כמתנדב, שנחשף הרבה פעמים לפעילות מבורכת של ביטוח לאומי ולטיפול נאות ויפה במתדפקים הרבים על דלתות המוסד, אני מציע לביטוח לאומי הצעת ייעול, שתימנע עגמת נפש מיותרת ותחסוך הוצאות כספיות רבות במימון עבודת הוועדות הרפואיות.
הביטוח הלאומי מרבה לשלוח מבוטחים, שכבר אושרה להם נכות לצמיתות לביקורת נוספת של וועדות רפואיות. אך אדם, שאין לו עין אחת, ונקבעו לו על-פי חוק דמי נכות בסך 35%, אין צורך לטרטר אותו שוב אחרי פרק זמן לוועדה. האם הביטוח הלאומי מצפה, שצמחה לנכה בינתיים עין חדשה ואפשר יהיה להפחית את סכום הקצבה המשולמת. אדם שנקטעה רגלו, האם תצמח לו רגל חדשה וניתן יהיה להפחית בגין "צמיחת הרגל החדשה" את התשלומים, שנקבעו לנכה על-פי חוק.
אם המבוטח פונה לביטוח לאומי בטענה, שלדעתו חלה החמרה במצבו, מוצדק יהיה לזמנו לוועדה תוך פרק זמן סביר. יהיה מוצדק לבקשו לבוא שנית לוועדה עם אישורים תומכים בטענתו, כדי שוועדה רפואית תיבחן את הבקשה. אך לא מובנת האינפלציה בהזמנות יזומות חוזרות ונשנות של מבוטחים לוועדות רפואיות. הזמנות, שיש בהן טרדות של המתנה והוצאות כספיות מיותרות למימון עבודה של צוות רופאים וסגל עובדים.
אני משוכנע, שניתן יהיה למצוא דרך נאותה ומכובדת להזמין מבוטח לבדיקה רפואית חוזרת. מי שכבר נקבעה לו נכות עקב קטיעת אברים הבדיקה הנוספת היא מיותרת. מה שקורה היום יש בו מידה רבה של טעם לפגם ועלבון קשה לאדם העולה מדדה בקבים על רגל אחת לוועדה הרפואית.