s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השערה חדשה אודות הסכיזופרניה
מאת: מיכאל שרון  |  05/03/2004
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
לא הבנתי
  דניאל א   5/03/04 21:59
כתוב תגובה ל- דניאל א
לא נורא, בגלגול הבא תצא חכם.
  אח לא מוסמך   5/03/04 23:13
כתוב תגובה ל- אח לא מוסמך
2
אמרת משהו????
  אאאא   6/03/04 00:53
כתוב תגובה ל- אאאא
3
הבהרת התאוריה, חלק א'
  מיכאל שרון   6/03/04 01:26
התפיסה כאן מהפכנית ושונה מכל המוכר לנו. הדברים עצמם אינם מובאים באופן מסובך, אלא שיש רק לקרוא בעיון שלב אחרי שלב.
1) מדובר בין היתר בכך שכל אדם הינו תוצר גינטי של שני טיפוסי אנוש - זה הניארדטלי הקדום, בן מאות אלפי השנים, וטיפוס ההומוסאפיינס, האדם האינטלקטואלי שהופיע לפני 40,000 שנה.

2) הטיפוס הניאדרטלי ככל הנראה היה בעל כישורים טלפטיים, ששימשו לצרכי תקשורת לא מילולית וממרחק, וככזאת הקנו יתרונות השרדותיים. ההומו-סאפיינס הינו בעל כישורים מוחיים גבוהים יותר, ויכול ליצור ולבנות מכשירים משוכללים, בין היתר.

3) בכל אדם טבוע גינטית כל טיפוס כזה בשיעורים שונים בין אדם למשנהו.

4) חלקם של האנשים, אלה שאצלם המרכיב הניאדרטלי דומיננטי יותר, גינטית ומוחית, אכן משתמשים ביכולות טלפטיות. זאת לעיתים גם לצורך תקשורת הדדית ממרחק לצורך פעילות בחבורה - ולצורך *תאום אחדות פעולה* של אנשים מרובים הפועלים לכאורה באופן מבוזר וללא קשר גלוי זה לזה במקומות מרוחקים זה מזה. וזאת למטרת מימוש מטרות שונות. אך מכיוון שהדבר מקנה יתרונות השרדותיים גדולים, אנשים וחבורות נוטים להצניע השענות על יכולות כאלה.

5) המאמר עוסק בין היתר ב"כוח הקטן" הכולל התחוללות שינויים קטנים הנחשבים ללא טיבעיים, כישורים טלפטיים, טלקינסיס ועוד. וכן דן במקומם של תופעות ה"כוח הקטן" ביצירת תחושות דתיות ופחד וסגידה לאלים זועמים. וכמובן, קבלת מרות העריצות השיבטית והשמאן השיבטי, עוד בתקופה הפרהיסטורית.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
4
הבהרות על מקור הסכיזופרנייה, חלק ב'
  מיכאל שרון   6/03/04 01:30
6) הפרעות החשיבה הסכיזופרניות והקולות והפקודות ששומעים סכיזופרניים - גודשים את הקשב שלהם ומסיחים את דעתם ממטלות החיים. זאת תוך התעוררות פחד איום או רצון ציות וסגידה. אלה מוסברים כהתערבות טלפטית (מדובר אכן בגישה לא שגרתית..) מצד בעלי "כישורים ניאדרטליים" גבוהים (הכוללים כאמור, תקשורת טלפטית).

7) הדבר משמש:

א. לצורך שיעבוד וזריעת טרור נפשי והדברת התודעה (פרקטיקה השגורה במיוחד בחברות שיבטיות עריצות או בסביבות חברתיות טוטליטריות);

ב. לצורך "התעלקות" על מחשבותיהם היצירתיות של אנשים בעלי כישורים גבוהים למטרת קצירת תגמולים וטובין עקב "כיוסם" של רעיונות ואנרגיות אלה;

ג. הן למטרות התעללות וביטוי דחפים סדיסטיים;

ד. והן לצורך הטלת מורא טרוריסטי בפני הלא נודע על החברה האנושית בכללותה.
שהרי, כפי שהראו הפילוסוף הצרפתי הגדול מישל פוקו ואחרים, קיומם של חולי נפש הינו גורם מטיל מורא ובעל פוטנציאל אנרכיסטי ומשבש סדר חברתי. זאת עקב העמידה כאן בפני הלא ידוע ובפני טרנספורמציות ושינויים מוזרים וחסרי פשר של החשיבה וההתנהגות האנושית.

הדבר פועל לעורר חרדה בפני הסתום ובפני התערערות העשייה וההתנהלות המסודרת שלך עצמך, לכן הפרקטיקה הנפוצה היתה לבודד את המשוגעים ולהרחיקם מעין כל.


8) כאמור, מדובר בגישה לא שגרתית הן לנושא הרישעות והעריצות האנושית, הן לנושא השגת יתרונות מצד בעלי כישורים מיוחדים המסתירים אותם.
והן לגבי מקור ההתערבות והחדירה הקישבית האלימה לתוככי תהליכי הקשב והחשיבה של אנשים, שהינם לעיתים בעלי אנרגיות גבוהות או מחוננים ויצירתיים (וקורבנות אלה מוגדרים תכופות עקב חודרנות משבשת זאת כ"סכיזופרנים"). הדבר מביא בטווחי זמן של שנים להתשתם המוחית של הקורבנות ודרדורם ההדרגתי (עד למצב ה"כרוני" והדימנטי) על חשבון היבנות אלה המפיקים מכך תועלות מגוונות.

9) סבורני, עד כמה שהדבר נישמע לא סביר, כי אם, באופן ניסיוני, יאמר לפסיכוטים שהתופעות אותן הם חווים הינם

א. סוג של טלפטייה וסוגסטייה,

ב. אך שלא עומד מאחורי האיומים כל כוח ממשי,

או אז הסבר כזה תוך הצגת התאורייה שעל פניו אינה בלתי סבירה, נהפוך הוא, הסבר כזה עשוי לשחררם במידת מה מהניכפות והצייתנות הסכיזופרנית. הכוונה לשחרור מההיענות כפויית שד כביכול ל"קולות" ופקודות, פיתויים ואיומים, מחשבות מהירות ולא נישלטות ואימה (שדומה שרק הגבלה פיזית ראשונית ותרופות יכולות לעצור אותם).
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
טיבם של השדרנים ושדריהם
  אמיר ספרד   7/03/04 03:21
מבלי להתייחס לתקפות הכוללת של התאוריה
שהינך מציג הרשה לי נא להעיר את ההערה הבאה -
מתוך הסברך על מקור אותם התקפים פסיכוטים(קולות, מראות, וכיו"ב), משתמעת
הנחה חבויה שאותן בריות שבהרכבן בגנטי
מינון גבוה של אותו מטען ניאדטרלי הינן מודעות באופן מלא לכוחן ולאפשרויות הטמונות בשימוש בו... אפילו נניח שכוחות אלו המתוארים ע"י כ 'כוח קטן' קיימים, ואפילו נניח שהסברך על מקורו וחלוקתו באוכלוסיה אמת הוא, עדיין הנחתך שאלו שנחנו בו רשעים גמורים הם היא פארנואידית לטעמי מחד ולא עומדת במבחן ההגיון מאידך...
האם לא סביר יותר להניח ש אם כוחות אלו
אכן קיימים ופיזורם בקרב האוכלוסיה אקראי הוא רוב רובם של אותם נשאי
'הכוח הקטן' הם בבחינת שדרנים בעל כורחם ? אשר אינם מודעים לכך שהם משדרים
את חלומותיהם, סיוטיהם וכיו"ב לאותם
אלפי מקלטים אנושיים החיים סביבם ?

בברכה
כתוב תגובה ל- אמיר ספרד
אמיר היקר, מה פשר כינוייך הלא שגרתי
  מיכאל שרון   7/03/04 10:07
שהרי אמיר בערבית הוא "נסיך". האם חלומך בהקיץ הוא היותך נסיך מורי בספרד בתור הזהב של האיסלאם? האם כבודך הוא בן ערב המיצר את אובדן ספרד לאיסלאם בתקופת פרדיננד ואיזבלה? החרד כבודו באורח דומה על אובדן פילסטין? אבל כשם שבספרד ישבו יהודים חכמים העשויים להביא ברכה לכל, כך גם בפילסטין - הגם שבה יש גם הרבה יהודים לא חכמים, למרבה הדאבה.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
שמי
  אמיר ספרד   8/03/04 03:06

שמי הפרטי הוא אמיר, שרת NFC דרש ממני
כנוי נוסף ע"מ להבדילו ממנוי נוסף הנושא את שמי לכן הוספתי את ארץ מגורי - ספרד.
כתוב תגובה ל- אמיר ספרד
אמיר היקר, רעיונותיך זורחים באור
  מיכאל שרון   7/03/04 10:17
יקרות, אך יש כאן דפוסים חוזרים ונישנים המעוררים, באופיין המצטבר, דפוס ברור למדי של מוכוונות תכלית Goal directed ולא אקראי וחסר כיוון.

רעיונותיך זורחים באור יקרות, ברוח המשובחת שבספרות המדע הבידיוני (לפיליפ ק. דיק יש כאן מה ללמוד). אלא שבמסרים הנימסרים לסכיזופרנים מתבלטים דפוסי מסרים קבועים החוזרים ונישנים שוב ושוב. הדבר מזכיר יותר דפוסי עינוי קבועים שסיגל אירגון חושך כלשהו, ברוח ג'ורג' וחבורתו. ונותנים תחושה של מאמצים מוכווני מטרה. אילו היו כאן חלומות וסיוטים הרי שהיו שונות וגיוון רבים מאד הן בתכנים בתוך המשדר עצמו מעת לעת, והן בתכנים מעבר למשדרים. והיה כאן "דפוס אקראי"

אבל גישאתך כאילו הופכים את יומו בהקיץ של הסכיזופרני כנשוא חלומותיהם וסיוטיהם של אחרים היא מעניינת. הגם שעליך להניח אולי שחלקם של המשדרים נמצאים ביחס לנשוא מעברו השני של האוקיינוס, וכשאצלו יום, אצלם ליל חלימה ושרעפי סיוט.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
שאלות נוספות
  אמיר ספרד   8/03/04 03:31
"אלא שבמסרים הנימסרים לסכיזופרנים מתבלטים דפוסי מסרים קבועים החוזרים ונישנים שוב ושוב." ..... אילו היו כאן חלומות וסיוטים הרי שהיו שונות וגיוון רבים מאד הן בתכנים בתוך המשדר עצמו מעת לעת, והן בתכנים מעבר למשדרים. והיה כאן "דפוס אקראי"
הרשה נא לי לתייחס להערותיך המצוטטות
לעיל,
אפילו ידווח הסכיזופרן על דפוס חוזר ונשנה של הנמסר לו עדיין לא יהיה דיווח זה בגדר הוכחה חותכת להימצאותם של שדרנים בעלי כוונה ברורה וזאת מפני האפשרויות הבאות
1. אפילו ונניח שאותו קולטן אנושי
אכן קולט שדרים מן החוץ, מי ערב לנו
שהקולטן קולט את כל ספקטרום השידורים ?
אולי מתוך סך כל השידורים הקיימים יש ביכולתו( הטכנית, רגשית וכיו"ב אפשרויות)לקלוט רק רצועת פס חלקית של שדר כלשהו ? ולכן אינו מבין את משמעותו
המלאה של אותו שדר ?

2. אולי בעקבות קליטה חלקית של פיסות משדרים שונים יחבר אותו קולטן מדובר
לכדי שדר בעל משמעות שונה לחלוטין?

3. ואולי פיענוח שדר כלשהו הוא מעל
יכולתו האינטלקטואלית של אותו קולטן
ולכן בהבנתו הצרה נתן בו משמעות שאינה קיימת ?

4.ואולי אותו קולטן קיבל חלק משדר, טעה בפיענוחו, ופשוט הופך והופך בו ללא הרף
כאותו פיזמון שמתנגן ללא הרף בראשנו
לעיתים ? ולכן מתקבל הרושם שלדפוס קבוע של מסר חוזר ונשנה ?

איני פוסל את האפשרות שאכן ישנם חורשי רעה מסוג כזה או אחר בנמצא, שהרי גם לפראנואיד יש לפעמים אויבים אמיתיים.

אך כל עוד שאין ביכולתך להניח את הספק
שהעלתי בארבעת הנקודות למעלה אין ביכולתך לדעת בבירור אם הקולטן המדובר
סובל ממתקפה חיצונית מכוונת או מבעיות
תוכנה/חומרה בסיסיות...

בברכה

אבל גישאתך כאילו הופכים את יומו בהקיץ של הסכיזופרני כנשוא חלומותיהם וסיוטיהם של אחרים היא מעניינת. הגם שעליך להניח אולי שחלקם של המשדרים נמצאים ביחס לנשוא מעברו השני של האוקיינוס, וכשאצלו יום, אצלם ליל חלימה ושרעפי סיוט
כתוב תגובה ל- אמיר ספרד
הנחת ה"פילטר" והסכמות המקדמיות
  מיכאל שרון   9/03/04 04:55
1) אם אמנם הקליטה היא סלקטיבית ומוכוונת tuned כלפי יחידות סמנטיות מסויימות (ואגב, המושגים תדרים, ספקטרום ורוחב פס אינם רלוונטיים כאן, משום שאין כל קשר בין תכונות פיזיקליות של הגרוי ובין תכונותיו הסמנטיות), או אז יש להמתין למאות שעות "שידור", כדי להפיק את הצרוף הנידרש, באם התפיסה הינה וורידיקלית (כלומר "נאמנה" לאינפורמציה שיש באינפוט). שכן התוכן הניקלט, השידור, הינו "אדיש" לפילטר של הקולט, ועל כן מבחינה זו ניתן להניח אקראיות. אבל במציאות צרוף האינפורמציה מתבצע בסמיכות עוקבת בזמן, או באופן סימולטני. לכן הנחה 1 הינה בלתי סבירה.

2) כך גם לגבי הנחה 2 של צרוף ורידיקלי של קטעים מונחי פילטר פנימי. נדרש זמן רב לכך, ואין זאת ההתנסות הסכיזופרנית.

3) הנחת אי הוורידיקליות: אם תניח שהקולט יוצר תמונה לא וורידיקלית לחלוטין מתוכן ניקלט מבחוץ, וזאת על סמך סכמות פנימיות, הרי שהנחת מקור חיצוני הופכת למיותרת. הסכיזופרן יכול להשליך סכמות פנימיות אלו על כל גירוי נקלט כלשהו, כגון עץ, כביש, בית וכד' ולראות כאן את התוכן המקדמי שלו, ללא קשר לאופי הגירוי. זאת בדומה לפרוש כתמי רורשארך.

עדיין, אם כן, לא ברור מדוע אנשים יפיקו סכמות כאלה ממוחם, באופן המחקה לחלוטין (עושה אמולציה) של טרור פסיכולוגי חיצוני או לוחמה פסיכולוגית חיצונית, למעשה.

4) פזמון החוזר ונשנה במוחינו בנוי על קליטה וורידיקלית ולא על פרשנות. כאן אנו מסיבות שונות (אולי עקב בולטות, דיסוננס וצרימה, להנחתי) חוזרים שוב ושוב על קטע, אך אנו זוכרים עם זאת גם את הפיזמון כולו. אין כאן אנלוגיה לתכנים הניכפים הסכיזופרנים. שכן אלה לא מדשדשים שוב ושוב במקום אחד, אלא מתקדמים באופן סידרתי בזמן. רק בתהליכים נירוטיים אובססיביים או קומפולסיביים יש מעין לופים כאלה. ואולי גם בדפרסיה, לעיתים. אך לא בסכיזופרניה.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
5
גבבה סכיזופרנית
  גוגל   6/03/04 02:20
נראה שהכותב סכיזופרן בעצמו, או סובל מ-
Multi Personality Disorder'
כזו גבבה וקשקוש.
אומרים שהנייר סובל הכל, לא האינטרנט
כתוב תגובה ל- גוגל
סכיזופרניה
  rebecca   6/03/04 12:48
שבת-שלום|

מי אתה? מה כישוריך? ומהי השכלתך?
ת ו ד ה
כתוב תגובה ל- rebecca
6
בתוככי הטוב והרוע (א')
  מיכאל שרון   6/03/04 04:21
האם אכן ברגע נתון יכולה קבוצת אנשים לפעול במשולב הגם שבאופן מבוזר, אך תוך אחדות פעולה ומטרות - וללא קשר גלוי בין האנשים השונים, לא מרחבית ולא על בסיס היכרות וקשר קודמים? דהיינו קיימת כאן הקמה אד-הוק של קבוצות משימה לצרכים רגעיים ומשתנים? כשמניע הבסיס לגיוס המאמצים הינה סולידריות בסיסית של דימיון בכישורים ניאדרטלים ובערכים?

.אם אכן קיימים דפוסים כאלה, הדבר מאפשר השגת יתרונות גדולים לפרטים או לקבוצות, ובאופן חמקני שאינו ניתן לאיתור. האם זמינות יתרונות השרדותיים כאלה לאינדבידואלים ולקבוצות עשוייה לייצר פעולה חסרת מצפון וזורעת רוע, למטרת השתלטות על קנינים וסילוק יריבים בעלי כישורים יצירתיים טבעיים, בהם לוקה בעל הכישורים הניאדרטלים?

האם עצם הכוח הזה עשוי לגרור פיתוי לשימוש בדרכים נלוזות ואפקטיביות, בגלל ניסתרותו? דומה שכאן איפוא צומחת אפשרותו של הרוע והפצתו. וכאן גם עשוייה להיות נעוצה סיבה עמוקה וניסתרת להתוויתם בדת של עיקרי האימה בפני כוח עליון יודע כל, שיש לתת בפניו את הדין תוך ריסון עצמי מוסרי. זכורני, שלא מזמן ביפו בחנתי את רצועת המתכת שערבי נוצרי נשא על אמת ידו, לפי הוראת הכומר שלו, כדרך לאיזכור עצמי של מידות הנצרות וקשב מתמיד לאל החי ולצוויו. אמרתי בליבי, אילולי זה, אילולי שרותם החשוב הזה של כוהני הדת, רבים היו עשויים לנצל יתרונות שאחרים כלל לא מעלים את קיומם על הדעת. הזה הכוח המניע העמוק מאחורי צווי האל המונותאיסטי של אברהם, משה, ישוע ומוחמד, שזיהו נכוחה את התופעה אותה אני מתאר כאן, אך שמרו על סודה? אכן, קיימים רמזים ספורדיים בתרבות, בספרות, באומנות, לתופעות המתוארות כאן בפשטות, אך מיוחסות להן משמעויות חובקות עולם. בעוד הגישה האבולוציונית כאן נעדרת מיסטיפיקציה לחלוטין.

יש לשים לב כי התופעה האמפירית האפשרית של קיומה של אחדות פעולה קבוצתית וחמקנית מסוג זה עשוייה גם להוות בסיס לתחושות פרנואידיות של כאלה המזהים כאן חוסר מקריות. אלא שבמקרה של סכיזופרנייה פרנואידית או פארנוייה טהורה (פארנוייה וורה) נותן האדם, תוך הפעלת דימיונו וכשרי ההסבר שלו בספקולציות שונות ומשונות שנועדו להסביר את הבלתי סביר בסיסית - הסברים שונים ומשונים לתופעות האלה:
- תחושת יעוד אישי כבירה המסבירה את היותו מוקד היקום, כביכול ועיסוק אנשים רבים בו ורק בו. שכן רושם כזה עשוי גם להתקבל כאשר ברגעים נתונים מתגבשות קבוצות אנונימיות אד הוק ביחס לאדם מסויים, ודבר מסוג זה עשוי לקרוא לרבים, תחת ההנחות שמניתי.
- או קונספירצייה של הבונים החופשים; הטמפלרים ממסדר הגביע הקדוש; קבוצות בעלי גישה טרנצנדנטליסטית בחסותו העולמית של הנסיך צ'רלס (והכנסייה האנגליקנית), המקדמים את ההגמונייה האנגלו-סקסית בעולם; או המיליארדר רוקפלר וחבורתו וכיוצא באלה.
- או בחירה בו לקורבן על ידי האלוהים או השטן.
כך, אין גבול להפעלת דימיונם של אנשים להמצאת הסברים שוב ושוב נוכח בעייה חסרת פתרון לכאורה, שאינה מגיעה למיצוייה, וממשיכה להעיק מבחינה קיומית יום יומית.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
7
בתוככי הטוב והרוע (ב')
  מיכאל שרון   6/03/04 04:23
יש לשים לב כי התופעה האמפירית האפשרית של קיומה של אחדות פעולה קבוצתית וחמקנית מסוג זה עשוייה גם להוות בסיס לתחושות פרנואידיות של כאלה המזהים כאן חוסר מקריות. אלא שבמקרה של סכיזופרנייה פרנואידית או פארנוייה טהורה (פארנוייה וורה) נותן האדם, תוך הפעלת דימיונו וכשרי ההסבר שלו בספקולציות שונות ומשונות שנועדו להסביר את הבלתי סביר בסיסית - הסברים שונים ומשונים לתופעות האלה:
- תחושת יעוד אישי כבירה המסבירה את היותו מוקד היקום, כביכול ועיסוק אנשים רבים בו ורק בו. שכן רושם כזה עשוי גם להתקבל כאשר ברגעים נתונים מתגבשות קבוצות אנונימיות אד הוק ביחס לאדם מסויים, ודבר מסוג זה עשוי לקרוא לרבים, תחת ההנחות שמניתי.
- או קונספירצייה של הבונים החופשים; הטמפלרים ממסדר הגביע הקדוש; קבוצות בעלי גישה טרנצנדנטליסטית בחסותו העולמית של הנסיך צ'רלס (והכנסייה האנגליקנית), המקדמים את ההגמונייה האנגלו-סקסית בעולם; או המיליארדר רוקפלר וחבורתו וכיוצא באלה.
- או בחירה בו לקורבן על ידי האלוהים או השטן.
כך, אין גבול להפעלת דימיונם של אנשים להמצאת הסברים שוב ושוב נוכח בעייה חסרת פתרון לכאורה, שאינה מגיעה למיצוייה, וממשיכה להעיק מבחינה קיומית יום יומית.

ואילו גישתי מניחה הסבר פשוט ואבולוציוני לכך, ונטולת כל מיסטיפיקציה. ומאידך גיסא, האם זיהוי של השניות בין בעלי כישורים ניאדרטלים מחוללי רע, ובין בעלי כישורים ניאדרטלים הפועלים בשרות הטוב, הביא עקב חשיבה מטפיזית ותאולוגית מוטעית בכיוונה, להווצרות התורה הגנוסטית הקדומה על מלחמת בני אור ובני חושך?


הקיימת כאן ההיחצות האמיתית בין הרשע המונע על ידי עצם היתרונות החמקניים שבכישורים הניאדרטלים, ובין אלה שאף שיתרונות כאלה בידם, בוחרים לעשות הטוב? זכור הסרט הנפלא "מלאכים בשמי ברלין" של וים וונדרס, בו מהלכים שליחי הטוב (המוצגים כמלאכים שירדו), בינות אנשים בזירות שונות – ספרייה אוניברסיטאית, גג בניין בו ניצב מתאבד,חשמלית, ילדים משחקים וכיוצא בזה. וקוראים את מחשבות האנשים, תוך נטיעת מחשבה ראשונית בכוון חדש לחלוטין במוחם, כוון ראשוני המשנה את כל מהלך החשיבה (הצגת מילה או גירוי למשך שבריר שנייה, אכן נמצאו בפסיכולוגיה מחקרית כמכתיבים כוון חדש ומאפננים מחדש מילים וגירויים קיימים, תופעה תת קישבית הנקראת Priming ). אלא ששם, בסרטים ודרמות מסוג אלה של ווים וונדרס המעשה הטלפטי החמקני מוכוון לטוב. וניתן להניח, שבמהופך, קיים גם הרע. כך, קפקא במכתביו לחברתו מילנה מציין בפניה את השגותיו על כך שבמשחק החיים הוא בבחינת פיון (רגלי בשחמט) המונע על ידי "המלכים". האם האיש, כיוצר, נעדר כישורים ניאדרטלים טלפתיים, אך ייחס ללא סיבה סבירה כוח ענק לאלה שכן בידם להשפיע על מחשבתו ועל הנסיבות בכוח כישורים אלה, בדמותו אותם למעין אלים?



כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
8
אצל שרון זה הרבה יותר פשוט
  מבין בסכיזופרניה   6/03/04 11:53
מה שחשוב זה קודם כל איבחון התופעה. ההסברים יכולים לבוא רק ע"ס עובדות. ניקח לדוגמא, מישהו שאצלו הופעת המחלה - במלוא חריפותה, ברורה ומסוכנת קיומית: מר' א. שרון. כאן ברור כשמש שהיו סיבות באישיות. הנ"ל משוחרר ממצפון, אמת, מחוייבות ואיזשהם ערכים. הוא מונע רק ע"י שרידות. כאשר יש סכנה לשרידות, התגובה הפסיכוטית היא פיתוח סכיזופרניה. זה ברור וידוע לכל העוסקים במחלה.
כתוב תגובה ל- מבין בסכיזופרניה
9
מהיכן הידע הרב לכתוב את אשר כתבת?
  יבגני   6/03/04 12:56
האם אתה רופא פסיכולוג מטפל מי אתה בכלל?
כתוב תגובה ל- יבגני
חוקר במדעים קוגניטיביים
  מיכאל שרון   6/03/04 13:52
ראה אתר הבית שלי

michael-sharon.com

סקירה על סיפרי החדשני "חלוקת קשב" - פרי מחקר אמפירי על כ-680 ניבדקים, במכון מחקר בביה"ח לוינשטיין לפגועי מוח, ביה"ס לרפואה באוניברסיטת ת"א.
notes.co.il
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
הוא השתחרר לאחרונה והחל לכתוב.
  הראשוני   7/03/04 13:17
כתוב תגובה ל- הראשוני
10
השערה מעניינת. מעוניינת לשמוע יותר
  שנהר   6/03/04 13:53
אני ביולוגית במקצועי.
אני גם מתעניינת בתחום של השפעת המחשבה על המציאות. התיאוריה שלך מעניינת אך הייתי רוצה לשמוע יותר מה הביא אותך למסקנות אלו ואילו הוכחות יש לך, מעבר להשערה שהעלית ושלפי הרגשתי נסמכת על אינטואיציה בלבד, גם אם היא נכונה, תיאוריות יש לבסס.
הערה קטנה: אני לא בטוחה שתקשורת טלפטית היא רמה יותר נכומה מיכולת אנליטית, והשאלה איזה שימוש אתה עושה בסוגסטיה וביכולת הטלפטית שלך היא כבר שאלה מוסרית כמו גם השאלה איך אתה משתמש בכישוריך האנליטיים.
-- איך אתה מציע לטפל ולהשיב את הסכיזןפרנים לאיתנם? לשחרר אותם מהשבי המחשבתי שבו הם שרויים?
ושאלה אחרונה ששאלו רבים: מי אתה? היכן פרסמת חומר מחקרי? מה הנסיון הקליני שלך?
כתוב תגובה ל- שנהר
11
התאוריה ניתמכת על סמך מתודולוגיה
  מיכאל שרון   6/03/04 14:29
של הבאת עדויות מתכנסות אמפיריות
(Converging evidence ) ממקורות שונים: חלקם ממצאים אמפיריים ישירים שניתן לתת להם פרוש חדש. חלקם תצפיות ישירות על חולי נפש וקשב לאלמנטים ספציפיים בדווחיהם אודות התנסותם - גישה שהחוקר הקוגניטיבי הדגול Ulric Neisser מכנה "תקפות אקולוגית" Ecological Validuty - למשל בספרו Memory Observed - Remembering in natural contexts , 1982

-בעקבות גישתו של חוקר התפיסה הויזואלית J. J. Gibson , 1979
The ecological Approach to visual perception, Boston: Houghton Mifflin

וכן על סמך עדויות המצויות בספרות היפה ובהסתכלויות פילוסופיות ואנטרופולוגיות.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
12
המקור דווקא פנימי
  אראלה   6/03/04 18:21
1. את דבריך לקצין הבכיר ר' היה עליך למסור לו אישית ולא בפורום ציבורי מביך.
2. הקטע על "הניזונים מהדת", "עשבים שוטים", "המוסמכים לפרש עבורנו את רצון האל" אפשר לקרוא כפשוטו או כאלגוריה. לא ברור לי למה כוונתך.
3. לי יש השערה הפוכה: המקור לסכיזופרניה איננו חיצוני אלא דווקא פנימי ומושפע מהתזונה. גם מניעתו וגם ריפויו תלויי תזונה כי הרי לא תרופות בונות את תאי הגוף והמוח אלא מוצרי המזון. פרשת רמדיה שימשה שיעור מאלף בנושא זה...
4. אם תרצה - תשאיר פה תגובה ואצרף לך מקורות לקשר בין סכיזופרניה וחוסר ויטמין b3 למשל.
כתוב תגובה ל- אראלה
הפנייה לר' נועדה להדגים אפשרותה
  מיכאל שרון   6/03/04 20:06
של תרפיה מיידעת (ניתן לכנותה לגישתי תרפיה אפיסטמולוגית או גניאולוגית, או פשוט, תרפיה אפיסטו-גנאולוגית) המציגה ל"מטופל" הסבר מספיק משכנע ועמוק באופנים הבאים: הסבר אפיסטו-גנאולוגי קולע באורח קביל - תוך הצגת השלכות נוספות על המציאות, דהיינו, הרכיב האקולוגי - קולע הן לגניאולוגיה (המקור, התהוותו התפתחותו, ואופני פעולתו)והן לתצורת הסימפטומים העשויים להיות מוסברים באופן מדוקדק ומדוייק, במקרה זה כתוצרי תקיפות קשב.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
ענית רק על 1 מתוך 4 נקודות
  אראלה   7/03/04 14:14
מה בקשר לשאר?
כתוב תגובה ל- אראלה
13
המקור הוא חיצוני. אבל את העמידות
  מיכאל שרון   6/03/04 19:53
לתקיפה וחדרנות טלפטית ממקורות חיצוניים קובע "חוסנן" של מערכות פיזיולוגיות שונות. נניח, מערכות כולינרגיות מוחיות בין היתר - העשויות להפגע עקב שימוש גבוה באופיאטים או בסטימולנטים, והחשיפות לחודרנות סוגסטיבית-טלפטית תעלה אז).

זאת ממש כשם שמחלות נקבעות לרוב ממקור חיצוני (ויתכן שכך אף לגבי מחלות אוטו-אימונולוגיות) אך את יכולת ההתגברות של הגוף קובעת המערכת החיסונית והלימפתית. לכן, גם אם תניחי שמזון משפיע באופן חיובי על העמידות בפני סכיזופרנייה, עדיין המקור יכול להיות חיצוני.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
14
דפוסי מסרים קבועים ומוכווני מטרה
  מיכאל שרון   7/03/04 09:57
אמיר היקר, רעיונותיך זורחים באור יקרות, ברוח המשובחת שבספרות המדע הבידיוני (לפיליפ ק. דיק יש כאן מה ללמוד). אלא שבמסרים הנימסרים לסכיזופרנים מתבלטים דפוסי מסרים קבועים החוזרים ונישנים שוב ושוב. הדבר מזכיר יותר דפוסי עינוי קבועים שסיגל אירגון חושך כלשהו, ברוח ג'ורג' וחבורתו. ונותנים תחושה של מאמצים מוכווני מטרה. אילו היו כאן חלומות וסיוטים הרי שהיו שונות וגיוון רבים מאד הן בתכנים בתוך המשדר עצמו מעת לעת, והן בתכנים מעבר למשדרים. והיה כאן "דפוס אקראי"

אבל גישאתך כאילו הופכים את יומו בהקיץ של הסכיזופרני כנשוא חלומותיהם וסיוטיהם של אחרים היא מעניינת. הגם שעליך להניח אולי שחלקם של המשדרים נמצאים ביחס לנשוא מעברו השני של האוקיינוס, וכשאצלו יום, אצלם ליל חלימה ושרעפי סיוט.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
15
עולם רדוף שדים
  מריוס   7/03/04 10:05
אני מניח ששום כתב-עת רציני לא יפרסם מאמר מעין זה משום שאחד העקרונות הבסיסיים במחקר המדעי דורש שלטענות יוצאות דופן יסופקו הוכחות יוצאות דופן. מאחר וכל המחקרים הרציניים שנעשו עד היום בנושא לא הצליחו להוכיח את קיומה של יכולת תקשור אל-חושית, הרי שכל תיאוריה שמסתמכת על יכולת כזו דינה להקבר בין אלפי הטענות המוזרות והלא מוכחות שמוצאות את מקומן בחברה המפוקפקת של תיאוריות 'העידן החדש'. הרי באותה מידה ניתן להעלות את ההשערה שסכיזופרנים נשלטים על-ידי חייזרים מכוכב אחר, או על-ידי קבוצת אנשים כוחניים מהעתיד הרחוק. לכל השערה פרועה יש את הקסם שלה, אבל כדי שמדענים יתייחסו אליה ברצינות יש להם רק בקשה צנועה אחת: בבקשה לספק הוכחות!
כתוב תגובה ל- מריוס
16
מאמר מרתק
  ד מרון   7/03/04 11:43
כתוב תגובה ל- ד מרון
17
מתודולוגיית העדות המתכנסת
  מיכאל שרון   15/03/04 15:29
אתה דוחה קיום תופעות טלפטיות?

נתתי עדויות מתכנסות Converging evidence בשפע כתמיכה בתאוריה:

למשל -

1)דפוסים קבועים החוזרים ונישנים.

2) דפוסים המזכירים השאה שמאניסטית שבטית, או טרור פסיכולוגי.

3) זאת בסדרה sequence הנראית מוכוונת תכלית ומגמתית. ולא ברצף אקראי.

4) סכיזופרנים מדווחים על הוראות, פקודות, פיתויים ואיומים. דבר זה עומד בהלימה עם 2 ו-‏3 . הדבר מזכיר דפוסים של שטיפת מוח יותר מדפוסי הזיות אקראיים. כל זה ידוע כ-‏120 שנה לפסיכיאטרייה, אך אין היא נותנת כל הסבר ל*דפוסים סדורים* אלה. במקום זה היא מתייחסת לכך באופן כוללני תחת ביטויי הגג ''פתולוגיה'' ''הפרעות'', ''שיבושים'' אך אין היא נותנת הסבר ל*מבנה* השיבושים הללו. והרי אלה מזכירים להפליא דפוסי טרור פסיכולוגי בחברה שיבטית, לא יצרנית ואטאביסטית.

5) הלימה עם התייחסויות אפיזודיות ומיסתוריות אך שמופיעות בכל זאת שוב ושוב בספרות, בדרמה, בקולנוע, בתאולוגיה

6) עדויות אנטרופולוגיות.

יש לבחון את המשקל המיצרפי של כל הממצאים שאני מביא, דבר הקרוי ''מתודולוגיה של עדות מתכנסת''. ולא לבחון כל ממצא במבודד (למשל, עניין התקשורת הטלפטית של האדם הניאדרטאלי, אי הסבירות של היכחדותו לפתע פתאום לפני 40,000 שנה וכד').



כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
18
מי אתה מיכאל שרון?
  א ברור   7/04/04 00:31
כתוב תגובה ל- א ברור
19
הקישורים הלא תקינים לליטרטורה עברו-
  מיכאל שרון   16/07/05 02:09
המאמרים עברו מאתר "ליטרטורה" (ועוד חלק ייוצבו בקרוב) ל-

global-report.net

כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
20
תגובה למיכאל אודות התיאוריה המ
  ד"ר ווטסון   4/08/07 13:45
קראת את מאמרך שהיה מבין התיאוריות המוזרות ששמעתי אי פעם אודות מחלת נפש וחיי היום יום. אני שואל את עצמי מנין לך הידע על סכוזופרניה ועל "שמיעת קולות". כיצד קבעת שישנם עוד ניאדרטליים ביננו? האם אתה מבדיל בינהם להומו ספיינס על פי מידת השעירות או הצבע? האם התיאוריה המשוערת שלך היא מין סוג של הלצה? כיצד קבעת שבעבר היו לניאדרטליים מערכות תקשור טלפאטיות? יש לי בשבילך כמה השארות יותר מניחות את הדעת. הסכיזופרניה הומצאה אכן בחדרי הישיבות של הפסיכיאטריים. וכאחד שמכיר את התופעה מקרוב אני יכול לומר לך שהפסיכאטרים ממשיכים להמציא דברים ולקבוע כאוות נפשם על פי פירושם "המקצועי" האישי לדברי המטופל. ברוב המקרים הם כניראה עושים סוגסטיה למטופל כדי שיאמר את מה שמתאים לשיטת העבודה שלהם והם לא מתעסקים בעזרה. כי הם בעצם מהוים גנן החצר של השלטונות לקצוץ ולעצב ענפים מיותרים בחברה שלא תואמים את המקובל. מנין לך המחשבה ההזויה שישנם אנשים ביננו המתקשרים בטלפטיה. חייב לומר לך שזה יכול להיות תסריט נהדר לפרק ב X -FILES שיחזיר את הסידרה ובגדול. ידוע שהחברה מחולקת לקבוצות ותת קבוצות שמחולקות ע"י מאפיינים אתנייםפ ואחרים. תקשור בין בני אדם יכול להיות ע"י ניואנסים וקודים המקובלים באותה הקבוצה עצמה. אם בעברך נתקלת כניראה באנשים שפעלו על פי זרם שלא מוכר לך סביר להניח שהם מדברים ביניהם בחדרי חדרים ולא נותנים למי שלא שייך להכנס. אבל לחשוב על טלפטיה זה קצת ילדותי וחסר אחזיה במציאות. שוב, כיצד הגעת למסקנה שהניאדרטליים הקדומים היו בעלי טלפטיה? וכיצד אתה מניח שהם קיימים ביננו כיום. הרי בני האדם מחולקים על פי גזעים ומדינות ועמים. אז איך תיתכן גם חלוקה על פי ניאדרטי ולא ניאדרטלי. אקווה לתשובה ממך.
כתוב תגובה ל- ד"ר ווטסון
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il