עובדי הרכבת משביתים (יום א', 9.11.14) את הפקחים ב
רכבת ישראל ולכן לא יתבצעו ביקורות כרטיסים. כמו-כן, נמשכת ההשבתה בבית הספר להדרכה.
בוועד הרכבת הודיעו כי בכוונתם להחריף את העיצומים עד לפתרון המשבר. ההחלטה על החרפת העיצומים התקבלה בשל פניית הנהלת הרכבת לעובדים ובה דרישה שישיבו על טענות הממונה על השכר באוצר, עו"ד קובי אמסלם. ההסתדרות וועד העובדים הנחו את העובדים שלא להשיב לפנייה זו.
בוועד העובדים ציינו כי "אוזלת ידה והניהול הלקוי של הנהלת הרכבת הביאה לבזבוז כספי ציבור ועתה מאשימים את העובדים על לא עוול בכפם. הממונה על השכר והנהלת הרכבת מנסים, בדרכים של אלימות כלכלית, לשבור את העובדים כדי לקדם הפרטה וכל האמצעים כשרים מבחינתם".
בשבוע שעבר פנה הממונה על השכר במשרד האוצר למנכ"ל הרכבת ודרש לערוך שימועים ל-1,200 עובדים באשר לנסיעות לצורכי העבודה. בית הדין לעבודה אשר נתן דעתו בסוגיה קבע כי נושא זה יוסדר בין הנהלת הרכבת לעובדים במשא-ומתן. לדברי העובדים, במהלך המשא-ומתן, החליט הממונה, בצעד חד-צדדי ולמרות הליכי הידברות, לפעול כנגד העובדים. עתה, גם הנהלת הרכבת הצטרפה לפנייה זו של הממונה.
ניקה שימחוביץ', יו"ר ועד עובדי הרכבת: "הממונה על השכר והנהלת הרכבת עשו יד אחת במטרה לשבור את העובדים ולהפריט את הרכבת. לא ייתכן שעל ניהול כושל של הנהלת הרכבת ועל הפרטה פרועה - עובדים ישלמו מחיר. אנחנו נמשיך בעיצומים עד שההנהלה והממונה יתעשתו ויבינו שהצעדים חד-צדדיים הם לא ישיגו דבר".
מרכבת ישראל נמסר: "צר לנו כי ועד עובדי הרכבת בוחר להחריף את העיצומים, שהחלו לאחר פנייתו של הממונה על השכר באוצר.
נזכיר כי מדי יום של שביתה, נגרמת פגיעה כלכלית לעובדי הרכבת שאינם מבצעים את עבודתם, בשל הוראות הועד. ועד עובדי הרכבת מוחה על החלטת הממונה על השכר באוצר, מר קובי אמסלם, אשר שיגר בשבוע שעבר בקשה להתייחסות ולשימוע להנהלת הרכבת ולוועד, על שימוש העובדים במוניות, בנוסף לקבלת הוצאות רכב. זאת, בניגוד להסכם העבודה שנחתם בשנת 1994. ההוצאה למוניות עולה לרכבת ישראל כ-24-16 מיליון ש"ח בשנה, קרי, כ-100 אלף ש"ח ביום. הנהלת רכבת ישראל החלה בטיפול בנושא זה לפני למעלה משנה, אולם בעקבות התנגדותו של ועד העובדים הובא הדבר לפתחו של בית הדין לעבודה".