בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
המשבר הקואליציוני האמיתי או המדומה, נמנע בזכות איזה משפט שלמה משונה שהחיה כל אחד מן הבנים למחצה, והמית את שניהם לחצאין
נבוכותי כמה וכמה פעמים ביום בו קיבלו הלודרים של זירת השידור הציבורי בארץ הכשר מן היועץ המשפטי לבשר כי המשבר הקואליציוני נמנע בזכות איזה משפט שלמה משונה שהחיה כל אחד מן הבנים למחצה, והמית את שניהם לחצאין. נבוכותי פעם על שאיני רואה את ההיגיון המהותי בפשרה הזאת, שאינה מועילה לא עם הרשות ולא עם התאגיד ולא, וגם לכך יש בכל זאת חשיבות עדיין, עם הציבור, משמע אני סובל בעליל מחולשת בינה. זה מביך. נבוכותי מבוכה שניה כשצריך הייתי להודות שההיגיון המהותי, המשרת עניין, נכנע להיגיון משפטי המשרת ניצים. שמעתי אומרים כי היועץ המשפטי עצמו אינו מאושר מן הפשרה שהכשיר, אבל כיוון שהיא תחצה בשלום את הבג"ץ היא אינה טריפה. שום דבר לא על התבשיל, ולא על טעמו, ולא על תבליניו, ולא על מה שהקדרה עושה למי שנאלץ לסעוד את לבו ממנה. זה מביך. נוק אאוט נבוכותי מבוכה שלישית למשמע השדרים והשדרות המנווטים את שידורי החדשות שלא הרפו מלבחון מאולפניהם מי ניצח. לא היה מנוס מהיווכח כי בעיניהם ובעיני הממונים עליהם הזירה הפוליטית היא ארנה של אלופי איגרוף, והפוליטיקה אינה מאבק על הנהגת הקהל על-פי משנה זו או אחרת, אלא ספורט אלים בין גיבורי תרבות השררה, והציבור אינו כאן אלא כצופה מרותק לדעת מי זכה, בנקודות או בנוק אאוט. זה מביך. נבוכותי מבוכה נוספת, אולי הגדולה מכולן כשצפיתי במסך מכורסתי הנוחה עדיין במסיבת העיתונאים בה טפח שר בממשלתי הדמוקרטית לעילא על שכמו ואמר "מאז שנכנסתי לתפקיד אני עומד כצוק איתן בשמירה על הדמוקרטיה". לא האמנתי למשמע אוזניי. איפה הוא עומד על המשמר? בממשלה הדמוקרטית? הממשלה הדמוקרטית מאיימת על הדמוקרטיה והוא, רק הוא לבדו, גיבור רוח מאין כמוהו, עומד כצוק איתן להגן על הדמוקרטיה בממשלה הדמוקרטית המאיימת על הדמוקרטיה? כך הוא חושב על הממשלה הדמוקרטית בה הוא מבכירי הבכירים? האם נכון שמעתי פסק דין נחרץ כל כך על הממשלה מפי אוצר נכסיה? סלע איתן יוצא חוצץ נגד זוממי חיסול הדמוקרטיה? הוא מבפנים. הוא יודע. זה מביך. וגם נבוכותי על שהוא לא נתכוון לומר מה שיצא לו לומר. הוא נתכוון להלל את כושרו כלודר בזירת הקרב האישי, ונמצא חורץ דין הזירה כולה. זה מביך. ומעציב. אחר הכל, הלודר זה הוא. הזירה זה אני. לא פשוט. לא פשוט כלל.
|
תאריך:
|
02/04/2017
|
|
|
עודכן:
|
02/04/2017
|
|
יצחק מאיר
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
באום
|
3/04/17 11:16
|
|
2
|
|
יהודי מפוכח
|
3/04/17 23:10
|
|
מבין החגים והמועדים, חג הפסח תופס מקום עיקרי ובולט לעין. הוא ראש השנה לחגים, ממנו הכל מתחיל, וכל המצוות המסתעפות ממנו הן "זכר ליציאת מצרים". המועד הזה, המשמעותי עבורנו תלוי בדבר אחד קטן - חמץ במשהו. די באחוז קטן ביותר של חמץ כדי לפסול כל כמות של אוכל ולהשבית חלילה את קדושת ושמחת המועד.
|
|
|
מחתרת הסמאל מובילה הפיכה צבאית, כלומר עושה מהפיכה תרבותית פוליטית כנגד הקבוצה השלטת במדינה, שלא על-פי הכללים הקיימים לחילופי שלטון, אך עדיין ללא שינוי רדיקלי של סוג המשטר. את זאת יודעים רבים, ביניהם אלופים ורבנים, אבל הם מפחדים להגיד את האמת.
|
|
|
רשות השידור ובעיקר "הערוץ הראשון" היו צריכים "לעבור מהעולם" לפני למעלה מעשרים שנה עת עלה לשידור, בתחילה, ערוץ 2 ולאחריו ערוץ 10. שידורי הערוצים הללו חשפו בפומבי את האיכות הירודה של הערוץ הראשון, גם מבחינת התוכן, גם מבחינה טכנית וגם מההיבט האנושי. אנו, אזרחי המדינה צפינו בערוץ הזה בלית-ברירה. לא היה לו ולנו תחליף. אך מרגע שהוקמו הערוצים הנוספים וראינו את החידלון נטשנו אותו. הרייטינג שלו היה בסביבות 1-2%. לכן, ממשלה אמיצה הייתה סוגרת אותו לפני עשרים שנה וחוסכת לאזרחיה מאות שקלים בשנה, תשלום עבור אגרת השידור.
|
|
|
גזירת השם 'עבד' משורש ע.ב.ד נושאת באחריות לעובדה החותכת כי בעיני הבריות 'עבדות' היא קודם לכל עבודה ללא שכר. השעבוד- הפיכת אדם לעבד- הוא כפיית עבודת חינם, אבל הכפייה, בייסורים, בשלשלות ממש, בהגבלת זכויות אלה או אחרות, היא אמצעי, לא תכלית. היווצרות המושג 'עבד' מן השורש ע.ב.ד מקבעת בתודעה את ההבנה הזאת אפילו במודעות המשעבד עצמו. ישראל כבר הולכים שלושה ימים במדבר אל גדות ים סוף לחצות את התהום המפרידה בין עבדות לחרות, והנה אומר המספר המקראי "וַיֻּגַּד֙ לְמֶ֣לֶךְ מִצְרַ֔יִם כִּ֥י בָרַ֖ח הָעָ֑ם וַ֠יֵּהָפֵךְ לְבַ֨ב פַּרְעֹ֤ה וַעֲבָדָיו֙ אֶל הָעָ֔ם וַיֹּֽאמְרוּ֙ מַה זֹּ֣את עָשִׂ֔ינוּ כִּֽי שִׁלַּ֥חְנוּ אֶת יִשְׂרָאֵ֖ל מֵעָבְדֵֽנוּ" (שמות ד', ה֠). בלשון ימינו משמע הדברים הוא כי לבריחת העם יש תוצאה 'מצערת' אחת, אובדן משאב. לא היה לו לפרעה לנהל משא-ומתן עם נביאם של העבדים על זכות עבודת אלוהיהם במדבר. למשאב אין אלוהים. פרעה טעה, אך עתה הפך ליבו, הודה בטעותו והבין כי משאב הוא משאב, לא יותר, והוא יצא רכוב על סוסי הממלכה הגזולה להשיב לה את אוצרה.
|
|
|
חג הפסח הולך ומתקרב וכך גם הולך וגובר החשש מפיגוע גדול שמתכננת חמאס לבצע לקראת החג בנקמה על חיסולו של בכיר הזרוע הצבאית מאזן אלפוקהא בעיר עזה.
|
|
|
|