|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה

נתניהו: רוע רצחני שלא מתייצבים נגדו יתפשט

הזהיר את אירן: אל תנסו אותנו "ליבנו נקרע למראה הזוועה בסוריה" ריבלין על החוק הפולני: "אף אומה לא תוכל לחוקק חוק שיביא לשכחת מעשיהם"
11/04/2018  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   שואה וגבורה   |   תגובות
נתניהו. קיום העם וכבודו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

הנשיא ראובן ריבלין [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ביד ושם נפתחו (יום ד', 11.4.18) אירועי טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה בתרועת אבל ובהדלקת אבוקת הזיכרון אותה הדליק יו"ר מועצת יד ושם, הרב ישראל מאיר לאו. ברחבי הארץ נסגרו בתי העינוגים ומחר בשעה 10:00 תושמע צפירת דומייה בת שתי דקות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בנאומו בטקס: "ראינו את צלב הקרס שהניפו הפורעים ליד עזה. ראינו את הילדים הסורים שנטבחו בנשק כימי. ליבנו נקרע למראה הזוועה". לדבריו, ישראל רואה לנגד עיניה את מה שראו לנגד עיניהם המורדים בגטו - את קיום העם וכבודו.

"אירועי הימים האחרונים מלמדים שהעמידה מול הרשע והתוקפנות היא שליחות שמוטלת על כל דור ודור. אין דור שפטור ממשימה זו, ואבוי לדור שמתחמק ממנה. יש לי מסר לשליטי אירן - אל תעמידו למבחן את נחישותה של מדינת ישראל". לעם האירני פנה נתניהו ואמר: "לא ישראל היא האויב שלכם, אלא משטר העריצות שמדכא אתכם. כשהוא ייעלם, שני עמנו העתיקים יוכלו לחיות שוב בשיתוף פעולה ובאחווה.

"איננו מעלימים עין מהסכנות ורוב הזמן איננו נבהלים מפניהן. בשואה היינו חסרי ישע, חסרי מגן וחסרי קול, למען האמת קולנו לא נשמע בכלל. היום יש לנו מדינה חזקה, צבא חזק, וקולנו נשמע בין העמים.

"לקח אחד גדול מלווה אותנו מאז השואה - רוע רצחני שלא מתייצבים נגדו מתפשט במהירות. בהדרגה הוא מאיים על האנושות כולה...זה היה המסר העיקרי שלי בוועידת הביטחון העולמית במינכן לפני חודשיים. באתי כראש ממשלת ישראל למנינכן מתוך מודעות לאירועים הקשים שהתחוללו בעיר, במינכן החל הצורר הנאצי להפיץ את תורת הגזע האיומה. במינכן חתמו מנהיגי העולם החופשי לפני 80 שנה על הסכם פייסני עם התוקפן. הם ביקשו למנוע מלחמה, אבל הוויתורים שלהם רק קירבו אותה, העצימו את נזקיה והביאו לכיבושה של כל אירופה".

נתניהו אמר כי "משעה שיש לנו מדינה עצמאית ישראל לעולם לא תנהג בדרך שגויה זו. אנו בולמים את התוקפנות באיבה, ואלו אינן מילים ריקות. אנו מגבים אותן במעשים. תקיפות מול תוקפנות, תקיפות בהגנה, בהרתעה, בהתקפה, תקיפות מול כל מי שמאיים להשמידנו. כי גם היום משטר קיצוני מאיים עלינו, מאיים על שלום העולם כולו - המשטר הזה מצהיר במפורש שבכוונתו להשמיד אותנו, את מדינת היהודים. יש מי שמשלה את עצמו כפי שאירע במינכן ב-1938 שההסכם עם המשטר האירני יעצור את תוקפנותו. אבל לאורך ההיסטוריה ראינו שוב ושוב כיצד הסכמים עם משטרים כאלה לא היו שווים את הנייר שהם כתובים עליו. כך קרה גם עם הסכם הגרעין".

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר בנאומו: "יש שואה ויש מכחישי ומשכיחי שואה. ההבדל בין אלה לאלה הוא האמת. אנחנו היהודים נשחטנו בשואה שנועדה למחוק את העם היהודי מעל פני האדמה. כל שעשה לנו עמלק נחרת בזכרוננו - זכרונו של עם עתיק. נחרתו בזכרוננו אלו שידעו ושתקו, אלו שרצחו וירשו. לא ננוח עד שנבטיח שלכל איש ואישה, ילד וילדה, יש שם". ברומזו לחוק השואה הפולני, אמר הנשיא כי גרמניה לא קנתה את סליחתם של היהודים, כפי שאף אומה לא תוכל לחוקק חוק שיביא לשכחת מעשיהם. "אנו מצפים למצוא במדינות אירופה שותפות אמת לחינוך, להנצחה ולזיכרון כדי ללמוד מה היה ולהבטיח שלעולם לא עוד. איננו מצפים מהם שיעבירו לדור הצעיר את תחושת האשמה, אלא את תחושת הזיכרון ולמנוע את האנטישמיות".

תאריך:  11/04/2018   |   עודכן:  11/04/2018
עידן יוסף
+בתו של קטסנר הדליקה נר; השר אוקניס יצא
10:55 12/04/18  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בטרם החל הטקס הגיבה הכנסת לטענות והבהירה: "לא מקיימים טקסים אישיים לגבי נספה או שורד זה או אחר"  ▪  השר אקוניס שב לאולם רק לאחר שקסטנר ירדה מהבמה
(ח"כ מיכאלי ואמה מדליקות נר [צילום: דוברות הכנסת, יונתן זינדל])
+השואה הארמנית - צעקה עד סוף העולם
10:35 12/04/18  |  הרצל חקק   |   לרשימה המלאה
ווסגניאן כתב את העדות, כדי שנבין מה קרה, כדי שנזכור מה קרה  ▪ משא היה כבד מנשוא, והוא בדרכו יודע, שלא ניתן לספר הכול
(הרצל חקק עם ורוז'אן ווזגיאן [צילום: תפארת חקק])
+זיכרון דיגיטלי להנצחת קהילות שנמחקו
10:11 12/04/18  |  יהודה קונפורטס   |   לרשימה המלאה
אחרי יותר מ-70 שנים שבהן סיפור שואת יהודי יוון ושאלוניקי – הכתיב המסורתי של שם העיר - הוצנע, צאצאי הניצולים פועלים יותר ויותר כדי להנציחה  ▪  שבתאי חנן, ותיק בענף שמקדיש הרבה מזמנו לכך, מסביר איך הטכנולוגיה משמשת לביצוע המשימה הקדושה
טכנולוגיה להנצחת השואה ולהנחלת זיכרונה לדורות הבאים [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+"יהודייה מלוכלכת"
09:10 12/04/18  |  שמחה סיאני   |   לרשימה המלאה
הבטתי בצדודיתו המושלמת, במצחו הרם... ופתאום, היכתה בלבי כמו מכת ברק ועלתה במוחי מחשבה איומה, הרי את האנשים שהיו בריאים, יפים, גבוהים ובעלי מראה ארי בחרו הראשונים לשרת באס.אס, להיות קצינים ולציית לפקודות...
(נסיעה ברכבת [צילום: קלאוד פריס/AP])
+"אנשים רצחו וירשו"
08:40 12/04/18  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
אמר בפגישתו עם הנשיא הפולני לאחר נחיתתו בקרקוב: "הייתה קרקע שאפשרה לנאצים לעשות ככל העולה על רוחם"  ▪  12 אלף בני נוער מ-41 מדינות ברחבי העולם משתתפים במצעד החיים  ▪  שלמה ארצי ישיר בטקס המרכזי
הנשיא ריבלין והמפכ"ל אלשיך במצעד החיים [צילום: יוסי זיגלר/פלאש 90]
+אני פה למרות כל מה שעברתי
08:39 12/04/18  |  יוסף קנדלקר   |   לרשימה המלאה
אחי הקטן, לאופולד, נרצח עוד לפני שהועברנו לגטו. הוא נרצח על-ידי חיילי S.S שהיו שיכורים או מסוממים  ▪  הם פרצו לבתים בשעת ערב מאוחרת, הוציאו גברים אך גם משפחות שלמות וירו לכל אחד כדור בראש
([צילום: קזרק סוקולובסקי/AP])
+"שום תיאור ושום תמונה אינם יכולים לתאר את הזוועות ומחזות האימים"
08:03 12/04/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
כאשר שחררו הבריטים את מחנה ברגן-בלזן, הם נחרדו לגלות רבבות אסירים מתים-למחצה לצד אלפי גופות שלא נקברו. למרות מאמציהם העצומים של החיילים והרופאים, כולל כאלו שהגיעו במיוחד מבריטניה, אלפים נוספים נספו לאחר השחרור. נדרשו שבועות רבים עד שהורגש שיפור - תחילה בקרב הילדים ולאחר מכן גם אצל המבוגרים
מאות בכל דרגש [צילום: ארכיון המדינה הבריטי]
החיילים בכו כתינוקות [צילום: ארכיון המדינה הבריטי]
+"את חייו של בני דוד הייתי רוצה למסור למען עתיד הארץ"
01:22 12/04/18  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מכתב נדיר שכתב הצייר היהודי ביום הקמת מדינת ישראל נחשף לראשונה ע"י משרד הביטחון לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה  ▪  השופט רובינשטיין שתרגם את המכתב: "רואים את גודל המסירות וההקרבה שמארק שאגאל היה מוכן לעשות למען ישראל"
המכתב שכתב שאגאל [צילום: דוברות משרד הביטחון]
+אלוף נורקין: חובתנו לחנך את אנשינו להיות בני אדם
23:23 11/04/18  |  
מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין, נאם בטקס זיכרון במכון משואה, ואמר: "כמפקד זרוע רבת עוצמה בצה"ל, שומה עלינו ללמוד מניצולי השואה. שעשו ולא דיברו, חינכו ולא נקמו. חובתנו הראשונה במעלה היא לחנך את אנשינו להיות בני אדם".
+יתוקנו מבחני התמיכה לעמותות הנצחת השואה
23:10 11/04/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל אישרה את תיקון מבחני התמיכה כך שגם ארגונים שהיקף פעילותם קטן יוכלו להגיש בקשות באופן פשוט יותר
(גמליאל. הנחלה לדורות הבאים [צילום: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתניהו: רוע רצחני שלא מתייצבים נגדו יתפשט
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שאול א.
11/04/18 21:51
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  שואה וגבורה
לצערי יש עדיין ניצולים רבים שלא מימשו חלק מזכויותיהם החשובות. במקרים רבים, מימוש הזכויות יכול לעשות שינוי משמעותי בחייהם של הניצולים ובני משפחתם שתומכים בהם. רק לאחרונה מבקר המדינה קבע שאחת הבעיות המשמעותיות היא חוסר המודעות והעזרה בנושא הזכויות.
11/04/2018  |  עמי בר  |   מקורות
האווירה בקמפוסים של האוניברסיטאות בצפון אמריקה עוינת כלפי היהודים וכלפי ישראל ורוויה באנטישמיות ובאווירה אנטי ישראלית. הסטודנטים היהודיים הלומדים באוניברסיטאות חשופים להטרדות, להתבטאויות אנטישמיות ובעיקר לדיסאינפורמציה רבה באשר להיסטוריה היהודית ולפעולות שנוקטת מדינת ישראל כדי להגן על תושביה. התמודדות עם האווירה רווית השנאה אינה קלה לסטודנט היהודי שבעצמו מתמודד עם שאלות מהותיות באשר לזהותו היהודית. לא בכדי תופעת ההתבוללות מכונה "השואה השקטה". זוהי שואה המכלה בכל שנה אלפי צעירים יהודיים הנישאים בנישואי תערובת ומתרחקים מהעם היהודי. בקהילות רבות בעולם אחוז ההתבוללות כבר חצה את רף שבעים האחוז של הצעירים היהודיים המפנים עורף ליהדות.
11/04/2018  |  משה ניסנבוים  |   מאמרים
עלייה בביטויים אנטישמיים בכל המרחב הציבורי מאפילה על ירידה
11/04/2018  |  מירב ארד  |   חדשות
אף שאסור לתת לשואה לחזור, מרימים עכשיו ארגוני הטרור ראש, בהשראתה הנדיבה של אירן, ומבקשים להשלים את מה שהצורר הנאצי לא הספיק בשעתו לעשות: להשמיד את העם היהודי, והפעם במדינתו שלו, ישראל.
11/04/2018  |  ראובן לייב  |   מאמרים
אנחנו, אנשי השורה פה, בערי העולם ובכפריה, המדברים בשבעים לשון שבעים שפות של יום יום על מלאכת יומנו, ועל ילדינו, על הוצאותינו ועל הכנסותינו, על אהבותינו ועל תקוותינו ועל אכזבותינו, איננו יודעים או איננו מסוגלים להעלות על הדעת כי אין שיגרה של יום יום צבעוני או אפור, מרתק או מדכא בחדרי החדרים בהם יושבים פרנסי העולם. מן החלונות הפתוחים ומן הסדקים של הנעולים מתמלטת לחישה כי חושבים שם מלחמה. כי היא עלולה להתרגש על ראשינו הנמצאים כבר שנים ארוכות בענני השלום, אפילו הם קודרים, כי היא עלולה להתפרץ מן הציוצים של נשרים עולבים ונעלבים הדואים מקצה תבל על קצה מעלינו ואף על-פי שאנו שומעים ומבטלים את שפיותם א את רצינותם או את עזותם, ומה שהם עצמם לא מאמינים כי נתכוונו אליו באמת - יגרור אותם להכות כנף בכנף, מקור במקור, טורפים בטורפים, ואנו, מופתעים עד תדהמה נראה, אם לא נתעוור, כי שתי מעצמות גרעיניות סבים את הפלנטה ופתילים בוערים בידיהם.
11/04/2018  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   שואה וגבורה  /  מי ומי  
קברים על קרקע של קורבנות שואה  /  איתמר לוין
חוק השואה בפולין - ויכוח על כסף  /  עומר כרמון
המניפולציה הציונית של השואה חייבת להיפסק  /  עומר כרמון
נשים לוחמות  /  אסתר שניאורסון גרי
יורים ובוכים  /  אביתר בן-צדף
לא עוד אפר ואבק  /  עליס בליטנטל
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il