s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כיפה סדוקה
מאת: עודד עמיחי  |  31/03/2013
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
האמת צפה על פני המים.
  אהוד פרלסמן   1/04/13 02:33
אז אמרו שכיפת ברזל תגן מפני הקסמים על שדרות, ואפילו קראו לה בהתחלה אל קסם, ובסוף האמת התגלתה. נדמה לי שביומיים האחרונים של עמוד ענן נפלו המון טילים ופגעו גם פגעו, ואף אחד לא הזכיר את כיפת ברזל. יש לקוות שלא יגיע הסיבוב הבא בו ניווכח לאסוננו במגבלותיה של הכיפה הזאת, ויש לקוות שמהנדסינו ממשיכים לפתח אותה ולהתגבר על מגבלות אלה, אם זה בכלל אפשרי.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
נקווה שישימו את הכיפה במוזיאון
  רותי איזיקוביץ   1/04/13 09:43
ויעשו את הנחוץ:יחסלו את קיני הטרור "בלי בג"צ ובלי בצלם", לפני (!) שהעזתים יירו את הטילים.על כביש דמשק בירות נסעו הטילים לאור היום בלא הפרעה, ורק כשהיו במחפורות הטילו חיילים לשדה כדי לחסלם אחד-אחד. לבנון 2, למי ששכח את התשלום. את ציר פילדלפי נטשו בידיעה ברורה שכאשר יהיה פרוץ, הטילים יעברו משם לרצועה. רמטכ"לים כושלים וגנרלים מאותו סוג, הם מנהלי המדיניות הכופים את רעיונות העיוועים שלהם - "הכלה", על הפוליטיקאים העלובים. אלה ואלה הם אסוננו.אמרתי "נקווה"? תקוות שווא.
כתוב תגובה ל- רותי איזיקוביץ
עוד מומחה שיושב לו בדיזינגוף !
  נירון קיסר   1/04/13 10:57
בינתיים אדוני , מי שנתן כיסוי והצלה מפני עשרות ומאות של נפילות טילים על ראשנו זו מערכת כיפת ברזל . כמו כל מערכת גם זו מוגבלת בטווח כיסוי [אפילו כמו זו של הנאוטילוס שעמיחי מנסה לקדם על חשבון ערעור הבטחון של תושבי הדרום] . אני לא מומחה גדול אבל , אם נגיע למצב של ירי מאסיבי של טילים לאזור מסויים המכוסה על ידי כיפת ברזל , בקצב כזה שלא ניתן יהיה לטעון מחדש את המערכת אז האזור יהיה חשוף להיפגעות . אני מאמין שהמפתחים והמשתמשים נתנו דעתם גם על כך . קידום מכירות של מוצר אחד על ידי הטלת דופי במוצר מתחרה מוכיחה את רמתו של המבקר ושל המוצר אותו הוא מעוניין לקדם .
כתוב תגובה ל- נירון קיסר
נירון, תגובה לא לענין
  מגיב ותיק   1/04/13 13:13
עזוב אותך מדיזנגוף, החשדות בענין כיפת ברזל הולכות ומתרבות :

1. מה שכתבת על הגנה ממאות טילים עד כה היא בדיוק הטענה החשודה, מעשרות צילומים של יירוטים בזמן עמוד ענן, יש חשד סביר כי הפיצוץ הסימטרי שנראה (של הרש"ק) אינו מצביע על פגיעה במטרה ולכן מכאן צמחו החשדות.

2. מערכת כיםת ברזל לא ענתה על הצורך המבצעי הבסיסי והוא הגנה על ישובי עוטף עזה הקרובים לגבול (זה היה הצורך המבצעי !) וזאת עקב זמני תגובה ארוכים מדי הגורמים לכך כי טילים שיכוונו לשדרות ודומיה לא יספיקו להיירט.

3. במצב בו הארץ תרוקט ע"י מאות טילים (ישנם תרחישים של כ-1500 טילים) לכיפת ברזל תהייה בעיה.

4. הקונספט הוא שגוי (ועל הקונספט ניתן לכתוב מאמר שלם) ומערכת כיפת ברזל היא כיום תירוץ בידי הפוליטיקאים לא למגר את הטרור העזתי.

5. מעיסוק צבאי בנושאים כאלה בעברי, אני טוען כי המספרים של 84 אחוז הצלחותיירוט הם בלוף !
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
לנירון: אתה פשוט קשקשן ועצלן.
  אהוד פרלסמן   1/04/13 13:24
ההבדל בינינו הוא שאני קורא מסמכים, מוודא את העובדות, ואחר כך כותב עליהן, ואתה פשוט מתעצל לקרא, ומקשקש מהרהורי ליבך. אז את המאמרים שכתבתי על משפט קצב, אחרי שקראתי את כל הפרוטוקולים ופסקי הדין אתה מתעצל לקרא, ויש לשער שגם את המאמר שכתבתי אחרי שקראתי את הדו"ח של מבקר המדינה תתעצל לקרא, כי אתה עסוק בכתיבת תגובות על נושאים שאתה מתעקש לא לדעת עליהם כלום. ממש מתעקש!!! אבל אם בכל זאת יקרה נס ואתה תרצה לדעת את העובדות, אתה תוכל לקרא מה שכתבתי אחרי שקראתי את דו"ח מבקר המדינה, ולשם כך תוכל ללחוץ על המילה הבאה: חלמאות .
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
2
פוליטיקה מושחתת המשחקת בחיי אד
  קורןנאוה טבריה   1/04/13 05:32
אדם.זה יותר גרוע מחכמי חלם שבנו בית חולים במקום גשר איתן. אצלנו,במקום לחסל את הטירור החמאסי-פלשתינאצי סמכו על כיפת הברזל ואפשרו לטירור לשתק את הדרום ולסכן את תושביו יותר משבע שנות קאסם רצחני=רק בישראבלוף!!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
סמרטוטה אסטרטגית לאומנית עלובה
  לכותבת שהיא   1/04/13 12:30
כתוב תגובה ל- לכותבת שהיא
הייתי מודאגת..........!!!
  קורןנאוה טבריה   1/04/13 14:26
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
פה,לא יפה על מלכת אברבנאל כך!
  אינסטלטור   1/04/13 18:43
כתוב תגובה ל- אינסטלטור
מה רע בלהיות לאומנית
  ערימת רפש עמלקית   2/04/13 05:21
כתוב תגובה ל- ערימת רפש עמלקית
3
מומחים
  אבי 22   1/04/13 10:13
אינני מומחה, קטונתי לקבוע אם המומחים אכן מומחים, אבל.... להשוות ענן עשן אחד לענן עשן אחר ולקבוע על סמך זה מסמרות? אין פשוט יותר לספור את כמות הטילים שנשלחו מעזה לכמות הטילים שפגעו? מסכים אנוכי שטיל בעלות 100,000$ אינו יכול להיות יעיל מול טיל שעולה 1000$, אבל מה לעשות? לכבוש את עזה? טמטום, להמית אותם ברעב? ראינו מה קרה כאשר עמוס גלעד החליט כמה כוסברה יועבר אליהם, אנו במצב בעייתי, ללא פתרון.
כתוב תגובה ל- אבי 22
4
ביבי נתניהו הודיע על התפטרותו
  ליר פאב דחא   1/04/13 10:20
לאור הצורך לשלם פיצויים לטורקיה.
כתוב תגובה ל- ליר פאב דחא
5
ל"מומחים" עזוב אותך משובלי עשן
  אזולאי מיכאל   1/04/13 10:30
ליישובי עוטף עזה אין הגנה מכיפת ברזל, כיפת ברזל בניגוד למה שהובטח לתושבי האיזור ולראש הממשלה ולשר הביטחון ב-2007, אינה מסוגלת להגן על שדרות ויישובי עוטף עזה, את זה כולם יודעים עכשיו...לכן נשאלת השאלה, מדוע שלא להביא לשם ולו לניסיון בלבד ,סוללה אחת של תותח לייזר ולבדוק ולנסות אולי אולי זה כן ייתן פיתרון? ואפילו חלקי...הרי זה יותר טוב מכלום. כל מי שקרוב לתחום יודע שנעשו ניסויי יירוט בתותח הזה עוד לפני שנת 2000 וכי הושקעו בפיתוחו 400 מיליון $ וכי התאגיד שפיתח אותו הוא תאגיד ענק שמייצר את מטוס החמקן ואת מטוס הקרב הראשון בעולם הבלתי מאוייש שממריא ונוחת מנושאת מטוסים ועוד יושעים כי בין השנים 2000 ל-2004 נעשו 46 ניסויי יירוט מוצלחים עם 100% פגיעה(הניסויים נערכו בשדה הניסויים משל צבא ארה"ב בניו מקסיקו), על כך העיד מעדות ראיה האלוף פרופ' יצחק בן ישראל. ב-2004 אף הסתיים הפיתוח של תותח הלייזר, ה'סקייגארד' המשוכלל והיעיל יותר, וקטן יותר ובעל טווח של 10 ק"מ (גודל הסוללה של הסקייגארד כגודל סוללת פטריוט והגזים הנפלטים מתהליך ייצור ושילוח קרן הלייזר, מסוכנים פחות מגזי הפטריוט), מדענים ומומחים ובהם האלוף במיל. פרופ' יצחק בן ישראל, שהיה בעצמו ראש מפא"ת(הגוף הממליץ באיזה טכנולוגיות להצטייד)התריעו כי כיפת ברזל לא תוכל להגן על יישובים הסמוכים לגבול וכי רק תותח הלייזר מסוגל לכך, אבל במערכת הביטחון, לא רצו לשמוע, כאילו מדובר בעניין פרטי ולא לאומי, הבעיה שהם מתייחסים לכל העניין דרך אינטרסים שלהם בלבד שלצערי הוכח כי הם מנוגדים לחלוטין לליבת תפקידם...המדהים הוא שקשר השתיקה נמשך למרות הבלוף הגדול של כיפת ברזל בכל הנוגע להגנת יישובי עוטף עזה.
כתוב תגובה ל- אזולאי מיכאל
הרבה יותר יעילה
  עידןסובול   1/04/13 10:52
לא יכול להיות כול ספק שכיפת ברזל הרבה יותר יעילה בהגנה על ישובי עוטף עזה מאשר הכיפות השחורות תחת השטריימלים והמצנפות וכובעי הדרעי למיניהם שעל ראשי הנהרגים באוהלה של תורה.
כתוב תגובה ל- עידןסובול
מיכאל נדמה שגם אתה שייך לחבורה
  נירון קיסר   1/04/13 11:06
שמנסה לקדם את הנאוטילוס . אם אתה והמפתחים כל כך בטוחים בהצלחתה ועל כך שהיא יעילה ומסוגלת לתת פתרונות [לפחות בטווחים הקצרים כמו שדרות] ואם מערכת הבטחון לא מוכנה להשקיע בנסיון , למה שלא תשכנע את הבוסים שלך לתרום את המערכת , על מפעיליה , לתקופת נסיון והוכחת כושרה הביצועי ?
כתוב תגובה ל- נירון קיסר
6
לקדם את נאוטילוס בצורה כזו ?
  נירון קיסר   1/04/13 10:47
עמיחי אינו מתבייש לנסות לדחוף בכל כוחו את הנאוטילוס [תותח הלייזר] על ידי הטלת דופי במערכת כיפת ברזל . מה אתה חושב לעצמך שהאמריקנים טמבלים ? הם היו משקיעים מאות מליונים על כיפה סדוקה במקום לעשות אותך מליונר כפרזנטטור של נאוטילוס ? לגיטימי לנסות לדחוף תכנית שאתה מאמין בה[אם אתה באמת מאמין או שסתם כמקדם מכירות] על ידי נסיון לשכנע את הגורמים המחליטים אבל , לא על ידי הטלת דופי במערכת קיימת . מה גם , שתושבי הדרום מאמינים וסומכים עליה וכעת , אחרי דברי הביקורת שלך יעלה החשש של התושבים שהכל היה עבודה בעיניים . אני הייתי תחת מטר טילים ותחת מטר כיפות ברזל שחיפו עלינו וראיתי את הצלחת המערכת לכן אני אומר לך שאתה פושע שמנסה לערער את בטחון תושבי הדרום .
כתוב תגובה ל- נירון קיסר
מוציא דיבה ללא סיבה!
  אורי גנני   1/04/13 18:50
"נירון"! כבר התרשמתי, שיש כאן עניין עם מישהו שלא יתן לעובדות לבלבל אותו אולם בכ"ז החלטתי, כמי שמכיר את ד"ר עודד עמיחי, לכתוב ולספר לך עליו למרות, שכפי שכתבתי כבר, אינני משוכנע, שבמקרה שלך זה יעזור. ובכן, דע לך שעודד - לא רק הוא אלא גם חבריו להנהלת עמותת "מגן לעורף" נאבקים לשילוב מערכות לייזר בהגנת המדינה מתוך דאגה אמיתית למה שמישהו כבר הגדיר כ"מדינתנו הקטנה והנפלאה" והכל בהתנדבות וללא שום אינטרס אישי. נכון, שאולי, לאנשים כמוך ,זה בלתי נתפס אולם כדאי שתדע שעוד יש אנשים כאלה בארצנו.הטענה העיקרית היא, שבארצנו, שהאיום העיקרי עליה הוא עשרות אלפי טילים כולל אולי גרעיניים וכימיים, המכוונים למרכזי האוכלוסיה והלוגיסטיקה, לפרוייקטים הלאומיים הכי חשובים, לבסיסי צה"ל ושדות התעופה במיוחד, צריך לתת את הפיתרון הטוב ביותר. השיקול צריך להיות ענייני ונקי משיקולי טובת תעשיות הביטחון ואגו ( ויש כאן הרבה משניהם ! ). הביקורת על ביצועי "כיפת ברזל" איננה משום שמומחי רפא"ל עשו עבודה לא טובה, אלא למרות שעשו זאת, אולם ישנה דרך נוספת של הגנה אקטיבית באמצעות מערכות לייזר שפותחו ונוסו בהצלחה מלאה ונותנות תשובה יעילה יותר, הן מבצעית והן כלכלית. נכון, שאצל מי שיש לו ראש עקום, זה מעורר חשד ובלי לבדוק את העובדות, הוא זורק בוץ על אנשים יקרים שדואגים גם לו ,למשפחתו ולמדינתו.
כתוב תגובה ל- אורי גנני
איך אדוני מסביר את סרוב ארהב ?
  נירון קיסר   1/04/13 20:18
איך אתם מסבירים את העובדה שארהב לא בחרה בשימוש הזה של הלייזר נגד טילים ? איך זה שגם ארהב בחרה בטילים נגד טילים ולא בלייזר ? אולי יש כמה נקודות תורפה במערכת כיפת ברזל שצריך לתקן או לגבות באמצעים אחרים כמו טווח ירי טילים מתחת לטווח המינימום של המערכת או , מציאת פתרון לטעינה חוזרת של טילים בעת יירוטים רבים בזמן קצר . לפי הסברך והאובססיביות שלכם לגבי מערכת הלייזר אם אתם צודקים אזי , צריך להכניס הרבה מאד אנשים במערכת הבטחון לבית סוהר לשנים רבות על הפקרת תושבי המדינה . אני מאמין שאתם סתם מנפחים את העניין מעבר לכל פרופורציה .
כתוב תגובה ל- נירון קיסר
fi!
  אורי גנני   2/04/13 00:04
נירון יקירי! אני מתאר לעצמי שכמו ישראלים רבים קשה לך להוציא את המילה "מתנצל" על השמצת אנשי "מגן לעורף" אשר פועלים גם לשיפור הגנתך מפני איומי הטילים ואני מאחל לך שלא תצטרך אתה וכולנו להודות להם על פעילותם או להצטער על שלא חיזקנו אותם במאבקם הבלתי נלאה. לגופו של עניין ולשאלותיך: 1. ארה"ב לא מאוימת כמונו ע"י רקטות ופצמר"ים על עריה וישוביה , לא ממקסיקו ולא מקנדה. מערכות הלייזר בהן מדובר אינן מתאימות ולא תוכננו להגנה נגד טילים בליסטיים ארוכי טווח עבורם יידרשו בעתיד מערכות לייזר מוטסות או לוויניות שעדין לא פותחו. 2. מערכת הלייזר "נאוטילוס" שפותחה במקורה להגנת קרית שמונה וה"סקייגרד" שתוכננה על בסיסה, נועדו להגנת ישובים, בסיסים, מטרות אסטרטגיות נייחות ולא להגנת כוחות ניידים. איך שלא יהיה, גם את תותח הוולקן – פלנקס בו השתמשו האמריקנים בהצלחה בעיראק ובאפגניסטן, לא הביאו לארץ להגנת מטרות ספציפיות. 3. אתה מתפתל קצת בטיעוניך משום שקשה לך לקבל את מה שאנחנו הבנו מזמן, שמשיקולים קצרי רואי של הגנה על התעשיות הביטחוניות המקומיות ( בעיה עקרונית עליה הצביע כבר הנשיא אייזנהאור ) בשילוב עם הרבה אגו ( מה יגידו המתנגדים אם מערכות הלייזר יוכיחו את עצמן! ) תושבי עוטף עזה ואזרחי המדינה כולה מופקרים. במדינה מתוקנת הייתה קמה כבר מזמן ועדת חקירה שהייתה בודקת את הסיבות לזריקה לפח של מערכת עתידנית שפותחה, הוכיחה עצמה בניסויים וגם מסיקה מסקנות אישיות נגד האחראים למחדל. לסיכום, כדאי שתכנס לאתר של עמותת "מגן לעורף" בה ישנו חומר רב בנושא, שייתן לך תשובות להשגותיך ושאלותיך. רק כחומר למחשבה. שאל את עצמך איך תגן מדינת ישראל על אסדות הקידוח וההפקה בים , בהם תלוי מהיום משק האנרגיה של מדינת ישראל.
כתוב תגובה ל- אורי גנני
בסיסי ארה"ב בכל העולם בסכנה
  שטויות מגנני   2/04/13 01:46
מה אתה מקשקש על מקסיקו.בסיס ארה"ב באפגניסטן ובמדינות המפרץ לא צריכים הגנה מטילי אויב?
כתוב תגובה ל- שטויות מגנני
7
חבורת זבל
  אורי פ   1/04/13 10:59
להשוות את העלות של המיירט לעלות של המשוגר הינו טיפשות גדולה, מה זה משנה מהי עלות המיירט אם ללא יירוט, אחד הטילים הטיפשים של הערבים פוגע בתחתנת הכח באשדוד או אשקלון או בקצא"א או בנמל אשדוד. הנזק הינו מיליארדים זוהי עלות התועלת. עם כל הצער הפגיעה העותף עזה הינה מזערית כי צינורות המים של העזתים יש פוטנציאל פגיעה קטנה לעומת הגראדים וכו'. לגבי אחוז היירוט לא צריך להיות מדען טילים על מנת להשוות את מספר הנפילות לאיזורים המוגנים לעומת מספר הרקטות שנורו לאיזורים אלה. נתוח של תמונות יוטיוב משול לבצוע ניתוח ראש במזמרה לבציר ענבים, נו באמת.
כתוב תגובה ל- אורי פ
שאינו יודע לקרוא מתנגד לעובדות
  יודע לקרוא   1/04/13 12:20
לא הבנתה ? אז אל "תטיף "! אז הנה עוד פעם - עובדת מפתח ר_ש_מ_י_ת (שהן צה"ל והן היצרנים של כיפת ברזל מודים בה רשמית ללא כל מחלוקת).* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * עובדה: מערכת כיפת ברזל לא יכולה להגן על מקומות קרובים לעזה - לא על תחנת הכוח באשקלון, לא על מיתקנים נוספים. סיבה: הטווח המינימלי גדול יותר מהמרחק מעזה לאשקלון. אז עוד פעם - תיקרא טוב: מיתקנים אסטרטגיים חיוניים לא מוגנים מראש בכל על ידי כיפת ברזל! * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
כתוב תגובה ל- יודע לקרוא
כן יודע לקרוא
  אורי פ   1/04/13 13:53
FACT שזה עובדה שהמערכת הגנה היטב על אשקלון ואשדוד על כל מתקניו (אפילו הייתי נוכח ביירוט באשדוד). חפש את מאמריו של פרופ' בן ישראל בנדון ולא של אלה שמנתחים מערכת על פי צילומים של חובבים ביוטיוב. אני מניח שהאמריקאי לא היה מנתח לעיתון אמריקאי את בצועיו של הפטריות על פי צילומים של חובב תורכי. נו באמת?
כתוב תגובה ל- אורי פ
הרוגי אשדוד רבים . אשקלון חשופ
  אולי תפסיק לשקר ?   1/04/13 15:56
אז ככה בראש חוצות הנך לא יכול להיתווכח עם עובדות - אז מיתחמק: עובדה 1 שנדמה לך ששכחנו - אשקלון ומתקניה הסטרטגיים חשופים לחלוטין !ואך בנס לא התפוצצו. עובדה 2 (שנדמה לך ששכחנו): אשדוד מחזיקה בשיא הטרגי של הכי הרבה פגיעות ממש, והכי הרבה הרוגים, והכי הרבה פצועים. עובדה 3(שנדמה לך ששכחנו): הגנה היא לרדיוס מזערי- כל עיר לא תוכל לקבל מאות טילי כיפת-ברזל - אז תהיה "רולטת דם" למי שחשחוב יותר.
כתוב תגובה ל- אולי תפסיק לשקר ?
8
לכותב:עוד תאכל את הכובע
  אחד שיודע משהו   1/04/13 11:11
שמע,זה על גבול המצחיק כשתחשף שיטת הפעולה של כיפת ברזל אתה וכל המומחים שאיתך -תצטרכו לאכול את הכובע בלי קשר,פריצת דרך שנעשתה בחיל הים האמריקאיב2011 -מקדמת את חזון הליזר בגדול-מתי והאם תהיה לישראל גישה לטכנולוגיות האלו?ימים יגידו
כתוב תגובה ל- אחד שיודע משהו
9
מדבר שקר תרחק
  רחובות   1/04/13 11:55
העובדות מעידות אחרת, לאן נעלמו אותם טילים שנורו לעבר ישראל?
כתוב תגובה ל- רחובות
נפלו והרגו באשדוד
  רחובותי מקדמא דנא   1/04/13 12:26
אז לא ראיתה בטלויזיה את ההלויות של ההרוגים באשדוד ? ואת הדירה המופצצת בראשון לציון לא ראיתה גם ?
כתוב תגובה ל- רחובותי מקדמא דנא
10
ומה עם הכשלים של הסקייגארד ?
  יהודה דרורי   1/04/13 13:17
הסקייגארד בשום פנים ואופן אינו מושלם. למשל, צבא ארה"ב לא רוכש אותו. נכון שהיו נסיונות "בתנאי מעבדה" שהראו פוטנציאל להצלחה אבל גם כשלונות (במקרה של עננות למשל) ועוד מספר דברים שאינם שוליים כלל וכלל..אינני מזלזל בסקייגארד או בתומכיו, אבל בהחלט שלא נאה מצידם לזלזל בכיפת ברזל שהינה פתרון הרתעתי(!)וגם מעשי במידה מרובה (אבל לא כמו שמנסים להציג אותה...). הפתרון המעשי היחידי כיום לישובי עוטף עזה ולישובי הצפון הקרובים לגבול הוא מערכות של תותחי פלאנקס- -מדוע זה לא מובא בחשבון , רק לאלוהי משרד הביטחון התשובה.
כתוב תגובה ל- יהודה דרורי
יהודה, פתרון הרתעתי ?
  מגיב ותיק   1/04/13 13:32
במצב בו ע"פ הערכות אמן כ-200000 כלי ריקוט מכוונים לשטחה של מדינת ישראל האם הכיפה תרתיע את החמס החיזבללה ושות' ?

ו"גם מעשי במידה מרובה " ?

כולנו לוקחים את מתאר עמוד ענן, עת טפטפו מטחים בודדים לארץ, אבל מה יקרה במתארים כמו לדומה מה שקרה בסוף מלחמת לבנון 2 עת ירו כ-200 טילים בזמן קצר מאוד ?

נא לא להתעלם מזמן התגובה הקצר של המערכת שמונע את יכולת להגן על ישובי עוטף עזה (אגב, זה היה הצורך המבצעי הבסיסי)

ולענין הפלנקס, יש בארץ את ה"נוקמני" שהוא פלנקס מושט, ניתן בקלות להסב אותו למערכת יבשתית ולפחות לנסות אותו עבור ישוב עוטף עזה (המערכת מוגבלת ברדיוס הכיסוי שלה ולכן לישוב כמו שדרות ידרשו אולי מספר מערכות, אבל לנסות יהיה ענין לא יקר)

כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
כל נשק הגנתי הוא ביסודו מרתיע
  דרורי   1/04/13 14:56
אף אחד לא טען שכיפת ברזל מהווה את ההגנה האולטימטיבית נגד טילים. זו עוד מערכת נשק הגנתי. אם היית מנהיג החמאס והיית רואה מה קרה למרבית הטילים שירת לעבר ישראל בעימות האחרון,היית מבין ש"כיפת ברזל" מהווה בין השאר נשק הרתעה
אין ספק שהתקפה מסיבית כפי שאתה מתאר לא תיבלם ע"י כיפת ברזל, אבל כל התקפה מסיבית תתקל במכת נגד אדירה, ואת זאת יודעים הנייה ונסראללה. לא אלמן ישראל...
ביחס לפלנקס, קיימות מערכות הגנה קרקעית שיוצרו בכמות בארה"ב ובמחיר של מטוס חמקן אחד שחיל- האויר שלנו יוותר עליו, ניתן להגן על כל עוטף עזה ועוטף לבנון.
כתוב תגובה ל- דרורי
דרורי, בכול זאת...
  מגיב ותיק   1/04/13 15:44
1. "מערכת נשק הגנתי" שיחס התועלת/עלות שלו בסימן שאלה גדול.

2. מתוך (1) יש סימן שאלה גדול מה קרה למרבית הטילים שירו לעבר מדינת ישראל...
המערכת לא עומדת בדרישה המקורית של הצורך המבצעי שהוגדר לה (בהנחה שאתה יודע מה זה צורך מבצעי)

3. כיפת ברזל אינה מערכת הרתעה, בכול עימות עתידי החמס/חיזבללה ירקט את הארץ באלפי טילים שם ברור (גם להם וגם לנו) שהכיפה תתגלה כחסרת יכולת העסקה ויירוט של מאסות, ולכן הם לא ירתעו, ההחלטיות הזו שלך לא ברורה.

4. ההכרזה על "מכת נגד אדירה" היא דמגוגית, חבל, ולא צריך להתאים לך.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
אנו חלוקים.לא שוכנעתי.מכת נגד
  דרורי   1/04/13 19:25
השמדת הכור הסורי הינה דוגמא למה שאנחנו מסוגלים במילים:"מכת נגד"...ולא אוסיף בנדון
כתוב תגובה ל- דרורי
חלוקים אז חלוקים, אבל הדוגמה
  מגיב ותיק   1/04/13 19:54
גרועה.

אין דומה השמדת הכור הסורי (כמו העירקי, כמו משימות נקודתיות נוספות שטופלו בעבר, ואפילו משימות השמדת טילים נרחבות יותר) לטיפול במאות קני שיגור מסוגים שונים בלבנון וברצועה.

הדוגמה המובהקת היא מטחי השיגור מלבנון בימים האחרונים של מלחמת לבנון 2 להם לא היה לנו מענה.

"מכת נגד אדירה" היא ביטוי אומלל שבא במקום תשובה הגיונית.
אני גם לא יודע מה יש לך "להוסיף בנידון", בכול מקרה אני יכול להוסיף הרבה (כי אני בא משם), אבל נשאיר את זה לפעם אחרת.

אז מה היה לנו ?

כיפת ברזל שאינה עונה על הצורך המבצעי הבסיסי לה הוגדרה (עקב מגבלת זמן תגובה) דהיינו, מתן מענה לקסמים קטנים ופגזי מרגמה לטווח הקצר סביב עוטף עזה.

כיפת ברזל שרמת הטיפול שלה בטילים יותר ארוכי טווח הנורים במטחים בודדים - עדיין נתון בסימן שאלה.

כיפת ברזל שידוע בוודאות כי לא תתן מענה למאסות של טילים הצפויים להיות משוגרים לשטח מדינת ישראל ולריכוזי אוכלוסייה ע"פ הערכות המודיעין .

קונספט שגוי לדעתי ולדעת רבים שעוד יתברר בעתיד.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
יש מענה.הכל תלוי בהחלטת ההנהגה
  דרורי   1/04/13 21:06
היה מענה גם בעבר.הממשלה כפתה על עצמה התאפקות
כתוב תגובה ל- דרורי
לא היה מענה
  מגיב ותיק   1/04/13 21:15
למטחי הטילים בסוף מלחמת לבנון 2. חד וחלק.

הממשלה התאפקה בדברים אחרים כמו הרחבת ההסלמה לעבר תקיפת מטרות תשתית וכדומה.

כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
היו יכולים לפעול בחימושהרג-רב
  לאיזורי השיגור   1/04/13 22:08
כתוב תגובה ל- לאיזורי השיגור
דרורי היקר...
  מגיב ותיק   1/04/13 22:30
זה כמעט כמו להגיד כי אפשר היה לזרוק פצצת אטום קטנה על דרום לבנון ולסגור את הסיפור...

בלבנון 2, לאחר התקיפה הראשונה של חיל האויר על הטילים ארוכי הטווח, לא היה מענה של חיל האויר למאות משגרים שהוחבאו תחת כול עץ רענן, תחת גגונים, במרפסות, נורו דרך חלונות בתים וכדומה.

שים לב שמשך כול המלחמה טילים אלה טיפטפו על הגליל (ורוקנו/הבריחו את תושביו) ובימים האחרונים של המלחמה הם נורו במטחים של עשרות.

פה ושם חיל האויר תקף והשמיד משגרים אבל הוא לא מנע את הירי שהמשיך לכול אורך המבצע.

כדי לנסות ולמגר מערך כזה חיל האויר היה צריך לזרוק מאות פצצות מצרר, לקטול אלפי אזרחים והתוצאה ידועה.

רמזתי לך, אני בא משם ואני מכיר את יכולות החיל והשתתפתי בדברים כאלה ובתכנוני דברים כאלה, אין עדיין מענה למתאר כזה (שהוא ודאי), שים לב שגם במבצע עמוד ענן, לאחר המכה הראשונית שלנו (שהוכנה ע"י מודיעין מתמשך ) כשהמבצע התמשך, חיל האויר לא מנע את המשך השיגורים כי משגרים דילגו ושינו מיקום..

וגם אז בלבנון 2 לחיל האויר נתנה יד חופשית לסכל את פעולות הריקוט כלפי הגליל.

חיל האויר מנסה לבנות יכולות אבל הענין לא פתור.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
מי מחליט על חימוש ומי על יעדים
  דרורי   2/04/13 02:00
אני מניח כי הפצצה במאות פצצות מצרר על איזורי השילוח במלחמת לבנון השניה הייתה מקטינה משמעותית את שיגור הטילים אלינו וכמו שאמרת במחיר של אלפי הרוגים בלבנון... רק לממשלה הסמכות להחליט אם הגנה עלינו שווה הרג מאסיבי של לבנונים (זו לא החלטה של חיל האויר). אני מניח שבמקרה דומה בעתיד ישנם לנו עוד אמצעים לשיתוק שטחים וזו שוב תהיה החלטת ממשלה
כתוב תגובה ל- דרורי
לא רוצה להרחיב אבל
  מגיב ותיק   2/04/13 12:10
אבל הממשלה לא מבינה לא ביעדים ולא בחימוש, לעיתים השר מבין וגם שואל שאלות נכונות (מניסיוני, כמו שעשה לדוגמה השר שרון בעבר)

תכנונים נעשים מראש (כמו במכת הפתיחה בעמוד ענן) ומשתנים בזמן אמיתי, כאשר המטרות משנות מיקום או צצות פה ושם.

שום ממשלה כיום לא תאשר פקודת מבצע לדיכוי והשמדת מערך משגרי רקיטות הפזור בתוך אוכלוסייה צפופה ע"י תקיפה בפצצות מצרר.
ראה כיצד חה"א "הלך על ביצים" כשתקף בעופרת יצוקה ובעמוד ענן (יש ליוי משפטי של הפרקליטות לכול פקודת מבצע)ולדעתי באופן מוגזם וכובל ידיים.

ראה מה קרה בלבנון 2 כאשר חה"א תקף מבנה (בכפר קנה) שהיה ידוע שיש בו מחבלים, אלה עזבו דקות מספר לפני התקיפה ולרוע מזלם של יושבי הבית שחזרו אליו הבית הוחרב, 2 אזרחים נהרגו.
כול צמרת חיל האויר יצאה לתקשורת להתנצל.




כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
אז שורש הבעיה--רפיסות בהחלטות
  דרורי   3/04/13 01:08
כתוב תגובה ל- דרורי
11
מה עצר את הטילים מעזה?
  קוזה   1/04/13 17:52
כתוב תגובה ל- קוזה
דירה בראשל"ץ, מכוניות באשדוד
  ומי היה שם בפנים.   1/04/13 18:19
כתוב תגובה ל- ומי היה שם בפנים.
זה הכל טמבל?תגיד דיינו ותשתוק
  לאדם קטנוני   1/04/13 19:31
כתוב תגובה ל- לאדם קטנוני
כשיהיו אלפים תישאל: מה יכולנו?
  הכתובת על הקיר...   2/04/13 01:02
כתוב תגובה ל- הכתובת על הקיר...
12
מה אומר השר החדש יעלון?
  מבקר עיתונות   1/04/13 22:41
יותר חשוב מכל המומחים.
חלק מהמומחים פנסיונרים מתוסכלים
כתוב תגובה ל- מבקר עיתונות
13
פשוט מדהים, רק שתי נשים
  ב.ניצן   2/04/13 06:08
מדהים אותי כל פעם מחדש לראות חכמים מחוכמים מתעסקים בדרכי תגובה מגוחכים למסע הרצח הערבי הנמשך יותר ממאה שנה. וכשהמגיבות היחידות לענין הן שתי נשים, עוד צצים כל מיני פועלי אוון אגגיים להשמיץ ולהרפות ידיים. אז אולי צריך ליצר צינורות מעופפים כאלה ואחרים, ואולי לייזרים וכדומה. אבל קודם כל צריך ליצר אמונה בלתי מתפשרת בצדקת הדרך, והפנמה אמיתית של העובדה שארץ ישראל ניתנה לעם ישראל על ידי מי שאמר והיה העולם. ואז ממילא, כל מי שקם עלינו לכלותינו, צריך למחוץ אותו ואת אמא שלו ואת הילדים שלו ולהפוך אותם למרחבים של גוויות דוממות. כי זה מה שהם מנסים לעשות לילדים שלנו. ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמינו להיות רחמנים על מפלצות אדם, גם אם בחלקן הן עוד קטנות. ומי שלא מכיר בעובדה שארץ ישראל ניתנה לעם ישראל על ידי בורא המציאות, הרי הוא סתם פולש זר ואכזר לארץ לא לו, שהתנפל על עם ששכן לבטח על אדמתו אלפי שנים, רצח את בניו ושדד את אדמותיו. איש כזה הוא בן מוות בעיני כל אומה ולשון. וכי על מה יבסס איש הדמים הזה את הוויתו בארץ הקדושה הזו. מה הקשר בינו ובין העם העתיק ששכן פה בעבר? אלפי שנים לאחור? אין שום קשר. אה, אולי דווקא יש. הרי אמו של בן נעוות המרדות הלזה לא שמרה על מצוות התורה ובכללן גם לא על קדושת המשפחה. אז ממילא לא סיננה שיחות נכנסות. ואז איך אפשר לדעת מיהו אביו??? אולי בכל זאת יש בסיס לטענתו על בעלות על הארץ, רק מצד אביו ולא אימו.
כתוב תגובה ל- ב.ניצן
14
כתושב אשקלון הייתי עד לירוטים
  החוזה בכוכבים   2/04/13 08:55
כתושב אשקלון שמקום עבודתו בבאר שבע הייתי עד לעשרות ירוטים , כמות שהיא כשלעצמה גדולה מ-5% , לפי כך לשלושת המלומדים יש ככל הנראה וויכוח עם אוכלוסיה ענקית של צופים ועדים ליירוטים, בענין הפטריוט, סביר שצדקו, מה גם שבמרבית המקרים היירוט נעשה מחוץ לטווח הראיה בעוד שירוטי כיפת ברזל נעשים בטווח עין, ומתקיים בחלק מהמקרים קשר עין עם שני הטילים.
אנו באשקלון הפסקנו להכנס לממ"ד ואפילו את בננו לא הכנסנו לשם מאז מוקמה כיפת ברזל בקרבת אשקלון.
כתוב תגובה ל- החוזה בכוכבים
15
על אחוזי פגיעה ומחיר טיל
  בר ברע   2/04/13 20:07
הקריטריון שבודק הצלחה ביירוט הוא: מה אחוז הטילים שנפגעו מסך הטילים שלגביהם ניתנה פקודת יירוט (לא מתוך אילו ששוגרו)...נניח שנורו מעזה 1000 טילים ולגבי 100 מהם ניתנה פקודת "אש" ואז נפגעו 90 טילים, אחוז ההצלחה הוא 90% ולא 9%...=======בעניין המחיר, מה עלות בודקי התיקים בכניסה למקומות ציבוריים לעומת מחיר חגורת נפץ?...ממש לא רלוונטי...========באשר לתותח הלייזר, גם אם יפעל בהצלחה, הכיסוי של כל תותח כזה הוא מספר בודד של קילומטרים רבועים. מכאן שלשם כיסוי שטח עיר כמו ב"ש נדרשים כמה סוללות ולשם כיסוי מקבץ ערים כמו ראשון-נס ציונה- רחובות - יבנה דרושיות עשרות סוללות.
כתוב תגובה ל- בר ברע
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il