ביטוח החובה של
אגד, בן כ-3,000 אוטובוסים, לשנת 2015, עבר בימים אלו מחברת איילון לחברת הביטוח הראל. הראל זכתה במכרז שהוציא אגד, לאחר שהציעה הנחה של כ-60(!) מיליון שקל מהתעריף המרבי, ותקבל פרמיה של כ-60 מיליון שקל לשנה. איילון ביטוחה את הצי ב-31 השנים האחרונות.
הפרמיה המרבית שמותר לחברת ביטוח לגבות מאוטובוס בן 21 מקומות ויותר, הפועל תחבורה ציבורית, היא 53,000 שקל לשנה. מאחר שלאגד כאמור צי של 3,000 אוטובוסים, מדובר בפרמיה ברוטו של 160 מיליון שקל. אולם, בניגוד לעבר, מותר בשנים האחרונות לחברות ביטוח להציע הנחות ככל העולה על רוחן. הראל הציעה הנחה של 60 אחוז, שהיא ככל הנראה הנחה גדולה מזו שנתנה אילון בשנים קודמות. כתוצאה מכך, גברה הראל על איילון במכרז.
מנכ"ל איילון, אמיר ויינשל, שחברתו הפסידה במכרז, הגיב: "אני מאחל להראל הצלחה. חברת איילון עושה עסקות ביטוח רק בפרמיות המבטיחות לה רווח סביר".
הפרמיה המרבית הנקובה בטבלאות הרשמיות, כפי שצוינה לעיל, היא פרמיה ברוטו, והיא כוללת הפרשה של 1% לקרנית, דמי רישום והוצאות אחרות. צי אגד הוא אחד הגדולים בארץ.
פרמיית ביטוח החובה לרכב ציבורי גבוהה פי כמה וכמה מהפרמיה לרכב פרטי. לדוגמה, הפרמיה המרבית לרכב פרטי היא כ-3,800 שקל לשנה (וגם ממנה נותנות חברות הביטוח הנחות של עשרות אחוזים). אחת הסיבות היא, שאגד חייבת לדווח על כל אירוע של פגיעה בצד ג', ולו גם הקטן ביותר.