפורים". אוי לשיפורים האלה.
האירוע מוכיח, שנגע השירות הקלוקל פשה בשורת דרגים של רשות הדואר. בהנהלה, במוקד הטלפוני, באתר האינטרנט, בגבית תעריפים כוזבים, בשירות גרוע לקהל. צריך לסגור את רשות הדואר, ולפתוח במקומה חברה אחרת.