|
מגרה [צילום: לירון אלמוג/פלאש 90]
|
|
|
|
|
חוקרים מזהירים כי פרסומות ל"מזון מהיר" גורמות לתחושת רעב אצל ילדים, שמצידם מנדנדים בלי סוף להוריהם, שמיותר לציין שחלקם "נשברים" בסוף, לקנות להם את מוצרי המזון הלא בריאים הללו. יתרה מכך, אכילת מזון מהיר נתפסת אצל ילדים רבים כמקור הנאה ובילוי.
בין התגובות ששמעו החוקרים מהילדים שלקחו חלק במחקר שערכו היו של ילד שאמר שהוא מרגיש שהמזון המהיר "ממכר", ומאחר שסיפר שכשראה פרסומת לפיצה רצה "ללקק את המסך".
ממצא מפתיע הוא שהילדים גילו דווקא מודעות וידענות בנושא של מזון בריאותי, אך סיפרו כי הפרסומות המשודרות בטלוויזיה מפתות אותם להעדיף דווקא מזון מהיר.
העלייה בשיעור ההשמנה בקרב ילדים היא תופעה מדאיגה בשנים האחרונות במיוחד לאור העובדה שידוע כי ילדים הסובלים מהשמנה הופכים למבוגרים עם אותה בעיה, שמעלה את הסיכון לבעיות בריאותיות קשות.