|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

"התייעלנו, אז קיצצו לנו" <br>

השר לשירותי דת, אזולאי, בוועדת הכספים: "זאת במקום להחזיר תקנים של רבני שכונות שנלקחו. הכסף שייועד להם לא הוחזר למשרד" גפני: "לא נאפשר הימשכות של המצב, נדרוש עוד תקציבים לשירותי הדת וחיזוק בתי הדין והרבנות הראשית"
23/11/2016  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
מתייעלים ומשלמים! [צילום: יצחק הררי/דוברות הכנסת]

"חתמנו על הסיכום התקציבי אבל אינני שבע רצון ממנו", כך פתח (יום ד', 23.11.16) השר לשירותי דת, דוד אזולאי, את סקירתו לוועדת הכספים. השר קרא ליו"ר הוועדה ולחבריה להירתם על-מנת להגדיל את תקציבי המשרד ואת התקנים בבתי הדין ושל רבני ערים ויישובים והביע תרעומת על כך ש"דווקא לאור ההתייעלות של המשרד וההתייעלות המשמעותית שקידמנו במועצות הדתיות ובכל מערך שירותי הדת, אנחנו סופגים מכה ומפחיתים לנו תקציבים. מזה שנים שלא אוישו תפקידי רבני שכונות ויישובים רבים, התקציבים הוחזרו לקופת האוצר והתקנים התאדו. הכסף שהמדינה הרוויחה מכך צריך לממן עתה את איוש התפקידים מחדש".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, הביע תרעומת קשה בעניין ואמר ש"ועדת הכספים תיכנס לעובי הקורה ותפעל להגדיל את תקציבי שירותי הדת בכלל והגדלת התקנים הן של רבני שכונות ויישובים והן בבתי הדין. שירותי הדת לא נופלים בחשיבותם מכל שירות אחר שעל המדינה לספק לאזרחיה". תקציב המשרד ב-2017: 671.9 מיליון שקל וב-2018: 651.8 מיליון שקל.

תמיכה בלתי צפויה קיבלו השר ואנשי משרדו דווקא מחברת ועדת הכספים, יושב-ראש מרצ, ח"כ זהבה גלאון, שהודיעה כי היא "תתמוך בהגדלת התקנים בבתי הדין הרבניים חרף המחלוקות". "לא מתקבל על הדעת, אנשים צריכים להגיע לבתי הדין ולקבל שירותים ותנאים נאותים", אמרה.

השר דוד אזולאי פתח כאמור את סקירתו באמירה ש"ככל שאנחנו מתייעלים, מורדים לנו תקציב ולא מחזירים תקני רבני ערים ושכונות". "אני מכיר ומוקיר את יו"ר ועדת הכספים גפני ואת הוועדה הזו, וקורא לו ולחברים כאן, לסייע לי בניסיון להגדיל את תקציבי שירותי הדת. במשך שנים רבות לא מינו רבני שכונות וכל רב שפרש התקן שלו התאדה והתקציב שלו לא חזר למשרד. המדינה חסכה כסף רב במשך שנים מכך שלא איישו את התפקידים. צריך להחזיר עטרה ליושנה ולהחזיר רבני שכונות ושיחזירו את הכסף עבור התקנים הללו", אמר.

אזולאי פירט בפני הוועדה את עיקריי הבעיות והפעולות של המשרד: "אנחנו פועלים להגדלת שכרם של רבני ערים ויישובים. מקבלים שכר זעום ועלוב שלא עלה שנים. לא יעלה על הדעת שרב במושב למשל, יקבל שכר 5,000 ש"ח, ומתוך זה צריך לשלם שכירות של 2,300 ש"ח. וצא וחשוב על כל שאר ההוצאות שלו, כולל להעביר את משפחתו וילדיו לשם. גם בנושא רבני ערים אני רוצה שהמענה יינתן כאן בוועדת הכספים". לגבי המקומות הקדושים, אמר ש"זהו אחד המשאבים התיירותיים החשובים במדינת ישראל ולמרות שבכל יום פוקדים את המקומות הללו אלפי אנשים, התקציב הכולל לכל המקומות הקדושים עומד על 10 מיליון ש"ח. נוסף על זה יש תקציב של כ-2.5 מיליון ש"ח להילולה במירון. אם יש מעט פיתוח במקומות הקדושים בחודשים האחרונים, הרי זה בא מתקצוב מועט ממשרד נגב-גליל". אזולאי התייחס לנושא הקבורה וקרא "להפסיק עם הקבורה הרווייה. זה דבר שנובע נובע מאג'נדה. עם 90 מיליון ש"ח נפתור את הבעיה ונקדם קבורת שדה, בעוד שבשנים האחרונות מושקעים 250 מיליון ש"ח בקבורה רווייה כשיש פתרונות חלופיים טובים בהרבה". יו"ר ועדת הכספים, גפני, העיר: "עוד תקום ועדת חקירה בנושא. לנו יש הסכם קואליציוני על קבורת שדה ויש מחקרים בנושא שמראים שאין צורך בקבורה רווייה. סתם שיגעון של משרד האוצר".

אזולאי הביע תרעומת גם בנושא הדיינים ואמר ש"עד לאחרונה לא מונו דיינים ולא הוקצו תקנים נלווים, זאת בעוד על כל שופט שמתמנה מוקצים 4 תקנים נלווים וזה פוגע בבתי הדין". גפני: "בתי הדין הרבניים עומדים כמו עניים בפתח. לא ניתן לזה להימשך".

מנכ"ל המשרד, עודד פלוס הציג את עיקרי עבודת המשרד בשנה החולפת ואת יעדי המשרד לשתי שנות התקציב. פלוס: "קידמנו התייעלות ניכרת המטה המשרד, במועצות הדתיות ובכל מערך שירותי הדת. מתוך 130 מועצות דתיות, 50 היו בתהליכי הבראה וכעת רק 14 נותרו עם חשב מלווה שגם זה ישתנה עד תחילת 2018. המועצות כולן עוברות לתקינה ממשלתית, הגירעון של המועצות בכללן פחת מ-259 מיליון ש"ח ל-20 מיליון ש"ח בלבד כיום. במקביל שיפרנו ומשפרים עוד את שירותי הדת הניתנים על-ידיהן בתחומי הליבה: נישואין, כשרות, קבורה ותרבות תורנית. קבענו סרגל תקינה, למשל כמה עסקים 'ת"פ' של כל מפקח כשרות. דאגנו להשתלמויות מקצועיות והתמקצעות עובדי המועצות. גם בנושא השכר, שכר יו"ר מועצה דתית עולה דרמטית בכ-3,000 ש"ח בממוצע ויותר. בעבר היה מקביל לשכר מנכ"ל עירייה, גם שאר בעלי התפקידים שכרם יעלה, כולל שכר הבלניות, שכבר קיבלו תוספת של 10% והכרה בעבודות נוספות סביב המקוואות: קניות, מענה טלפוני וכד'. העלנו את שכר רבני הערים ולא יהיה עוד דור א' ודור ב' (אלה שמונו עד 2006 ואלה שלאחר מכן (א"ק)). בנוסף, הצלחנו להשיג מינויים של עוד 50 רבני יישובים".

פלוס ציין, כי "המשרד לשירותי דת הוא החלוץ בנושא הכרה בלימודים ישיבתיים כלימודים אקדמאיים כחלק מהגדרת עובדי המועצות הדתיות כאקדמאיים לצרכיי שכר" ועדכן "ישבתי עם יו"ר ההסתדרות בנוגע לשכר רבני ערים ומנסה לקדם מהלך בעניין". השר דוד אזולאי הוסיף: "האוצר ומשרד המשפטים מערימים קשיים בעניין". אגב כך, מבין הבשורות בסקירתו של מנכ"ל המשרד: "מקדמים פרויקט waze בבתי קברות לטובת קרובי הנפטרים, לצד שירותים נוספים להתמודדות עקב פטירה, כגון סיוע במקרה של פטירות לאחר שעות העבודה של חבר'ה קדישא".

מנכ"ל הרבנות הראשית, משה דגן: "ברבנות 72 עובדים שנמצאים בתחתית סולם הדרגות אחרי 20 ו- 30 שנות עבודה, כי כל השנים לא טיפלו בנושא הזה. פנינו לייעוץ ארגוני לבניית התהליכים בצורה נכונה. הבעיה שאין מסלולי קידום". דגן פנה ליו"ר ועדת הכספים גפני, בבקשה שיסייע בקידום עניינם של עובדי הרבנות הראשית ובהגדלת תקציבים. מנהל בתי הדין, הרב שמעון יעקבי: "20 שנה לא הוסיפו שום תקן ובמקביל כן קיצצו מתקני העבודה הבלתי צמיתה. ככה אי-אפשר להמשיך, בתי הדין הם אנורקסיים ולא הוסיפו כלום". יעקבי הביע שביעות רצון מהודעתה של יו"ר מר"צ, ח"כ גלאון, כי תתמוך כאמור, בהגדלת התקנים בבתי הדין.

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) אמר ש"הייתי שמח אם עוד הרבה אנשים היו צורכים את שירותי הדת מלבד קבורה. איפה רבים מאלה שמתחתנים, איפה המתגרשים והמתגיירים? הם לא פונים לשירותי הדת, אז איך ניתן לדבר על הגדלת תקנים? צריך לבדוק 'פר' שקל, אם יש יותר אנשים שנהנים משירותי הדת או שדווקא פחות. לצערי, עבור אזרחים רבים הרבנות למשל, איננה רלוונטית וחבל. שאלת היסוד: מי הנהנים כיום מהרבנות?".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, הביע תרעומת על דבריו של שטרן ואמר: "המקום היחיד שאתה אומר שצריך תנאי כדי להקצות עוד תקציבים. תבוא איתי לסיור ברחביי הארץ ותראה איך מספר האנשים שנדרשים לשירותי הדת רק הולך וגדל! שירותי הדת הם שירותים חיוניים בדיוק כמו כל שאר השירותים שהמדינה מעניקה לאזרחים ואמורים להיות מתוקצבים בהתאם". גפני הודיע כי "יחדש את הדיון על תקציב שירותי הדת ובפרט בהגדלת המשאבים של הרבנות הראשית ובתי הדין. לא ניתן להם להיות כעניים בפתח!"

תאריך:  23/11/2016   |   עודכן:  23/11/2016
עידן יוסף
+"לאסור בפקודה הליכת חיילים לזונות"
00:31 24/11/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מקרים בודדים מדי שנה של חיילות וחיילים שירדו לזנות  ▪  החל בספטמבר 2017 בנות יעברו ראיון עומק בלשכת הגיוס כמו בנים  ▪  חיילים רבים כלל לא מבינים מה הבעיה בללכת לזונה
(חייל מתגפף בחוף הים (1948) [צילום: לע"מ])
+משפטנים בינ״ל הפריכו חוות הדעת של מנדלבליט
15:15 23/11/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הוועדה: לא זכור לי מקרה בו היועמ"ש מוציא חוות דעת והיא מחייבת את כל האחרים  ▪  נפרמה שורת הבעיות עליהן דיבר גם יועמ״ש הכנסת
(מומחים למשפט בינלאומי בוועדה [צילום: דוברות הכנסת])
+גליק: אעתור לבג"ץ נגד מניעת עלית ח"כים להר
14:22 23/11/16  |  עידן יוסף
ח"כ יהודה גליק (ליכוד) הודיע כי בעקבות השארת האיסור על ח"כים לעלות להר-הבית בעינו, על-אף המלצת משטרת ישראל, יעתור לבג"ץ על-מנת לאפשר לחברי הכנסת לעלות להר. גליק: "לאחר שנה של שקט בהר-הבית ולאור המלצת משטרת ישראל, לא נותרה שום סיבה הגיונית לאסור על חברי הכנסת לעלות להר-הבית. לא נותרה בידי ברירה אלא לעתור לבג"ץ נגד ההחלטה".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דוד אזולאי / David Azulai    דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זהבה גלאון   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהדות התורה והשבת   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   ש"ס   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ועדת החוקה חוק ומשפט התכנסה (יום ד', 23.11.16) להמשיך ולדון בהצעות חוק ההסדרה לקריאה ראשונה. היו"ר ניסן סלומינסקי התייחס בפתח הדיון להיעדרות היועצים המשפטיים של משרדי הממשלה מהדיונים: "לא זוכר מקרה דומה לזה שבו היועמ"ש מוציא חוות דעת ובאופן אוטומטי עמדתו מחייבת את כל המשרדים האחרים מטעם המדינה. מצד שני, יש החלטת ממשלה שלא קיבלה את חוות הדעת וזו אכן דילמה. נמשיך לדרוש שיבואו וישמיעו דבריהם בפנינו".
23/11/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
תקציב משרד הביטחון המוצע לשנת 2017 הוא 52.2 מיליארד שקל, וכן עוד 18.5 מיליארד כהוצאה מותנית בהכנסה, כלומר סה"כ תקציב ברוטו של 70.7 מיליארד שקל. בסיום כלל הדיונים של הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון תקיים הוועדה הצבעה אם היא מאשרת את תכולת התקציב המוצעת.
23/11/2016  |  יפעת גדות  |   חדשות
עימות בוועדת הרפורמות (יום ג', 22.11.16) סביב השאלה האם התעשיינים יוכלו לכהן כחברים בוועדות תקינה. הדיון בוועדות התקינה שבמכון התקנים, נערך בפרק י"ג להצעת חוק התוכנית הכלכלית (חוק ההסדרים) העוסק בהפרטת מכון התקנים.
22/11/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
"אין באולם אף אחד שהוא נגד התחרות, כולם בעד התחרות רק שלאחר מכן מגיע שלב ה"אבל". הוא הוסיף כי גם לקואליציה וגם לאופוזיציה יש שאלות וכי הדיון לא יהיה פוליטי, הוא יהיה מקצועי וענייני. "אני נחוש להעביר את הרפורמה והפיל שבחדר הוא לא פוליטי, הוא הכסף הגדול - המיליארדים ששוכבים פה בחדר. האולם ירוק מכסף ואנחנו נפעל בשום שכל, כי הציבור שלח אותנו לעבוד למענו" - כך אמר יו"ר ועדת הכלכלה, איתן כבל בדיון שהתקיים (יום ג', 22.11.16) בוועדת הכלכלה בפרק התקשורת מתוך הצעת חוק התוכנית הכלכלית ל-2018-2017 העוסק בסעיפים הנוגעים להגברת התחרות בשוק התקשורת הקווית.
22/11/2016  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ג', 22.11.16) הטלת 'היטל היצף' למשך שנה, על יבוא זכוכית מטורקיה על-מנת להגן על היצרנים המקומיים ובראשם מפעל פיניציה. ההיטל הוא בשיעור 26.5% ומשמעותו היא התייקרות ממשית עד כדי אי-כדאיות של היבוא של זכוכית כחומר גלם מטורקיה. הסיבה להטלת ההיטל היא מסחר לא הוגן מצד יצרן הזכוכית בטורקיה, שעקב הצטברות עודפים רבים אצלו, מוכר זכוכית לשוק הישראלי במחירי הפסד. הדבר מקשה על היצרנים הישראלים ועל פיניציה בראשם (הנתח שלה עומד על 80%), שמתקשים להתמודד עם מחירי ריצפה. אישור ההיטל בא בעקבות בקשת משרד הכלכלה בעקבות חקירה שנמשכה למעלה משנה ושממנה עלה כי כאן מתקיימת 'הצפה' של השוק הישראלי ע"י היצרן הטורקי, ולאחר ששרי האוצר והכלכלה המליצו על הטלתו.
22/11/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il