שופט בית המשפט העליון,
סלים ג'ובראן, סבור (יום א', 26.6.16), כי קלושים הסיכויים לביטול המכרז לאספקת קרונות הרכבת הקלה בתל אביב. במכרז, שהיקפו 900 מיליון שקל, זכתה CNR הסינית והיא תספק 90 קרונות עם אופציה ל-30 נוספים.
אלסטום ו-CAF עתרו לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד זכייתה של CNR, אך
עתירתן נדחתה תוך ביקורת חריפה ביותר מצד סגן הנשיא, ד"ר
קובי ורדי. שתי החברות ערערו לעליון, ואלסטום ביקשה להשעות את ההתקשרות בין נת"ע לבין CNR עד להכרעה בערעור, שהדיון בו יתקיים עד סוף השנה.
בדחותו את הבקשה אומר תחילה ג'ובראן, כי מאזן הנוחות נוטה נגד אלסטום. ההתקשרות בין נת"ע ל-CNR עוסקת כרגע בתכנון, שיימשך עד אפריל 2017, ולכן לא נקבעות עובדות בשטח. השעיה שלה תגרום נזק כבד הן ל-CNR והן לאינטרס הציבורי, ממשיך ג'ובראן.
בפנותו לסיכויי הערעור, אומר ג'ובראן: "הסעד המבוקש על-ידי המבקשת בערעור הוא ביטולו של המכרז ועריכת מכרז חדש
תחתיו. הלכה פסוקה היא שסעד מעין זה הוא סעד חריג, אפילו כאשר נפל בהליך המכרז פגם מהותי - וכי הוא שמור למקרים יוצאי דופן בהן לא קיימת חלופה ראויה אחרת. במקרה שלפני, נראה על פניו, ומבלי לקבוע מסמרות בדבר, שלא מתקיימות נסיבות חריגות כאמור וכי קיימת חלופה ראויה לביטול המכרז".
בפסק דינו בחודש מאי קבע ורדי, כי העתירה רצופה הכפשות והשמצות כלפי עשרות גורמים מקצועיים שעשו את מלאכתם נאמנה, בלא ששתי העותרות מביאות ולו שמץ של ראיה לטענתן המרכזית - כאילו המכרז נתפר לטובתה של CNR.
לדברי ורדי, אלסטום - ובמידה רבה גם CAF - פעלה בצורה פסולה, חרגה מהסדר הדיוני, יצרה אווירה טעונה וכאמור הכפישה ואף האשימה בפלילים ללא כל יסוד. אלסטום (ושוב: במידה רבה גם CAF) טענה בעיקר לקונספירציה של נת"ע ויועציה, ולא הסבירה כיצד הדבר ייתכן כאשר מדובר בעשרות אנשי מקצוע - הוסיף ורדי. לדבריו, ניתן היה לדחות על הסף את העתירה רק בשל התנהגות זו של שתי החברות, אך בשל חשיבות המכרז והיקפו - הוא בחן את טענותיהן גם לגופן, ודחה את כולן.