|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

תערוכת אוטומוטור: כל הדגמים והחידושים

התערוכה ה-12 היא הגדולה מסוגה שנערכה עד כה בישראל, ומוכיחה כי היצרנים הזרים מכירים בחשיבות השוק המקומי; כרטיסי כניסה נמכרו מחירים גבוהים
01/04/2002  |     |   מאמרים   |   תגובות
   רשימות קודמות
  הגלריה של לובינסקי באוטומוטור
  פורשה חושפת בג'נבה את תיכנון הקאיין
  תערוכת ג'נבה: הדגמים החדשים

לקראת קיץ 2002, פותחת תערוכת אוטומוטור חלון ראווה רחב לענף הרכב הישראלי. מבול של ארועים בחוץ, ובאולמות התצוגה מצטופפות המכוניות כבתיבת נוח, בהרמוניה אידילית עד עבור זעם.

התערוכה ה-12 היא הגדולה מסוגה שנערכה עד כה בישראל, ומוכיחה כי היצרנים הזרים מכירים בחשיבות השוק המקומי. הביתנים עוצבו בחו"ל ונארזו להרכבה בארץ, אף שאיש מטעם היצרנים עצמם לא העז להגיע ארצה.

מספר שיא של מבקרים היה צובא על הכניסות המאובטחות, לולא נימכרו כרטיסי הכניסה - כמכוניות עצמן, במחירים הגבוהים מכל הנהוג בעולם. התערוכה הגדולה דורשת מהמבקר הרציני שיבה חוזרת לאולמות התצוגה הגדושים, אך יוזם הארוע, דורון גילר, המודע לכך, אינו מוכן למכור כרטיסים מוזלים לביקור חוזר. למחלקה ראשונה מסר גילר, כי בשנים קודמות מכר כרטיסים מסוג זה, אלא שקהל המבקרים עשה בהם לדבריו שימוש לרעה, בהעבירו אותם מיד ליד.

המצב הביטחוני מצמצם יחסית את מספר המבקרים, וזאת לרווחתם של האמיצים הרבים המגיעים בכל זאת. בשנים קודמות הקשתה הצפיפות על הצפייה, והשנה נוח מעט יותר להתרשם מהמוצגים. חבל רק כי דלתותיהן של מרבית המכוניות סגורות בפני הקהל. אכן ראוי לסגור מכונית מיוחדת כגון לימוזינת הלינקולן העתיקה של נשיא המדינה הראשון חיים ויצמן, אך אין סיבה לסגור מכוניות מייצור סידרתי המיועדות לרכישה על ידי הקהל הרחב.

איכותה של תערוכת רכב נמדדת במספר ההשקות הנערכות בה. ישראל טרם עלתה על מפת התערוכות הבינלאומיות, אך לגבי השוק המקומי יש באוטומוטור 2002 ללא ספק שיפור לעומת השנים הקודמות.

יבואנים רבים בחרו להציג בתערוכה חידושים הצפויים במהלך כל השנה הקרובה, וכך הגיעו לביקור קצר מכוניות אותן ניראה על כבישינו רק בעתיד. את הסיטרואן 3C, מאזדה החדשה מסידרה 6 ומרצדס E קלאס החדשות ניראה בקרוב, ובעתיד הרחוק יותר יגיעו ארצה גם המיני קופר S, הפורד טרנזיט קונקט ואפילו הפולקסווגן פייטון היוקרתית.

השנה מחרימים את התערוכה רק חברת בני משה קרסו, ייבואני מכוניות רנו וניסן, ורמי אונגר - ייבואן דייהו ודייהטסו. חבל שתופעת ההחרמה לא פסקה השנה, שכן היא פוגמת בשלמה התמונה שפורשת התערוכה.

בתערוכות זרות נהוג להציג מידע רב באמצעות קירות וידאו ותצוגות מולטי מדיה, אך באוטומוטור לא נעשה בהם משום מה שימוש נירחב. הסימולטורים המוצגים בתצוגות פז'ו והונדה אינם פועלים באופן סדיר, וזאת עוד בטרם שיבש מזג האויר את תצוגות החוץ. בין תצוגות החוץ מרשימה במיוחד התצוגה שאירגן אורי גור מיפנאוטו: להוכחת יתרונה של מערכת ההנעה הכפולה 4X4 של סובארו, מושווים זינוקיה לאלה של צמד מכוניות מתחרות - בעלות הנעה אחורית וקדמית.

אוטומוטור נערכה לראשונה לפני 14 שנה, ומאז נערכו תריסר תערוכות. באחרונה הוחלט לארגן את הארוע רק מדי שנתיים בלבד, גם זאת בלשון מנטרת המארגנים "כנהוג בחו"ל". במירשם הישראלי כלולה גם תצוגת כלי שיט, שהינם בחזקת טאבו לגבי התערוכות הרכב הזרות. יש בכך דווקא משום חוצפה ישראלית מבורכת, שהרי קהל היעד מגלה לרוב עניין משותף.

לובינסקי - פז'ו וסיטרואן
סיטרואן C5

חברת לובינסקי מציגה כתמיד את אחת התצוגות המרשימות ביותר. במרכז התצוגה מכונית הקונספט הספורטיבית הקרוייה פלין, שאינה מיועדת לייצור סידרתי. המכונית דמויית הבועה עלולה להסיט את תשומת הלב מהמוצגים האחרים, המקנים תמונה טובה של מגוון התוצרים אשר אכן מיועדים למכירה.

בחצר האולם עורכת לובינסקי תצוגה מקפת של כלי הרכב הדו-גלגליים, ובכללם אופנועי השטח של KTM, טרקטורוני פולריס וקטנועי פיז'ו.

בולטים בחסרונם הדגמים המסחריים, התורמים לא מעט לרמת המכירות של החברה.

פז'ו מציגה לצידן של ה-607 ו-406 המוכרות, גם צמד גירסאות סטיישן SW)) חדשות לדיגמי 206 ו-307. ניתן לעמוד על ההבדלים בין המכוניות שצלילתן לכאורה דומה, כאשר ה-307 הגדולה יותר מאפשרת 7 מקומות ישיבה, אם גם צפופים.

הפז'ו CC 206 מרשימה בעיקר כאשר גגה מופשל, אך משום מה היא מוצגת כאשר גגה הייחודי סגור.

סיטרואן שלחה ארצה מיגוון רחב של דיגמי C3. עם מכוניות אלה מקווה החברה לזכות במקצת התהודה לה זכתה הדה-שבו האגדית, אף שברור שהצלחה שכזו לא תוכל עוד לחזור על עצמה. בעולם הרכב המודרני, אין עוד סיכוי לשליטה כה גורפת.

הסיטרואן החדשה מדגם קסארה פיקאסו היא מיני מיני-ואן משפחתית, בעלת שלושה מושבים אחוריים נפרדים.

עיצובה הייחודי של הסיטרואן מדגם C5 מעלה ציפיות לקראת מחליפתה של מכונית הדגל מדגם XM.

כלמוביל - כלמוטור - מרצדס, מיצובישי ויונדאי
מרצדס E-קלאס

קבוצת כלמוביל הקימה את תצוגתה בזמן שיא, ובעוד מתחרותיה עובדות בחג שעות נוספות, הקימה הסוכנות את תצוגתה בקלילות של הרגע האחרון.

במרכז התצוגה ניצבת כמובן המרצדס מסידרת E החדשה, ומאחוריה ה- CLK קופה המגיעה היישר מתערוכת ג'נבה. ה-CLK הטרייה לא זוכה בתערוכה המקומית לכבוד היאה לה, והיא ניצבת בשורה אחת עם דגמים וותיקים. לצידה שאר דגמיה הפרטיים של החברה, ביניהם ה- A190 החדשה גם היא.

סידרת S היוקרתית ביותר בין דגמי מרצדס (בעידן של טרום המייבך), אינה מוצגת.

יונדאי מציגה בין דגמיה המסחריים את מיני-ואן טראג'ט דיזל ו- H1 טראק, משאית קטנה בעלת חישוק כפול (דבל ג'נט) הניתנת לנהיגה גם עם רישיון ב'.

גי'פ הטראקאן הגדול בעל מנוע ה-2.9 ליטר, יחליף את הגלופר כרכב שטח בסיסי. בחזית דוכן יונדאי הציבו את ה-HCD6, מכונית תצוגה מושכת עיניים.

מיצובישי מציגה את הפז'רו ספורט בעל מנוע הבנזין בנפח 3 ליטר, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית. מחירה יהיה 187,900 שקלים לגירסה הפשוטה, והגירסה המאובזרת יותר תימכר תמורת 199,900 שקלים.

הספייס ואגון החדש ניצב לצד דגם מנוע ה-GDI שלו, אותו הציגה מיצובישי עוד בתערוכת פרנקפורט ב-1997. מדובר במנוע ידידותי לסביבה, אשר פותח לשם חסכון בדלק ומכוון לפליטה מינימאלית של מזהמי אוויר.

המזרח - רובר, לנד רובר ו-MG

חברת המזרח הקטנה יחסית, מציגה קשת דגמים חדשים לחלוטין. הביתן הינו אמנם ישראלי למהדרין וצפוף למדי, אך העניין בו רב.
רובר עורכת קאמבאק מרשים, ומכנה עצמה MG לא רק לרגל עלייתה ארצה. דגם הרובר 45 הוא עכשיו ZR MG וה-75 קרוייה ZT MG. המכוניות היו מעוצבות גם קודם באופן מרהיב, ועתה הן יפות מתמיד. עיצובן ספורטיבי ואירודינאמי יותר, וסביבת הנהג דופנה בעור נוסף ובעץ מהודר כפי שרק האנגלים יודעים לשלב במכוניותיהם. לידן ניצבת מכונית הרודסטאר TF-MG, שנחשפה בז'נבה רק לפני זמן קצר.

מנכ"ל הסוכנות, גדי ברנר, מסר למחלקה ראשונה, כי דיגמי MG יתייקרו בכ-10% יחסית לדיגמי רובר המקבילים.

בתצוגת המזרח גם אחד מכלי הרכב היקרים בתערוכה. הריינג' רובר המחודש אשר הושק בתערוכת הרכב האמריקנית שנערכה בתחילת השנה בדטרויט, ימכר בארץ תמורת כ-700 אלף שקלים. היבואן חוזר על סיסמת היצרן הטוען ל"רכב השטח הטוב בעולם," אף שהמבקרים טוענים כי רק מחירו יוצא דופן.

דלק מוטורס - פורד ומזדה
מזדה RX-8

חברת דלק מוטורס מרשה לעצמה שאר רוח המותר למצליחנים בלבד. במרכז תצוגתה לא מכונית "לחם וחמאה" המיועדת למכירה להמונים, כי מכונית הלינקולן קוסמופוליטן, אשר ניתנה כמתנה לנשיא הראשון ד"ר חיים ויצמן. הלימוזינה אשר רק שמונה מסוגה ניבנו בהוראת הנרי פורד, שופצה באחרונה בארה"ב במימון קרן פורד. המכונית השחורה בת ה-50 ניצבת על דוכן מוגבה, כיאות לוותיקה שבמוצגים.

פורד מציגה את הטנדרון החדש שלה מסוג טרנזיט קונקט, האמור עם מנוע הדיזל שלו להתחרות בברלנגו של פז'ו ובקנגו של רנו. חבל רק שחלונותיו של הקונקט כוסו ביריעות צלופן מכוערות, שכן עיקר חשיבותו לרוכשים מתמקד דווקא בחלל הפנים המיועד להובלת מטענים. מנהל החברה, גיל אגמון, הסביר למחלקה ראשונה כי הכיסוי התחייב שכן רק שתי מכוניות ראשונות יוצרו עד כה בעבודת יד. הייצור הסידרתי יבוצע במיפעלי פורד שבטורקיה.

שתי פיאסטות אשר הוצגו לראשונה בסתיו החולף בתערוכת פרנקפורט, יגיעו ארצה תוך מספר חודשים.

מזדה חושפת את המחליפה החדשה לסידרה 6 בשתי תצורות, בעלות ארבע וחמש דלתות. העובדה שגירסת חמש הדלתות הינה חדשה לחלוטין, מודגשת בכך שהמכונית הגיעה היישר מיפן כאשר ההגה עדיין בצידה הימני.

כמו כן ניתן לראות את מכונית הספורט מדגם 8RX ואת הרודסטאר מיאטה 5MX החוזרת לישראל לאחר העדרות בת מספר שנים. גם הפעם היא תהיה יקרה למדי, ותימכר כאשר היא מצויידת בגיר אוטומטי, תמורת כ- 150 אלף שקלים.

יוניון מוטורס - טויוטה

במרכז תצוגת טויוטה עומדת כמובן הקורולה החדשה, מכונית הלחם והחמאה של היצרן היפאני הגדול בעולם. מנכ"ל הסוכנות המקומית, מיקה כרמון, פרט את מחירם של הדגמים השונים: הקורולה החדשה בתצורת סדאן אשר תגיע ממיפעלי טויוטה בטורקיה, תימכר עם גיר אוטומטי ברמת גימור GLI תמורת כ-107 אלף שקלים, ועם גיר ידני תעלה כ-100 אלף שקלים. גירסת סאן המיועדת לציי רכב תעלה כ- 102 אלף שקלים.

ה"ראנקס האצ'באק" שיגיעו ממיפעלי טויוטה בבריטניה, יעלו בין כ- 100 אלף שקלים בגירסה ידנית, ועד לכ-112 אלף שקלים בגירסה המופארת ביותר. לכל הדגמים תינתן "הנחת הכרות" בת 2,500 שקלים.

כמו כן מוצגים המיניואן מדגם אוונסיס וורסו, וגירסת ספורט לדגם היאריס החסכוני.

יפנאוטו - סובארו
סובארו

סובארו בחרה שלא לכלוא את מכוניותיה באולם צפוף, כי אם לקרוא להן דרור על רחבות הדשא והאספלט. החברה מציגה את דגם ה-Sti ששיווקו החל באחרונה, ולצידו האאוטבק 6H החדשה.

בעולם ידועה סובארו כיצרנית מכוניות משפחתיות בעלות הנעה 4X4 קבועה, ולכן מודגמת יתרונות הבטיחות הגלומות בפיתוח זה. נהג המרוצים יובל מלמד ואיש סוכנות יפנאוטו, אורי גור, עורכים תצוגה מרהיבה של זינוקים השוואתיים עם ב.מ.וו בעלת הנעה אחורית ומכונית נפוצה בעלת הנעה קדמית.

מאיר - וולוו, הונדה ויגואר
יגואר

חברת מאיר אינה עורכת תצוגת בטיחות מאלפת כפי שיכולה היתה לערוך. וולוו מעמידה בשורה את דגמיה מקטן לגדול, החל בסידרת ה- 40, עבור ל-60, לסטיישן ולקבריו 70 וכלה ברכב השרים מסידרת ה- 80.

הונדה מציגה חידושים בדמות רכב הפנאי מדגם CRV בעל ארבע הדלתות, אשר הגיע ארצה רק לפני כשבוע. לצידו הג'אז המשפחתית שנחשפה בפרנקפורט, ודגמים ספורטיביים מסוג 2000S ואקורד טייפ S.
סימולטורים מאפשרים דמוי רכיבה על אופנועי החברה.

מכשירי תנועה - קריזלר, פורשה וסוזוקי

קרייזלר מציגה את הקרוזר PT בגירסתו השמרנית, אף שבעולם הושקה באחרונה גירסה חדשה פתוחת גג.

חטיבת הגי'פים של מכשירי תנועה היתה מחלוצות רכבי השטח בישראל. החברה מציגה את הגי'פ ליברטי החדש, הגדול והמרשים, ולצידו הצ'רוקי החדש, המחליף את הגירסה הקודמת אשר 1.4 מיליון יחידות ממנה ניקראו באחרונה חזרה למוסכי החברה, במטרה לתקן פגם בטיחותי שנתגלה במכוניות.

סוזוקי מציגה את הגי'פ ויטרה בתצורתו החדשה, בחזיתו הלאונה המשפחתית, וחטיבת פורשה מציגה את דגם הקררה 911.

סוכנות מכוניות לים התיכון - פיאט, אלפא רומיאו וקיא
ליז'ייה

סוכנות המכוניות החדשה ביותר שנפתחה בישראל, מציגה את המכוניות העירוניות מתוצרת ליז'ייה הצרפתית. מדובר במכוניות ננסיות מונעות דיזל, אשר פותחו על-ידי נהג המרוצים הצרפתי על שמו קרוייה החברה. המכוניות יהיו ניתנות לנהיגה על-ידי צעירים בני 16 ומעלה, אם משרד התחבורה רק יאשר את היבוא הסידרתי ארצה. בסוכנות החדשה הנקראת סיטי מוביל, גבי פלג הוא מנהל השיווק ויוסף ליברמן, לשעבר איש מרצדס, הינו המנכ"ל והבעלים.

צ'מפיון מוטורס - פולקסווגן, אאודי, סיאט וסקודה
פייטון החדשה

הענק מוולסבורג שלח ארצה את הפייטון, מכונית הדגל שהרעישה את תערוכת ז'נבה. הפייטון מיועדת להתחרות במכוניות היוקרה של ב.מ.וו ומרצדס. בצידה השני של הסקלה ניצבת הפולו החדשה, אשר שיווקה בארץ יחל בעוד כחודש, בסמוך לחנוכת אולם התצוגה החדש של צ'מפיון.

אאודי מציג את גירסאות הקבריולה והסטיישן של סידרת 4A וכן את אאודי TT הספורטיבית והסטיישן בעל ההנעה 4X4 מסוג אולרוד 6A.
סיאט "הילד השובב של פולקסווגן המייצר מכוניות סקסיות המקנות חוויית נהיגה ספורטיבית" כדברי נציגת החברה, מציג את האיביזה החדשה שתימכר החל בחודש יוני הקרוב, והליאון קופרה המפתחת 210 כוחות סוס.

חברת צ'מפיון - ס.כ.ו קאר, סוכנות סקודה בישראל, מקפידה על תצוגה באולם נפרד משאר מותגי פולקסווגן. החברה הצ'כית מחדשת את תיפארתה המוטורית, בסיוע גרמני לא לגמרי נדיב. בתערוכה היא מציגה את האוקטביה RS בעלת מנוע המוגדש טורבו, המפתחת 150 כוחות סוס. מדובר במכונית הטורבו הזולה בארץ, הנמכרת תמורת 140 אלף שקלים. מעניינת לא פחות מכונית המנהלים מדגם סופרב, שתעלה 200 אלף שקלים, אם וכאשר תימכר בארץ.

קמור - ב.מ.וו
BMW Z8

ניכר בהם במארגני התערוכה, כי אינם יכולים להשתחרר ממנהגם להתקשט בנוצות לא להם. גם כאשר השלימו השנה תערוכה כה מרשימה, תמיד הם מועדים ומקלקלים בסוף. כך למשל הם טוענים בפרסומם הרשמי כי "קמור רכב תביא חלק ניכר מביתן ב.מ.וו מז'נבה," בעוד שאנשי ב.מ.וו מגרמניה מספרים למחלקה ראשונה, כי מדובר בתצוגה מיוחדת, המיועדת רק לאזור הסחר אליו משתייכת ישראל. באזורינו כלולות מדינות מזרח אירופה, בעוד שהתצוגה שבז'נבה היתה שונה לחלוטין ואורגנה על ידי חטיבה ניפרדת.

כך או כך באולם ב.מ.וו ניצב לתפארת דגם הרטרו 8Z, וסידרת 7 שהושקה באחרונה. על כר הדשא מוצגת המיני קופר S החדשה, וכל מיגוון אופנועי ב.מ.וו.

UMI - אופל, איסוזו, ביואיק, סאאב, קדילאק, שברולט
אופל וקטרה

סוכנות ג'נראל מוטורס בישראל מציגה רק חלק מרשימת מותגיה הארוכה. מנהל חטיבת המכוניות הפרטיות בחברה, יוחאי שנער, מצביע על תשע מכוניות אשר ייובאו בעתיד ארצה.

מדובר באופל וקטרה החדשה, בטנדרון קומבו בתצורה המיועדת להולכת נוסעים, באסטרה קופה טורבו וקדילאק CTS אשר הושקה בז'נבה לנוכח ייעודה לתחרות בפלח היוקרתי של השוק האירופי. הזפירה כבר כאן, וכמותה האופל אומגה והקורסה הקטנה.
על כל אלה מאפילה הספידסטר הקטנה, אך שנער אומר כי "את הספידסטר בוודאות לא נביא," וחבל גם שאין כל ייצוג לדיגמי סאאב.

כשהם צבועים בצבעי הזברה של מסעות איסוזו בעולם, ניצבים על מסלול המכשולים שבחזית התצוגה שלושת דיגמי איסוזו, הטרופר הוותיק, הרודיאו והאקסיום החדש בארץ.

תאריך:  01/04/2002   |   עודכן:  02/04/2002
עמוס באר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בחודש מרס 2002 עברה ישראל ממלחמה בעצימות נמוכה בפלשתינים למלחמה סדירה, אם גם מוגבלת בינתיים. באותו חודש הרגו הפלשתינים יותר מ-120 ישראלים, ובמשך 17 החודשים הראשונים של מלחמת הטרור הזו נהרגו 450 ישראלים. זה מספר גדול גם בקנה מידה אמריקני או רוסי. בקנה מידה ישראלי, הוא בלתי נסבל, ומהווה איום על יכולתה של מדינת ישראל להמשיך ולתפקד.
01/04/2002  |  ד"ר אורי מילשטיין  |   מאמרים
בשל האירועים הביטחוניים וההסלמה בפעולות הטרור (לאחר הפיגוע בנתניה בערב חג הפסח), הממשלה החליטה על פעולה צבאית נרחבת בשטחי הרשות הפלשתינית (שבמסגרתה יגויסו גם כ-20 אלף חילי מילואים), שעל-פי ההערכות זו צפויה להמשך מספר חודשים.
31/03/2002  |  אילנות בטוחה  |   מאמרים
בימים אחרים ובתקופה בה ניהלנו עדיין שיחות ומו"מ עם הפלשתינים על הסכמי שלום בטאבה בשנים 1995-1996, נהג ערפאת לומר יותר מפעם אחת לי ולדמויות אחרות במשלחת הישראלית: "אנחנו (קרי הפלשתינים) מכירים אתכם הישראלים הרבה יותר טוב ממה שאתם מכירים את עצמכם, אנחנו חיינו בתוככם ועבדנו אצלכם, ולכן הכל ידוע ומוכר, ורב צעדיכם צפויים על ידינו מראש". אז, באותם ימים זה ימים זה נשמע אוטנטי, ונכון.
אני קורא את הראיון שהעניקה פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, לעיתון הארץ במוסף סוף השבוע. קורא ולא מאמין. אני יוצא למד כי בפרקליטות המדינה למדים את פסק דינה של כב' השופטת דליה דורנר, בכל הקשור לקיום או לאי קיומו של משפט חוזר לעמוס ברנס בפרשת רציחתה של החיילת רחל הלר זכרה לברכה.
30/03/2002  |  פנחס (פיני) פישלר  |   מאמרים
לגרש אותו. אין דרך אחרת. זאת היתה טעות, מבראשית, להרשות ליאסר ערפאת להגיע לארץ ישראל, ביחד עם עשרות אלפי חייליו. אבל עתה צריך לתקן את המעוות.
29/03/2002  |  ד"ר חיים משגב  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il