|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
ראומה |
|
26/02/16 12:44
|
|
|
|
בשבע שגיאות, גם כאן נשאלת השאלה: איך זה אפשרי? כל כך הרבה שגיאות בפעולה אחת, שגיאות שהוליכו לאסון הכבד! ומה שניתן ללמוד מן הפרשה ש"סוף מעשה במחשבה תחילה". הכול השתנה מאז, מלבד הצורך ב"אינטלקטואליזציה של הסיטואציה", כתובנתו של מילשטיין.
|
|
כתוב תגובה ל-
ראומה
|
|
|
|
|
|
|
אורי מילשטיין |
|
26/02/16 16:20
|
|
|
|
|
2 |
|
|
אין מיתוס |
|
27/02/16 07:56
|
|
|
|
לפי המחקר של מילשטיין סיפור הרועה הערבי הוא נכון. אולי לא ילד שריחמו עליו- -אבל זה כבר לא מיתוס אלא כותרת מטעה.
|
|
כתוב תגובה ל-
אין מיתוס
|
|
|
|
3 |
|
|
אורי זכאי |
|
27/02/16 08:16
|
|
|
|
צודק אורי מילשטיין כאשר הוא כותב " היסטוריה צבאית המבוססת רק על מסמכים היא מיתולוגית שהרי את המסמכים מחברים אנשים שאינם יודעים את האמת או מעלימים אותה כשאינה נוחה להם" . הדברים נכונים גם למחקריו שלו עצמו.
|
|
כתוב תגובה ל-
אורי זכאי
|
|
|
|
|
|
|
יהודה דרורי |
|
27/02/16 11:00
|
|
|
|
למילשטיין יש נטיה לברור מכל מיני גירסאות את ה"עובדות" הנוחות לתזות שלו ומה שאנו מקבלים היא "היסטוריה מילשטיינית" נטו...אני מעדיף לראות גרסאות שונות ולהסיק מסקנות לעצמי.
|
|
כתוב תגובה ל-
יהודה דרורי
|
|
|
|
|
|
|
לוליק |
|
27/02/16 12:49
|
|
|
|
|
|
|
|
חבר קיבוץ יגור |
|
27/02/16 15:32
|
|
|
|
אבל אם בא חוקר ומביא את סיפור המעשה,זכותך לקנות או לא לקנות את הסיפור,אבל אם יש לך יושרה פנימית משלך,אתה צריך לומר מדוע אתה לא "קונה".האם בגלל שהמקורות לא אמינים ? האם בגלל שהצלחת להפריך חלק מהפרסומים בפרסומים אחרים "נאמנים יותר למקור?"? האם בגלל שנטייתך הפוליטית משפיעה על ראיית הדברים ?רק עם יושרה פנימית תוכל לראות את הדברים כהוויתם ולא משאלות לב.
|
|
כתוב תגובה ל-
חבר קיבוץ יגור
|
|
|
|
|
|
|
יהודה דרורי |
|
27/02/16 17:26
|
|
|
|
|
|
|
|
חבר קיבוץ יגור |
|
27/02/16 17:06
|
|
|
|
לבין תעמולה.העלמת עובדות קריטיות מסיפור המעשה,זאת לא היסטוריה זה עיוות האמת לצרכי אליבי/האדרה עצמית,נטייה פוליטית,נקמנות אישית והערצה כלבית עיוורת למשכתבי ההיסטוריה.במחקריו מביא ד"ר מילשטיין המון עובדות שהועלמו במתכוון ע"י משכתבי היסטוריה מהסיבות שמניתי למעלה.במקרה הנידון לדוגמא:הדחיפות בשליחת המחלקה,בחירת האנשים לפעולה,בחירת הנתיב וכו...
|
|
כתוב תגובה ל-
חבר קיבוץ יגור
|
|
|
|
4 |
|
|
לוליק |
|
27/02/16 12:48
|
|
|
|
|
5 |
|
|
פועה |
|
27/02/16 18:52
|
|
|
|
מכל גיבוב הסיפורים והשמועות קרוב לזמן האמת ורחוק ממנו, יש נתון אחד בעל ערך היסטורי וזה דבריו של אותו דונקין הבריטי שהכוח היה במעקב עוין מרגע יציאתו מהרטוב ועד חיסולו המוחלט.
אין גם מידע חשוב, האם הכוח התפצל או שאנשיו נותרו ביחד.
או האם או מתי חש/הבין מפקד הכוח שנחשף לאויב, ו/או האם נחסמו נתיבי הנסיגה שלו חזרה להרטוב, ולכן בחר להמשיך ליעד.
במקרה כזה נכון היה להתפצל למספר כוחות קטנים שינועו בנפרד במרחק מאות מטר זה מזה וגם במספר נתיבים.
אלא שזה דיון סתמי בהעדר מידע ברור ומספק.
העובדה שהמטוסים שנשלחו לנסות לאתר את הכוח או את מקום הקרב ולא גילו דבר, יכולה אולי לחזק את ההשערה שהכוח אכן התפצל לפני שהחלה הלחימה והתנהלו מספר קרבות.
אבל כאמור זה דיון עקר.
|
|
כתוב תגובה ל-
פועה
|
|
|
|
|
|
|
חבר קיבוץ יגור |
|
28/02/16 06:47
|
|
|
|
אנו לא יכולים לשנות את העבר,אבל אולי (בספק גדול גדול) להפיק לקחים מהחלטות שהתקבלו אז.
|
|
כתוב תגובה ל-
חבר קיבוץ יגור
|
|
|
|
6 |
|
|
פועה |
|
27/02/16 19:04
|
|
|
|
הכישלון והמחיר הנוראים, גרמו להנהגה היהודית להתפכח מהאשליה
שניתן וכדאי להחזיק בכל מחיר בגוש ישובים מנותק לחלוטין, כשאין תכנית, יכולת ואפשרות לכבוש את השטח ולהחזיק בו.
הניסיון המר והלקח הזה עמדו לעיני אריק שרון כאשר הגיע למסקנה שכשאין אפשרות להגן אין טעם להחזיק בכל מחיר בגוש קטיף.
|
|
כתוב תגובה ל-
פועה
|
|
|
|
|
|
|
חבר קיבוץ יגור |
|
28/02/16 06:52
|
|
|
|
החלטות אוויליות,מנותקות מהמציאות וההוויה.שנית לשיטתך בטווח הרחוק כדאי לבצע התנתקות מכל האזור הזה במזה"ת בגלל העלות הכספית והמחיר בחיי אדם (או ההיפך).
|
|
כתוב תגובה ל-
חבר קיבוץ יגור
|
|
|
|
|
|
|
פועה |
|
28/02/16 11:13
|
|
|
|
העם או חלקים משמעותיים ממנו מסיקים את המסקנות לעצמם ואינם שואלים לדעתם של השליטים.
יהודים נטשו את הארץ המובטחת כבר מימי יעקב אבינו כאשר הם לא יכלו להתקיים בה. התנ"ך בדרכו ובסגנונו מכנה מצב כזה בהגדרה הכללית "ויהי רעב בארץ" זאת דרכו לדווח על צרות שאל לא יוזם אותן.
יהודים פרגמטיים עזבו "מרצונם" נדדו בכל הזמנים והקימו קהילות במקומות שניתן היה להתקיים בהם ביתר ביטחון ונוחות.
הדרמות האלימות והטרגדיות היהודיות כאן, התרחשו תמיד "בשיתוף פעולה" של היהודים הקנאים הקיצונים שנשארו בארץ.
לכן אין צורך ואפשרות שממשלה תקבל החלטה קיצונית לנטוש, כאשר השולט "משתף פעולה" ממילא עם הקיצוניים, וכאשר הנטישה מתבצעת ממילא יום יום ע"י תושבים שחדלים להאמין בדרכו של השלטון אינם תלויים בשלטון ומסוגלים לבנות את חייהם טוב יותר בנכר.
אלה הן מסקנות היסטוריות גלויות שאתה כנראה לא מסוגל/מסרב לראות.
|
|
כתוב תגובה ל-
פועה
|
|
|
|
|
|
|
חבר קיבוץ יגור |
|
28/02/16 12:40
|
|
|
|
לראות ? כבר מזמן אני טוען שהרצל טעה ואנו הלכנו אחריו כמו העכברים אחרי החלילן מהמלין עד הסוף הנורא.הכל מקרה אני חושב שעדיף להיות במולדת שלך ולא אורח אצל אחרים (גם את וגם אני יודע שבסוף היטלר יגיע גם לארה"ב).בכל מקרה נקודת זמן העכשווית היא שאין שום פתרון ריאלי באופק מלבד הצורך שלנו להיות מוכנים וחזקים.כדי שההיסטוריה לא תחזור עד כמה שזה תלוי בנו.
|
|
כתוב תגובה ל-
חבר קיבוץ יגור
|
|
|
|
|
|
|
פועה |
|
29/02/16 09:46
|
|
|
|
בעוד שאני משתדלת להיצמד למסקנות על בסיס מידעים היסטוריים ואיני מביעה את תחושותיי או עמדתי הרגשית.
אבל אם כבר גלשת ארשה לעצמי להעיר, שאני כאן נוח לי וטוב לי כאן כנראה משום שנולדתי כאן וחונכתי לאהוב את ביתי וארצי.
ואין לזה קשר לפחדים אישיים ולנבואות אימה לגבי העתיד.
|
|
כתוב תגובה ל-
פועה
|
|
|
|
|
|
|
חבר קיבוץ יגור |
|
29/02/16 15:18
|
|
|
|
ושניננו רואים "עתידנו" כאן.את המסקנות (אני לא כל כך הבנתי על מה את מתלוננת בכתיבתו של ד"ר מילשטיין) כל אחד יסיק לפי השקפת עולמו,נטייתו הפוליטית,כעסים חבויים ושאר תוצרי הנפש.
|
|
כתוב תגובה ל-
חבר קיבוץ יגור
|
|
|
|
|
|
|
פועה |
|
29/02/16 20:36
|
|
|
|
ואני הייתי בטוחה שאני רהוטה!
|
|
כתוב תגובה ל-
פועה
|
|
|
|
|
|
|
מה מחזיק אותך כאן |
|
28/02/16 13:30
|
|
|
|
|
|
|
|
פועה |
|
29/02/16 09:52
|
|
|
|
להיות כאן? כשתנסה להשיב לעצמך על שאלתי זאת, תבין בעצמך מדוע אני "עדין כאן"...
|
|
כתוב תגובה ל-
פועה
|
|
|
|
|
|
|
הקשר שלך למדינתך. |
|
29/02/16 13:14
|
|
|
|
ושאלתי היתה מיועדת להבין איך אפשר לאהוב את המדינה היהודית הציונית ולא להכיר בקשר האימננטי להיותה מיקלט ליהודים מכל העולם לעולם. כל זה, מחובר להיסטוריה היהודית ויושב על הזיקה לתנ"ך -שמבלעדיו אין קשר לציון, ארץ ישראל.
שמחתי לקרוא את תשובתך בדבר הקשר הרגשי לארצך.
חושבני כי תחושת רציפות שלשלת הקיום היהודי בארץ היהודים היא הבסיס לקיומנו כאן. פרגמטיסטים ממאירים מסוגו של אברום בורג הם תמונת ההיפוך לישראלים הציוניים.
|
|
כתוב תגובה ל-
הקשר שלך למדינתך.
|
|
|
|
|
|
|
פועה |
|
29/02/16 20:20
|
|
|
|
להסברת תחושתי כלפי ארצי מולדתי, ובניגוד לך איני משווה או שופטת רגשות נאמנות או קשר של אחרים.
תחושתי לארץ נובעת מכך שזאת ארץ מולדתי ואין ולא היה לי למה להשוות. בדומה לתחושתו של ערבי שנולד כאן לארץ מולדתו.
|
|
כתוב תגובה ל-
פועה
|
|
|
|
7 |
|
|
ב.ניצן |
|
28/02/16 00:26
|
|
|
|
זה עיוות לקרוא לערבים רוצחים במקרה הזה. הם נלחמו על בתיהם ומשפחותיהם. זה שהיה צריך להרוג אותם עוד כשהיו קטנים זה משהו אחר. מקווה שהכותב יספר איך זיהו את החללים שלא ניתן היה לזהותם. למרות שקרוב לוודאי שהכותב בעל ראש האבן אינו מאמין בגורל הגר"א.
|
|
כתוב תגובה ל-
ב.ניצן
|
|
|
|
|
|
|
חבר קיבוץ יגור |
|
28/02/16 10:18
|
|
|
|
ההסכמה של המשפחות לקביעה כפי שהביא הרב לוין.זה כמו עם משל הציפורים של דן בן אמוץ "ירצו יאכלו ,לא ירצו לא יאכלו".כל השאר פירוש אינדבודאלי שמחייב רק אותך.
|
|
כתוב תגובה ל-
חבר קיבוץ יגור
|
|
|
|
|
|
|
ב.ניצן |
|
29/02/16 02:13
|
|
|
|
למה לחלל את זכר הל"ה עם הטמא המשוקץ שהזכרת. עם ישראל שרד אלפיים שנים של גירוש אונס וטבח בגלות נוראה. בסופן הגשים נבואות עתיקות וחזר לארץ מוצאו. כל מתמטיקאי הגון יודה שמבחינה סטטיסטית הסיכוי לתופעה כזאת שואף לאפס. גורל הגר"א הוא רק תופעה על טבעית נוספת וזניחה במציאות של עם שכל הקיום שלו חורג מהטבעי.
|
|
כתוב תגובה ל-
ב.ניצן
|
|
|
|
|
|
|
חבר קיבוץ יגור |
|
29/02/16 15:13
|
|
|
|
ב"ג (ציטוט לא מדויק) ציוני זה חילוני שמאמין בניסים...
|
|
כתוב תגובה ל-
חבר קיבוץ יגור
|
|
|
|
8 |
|
|
פלמוני |
|
28/02/16 10:21
|
|
|
|
עוזרים, עד כמה שניתן ללמוד ממקרים אחרים באותה תקופה? הלא מדובר היה ביחידה "צבאית" חמושה, שמלכתחילה לא רצו שהבריטים יגלוה. לא ברור, בין היתר, האם היתה הכרחית העליה לאותה גבעה, במקום להמתין עד החושך (בחורף), ואז לנסות לפרוץ לגוש. בכל מקרה, תודה רבה למחבר ולאתר על פרסום המחקר.
|
|
כתוב תגובה ל-
פלמוני
|
|
|
|
9 |
|
|
אהרון שחר |
|
2/03/16 11:07
|
|
|
|
היה או לא היה... נעזוב את זה כרגע, השאלה המוסרית העקרונית היא: אם הכח מתגלה, להרוג את הרועה או לא? השאלה המוסרית ברמה הפילוסופית תרבותית היא, האם באמת עלינו לדבוק בערך עליונות מוסרית? ראה סעיף 2 בעצומה המצורפת.
|
|
|
כתוב תגובה ל-
אהרון שחר
|
|
|
|