נפתר המשבר ב
רכבת ישראל בעקבות התערבותו (יום ד', 20.2.19) של יו"ר ההסתדרות. העובדים ישובו לעבודתם הסדירה כבר בשעות הקרובות. בסדרת פגישות שתתקיים בהסתדרות בשבוע הבא ייפתר נושא השיבוצים והמחלוקות בין הצדדים. תנועת הרכבות תשוב בהדרגה לסדרה. הבוקר התחלו 37 נהגי קטרים, שהם כ-10% מכלל נהגי רכבת ישראל, ולא הגיעו לעבודה וגרמו לשיבושים קשים בתנועת הרכבות.
הנהלת רכבת ישראל קראה לוועד העובדים ולנהגי הרכבת - להתעשת, להפגין אחריות, לא לפגוע בשירותי הרכבת ולשוב מיד לעבודה סדירה. כתוצאה מכך נגרמים שיבושים קשים בשירותי החברה בכל הארץ, ובעיקר בצפון.
לדברי ההנהלה, בעומס הכבד המוטל כיום ממילא על רכבת ישראל הפועלת במלוא כוחה ובתפוסה ממוצעת של 160 אחוז, התנהלות כוחנית ולא ראויה שכזו הינה מיותרת. "מוטלת על כתפי ההנהלה והעובדים אחריות גדולה לנוסעים ואנו מצפים מהנהגים, כמו כלל העובדים, לנהוג במידת האחריות הראויה".
בהנהלה אומרים כי מדובר בהתנהגות פראית ולא אחראית בהובלת הוועד בהצהרות על חולי נהגים ופקחים באופן שפוגע בנוסעים.
"מן הראוי שהציבור יידע כי החלטת הוועד נובעת מהחלטת ההנהלה להוסיף פחות מחצי שעת נהיגה בממוצע לנהג מדי יום. כיום נהג נוהג בממוצע שלוש שעות וחצי שעות לעומת שש השעות המותרות ולאור הצרכים התפעוליים ומצב החברה ינהגו הנהגים כארבע שעות. זאת כאמור בעוד שההסכם הקיבוצי מתיר נהיגה של שש שעות לנהג. בגין תוספת זו יהנו הנהגים מפרמיית נהיגה פעילה.
זהו מהלך נדרש לרכבת בתקופה זו", נאמר בהודעת החברה.
בשל ההתחלות נגרמים השינויים הבאים בלו"ז הרכבות:
תנועת הרכבות בקו כרמיאל-חוף הכרמל מבוטלת.
הרכבת מבית שאן של 6:01 בוטלה.
הרכבת של 5:49 מבית שמש לנתניה הופעלה מרמלה.
הרכבת של 6:21 מנתניה לבית שמש הופעלה מהרצליה.
הרכבת חיפה מרכז לאשקלון שיצאה 5:04 מחיפה מרכז - הסתיימה בסבידור.
הרכבת של 6:59 בקו רעננה- באר שבע- הופעלה מראש העין.