s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אדומים וכחולים וגם סרבנות
מאת: יואב יצחק  |  06/12/2003
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
אם אפשר
  חוצפה!!!   6/12/03 10:18
אם אפשר לפטר מייד .
לא יתכן שבן אדם בעל השפעה כזו יטיף לילדים נגד שרות בצבא!!!
כתוב תגובה ל- חוצפה!!!
עדיף שתשתוק!
  יאלה סרבנות!!!   6/12/03 17:50
צריך לשמור כאלו מורים בכל המוסדות החינוכיים! המשיכו כך מורים!
וילד שתוק.
כתוב תגובה ל- יאלה סרבנות!!!
יפות הנפש
  לוחם בגאווה   7/12/03 16:16
כמובן כמה יפה מצידך,יפה נפש שכמותך - זה נחמד שיש משהו שעושה את העבודה השחורה ומסכן את חייו כדי שיקום האדיוט/ית שיגידו כמה זה לא בסדר
תתבייש/י!!!!!
כתוב תגובה ל- לוחם בגאווה
2
בטכניון למשל הוא היה מובטל
  אזרח מודאג   6/12/03 10:21
שם השמאל ההזוי OUT
כתוב תגובה ל- אזרח מודאג
מהמכללה למנהל
  צביקה פיק   7/12/03 15:54
ממתי מלמדים משפטים בטכניון יא בור ועם-הארץ
כתוב תגובה ל- צביקה פיק
3
בא לקלל ויצא מברך
  סתם אחד המקורי   6/12/03 10:25
הכתוב בגוף המאמר סותר את הכותרת.
אין פה שום "קריאה לסרבנות" אלא בדיוק להפך, ישום של פילוסופיה על חיי היום יום.
האם אין זה מה שאנחנו קוראים לו השכם והערב, לאנשי הרוח לצאת מ"מגדל השן" וללמד את תלמידיהם ענינים אקטואליים וחשובים?
כל הכבוד לאנוך שמלמד את תלמידיו לחשוב וליישם את מה שלמדו.
כתוב תגובה ל- סתם אחד המקורי
4
לא ברור על מה המהומה?
  דני זמיר   6/12/03 10:25
כתוב תגובה ל- דני זמיר
האומנם?
  סימן טוב   6/12/03 11:21
האומנם הוא אומר לסטודנטים לחשוב? או שמא הוא "עושה" להם שטיפת מוח? למה הדוגמא מעוותת ונוטה שמאלה? למה העמדות של ה"אדומים" הם לא מוסריות?

טול קורה מבין עינך!
כתוב תגובה ל- סימן טוב
מהומה
  sus   6/12/03 14:51
אין שום מהומה
הוא פשוט משתייך לקבוצת הזבל בדומה לימין הקיצוני.
אלה מסריחים מימין לערמת הזבל והאחרים מסריחים משמאל לערמת הזבל
ואלה שיושבים באמצע ידם קצרה מהושיע וכך אנו נראים יורקים לעצמנו בפרצוף.
כתוב תגובה ל- sus
האם אתה אותו דני זמיר שבתקופת
  דניאלר   6/12/03 15:05
הטיף לסרבנות ואף סירב בעצמו כקצין ומאוחר יותר שינה דיעותיו והודיע ששגה בכך?
כתוב תגובה ל- דניאלר
5
על מה הכעס?
  דני זמיר   6/12/03 10:27
השאלה לגיטימית כולל התיאור הנייטרלי למדי של העובדות.
מדוע המסקנה שעולה מהשאלה היא כי סרבנות הוא הדבר הנכון?
כתוב תגובה ל- דני זמיר
6
לא מוזכרת כל סרבנות
  ברווז עיתונאי   6/12/03 10:33
מהשאלות עולה דיון מוסרי שתוצאתו יכותה להצדיק חיסולים ממוקדים תוך פגיעה בחפים מפשע (תוצאתנות - אם כתוצאה מכך יינצלו רבים אחרים שאף הם חפים מפשע). לא נמצאו עדויות לקריאה לסרבנות. נמצאו עדויות לעיתונאי בור ורודף כותרות.
כתוב תגובה ל- ברווז עיתונאי
7
חופש הקילקול
  טומי2   6/12/03 10:36
יש שקוראים לדבר הזה חופש הדיבור מתי כל המניגים למיניהם במדינה הזאת יבינו שאנכנו נימצאים במצב חירום מתמיד כל עוד לא פטרנו את הבעיות עם שכיננו לפה או לשם השמאול יכול לחשוב מה שהוא רוצה כל עוד זה לא פוגעה באינטרס של הרוב ואותו הדבר הימין קיצוניות לא מובילה אלה לעבדון אז אנה מיקם "חכמים"באשר אתם היו מחושבים
כתוב תגובה ל- טומי2
8
כיבוש?
  אליע   6/12/03 10:36
מי בדיוק נמצא בכיבושו של מי? מי נמצא במלחמת שחרור על שיבה לאדמתו? המרצה הנכבד קצת בלבל את ההסטוריה: עם ישראל הוא זה הנלחם מלחמת שחרור, מול עם ערבי שהשתלט על אדמה לא לו, ובחוצפתו אינו מוותר עליה גם לאחר שהובס בקרב.
כתוב תגובה ל- אליע
כיבוש
  schl   6/12/03 11:13
לא להאמין כמה טיפש אדוני,
לך ותלמד ששום אימפריה לא נשארה,
ולמד כי טוב שלום ממלחמה.
כתוב תגובה ל- schl
צודק
  אליע   6/12/03 21:41
אכן האימפריאליזם הערבי סופו להגמר, ומדינת ישראל תחזור לעם ישראל
כתוב תגובה ל- אליע
9
זכותו של כל אדם
  נירן   6/12/03 10:40
אני אישית נגד כל תופעת סרבנות וניצול מעמד שעלולים לפגוע בעתידו של העם אך זכותו של אדם להביע את דעתו ולהטיף לקיומה.
כתוב תגובה ל- נירן
10
אנרכיה
  הראשון לציון   6/12/03 10:41
ד"ר אנון מרצה לאנרכיה
כתוב תגובה ל- הראשון לציון
11
די לפלספנות
  דורון מחולון   6/12/03 10:45
אם מדינה זו חפצת חיים,מה שכלל לא נראה
בטוח בשנים האחרונות,יש למגר תופעות אלו
ביד ברזל גם תוך פגיעה בדמוקרטיה וחופש הביטוי המקודש לטובת לאומנות ומורל האומה
כתוב תגובה ל- דורון מחולון
12
לצערנו הוא לא היחיד שמנצל
  ג הדרום   6/12/03 10:46
מעמדו כדי להשפיע על הסטודנטים
השטיפת מח מתיחלה עוד בבתי הספר
כתוב תגובה ל- ג הדרום
13
איפהיש נסיון שכנוע באיזה עמדה לבחור
  יאיר   6/12/03 10:49
אין כאן שום ניצול או בכלל שכנוע באיזה עמדה לבחור

הוא בסך הכל גרם להם לחשוב על המקרה
כתוב תגובה ל- יאיר
בוא נשאל את השאלה באופן הוגן
  ערן1111   23/07/07 13:25
בוא נתאר את המצב באופן סביר יותר
במדינה פלונית חיים להם שני עמים, הכחולים, והאדומים. האדומים, המצהירים על רצונם בהשמדת ממלכת הכחולים, היות ולטענתם היא נגזלה מהם. לצורך כך האדומים מפעלים טרור מתאבדים אחזרי כנגד הכחולים. הכחולים מנסים לחסל את מבצעי הטרור, אשר נוטים להסתתר בין אזרחיהם כדי להגן על עצמם, לעיתים אזרחים מבין האדומים נהרגים במהלך החיסולים, האם היית מוכן להצטרף לצבא הכחולים.
התשובה שלי היא: כן בהחלט, וגם מרבית אזרחי המערב היו עושים זאת, אחרי שהמצב היה ממשיך הרבה זמן
אני בטוח שכרגע מתעוררות אצלך תחושות מסויימות, בעיקר בוז כלפי הכותב אשר מאמין באופן נאיבי לתעמולה של ארצו (האם ישראל אכן מחסלת אזרחים פלסטיניים על בסיס אקראי כפי שציין הכותב?) אתה מקווה לשייך אותי למגזר מסויים שתוכל לבוז לו (דתי? מתנחל? בין עדות המזרח?) אבל לא, אין מאחורי הדברים דבר
כתוב תגובה ל- ערן1111
14
GUYS AND GALS READ THIS
  COOL   6/12/03 10:51
שהאדומים עשו פעולות טרור לכחולים נגד אזרחים לפני הכיבוש ולפני שהוקמה מדינת ישראל ושדתו של האדומים עושה טרור לכל הצבעים בכל מקום בעולם גם לאליו שלא כובשים אותו. יתר על כן האדומים משתמשים בפעולות מגן של האזרחיו ללא הרף מכוון שדתו של האדום אין כל מוסר לרוע או לטוב. אז למרצה הדביל-תסתכל בראיה יותר רחבה וביקורתית ואני אשמח אישי לקחת אותך לPUBLIC DEBATE ON ONE ולא רק אני. גם PROF ALAN DERSHOWITZ מHARVARD LAW SCHOOL ולנראות שטיפש אתה כן, פילוסוף או מוסרי אתה בטח לא
כתוב תגובה ל- COOL
kill them or change their colour
  ya so cool   6/12/03 14:18
iam sorry that a university like harvard can be that blue. but not surprised.
כתוב תגובה ל- ya so cool
response
  COOL   6/12/03 22:48
from the response you gave- you dont just sound like a pathetic idiotic loser- YOU ARE ONE
כתוב תגובה ל- COOL
15
זכותו להסביר דעותיו
  עפר 232   6/12/03 10:53
זוהי זכותו- ובימים קשים אלה זכות זו ראויה להערצה
כתוב תגובה ל- עפר 232
16
תגובה ל-2 בטכניון תכננו צנרת דם
  פניני   6/12/03 10:53
אחת הסיבות שסטודנטים בטכניון מחוייבים היום לקחת קורסים במקצועות החברה היא שבשנות ה-70 הוטלה על סטודנטעם בפקולטה להנדסת מכונות (כמדומני) פרוייקט לתכנון צנרת דם ממטולה ועד אילת. הפרוייקטים היו מצויינים כולל תחנות שאיבה, צנרת העוברת בתוך הרים וגאיות, הכל כדי שהזרימה תהא רציפה וקולחת. אולם אף סטודנט ולו אחד לא שאל מניין יבוא הדם למערכת המופלאה הזו. ואידך זיל גמור!
כתוב תגובה ל- פניני
פניני דם
  זלמן1   6/12/03 11:53
1. הטכניון חייב סטודנטים ללמוד מקצועות הומניסטיים מראשית שנות השישים ולא משנות השבעים.
2. בנל מקרה, הספור איננו נכון אם כי הוא נפוץ (כמו שטויות רבות)- נא לפרט שם מרצה/מנחה, תאריכים וכו'.
כתוב תגובה ל- זלמן1
17
שהטרור יתדפק על דלתו .........
  brmk1   6/12/03 10:54
הוא יבין מי כאן הצד האכזר וחוץ מזה לפי דעתי ל"ישראלים" כאלה אין מקום במדינה שילך לרפיח ויעבוד עם רנטיסי ןשייח יאסין.
כתוב תגובה ל- brmk1
18
מעניין איזו מדינה תמכה בדר'-פלשתין?
  יצחק בר-אל   6/12/03 10:55
אין ספק כי אופי תשובות הסטודנטים ישפיע ישירות על ציוניהם מאת הדר' הפחדן, המתנצל והמתחסד!

דר' אנוך ! מדוע לא תעבור לגור בקרב ה"כחולים" ולמד אותם בינה ודעת באוניברסיטת ביר-זית?

לך לשלום ועבור לגור בקרב שכנינו הכחולים, שם במלונתם וודאי תרגיש כמו כלב אמיתי.
כתוב תגובה ל- יצחק בר-אל
19
אין קשר בין הכותר לכתבה
  פניני   6/12/03 10:56
כרגיל, כותרת לחוד ותוכן לחוד ואף חסר!
חוק שימור התוצאות!
כתוב תגובה ל- פניני
20
רבותי אנחנו דמוקרטיה
  זמבוליאן   6/12/03 11:12
לא רק שמכתבה זו לא עולה צל של שידול לסרבנות, כתבה זו מתיפה לאחידות מחשבתית ומשמיצה מורה המנסה לפתוח את אופקי תלמידיו.
הלו לתלמידים אלו יש דעות מגובשות ובוגרות דיים כדי לקלוט מעשי מניפולציה, כך שבמקרה הגרוע יתחזקו דעותיהן לכאן ולכאן.
עיתונאי נכבד אם אינך מגדיר את עצמך פאשיסט לטובתך הסר כתבה פאטטית זו.
כתוב תגובה ל- זמבוליאן
21
כל הכבוד !
  amiry24   6/12/03 11:12
כתוב תגובה ל- amiry24
כל הכבוד
  sus   6/12/03 14:47
במדינה מתוקנת היה יושב בבית הסוהר במקרה הטוב.
כתוב תגובה ל- sus
22
שום קשר לסרבנות
  יונתן7   6/12/03 11:16
לעניין תמיכתו של ד"ר אנוך עם הסרבנות אין דבר וחצי דבר עם הכתוב במאמר. יואב יצחק עושה עוול לד"ר אנוך (ולעצמו) בכך שהוא נותן כותרת כפי שנתן שכל קשר בינה לבין גוף המאמר הוא מקרי בהחלט.
כתוב תגובה ל- יונתן7
23
כותרת לא עיניינית
  אבז   6/12/03 11:18
אין בתוכן השאלה של המרצה שום רמז התומך בכותרת המאמר, ולכן תגובות הקוראים בגנותו עוצבו בידי נותן הכותרת (וכותב המאמר). אילו היו הקוראים קוראים בעיניין, לא היו מתלהמים כל כך (לפטר?).
במה טוב כותב הכתבה מן המרצה עליו הוא מתלונן?
כתוב תגובה ל- אבז
24
יואב יצחקי שוגה בהננת הנקרא
  עתליה   6/12/03 11:21
כנראה שיצחקי מבלבל בין המושג מוסריות או אפילו חשיבה על שאלות מוסר לבין מושג הסירוב. נראה כי לדעתו מסוכן ללמד פילוסופיה ואתיקה באקדמיה. לא רק שהוא שוגה בהבנת הנקרא הוא גם רוצה שכולם יהיו בורים כמותו.
כתוב תגובה ל- עתליה
הוא לא שוגה זה מכוון , ימין מסלף
  שרון ל.   6/12/03 12:02
כתוב תגובה ל- שרון ל.
25
אנוך חתום על עצומת תמיכה בסרבנים
  מרצה   6/12/03 11:24
האוניברסיטה העברית מבזה את עצמה בהביאה מרצה שכזה, אבל מה כאן עוד מפתיע באוניברסיטה שנמצאים בה צימרמן, בן ארצי ועוד פנאטיים רבים?
אנוך עשה דוקטורט בחו"ל ועמדותיו הן תועלתניות לחלוטין. הבעיה היא שאותן עמדות אנטי ישראליות ששירתו את המנוול ב NYU משרתות אותו גם כאן.
אני מציע לפתור לאנוך את הבעיה האפיסטמית שנוצרת כאשר המוסר והתועלת מביאים לאותה מסקנה, ולהשאיר אותו עם הדילמה המוסרית בלבד.
כתוב תגובה ל- מרצה
לי ניראה שאתה הוא הקיצוני שבמרצים
  אנידג   6/12/03 18:41
ופרימיטיבי גם כן כי אתה מיתייחס לעמית שלך כ"מנוול" במקום להגדיר את עצמך בכינוי זה וליושבים בממשלה עם דעותך
כתוב תגובה ל- אנידג
קשר
  אורי נטע   7/12/03 18:42
אודה לך אם תיצור קשר
כתוב תגובה ל- אורי נטע
26
העניין הוא עם הנחות היסוד הבלתי בקו
  פנחס   6/12/03 11:25
הבלתי בקורתיות שלו.
כתוב תגובה ל- פנחס
27
מה הבעיה ?
  חיים מאופקים   6/12/03 11:26
נימת הכתבה היא חצופה כי היא מסיתה לא רק נגד סרבנות אלא גם נגד האקדמיה. האם אסור לקיים דיון תיאורטי עקרוני בנושאי שלטון ומוסר בקורס אקדמי שזה ייעודו וזו תכליתו ?
כתוב תגובה ל- חיים מאופקים
28
נבל ברשות התורה (חופש אקדמי אלק)
  תושב אנרכיסטאן   6/12/03 11:28
כתוב תגובה ל- תושב אנרכיסטאן
כנגד הסרבנות
  עומרי   6/12/03 12:23
כתוב תגובה ל- עומרי
29
לדאוננו הוא לא יחיד !
  ציון ישראלי   6/12/03 11:32
גם ישראלים מוכרים ובעלי השפעה מכתימים אותנו ללא בושה בהופעות פומביות בעולם.
מי צריך אויבים כשמהרסנו הם בשר מבשרנו!(אומנם בשר מקולקל ומסריח,אך בכל זאת....)
כתוב תגובה ל- ציון ישראלי
30
לביר זית
  Wily   6/12/03 11:33
לעביר את החחמים האלה להמשיך ללמד באוניברסתת פלסטין, שיקבלו את המסכורת מארפת
כתוב תגובה ל- Wily
31
איזה טמבל, סתר את עצמו בעבודה 3 פעמ
  מורה דרך   6/12/03 11:34
הטענה "אי אפשר להצדיק מוסרית" אינה מתיישבת לא עם מוסר תוצאתני ולא עם דאונטולוגי, שבעזרת שניהם אפשר להצדיק גם את הכיבוש וגם את הטרור, ולכן השאלה שלו סותרת את עצמה. למעשה היא מניחה את מה שהיא באה כביכול לא להתייחס אליו בתשובה. איך אבחן שיקולי תוצאתנות אם השאלה כבר הכריעה שלא ניתן להצדיק טרור בעזרתם?
כזו רמה נמוכה, רק באקדמיה של המאה ה21. הוא לא היה מתקבל אפילו בתור סטודנט לתואר ראשון במאה ה19.
כתוב תגובה ל- מורה דרך
32
שילך לגור ביחד עם ביילין בעזה
  מישהו   6/12/03 11:34
ולא ילמד סטודנטים בישראל -גועל נפש ניצול המעמד שלו-אם הוא רוצה להביא את דעותייו הדבילים-שיעשה את זה בזמנו החופשי ולא במסגרת חינוך אוניברסיטאי
כתוב תגובה ל- מישהו
33
אקדמיה כולה שמאלנית
  סטודנטית   6/12/03 11:35
למה ציפיתם?
אני לומדת בעברית וכמעט כל המרצים שלי מעודדים סרבנות....
כנראה לו יש גם הוכחה כתובה, אבל חוץ מזה הוא לא שונה מאף מרצה אחר...
צריך לקחת דברים בערבון מוגבל- מי שבא ללמוד באקדמיה שיהיה מוכן לצד הזה שלה- השמאלני.
כתוב תגובה ל- סטודנטית
שמות
  אורי נטע   7/12/03 18:22
סטודנטית יקרה
תני שמות.
"חברת היהודים" תשתדל לנהל מאבק ברמה משפטית-ציבורית בהם ולהוציא להם את הנשמה עד שיקרה אחת מן השתיים או שהם יעזבו לביר זית או שיעזבו את הארץ.
בברכה
אורי נטע
כתוב תגובה ל- אורי נטע
34
הבקורת, המוצדקת, נגד התופעה ההרסנית
  אינה במקום   6/12/03 11:37
הבקורת, המוצדקת, נגד התופעה ההרסנית למשטר דמוקרטי ואף שלילתה המוחלטת במשטר דמוקרטי, אינה מצדיקה את הביקורת נגד המרצה, המציג לדיון את השאלות במישור האקדמי.
כתוב תגובה ל- אינה במקום
35
יואב יצחק, הפכת מזמן לטרחן מילל!
  רולי   6/12/03 11:40
מה בדיוק מרגיז את יואב יצחק? חופש אקדמי מקודש לא פחות מן החופש להביע דעה שמבקש לעצמו יואב יצחק כעיתונאי! שנית, מה לא נכון במתודה של דוד אנוך -העובדות? רצונו של י.י. לשלול דיון במציאות הישראלית כפי שכל אזרח בארץ ובעולם מכיר אותה, רק משום שאינה תואמת את דעותיו הימניות? העיתונאי י.י. כבר עבר מזמן את גבול הטרחנות!
כתוב תגובה ל- רולי
36
קנאת סופרים טובה מלעז ריק !
  סופםקלס   6/12/03 11:43
כתוב תגובה ל- סופםקלס
37
אנוך = אנרכיה באקדמיה
  מוטי   6/12/03 11:46
שילמד תורת משפט לא בבית סיפרינו !!!
כתוב תגובה ל- מוטי
38
לא ראיתי כאן שום עידוד
  מנדה משה   6/12/03 11:46
בדרך כלל אני מאוד מעריך את יואב יצחק אך במקרה זה המרצה הציג את טיעוניו בצורה שקופה דיה ללא עידוד לסרבנות הלגיטימיות של מעשיו צריכה להימדד בשני מדדים הראשון האם המוסד שבו הוא מלמד אכן מתיר גם דעות הפוכות והשניה האם מישהו מבקר ובודק שסטודנטים שלא עונים על פי השקפות המרצה אך בצורה עניינית נפגעים בציונם אני כימני אלחם על אפשרותו להציג את דעותיו כל עוד נשמרו שני הכללים הנל.
כתוב תגובה ל- מנדה משה
39
עתליה בוימל מיובלים
  דני מהגליל   6/12/03 11:48
אף אחד לא שוגה בהבנת הנקרא,זה שהבן שלך הוא סרבן גיוס בעקבות דעותיך הקיצונויות האוהדות את הערבים והשונאות את עם היהודי המבוטא בכל מאמר ותגובה שלך זה מגעיל כי הם מלאים שנאה וארס.
כתוב תגובה ל- דני מהגליל
40
נו, באמת- שוב יואב יצחק עושה עניין
  סטונדטית לשעבר   6/12/03 11:53
מי שקצת מכיר את החומר יודע שאין בזה ולא כלום. וזו רק דוגמא, ויש הרבה,
האם זה באמת כזה פשע שמרצה בחר משהו
רלוונטי ושיש לאנשים מה להגיד עליו, במקוםמ משהו משמעמם ואקדמי?

לא צריך להיות כאלה מרובעים ,ובטוח
שזה לא ישנה איזה עמדה ינקטו הסטודנטים
כל עוד ידעו לבסס אותה על החומר
כתוב תגובה ל- סטונדטית לשעבר
41
ומה עושים רבני יש"ע ?
  שלומיק   6/12/03 11:55
כתוב תגובה ל- שלומיק
42
גם בישיבות שמממן משלם המיסים מטיפים
  נחום שטרום   6/12/03 11:57
לסרבנות - לפינוי שטחים

איזה צביעות
מה אתם קופצים
????
שם מטיפים להכות בחיילי צ.ה.ל ןלסרב להתפנות על פי הוראות דמורקרטיות של ממשלה נבחרת
כתוב תגובה ל- נחום שטרום
43
ומה עם סרבנות לפנות מאחזים ?
  שימעון חדד   6/12/03 11:58
כתוב תגובה ל- שימעון חדד
44
הכיבוש משחית אותנו. נ ק ו ד ה
  לא יעזור לכם   6/12/03 12:03
כתוב תגובה ל- לא יעזור לכם
חמור נושא ספרים
  ואין גבול לאיוולת   6/12/03 20:48

כתוב תגובה ל- ואין גבול לאיוולת
45
מה?
  orb   6/12/03 12:04
אין בכתבה אפילו שמץ של קריאה לסרבנות האם יכול להיות שיואב יצחק? שככל הזכור לי מזדהה אם מחנה הימין נתן לדעותיו הוא להשפיע על המציאות? או שמא בחושבו על השאלה שהעלה דר אנוך הגיע למסקנה שהתשובה היחידה אליה היא סרבנות?
כתוב תגובה ל- orb
46
בונייך ומהרסייך יצאו ממך
  יוסף   6/12/03 12:07
סייען בשרות המדינה
אדם שגורם נזק למדינה
ועדיין מועסק עיי המדינה
כתוב תגובה ל- יוסף
47
מדינת חלם!!!
  פ.חיים   6/12/03 12:09
איך אוניברסזיטה הנתמכת מתקציב המדינה יכולה להעסיק אדם הפוגע מפורשות בביטחון המדינה-רק במדינת חלם!
כתוב תגובה ל- פ.חיים
מי פוגע מפורשות בבטחון המדינה?
  shets   6/12/03 14:06
אשמח אם תסביר לי מי הפוגע, איך נפגע בטחון המדינה, ואיך הגעת למסקנה הזו?
כתוב תגובה ל- shets
48
אולי המרצה יסע באוטובוס להרצאותיו..
  ערן12   6/12/03 12:12
כתוב תגובה ל- ערן12
49
לחסל את הכחולים
  הנה המסקנה שלי   6/12/03 12:15
ואז האדומים יחיו בשקט ובשלווה
כתוב תגובה ל- הנה המסקנה שלי
50
ערימה של מתחסדים!! מה דינו של
  מי שישיב "לא נכון"?   6/12/03 12:15
כתוב תגובה ל- מי שישיב "לא נכון"?
51
גם אני חושב שאין בעיה.....
  אברהם מהצפון   6/12/03 12:22
אלא שאני גם בטוח שאתם אלו שצועקים עכשיו בעד חופש האקדמיה - הם אותם אלו שצורחים בראש חוצות בכל פעם שיש "הסתה" של הימין או של הדתיים..... וד"ל...
כתוב תגובה ל- אברהם מהצפון
52
יואב יצחק לא מבין מה הוא קורא
  לך ללמוד משפטים,יואב   6/12/03 12:34
כתוב תגובה ל- לך ללמוד משפטים,יואב
יצחק ממש לא יודע מה אתה שח.
  לפני שהוא מדבר שיבין   6/12/03 14:38
אני ממש מסכימה איתך, מי שלא תהיה, שיואב יצחק לא מבין מה הוא קורא...

אין שום דבר פסול בעבודה שהמרצה נתן. הוא נתן להם חומר למחשבה, ותו לא. מה רע בזה? האם היית רוצה, יצחק, שיהיו לנו אנשים בורים בארץ (לא שאין לנו עכשיו), שאין הם מסוגלים לחשוב מחשבה עצמאית, ולגבש דיעה משל עצמם?

אנוך, חזק ואמץ.
כמובן שהוא לא יוריד להם נקודות על דיעותיהם הפוליטיות, כיוון שלא זו מטרת הקורס... לדעתי העבודה משקפת את מטרות הקורס ונושאיו.
כתוב תגובה ל- לפני שהוא מדבר שיבין
53
כל הכבוד לאדם עם מצפון
  רודינה   6/12/03 12:40
כדי להעיר לסטודנטים מה באמת יש בשטחים ומה הכיבוש עושה לשני הצדדים ואיזה כאב והרס גורר איתו הכיבוש
כתוב תגובה ל- רודינה
רודינה (מולדת ברוסית?) בולשביקית?
  נורמלי   6/12/03 13:31
כתוב תגובה ל- נורמלי
ומה הטפשות עושה לבן אדם?
  תחרות על אלוף האיולת   7/12/03 00:11
כתוב תגובה ל- תחרות על אלוף האיולת
54
הד"ר שכח להוסיף מספר נתוניםצ לתמונה
  avi1   6/12/03 12:45
מנסיון העבר ולפי דיבורי הקיצוניים כחולים (הקיצוניים פלשתינאים )ותומכיהם ודוחפיהם לפעולות ( אירן, סוריה , בעבר עירק)בהווה ולפי התנהגות דומה של כחולים במקום אחר ( אלקאידה , הקיצוניים בטורקיה ובעירק) .
כמו כן לכחולים אין בעייה התחבא מאחורי נשים וילדים ולנצל אותם לביצוע פיגועים .


האדומים (ישראל ) לוקחים נחשבון כי באם יתנו ל כחולים רק חלק ממבוקשם ( מדינה עצמאית אך לא במקום ישראל ) , הכחולים
ינצלו את מה שקבלו ויכניסו לשם נשק ו/או יפגעו משם בישראל , למשל ע"י קטיושות טילים ופגזים ...
ולכן האדומים עומדים בפני ברירות קשות ...

כתוצאה יש גם מעט עשבים שוטים מבין האדומים הפוגעים ללא סיבה במי שלא צריך
ובגלל המצב הקשה האדומים לא מצליחים לנכש את כל העשבים השוטים .
כתוב תגובה ל- avi1
55
אנוך והסטודנטים
  ברברה   6/12/03 12:50
מישהו,תגובתך לא משהו!!!
כתוב תגובה ל- ברברה
56
נושא ראוי לדיון - כל הכבוד
  טוב מאוחר מאף-פעם-לא   6/12/03 13:07
כל הכבוד למרצה שמעז להעלות נושא שבוער בעצמותינו לדיון.
מי שעוסק באתיקה, מוסר, משפט וחוק - מעמיד תלמידים ודורש מהם לחשוב - חייב - להתייחס לבעיה זו ולדון בה ולא להמשיך ולטמון את הראש בחול.
אירועים אלה הם חלק מחיינו והוויתנו ודחיית הדיון אינה פתרון אלא בריחה ממציאות עגומה/
כתוב תגובה ל- טוב מאוחר מאף-פעם-לא
57
תגובה עניינית - נערות פלייבוי
  shets   6/12/03 13:08
1. אני לא מצליח להבין את הקשר בין סרבנות לבין העבודה שהטיל הד"ר על תלמידיו. וכמו בכתבה, כך גם בתגובה - הקשר בין הכותרת לתוכן הוא מקרי בהחלט. אני חייב לציין שקראתי את הכתבה מס' פעמים, ולמרות החשק העיתונאי לסקופים מקוממים, אני לא מבין מה גרם ליואב יצחק להכניס את המושג לכותרת. עוד יותר מזה - כיצד המרצה מנסה "להטמיע" זאת בקרב תלמידיו?
2. האם המשפט בסוגריים, בתוך הציטטה: "לא אכפת לי מה עמדותיכן/ם הפוליטיות (כלומר, אכפת לי, אבל לא בהקשר של עבודה זו)" נכתב ע"י העיתונאי או ע"י המרצה? אם זו הערת המרצה, הרי שזה הפגם היחיד, לדעתי, במטלה. (וגם על כך ניתן לערוך דיון ענייני).
3. לסיכום, נראה לי, שהביקורת צריכה להיות מופנית דווקא כנגד יואב יצחק, שמצא דרך "מקורית" כדי להשפיע על קוראיו. ויותר מכך - מי עובר על כתבותיו של המו"ל והעורך?
כתוב תגובה ל- shets
הוצאת לי את המילים מהפה!
  XYZ   6/12/03 14:29
אני חושב כמוך, מבלי לקרוא את הכתבה מספר פעמים.
ליואב יצחק יש בעיה חמורה בהבנת הנקרא ומוזר בעיני שהוא קורא לעצמו עתונאי. אגב, יש לו תואר אקדמי בעתונאות, תקשורת וכד'?
כתוב תגובה ל- XYZ
אתה דמגוג שמאלני כמו אותו מרצה
  נורמלי   6/12/03 15:10
כתוב תגובה ל- נורמלי
תגובה לפלייבוי
  רןרןרן   7/12/03 20:29
השורה בסוגרייים היא מהמקור, אני סטודנט שלו, אם אתה רוצה אני אשלח לך עותק מקורי של העבודה
כתוב תגובה ל- רןרןרן
58
יש להוקיע ולהקיא מתוכנו מתחסדים ...
  ש"ר   6/12/03 13:14
כתוב תגובה ל- ש"ר
59
אחרי שקראתי את הביקורות
  היגיון פסיכוטי   6/12/03 13:17
הבחנתי שחלק תומכים בו על המעשה... ועדיין לא הבנתי למה. מדינה דמוקרטית, לכולם יש זכות להביע את דעתם, אך אין לאף מרצב/מורה/וכל דמות חינוכית אחרת לתת רק חצי מהמשוואה הפוליטית שיש. וגם אסור להם לזרוע זרעים של אסונות, וליצור פולחן לא נכון של צדקנות הומנית לגבי מה שלכאורה נקרא "כיבוש" כי בחייאת אבו רדין... אנחנו לא רצינו אותם, רצינו להחזיר את רצועת עזה הכבושה לבעליה שמקדם: המצרים. הם לא רצו אותם!
אז על איזה כיבוש מדובר?
ועל איזה רצח תמימים מדובר כשהם משתמשים בילדים כדי להגן על עצמם מפני החיילים שלנו?
ואיזה הורה שדואג לילדתו שם חומר נפץ מתחת למזרון שלה?

אם הייתם מסתכלים משני צדדים המשוואה הייתם מבחינים שיש הומניזם, ויש בורות וקלות דעת שעלולה לעלות לנו במחיר המדינה.
וכפי שנאמר כאן, יש לנו עשבים שוטים שבגלל המצב כעת איננו יכולים לנקש אותם.
כתוב תגובה ל- היגיון פסיכוטי
60
יש לטהר את האוניברסיטאות
  אלבי   6/12/03 13:28
ממסיתי וממרידי השמאל!!!
כתוב תגובה ל- אלבי
התייסות לאלבי
  אריאל ע.   6/12/03 14:07
אני לא מסכים עם ד"ר אנוך ומן הסתם
לא ההיתי לומד אצלו.
דרך אגב למדתי לפני הרבה שנים אצל פרופסור באוניברסיטת ת"א שאמר בקבלה
ימין זה טוב ושמאל זה רע.
אך הענין המרכזי בתגובתך "הטהור"
מזכיר לי ימים אפלים ב- 1934 עם עלית
היטלר ימח שמו וזכרו לשלטון, במדינה
כזו אינני רוצה לחיות.
כתוב תגובה ל- אריאל ע.
61
טיפש גמור!!!
  אבנר   6/12/03 13:34
מעניין לזרוק אותך בעזה איך היתה יוצא
משם,אני לא הייתי מטפל בך כי אתה רשע
אז מה אם אתה מרצה , זה לא אומר שאתה חכם, לדעתי אתה טיפש עם תעודה.
כתוב תגובה ל- אבנר
מסכים
  sus   6/12/03 14:45
ללא ספק המרצה הנו טיפש עם תעודה
המרצה יורק לכוס ממנה שותה
המרצה פוגע בחיילים בנינו ובנותינו שמגינים עליו ועל משפחתו(אם יש לטיפוס כזה בכלל משפחה)
וללא ספק המרצה וכל הדומים לו היו לומדים לקח לעולמי עד אם היה אפשר לתת אותם בידי הפלסטינאים למספר שעות.
לבטח לא היו חסים עליו.
כתוב תגובה ל- sus
62
כל הכבוד!!
  ארמגדון   6/12/03 13:53
כל הכבוד לך יואב יצחק על גילוי תופעה מחפירה כזאת ושכמותה. חזק ואמץ.

מרצה זה ושכמותו עושים תורתם קרדום לחפור בה.
כתוב תגובה ל- ארמגדון
63
הכתבה והכותב
  פנחס   6/12/03 13:54
הכותב ידוע בחוסר אוביקטיביות שכותב רק נגד אנשים בצד אחד של המפה הפוליטית יש לקחת דבריו בערבון מוגבל
כתוב תגובה ל- פנחס
64
הכותב והכתבה
  פנחס   6/12/03 13:57
נץב אני בטוח שהמו"ל לא יפרסם את התגובה
כתוב תגובה ל- פנחס
65
יש כאלה שמרוב שנאה וקצוניות לא יודע
  צפונית   6/12/03 13:59
גם אני קראתי הדברים מספר פעמים. אם יקבלו ציון נמוך אלה שידעו לנסח תשובתם גם אם אינה תואמת דעותיו הפוליטיות של המרצה אז יש מקום לצאת נגדו. בינתיים הוא לא מצדיק שום צד בשאלתו ובהכרח גם לא מחנך לסרבנות אלא לחשיבה. כדאי שתתעוררו ותבינו שיש מקום לחשוב על הדברים גם אם רוצים שהחיילים שלנו ישארו מוסריים ולא יחונכו בפנטיות ימנית המותירה פעילות שאינה לגיטימית.
שנאת הימין הקיצוני את השמאל היא בעוכרינו ולא דעות השמאל המתון.
אולי יעזור לצהל להחליט את מי לא לגייס בעקבות ההחלטה לא לגייס את כולם במקום לשלוח למאסר?
אותי מרגיז שיש בחורים שמוצאים דרך להשתחרר באמתלות שונות ומי שמצהיר על עמדה פוליטית מוקיאים אותו.
כתוב תגובה ל- צפונית
מעניין. ימין קיצוני ושמאל מתון
  הפסיכיאטר   6/12/03 19:44
אין ימין מתון ושמאל קיצוני. איזו אוביקטיביות מפוארת
כתוב תגובה ל- הפסיכיאטר
66
מרצה אדום וסטודנטים כחולים
  סטודנט   6/12/03 14:03
הבא נניח שיש מרצה בעל דעות פוליטיות מאוד מוגדרות. ונכנה אותו אדום. למרצה סטודנטים בעלי דעות שונות - שנכנה אותם סטודנטים כחולים.
כמרצה בעל היכולת לקבוע מי עובר ומי נכשל מי לתואר ומי לא -מטיל עבודות על הסטודנטים כאשר פתרונות בית ספר של המרצה הכחול מנוגדות להשקפות הפוליטיות של כמחצית הכחולים ומוצגים ומוצגים כפתרון הבלעדי המזכה את הכחול בציון הנכסף.
מה דעתך קורה חסר פניות על מוסריותו של המרצה האדום? ותפקודו גם ברמה האקדמית?
כתוב תגובה ל- סטודנט
67
MSN אתר ימני
  פגוש   6/12/03 14:13
מדהים כמה ימני האתר הזה יכול להיות. אני בספק אם בכלל יתנו להדעה שלי לעלות. מסתבר שנתנו... על כל פנים, בכתבה לא מוזכר אפילו ברמז כל כוון של סרבנות. אני קורא למרצה המכובד שלא יציג חצי עבודה לסטודנטים שלו אלה יגיד את כל האמת בפנים - אם לא תסרבו הכיבוש ימשיך. הכחולים נרצחים כל יום ורוצחים אדומים (רק שהאדומים עושים את זה עם טנקים ומכונות יריה ומטוסים ואילו הכחולים עם אבנים ומקלות). הגיעה הזמן שאנשי רוח יפסיקו להתבייש בדעות שלהם גם אם הם שמאלניות קיצוניות. אם לא נגיד את הדברים אזי הם לא ישמעו. אם רק העם הפולני היה צועק בזמן שיהודים נרצחים לו בחצר האחורית... אם רק ההונגרים היו מוציאים מילה... גם לנו עשו את זה פעם ואנחנו למדנו איך להתנהג. פושעים! בגללכם אנחנו יורדים מהארץ שלנו. אתם גרמתם למוות של כחולים ואדומים, יהודים וערבים, סכסוך עולמי בין הקהילה הערבית לשאר העולם ועכשיו אתם גורמים לנו לרדת מהארץ. תחנקו לבד עם הים שלכם והירדן שלכם וכל השטח שבאמצע.
כתוב תגובה ל- פגוש
68
קטנטנים
  אהובה   6/12/03 14:30
הד"ר הנ"ל אינו חריג או יוצא דופן. ה"פילוסופים" באונ' ת"א למשל, הם על טהרת השמאל הקיצוני. הסטודנטים מקבלים שטיפת מוח במסווה של סיעור מוחות. כמובן ששום הגיג חשוב לא יוצא משם כבר שנים, כי הקשר בין הטפה פוליטית לבין ניתוח חשיבה/ מושגים, הוא כמו הקשר בין דיון על העדפת ביצי משק גודל 2 על פני 3, לבין דיון בשאלה מי קדם למי הביצה או התרנגולת. אחד מתאים לשיעור חברה. השני למוסד אקדמי. פני האקדמיה כפני המדינה. תת רמה במיטבה.
כתוב תגובה ל- אהובה
69
הכובשים הם הערבים- הכחולים
  כוכב הצפון   6/12/03 14:33
כפי הנראה הד"ר הלא מכובד לא היה בשיעורי ההיסטוריה בכיתה , הוא כפי הנראה לא יודע שמי שכבש את ארץ-ישראל אלה הם המוסלמים הערבים שהתנחלו כאן בשתי תקופות בישבים היהודים , האם אינו יודע שתקוע , שגי'נין- עין גנים , חברון
כפר-קנא , מנדא , שפרעם , טורען ,והרשימה ארוכה כולם ישובים יהודיים שהערבים כבשו מיושביהם היהודיים
במאה ה-7 לספירה ולאחר מכן מהממלכה הצלבנית ,שילך ללמוד את ההיסטוריה מחדש
ואחר כך שיהיה מרצה לסטודנטים
דרך אגב הוא טעה בצבעים הערבים הכובשים
הם האדומים מדם על ידם ורציחות שלהם בנו
כתוב תגובה ל- כוכב הצפון
70
good thinking, wrong place
  bash   6/12/03 14:43
altough that i agree totally with Dr Dor i dont think that the university is a good place to lay all this issues in, espicialy with students which are normaly rebilion in there idias.
the respecteble Dr can be active politicly for god knows how this country needs refreshment in the political arena.
may god bless all of us
כתוב תגובה ל- bash
71
הסתה
  practi   6/12/03 14:57
עליו לעמוד לדין בגין הסתה! אין להבדיל בינו לבין ערביי הישראל (למשל התנועה האיסלמית) וזאת לפי תורתו הוא. העמידו אותו לדין, כילאו אותו יחד עם אנשי התנועה האיסלמית והוא ישלם ברבית דריבית (ראו OZ). לאנשי האקדמיה במכללה למנהל והאוניברסיטה העברית - מה ההבדל בינו לביןמרצה המנצל את מעמדו על מנת להטריד נשים? האם את האחרון הייתם ממשיכים להעסיק?
כתוב תגובה ל- practi
72
סרבנות שירות הינה הפרעה נרקיסיסטית
  ד"ר לוי   6/12/03 15:02
"סרבנות מצפון" הינה הפרעה נפשית הקשורה במספר אלמנטים:
1. צורך להזדהות או לחקות אידיאל נעלה שיהפוך למוטיב מרכזי בחיים ויתיר לאני שלך להוכיח את עליונותו על האני של הכלל.
2. לפיכך מושא האידיאל חייב להתנגש עם האני מאמין של הכלל או רובו.
3. נכונות להקרבה עבור האידיאל הנשגב, כאשר התמורה בעיני הסרבן נגזרת מעלייתו לדרגה קרובה יותר לזו של לפורצי דרך מהפכנים שצעדו נגד הזרם טרם הוכחה גדולתם כמו גלילאו ופילוסופים והמדענים רבים מן המאות הקודמות.
4. סרבן טיפוסי מחשיב עצמו כבעל כושר אינטלקטואלי רב אולם הוא מתוסכל מכך שסביבתו הקרובה אינה מכירה בכך.
5. אבחנה: מבחנים פסיכולוגיים יכולים לאפיין "מצפוניסט" כאדם הנושא קונפליקט בין קווי אישיותו הנרקיסיסטיים מגלומניים והיעדר הכרה בכישוריו מצד הסביבה.
טיפול: יש לאתר ולטפח תכונות ייחודיות של הסרבן שיקלו על פרידתו מן התדמית הוירטואלית אותה הטמיע הסרבן בדמיונו. יש להימנע מגמילה סופית מן הסרבנות בטרם הצליח הסרבן לבנות את אישיותו סביב מוטיב חיובי מוצק.
כתוב תגובה ל- ד"ר לוי
ועל מה מעיד..
  עלמה   6/12/03 15:45

ועל מה מעיד זה שבנאדם מרחיק את עצמו מנושא מסויים על ידי בחינה אנליטית שלו מלמעלה?.. :)
כתוב תגובה ל- עלמה
73
אקדמיה נועדה כדי לחשוב!
  לוחם חופש מחשבה מצוי   6/12/03 15:23
הסטודנטים הם "שבויים"?!?. האם הם ילדים? האם לא ראוי ורצוי שבמהלך לימודהם ידרשו לחשיבה ביקורתית מול דעות פוליטיות של אנשים אחרים?אז מה קרה הם המרצה מתייחס למציאות פוליטית וחושף את עמדתו . אולי כתוצאה מכך יהפכו סטודנטים , ימניים ושמאלנים לערנים יותר לגבי הדעות שלהם.
כתוב תגובה ל- לוחם חופש מחשבה מצוי
74
MSN הוא ימני קיצוני
  אזרח אחר   6/12/03 15:31
אין לדמוקרטיה מקום ב MSN
כתוב תגובה ל- אזרח אחר
75
אבל אם מישהו היה....
  מישהי   6/12/03 15:41
מדבר בקורסים שלו נגד הסרבנות, אז זה היה בסדר, נכון? אז הוא מדבר בעד הסרבנות בקורסים שלו, אז מה? אם כל הכבוד, הנושא נמצא על סדר היום הציבורי, וקצת קשה להימנע מלדון בו בפורומים מסוימים. כמו כן, אני מאמינה שניתן לתת לסטודנטים קצת קרדיט, ולא לחשוב שניתן להטות את דעתם כל כך בקלות. אז מה דנים בסרבנות מנקודת ראות חיובית. אז מה?! מה הימיון כל כך נבהל?

יואב יצחק, מה בדיוק חשפת פה? דעתך הפוליטית משתקפת בבירור מהכתבה! זהו אינו מאמר, אלא דיווח חדשותי. לכן אין פה מקום להשמעת דעותיך הפוליטיות, במיוחד כאשר אתה מדבר נגד ד"ר דוד אנוך!!!
כתוב תגובה ל- מישהי
76
BLUE RED AS WELL AS RESENTMENT.
  NORA   6/12/03 15:43
I BELIEVE WE ALL INFLUENCE EACH OTHER YET BETTER A LECTURER WITH A GOOD CAUSE THEN ANYONE WHO IS ENGAGED IN OPRESSION WHILE CALLING IT JUSTISE.
כתוב תגובה ל- NORA
77
בעייה מוסרית
  בעייה מוסרית   6/12/03 15:54
המרצה נוהג כיאות לאקדמיה. הוא מעלה סוגייה מוסרית ממדרגה ראשונה. אם, כטענת יואב יצחק, מרבית הציבור רואה בכיבוש מעשה לגיטימי הסטודנטים אמוריםם להעלות זאת בתשובותיהם, מבלי שיפגעו בציוניהם.
כתוב תגובה ל- בעייה מוסרית
78
מתחסד
  אקדמאי גאה   6/12/03 15:56
הסתה בשם הדמוקרטיה שם באקדמיה.
סרבנות היא בניגוד לכל חוק דמוקרטי
שהמתפוצצים יסרבו לפגוע בחפים מפשע אז נדבר על מוסר יושר ודמוקרטיה
הצביעות האקדמית בשם הדמוקרטיה ובשם חופש אקדמי זה התרוץ המגעיל ביותר שנשמע בזמן האחרון.
כתוב תגובה ל- אקדמאי גאה
79
הסרבנות - תגובה הולמת לממסד מושחת
  יעקב+   6/12/03 16:03
יש עדיין אנשים שיש להם האומץ להתקומם נגד ה"פרות הקדושות" שממסד מנסה להאכיל אותנו. האלימות שאנחנו עדים לה, הרוע של המייצגים כביכול את העם, וחוסר ההתחשבות הם תוצאה ישירה של הדוגמה האישית של מנהיגינו. הם משתמשים בחוק כדי להכריח את הנוער לההפך "לטכנאי הרג"ולשרת ע"י כך את הממשלה הגרועה ביותר שהיתה לנו עד עכשיו.
כתוב תגובה ל- יעקב+
בולשביזם בפעולה
  zorox   6/12/03 20:41
דמגוגיה שיקרית וזולה פרי תורת דיסאינפורמציה ופרובוקציה של השמאל המתועב. אין בנאמר שום התיחסות על הגנת חיי אזרחינו נגד טרור רצחני אין קביעה חד משמעית חובת ממשלה להגן על אזרחיה.השמאלן מתעלם שכל ממשלתינו גייסו "נערים" להגנת המדינה לפי עקרונות של אותה הממשלה.הכל תעמולה משת"פית המתוגמלת ע"י "ידידי השלום" באירופה.
כתוב תגובה ל- zorox
80
יואב יצחק...
  123ידייםעלהראש   6/12/03 16:09
אתה מסכן ואף מסוכן!! מאוד נזכרתי במשאל שנערך בנענע ובו נשאלים גולשי האתר לגבי מדיניות ישראל. רוב (57%) העונים לשאלה היו רוצים "להכניע את הפלשתינים בכוח" !!! הם מסוכנים לא פחות ממך.
מתי יבינו במדינה הזאת שאלימות (כתוצאה מכיבוש ?) אינה הפתרון? מתי ישכילו, שהדרך היחידה היא חינוך? (כן. גם אצלנו וגם אצלהם) ולא כוחנות ורע.
תתבייש שכתבת מאמר זה ולך לעמוד בפינה, לפיחות חצי שעה.

(לא מרגיש יותר) אזרח מודאג.
כתוב תגובה ל- 123ידייםעלהראש
123 אתה החש בראש
  מורא   6/12/03 17:43
רפיסות הדעת ונמיכות הקומה הם שהביאו אותך להגיב את תגובתך הסהרורית.
על איזה כיבוש אתה מדבר? מה שטיפת המח הארורה הזו.
שכנינו ב48 תכננו להשמידנו ולא הלך להם.
שכנינו ב67 תכננו להשמידנו ולא הלך להם.
טרור בן למעלה מ100 שנה מנסה לעקור אותנו מכאן ולא ילך לו. גם הלומי שכל סהרוריים כמוך שאיבדו את צדקת הדרך לא יוכלו לנו.
כתוב תגובה ל- מורא
תגובה
  אברהם ש   6/12/03 18:51
מתי תבין שאנחנו משחררים ולא כובשים,
או שאין לך מה לחפש במדינה יהודית .

גם ב48 הינו כובשים לטעמך. נכון?

אברהם שהם
כתוב תגובה ל- אברהם ש
81
סרבנות, מצפון, טוהר נשק, פריירים.
  יוני הרס"ן במיל   6/12/03 17:07
מפעם לפעם עולים מחשבות על המהות החיים במקום "הנורא" הזה בארץ ישראל, בארץ המובטחת על פיסת אדמה "מסריחה" שמוכנים להרוג בשבילה ולמה למה??
בכל מקום אחר בעולם יום עובר יום והזמן כאילו נעמד מנגד, מנהג כמנהג המקום דברים נעשים בשלווה, בלי פניקה ובלי ריצות סביב הזנב המובילות לשום מקום.
מפעם לפעם נגלים לעיניי פני המדינה, לאורכה לרוחבה, ארץ אוכלת יושבה, פירגון היא מילה גסה, לשרת זה להיות פרייר, מדינה בה יש יותר עו"ד מכל מדינה אחרת בעולם כדי "לאכול" אחד את השני, מדינה בה רופאים יש יותר מהממוצע הנדרש כדי לטפל בנפגעי ההרס העצמי.
מפעם לפעם שנקראה למילואים, עלות בי מחשבות בשביל מה, בשביל מה לעזאזל? הלכתי לקורס קצינים (מרות שההיתי סרבן קצונה), בשביל מה התנדבתי ליחידות המובחרות, בשביל מה שרתתי בצפון בזמנים הקשים ביותר, בשביל מי שמרתי על טוהר הנשק עד אובדן חיי הקרובים אליי, ולמה ממשיך לעשות מילואים למה לעזאזל ?.
מפעם לפעם בחברה בה אנו חיים צצים אנשים ואנשי אקדמיה היודעים הכל ובאים ללמד אותנו מה באמת נכון מה מותר ומה אסור, בלי ידיעה של שמץ מושג מה קורה בשורות הראשונות של הקרב, בשורה בה לפני שעוברים לשלב ישור הקו ישנו חוסר מידע "ערפל קרב", עד שנגלים לעיני האמיתות ה"אמיתיות" של המהות, של אובן הדרך של למה ?
לכם כל הסרבנים ליבי איתכם כי יש לכם תת רמה של ד"ר ופרופ' שחיים מעל פני העם, במקום בו חיים הפוליטקאיים מעל העם שלא יודעים מה קורה בעם,
תתעוררו ...אנשים רעבים ללחם בארץ הזאת ומנכל ביטוח לאומי מקבל שכר של 80,000 ש"ח, מדינה בה מנהלי וועדים נוסעים ביגוארים ומשביתים את המשק ללא איבחון וגרימת נזקים לאזרחים במעמד הבניים שהגיעו עד פת לחם.
תתעוררו ......כי יש יותר משרות ציבוריות למושחתים ובני מושחתים, ומשרתי הציבור הפכו עורם ונהיו למוציצי הציבור.
התעוררו ...כי הרובד העליון לא מעניין אותכם אתם משמשים לו ככלי להשגות מטרותהם בלבד.
מפעם לפעם עולות מחשבות להלחם בכל עוצמה במושחתים, ולא לוותר אך אפסו כוחותיי. על-כן קורא לכל אחד ואחד לא לוותר להלחם עד חורמה בכל הוירוסים החיים בתוכנו.
יוני הרס"ן במיל' ממעמד הנמוך











כתוב תגובה ל- יוני הרס"ן במיל
אין צודק ממך!ללא שינוי זה סוף למדינ
  X100   6/12/03 20:51
כתוב תגובה ל- X100
לא אדוני לא הכול אבוד.
  מיכאל ב   6/12/03 21:05
התמונה שמציירים היא בד"כ הרבה יותר שחורה מהמציאות. מלחמה נגד שחיתות הינה מטבעה סיזיפית. אם תסתכל טוב מסביבך תמצא הרבה אנשים טובים. והרבה חסד וחמלה. אין שם נציגות לאנשים העושים הכל כדי להשחיר את חיינו ובעצמם חיים טוב.
כתוב תגובה ל- מיכאל ב
נושא הכתבה אינו מנהיגינו ההוללים
  צפונית   6/12/03 21:43
דברך נפלאים אך נא לזכור שהמושחתים בעלי המשכורות הגבוהות ו הנוסעים ביגוארים וכו' הם כיו בעיקר מן הימין שבשלטון ואין בזאת שום קשר לכתבה המנסה להשמיץ מרצה שלא בדיוק מחנך לסרבנות אלא שואל על מוסריות הדרך משני עברי המתרס הישראלי והפלשתינאי.אילו שאל אל מוסריות בעלי השכר הגבוה המחליטים החלטות הפוגעות בנו העם הסובל בציון כנראה שבעל הכתבה לא היה מוצא לנכון להשמיצו .
כתוב תגובה ל- צפונית
מסכים אתך כל מילה פנינה
  מוטי   6/12/03 21:59
כתוב תגובה ל- מוטי
יוני הרס|" - אתה אידיוט...........
  0101010   6/12/03 23:22
אה, וגם מסכן.....
כתוב תגובה ל- 0101010
נו,איש צבא מה אתה מתכוון לעשות?
  הפיכה צבאית עכשיו!   7/12/03 07:30
הפיכה צבאית,היא הפתרון הטוב ביותר לעם ולמדינה.לך ולחבריך,הכח להשפיע(תרתי משמע).
ודי לחכימא...
כתוב תגובה ל- הפיכה צבאית עכשיו!
יש פתרון
  אורי נטע   7/12/03 18:37
אנא צור קשר
אולי נוציא אותך מיאושך
בריאות
כתוב תגובה ל- אורי נטע
82
מה זה בדיוק חינוך לסרבנות?
  מישהי   6/12/03 17:17
האם אין במדינה חינוך ללוחמנות? האם לא עושים לנו שטיפת מוח ומלמדים אותנו שלהרוג ולהיהרג זה טוב? האם זה בלתי אפשרי שאנשים שהם סרבני מצפון או תומכים בסרבנות מצפון הגיעו למסקנה הזאת לבדם? די בצפייה בחדשות או בקריאת עיתונים ולהבין שכל ההרג הזה מיותר. לא מחנכים לסרבנות. מחנכים לשנאה. הסרבנות היא תוצאה ישירה של מדיניות הממשלה, והיא צומחת מתוך החינוך לשנאה. מלבד העובדה שסרבנות היא הכרחית מבחינה מוסרית, היא לגיטימית מבחינה חוקית. לאדם במדינה דמוקרטית, ואם זכורני, ישראך מתיימרת להיות כזאת, יש את הזכות לסרב לשירות צבאי. הסרבן אינו נוקט בפעולה אלימה כלפי מדיניות הממשלה, אלא עושה זאת בדרך חוקית ואף מוכן לשלם את המחיר על כך.
כתוב תגובה ל- מישהי
לסגור את צה"ל ליומיים
  גדעון סימון   6/12/03 21:13
אנא מכם, אני מגדיר עצמי כשמאלני, לדעתי יש לפנות התנחלויות. עד כאן. ברור לכולנו מה יקרה אם יוחלט "לסגור" את צה"ל ולו ליומיים בלבד.
סרוב שרות הוא בפרוש דרישת הסרבןלהגנת זה שאינו מסרב. אין כל סיבה שהיא שאני וילדי נגן בגופנו על הסרבן ומשפחתו. אם הוא מסרב לשרת בצבא שימצא לעצמו מדינה אחרת.
נ.ב. דין סרוב בשטחים כדין סרוב פינוי התנחלויות. ומה אז?
כתוב תגובה ל- גדעון סימון
83
לפטר אותו לאלתר !, כופה את דעתו.
  דוד מנצרת עלית   6/12/03 17:43
יש לפטר אותו לאלתר, עוד שמאלני "יפה נפש" שכופה את דעתו ורצונו המושחת על הרוב הטיפש.
כתוב תגובה ל- דוד מנצרת עלית
84
קביעות למרצה פוליטי
  נח גרבר   6/12/03 17:47
למרצה פוליטי אסור לתת קביעות!
כתוב תגובה ל- נח גרבר
85
חבורת חסמבה ויואבי יצחק
  סתם אני   6/12/03 17:59
חבורת חסמבה ויואבי יצחק בשירות המדינה.
פרק ראשון.
יואבי: "בוס נכון המרצה הוא שמאלני, בוס?"
לימור לבנת: " נכון יואבי".
יואבי:" מה נעשה לו בוס? מה נעשה לו?"
לימור לבנת:"יואבי שתוק."
יואבי: " בוס מגיע לי פרס בוס,נכון בוס?"
למור לבנת:"יואבי אמרתי לך שתוק ,אז תשתוק.
יואבי (לעצמו):" מגיע לנו פרס גולום אנחנו יודעים את זה גולום."
כתוב תגובה ל- סתם אני
באמת סתם אתה
  הפסיכיאטר   6/12/03 19:40
כתוב תגובה ל- הפסיכיאטר
86
מי שתוקף את העיתונאי
  סילבי   6/12/03 18:03
ראוי שיעבור לדיבור לגופו של עניין ולא לגופו של אדם.
אבל זה כנראה נשקו של החלש: לתקוף את הדובר במקום את הדבר.
לא שמענו ציוץ מכיוון יפי הנפש מהשמאל, כאשר מנעו ממרצה (ברי חמיש למשל) להרצות באוניברסירטה העברית בירושלים, על תיאוריית הקונספירציה בהקשר לרצח רבין. פתאום חופש הדיבור משתתק.
כתוב תגובה ל- סילבי
87
התכוונתי לסרבנות דמונסטרטיבית
  ד"ר לוי-תגובה לעלמה   6/12/03 18:14
תודה על ההערה הנכונה. כמובן שתגובתי מכוונת לסרבנות דמונסטרטיבית ולא למיקרים אישיים הנעשים תוך צינעת הפרט.
כתוב תגובה ל- ד"ר לוי-תגובה לעלמה
88
בוניך ומהרסיך ממך יצאו
  אביק   6/12/03 18:37
הכוונה בשאלותיו של דר' אנוך גלויה לחלוטין ודי לחכימא ברמיזא.
אליבא דה דר' אנוך ספק אם יש צידוק משפטי לעצם הקיום של מדינת ישראל.
מה שדר' אנוך ותומכיו אינם קולטים הוא כי לא לכל מעשה אפשר וצריך למצוא צידוק משפטי טהור.
במקרה דנן דוקא האדומים הם אלה שנוהגים במידת יכולתם לפי החוק הדמוקרטי ואילו הכחולים הם אלה ששוברים את כל הכלים באופן ברברי. במעשיהם הכחולים אונסים למעשה את האדומים לנקוט באמצעים קשים ועדיין במסגרת חוקית ודמוקרטית.
אילו האדומים היו נוהגים מלכתחילה בדרך הכחולים ונוקטים נגדם בשיטות דרסטיות של "עין תחת עין" המאבק נגד הכחולים היה מסתיים כנראה בהכרעה כבר מזמן.
כתוב תגובה ל- אביק
89
דמגוגיה זולה
  דן סולומון   6/12/03 18:54
יואב יצחק אתה דמגוג ופארנואיד לאמונתך אין הצדקה מוסירית (אנחנו עדיין עם כובש) לאור הפחד שבו אתה שרוי להתגלותה של חוסר התוכן באמנותך אתה תוקף כל אדם שיוצא נגדה בין בגלוי ובין אם במרומז אתה משתמש בטכניקה של הסכמה רחבה(כאילו כל העם איתך)שברור שהיא ריקה מתוכן והן ניצול לרעה של כוחו של המרצה וברור לכול שהוא לא בא ושיכנע (זה היה התפקיד שלך) בקיצור נחשפתה בערומך המוסרי והאינטלקטואלי וטוב שכך
כתוב תגובה ל- דן סולומון
90
המרצה כחול, ויש דרך לעשותו אדום כדם
  גדיבו   6/12/03 19:40
כתוב תגובה ל- גדיבו
91
המקום בו עובר הגבול בין אדום לכחול
  טיראן   6/12/03 19:52
לרעיון הפולמוס האינטלקטואלי בפקולטה על פי המסורת הפילוסופית וההיסטורית יש ערך תרבותי השכלתי והשפעתי לגיבוש ועיצוב המוסריות ההומניסטית של תלמידיה.
בד-בבד חורג ד"ר דוד אנוך מתפקידו כאמון על היושר האקדמי בניסיונו לזהות ולהגדיר שני מחנות וירטואליים מ-Neverland שלצורך המחשה וניתוק אמוציונאלי נצבעו בצבעים אדום וכחול.
כבר בפתיח חרץ את גורלו של הדיון. באמירתו קובע המנחה אתוס לא הוגן כחלק מהנחת היסוד שלו, שלא משאירה הרבה מקום לאדומים הכובשים הלא מוסריים המטילים שררה בכחולים לוחמי החופש "הנאבקים באמצעיים ראויים".
באופן תמוה נגנזו להם 100 שנות תוקפנות של הכחולים באדומים שהפכו ממתגוננים לתוקפנים ורוצחים. למען הדיוק, מאבקם של הכחולים באדומים החל הרבה לפני שנכבשו, והינו חלק מתפיסה שלעצם קיומם של הכחולים אין זכות וצידוק קיומי. מצמרר לחשוב מה הייתה מידת המוסריות לה היו זוכים הכחולים מהאדומים אילו ידם הייתה על העליונה.
בעיניי, כשל ד"ר דוד אנוך בתפקידו כמורה במקום בו עובר הגבול המוסרי בין הכחול לאדום.
כתוב תגובה ל- טיראן
92
ככה מכנכים
  ינשוף   6/12/03 20:04
ד"ר אנוך הוא תוצר מובהק של חינוך בולשוויקי האשמים העיקריים להמצאותו הם שרי החינוך הכושלים בשני העשורים האחרונים התוצאה דור של בורים עמי ארצות שאינם מבחינים בין ימין לשמאל כך ניתן לשלוט בקלותבבורים שאינם יודעים מה נדרש מהם כל כבוד .
כתוב תגובה ל- ינשוף
93
יודע חנפן היכן ה"בון-טון" שיקדמו.
  אנוך - אנוכי מאד !   6/12/03 20:23
מאז המקרים הראשונים של גילויי החנופה הצינית לאוייב הרצחני, התבררו השניים :
1. יש הרבה כסף אירופי בצד הזה.
2. אין תגובה שלטונית נגד תופעות של שירות לטרור הרצחני הפלסטיני. אך, יש
תמיכה רבה מצד גורמי תקשורת ובעלי ענין
ביצירת תדמית "תבוסתנית "יפת-נפש" בחלק
מהחברה הישראלית. כשה"דלק" המניע הראשי
הנו כסף אירופי המוזרם ל"ישראלים מתאימים" כפי שכסף איראני וסעודי מוזרם
להנעת הטרור הרצחני הפלסטיני.
מי שינתק את ה"קשר הגורדי" בין הכסף הגדול לטרור ולסייעניו, יחיש את השלום
בפועל, באזור זה של העולם הציני.
כתוב תגובה ל- אנוך - אנוכי מאד !
94
במרכז הבין -תחומי
  סטודנט למשפטים   6/12/03 20:38
במרכז הבין-תחומי זה לא היה קורה.
היו מעיפים את המרצה ממזמן.
מה עם הסטודנטים? למה הם יושבים בשקט?
כתוב תגובה ל- סטודנט למשפטים
אתה בטוח בזה?
  סופוקלס   7/12/03 00:50
במרכז הבין תחומי מלמדים כמה מבחירי התומכים בסרבנים, שחלקם אף כתבו ספרים בנושא. לא שיש בזה משהו רע. חופש אקדמי זה טוב ורצוי, ומרצים צריכים לקבל משרות על סמך הישיגים אקדמיים ולא על סמך דיעה פוליטית (כמו שקורה במצרים למשל). עצם הקריאה שלך לפטר מרצים בגלל דיעה פוליטית לא מוסיף כבוד למרכז הבין תחומי, שכבר הרבה זמן מנסה לצאת מהתדמית של מכללה בנוסח "שלם וקח" ולהפוך למוסד אקדמי לכל דבר, אבל דיעות כמו שלך שיוצאות כביכול בשם המרכז הבין תחומי לא עוזרות לכך.
אני מניח שדעתך אינה הגישה הרשמית של המרכז הבין תחומי.

כתוב תגובה ל- סופוקלס
לסטודנט מהמרכז הבינתחומי
  יותם   7/12/03 16:12
אני במקומך הייתי חושב פעמיים לפני שהייתי מגיב
לא אחת שמענו על מקרים ביזיוניים שמתרחשים בין כותלי המרכז הבינתחומי
ולידיעתך הסטודנטים אכן מגיבים
כתוב תגובה ל- יותם
95
יש לטפל בפרובקטור
  sailor   6/12/03 20:47
יש סטודנטים שלא מוכנים לקבל תורת "הצבעיים" של פרובוקטור בעל תואר,להפריע לו בשעורים,להציף אותו בשאלתות.לא לתת לו לעבור בשקט בפרוזדור
להדביק על מכוניתו ובקמפוס תמונתו עם מילת פרובוקטור,משת"פ מנובל. וש למרר לו את החיים האקדאמיים שלו.קומו ותתחילו.
כתוב תגובה ל- sailor
96
מעניין לגלות שיש לא מעט שמצדיקים
  נחום שחף   6/12/03 21:48
את המעשה. מה שנקרא פלורליזם ופתיחות מחשבתית, באוניברסיטה.
די עצוב.
מעניין כמה עוד באקדמיה הישראלית נוהגים בדרך דומה.
ואני לא נכנס לשאלת הצדקת הטרור שמחר עלול להרוג להם את הילד.
עולם מטורף.

כתוב תגובה ל- נחום שחף
97
מענין כמה כסף הוא קיבל משוויץ
  ישראלי טהור   6/12/03 22:34
כתוב תגובה ל- ישראלי טהור
98
what do we need anemy for?
  hadasa   6/12/03 22:44
כתוב תגובה ל- hadasa
99
אל תלמדו
  אביגדור א   6/12/03 22:51
אל תלמדו במקומות בהם מלמד הד"ר הנכבד!
רק כך יבינו מעסיקיו כי הוא כורת את הענף עליו הם יושבים!!!
כתוב תגובה ל- אביגדור א
100
מהרסייך ומחריביך מתוכך יצאו
  אלי רימון   6/12/03 22:53
כתוב תגובה ל- אלי רימון
101
חבל שאנשים כמוך לא יורדים קצת לעם
  סמ"פ במילואים, סטודנ   7/12/03 00:16
ד"ר אנוך היקר אמנם אני תלמיד בפקולטה באוניברסיטה העברית ועד היום טרם זכיתי ללמוד איתך , בת כתיבת שורות אלו אני מצוי בעיצומו של שירות מילואים ומתלבט האם זכיתי שלא ללמוד איתך, עצוב לראות שאנשים כמוך שיושבים במרומי האולימפוס, כף רגלם כפי הנראה לא דרכה זה זמן רב במחסום נידח בגשם שוטף או במוצב מעופש בעזה או בשכם יודעים לומר לכולם מי טוב ומי רע מה נכון ומה צודק אך לא יודעים לבחון את הדברים בפרספקטיבה רחבה יותר, ללא קשר לדעותיי ודעותייך הפוליטיות סרבנות היא דבר שלילי שמפורר עמים ומחליש תרבויות ויש להוקיעו מכל וכול, אולי הינך בעל ידע רחב ונרחב במשפטים אך ללא ספק אינך בעל מונופול על החוכמה ולכן תרשה לי להציע לך רק הפעם לפני שאתה משחרר את חרצובות לשונך צא לשטח בוא תראה חיילים רבים, מילואימניקים בעלי משפחות עושים עבודה נאמנה תוך הקפדה על יחס הולם ושמירה על טוהר המידות
אבי
כתוב תגובה ל- סמ"פ במילואים, סטודנ
ישר כוח
  כל הכבוד   7/12/03 16:19
מזדהה עמוקות עם דברייך
ישר כוח
ס.מ"פית במילואים
שלומית
כתוב תגובה ל- כל הכבוד
102
כל הכבוד
  השמאל שלא התפכח   7/12/03 00:18
כל הכבוד למרצה המצוין שגילה אומץ לב בעידן שבו רבים אחרים מפחדים להשמיע את דעתם. כל הכבוד על כך שהוא מלמד את הסטודנטים פילוסופיה של המוסר ואינו מהסס להעמיד למבחן הביקורת והחשיבה - של הסטודנטים - גם את הנעשה בארץ. הם לא חייבים לחשוב כמוהו אבל הם גם לא גרים באיסלנד. בישראל אוהבים לחשוב על עצמנו כעל דמוקרטיה מערבית, הגיע הזמן שגם נתנהג ככה.
האתר שלכם ימני ופועל כשופר של השלטון.
כל הכבוד לסרבנים - כן ירבו.
כתוב תגובה ל- השמאל שלא התפכח
כל הכבוד!!!
  yo   7/12/03 05:38
כל הכבוד!!!
כתוב תגובה ל- yo
אל תדאג
  הפיכה צבאית עכשיו!   7/12/03 07:23
אחרי ההפיכה הצבאית שתהיה פה ישתנו מספר דברים ובינהם,הקלות הבילתי נסבלת של החתרנות והסרבנות לתרום למדינה.
אותם חתרנים וסרבנים,יחשבו לגרועים שבטרוריסטים,ויינהגו בהם בהתאם לכך.
כתוב תגובה ל- הפיכה צבאית עכשיו!
103
לשלןוח אותו ללמד באונ' עזה,שם מקומו
  אף שעל   7/12/03 05:34
כתוב תגובה ל- אף שעל
104
המרצה בסדר גמור
  זהשמבין   7/12/03 07:25
1. איפה בדיוק הוא מטיף לסרבנות ?
2. איפה בעבודה(מטלה) הוא כותב שהמקרה המתואר משקף את המציאות שלנו ?
3. הכתב של הכתבה מגזים מאוד - ולדעתי מטיף כנגד המרצה מסיבה פוליטית.
---
במידה ונניח שבכל זאת הוא מנסה ליצור איזה מראה של המציאות שלנו המראה תהיה מעוותת כי יהיה חסר בה המון פרמטרים שאין במציאות כגון הנגיעה של הכחולים והאדומים לשטח אדמה הכבוש והדת של הכחולים ועוד מיליון דברים - אבל שוב הוא מציין בפירוש שהוא ממציא מקרה ולא משקף את המציאות.
כתוב תגובה ל- זהשמבין
תגובה לזה שמבין
  טיראן   8/12/03 01:19
אי אפשר לטעות שמדובר בהעברת מסרים פוליטים
השאלה שצרכים לשאול היא מהו המנדט שאנו מוכנים לתת לבעלי השפעה תקשורתית כל שהיא בביצוע מניפולציות במוחותנו מעבר לויכוח הלגיטימי בחברה.
כתוב תגובה ל- טיראן
105
בורות בהסטוריה
  אבינועם   7/12/03 07:50
הפרופסור הינו מלמד "מוסר" אבל הוא בור בהסטוריה. כדאי שהוא ילמד משהו על שיבת ציון. בכל מקרה, ההסטוריה תמשיך בלעדיו. בהיבט לאחור אפילו לא נדע שאותו פרופסור היה קיים. כמותו היו רבים במהלך ההסטוריה היהודית אבל מי יודע עליהם?
כתוב תגובה ל- אבינועם
106
שנות השלושים אדום=בריטים כחול=יהודי
  שי מהמרכז   7/12/03 08:34
תחשבו על זה ותגיעו למסקנה שבאותו המצב גם העם שלנו היה פעם מחבלים כחולים.
כתוב תגובה ל- שי מהמרכז
אתה כנראה ממרכז שויצריה
  יודל   7/12/03 18:22
כתוב תגובה ל- יודל
107
הכיבוש משחית
  מיה   7/12/03 08:40
אם הוא היה מדבר באותה רמת "קיצוניות" רק לצד השני אף אחד לא היה אומר כלום.
מותר לחשוב אחרת!!!! מי שלא טוב לו שלא ילמד אצלו, כמו שאני עשיתי עם מורה מסוים בתיכון.
הכיבוש משחית, נקודה.
כתוב תגובה ל- מיה
דברי בשם עצמך. אם את מושחתת תבדקי
  הפסיכיאטר   7/12/03 13:08
את החינוך שקבלת בבית.
כתוב תגובה ל- הפסיכיאטר
ARABS HAVE 29 COUNTRIES, OIL, MONEY
  WHAT KIBUSH? THE   7/12/03 16:08
AND THE SUPPORT OF THE WORLD.
AND THE JEWS HAVE ONLY ONE LITTLE COUNTRY, WHICH BELONGS TO THEM MORE THAN 2000 YEARS AGO.
AND ON THIS LITTLE COUNTRY THE JEWS HAVE TO GIVE UP OR TO SPLIT.
ALL THE ARABS WHICH ARE LIVING IN ISRAEL CAME HERE WHEN AFTER THE JEWS CAME AND CREATE REASNABLE ECONOMIC. THE ARABS COME TO MAKE LIVING ON THE WORK THAT THE JEWS GIVE THEM.
BY THEM SELEVES, THE ARABS ARE NOT CAPABLE TO MAKE ECONOMIC. SEE EEGEPT AND SYRIA. AND IF THEY WOULD NOT HAVE OIL THEY WOULD STRAVING TO DEATH.
DO NOT IGNORE THESE IDEAS IMMEDIATLY, THINK ABOUT THEM.
GOOD LUCK TO YOU.
כתוב תגובה ל- WHAT KIBUSH? THE
108
המכללה למינהל
  ש.א.   7/12/03 11:19
דוד אנוך אם אתה קורא את שורות אלו דע כי אין אנו מתכוונים לוותר .
כל השיעור שלך הוא שיעור פוליטי אני בתור שמאלני יושב בשיעור שלך ונעלב אך מרצה צריך לנצל את מעמדו על מנת להעביר דעות פוליטיות אם היית רוצה לכתוב על כל קונפלייקט אחר בעולם היית עושה זאת , אך משום מה בחרת בנו .
צר לי שזה המצב ואם הייתי יוכל שלא להיכנס לא הייתי נכנס.
דע כי אין זו דעת יחיד אלא דעת רבים .
כתוב תגובה ל- ש.א.
109
דיקאנית ביה"ס - לא נשתוק עד שיועף!
  סטודנטית שלו   7/12/03 18:24
תמר היקרה,

אנחנו לא נחדל ולא נשתוק, נביא את כל העיתונות שרק צריך וכל דרך מקובלת "ותועלתנית" שתביא ל"תוצאתנות", שמבחינתנו היא זריקתו של הסרבן המטיף מבית הספר!
העבודה הזו היא דוגמא קטנה, דיי לשבת בכיתה במשך 15 דקות של זיבולי מוח ולהבין שהמרצה הזה מקומו לא במערכת החינוך האקדמית הישראלית. הכתבה הזו פורסמה לאחר שפתרון בדרכים מקובלות לא הביא לתוצאה מלבד נזיפה של ד"ר אנוך בנו בכיתה. אנחנו הצתנו את האש, אנחנו זרקנו את הכפפה, אנחנו גלגלנו את הכדור - ואנחנו נביא למהפכה עד לגאולה!
כתוב תגובה ל- סטודנטית שלו
סטודנט שלו מהעברית
  אמיר דותן   10/12/03 14:56
דוד אנוך הוא מרצה מרתק, בעל ידיעות רחבות ועמדות מקוריות, אשר לא מתבייש או מפחד להציג בפני תלמידיו את עמדותיו הפוליטיות, כפי שמרצים אחרים, שדעותיהם קונצנזואליות יותר, אינם מפחדים לעשות כן. כנראה שהסטודנטית מן המכללה למנהל לא שמעה על חופש אקדמי.
בתוך אוקיינוס השתיקה של מרצי האוניברסיטה בכל הסוגיות הבוערות שסביבנו ניתן רק לקוות שמרצים רבים יותר לא יחששו להיות מעורבים ולנסות לערב את הסטודנטים בחיים הפוליטיים והציבוריים.
כתוב תגובה ל- אמיר דותן
110
מחאה!!!!
  סטודנט חופשי   7/12/03 19:11
בתור סטודנט שנה רביעית במוסד לימודים אחר בארץ (לא למדתי עם המרצה הזה לשמחתי).
אני מעוניין לציין שאין מקום להבעת דעות פוליטיות אישיות של מרצים במהלך העבודות שהוא נותן לסטודנטים שלו.
עם כל הכבוד שיקח את שלו לעצמו ואין לו זכות לעשות שטיפות מוח לסטודנטים שלו.
לא מספיק הסטודנטים שלו סובלים מעבודות מגוחכות שמשחטות את זמנם היקר!!!!
הם גם צריכים בין לבין לסנן את דעותיו הפוליטיות מאמות המידה האוביקטיביות אותן הוא אמור להקנות להם במהלך הקורס.
ממש בושה!!!!
כתוב תגובה ל- סטודנט חופשי
111
כל הכבוד לד'ר דוד אנוך-יישר כוח!
  אסא מרון   21/12/03 13:43
אני סטודנט באונ' העיברית י-ם וסרבן שטחים.
כתוב תגובה ל- אסא מרון
112
מרצה גרוע
  סטודנטית   29/12/03 14:59
הוא מרצה כל-כך גרוע בלי קשר לדעות הפוליטיות שלו
כתוב תגובה ל- סטודנטית
113
אז מה?
  לוחם נוסף   4/01/11 23:09
מה? אז למרצים שלכם אין דעה פוליטית? מה אתם חושבים שהסטודנטים הם ילדים בגן ולא מודעים לזה? זה שהמרצה חושב דבר מסוים, ואפילו אם הוא מביא את גישתו בעבודה, כלל לא אומר שגישה זו מחלחלת לתלמידים. זה כן אומר שהם צריכים לחשוב קצת, להתמודד עם הגישה הזו ולהחליט דרך שיקולים אמיתיים (ולא פופוליסטיים) מה הם חושבים. ולזה שמעלי, כן, גם אני עשיתי את העבודה השחורה שאתה מדבר עליה, ועדיין לאנשים אחרים יש את הזכות לחשוב שעבודה זו היא בעייתית מבחינה כללית, ואפילו לחשוב שלאדם הפשוט אסור לבצע אותה.
כתוב תגובה ל- לוחם נוסף
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il