|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

שישה בשישי

המגעילים

תראו מה שאלו את שרה נתניהו בחקירתה, ואיך קצין משטרה אנונימי ניסה לנצל את הפיגוע ברחוב דיזנגוף כדי לתקוף את המפכ"ל שהגיע מחוץ לשורות הארגון
08/01/2016  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   משטרה במוקד   |   תגובות
רקדו על הדם [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]


חקירת שרה נתניהו
חסר חשיבות [צילום: אמיר לוי, פלאש 90]

האם קופת משרד ראש הממשלה מימנה רכישת תרופות לאביה המנוח, שהתגורר בבית ראש הממשלה תקופה קצרה? מדוע היא העבירה באחד מימי שישי ארוחות מוכנות מהמעון בירושלים לבית בקיסריה? מדוע הוזמן חשמלאי לתיקון תקלה בבית בקיסריה שלא באמצעות משרד ראש הממשלה?

הנה כמה מן השאלות שהוצגו בידי חוקרי המשטרה לשרה נתניהו. האם קופת משרד ראש הממשלה מימנה רכישת תרופות לאביה המנוח, שהתגורר בבית ראש הממשלה תקופה קצרה? (היא ענתה בשלילה והציגה קבלות). מדוע היא העבירה באחד מימי שישי ארוחות מוכנות מהמעון בירושלים לבית בקיסריה? (היא הסבירה שהמשפחה שהתה באותו סוף שבוע בקיסריה). מדוע הוזמן חשמלאי לתיקון תקלה בבית בקיסריה שלא באמצעות משרד ראש הממשלה? (התשובה: היה זה ליל חורף ואחרי שעתיים הוזמן חשמלאי זמין).

אני לא אוהב את ההתנהלות האישית של בני הזוג נתניהו. יש בה לא מעט נהנתנות, או לפחות מראית עין שלה. אני גם חושב ששרה נתניהו היא אישה בעייתית, אולי מסיבות רפואיות, ושהשפעתה על ענייני המדינה גדולה מן הראוי. זה לא מצדיק כזו חקירה מגעילה, זה לא מצדיק את בזבוז משאביה של המשטרה על כאלו רזולוציות חסרות חשיבות – אפילו אם יש בהן ממש.

למפכ"ל וליועץ המשפטי לממשלה צריך להיות אומץ תקשורתי ויושר אישי וציבורי לבוא ולומר: אם זה כל מה שיש – אנחנו מפסיקים את החקירה. ואם יש דברים יותר רציניים – החקירה תתמקד רק בהם. לא בשאלה מי שילם תמורת כמה כדורים לקשיש חולה או בקושיה מדוע כמה מאות שקלים הוצאו בלי כל הניירת הנחוצה.

"קצין משטרה בכיר"
שמים לו רגליים [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

"קצין משטרה בכיר", ששמו כמובן לא נמסר, החליט שלא מספיק שהמשטרה רוויה בשקרנים, חדלי אישים ועבריינים, והגיע למסקנה שהיא צריכה גם כמה מגעילים. 48 שעות אחרי הפיגוע ברחוב דיזנגוף, הוא דיבר (3.11.16) עם וואלה ומתח ביקורת על רוני אלשיך: למה הוא לא שחרר יותר מידע לציבור, למה הוא מנע מבנצי סאו למסור מידע, למה הוא לא מבצע מינויים כאשר הקיפאון פוגע במשטרה וכן הלאה.

היה צפוי ש"קציני משטרה בכירים" ישימו רגליים למפכ"ל שבא מבחוץ, אבל אפילו אני לא צפיתי שמידת הגועל תהיה כזאת. ש"קצין משטרה בכיר" ירקוד על דמם של הרוגים בפיגוע כדי לתקוף את המפכ"ל, שנמצא בתפקיד פחות מחודש. ש"קצין משטרה בכיר" יתלה באלשיך את אי-ביצוע סבב המינויים, שנעצרו בתקופה שהלה בכלל היה בשב"כ, משום שהתברר שצמרת המשטרה עמוסה בעברייני מין. ש"קצין משטרה בכיר" יהלל את מי שלא נמצא ראוי להיות מפכ"ל, כדרך לבזות את מי שכן נמצא ראוי.

אם מישהו היה צריך עוד הוכחה מדוע המשטרה הייתה חייבת מפכ"ל מבחוץ, ומדוע רצוי מאוד שאלשיך יביא איתו עוד כמה קצינים בכירים מבחוץ, כפי שעשה השבוע – "הקצין הבכיר" נתן אותה. הרפש מעורר הבחילה הזה מלמד יותר מכל על הארגון, ועל החלחלה שאחזה בבכיריו לנוכח מינויו של אלשיך. המשוואה פשוטה: ככל שהם ילכלכו יותר על אלשיך – תדעו שהוא עושה יותר את הדברים הנכונים.

רבנים וכספים
מחוזות אפלים [צילום: שאול גולן, פלאש 90]

התופעה של רבנים שמתעסקים בכסף מגעילה אותי. היא נוגדת לא רק את ההיסטוריה הרחוקה והקרובה, של רבנים שחיים בצניעות, אלא גם מביאה לעיתים קרובות לעבירות פליליות קשות ולחילול השם. ראו למשל את ענייניהם של הרב יאשיהו פינטו והרב יונה מצגר, עם כל ההבדלים בין שתי הפרשות.

מצד שני, מה אמור לעשות רב שמקבל ממקורביו/חסידיו כספים לצורכי צדקה, משום שהם סומכים עליו ורק עליו? הרי הוא אינו יכול לוותר על כך ולפגוע בנזקקים. הפתרון: למעט מקרים ממש יוצאי דופן שכנראה כבר לא קיימים בדורנו (ר' אריה לוין, הרב שלמה זלמן אויערבך), ראוי שהרבנים יעבירו את כל הטיפול לאנשים מקצועיים הנאמנים עליהם.

הרבנים יכולים להיות נשיאים של עמותות צדקה, ומן הראוי שידאגו שייערכו בהן ביקורות רציניות בידי גורמים אוביקטיביים. אבל אסור להם לגעת בכסף בעצמם – לא לקבל אותו, לא לשמור אותו, לא לחלק אותו. כך יימנעו פיתויים, כך יימנעו מצבים ששמו של הרב ישמש אנשים לא-ישרים, כך יימנע שכבודו ויוקרתו – שהם כבודה ויוקרתה של התורה – ייגררו למחוזות אפלים.

אייל גולן
עבריין וחוצפן [צילום: גדעון מרקוביץ, פלאש 90]

אייל גולן מגעיל אותי, משום שבמקום להיעלם מחיינו כפי שהיה ראוי לעבריין מורשע כמותו, הוא לא רק ממשיך להופיע ולעשות כסף, אלא שגם יש לו חוצפה לרדוף כל מי שאומר/כותב עליו משהו שאינו נראה לו. חוץ מזה, הוא שוב חשוד בעבירות מס, כאילו לא תלויים ועומדים נגדו מאסרים על תנאי.

גולן הודה והורשע בעבירות מס של מיליוני שקלים, אך קיבל מרשות המיסים את הנחת הסלב הגדולה ביותר בתולדות המדינה כאשר לא נשלח למאסר בפועל, אלא רק לארבעה חודשי עבודות שירות. התירוץ שהוא לא ניהל בפועל את חברת ליאם הפקות, שביצעה את העבירות, היה קלוש ביותר: החוק מטיל עליו את מלוא האחריות, שכן הוא היה הבעלים היחיד והמנהל הרשום היחיד שלה.

גולן חזר מאז כמה וכמה פעמים לבית המשפט, בתביעות לשון הרע נגד מי שהוקיעו אותו על חלקו בפרשת הקטינות. השבוע פורסם, שהמכס חושד שהוא ייבא מכונית בלא לשלם עליה כדין; גולן כמובן מכחיש. ועוד פורסם, שנגב קרמיקה תובעת ממנו 500,000 שקל שלא שילם לטענתה, אחרי שקיבל הנחה של 100,000 שקל. אז מה יש לנו? עבריין מס מורשע, החשוד שחזר לסורו; מי שמנסה לסתום את פיותיהם של מבקריו בעקבות פרשת מין מגעילה בה היה מעורב; וחוצפן סדרתי שנראה כמי שתאוות הבצע מעוורת אותו.

כדורגל ישראלי
תתנהלו בצורה כלכלית [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

הכדורגל הישראלי מגעיל, נקודה. זה רמת המשחקים, זה ההתנהגות ביציעים, זה השפה של המאמנים, זה ההתנהלות החובבנית, זה הכשלונות של הנבחרות, זה עבריינים ששולטים בקבוצות. חוץ מכמה אצטדיונים נהדרים, הספורט הפופולרי ביותר בעולם הולך אצלנו בצעדי ענק אחורה, וזה לא שקודם הוא היה באיזשהו מקום טוב באמצע.

יש לי הצעה. למה להמשיך לשפוך כסף ציבורי – מאות מיליונים בשנה של הטוטו ורשויות מקומיות – על גועל הנפש הזה? למה לא להשקיע אותו בענפים שפויים, שמביאים לנו כבוד? למה לא לתמוך בספורטאים מצטיינים שבקושי גומרים את החודש, במקום בכדורגלנים גרועים שמקבלים מאות אלפים בשנה? וכל זה – במיוחד כאשר חברת צ'רלטון עומדת לשלם בשלוש השנים הקרובות 380 מיליון שקל תמורת זכויות השידור של הליגות הבכירות, כך שלקבוצות יהיה ים של כסף.

זו ההזדמנות להגיד: עד כאן. תתנהלו בצורה כלכלית, כמו בעולם. תוציאו את הכסף שאתם מכניסים – ולא את הכסף שלנו. רוצים לשלם מיליון אירו תמורת כדורגלן בן 20? סבבה, על חשבונכם. רוצים להחליף מאמן? אין בעיה, אתם תממנו. רוצים לרכוש עשרה שחקנים? בכבוד, מקופת הקבוצה. הציבור יממן את הענפים שלא יכולים לממן את עצמו, את מי שמייצגים את המדינה ואת הספורט העממי.

מכבי תל אביב
"פרשנויות מרחיקות לכת"

הרי תנועת שיסוף הגרון נועדה להבהיר לרולנד, שאם מישהו יתגרה בו – לנדסברג יעמוד מיד לצידו. בעצם, יש לי הסבר טוב יותר: לנדסברג פשוט סימן לחבריו ביציע שהוא רוצה עוף לארוחת הערב, ולא עשה תנועה של כנפיים כדי שלא יחשבו חלילה שהוא מכנה את יריבו "chicken". ובכלל זו לא הייתה תנועת שיסוף: לנדסברג ניגב זיעה ורק הפריים של התמונה נראה כך

אני לא אוהב את הקבוצה של שמעון מזרחי. זה לא סוד. אבל השבוע כבר קיבלתי ממנה תחושת גועל. במשחק ההפסד שלה מול הפועל ירושלים, ביצע שחקנה סטיבן לנדסברג תנועה של שיסוף גרון – כנראה לעבר השחקן היריב אי.ג'יי רולנד. התגובה של הקבוצה:

"האירוע כלל לא יותר מהתגרויות הדדיות מצד שחקן מכבי (לנדסברג) ושחקן ירושלים (רולנד), כאשר שחקנים משתי הקבוצות דאגו מיד להפרדת כוחות והרוחות נרגעו מהר מאוד בלי שיתפתח אירוע כלשהו. לא בוצעה שום תנועה לעבר הקהל של ירושלים, ונראה כי ההתגרות היחידה הייתה בין שחקנים בלהט של סיום המשחק. מכבי כמובן מתנגדת לתנועות מאיימות, אם בוצעו, מכל סוג שהוא, ותבהיר זאת בצורה חד-משמעית לכל שחקניה, אך מכאן ועד לפרשנויות השונות ומרחיקות הלכת שניתנו לאירוע המרחק הוא גדול".

צודקים. הרי תנועת שיסוף הגרון נועדה להבהיר לרולנד, שאם מישהו יתגרה בו – לנדסברג יעמוד מיד לצידו. בעצם, יש לי הסבר טוב יותר: לנדסברג פשוט סימן לחבריו ביציע שהוא רוצה עוף לארוחת הערב, ולא עשה תנועה של כנפיים כדי שלא יחשבו חלילה שהוא מכנה את יריבו "chicken". ובכלל זו לא הייתה תנועת שיסוף: לנדסברג ניגב זיעה ורק הפריים של התמונה נראה כך.

זה מזכיר מיד את התגובה של מכבי בדצמבר 2012, כאשר גיא פניני חירף וגידף בצורה גסה ביותר את יונתן שולדרברנד. אחרי שבמשך יממה נמנעה מלגנות את הדברים, קנסה הקבוצה את פניני ב-100,000 שקל – סכום סמלי לשחקן המשתכר בסביבות 2.5 מיליון שקל בשנה. היא גם השעתה אותו ללא הגבלה – אבל הוא חזר כעבור 18 יום, למשחקים החשובים באמת. מה שאומר, שהצביעות המגעילה של מכבי היא חלק מדרך הניהול שלה.

תאריך:  08/01/2016   |   עודכן:  08/01/2016
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המגעילים
תגובות  [ 28 ] מוצגות   [ 28 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עידן אזרי
8/01/16 09:29
2
עטרה שגב קלימי
8/01/16 09:51
 
שפרה רגב בנימיני
8/01/16 11:22
 
קלמוני
8/01/16 12:22
 
עטרה שגב קלימי
8/01/16 14:46
 
עולה בוקר חדש,
9/01/16 07:44
3
קורןנאוה טבריה
8/01/16 10:24
 
בלילי
8/01/16 13:24
 
קורןנאוה טבריה
10/01/16 13:16
4
אהרון שחר
8/01/16 10:45
 
נוכרי
8/01/16 15:51
5
מגיב ותיק
8/01/16 11:29
 
חברו להפלת ביבי
9/01/16 07:49
6
מכביסט ותיק
8/01/16 11:59
7
בכל העיתונים !!!
8/01/16 12:14
 
הבו שקיות הקאה!
8/01/16 16:24
8
נצ"מ גטניו
8/01/16 12:19
9
בבון זה קוף.
8/01/16 12:24
10
יוסי מ
8/01/16 12:30
11
אוונגארד
8/01/16 12:41
12
שמ
8/01/16 14:21
13
הילוש
8/01/16 14:37
14
לוין כתב ? !
8/01/16 14:54
15
מאיר אא
8/01/16 15:55
16
קוזה
8/01/16 16:54
17
נער הייתי
8/01/16 17:07
 
מדור משכורת
8/01/16 19:34
18
הגון
9/01/16 17:55
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משטרה במוקד
אביחי תשבי וחן מזרחי, בלשים במשטרת בית שמש, מואשמים בתקיפת נער בן 17 ובכך שגרמו לו חבלה של ממש בנסיבות מחמירות.
07/01/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, רענן בן-יוסף, מצביע על מחדלים משמעותיים של המשטרה בחקירת תאונה פשוטה. בשל חלק מאותם מחדלים החליט בן-יוסף (24.12.15) לקבל את ערעורו של פבל דינסטר ולזכותו מאשמת אי-שמירת מרחק, נהיגה בקלות ראש וגרם חבלה.
07/01/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
אדוני המפכ"ל, רב-ניצב רוני אלשיך.
בשורה של נושאים חשובים, וגם בנושאים פחות חשובים, את הדיון הציבורי והתקשורתי מובילים גורמים פופוליסטיים שהעובדות לא מעניינות אותם. כך היה בתיק הולילנד, כך זה בנושא הגז, כך יהיה בעניינו של משה קצב
01/01/2016  |  איתמר לוין  |   מאמרים
שי אלגרבלי, שהיה רכז תנועה בתחנת המשטרה במודיעין, מואשם בביצוע מעשים מגונים בנערה שהתנדבה בתחנה.
31/12/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משטרה במוקד  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשות נתניהו  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת פינטו  /  מי ומי  
ניצב ריטמן ישוב לפקד על להב 433  /  איציק וולף
שוטר יפצה מכיסו על מעצר שווא  /  איתמר לוין
נסגר התיק נגד ריטמן  /  איתמר לוין
התלוננת במשטרה? אולי אתה חולה נפש  /  עידן יוסף
הפוליגרף - המסר הראשון של המפכ"ל אלשיך  /  פנחס (פיני) פישלר
חכמים על חלשים  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il