חברת קריסטל עבודות צבע ובעליה תובעים 3.1 מיליון שקל מבנק מרכנתיל-דיסקונט, ששירת אותם במשך למעלה מ-30 שנה. התובעים טוענים (21.6.15), כי הבנק הפר הסכמים על-ידי צמצום וביטול חד-צדדי של מסגרות אשראי, אי-כיבוד התחייבויות והמחאות וחיוב בריביות חריגות ובלתי סבירות.
בתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, מאשימים בעלי החברה - בני הזוג חנוך ורות קריסטל ובתם דפנה - את הבנק באחריות למשבר אליו נקלעה החברה. לדבריהם, כאשר התחלפו ממלאי תפקידים בסניף הראשי של הבנק, חל מהפך בגישתו כלפיהם, אשר הגיע לשיאו במחצית השנייה של 2012 בצמצום ולבסוף בביטול מסגרות אשראי.
בתביעה נאמר, כי נוכח הקטנת מסגרת האשראי על-ידי הבנק באופן בלתי מוצדק, נאלצו התובעים ליטול מעת לעת הלוואות "ON CALL" תוך חיובם בריביות בשיעורים גבוהים. לדברי התובעים, כאשר בוששו להיעתר לדרישת הבנק להמיר סכום נוסף מתוך מסגרות האשראי של החברה להלוואה, בחר הבנק שלא לכבד התחייבויות והמחאות של החברה ושלהם עצמם, ואף הביא לביטול כרטיסי האשראי שלהם.
לטענת התובעים, מעשיו של מרכנתיל הביאו אותם לבדוק אחורה את חיוביהם, ואז גילו שבמשך שנים גבה הבנק עמלות וריביות גבוהות משהוסכם בין הצדדים, וכן גבה חיובים שונים באופן חד-צדדי. עוד נטען, כי גם לאחר שהעבירו התובעים את פעילותם לבנק אחר, ממשיך מרכנתיל לחייב את חשבונותיהם בריביות, עמלות ועוד. טרם הוגש כתב הגנה.