|   15:07:40
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

החלת חוקי המדינה בשטחים - בכייה לדורות

מלבד כותרות רעשניות, נזק פוליטי מיידי וניכר, למדינת-ישראל והגדלת שנאת ישראל בעולם, לא יקרה דבר. "חוק הנורמות" - בוודאות לא ייחקק, כחוק מחייב, בידי כנסת ישראל. זאת ועוד - ממשלת-ישראל לא תעז אפילו להביאו, כהצעת חוק, לכנסת
02/05/2016  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
השרה איילת שקד [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

כמו ילד מפגר, ממש ממש כך ללא קישוטם של מלים בצבעי כחל ושרק, בכל הכבוד הראוי החסר כל אחריות מינימאלית שהיא, המניח רימון יד בידו, של ילד מפגר אחר, מוציא ותולש הנצרה מבית-קיבולו של רימון יד זה ותוחב אצבעו, במקומה ובמיקומה של הנצרה התלושה ו"מסביר" לילד השני, כי עליו להזדרז ולתחוב - מהר, מהר - אצבעו במקום הנצרה, שאם לא כן יתפוצץ רימון יד זה, על שניהם, גם יחד, כך כך בדיוק! מתנהגת בשיא חוסר האחריות הציבורית, המוטלת עליה, מכוח תפקידה והיותה חברת הממשלה ושרת המשפטים, ח"כ איילת שקד.

בנאום שנשאה, אתמול (יום א', 1.5.16), שדרת המשפטים, ח"כ איילת שקד, בפני "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" "שלפה" איילת שקד "הפתעה חדשה", מתוך "שקית ההפתעות הפרטית שלה" לקראת הגעת "חוק הנורמות", לדיון בפני וועדת השרים לחקיקה - כאשר הפעם הודיעה היא, כי היא מתכוונת לקדם את "חוק הנורמות", אשר משווה התנאים החוקיים החלים בתחומי הקו הירוק גם על המתנחלים בשטחים.

למי שאינו זוכר, נזכיר, כי החלת "חוק הנורמות", משמעה באופן חד-משמעי ובלתי משתמע לשתי פנים בעקבות החלת הוראות חוק הישראלי, המשווה התנאים החוקיים החלים בתחומי הקו הירוק גם על המתנחלים בשטחים - סיפוח, למעשה ובפועל - של יהודה ושומרון, כמו-גם תיצור מצב דברים של חקיקת מערכת חוקים שונה למתנחלים ולפלשתינים כאשר על הפלשתינים ימשיכו לחול כבמקודם הוראות וצווים שהוצאו וגם/או שיוצאו, בעתיד, מכוחו של הוראות החוק הצבאי, החל בשטחי יהודה ושומרון, מכוח ובשל צווים מנהליים שהוציא אלוף הפיקוד.

בואו נזכיר עובדות כהוויתן. מדינת-ישראל החילה הוראות החוק הישראלי על הגולן, לפני שנים רבות ועובדה זו עברה, בשקט יחסי של הקהילה הבינלאומית, בין היתר בשל העובדה, שבגולן אין התיישבות צפופת אוכלוסין של פלשתינים, כפי שמתקיים מצב דברים, בשטחי יהודה ושומרון. חרף זאת, בעקבות התגברות המתח הביטחוני והפוליטי בגולן הסורי והתחזקותם של ארגוני טרור דוגמת: "דאעש"; "חזית אל נוסרה" וארגון "אל קאעידיה", אשר "חזית אל נוסרה", כפופה למרותו והינה פלג ממנו, "נזכר" האו"ם בשבוע החולף לגנות מדינת-ישראל על מעשה שביצעה היא, לפני שנים - שנים הרבה, תוך שהוא מוציא מלפניו הכרזה, כי הגולן, בכללותו, הינו שטח כבוש, בריבונות סורית ואין החוק הישראלי, חל, ישים ותקף לגביו, כלל.

על-רקע מצב פוליטי מתוח ורגיש זה, אמרה אתמול שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד, בהרצאתה בפני אנשי "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל", כי "צריכה להיות השוואת תנאים. חוקיים בסיסים לא חלים ביהודה ושומרון והמטרה שלי שתוך שנה תהיה השוואת תנאים או בדרך של צו אלוף או בהשוואת חקיקה".

כיום קובע החוק הקיים, כי כל חקיקה ישראלית שתעבור בכנסת, תחול ביהודה ושומרון באמצעות צו של אלוף הפיקוד. בהצעת "חוק הנורמות" נטען, כי מאות אלפי ישראלים חיים בשטחים ומצביעים לכנסת, אבל חייהם מנוהלים לא על-ידי חוקי הכנסת אלא על-ידי צווים של אלוף פיקוד המרכז. בעקבות זאת נטען, כי חוקים מהותיים, בעלי חשיבות ציבורית ויומיות רבה, דוגמת: איכות סביבה, נגישות נכים, כמו-גם שרותי רפואה והצלה, אינם חלים בשטחי יהודה ושומרון, בהם מתגוררים אלפי ומאות אלפי מתנחלים.

מן הראוןי לציין ולהזכיר, כי בתקופת שלטון ממשלת נתניהו הקודמת, הוגשה לוועדת השרים לענייני חקיקה, הצעת "חוק הנורמות", בידי חברי הכנסת דאז, אורית סטרוק ויריב לוין (המכהן, כיום, בממשלה הנוכחית, כשר התיירות), במטרה להחיל חוקים ישראלים שיחקקו בעתיד על תושבי יהודה ושומרון. בעקבות התנגדותו של היועץ המשפטי לממשלה הקודם, יהודה וינשטיין, לחקיקה זו, "הקפיא" בנימין נתניהו - במעמדו כראש-ממשלה, בשעתו - הצעת חוק זו, ששבה עתה לדיון מחודש בפני וועדת השרים לחקיקה.

הצרה הצרורה בכל ההתנהלות המביכה והמיותרת הזו של שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד, היא שגם היא עצמה, יודעת וגם/או אמורה לדעת לאור ניסיון העבר ששום דבר לא טוב, יצא מהתנהלות זו.

מלבד כותרות רעשניות, נזק פוליטי מיידי וניכר, למדינת-ישראל והגדלת שנאת ישראל בעולם, לא יקרה דבר. "חוק הנורמות" - בוודאות לא ייחקק, כחוק מחייב, בידי כנסת ישראל. זאת ועוד. ממשלת-ישראל לא תעז אפילו להביאו, כהצעת חוק, לכנסת.

בכל הכבוד הראוי לאמירות הנלהבות והמשתלחות של שרת-המשפטים, ח"כ איילת שקד, שנאמרו והושמעו, על ידה אתמול בפני באי ומשתתפי "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל", לפיהן: "חשוב ששר המשפטים יהיה בעל כוח פוליטי ויכולת פוליטית" וקביעתה, לפיה בית המשפט העליון עוסק בנושאים "שהוא לא אמור לעסוק בהם כמו יישוב סכסוכים אלא בקביעת מדיניות", הרי מכאן ועד שינוי מדיניותה הגורפת של הממשלה וגם/או שינוי תפיסתו הערכית-שיפוטית של בית המשפט העליון, עדיין רחוקה הדרך, מרחק רב - מרחק של ממש.

לכן, לפני שמצדדי החלתו וחקיקתו של "חוק הנורמות", כחוק מחייב ותקף, בספר החוקים הישראלי, שכן - לטענתם הם - הרי: "מטרת החוק היא לאפשר נורמליות ביהודה ושומרון והוא צעד ליצירת שוויון בחייהם של כלל אזרחי ישראל בכל רחבי הארץ״, בואו נתמקד בעשייה היומיומית השוטפות ובדברים החשובים לא פחות. האם עניין ונושא אפשרותו של זוג צעיר לרכוש דירה, במחיר סביר, לא בשטחי יהודה ושומרון, אלא במרכזה של ארץ, טופל והוסדר כבר בידי הממשלה, ששרת-המשפטים בה, שואפת להחיל חוקי מדינת-ישראל, גם בשטחי יהודה ושומרון? האם פתרה כבר ממשלת-ישראל צרתם המתמשכת והיומיומית של מאות אלפי ילדים רכים בשנים, B>בתוככי מדינת-ישראל גופה, אשר לא מצליחים, בהכרח, לסעוד ליבם בארוחת צהריים חמה ומשביעה?

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, אינו עובד במקצועו, במהלך השנה הקרובה ובמקומו עובדים - בתקופה זו - עורכי הדין אורי פנטילט וארנון שצמן
תאריך:  02/05/2016   |   עודכן:  02/05/2016
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
החלת חוקי המדינה בשטחים - בכייה לדורות
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גלית חדרה
2/05/16 18:06
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הפרסום שפורסם הבוקר (יום א, 1.5.16) בכלי התקשורת ושמקורו בעיתון: ידיעות אחרונות, לפיו שוקל נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, להעניק חנינה מיוזמתו הוא לנשיא המדינה, לשעבר - מי ששוהה כיום בכלא, הלוא הוא האסיר המורשע, משה קצב, המרצה עונש מאסר של שבע שנים, בגין עבירות מין בהן הורשע הוא, בשתי ערכאות משפטיות (בית משפט המחוזי - כערכאה ראשונה ובית משפט העליון, בשבתו כבית משפט לערעורים פליליים - כערכאה שנייה), מזרקר זרקור של אור אל גדר סמכותו העניינית והמקורית של נשיא המדינה, להעניק חנינה, למי שהורשעו בדין, כמו-גם נגזר ונפסק עונשם, בפסק-דין חלוט. נדגיש ונציין - כבר עתה - לפרסום שכזה - בכל הכבד הראוי - אין כל יסוד, שכן הנשיא אינו מעניק חנינה למי שהורשע בפסק-דין חלוט מיוזמתו הוא! - שעה שאין פנייה אליו, מהמורשע או מצד שלישי למתן חנינה שכזו.
01/05/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
לפני יומיים חזרתי מטיול עם בתי בפראג ובווינה. שטפנו עינינו בשכיות החמדה בשתי הערים, כל עיר וסגנונה. פראג, העיר העתיקה, הצבעונית והססגונית, הרובע היהודי הצמוד לרחובות אופנה יוקרתיים, המצודה וכנסיית סנט וויטוס והגנים המהודרים המשתפלים למטה מתחתיה, נהר הוולטאבה וגשר קארל המפורסם בפסליו המוצבים בשני צידיו, הליצנים והנגנים למיניהם, ציירי הקלסתרים, ה"ימאים" במדי המלחים המציעים שיט מגוון בנהר, המוני התיירים העולים ויורדים מגשר זה ונבלעים בסמטאות וברחובות הצרים שמתמזגים לכיכר השעון המפורסם ולמסעדות הרבות מסביבו.
28/04/2016  |  שיה מלכין  |   יומני בלוגרים
בחודש יולי הקרוב יכנס לתוקפו חוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה (יישוב מוקדם של הסכסוך), תשע"ד-2014. מטרת החוק מוגדרת - בסעיף 1 שבו - בכך שמטרת החוק הינה לעודד שימוש בדרכים חלופיות ליישוב סכסוכים משפחתיים, באמצעות מסירת מידע לצדדים לסכסוך משפחתי בדבר קיומם של הליכים חלופיים ליישוב הסכסוך ביניהם, טרם נקיטת הליך משפטי, תוך עידודם לבחור באחד מהתהליכים הללו במקום בהליך המשפטי, לטובת כל הצדדים המעורבים בדבר; סיוע לבני זוג ולהורים וילדיהם הנמצאים בסכסוך משפחתי, ליישב את הסכסוך שביניהם, תוך צמצום הצורך בקיום התדיינות משפטית, לטובתם ורווחתם של כל הצדדים ועידוד הורים לילדים הנמצאים בסכסוך משפחתי להתחשב במכלול ההיבטים הנוגעים לסכסוך, לרבות היבטים ארוכי-טווח, וליישבו בהסכם המבטיח את טובתם של כל ילדה וילד בהתאם לאמנת האו"ם בדבר זכויות הילד, 1989 (ולהלן: "האמנה").
28/04/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בארה״ב נוהגים היהודים להכפיל את ימי החג. כך בכל חג - למעט יום הכיפורים. לנו, ההולכים לפי מנהג ישראל, הדבר מוכר רק מראש השנה. מי שמע על יום נוסף לסוכות או על שני סדרי פסח, לילה אחר לילה? המעניין הוא, שאין הדבר מראה על אדיקותם בהכרח של החוגגים. נהפוך הוא, רובם רפורמים או קונסרבטיבים. זהו מנהג גלות שהשתמר, וכך יכפילו יום זה או אחר, אך יתעלמו מהיום האחרון של חג, שבו אנו מצווים לשבות מכל מלאכה. מוזרים המנהגים כאן בארה״ב בקרב היהודים. משפחתי חוגגת את הסדר פעם אחת, ואנחנו בנימוס ובתודה נמנעים להיענות להזמנות לחגוג את הסדר השני.
26/04/2016  |  ארי בוסל  |   יומני בלוגרים
כדי למנוע מצב דברים של השתלחות בלתי מבוקרת על בתי-משפט וציבור השופטות והשופטות, אגב מתיחת ביקורת מוצדקת או בלתי מוצדקת, כאחת קבע המחוקק בספר החוקים הישראלי הוראת סעיף 255 לחוק העונשין, התשל"ז-1977, הדנה בזילות בית משפט. הוראת חוק זו קובעת דברים, בזו הלשון:
25/04/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il