s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פרשת הל"ה - קרב ייאוש
מאת: ד"ר אורי מילשטיין  |  26/02/2016
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
בפרשת הל"ה, כמו בעניין נוח
  ראומה   26/02/16 12:44
בשבע שגיאות, גם כאן נשאלת השאלה: איך זה אפשרי? כל כך הרבה שגיאות בפעולה אחת, שגיאות שהוליכו לאסון הכבד! ומה שניתן ללמוד מן הפרשה ש"סוף מעשה במחשבה תחילה". הכול השתנה מאז, מלבד הצורך ב"אינטלקטואליזציה של הסיטואציה", כתובנתו של מילשטיין.
כתוב תגובה ל- ראומה
אין משימה קשה יותר משינוי
  אורי מילשטיין   26/02/16 16:20
פרדיגמה (מערך חשיבה).
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
2
סיפור הרועה הערבי בבסיסו נכון
  אין מיתוס   27/02/16 07:56
לפי המחקר של מילשטיין סיפור הרועה הערבי הוא נכון. אולי לא ילד שריחמו עליו- -אבל זה כבר לא מיתוס אלא כותרת מטעה.
כתוב תגובה ל- אין מיתוס
3
על האמת היסטורית
  אורי זכאי   27/02/16 08:16
צודק אורי מילשטיין כאשר הוא כותב " היסטוריה צבאית המבוססת רק על מסמכים היא מיתולוגית שהרי את המסמכים מחברים אנשים שאינם יודעים את האמת או מעלימים אותה כשאינה נוחה להם" . הדברים נכונים גם למחקריו שלו עצמו.
כתוב תגובה ל- אורי זכאי
מילים כדרבנות זכאי- -כל הכבוד
  יהודה דרורי   27/02/16 11:00
למילשטיין יש נטיה לברור מכל מיני גירסאות את ה"עובדות" הנוחות לתזות שלו ומה שאנו מקבלים היא "היסטוריה מילשטיינית" נטו...אני מעדיף לראות גרסאות שונות ולהסיק מסקנות לעצמי.
כתוב תגובה ל- יהודה דרורי
להסיק, בתור היסטוריון?!!!
  לוליק   27/02/16 12:49
כתוב תגובה ל- לוליק
את האמת אולי לא נדע אף פעם
  חבר קיבוץ יגור   27/02/16 15:32
אבל אם בא חוקר ומביא את סיפור המעשה,זכותך לקנות או לא לקנות את הסיפור,אבל אם יש לך יושרה פנימית משלך,אתה צריך לומר מדוע אתה לא "קונה".האם בגלל שהמקורות לא אמינים ? האם בגלל שהצלחת להפריך חלק מהפרסומים בפרסומים אחרים "נאמנים יותר למקור?"? האם בגלל שנטייתך הפוליטית משפיעה על ראיית הדברים ?רק עם יושרה פנימית תוכל לראות את הדברים כהוויתם ולא משאלות לב.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
אין בעצם אמת אחת,יש מס' גרסאות
  יהודה דרורי   27/02/16 17:26
כתוב תגובה ל- יהודה דרורי
יש הבדל בין היסטוריה (מה שהיה)
  חבר קיבוץ יגור   27/02/16 17:06
לבין תעמולה.העלמת עובדות קריטיות מסיפור המעשה,זאת לא היסטוריה זה עיוות האמת לצרכי אליבי/האדרה עצמית,נטייה פוליטית,נקמנות אישית והערצה כלבית עיוורת למשכתבי ההיסטוריה.במחקריו מביא ד"ר מילשטיין המון עובדות שהועלמו במתכוון ע"י משכתבי היסטוריה מהסיבות שמניתי למעלה.במקרה הנידון לדוגמא:הדחיפות בשליחת המחלקה,בחירת האנשים לפעולה,בחירת הנתיב וכו...
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
4
מה שנקרא, סיפורי בדים!
  לוליק   27/02/16 12:48
כתוב תגובה ל- לוליק
5
פרק עיתונאי חסר ערך היסטורי
  פועה   27/02/16 18:52
מכל גיבוב הסיפורים והשמועות קרוב לזמן האמת ורחוק ממנו, יש נתון אחד בעל ערך היסטורי וזה דבריו של אותו דונקין הבריטי שהכוח היה במעקב עוין מרגע יציאתו מהרטוב ועד חיסולו המוחלט. אין גם מידע חשוב, האם הכוח התפצל או שאנשיו נותרו ביחד. או האם או מתי חש/הבין מפקד הכוח שנחשף לאויב, ו/או האם נחסמו נתיבי הנסיגה שלו חזרה להרטוב, ולכן בחר להמשיך ליעד. במקרה כזה נכון היה להתפצל למספר כוחות קטנים שינועו בנפרד במרחק מאות מטר זה מזה וגם במספר נתיבים. אלא שזה דיון סתמי בהעדר מידע ברור ומספק. העובדה שהמטוסים שנשלחו לנסות לאתר את הכוח או את מקום הקרב ולא גילו דבר, יכולה אולי לחזק את ההשערה שהכוח אכן התפצל לפני שהחלה הלחימה והתנהלו מספר קרבות. אבל כאמור זה דיון עקר.
כתוב תגובה ל- פועה
כל דיון היסטורי הוא דיון עקר
  חבר קיבוץ יגור   28/02/16 06:47
אנו לא יכולים לשנות את העבר,אבל אולי (בספק גדול גדול) להפיק לקחים מהחלטות שהתקבלו אז.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
6
נראה שהמחיר חרץ את גורל הגוש.
  פועה   27/02/16 19:04
הכישלון והמחיר הנוראים, גרמו להנהגה היהודית להתפכח מהאשליה שניתן וכדאי להחזיק בכל מחיר בגוש ישובים מנותק לחלוטין, כשאין תכנית, יכולת ואפשרות לכבוש את השטח ולהחזיק בו. הניסיון המר והלקח הזה עמדו לעיני אריק שרון כאשר הגיע למסקנה שכשאין אפשרות להגן אין טעם להחזיק בכל מחיר בגוש קטיף.
כתוב תגובה ל- פועה
ראשית,אולי הכשלון הוא תוצאת
  חבר קיבוץ יגור   28/02/16 06:52
החלטות אוויליות,מנותקות מהמציאות וההוויה.שנית לשיטתך בטווח הרחוק כדאי לבצע התנתקות מכל האזור הזה במזה"ת בגלל העלות הכספית והמחיר בחיי אדם (או ההיפך).
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
ההיסטוריה מראה שזה מתבצע ממילא
  פועה   28/02/16 11:13
העם או חלקים משמעותיים ממנו מסיקים את המסקנות לעצמם ואינם שואלים לדעתם של השליטים. יהודים נטשו את הארץ המובטחת כבר מימי יעקב אבינו כאשר הם לא יכלו להתקיים בה. התנ"ך בדרכו ובסגנונו מכנה מצב כזה בהגדרה הכללית "ויהי רעב בארץ" זאת דרכו לדווח על צרות שאל לא יוזם אותן. יהודים פרגמטיים עזבו "מרצונם" נדדו בכל הזמנים והקימו קהילות במקומות שניתן היה להתקיים בהם ביתר ביטחון ונוחות. הדרמות האלימות והטרגדיות היהודיות כאן, התרחשו תמיד "בשיתוף פעולה" של היהודים הקנאים הקיצונים שנשארו בארץ. לכן אין צורך ואפשרות שממשלה תקבל החלטה קיצונית לנטוש, כאשר השולט "משתף פעולה" ממילא עם הקיצוניים, וכאשר הנטישה מתבצעת ממילא יום יום ע"י תושבים שחדלים להאמין בדרכו של השלטון אינם תלויים בשלטון ומסוגלים לבנות את חייהם טוב יותר בנכר. אלה הן מסקנות היסטוריות גלויות שאתה כנראה לא מסוגל/מסרב לראות.
כתוב תגובה ל- פועה
למה את חשבת שאני לא מסוגל
  חבר קיבוץ יגור   28/02/16 12:40
לראות ? כבר מזמן אני טוען שהרצל טעה ואנו הלכנו אחריו כמו העכברים אחרי החלילן מהמלין עד הסוף הנורא.הכל מקרה אני חושב שעדיף להיות במולדת שלך ולא אורח אצל אחרים (גם את וגם אני יודע שבסוף היטלר יגיע גם לארה"ב).בכל מקרה נקודת זמן העכשווית היא שאין שום פתרון ריאלי באופק מלבד הצורך שלנו להיות מוכנים וחזקים.כדי שההיסטוריה לא תחזור עד כמה שזה תלוי בנו.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
אתה שוב גולש למחוזות תחושתיים
  פועה   29/02/16 09:46
בעוד שאני משתדלת להיצמד למסקנות על בסיס מידעים היסטוריים ואיני מביעה את תחושותיי או עמדתי הרגשית. אבל אם כבר גלשת ארשה לעצמי להעיר, שאני כאן נוח לי וטוב לי כאן כנראה משום שנולדתי כאן וחונכתי לאהוב את ביתי וארצי. ואין לזה קשר לפחדים אישיים ולנבואות אימה לגבי העתיד.
כתוב תגובה ל- פועה
שיננו מתבססים על אותם מקורות
  חבר קיבוץ יגור   29/02/16 15:18
ושניננו רואים "עתידנו" כאן.את המסקנות (אני לא כל כך הבנתי על מה את מתלוננת בכתיבתו של ד"ר מילשטיין) כל אחד יסיק לפי השקפת עולמו,נטייתו הפוליטית,כעסים חבויים ושאר תוצרי הנפש.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
זה שאינך מבין, אות שאני עילגת?
  פועה   29/02/16 20:36
ואני הייתי בטוחה שאני רהוטה!
כתוב תגובה ל- פועה
פועה,מעניין למה הינך עדיין כאן
  מה מחזיק אותך כאן   28/02/16 13:30
כתוב תגובה ל- מה מחזיק אותך כאן
מענין למה לדעתך איני צריכה
  פועה   29/02/16 09:52
להיות כאן? כשתנסה להשיב לעצמך על שאלתי זאת, תבין בעצמך מדוע אני "עדין כאן"...
כתוב תגובה ל- פועה
מעולה,פועה.בתשובתך הדגשת את
  הקשר שלך למדינתך.   29/02/16 13:14
ושאלתי היתה מיועדת להבין איך אפשר לאהוב את המדינה היהודית הציונית ולא להכיר בקשר האימננטי להיותה מיקלט ליהודים מכל העולם לעולם. כל זה, מחובר להיסטוריה היהודית ויושב על הזיקה לתנ"ך -שמבלעדיו אין קשר לציון, ארץ ישראל. שמחתי לקרוא את תשובתך בדבר הקשר הרגשי לארצך. חושבני כי תחושת רציפות שלשלת הקיום היהודי בארץ היהודים היא הבסיס לקיומנו כאן. פרגמטיסטים ממאירים מסוגו של אברום בורג הם תמונת ההיפוך לישראלים הציוניים.
כתוב תגובה ל- הקשר שלך למדינתך.
בשונה ממך איני זקוקה לסיבות
  פועה   29/02/16 20:20
להסברת תחושתי כלפי ארצי מולדתי, ובניגוד לך איני משווה או שופטת רגשות נאמנות או קשר של אחרים. תחושתי לארץ נובעת מכך שזאת ארץ מולדתי ואין ולא היה לי למה להשוות. בדומה לתחושתו של ערבי שנולד כאן לארץ מולדתו.
כתוב תגובה ל- פועה
7
הערבים לא רוצחים במקרה הזה
  ב.ניצן   28/02/16 00:26
זה עיוות לקרוא לערבים רוצחים במקרה הזה. הם נלחמו על בתיהם ומשפחותיהם. זה שהיה צריך להרוג אותם עוד כשהיו קטנים זה משהו אחר. מקווה שהכותב יספר איך זיהו את החללים שלא ניתן היה לזהותם. למרות שקרוב לוודאי שהכותב בעל ראש האבן אינו מאמין בגורל הגר"א.
כתוב תגובה ל- ב.ניצן
זה לא גורל הגר"א,זה עצם
  חבר קיבוץ יגור   28/02/16 10:18
ההסכמה של המשפחות לקביעה כפי שהביא הרב לוין.זה כמו עם משל הציפורים של דן בן אמוץ "ירצו יאכלו ,לא ירצו לא יאכלו".כל השאר פירוש אינדבודאלי שמחייב רק אותך.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
אם תחקור תראה שזה היה יותר מזה
  ב.ניצן   29/02/16 02:13
למה לחלל את זכר הל"ה עם הטמא המשוקץ שהזכרת. עם ישראל שרד אלפיים שנים של גירוש אונס וטבח בגלות נוראה. בסופן הגשים נבואות עתיקות וחזר לארץ מוצאו. כל מתמטיקאי הגון יודה שמבחינה סטטיסטית הסיכוי לתופעה כזאת שואף לאפס. גורל הגר"א הוא רק תופעה על טבעית נוספת וזניחה במציאות של עם שכל הקיום שלו חורג מהטבעי.
כתוב תגובה ל- ב.ניצן
זהו,השתכנעתי ,או כפי שאמר
  חבר קיבוץ יגור   29/02/16 15:13
ב"ג (ציטוט לא מדויק) ציוני זה חילוני שמאמין בניסים...
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
8
אילו פנו לבריטים, האם הם היו
  פלמוני   28/02/16 10:21
עוזרים, עד כמה שניתן ללמוד ממקרים אחרים באותה תקופה? הלא מדובר היה ביחידה "צבאית" חמושה, שמלכתחילה לא רצו שהבריטים יגלוה. לא ברור, בין היתר, האם היתה הכרחית העליה לאותה גבעה, במקום להמתין עד החושך (בחורף), ואז לנסות לפרוץ לגוש. בכל מקרה, תודה רבה למחבר ולאתר על פרסום המחקר.
כתוב תגובה ל- פלמוני
9
אורי שובר המיתוסים
  אהרון שחר   2/03/16 11:07
היה או לא היה... נעזוב את זה כרגע, השאלה המוסרית העקרונית היא: אם הכח מתגלה, להרוג את הרועה או לא? השאלה המוסרית ברמה הפילוסופית תרבותית היא, האם באמת עלינו לדבוק בערך עליונות מוסרית? ראה סעיף 2 בעצומה המצורפת.
 עליונות מוסרית כדאי?
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il