|
[צילום אילוסטרציה: יצחק הררי/פלאש 90]
|
|
|
|
|
חצי שנה לאחר כניסתם לתוקף של חוקי הפרטיות המחמירים באירופה, מסתבר שרק 1 מכל 300 גולשים מממש את זכותו להישכח ולהימחק מרישומי אתרי קניות וחברות. זאת על-פי נתוני חברת אופטימוב הישראלית, המלווה מותגים בינלאומיים בשימור וחיזוק הקשר עם לקוחות ברשת, על בסיס מידע שהעסקים צוברים על לקוחותיהם.
על-פי הניתוח, המתבסס על מאות אלפי גולשים מ-30 מועדוני לקוחות של חברות גדולות הפועלות באירופה, פחות מ-0.35% מהלקוחות ביקשו שפרטיהם ימחקו מהמערכות. שני שלישים מהקהל שביקש להימחק הם לקוחות שרכשו רק פעם אחת בעבר ולא קהל שמשמר קשר קבוע עם החברה. רק 1% מהמבקשים לנתק את הקשר עם החברה היו כאלו שרכשו בסכום של 100 אירו ומעלה, כך שאובדן ההכנסות מבחינת החברות הוא מזערי.
לדברי עמית ביבאס מחברת אופטימוב, החקיקה שעוררה בהתחלה חששות רבים במגזר העסקי מאובדן מועדוני הלקוחות שבנו לאורך שנים, התבררו בינתיים כשוליים לחלוטין. תרמו לכך שינויים שינוים חיוביים שעשו החברות בהתנהלותן הדיגיטלית מול הקונים מתוך ידיעה שהם זכאים בכל רגע לבקש להיפרד. עיקר השינוי הוא בהחלפת אגרות התפוצה וההודעות האחידות שכולנו מכירים במסרים מותאמים באופן אישי להעדפות של כל אחד ואחד מהלקוחות. כך תוכן שיווקי ממותגים שעלול להיתפס כמטרד הופך למידע מועיל ושימושי.
נתוני הלקוחות מתבססים על בדיקת מועדוני חברות קמעונאיות גדולות הפועלות באירופה ובהם: ריבר איילנד, סווטי בטי, my voucher club ו-NU3.