|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

פרס נזם הזהב

אילו היו מחלקים במדינת ישראל תואר "נזם זהב" ככתוב בספר משלי, כי אז הייתי מעניק אותו בפעם הראשונה לבני הזוג נתניהו, בראש חוצות, בכיכר העיר, ומתנער מהם כמו מקרציות מציקות
17/05/2013  |   עמוס אריכא   |   מאמרים   |   תקציב המדינה   |   תגובות
בנימין ושרה נתניהו. הזוג המלכותי [צילום: AP]

   עידן יוסף
1.2 מיליון שקל לניקיון, 480 אלף למזון

הזוג המלכותי נהנתניהו
אריה אבנרי
הצפצוף הממושך על דעת הקהל מצד בני הזוג נתניהו נמשך בהזמנת מטוסים לטיסות יקרות לחו"ל, בהתקנת חדרי מיטות במטוסים, באירוח בסוויטות יקרות ובהוצאות מוגזמות של הפמליה המלכותית בעת שהותה בחו"ל ע"ח הקופה הציבורית המדולדלת. במוקדם יותר מאשר במאוחר יסווג נתניהו כראש ממשלה מושחת הלכה למעשה ועלול הוא לסכן את כיסאו
לרשימה המלאה

אנשי העיתונות המקצועית חוטאים כלפי תפקידם בצורה מעוררת תהיות קשות לגבי רמתם. במהומה המתרחשת סביב תוכנית הגזירות של שר האוצר, טושטשה, כמו בהיסח-דעת, הקרבה המסוכנת להתמוטטות כלכלית שהתגלתה במפתיע, והאחראי הראשי לה אינו אחר מאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו. העיתונאים נהגו בחלקו הארי של האדון הזה באובדן שליטה בכלכלת ישראל כמו בדרך-אגב, ומיקדו אש באנשים אחרים. הטעיה תמימה, או מכוונת?

נתניהו הוא האיש שידע כל הזמן על הבור הנורא המתרחב כבולען מאיים מתחת למקומותינו משעה לשעה - והיה ראש הממשלה שבמשמרת שלו הועברו מיליארדים בידיעתו למקומות שאליהם חבל שהגיעו. הוא אף תרם בהחלטותיו השגויות בחפירת התהום המאיימת הזאת. הוא האיש שהעלים עובדה זו במשך תקופה ארוכה, הוא ונער השליחויות הקודם שלו, דוקטור שטייניץ הוגה הדעות הנודע. שניהם העבירו סכומי עתק "מתחת לרדאר", כהודאתו של שטייניץ הנער, ומעשה-פלא נתניהו ממשיך לכהן כראש ממשלה המתייר בעולם כשליט כל-יכול, בעל שליחות משיחית. גרוע מזה, הוא עצמו, רעייתו ובני ביתו תרמו תרומה אישית להגדלת הבור שנחפר "מתחת לרדאר" ומתחת לאפנו - בניפוח "תקציביהם" בלגלוג, בציניות מרושעת, או מטומטמת.

סחיטה בהנאה

גלידה וחדר שינה
בעזרת משרתיו ועושי דברו הכנועים והעלובים אותם הציב במוקדי המנגנונים השונים, הוא שם ידו בכיסינו ורוכש בכספינו מגלידה ועד חדר שינה במטוס מכאן ועד לונדון. כאילו מדובר במדינה שהיא נכס פרטי לכל דבר, שכן האדון ראש הממשלה מתנהג ונוהג כצאצא של משפחת בעלי-מעמד מזן ישראלי מקורי "פרטן" (פריץ+סולטן). משפחה הקובעת לעצמה מחוז נבדל משל כולנו הפלבאים שהבנתם קצרה

ממרומי גילי זכיתי להכיר את כל ראשי ממשלות ישראל מיום הקמת המדינה ועד היום, ואני מצהיר כי עד ליום בו נכנס נתניהו ללשכת ראש הממשלה, התברכנו בראשי ממשלה צנועים ומרוסנים בציפיותיהם האישיות מהנאות תפקידם. איש מהם לא היה בעל מידות מושחתות. משהופיע נתניהו - התגלה כי אין גבול מרסן לו ולדומיו בתפקיד מבני דורו (כאולמרט וברק) בתאבונם החולני לנגוס בחלקת כולנו; לא סתם נהנתנים הם - אלא טורפים בעלי מלתעות רעבתניות של מפלצות. אין דוגמה קולעת יותר לתיאור זה מנתניהו ורעייתו - צמד חמד שלא ידענו כמותו בתולדותינו. על-פי הביוגרפיה של הבעל הוא נולד בארץ, חונך באמריקה וחזר לארץ לשרת ביחידה מובחרת. מה נשאר לו מהעובדות האלה? אפס דבר. איש מנוכר לחלוטין ליומיום. ואילו הדיילת בעבר הפכה למלכה מפונקת של עסקי האוויר.

מעודי לא נתקלתי בנבחר ציבור (להוציא קרימינלים מסוגם של דרעי וחבריו) שממש סוחט בהנאה מוטרפת כל טיפה אפשרית מעורקי העסיס המתייבש של האומה העברית, כמו בנימין נתניהו. בעזרת משרתיו ועושי דברו הכנועים והעלובים אותם הציב במוקדי המנגנונים השונים, הוא שם ידו בכיסינו ורוכש בכספינו מגלידה ועד חדר שינה במטוס מכאן ועד לונדון. כאילו מדובר במדינה שהיא נכס פרטי לכל דבר, שכן האדון ראש הממשלה מתנהג ונוהג כצאצא של משפחת בעלי-מעמד מזן ישראלי מקורי "פרטן" (פריץ+סולטן). משפחה הקובעת לעצמה מחוז נבדל משל כולנו הפלבאים שהבנתם קצרה. יש במשפחת נתניהו המורחבת אנשים הראויים להוקרה. אבל לא בנימין נתניהו שאינו מבחין כלל איזה שריטות עמוקות הוא קורע בתדמית השבט לבית נתניהו.

טיול משפחתי

עיתונאים חסרי חוליות
מעודי לא נתקלתי בעיתונאים רפי-שדרה כמו אלה של היום שאין בהם אפילו לא רק דמיון לדורות קודמיהם, אלא גם חסרים חוליות איתנות ואין בהם גם שמץ של כבוד מקצועי. הם אומנם מזכירים את חטאי הזוג הזה, אך נזהרים מלהכביד עליהם את מלמד הביקורת שבעזרתו הם מנווטים את הפיכת תלמיהם

אולי הודות לשיוך מעמדי חולני זה הוא ורעייתו יהיו קצת יותר בעלי משמעות בדף ההיסטוריה של השנים האלה - מהערת שוליים אגבית. היסטוריונים אמיתיים יטפלו בהם כבתופעה של ריקבון חברתי, והם יעשו זאת טוב יותר מעיתונאים בני זמננו, אלה המתכחשים לייעודם האמיתי. מעודי גם לא נתקלתי בעיתונאים רפי-שדרה כמו אלה של היום שאין בהם אפילו לא רק דמיון לדורות קודמיהם, אלא גם חסרים חוליות איתנות ואין בהם גם שמץ של כבוד מקצועי. הם אומנם מזכירים את חטאי הזוג הזה, אך נזהרים מלהכביד עליהם את מלמד הביקורת שבעזרתו הם מנווטים את הפיכת תלמיהם.

לא זכור לי ראש ממשלה שנוסע בענייני המדינה לארץ רחוקה (כמו סין, למשל) ובמקום לקחת אתו שרים שחשיבותם אינה מוטלת בספק לגבי הימצאם בלהק הסובב את הנכבד שלנו, הוא לוקח את רעייתו, שני בניו הבוגרים ונהגו (!) המומחה הנודע להזזת מזוודות. את השרים שצריך היה לקחת לטובת כולנו הוא משאיר כאן, בארץ המיוסרת, והופך את מסעו לטיול משפחתי מענג על חשבון "הברון" ומשווה בטיפשותו את הגדר המפרידה שלנו לחומה הסינית. והוא עוד מתהדר בהיותו של בן היסטוריון!

באותם רגעי הנאה מושלמת של בני המשפחה בסין, מולקה בארץ שוב המעמד הנסחט, קרי המעמד הבינוני, כשמצליפים בו בעקרבים. או במילים ישראליות, שוב קורעים לו את התחת; לא רק דפקו אותו למען אחרים הזוללים את בשרו (החרדים, המתנחלים, המעמד הרבני המושחת, המיליארדרים המקומיים שהפכו לספרים מומחים) אלא חוזרים ודופקים אותו לכיסוי הבולען הענק שנפער. כמובן לעתים יוצא מנשר לאומה ה"מאושרת" מלשכת ראש הממשלה, המצהיר בכובד-דפוס כי האדון הפגום ער לביקורת. אלה מנשרים המעידים לצערי גם על טיב אנשיה של הלשכה, כדוגמת צלם התחתונים, עליהם ועל סכסוכיהם אנחנו מתבשרים אחת לבקרים.

כתאבון המתגבר

איזו רגישות פוצית! איך העם הזה חזר ובחר בנתניהו, באטום רגשות זה, מסליד ומעורר בחילה, בפעם השלישית לראש ממשלתו? מה זה אומר על טיב הבוחרים עצמם שמושיבים בראשם בעל התנהלות חזירית שאין לה גבולות?

כיצד קורית התופעה המרנינה הזאת, שתאבונם של בני הזוג ה"מלכותי" שלנו אינו יודע שובעה? להם בלבד הפתרונים. אולי מדובר בפגמים מחורבנים שבאופי, ואולי במשהו יותר מורכב ומסוכן כשבידי הבעל המתוזז הזה בידי רעייתו כחומר ביד היוצר, נמצאת שליטה בלעדית בכפתור האדום. מה שברור הוא ששניים אלה מאז ומעולם חיים בעושר ובאושר והם מנותקים לחלוטין מחלקים גדולים של העם היושב בציון. מנותקים אמרנו? טעות, הם חיים בבועה משל עצמם, מתעטפים בחברתם של טייקונים, אוליגרכים וארחי-פרחי שונים ומשונים ומרחיבים את לועם וכרסיהם התופחים. רק תתבוננו בתצלומיהם. מה הקשר בין אלה למורשת המכובדת של משפחת נתניהו האמיתית שהעם אימץ אותה בחום אל לבו?

וכשמישהו עושה חסד עם כולנו הסומים השוטים, ומגלה לנו כיצד צמחו הוצאותיהם של בני הזוג המנופחים האלה והגיעו לסכומים של מיליונים רבים על חשבוננו, ואנחנו השותקים מרוב תדהמה במקום לשלוח את חסרי המידות האלה לכל השדים והרוחות, עוד באים בטענות ליאיר לפיד שגילה את ממדיו המפלצתיים של החוב ה"לאומי" וממשיכים לכשכש בזנבותינו, בעזרת גאוני דור חנפנים כג.יפית ודומיה, המחוללים כמידת כישרונם לפני הווזיר הגדול והווזירה המפוטמת שבצדו. ודי לחכימא.

דומה שכל ההערות שהופנו עד היום לבני הזוג נתניהו לא שינו ממנהגיהם ותאבונם רק התגבר. הישראלים זקוקים למנהיג צנוע, אחד שדומה להם. אחד המוכיח את רגישותו האמיתית למצוקות הרבים ומחפש להם פתרונות ראויים. הוא אינו זקוק לראש ממשלה ה"מנהל" שני בתים. בזבוז ראוותני של בני זוג יהירים. הוא בוודאי אינו צריך להושיב בראשו מנהיג הרואה בראש ובראשונה את הנאות עצמו ויקיריו בלבד.

אילו היו מחלקים בישראל תואר "נזם זהב" ככתוב בספר משלי [י"א, כ"ב], כי אז הייתי מעניק אותו בפעם הראשונה לבני הזוג נתניהו, בראש חוצות, בכיכר העיר ומתנער מהם כמו מקרציות מציקות. ואולי - אולי יטוהר אז במשהו מחננו ההמום.

תאריך:  17/05/2013   |   עודכן:  17/05/2013
עמוס אריכא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פרס נזם הזהב
תגובות  [ 19 ] מוצגות   [ 19 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מדמוני אסף
17/05/13 16:46
2
תתבייש.
17/05/13 17:09
 
בבון זה קוף ?
17/05/13 18:04
 
שמעון בלילתי
17/05/13 23:25
 
אליהו חיים
13/08/13 21:33
3
עולה לנו פי עשרים
17/05/13 17:54
4
מיכאל ב
17/05/13 18:05
 
צפנת פענח
18/05/13 06:08
5
לעמוס אריכא:
17/05/13 18:11
6
תתבישו.
17/05/13 18:45
7
ירדנה
17/05/13 20:43
8
כה.ותמשיך להיות
17/05/13 21:05
9
איש תקשורת
17/05/13 22:02
10
אחי בנימין
18/05/13 03:05
11
ולאה רבין המושחתת
18/05/13 06:59
12
המבקר
18/05/13 17:23
13
בתיה
19/05/13 21:55
14
מלש
26/05/13 10:46
15
שוקי שקשק
3/06/13 20:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תקציב המדינה
כיצד המסים פוגעים בכולנו בהיקף גדול בהרבה משיעורם ניפוץ המיתוס כאילו יש דבר כזה מס פרוגרסיבי - כולם משלמים את מלוא ההיקף ולמה העלאת שיעור המס לא תביא להפחתה בגרעון שעור בכלכלה גם למי שאין לו תעודת בגרות
17/05/2013  |  אליזבט רימיני  |   מאמרים
רק שמעתי שיש הון רזרבות באוצר, החלטתי לחזור לפקיד המס על-מנת לקבל את החלק שלי.
17/05/2013  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
הרבנות הראשית מיותרת ואת מעט תפקידיה המעשיים אפשר לחלק לאחרים פרסום נתוני המיצ"ב יגרום נזק אדיר למערכת החינוך נחשו כמה דיונים מתקיימים בבתי המשפט בבית שאן ובנהריה המחוקק חייב להגביל את מספר עורכי הדין כך יש לעודד שימוש בתחבורה ציבורית ותראו איזה ביטוח מציעה חברת דינמיקה סלולר
17/05/2013  |  איתמר לוין  |   מאמרים
"כולם ידעו שיש בעיה גדולה ומספרים עפו לכל כיוון, אבל עד שאתה יושב מול הטבלאות אתה אף פעם לא יודע מה באמת קורה. כבר לפני הבחירות היה ידוע שיש גירעון של מיליארדים. היינו צריכים לסגור אותו וזה מה שעשינו", כך אמר (יום ה', 16.5.13) יאיר לפיד, בראיון לעיתונאי רינו צרור בגלי צה"ל. "ריקי כהן תאבד 299 שקלים, אבל היא קנתה לעצמה תעודת ביטוח כדי שלא תמצא את עצמה בספרד וביוון.
16/05/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
עכשיו זה רשמי: דוח שפרסם ארגון המדינות המפותחות (OECD) קובע כי 21% מתושבי ישראל הם עניים תקציב המדינה לשנים 2014-2013 עלול להחמיר מגמה זו
15/05/2013  |  יואב יצחק  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
ראובן דינור
ראובן דינור
כאשר צבא מוקם להגן על אזרחי המדינה בהגדרתו וזו מטרתו העיקרית, אינו יכול שהגנה זו תיסדק והאזרחים עליהם הוא מגן יחטפו    ההגנה היא באחריותו ושומה עליו כגוף מבצע למנוע חטיפת אזרחים
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
כחברה עלינו לשנן את שתי הפרשות ולתת להן ביטוי במערכות חיינו היומיומיים, כחברה עלינו לאמץ את התפיסה החברתית וההומנית לפיה כל בני האדם שווים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il