התנאים הנוכחיים בשווקי ההון ברחבי העולם, התומכים ב IPO, עוררו מחדש את הרצון בקרב חברות רבות לשקול להפוך לחברות ציבוריות. אולם, המעבר ממעמד של חברה פרטית למעמד של חברה ציבורית הוא מאתגר במיוחד, שכן חברות ציבוריות נדרשות לעמוד בדרישות רגולטוריות ודיווחיות מחמירות, כמו גם להצליח לעמוד בציפיות בעליהמניות וציבור המשקיעים. הכנה מוקדמת ככל האפשר של תוכנית פעולה ומפת דרכים מפורטות לקראת הנפקה עתידית יעלו משמעותית את סיכוייה להצליח.
הכנה להנפקה הינו תהליך ארוך ומורכב, ורצוי שיתחיל לפחות 9 חודשים לפני ההנפקה עצמה. לרוב על התהליך לכלול מספר נושאי ליבה, אשר יכינו את החברה לקראת הצפוי לה והנדרש ממנה לאחר הפיכתה לציבורית: ניתוח כלל הפעילות העסקית של החברה,פערים ברמת הדיווח הכספי, דיווחי ההנהלה, סוגיות משפטיות וסוגיות ממשל תאגידי, תהליכים ומערכות מידע, הערכות מיסויית וכן בניית פונקציית קשרי משקיעים והבנה כיצד על החברה לתקשר עם שוק ההון בעתיד.
בידי הנהלת חברה אשר הכינה תוכנית סדורה לקראת הנפקה, מספר אפשרויות ויתרונות. ראשית, מכיוון שהיא סקרה היבטים רבים בפעילותה המעניינים כל משקיע שהוא, ציבורי או פרטי, ומכיוון שהחלה "לפעול" בהתאם לסטנדרטים של חברה ציבורית זמן רב מראשביכולתה, במקביל להמתנה לרגע המתאים להנפקה, להציע עצמה למכירה. אסטרטגיה דואלית זו תאפשר לחברה למצות את הערך הגבוה ביותר עבורה ועבור בעלי מניותיה. שנית, תהליך ההכנה להנפקה תורם רבותלארגון ושיפור ההתנהלות הפנימית, הארגונית, החשבונאית והתפעולית של החברה. תהליכים אלו יעודדו כל משקיע השוקל להשקיע בחברה, בין אם במסגרת הנפקה ציבורית או במסגרתתהליך מיזוג או רכישה.
מתוך הבנה של מורכבות תהליך ההנפקה והזמן והמחויבות הניהולית הנדרשת בתהליך שכזה, KPMG חברה לבורסת ניו-יורק (NYSE) ולמספר שותפים נוספים ויחדיו הכינו מדריך מעמיק לחברות אשר יכין אותן לקראת הצפוי להם והנדרש מהם במסגרת תהליך הפיכתם לחברה ציבורית הנסחרת ב-NYSE.