s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אהוד ברק מפקיר למוות את מדחת יוסוף
מאת: ד"ר אורי מילשטיין  |  31/05/2013
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
כרגיל כתיבה מרושלת ומבולבלת
  חייםק'ה   31/05/13 10:43
(כדוגמה פעוטה אביא את השיבוש בשמו של מוחמד אה-דורה שמילקשטיין קורא לו "אבו דורה" וזאת למרות שכל התקשורת בשבועות האחרונים חוזרת על השם הזה אינספור פעמים) אבל בנוסף לרישול ולבלבול אני סבור שהתמקדות בפרטים המבצעיים השוליים בפרשת קבר יוסף כאבן דרך בתולדות צה"ל ומערכת הבטחון או בקריירה של ברק היא שטות מוחלטת שנובעת מהמוגבלות של מילשטיין כחוקר. חשיבות הפרשה היא פוליטית וציבורית ולא צבאית. לא היתה שום בעיה להכניס גדוד טנקים להרוג אלף פלשתינאים ולהחזיק את קבר השיח הזה בידינו לתפארת עמישראל. ההחלטה לא לעשות זאת היתה החלטה מדינית והשאלה היא האם זו היתה החלטה נכונה וראויה או לא. עם כל הצער על מותו של מדחת יוסוף, מאות רבות של חיילים נהרגו ונפגעו מאחר ומסיבות שונות הוחלט כי השקעת כוח בהצלתם תהיה מעשה טפשי. (למשל החיילים במעוזים). השאלה הנכונה היא האם באותה עת היתה מדינת ישראל צריכה להרוג מאות פלשתינאים ולספוג מספר בלתי ידוע של אבדות על מנת להשתלט על קבר יוסף? ראש הממשלה והצמרת הישראלית החליטו שלא, המצב עם הפלשתינאים היה רגיש מאד והוחלט להמשיך ולנסות את דרך המשא ומתן לשלום ולהסדר מדיני. זו הנקודה שעל פיה יש לשפוט את מהלכיו של ברק ולא על פי בחוויות של איזה סמל או איזה מגד וגם לא על פי האסון שפקד את משפחתו של ההרוג. למרבה הצער הנטיה של מילשטיין לרכלנות והתקשקשות מנעה מנו להבחין בשאלת המחקר האמיתית שגם מי שמתיימר להיות היסטוריון היה צריך להבין אותה.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
מגמתית מרושעת ומקושקשת
  שרלוט   31/05/13 11:43
אתה צודק בהחלט. הפקרת חייל צה"ל, מדחת יוסוף, הייתה מוצדקת, כי הנה בעקבות מותו, הגיע השלום בקצה מנהרת ההזדמנות, ושאיפתו של ברק התגשמה. רק חבל שהכתיבה שלך מגמתית (קבר השיך)ומרושעת, ברמה של תיכוניסט שחצן.
כתוב תגובה ל- שרלוט
עם שכירי עט לא כדאי להתווכח
  אורי מילשטיין   31/05/13 12:26
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אל תחמיא לעצמך מילשטיין
  חייםק'ה   31/05/13 12:44
אף אחד לא ישקיע פרוטה על מנת לכתוב עליך או נגדך. גם ראומה המתחזה לשרלוט לא תושיע אותך.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
שאלה של פרנסה
  אלברט שבות   31/05/13 16:03
חייםק'ה, כמה עומד היום השכר הממוצע של שכיר עט מהמניין?
כתוב תגובה ל- אלברט שבות
קצת פחות מסרסור
  חייםק'ה   31/05/13 17:39
בדאון טאון של פרנמבוקו
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
תודה על הכנות
  אלברט שבות   31/05/13 18:40
כתוב תגובה ל- אלברט שבות
פרשת מדחאת יוסף הינה מעשה נבלה
  איציק סיבוש   1/06/13 14:00
ד"ר מילשטיין,
פרשת מדחאת יוסף הינה מעשה נבלה אשר יכתים את כל המעורבים בו, "מפקדים", "מתחקרים" או "מדינאים"... המירכאות אינן מובאות בטעות כי אם בליית מילים המצליחות לתאר את עצמת הביזיון שהמיטו אותם אנשים על עצמם, על צה"ל ועלינו כולנו.

המפקד הנמצא בעת תמרון טקטי לחילוץ אנשיו ממלכודת מוות, בין אם ע"י דילוג לאחור, הכנסת כוחות משוריינים, או דילוג לפנים גם כיבוש כל מעבר המיתלה - כל מפקד ושיקול הדעת שלו - הוא ורק הוא מהווה את הסמכות העליונה ביותר לניהול המהלך, בין אם הינו בדרגת טר"ש רס"ן או תת-אלוף.
כל שאר הדרגים המפקדים על רל"שים, לשכות או וועדות ממשלה וכנסת, הינם "נותני עצה מיניסטריאלית" (במקרה הטוב), כפי שאמר נכון משה דיין. הינם משוללי כל סמכות חוקית משפטית או פיקודית להתערב בזמן אמת בשיקוליו בעת האירוע, או להנחית עליו פקודות הסותרות או משבשות את מהלכיו. המפקד בשטח, גם אם טר"ש, הרואה את האויב בעיניו, והנמצא במגע עם האיומים המופעלים עליו, הוא המפקד העליון. אין סמכות לאיש להנחית עליו פקודות, אפילו אם הינו אלוהים (קרי אהוד ברק).
ניסיתי להסביר זאת למפקדי ברק בעת " תקרית הברחנות והפחדנות מפני מטרות-דמה עשויות קרטון" ( ר' ס' 12 בפרק 4 של סידרת מאמרים זו), אך כידוע יש מצבים בהם "המח האנליטי" סתום לקלט... דווקא מפקד אחר, אריאל שרון, שלא בקלות היה מוותר על אהבתו לאישור פרטי הפרטים הטקטיים, היה חוזר ושונה זאת ללא ליאות.

המפקד העליון אשר תחתיו היו כוחות ממשיים (להבדיל מרל"שים, מדבררים יחצ"נים וקשקשנים), קרי, מפקדי חטיבות גדודים ו\או סיוע אווירי, כפי שאכן קיבל ולא ידע לנצל לצורך פריצה עם מחלקת טנקים (ועוד כלי סילוק מכשולים ושני נגמ"שי פינוי), הינו מפקד האוגדה בני גנץ.
מדי פעם אני פוגש את אחד ממפקדי גנץ בצנחנים, אשר פולט אנחת רגשי אשמה בעת שצף הצימוד גנץ-מדחאת יוסף...
תחת לפקד ולחלץ הוא גלגל עיניים לדרגים השונים בבקשת עיצ'עס וכסת"ח, ואותם אכן קיבל בשפע.
מפקד האוגדה גנץ כשל לא רק בהבנת הבנת המצב הטקטי ובביצוע משימה פשוטה יחסית (בהתחשב במאזן האמצעים שבידו אל מול האיומים), ולא רק התבזה באחריותו המוסרית וסמכותו הפיקודית, כי אם בדיווח כוזב באם אכן טען כי 'נדרש לכבוש את חצי שכם'.
כך או אחרת, כל האנשים הנזכרים במאמר כבר נמצאים בשלבי גמלאות וכתיבת זיכרונות, למעט אחד:
רב אלוף בני גנץ.
לידיעת המעוניינים, כך מגיעים לפקד על צה"ל כולו, ולא מפקדים כאריאל שרון, עוזי דיין או שי אביטל...
גנץ הוא האיש שאמור להושיע את ילדי ישראל מפני האיום האיראני.
זו הבעיה האמיתית שלנו כרגע, הוא ולא ברק.
לנוכח התנהלות גנץ קשה מאוד שלא להיזכר "בתשועות" צ'רניאקוב ורומקובסקי, ראשי היודנראט מגטאות וורשה ולודז'...

איציק סיבוש
מחבר הספר 'Dialogs with a Kapo'
כתוב תגובה ל- איציק סיבוש
אכן כתיבה מרושלת
  אורי פ   31/05/13 16:54
אבל של המגיב. יש לבצע הגהה טרם שולחים את התגובה. ברק ואחרים שקלו שיקולים מדיניים שהיו אולי נכונים לשעתם (איך זה?) אך בדיעבד הוכחו כשגויים. אם לא רוצים להתעמת עם הפלסטינים צריך לעזבם ואם לא רוצים לעזבם אזי יש להתעמת אתם. חצי הריון יש רק בבדיחות.
כתוב תגובה ל- אורי פ
״חייםקה״. פשוט משקר במצח נחושה
  חיים גרינברג   31/05/13 17:57
כבר 13 שנים שחברי ואני בעמותת ״לא תפקיר״ פועלים בנושא הנחלת ערך הרעות והנצחת זכרו של מדחת ז״ל.
כמות המידע, המסמכים הצה״ליים והעדויות שבידינו הינה עצומה. מי שטוען שביצוע חילוץ היה גורם לכמות גדולה של נפגעים, משקר בזדון או טיפש מוחלט. העובדה היא שצה״ל עצמו דיווח שלאחר ירי המסק״ רים על מגרש הספורט הריק, במשך 20 דקות התפנתה רחבת הקבר. כל הפורעים נסו. הדקות היקרות האלה לא נוצלו לביצוע החילוץ ע״י כוח חרוב שהיה במרחק 5 דקות נסיעה מן הקבר. בנוסף, קצינים בכירים שפיקדו על יחידות לוחמות, קבעו מפורשות שניתן היה לבצע את המשימה מבלי לפתוח במלחמת עולם.
חייםקה הפחדן מעדיף להסתתר בחסות החשיכה, ומשם הוא מפיץ את שקריו. ד״ר מילשטיין הוא איש אמיץ (ובכך יודו גם גדולי מבקריו). גם אני מוכר היטב עקב פעילותי. למה לא תחשוף את עצמך אדון חייםקה? מה יש לך להסתיר?
כתוב תגובה ל- חיים גרינברג
דברי בלע מטופשים
  חייםק'ה   31/05/13 18:53
תפקידו של היסטוריון הוא לבדוק ולבחון את התפקוד של הדמויות בתנאים שהיו להם בעת שפעלו. עליו לבחון את הנתונים שהיו בידם, את האילוצים שבהם עמדו ואת הסבירות של ההחלטות שקבלו לנוכח אותם נתונים. לאחר מכן יכול ההיסטוריון לבחון את הדברים בפרספקטיבה של הזמן ולנסות גם לשער מה היה יכול לקרות אילו הגיבורים היו פועלים אחרת. לכן דבריך, מלבד היותם גסים ודוחים, הם חסרי כל ערך מבחינת ההתיחסות להחלטות של הרמטכ"ל ושר הבטחון. באשר לשאלתך מדוע אני לא כותב בשמי אגיד רק שזה מאותה סיבה שרוב הכותבים כאן לא כותבים בשמם וזאת בנוסף לכך שאני פוחד מבריוני ורוצחי הימין שלא מהססים לפגוע ולהרוג את מי שלא מוצא חן בעיניהם אבל זה כבר סיפור נפרד.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
הפוסל במומו פוסל
  אלברט שבות   31/05/13 19:41
דברי בלע אתה אומר? לחלץ לוחם פצוע משדה הקרב הוא ערך-יסוד שכל מפקד ומנהיג אמור לחתור אליו ולקיימו כהילכתו, זה דברי ערך לא בלע יא חייםק'ה.
כתוב תגובה ל- אלברט שבות
ההבדל בין רוצחים מהימין לרוצחי
  ב_שמואל   2/06/13 06:53
ההבדל בין רוצחים מהימין לרוצחי מהשמאל נעוץ בהבדלי ערכי המוסר ובאמצעים.
רוצח מהימין פועל ביחידות כיוון שגם באוכלוסיה אוהדת, הוא לא יקבל סיוע. ואילו לרוצח מהשמאל האפשרויות נירחבות, עוד בטרם יצטרך למעשה רצח. דבר ראשון, מעשה הרצח השמאלני ניקבע בפורם של ראשי מחתרת, המורכבת מאנשי מערכות הבטחון. הם יכולים להפעיל מערכות כוח של שוחד, סחיטה עוד בטרם פעולה אלימה כרצח. בדרך כלל זו הפעולה המעודפת ולכן היא חסכונית בלכלוך הידים בדם.
דבר נוסף, את הרצח עצמו, הם יכולים להזמין מגורמים אחרים בעלי אינטרסים משותפים (כמו הזמנת רצח משפחת הבן של הרב כהנא ע"י פלסטינים)
לסיכום, השמאל (כיום) פחות זקוקים למעשי הרצח, ויש להם אופציות אחרות להשפיע על בני אדם לנהוג על פי אמות ההתנהגות שהשמאל מעוניין (ראה מצד אחת את את גרוש המרצים ה"חריגים" מאוניברסיטת בר אילן, ומצד שני את המשכורות עבור משרות רבנים בישובים זניחים ביו"ש)
תחושותך מאד מובנות לי, שהרי אין פלא שמי שמודע לפושעי השמאל, חושב שכך הדבר גם אצל האחרים.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
הנושא אינו האומץ של הכותבים.
  ב_שמואל   2/06/13 06:32
זו דרישה לא "חוקית" להחשף בפניך (בפורם). כל אדם שמגיב בפורם, עומדת לו הזכות לקבוע לעצמו אם להחשף בשמו או לאו. כשאתה דורש מחיימקה להציג את שמו, אתה יוצא מתוך הנחה שהדבר אינו רצוי לו, ולכן הוא יפסיד נקודות מרצונו לממש את זכותו (זכותי)
לדעתי, זכותך לתקוף את דבריו, אך לא את האיש. אם אתה עובר לתביעות לא "חוקיות" זה מלמד שאינך יכול לתקוף את הדברים שחיימקה כותב.
הגינות דורשים בהגינות.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
לחייםקה ולב.שמואל יש מה להסתיר
  חיים גרינברג   6/06/13 21:33
מי אתה שתקבע מה "חוקי"? ממי אתה מסתתר, אנשים הגונים, אנשי אמת אינם נזקקים להסתתר מאחורי כינויים עלובים.
כתוב תגובה ל- חיים גרינברג
בהחלט יש לי מה להסתיר
  חייםק'ה   6/06/13 23:24
אמרתי לך, אני פוחד מהבריונים והרוצחים מהימין שמוכנים לבצע כל פשע על מנת להשתיק אנשים שמתנגדים לדעתם.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
האם גם לבנך בן השש
  ב_שמואל   7/06/13 13:06
האם גם לבנך בן השש, החוצה כביש סואן, אתה אומר שאינו חייב להיזהר?
העובדה שאינך מודע לסכנה, אינה אומרת שאין סכנה.
חיימ'קה מגיב בצדק או לא בדומה לתגובתי, למרות ששנינו חוששים זה מזה.
יתכן שאנו סתם פרנואידים, אך יתכן שאנו מכירים את עצמנו ולכן אנו משליכים את רצונינו על יריבנו. או שמא אנו מכירים היטב את יריבנו ומודעים למה שאלו מסוגלים לעשות למתנגדיהם.
בכל מקרה, לך אין זכות לנהוג בגובהות לב, שכן היא נובעת ממגבלות הבנת השונה ממך.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
חיימקה אתה לא שווה קצה ציפורן
  חשדנית   31/05/13 21:20
של מילשטיין. מילשטיין עושה כאן עבודה קודש חשובה מאין כמוהה למען עם ישראל והישרדותו. מילשטיין חושף את הכשלים של צה"ל על מנת שניתן יהיה לשפר אותם. מילשטיין חושף את פרצופו המכוער של אהוד ברק כדי שנמנע ממפקדים לא ראויים כמוהו.
חיימקה התגובות הקנטרניות הדקדקניות והמכפישות שלך מעידות עליך ועל אישיותך יותר מכל עדות. אף על פי שאיננו מכירים אותך ואת שותפך לכתיבה הבזוייה, גלילי, הרי שאנו יודעים טוב מאוד מהו טבעך - אתה אדם בעל נפש מכוערת מאוד
עליך ועל שכמותך נאמר במקורותינו: מְהָרְסַיִךְ וּמַחֲרִיבַיִךְ, מִמֵּךְ יֵצֵאוּ.
כתוב תגובה ל- חשדנית
לקקנית מבולבלת
  חייםק'ה   31/05/13 22:12
השאלה העומדת למבחן היא האם מילשטיין הוא היסטוריון רציני או סתם רכלן. עד כה הוא סתם רכלן שמצטיין במיחזור זבל. אולי נחפש לו ג'וב במשרד לאיכות הסביבה
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
חיימקה, הקנאה אוכלת אותך
  חשדנית   31/05/13 23:48
אני מתחילה לחשוד שאתה מקנא במילשטיין על הישגיו, הישגים מפוארים כאלה שאתה בוודאי לא הצלחת להגיע אפילו לשמינית מהם. זאת הסיבה שאתה שופך עליו את מררתך במסווה של 'ביקורת'. אין פה ביקורת, יש פה קנאה עלובה אובססיבית וכפייתית. עם כל פרק נוסף של מילשטיין מרגישים איך שאתה אוכל את עצמך מבפנים. מה יישאר ממך אחרי שמילשטיין יפרסם את כל פרקי ספרו הבא על יצחק רבין, רק אלוהים יודע...חחח
כתוב תגובה ל- חשדנית
השמאל ההיסטורי, ה"נציואנל ס."
  אורי מילשטיין   1/06/13 06:21
ספק עם הוא יגיב על פרקי המחקר על יצחק רבין כי יתכן שמשלמים לו עבור תגובות על אהוד ברק. אותי מעניינות התגובות של "חיימקה" "בעל עין אחת" ו"גלילי" שאולי הם אדם אחד כביטוי לעליבותו של של השמאל ההיסטורי שבניגוד לשמאל החדש הוא היה "נציונאל סוציאליסטי"
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
מילשטיין אתה איש אומלל
  חייםק'ה   1/06/13 09:48
כאשר אתה מתחיל לתאר את המגיבים כאן כנאצים זה סימן שדעתך השתבשה לחלוטין. את ערימת הזבל שאותה אתה מתכונן למחזר כאן כ"מחקר" על יצחק רבין כבר ראיתי פעם בספר העלוב שהדפסת ואף אחד לא רצה לקנות אותו ואני בהחלט מתכוון להגיב עליו אם יהיה מה להגיב.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
חייםק'ה מה נסגר ?
  אתה מבוזבז   1/06/13 10:09

תזכורת, בעבר כתבת לנו:

"בשבוע שעבר השתתפתי בהפגנה לשחרורו של גיבור המצפון נתן בלנק. יש לקוות כי ירבו כמותו בישראל. רק כסילים ורשעים ישרתו בצבא הכיבוש שמבצע פשעי מלחמה ועבירות על החוק הבינלאומי"

היום יום שישי וראוי היה כי לא תבזבז את זמנך ותצטרף למפגינים בגדר כנגד "צבא הכיבוש האכזר"

ויתכן שתאמץ את המלצתה של אמירה הSS מעיתון אל בילאדי לזרוק קצת אבנים על חיילי צה"ל ומתיישבי יהודה ושומרון.
אתה מבזבז את זמנך בדברים לא פרודוקטיביים.
כתוב תגובה ל- אתה מבוזבז
ושוב חייםקה הפחדן משקר
  חיים גרינברג   1/06/13 12:46
איזה תרוץ עלוב זה על בריוני הימין? גם איתי לא כולם מסכימים. אז מה?
מכל הפטפטת הפרימיטיבית על איך עובד היסטוריון, עולה עובדה פשוטה: חייםקה מנסה לסובב את הקורא בכחש. הזלזול באינטליגנציה של הקוראים גובל בפשיזם.
עכשיו לעניין, לעובדות. לא צריך היסטוריונים אם ח״כ שאול מופז העיד בעצמו בראיון עיתונאי לפני יותר משנתיים: ״בקבר יוסף נעשו טעויות קשות״. זהו ציטוט מילה במילה. אסתפק בזאת.
כתוב תגובה ל- חיים גרינברג
אנשי ימין ביצעו עשרות מקרי רצח
  חייםק'ה   1/06/13 15:30
ביריונות ואלימות כלפי יריבים פוליטיים או אנשים שלא מוצאים חן בעיניהם. זוהי עובדה שאי אפשר להתעלם ממנה וכל מי שלא נזהר מפניהם יכול להאשים רק את עצמו. אחד הרוצחים הללו (טייטל) נשפט לאחרונה והוא לא הראשון ולא האחרון. שאר דבריך הם הבלים שלא ראויים כלל להתייחסות.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
חייםק'ה "צודק", להלן הדוגמאות
  פראבדה   1/06/13 16:18
כדי לרענן את זכרונו של הציבור עד כמה חייםק'ה צודק, בואו ונעמיד מול מעשי הרצח שנעשו ביוזמה של אנשים בודדים בימין ונזכיר כמה מעשי רצח, אלימות והסגרה שסופה הייתה גזר דין מוות, שהיו ממוסדים לעילא ולעילא מצד השמאל שנעשו ע"פ מדיניות ובהוראה מגבוה :

1. רצח דה-האן בידי הממסד השמאלני של אז.

2. התקפות אלימות ואכזריות נגד חברי בית"ר ע"י פלוגות "הפועל" קבוצות של פוגרומצ'יקים צמאי דם מיסודה של "ההסתדרות".

3. חטיפה, עינויים ורצח אליהו שלומי מאנשי אצ"ל.

4. הסזון הקטן , חטיפת אנשי לח"י והסגרתם לבריטים באפריל 42 כדי שאנשי ימין יוצאו להורג.

הסזון הגדול , חטיפת, עינוי והסגרת לוחמי אצ"ל לבריטים בינואר 45 כדי שאנשי ימין יוצאו להורג.

5. המשת"פ טדי קולק - הלשנה והסגרת יהודים לבריטים – כדי שאנשי ימין יוצאו להורג.
6. רצח של שני אנשי אצ"ל ע"י הש"י ב 1947.

7. הסזון הקטן השני בינואר 48 – כדי שאנשי ימין יוצאו להורג.

8. טבח אלטלנה, הפגזת האנייה העמוסה בתחמושת וירי צלפים באנשים מפרפרים במים שניסו להגיע בשחייה מהאנייה הבוערת ,חלקם פליטים ששרדו את השואה ורצו להגיע לארץ.

"...דפקנו אותם באניה, דפקנו אותם במים, ועל החוף...", התפאר רבין ברצח הנתעב באחד מהרגעים בהם היה בגילופין.. ''.

9. אה כן כמעט ושכחתי... ההתנקשות של קינן איש הפלג השמאלי בלח"י בשר התחבורה צבי פנקס אירוע שהביא מאוחר יותר למותו של פנקס.

חייםק'ה צודק כמו הפרבדה מכורתו
כתוב תגובה ל- פראבדה
אני לא פוחד מהממסד
  חייםק'ה   1/06/13 19:06
אלא מעשרות או מאות הרוצחים והביריונים של הימין שרק מחפשים במי לפגוע כמיטב המסורת של הימין. על הטרוריסטים והמחבלים מימין היטיב לכתוב יוסי גורביץ במאמרו מנובמבר 2006: "הטרוריסטים שהעדפנו לשכוח" חמישה חובשי כיפה נעצרו סמוך למצעד הגאווה, חמושים בסכינים, אגרופנים ואלות. הם שוחררו באותו היום. מה, לא שמעתם על זה? ועל נסיון ההתנקשות בפרס וביוסי שריד שמעתם? שנות החמישים: ברית הקנאים ומחתרת צריפין הטרוריסט שהפך ליו"ר הכנסת "ריח פגר מגרד את נחירי": רצח קסטנר השופטים הבינו את דקירת חבר הכנסת התפרצות מחודשת בשנות השמונים ירי בהר הבית רימון בכיכר תעלומת הכנסיות המוצתות הקשר לרצח רבין להוריד את שריד לתהום ההיחלצות השניה של פרס תה רותח בפרצוף המחבל התאבד טבח בשפרעם קישור למאמר המלא: news.nana10.co.il
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
הסמולנים יזמו את הרצח הפוליטי
  חשדנית   1/06/13 19:06
הראשון במדינת ישראל, והמשיכו את המסורת. הם רצחו את אחד מראשיהם - חיים ארלוזורוב, בגלל סכסוכים פנימיים ביניהם על ההנהגה, והאשימו את הימין. כמה עשרות שנים לאחר מכן הסמולנים שיכפלו את הטקטיקה ורצחו את ראש המפלגה שלהם (וראש הממשלה) - יצחק רבין - כדי שפרס יוכל לרשת את מקומו, והאשימו את הימין. כל הזוועות כולן מידי הסמולנים האנטישמים. יש הטוענים שרצחו גם את אלוף-הניצחון אסף שמחוני, ג'ו אלון נספח חיל האוויר בוושינגטון, הרמטכ"ל דוד אלעזר (דדו), השר רחבעם זאבי (גנדי), השר לשעבר רפאל איתן (רפול), ומי יודע מי עוד...ידיהם נוטפות דם מקום המדינה ועד היום...
כתוב תגובה ל- חשדנית
הוא חיימק'ה מהשיר הידוע
  רני   1/06/13 19:53
יצור טיפש, חסר שכל וחסר קואורדינציה אבל העיקר שאמא שלו מאושרת ממנו. כנראה שגם אדיפוס מעורב כאן. הוא בטח קיבוצניק של השומר הצעיר שעבר התעללות במקלחות המשותפות.
כך גדלו להם דורות של רפי שכל אומללים.
כתוב תגובה ל- רני
סיכום רציני
  נחום שחף   1/06/13 22:22
כתוב תגובה ל- נחום שחף
בסוף הוא נדפק. יבורך גואל הדם
  ב.ניצן   1/06/13 22:49
רבין העיד על עצמו שנהג כפושע מלחמה ורצח יהודים פצועים בים. הוא גם לא היה אמור לפקד על האירוע והתנדב לזה. הגם שעדות של אדם על עצמו אינה צריכה סיוע, העיד לאחרונה פלמחניק אמיץ בעל יסורי מצפון שהיה על הגג ממנו נורו היהודים עדות המאשרת את דברי רבין. ברוך השם שהרגו. ישוחרר גואל הדם לאלתר.
כתוב תגובה ל- ב.ניצן
בסוף הוא נדפק. יבורך גואל הדם
  ב.ניצן   1/06/13 23:05
רבין העיד על עצמו שנהג כפושע מלחמה ורצח יהודים פצועים בים. הוא גם לא היה אמור לפקד על האירוע והתנדב לזה. הגם שעדות של אדם על עצמו אינה צריכה סיוע, העיד לאחרונה פלמחניק אמיץ בעל יסורי מצפון שהיה על הגג ממנו נורו היהודים עדות המאשרת את דברי רבין. ברוך השם שהרגו. ישוחרר גואל הדם לאלתר.
כתוב תגובה ל- ב.ניצן
חיימק'ה רק מצדיק את מילשטין:
  חיימק'ה שלי   1/06/13 16:15
מה מילשטין טוען? שההחלטה להפקיר את מדחת יוסף היתה מדינית של סר הביטחון אהוד ברק. וזה בדיוק מה שחיימק'ה אומר בהבדל אחד- כנראה שלא היו חייבים להרוג 1,000 פלשתינים. ייתכן שפחות מעשרה. יש כאן מס' שאלות מוסריות ואסטרטגיות וברק נכשל במבחן.
מילשטין מעלה שאלה: האם הסתמכות ברק על הפלשתינים ורג'וב היתה נכונה? אין ספק שהאסטרטגיה של סר הביטחון ברק נכשלה.
כתוב תגובה ל- חיימק'ה שלי
לא, אני לא מצדיק את מילשטיין
  חייםק'ה   1/06/13 19:12
אני אומר שמילשטיין התרשל והתמקד ברכילויות במקום להתעסק בעיקר והעיקר הוא מה היו שיקולי המנהיגות הצבאית והמדינית בזמן האירוע. מילשטיין מנסה להפוך את זה לבעיה צבאית בעוד שזה היה משהו אחר לגמרי. השיקול של ההנהגה אם להשקיע אמצעים צבאיים בחילוץ או לנסות שיטות אחרות הוא לגיטימי גם אם לבסוף הוכח כשגוי. מאחר ולא היתה זו הפעם הראשונה בתולדות ישראל שבה הועדף לא להשקיע בחילוץ פצועים אין אלא להסיק שהמהומה שקמה בעקבות הפרשה היתה מסיבות פוליטיות ולא צבאיות אבל זה כבר עניין אחר.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
2
הסגרת קבר יוסף-מהלך מתוכנן
  איריס כהן   31/05/13 10:47
ולא מחדל -חבורת הכופרים השולטים על עם ישראל תכננו הכל בקפידה והחליטו לחסל את ישיבת היהודים בשכם על ידי ג'בריל רג'וב ומחבליו !!! הם לא אוהבים מקומות קדושים ולומדי תורה אלא מצעדי תועבה !! אוי לנו שאלו השולטים בנו !! צריך לזעוק לגאולה ולא להסתמך עליהם בשום דבר !!!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
קבר יוסף
  אבי22   31/05/13 17:36
סליחה שקראתי לקבר שיח הזה קבר יוסף, נכון שקיימת מסורת בת כמה מאות שנים שזהו קבר יוסף, אבל זהו קבר שיח כמו מאות קברי שיח שפזורים בארץ, ואת כולם נקדש? עבור חורבה זאת שאין בינה ליוסף ולא כלום, נקריב חיילים?
כתוב תגובה ל- אבי22
ויכוח ארכאולוגי
  אורי מילשטיין   1/06/13 06:35
על השאלה הארכאולוגית לגבי זהת הקבר יכול להיות ויכוח כמו אגב, כמו לגבי ירושלים מימי דוד ושלמה שיש ארכאולוגים שטוענים שלא היתה אלא כפר קטן. אבל על מחדליהם של אהוד ברק כראש ממשלה ושר ביטחון בפרשת הקבר ושל צה"ל לא יכול לדעתי להיות ויכוח
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
למה להקריב חיילים ??
  איריס כהן   1/06/13 21:30
די לשטיפת המוח והדמגוגיה -עם ישראל ששב לארצו היה צריך לשוב גם לעיר שכם ששם גם קבר יוסף ,ובמציאות נורמלית היינו אמורים לשלוט ביד רמה ואז לא היה צורך לסכן חיי חיילים !!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
על ארבעת בנים דיברה האגדה
  ב_שמואל   2/06/13 08:29
על ארבעת בנים דיברה האגדה, האחד שואל: "מה לכם העבודה הזו".
האם אני למד מדבריך שעל "קבר השיח" אינך מוכן להילחם, שכן אין זה הקבר של יוסף אבל על ירושלים (הר הבית) אתה כן מוכן להילחם?
אם אינך מוכן להילחם על ירושלים, סימן ששאלתך על "קבר השיח" אינה אלא לשם הטעייה, כיאה לשמאלני מתלמידיו של סטאלין הנבל.
אך אם אתה כן מוכן להילחם עבור ירושלים, סימן שאתה משלנו, וניתן להסביר לך מדוע נכון להילחם גם על "קבר יוסף".
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
כותב החוקר צבי אילן בספרו-קברי
  פלא יועץ   3/06/13 01:36
צדיקים בא"י,כך:קברו של יוסף ליד שכם הקדומה "בחלקת השדה אשר קנה יעקב",הינו אחד הקברים שמקומם בטוח במידה הרבה ביותר.ומזכירים אותו נוסעים והסטוריונים,לא יהודים,כמו אבסביוס,תאודוסיוס,ומפת מידבא,כבר לפני מאות שנים רבות וכותב ארנולף פון הארף ב-1498 כי היהודים עורכים במקום מדי שנה עליה גדולה לרגל ברוב עם.וזאת כותב חוקר לא דתי.אז מה לך להיות כופר במה שאינך מתמצא בו כלל?
כתוב תגובה ל- פלא יועץ
3
להיות יפני
  ראומה   31/05/13 11:03
מזלו של ברק שהוא לא יפני. אחרת היה צריך לעשות חרקיקי אחרי מות מדחת יוסוף. במחשבה שנייה, אפילו התרבות היפנית לא הייתה מביאה אותו לשאת באחריות.
כתוב תגובה ל- ראומה
4
אני המומה: המח"ט יוסי אדירי
  חשדנית   31/05/13 11:09
הסכים שהפלסטינים שיזרקו על החיילים שלו אבנים ובקבוקי תבערה...

"בתצהיר בשבועה שהוגש אחרי 11 חודשים על-ידי מפקד פלוגת קבר יוסף במשמר הגבול, רב-פקד עבד הינו, נכתב שהוא שמע שיחה בין אדירי לבין קצין קישור עם הפלשתינים, בדבר תיאום עם הפלשתינים, שלצורך פריקת זעם יתעלו את ההמון לזרוק לקבר יוסף אבנים ובקבוקי תבערה בלבד. "הלוחמים לא ידעו על כך ומפקד הקבר לא ידע. הפקירו אותנו".

לא להאמין שמפקד בצה"ל מפקיר כך את חייליו, ולא עומד לדין על ב-ג-י-ד-ה בחיילים.

"תדע כל אם עברייה שמסרה את גורל בניה לידי המפקדים הראויים לכך." האמנם ?

תראו איך מתנהל אלוף פיקוד מרכז ניצן אלון ותבינו, שום דבר לא השתנה. צה"ל מפקיר את חייליו לטירוריסטים.

הולך ומתברר שמפקדי צה"ל, מהמח"ט ועד ראש הממשלה, הם הם אסונה של המדינה ואסונו של עם ישראל !!!

הגיע הזמן שארגון 'אלמגור' יתחיל באופן סידרתי לתבוע כל מפקד על פגיעה במזיד בפיקודיו, בין אם זה פגיעה מאבן או בקבוק תבערה או גרוע יותר.
הגיע הזמן שאזרחי מדינת ישראל יפסיקו להיות ברווזים במטווח של המפקדים שלו
כתוב תגובה ל- חשדנית
הממשלה והמטכ"ל
  אורי מילשטיין   31/05/13 11:50
הבעיה שלנו אינה המפקדים הטקטיים כמו המח"ט יוסי אדירי אלא הפיקוד העליון המורכב בעיקר מראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל מאז בן גוריון ועד היום המסרבים בעקשנותלכונן למדינת ישראל צבא יעיל שחושף ליקויים מפיק לקחים ומתיעל.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
מפקיר סידרתי
  עידןסובול   31/05/13 12:06
די במבט פשוט לאחור בעין בלתי-מזויינת, כדי לראות שברק היה מפקיר סידרתי. טיפוס יהיר, פזיז ורשלן, מאלה שרק ברפובליקת-בננות יכולים להפוך לגנראלים, לשרי-ביטחון ואפילו לראשי ממשלה.
כתוב תגובה ל- עידןסובול
רפובליקת בננות
  אורי מילשטיין   31/05/13 14:14
בהרבה מובנים אנחנו רפובליקת בננות. קרא את תגובותיהם של גלילי, חיימק'ה ובעל עיין אחת ותבין לאיזה שפל הגענו
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אורי, סובול לא שונה מחיים'קה
  הם מאותו מין   31/05/13 15:36
שניהם שמאלנים קיצונים , סרבני גיוס, תומכי פלשתינאים אונטי ישראליים.
כתוב תגובה ל- הם מאותו מין
אל תהיה מגוחך
  גלילי   31/05/13 17:07
זה שאני מבקר את הלוגיקה בעקומה שלך וחסידיך מהווה דוגמא להיות ישראל רפובליקת בננות? מה הקר בכלל? כניראה שגם את המושג ״רפובליקת בננות״ אתה לא ממש מבין. לא נורא. שימוש במושגים שאינך מבין הוא בר מראה ברגל אצלך שכבר לא ישתנה.
כתוב תגובה ל- גלילי
טוב שהוא לא כתב
  חייםק'ה   31/05/13 19:03
ריאליזם סוציאליסטי....
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
אורי, זה לא רק הממשלה והמטכ"ל
  חשדנית   31/05/13 14:51
אלא מפקדי צה"ל בשטח שמסכימים למדיניות מטורפת כזאת שמאפשרת הטלת מום בחיילים שלהם, במקרה הטוב, וברצח !! במקרה הרע, כמו במקרה של מדחאת יוסוף, בלי שום עכבות.

המפקדים האלה לא מעוניינים להתעמת עם המפקדים למעלה והפקודות הלא-אנושיות שהם מטילים, ולא מתקוממים נגד פקודות הזויות כאלה, היות ואחרת הם לא יוכלו להמשיך ולהתקדם בסולם הדרגות.

המסקנה המזוויעה העולה מכך היא שמפקדי צה"ל מתקדמים על גופותיהם של חייליהם. במה הם שונים מהקפואים היהודיים של הנאצים ?

חייבים להפסיק את זה !!!

צעד ראשון - לטפל בהתעללות של המפקדים בחיילי צה"ל ביו"ש...
קח לדוגמא את מה שקורה, כאן ועכשיו, לחיילי צה"ל שמופקרים על ידי מפקדיהם בגזרת יו"ש:
nrg.co.il

מישהו צריך לשלם על זה !!
כתוב תגובה ל- חשדנית
תא"ל חדש בצה"ל: יוסי אדירי
  חשדנית   31/05/13 15:42
פורסם ב-6/2012. מקור:
israeldefense.co.il

תא"ל חדש בצה"ל: יוסי אדירי מתמנה לדרגה הבכירה במסגרת שירת המילואים שלו כראש מפקדה מרחבית בפיקוד המרכז.

יוסי אדירי זכור בצה"ל בעיקר כמי שפיקד על חטיבת השומרון של צה"ל, כאשר בפרוץ האינתיפאדה השנייה, בחג הסוכות של שנת 2000, נקלע טיול שת מתיישבים בהר עיבל שתחת פיקודו לאש תופת פלשתינית. בהתקפה היו מספר נפגעים, ובעקבותיה אדירי סיים את תפקידו.

התא"ל הטרי יוסי אדירי הספיק למלא עוד מספר תפקידים בצה"ל וכיהן כנספח צבאי בצרפת עד שפרש לאזרחות לפני כשלוש שנים. הוא מכהן מאז כבעלים וכמנכ"ל בחברות בתחום האנרגיה.


כתוב תגובה ל- חשדנית
אדירי היה אמור להניח את
  דידה   31/05/13 17:12
דרגותיו ולנקוט בצעד אתי של מחאה. כל התפתלויותיו והסבריו הם כה עלובים שהתחושה היא תחושת של קבס מול מפקד עלוב שכזה.איך צ.ה.ל קידמו לדרגת תת אלוף לצהל המקרטע הפתרונים. אך הציבור לא אמור לשכוח נפל שכזה ולא למצוא אדם חסר חוליות שכמותו בתפקיד נהולי באיזה שהיא מערכת ציבורית או פרטית. האיש הוא בזיון מוסרי בדיוק כמו כל הנפשות שפעלו במעשה הקורן עליבות הזה.
כתוב תגובה ל- דידה
חשדנית, כשהראש מסריח
  אורי מילשטיין   1/06/13 06:45
אז כל הגוף מרקיב. את כל הגוף עצמו, דהיינו את צה"ל כולו או את מערכת הביטחון כולה לא ניתן לרסק. צריך לחולל בה רפורמה יסודית שעליה יכולים להחליט רק הממשלה והמטכ"ל. כדי שתתקבל החלטה כזאת צריך כמובן לחשוף את כל הליקויים של כל הדרגים וגם של הדרגים הטקטיים כי הדרג הטקטי נמצא בלב האירועים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
זה יכול גם להתחיל מלמטה
  יואל קורנבלום   2/06/13 19:33
אם יהיו הרבה שאלות ובכלל התארגנות כלשהי של החיילים אז יכל להיות שיתחיל שינוי בחשיבת הממשלה ותהיה פעולה כלשהי. ראינו חיילים שעזבו בגלל שלא התנהגו יפה אליהם ואז כמה הודחו והיה שמח אבל מישהו למד משהו. שמענו על חיילים שטוענים על פקודות לא סבירות. אני יודע מנסיוני (אמצע שנות השישים בצבא) שהיינו מתווכחים על כל מיני דברים שנראו לא סבירים ובכל זאת לא הודחנו. אני רוצה לראות קצין שידרוש הסבר מדוע לא האריכו את החוזה איתו. אולי אם הדברים יופיעו בציבור יהיה דיון ושינוי. אני רוצה לראות קצין שפונה לערכאות ורוצה לדעת מדוע לא קיבל תפקיד מסויים. בצורה הזאת יתכן שיצטרכו לכבס בחוץ וזה לא נעים. זה יעלה כל מיני דברים מהעבר ויראה לציבור איזה נוכלים יש בצה"ל. בכל אופן צריך פעילות כלשהי. צריך גם תקשורת הוגנת. במצב הקיים אין שינוי כי כל אחד מקבל את דין המערכת. ברגע שזה משתנה ומעלים שאלות מביכות זה יכול להשתנות.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
5
ברק - פולני פרוורט קלאסי
  המדינה מוצפת בהם   31/05/13 12:17
כתוב תגובה ל- המדינה מוצפת בהם
6
המשקפיים המקולקלות של מילשטיין
  עין אחת   31/05/13 12:39
מילשטיין עד כדי כך אתה רואה את הדברים בצורה מעוותת .

למסקנות על ברק : גם כאן טעה מילשטיין בגדול .

הנכון הוא : אצל הממשלה וברק הופעלו שיקולים פולטיים , שגברו על שיקולים טקטיים צבאיים
זה לגטימי , זה נכון , בזכות זה יש לנו את הגב של אמריקה , ובזכות זה קיימת מדינת ישראל
כתוב תגובה ל- עין אחת
עובדה נכונה אחת אינה
  ב_שמואל   31/05/13 14:17
עובדה נכונה אחת אינה אישור למסקנה תלושה מכל קשר לעובדה הנכונה.
נכון שדרג פוליטי עושה וצריך להפעיל שיקול פוליטי. אבל זה אינו אומר שהאמריקאים העדיפו את ההחלטה הבוגדנית הזו ובוודאי שלא בזכות זה מדינת ישראל מתקיימת.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
השיקול של האהוד ברק
  אורי מילשטיין   1/06/13 06:53
בפרשת קבר יוסף ומדחת יוסוף השיקול של אהוד ברק לא היה קשור לארה"ב אלא ליאסר ערפאת: ההערכה השגויה של ברק היתה שניתן להגיע עם ערפאת לסיום הסכסוך בין ישראל לפלסטינים וחשש שאם יחולץ מדחת בכוח ויהרגו פלסטינים נפסיד את השלום וכל מפעלו המדיני של אהוד ברק כראש ממשלה יקרוס.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
זו אינה "הערכה שגויה" של ברק.
  ב_שמואל   1/06/13 22:46
מצב של "הערכה שגויה" קיים לפעמים, וכל עוד מדובר בבני אדם, אזי ניתן להניח שתופעה כזו עלולה לחזור על עצמה, ואין מקום לראות בזה חטא או פשע.
אולם, ברק לא שגה, הוא העדיף - במכוון - לשלם את מחיר ה"רצון לשלום", משום שהיה לו יותר חשוב להשביע את רצונם של הגורמים היותר חשובים לו (מנהיגים מהשמאל בעולם ובישראל)
אדם קרוב לעצמו. כלל זה כולל את כל המנהיגים בלי יוצא מהכלל, זו הסיבה שאם אתה רוצה שמנהיגך יפעל להגשים את מטרותיך, בחר את המנהיג בעל האינטרסים הדומים לשלך.
אם אין מנהיג כזה (בגלל שהשמאלנים הוציאו אותו מחוץ לחוק בעזרת אנשי ימין שחששו שהעם ילך אחריו או בגלל שהוא צדק) אז אין מה לעשות, הרי לא תעשה טרור או מלחמת אחים.
ברק לא שגה. הוא פעל לקדם את החזון של השמאל. והרי ידוע שלשמאלני אין שום בעיה לגרום למותם של מאות ואלפי בני אדם (הם שיוויוניים, ולכן הם הורגים ללא הבדל דת, גזע ולאום)כדי לקדם את החזון.
העובדה שברק העדיף את האינטרסים של גורמים אנטישמים על פי חייו של חייל צה"ל, הוא מצב שלדעתי היו צריכים להרחיקו מהתפקיד, אבל בהשוואה למנהיגים אחרים (בן-גוריון, דיין, אולמרט ועוד) שהפקירו חיילים ואזרחים - למאות ולאלפים, אזי לוחם אחד אינו משמעותי.
עם פושע אחד ניתן לטפל, אך בפשעים גדולים בהם מעורבים פושעים רבים, אין מה לעשות.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
ברק כפה את פינוי קבר יוסף
  חשדנית   31/05/13 16:00
למרות שבהסכמי אוסלו קבר יוסף היה אמור להיות בשליטה ישראלית מלאה.
לאירועים בקבר יוסף קדמו ניסיונות של צה"ל, בהוראת ברק, לפנות את האזרחים והחיילים שישבו שם, בהסכמה ובדרך 'שקטה'. אבל, לצעד הזה קמה התנגדות עזה של ראשי המתנחלים, ולכן ברק בחר באפשרות של עימות פיזי (לפי דעתי זה תוכנן ביחד עם הרשות הפלסטינית) כדי שבעקבותיה יוכל לפנות את הקבר מיהודים, לתמיד.
זה הצליח לו. עובדה שגם כיום כל ניסיון להגיע אל קבר יוסף להתפלל שם, מטורפד ע"י צה"ל והשלטונות למרות שכולם כבר התפכחו מאוסלו.

הסיבה להתנהלות הזאת, בדיוק כמו בהתנהלות של 'רשעות הכותל' היא לגרום לביזוי המקומות המקודשים ליהודים, כחלק מהמגמה של הסמולנים להעביר את היהודים על דתם.

כתוב תגובה ל- חשדנית
להעביר את היהודים על דתם ו....
  איריס כהן   1/06/13 21:54
לזנב בהם את הנחשלים ,לעודד את הבחורים למשכב זכר ואת הנשים לעסוק בזנות (ראו כתבה בידיעות אחרונות -שבע ימים -הפרקליטות מונעת הגשת כתבי אשום נגד נשים העוסקות בסרסרות לזנות ) התקשורת עסוקה בלהשמיץ את החרדים והמתנחלים ולעומת זאת להפוך את הגאים והגאות לגאוות האומה , פרס הרשע יחד עם קרי=עמלק - ממשיכים בנסיונותהים למכור את הארץ למחבלים ולחמש אותם ,ומחלישים את כח העמידה של חיילי צה"ל -על ידי קשירת ידם - ומעל הכל בראש כולם עומד סמרטוטון עלוב -בנג'מין נתאי שמה שחשוב לו זה לעופף לו במיטה עם שרל'ה בחצי מליון שקלים !! לישועתך קיווינו ה' !!!!!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
לחשדנית
  איריס כהן   1/06/13 22:00
למה את מתכוונת בעניין "רשעות הכותל " וכיצד הם גורמים לבזוי המקום הקדוש ?? אנא פרטי מה כוונתך !!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
לאיריס, אלה הן "נשות הכותל"
  חשדנית   2/06/13 01:56
שרוצות להתפלל עטופות בטלית במתחם הכותל. קראתי להן "רשעות" במקום "נשות", היות וכל המטרה שלהן היא לבזות את המקומות הקדושים ליהודים ולהפוך אותם ליעד להתקפות ולסיכסוכים
כתוב תגובה ל- חשדנית
לחשדנית תודה ,חשבתי שהתכוונת
  איריס כהן   2/06/13 10:21
לרשות הכותל ,(כמו רשעות השדור -רשות השידור) מפני שגם בכותל ,שלא לדבר על הר הבית ,מאפשרים לבזות את היהודים המגיעים להתפלל למשל יחס מחפיר מצד השוטרים הערבים שם כלפי היהודים !!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
אכן לבלעם דמית...
  רואה נכוחה   31/05/13 18:35
כתוב תגובה ל- רואה נכוחה
7
היה גם לינץ' מתוקשר ברמאללה
  לפני חומת מגן   31/05/13 12:50
אורי, אלמלא הרציחות האכזריות ומתוקשרות שביצעו הערבים המוסלמים ב_שבויים_ ישראלים: מדחת יוסוף ושני היהודים שגולגלתם רוקנה ממח ברמאללה (יש תמונות), יתכן שחומת מגן לא היתה יוצאת לדרך. הנסיגה מלבנון באה: א. אחרי שצהל מעולם לא ניסה להתמודד עם החיזבאללה, אלא לספוג בשקט. ב. כפי שכתבתי באחרונה, כדי להעמיד את הרש"פ במבחן והתוצאה הינה רציחות השבויים המתוקשרות. תאשים את מנחם בגין(קמפ דויד), יצחק שמיר(מדריד) ובנימין נתניהו(מדריד וחברון) שנתנו לערבים וכמובן את שמעון פרס, ולא את מי שנמנע מלהציל את האויב מפראותו שלו עצמו. כל הפרעות שערכו הערבים ביהודים טרם הסכם מדריד הקדימו את עידן הטלביזיה. אלמלא ישראל נשכבה על גדר חינוך המערב, היינו עד היום שומעים על "אצילות" עמי ערב, שמעולם לא תרמו דבר וחצי דבר לאנושות. DIOPHANTUS שהמציא את האלגברה אל היה יווני ולא מוסלמי והאלקסנדריה בה חי היתה מן הסתם זו האיטלקית רווית העתיקות ולא זו המצרית דלת העתיקות.
כתוב תגובה ל- לפני חומת מגן
ליקויים ותוצאות טובות
  אורי מילשטיין   1/06/13 07:10
באופן דיאלקטי, לאירועים פגומים יש לא אחת גם תוצאות טובות. דוגמא דרמטית לכך היא התפקוד הגרוע של הפיקוד הישראלי העליון במלחמת ששת הימים ובייחוד של יצחק רבין, שדווקא הועיל לסיים את המלחמה בתוצאות מצוינות. אבל כשלא חושפים את הליקויים וממילא אין מפיקים את הלקחים, משלמים במחיר של מלחמת יום הכיפורים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
8
"המרכז לחקר תורת המערכה"
  חשדנית   31/05/13 13:07
ציטוט ממילשטיין:

את שנת 2000 הגדיר צה"ל כ"שנת המוכנות", כחלק מפעילות וירטואלית אינטנסיבית של צה"ל, שהנפיקה מושגי צבא ולחימה חדשים, במגמה לתעל את פעילות צה"ל למציאות האסטרטגית, כפי שהבינו ראשי צה"ל את מהלכיו של אהוד ברק: "מניעת חיכוך", "השתבללות", "מגרוש", "הרב"ט האסטרטגי", "החייל הדואלי", "המנהרה להסדרי קבע", "עיצוב המציאות", "הכלת העימות".

כל המושגים האלה נולדו ב'מרכז לחקר תורת המערכה' של שמעון נווה ודב תמרי, ותפקידם היה ליצור אוצר מילים חדש בתוך המערכת הצבאית, כחלק בלתי נפרד מהתכנית לסרס את צה"ל לאור הסכמי אוסלו.

עוד ציטוט (מתוך הערה 6):
"מושגים אלה פותחו במרכז לחקר תורת המערכה, שהקימו ב-1995 וניהלו תת האלופים שמעון נווה ודב תמרי. אחד מלקחי מלחמת לבנון השנייה היה שרוב מפקדי צה"ל אינם מבינים את המושגים האלה, ואי-הבנה זאת הייתה אחד הגורמים לתפקודו הלקוי של צה"ל באותה מלחמה. המרכז פורק עקב דווח ביקורתי של מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס שמתח ביקורת על כך שתורת המערכה לא הועלתה על הכתב ועל אי-סדרים בניהול המכון."




כתוב תגובה ל- חשדנית
הפרדוקס של המרכז
  אורי מילשטיין   1/06/13 07:17
המרכז לחקר תורת המערכה נבע מן התובנה שיש להגביה את הרמה האינטלקטואלית של מפקדי צה"ל. תובנה זאת כשלעצמה היתה מבוססת והיא עדיין מבוססת. אבל הביצוע היה לקוי כי גם המחליטים וגם המבצעים היו ברמה אינטלקטואלית נמוכה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
צריך גם כישרון מולד
  יואל קורנבלום   2/06/13 19:50
אנשים ללא כישרון מולד לנושא מסויים לעולם לא יהיו עילויים באותו שטח. בנוסף אנשים עם כישרון מולד הם בדרך כלל חלשים בניהול ולכן הם צריכים עזרה בניהול המערכת בה יש להם כישרון. לכן אפשר ללמוד הרבה דברים וזה עוזר מאד ללא ספק אבל כשנתקלים במשהו חדש אותם חסרי כישרון עם השכלה לא נותנים תשובה מהירה בזמן אמת וכאן הם נופלים וגם המערכת בה הם נמצאים סובלת מזה. אנשים עם כישרון מולד בדרך כלל מסולקים כבר בהתחלה מכיוון שהם מנסים לשנות סידרי בראשית במערכת בהם הם פועלים וזה מצטייר כסיכון לאותם חסרי כישרון מולד באותה מערכת. לכן הבינוניות שולטת ולא משנה כמה ילמדו, עילויים לא יהיו מזה. אורי אתה יכול לקחת את עצמך כדוגמא. יש לך את הכישרון והאומץ להציג דברים כהוויתם ואתה מודר. כל זאת כי אתה מצטייר כסכנה לאותם אילו יסרי הכישרון שנמצאים במערכת שמספרים לנו כל מיני סיפורים ומיצרים אגדות שונות ולמעשה הם מפחדים ממך. לכן זאת הבעיה בכל מערכת אם בהיסטוריה או בהנדסה או בחקר התנ"ך, בעצם בכל מקום.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
9
בחייך אורי...
  רמי ש.   31/05/13 13:52
אין שום הפתעה, אין שום השתוממות מצידי.
מי שהכיר את צה"ל באותם שנים ראה צבא עייף ובעיקר מבולבל ש-ה-ו-כ-ו-ו-ן א-י-ד-י-א-ו-ל-ו-ג-י-ת לאוסלו ע"י הפוליטיקאים.

קצינים בכירים הפכו לפוליטיקאים (איך רצית שהעם ייתיחס לתמונה של הרמטכ"ל בבגדים אזרחיים יושה על חוף ים עזה עם פלשתינאים ?)

ואוי לו לאותו קצין שלא נשבע אז אמונים לאוסלו.
זוכר אני את עצמי יושב בתרגיל מנומנם אחד ומתווכח עם קצינים נוספים שראו את השלום בפתח, אף אחד לא שאל שאלות רבים התקרנפו.

בחיל האויר המהולל קמו שנתיים לאחר אותה תחילת אינטיפדה קבוצת טייסים (פוליטיקאים) סרבנים שהתמרדו כנגד הצורך לסיכולים ממוקדים, (בעצם זה היה רק תירוץ העצומה שלהם הייתה פוליטית, אכזבת אוסלו שיבשה את דעתם)

לו היינו מדינה מתוקנת הייתה מוקמת וועדת חקירה לבדוק את השפל שאליו ירד אז צה"ל.
כתוב תגובה ל- רמי ש.
ועדות חקירה
  אורי מילשטיין   1/06/13 00:33
רמי, כל ועדות החקירה עד היום היו מורכבות מאנשים שלא נבינו את הנושא ושרתו את אחד הצדדים
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
10
חיים'קה צודק, יש לבחון את
  ב_שמואל   31/05/13 14:00
חיים'קה צודק, יש לבחון את האירועים מזווית ראייתו של הגורם האחראי על האירוע. בכל מצב קריטי חשוב שהמנהיג יהיה בעל עצבים רגועים, כזה שמעדיף - בשיקוליו - את האינטרס החשוב ביותר. אם אהוד ברק היה מאבד את עשתונותיו, הוא היה מפעיל מהלך קל ונוח, פשוט לביצוע וקל להתמודד מפני ביקורת. מהלך זה, כמובן, הוא הכנסת כוחות של צה"ל לחילוץ הלוחמים.
ברק ידע שכניסה לחילוץ לוחמי הקבר יחייב פגיעה במספר (מצומצם) של פלסטינים (יברחו בטרם יטבחו) והחרבת שכונה מגורים פלסטינית (ללא שום פגיעה בחיילי צה"ל, אין שום אפשרות שחייל צה"ל היה ניפגע במהלך רחב הקף של חטיבה וחצי בסיוע של שתי פלוגות שריון ועשרה מסוקים).
מטרתו החשובה יותר מאשר הצלת חיי החיילים (יש לזכור את הפקרת מאות חיילים בתעלה ע"י דיין) הייתה להתגבר על המכשול הזה, בתהליך להקמת מדינה פלסטינית (בתהליך הושקעו משאבים ישראלים ענקיים ובמיוחד משאבים אירופיים ואמריקאים שחייבו את נאמנותו של ברק אליהם)
לו צה"ל היה מנצח (בקבר יוסף) את הפלסטינים, הם היו חוזרים למצב של מי שזקוקים לשקם את גאוותם הצבאית (כמו המצרים שעבור שיקום גאוותם הצבאית, דיין הפקיר את חיילי המוצבים) ונירתעים מ"השלום" עד לשיקום, כלומר עד לניצחון כלשהו אחר - על צה"ל.
לכן, לדעתי (וכך כנראה - גם דעתו של חיימקה, בהבדל קטן בינינו, שאני חושב שברק במעשהו הזה, בגד בלוחמים, ואילו חיימקה - כשמאלני - תומך בכל פשע ובלבד שזה יקדם את האינטרס השמאלני) אין המקרה מלמד על יכולתו של צה"ל או מפקדיו או על שיטות הניהול של הצבא.
הבעיה שלנו, אזרחי מדינת ישראל, היא בכך שגייס חמישי פועל בקרבנו למען ארגונים נאו נאצים (ארגונים ל"דמוקרטיה" הממומנות ע"י הקרן על שמו של הנאו נאצי פורד, שהיה אחראי על פרסום ספרו של היטלר) ומשפיעה מאד על המדינה (והעולם) באמצעות נוכלים בשכר ובחינם, שמטרותיה לשלוט בבני האדם בשיטות חכמות אך עם אותן כוונות כשל הגרמנים והרוסים בימי ה"זוהר" שלהם.
לכן, חפש את האינטרסים ותדע מדוע הדברים קורים, רק כך תוכל לנסות לרפא את המחלה.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
דמם של אחרים הוא זול
  חסר מוסר שכמוך   31/05/13 14:38
כתוב תגובה ל- חסר מוסר שכמוך
אכן דמו של יוסוף זול מאד לברק!
  זה כותב מילשטיין   31/05/13 15:06
זאת בדיוק ההאשמה של מילשטיין - שאתה רק מחזק המגיב ב_שמואל. ברק ראה בזול את דמו של מדחאת יוסוף - וזה בדיוק האירוניה המרה שבה מכונן המגיב ב שמואל על הפקרת החייל למען מטרות פוליטיות נלוזות. אני בטוח שגם אתה מבין זאת - ואתה דמגוג שמאלני מובהק אם אתה תוקף את ב שמואל.
כתוב תגובה ל- זה כותב מילשטיין
צדקת, תודה
  ב_שמואל   1/06/13 22:19
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
11
שבחים ובקשה לד"ר מילשטיין
  חייל זקן   31/05/13 14:34
שאפו על המאמץ הסיזיפי. אם יש ברשותך חומר נוסף הנוגע לקבלן הבריחות, גנץ, ולמומחה לייעול על ידי קיצוץ באימונים, יעלון, זה הזמן להציגו, כאשר הם עדיין בעמדות השפעה.
כתוב תגובה ל- חייל זקן
לבד ובודד במערכה
  אורי מילשטיין   1/06/13 07:27
תודה על המחמאה.

בארכיון מלחמות ישראל ממוחשב שלי מצויים כעשרים אלף ראיונות מתומללים ושבע מאות קלסרים של מסמכים. היום בשעה שמונה בערב בערוץ 2 יהיה דיון על ירושלים במלחמת ששת הימים שבו אשתתף ושם יתגלו מסמכים אחדים חדשים הנמצאים ברשותי.

אבל לצערי אני לבד ובדד במערכה מזה שנים רבות ולא רק שלא עלי המלאכה להשלים אלא שאיני מסוגל לכך. מי שמבקש למצות את הפוטנציאל צריך להשתתף במאמץ.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
שיוויון בנטל
  חייל זקן   1/06/13 10:27
מרשים. דרך אפשרית היא להפוך את החומרים שלך לפרוייקט של קוד פתוח, משהו בסגנון של ויקיפדיה.
כתוב תגובה ל- חייל זקן
12
מדחת אינו קיבוצניק ולכן
  דמו הפקר   31/05/13 15:15
מדחת אינו קיבוצניק, במ"לים, ולכן דמו הפקר חנן וייס
כתוב תגובה ל- דמו הפקר
זאת אחת הסיבות אך לא היחידה
  אורי מילשטיין   1/06/13 07:51
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אם היית אומר שקיבוצניק לא
  ב_שמואל   2/06/13 10:50
אם היית אומר שקיבוצניק לא מגיע לסיטואציה כזו, ניחא. אולם להגיד שברק פעל באופן שפעל רק משום שהלוחם היה דרוזי, זו טענה לא סבירה - עלי.
לדעתי, ברק פעל כפי שפעל, משום שהעדיף את רוח "השלום" על פני חייו של לוחם. לו ברק היה פועל אחרת, הוא היה ניפגע מחבריו בשמאל, ובמיוחד מהגורמים שמממנים את משכורתם המושחתת של רבים בשמאל (ובימין)
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
13
יהרג ובל יעבור, האמריקאים
  אינם מפקירים שבוי   31/05/13 15:21
יהרג ובל יעברו...האמריקאים אינם מפקירים שבויים... במלחמת המפרץ הוחזרו צוותי בעלות הברית שבשבי בתוך 3 חודשים...סאדם קיבל שוחד.... השוחד שקיבל סאדם חוסיין, נתפס עם תפיסתו... חנן וייס
כתוב תגובה ל- אינם מפקירים שבוי
14
בג"צ סירב להקמת ועדת חקירה
  חשדנית   31/05/13 15:23
הסמולנים שמרכיבים את בית המשפט העליון סירבו להקים ועדת חקירה לבדיקת הפקרתו של יוסוף מדחאת. כנראה גם הם לא רצו להפריע ל'תהליך השלום'....

מתוך:
haaretz.co.il

"קביעת הוועדה לא סיפקה את בני משפחתו של מדחת יוסף, שטענו כי שיקולים זרים מנעו מצה"ל להיכנס לשכם. לטענת כמה מבני המשפחה, הרמטכ"ל מופז אמר באוזניהם, שברק מנע את הפעלת תוכנית "כותונת פסים" בשל חששו מפגיעה בתהליך השלום - טענה שברק מכחיש בתוקף. יחד עם תנועת "אכפת" שהוקמה בעקבות הפרשה, עתרה המשפחה לבית המשפט העליון, בדרישה שיורה לראש הממשלה להקים ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת האירועים והמניעים לקבלת ההחלטות. אולם בית המשפט דחה את העתירה. בפסק הדין נכתב, שבית המשפט שוכנע ש"לפני מפקדי צה"ל... עמדה דילמה מבצעית ולא ערכית, בבואם לשקול הדרך המהירה ביותר לחילוץ המנוח". בג"ץ שיבח את התחקיר הצה"לי וקבע כי לא היה פגם בשיקול דעתו של ראש הממשלה, כשהחליט להסתפק בתחקיר מבצעי."
כתוב תגובה ל- חשדנית
ממש מפתיע שבית המשפט תיאם
  דידה   31/05/13 17:30
מהלכיו עם שלטון השמאל לכן הפסיקה העלובה אחת מיני רבות בימי "הגאון" תות אנך ברק הלו הוא אהוד. "והגאון" השופט אהרון ברק. את התוצאה בבית המשפט הפתיעה?
כתוב תגובה ל- דידה
15
ברק לא שילם את מחיר ההפקרה:
  חשדנית   31/05/13 15:33
גם היום, עשר שנים אחרי הקרב, האירועים לא מרפים מרבים מהלוחמים, המתארים את ששת ימי הלחימה כ"גיהנום". הם הצטופפו בעמדות הצרות שהתפוררו משעה לשעה מאש הפורעים. כמה מהם נכוו משריפות והתפוצצויות של תחמושת. לפחות פעמיים הם כיבו את מדיהם הבוערים באמצעות שתן, לאחר שהמים נגמרו והמטפים התרוקנו. לילות רצופים ללא שינה עברו עליהם בפחד ודריכות מוגברת, בימים הם ירו לכל עבר. חלקם עוד זוכרים את פני הפלסטינים שהרגו מטווח מאוד קרוב.

"מאז אני שרוט. אני לא רוצה ללכת לעשות בדיקות נפשיות שיוכיחו את זה, כי אני לא רוצה מהם כסף, לא נכות ולא כלום. הם הזניחו אותנו פעם אחת ומבחינתי בזה נגמר איתם הסיפור", אומר ארקדי שנדרוביץ, בן 33, שלחם בקבר לצדו של מדחת יוסף. הוא הוחלף כעבור יומיים, אך חייקוב מספר בדו"ח כיצד שנדרוביץ התעקש להתנדב ולחזור לקרב עם חברו ליאוניד קטוראי, בסבב הלוחמים האחרון שהיה בקבר עד הפינוי. "מאז האירוע, אין לי כל רגש כלפי מוות או הריגה. אני בוכה לפעמים. אני יכול להיות אטום לגמרי במשך ימים ואז להתרגש מכל דבר. אני חולה", הוא מספר. "יש גבול לכמה אדם יכול לפחד. בקבר כנראה שפחדתי בשביל כל החיים. מאז, אני לא מפחד מכלום. אין לי בעיה להרוג ואין לי בעיה למות בכל שנייה. אני חולה - אני יודע את זה ואני מחזיק מעמד. הפסדנו במלחמה שלנו, איבדנו חבר. בסוף קיבלנו ציון לשבח אבל הוא תלוי אצלי היום בשירותים".

רוב הלוחמים שהתראיינו לכתבה מעידים על מצב נפשי דומה. חלקם חוזרים אל הדברים רק לקראת יום השנה למותו של מדחת, או במפגשיהם הנדירים. כדי להימנע מהזיכרונות האלו, הפסיק אולג בורטניק, בן 31, את קשריו עם רוב חבריו הלוחמים, "רק ככה אני כמעט שלא חוזר לזה", הוא אומר. אחרים חווים את האירועים באופן יומיומי. "כבר עשר שנים לא ישנתי אפילו לילה אחד. לפעמים אחרי כמה ימים רצופים ללא שינה אני מתמוטט למיטה, אבל בדרך כלל לא מצליח להירדם", מספר פיני אוזן, בן 31 מנתניה. "נתנו לי עשרים אחוזי נכות, 600 שקל בחודש", הוא מספר. הוא טוען שחייו נהרסו בשל הטראומה שחווה בקבר. הוא מתגורר בבית אמו ואינו מצליח להתמיד בשום מקום עבודה יותר מכמה חודשים. "אני מרגיש שהוזנחתי על ידי המערכת. איבדתי את האופטימיות בחיים, איבדתי את הכוח להיאבק".

הבמאית יעל קיפר-זרצקי, שפגשה לפני כשש שנים רבים מלוחמי הקבר לשם הכנת סרטה התיעודי "בקבר יוסף", הבחינה במצוקות שעלו בהם כבר אז. "הם היו חבוטים והרגישו זנוחים על ידי המערכת", היא מספרת. קיפר-זרצקי שומרת עם כמה מהם על קשר רופף, ומספרת כי "תחושת הפספוס, שהאחראים לא שילמו את המחיר על מה שקרה, והנפגעים לא זכו לטיפול הראוי, לא מרפה מהם".

עוד מעידים מספר לוחמים כי הם משתמשים באופן קבוע בכדורי שינה ובמגוון תרופות פסיכיאטריות, בעיקר לטיפול בחרדה ודיכאון. כמה מהם אושפזו בבתי חולים פסיכיאטריים ואובחנו כהלומי קרב. אחד מהם מעיד, שכל לילה הוא נכנס למפת העולם בגוגל-ארת', נוסע על נתיב החילוץ, ומנסה להבין למה זה לא עבד.

מקור:
haaretz.co.il
כתוב תגובה ל- חשדנית
16
מחקרך הוא לא מחקר סנסציוני
  אלברט שבות   31/05/13 15:54
מחקרך הוא לא סנסציוני ד"ר מילשטיין, מחקרך הוא מחקר מדעי המגובה בעובדות חד-משמעויות ואתה מציג את העובדות האלו ולאחר מכאן מנתח אותן וזהו בדיוק מחקר מדעי. המונח "סנסציוני" בעידן שלנו משמש עיתונים צהובים הניזנים מכתבות סנסציוניות הנשענות על צלמי פאפראצ'י. אינני יודע הרעיון של מי היה להציג את מחקרך ככזה, אני משער שמערכת העיתון News1 בחרה במונח הזה משיקולי רייטינג, ואם כן היא משכה אולי קהל קוראים זמניים לאתר אך קיבעה את התדמית הסנסציונית שאנשים אפלים מנסים להדביק לך מזה זמן, והינה אתה מספק להם את חלומם הרטוב ומעיד על עצמך כהסטוריון סנסציוני שבסך הכל מחפש לעורר רעש. טוב תעשה אם תוריד את המילה הזאת המככבת בראש הפרקים. עוד הערה אודות השם מדחת יוסף. אני גדלתי במדינה ערבית ולמדתי באוניברסיטה ערבית ואין בערבית השם "יוסוף"- לא כשם פרטי ולא כמשפחה, האות ו' שהוכנסה לאחר ס' היא טעות ישראלית בהיגוי סנסציוני, על כן טוב תעשה אם תבקש לאלתר לתקן את השם מיוסוף ליוסף.
כתוב תגובה ל- אלברט שבות
סנסציוני
  אורי מילשטיין   1/06/13 07:59
אכן הביטוי "סנסציוני" נועד למשוך קוראים רבים. לגופו של עניין אין הביטוי סותר את מדעיותו. דוגמא להבדיל, הפרסומים של אלברט אינשטיין ב-1905 היו סנסציוניים וגם מדעיים.

ואשר לתדמיתי, אין היא תלויה בביטוי זה הוא אחר אלא במחקרי ובפרסומי ובנכונותי במשך הרבה שנים להתמודד עם כל הממסדים ולשלם מחיר אישי כבד.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
17
לאורי מילשטיין: חבל שאתה
  דידה   31/05/13 17:00
מקיז את זמנך על מנת להשיב לאסופת רמשים חסרי חוליות עלובי חיים.אינני יודע אם הם מגיבים מטעם (קרוב לוודאי) אך אני יודע שהם דומן אנושי.
כתוב תגובה ל- דידה
אני מנצל אותם כהרמה להנחתה
  אורי מילשטיין   1/06/13 08:36
דידה, מבהיר ומפרט את הנושאים שבהם דנים הפרקים. אכן זמני יקר אך חלק מן המפעל הוא העברתו לציבור הרחב.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
18
מדחת יוסוף ז"ל
  שמ   31/05/13 17:21
למשפחתו של מדחת יוסוף ז"ל-למרות השנים שעברו,התיסכול והכעס כנגד "המחדלטורים" לא שככו.הממשל הישראלי מוכן ככל הנראה רק למלחמות הגדולות,למלחמות "הקטנות" אין לו זמן ולא שווה לו להטריח עצמו בגינן. חלק מהמגיבים פשוט מכוערי נפש ולכן מקשקשים בעניני פוליטיקה בעוד שמה שצריך להטריד מאוד את מכוערי הנפש שיש להם ילדים ןנכדים כמו לשאר אזרחי המדינה, יהודים,דרוזים,ובני שאר העדות,זו הקלות הבלתי נסבלת שבה מפקירים "מנהיגי העם", עאלק,את ילדינו,ומדחת היה אחד מילדינו,אחד משלנו, וההזנחה של מדחת ז"ל יכולה לקרות לכל אחד מאיתנו שילדיו משרתים בצה"ל. המאמץ המיוחד שאתם מפעילים כדי לגונן על "המחדלטורים" מאוס. לא סתם נחלנו כשלונות צבאיים כאשר הרשינו ל"מחדלטורים" להמשיך ל"הנהיג" אותנו עם הרקע האישי והאנושי שלהם.
כתוב תגובה ל- שמ
אני מסכים אתך
  חייםק'ה   31/05/13 19:09
חיינו וחיי חיילינו הם כלי משחק בידי מדינאים מטורפים שמעדיפים מלחמה על פני הסכם שלום. אילו היינו חותמים על הסכם שלום עם סאדאת ב 1972 היו נחסכים חיי אלפי אנשים. אילו בגין לא היה מתנפל על לבנון היו נחסכים חיי עוד אלפים רבים. אילו היינו משכילים להגיע להסכם עם הפלשתינאים היו נחסכים גם חייו של יוסף מדחת.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
אילו פתחנו אנו במלחמת 73
  GT   31/05/13 21:23
אילו גולדה ודיין לא היו מחליטים להפקיר מאות חיילים כדי ש"לא יגידו שאנחנו התחלנו" המלחמה ב-1973 היתה נראית אחרת.
כתוב תגובה ל- GT
עוד הוזה בהקיץ...
  חשדנית   31/05/13 21:33
הפלסטינים הרי אומרים במפורש ובכל כלי התקשורת שמטרתם לחסל את מדינת ישראל. לא פשרה ולא שטחים. חיסול המדינה היהודית. כולם כבר מבינים את זה, אבל רק חיימקה וחבריו הסמולנים הפנאטים עדיין בשלב ההכחשה. קשה להם להתעורר בבוקר עם הידיעה שהחברים הפלסטינים שלהם רימו אותם וערפאת-האליל התורן שלהם הולך אותם שולל...

כתוב תגובה ל- חשדנית
מדינאים
  עובר אורח   1/06/13 08:47
אכן דיין כבר הכריז אז: "טוב שרם אל שייך בלי שלום מאשר שלום בלי שרם אל שייך", ואם גולדה היתה מדינאית ולא פוליטיקאית קטנה, היינו מגיעים להסכם שלום עם מצרים כולל חלוקת סיני בינינו, התוצאה של רדידות המנהיגות: מלחמת יום כיפור, מעל 2500 הרוגים, עשרות אלפי פצועים ללא סיני (אפילו בלי טאבה) ועם חוב לאומי אדיר לאורך שנים לארה"ב על הנשק והתחמושת שקיבלנו כדי להציל את המדינה, ובגין? אשר חשב כי הוא יעשה סדר חדש בלבנון, כמה זה עלה לנו ? ו"המצביא הדגול" אריק שרון בכמה ההרוגים הוא עלה לנו עם ה 40 ק"מ שלו? מנהיגות עלובה. אגב , זה לא שונה גם היום, חצי מליון דולר ל קלינטון מ קרן קיימת לישראל, "מיטה מעופפת " ל"קיסר ולאשתו" , הזמנת מקורבים לטיסה לסין במקום השרים הרלבנטיים, כך ש "סדנא דארעא חד הוא" רק הנושא מתחלף
כתוב תגובה ל- עובר אורח
בן גוריון לעומת גולדה מאיר
  אורי מילשטיין   1/06/13 09:15
איומים על מדינות, קיימים, מתרבים ומשתכללים ללא הרף, אך לא תמיד הם ניכרים לכול. תובנת האיומים האלימים על המדינה מובנית ומובנת לאינטליגנציה הפוליטית ואיכותה היא פרמטר מרכזי להבדיל בין מדינאים לעסקנים כמו בין ראש ממשלת בריטניה בזמן מלחמת העולם השניה וינסטון צ'רצ'יל לבין קודמו בתפקיד נוויל צ'מברלין או כמו בין דוד בן גוריון לגודלה מאיר. דוד בן גוריון שהיתה לו תובנת האיומים האלימים על המדינה ידע להעריך את אישיותו של צ'רצ'יל וכתב לו: "הצלחת לא רק את חרויותיהם ואת כבודם של בני עמך".
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
עובר אורח מקשקש קשקוש גמור
  הבורות היא מחלה   1/06/13 16:24
על "פיספוסה" של גולדה הסכם שלום עם סעדאת


1. כבר לאחר מלחמת ששת הימים, פחות מעשרה ימים לאחר הנצחון הגדול , החליטה ממשלת אשכול בהחלטה מ- 19 ליוני 1967 - כי תמורת שלום אמת היא תחזיר את כל סיני ורמת הגולן.

2. על הצעה זו כתב אחד מהיונים המובהקות ביותר בפוליטיקה הישראלית, אבא אבן ז"ל בזכרונותיו, כי הצעה זו למצרים הייתה חסרת תקדים מאז ומעולם.

3. אך הסתבר כי שום עמדה של אשכול (וגולדה אחריו), שהייתה פחות מכניעה למצרים לאחר מלחמת ששת הימים, בהתשה ולפני מלחמת יו''כ, לא הייתה מונעת את מלחמת ההתשה ומלחמת יו"כ שבאה אחריה.

4. על החלטת ממשלת אשכול מ- 19 ליוני 1967 השיבו המצרים בוועידת חרטום שלאחר מלחמת ששת הימים את ההצהרה: לא שלום, לא משא ומתן ולא הכרה, מה שנלקח בכוח, יוחזר בכוח - ונשארו דבקים בעמדה זו.

5. ולא רק בהתשה מדובר, כאמור חוגי שמאל בארץ מהסביבה של איתן המציאו זה מכבר בלוף גס כנגד גולדה, כי היא דחתה הצעות שלום של נאצר - ובכך הביאה עלינו את מלחמת יו"כ.


6. נחום גולדמן שתיווך זמן מה עם המצרים, כתב לפני מותו, כי לא היו שום הצעות מצריות קונקרטיות ורציניות לשלום עם הישראלים והדרישה של סאדאת ב-1971 הייתה:

הסכם אי לוחמה עם ישראל (ולא שלום ! ! !) וזה רק אחרי אחרי שישראל תעשה את הצעדים הבאים:

א-נסיגה מלאה מכל סיני.

ב-נסיגה מלאה מרצועת עזה.

ג-נסיגה מלאה מהגדה המערבית,כולל מזרח ירושלים.

ד-נסיגה מלאה מרמת הגולן.

ה-פתרון בעיית הפליטים ע"י החזרתם.

7. גנרל גמאסי כותב בזכרונותיו כי הפצת אווירה של ניסיונות להגיע לפשרה עם הישראלים, היו חלק בלתי נפרד ממסך הערפל שיצרו המצרים סביב ההכנות למלחמה שבאה מאוחר יותר מלחמת יו"כ אותה הכינו משך שנים.

8. רק לאחר שהמצרים "החזירו את כבודם האבוד" ע"י יציאה למלחמה, הם היו מוכנים לעשות הסכם פז מבחינתם ואנו קבלנו שלום קר.
כתוב תגובה ל- הבורות היא מחלה
עובר אורח, אינך יכול
  ב_שמואל   2/06/13 11:42
אינך יכול להתייחס לכשלונות בלי להתייחס לתחילתן. כידוע לך, קורבנות רבים יותר מאשר בשאר מלחמות ישראל היו במלחמת העצמאות. כן, אותה מלחמה מיותרת שהייתה נחסכת לו בן-גוריון ואנשיו היו ממתינים עד שהערבים היו מאשרים את הקמת מדינת היהודים (אועד בוא המשיח). אבל השמאלנים העדיפו לא להמתין ולצאת בהכרזת הקמת המדינה כנגד כל הגיון ואחריות כלפי אזרחי המדינה.
מה אנחנו למדים מהמצב בו בן-גוריון מפקיר את חיי הלוחמים ואזרחי המדינה שבדרך? שעבור מטרות פוליטיות, ניתן לשלם במחיר בני אדם.
השאלה היא, עד כמה מותר למנהיג להפקיר חיי אדם? שהרי משה דיין הפקיר את מאות לוחמים בתעלה, מתוך כוונות להגיע להסדר שלום שימנע - בעתיד - מלחמות ומותם של לוחמים רבים אחרים.
גולדה הייתה ראש ממשלה מעולה, היכולות שלה לנהל את המדינה הוכחו (למרות שהיא הייתה שנואה על השמאל בגלל היותה בעלת רגש חזק לעם היהודי). את נושא הבטחון היא היטלה על מומחים ברמה הכי גבוהה שהייתה באותם הימים. אולם, היא לא יכלה להיות אחראית על העובדה ששר הבטחון בגד בה ובעם ישראל. ולכן, אין התוצאה במלחמה הזו, מלמדת על כשלונה האישי של גולדה (אלא של השב"כ שלא מנע פעילות של סוכני זרים ולא התריע מפני האדם המושחת הזה)
בגין הסכים ל"שלום" בתנאים של כניעה. בשום הסכם שלום בעולם, אין המפסיד במערכה והגורם למלחמה - יוצא נשכר יותר מהמנצח. דבר זה מלמד על בגין שנפל בפח של שר החוץ (מפתיע אך זה אותו אדם שרימה את גולדה, גם הפעם זה אותו בוגד. איך זה, שהנבל הזה הימשיך את בגידתו? פשוט מאד, זה נעשה באותו אופן שפרופ' היס שפוטר פעם אחת ובכל זאת לאחר שנים התברר שיש צורך לפטרו בשנית ועד היום הוא עדיין מנהל את המכון הפתאלוגי)
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
שמואל, מילים כדורבנות.
  חשדנית   2/06/13 13:45
כמה עצוב לגלות פעם אחר פעם שהגיבורים שכל כך הערצנו הם לא יותר מאשר נוכלים אנטישמים גנבים ובוגדים ברמה בינלאומית. כך היה עם משה דיין בעל הרטייה, וכך עכשיו עם ברק בעל הצל"שים...שניהם 'עשו לביתם' על חשבון הגוויות שהשאירו מאחור
כתוב תגובה ל- חשדנית
תשובה ל"בורות היא מחלה"
  עובר אורח   2/06/13 22:54
כאשר יש תקלה, הכתובת אינה ה ש.ג.(מה שמקובל) או לשכת ראש הממשלה (אנונימוס ) או מישהו(שר שהוא גנב עתיקות למשל ) אשר ניכל את... , בתגובה ל "בורות היא מחלה", זה בכלל לא רלוונטי אם גולדה היתה שנואת השמאל או אם דיין רימה אותה, התוצאה הסופית היא ההרוגים הפצועים מוכי הלם הקרב וכל האחרים הפגועים, כל הקישקושים וההתפתלויות לא ישנו את האמת הראש הוא האשם!. כנ"ל בעניין בגין, הוא היה האחראי על מלחמת לבנון ועל התוכנית "לסדר חדש" שם, גם תוצאת הפלופ הזה ידועה, ובנוסף, המו"מ "המוצלח" של שלום עם מצרים, בו הוא וויתר על כל סיני, הכתרים והכשלונות ייזקפו לזכותו ולא לחובת שרים או גנרלים למיניהם אשר לחשו על אוזנו, הוא היה האחראי והוא זה אשר צריך (היה) לתת דין על מעשיו. ובעניין מדחת יוסף ז"ל הפצע הזה לא יישכח וישאר לדראון עולם לחובת האחראים ואני מקבל את דבריו של שאול מופז כי הטעויות שנעשו שם היו נוראות. וראה זה פלא אותם מפקדים של אז הם הרמטכ"ל של היום, ומה אומר החייל: אם זורקים עלי אבנים, אני בורח, כי יותר טוב לברוח מאשר לעמוד לחקירת מצח, הריקבון מתחיל ( כמו אצל הדג ) מהראש. אגב הריקבון ב"ראש", יש איזה שינוי? "מיטה מעופפת" במאות אלפי שקלים, הוצאות ענק על הבית הפרטי, היתממות בכנסת כאילו אין גרעון של 40 מליארד שקל, הרמאות והשקר נמשכים כאילו כלום, ורק כתבני החצר בדמות "הבורות היא מחלה" ממשיכים לתעתע ולבלבל .
כתוב תגובה ל- עובר אורח
אתה צודק
  ב_שמואל   3/06/13 04:44
בסופו של עניין ראש המערכת אחראי על אנשיו ומעשיהם.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
עובר אורח אתה מתבלבל...
  חשדנית   3/06/13 09:29
הכישלונות ייזקפו לחובתם של הבוגדים הסמולנים !!! ששיקרו למפקדים ולראשי הממשלה שלהם:

1. במלחמת יוה"כ - הכישלון אינו של גולדה אלא של שר הביטחון, דיין, שמאחורי הגב שלה סיכם עם האמריקאים את התבוסה היזומה במלחמה.

2. במלחמת יוה"כ - הכישלון אינו של המודיעין אלא של זעירא, שלדעתי שיתף פעולה עם התכנית של דיין. סגנו, בן פורת התריע על כוונות המלחמה של האויב אבל קיבל בחזרה זלזול בסיגנון "יהודי גלותי" פראנואיד וכיוצא באלה. אחרי המלחמה אמר בן פורת לרמטכ"ל דוד אלעזר, איך יכולתי לדעת שלא יעבירו לך את ההתרעה הספציפית למלחמה ? מה, הייתי צריך לנחש שיש אצלנו בוגדים ?

3. בנסיגה מסיני - איך לא מפתיע - הכישלון אינו של בגין אם כי רשום על שמו. הכישלון שייך במלואו לדיין, ששכנע את בגין לוותר על השטח תמורת דף נייר שנקרא הסכם שלום. על ערכו של הדף הזה כולם כבר מבינים היום...

4. המלחמה היחידה שבה ניצחנו את המחבלים במאה אחוז הייתה מלחמת לבנון הראשונה. הפלסטינים ברחו מלבנון. תודות לאריק שרון נפטרנו מהבעיה. אבל, אהוד ברק שהגיע אחריו נתן, ברוב רשעותו, את הניצחון שלנו לחיזבאללה, שמאז התחזק והפך לכוח המשפיע ביותר בלבנון כולה

5. היחיד שהצליח להילחם נגד תופעת המתאבדים אחרי הסכם אוסלו היה אריק שרון, כשהפעיל את הצבא, כמו שצריך להפעיל צבא, במבצע חומת מגן. הוא חיסל את המחבלים ביו"ש בדיוק כמו שעשה בלבנון. זה מחזיק מעמד עד היום. הצרה, שההתקפלות מגוש קטיף הייתה הטעות הגדולה ביותר שלו, שבה עבר צד לכיוונם של הבוגדים, בגלל זה היום הוא צמח...בבית חולים שיבא

6. המלחמה בחמאס ובחיזבאללה נכשלה בגלל שבכל המלחמות האלה היה מעורב בתור שחקן ראשי, עוד בוגד סמולני אחד, ששיכפל את 'הטריק' של דיין, הנבל הזה הוא נשוא הספר של מילשטיין - אהוד ברק. הנה 'הצלחותיו':
הבריחה מלבנון, ומבצעי השקר של: עופרת יצוקה, עמוד ענן, ענבי זעם ודין וחשבון. שכולם לא נועדו להלחם בחמאס/חיזבאללה אלא לאחיזת עיניים. כאילו נלחמנו. לא נלחמנו.

7. ועוד בוגד אחד שהיה בימין ועבר לסמול בגלל אותן סיבות שאריק שרון עשה את זה - שחיתות מוסרית ונהנתנות. הבוגד הזה הוא אולמרט. יצא למלחמה בלבנון בלי רצון באמת להילחם. השאיר את החיילים 2 קילומטר מהגבול. בתוך בתים בכפרים. ואסר עליהם להילחם. אפילו בצלפים שירו עליהם מהמסגד.

נקווה ששר הביטחון דהיום, בוגי יעלון, ילמד את תורת המלחמה משרון, אבל לא יפסיד את התהילה לטובת עוד בגידה ובריחה...

כתוב תגובה ל- חשדנית
האחראים על המחדלים
  אורי מילשטיין   1/06/13 08:45
לא הודחו, התקדמו בסולם הקריירה והפכו להיות למנהיגי האומה כי מחדליהם לא נחשפו וכי רוב הציבור לא הבין את משמעות מה שנחשף.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
19
וכשאני שומע את הטרחן
  דידה   31/05/13 17:24
הזקן והנהנתן פרס לדון ברצינות על שחרורם של רוצחים כדי לדחוף קדימה את המהלך המטומטם ביותר שניהל איזה שהוא אדם במדינה "הסכמי אוסלו" הידועים לשמצה.איך אחת ותמיד עוצרים את האויל המשריש הזה וחלומות העיוועים שלו. איש הזדון הזה אחראי באופן ישיר להרוגי המחבלים הפלסטינאים באינתפדה השניה. ויזכר לדראון עולם. אני ממש נרתע מהאפשרות שמטומטם זה עוד ידחף לקידום טירופו.את אשר עוללת לא הספיק.
כתוב תגובה ל- דידה
לחשוף את הפרטים
  אורי מילשטיין   1/06/13 09:21
יש רק דרך אחת לנטרל מהלכים מטורפים: לחשוף את פרטיהן. לשם כך יש להעביר תקציבים ממלכתיים מן המוסדות המגוייסים לחוקרים הבלתי תלויים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
20
תמשיך לחשוף את האמת מילשטיין
  חזק ואמץ   31/05/13 18:52
כתוב תגובה ל- חזק ואמץ
21
ד"ר מילשטיין עושה מלאכת קודש
  חיים גרינברג   31/05/13 18:57
בשמו של מהדי יוסף ובשם עמותת "לא תפקיר", אני מבקש להודות לך על פרסום הפרק שעוסק בפרשת קבר יוסף. אני מקווה שבעקבות הפרסום תחל שוב התעוררות תקשורתית שתעסוק בנושא רמיסת ערך הרעות ע"י צמרת הפיקוד של צה"ל. לצערי, אין מדובר בתקרית נפרדת אלא בייצוג נאמן של תרבות הפיקוד והניהול הצה"לית. גנץ, שהפקיר יחידים בשנת 2000, לא ירתע לצערי מלהפקיר אוגדות אם וכאשר... מי יתן ופעולותיך יצליחו בסופו של דבר לסדוק את הסלע.
כתוב תגובה ל- חיים גרינברג
22
כשהקצינים הם רובוטים ציתניים
  ערן גפני   31/05/13 18:57
כמו במלחמת יום הכיפורים, דרך מלחמת שלום הגליל ומלחמת לבנון שאחריה, ה"אינתיפאדה" הראשונה והשניה, הגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון ומלחמת לבנון השניה - מתברר כי קציני צה"ל הם לא יותר מאשר רובוטים ציתניים, שלא מפעילים באמת שיקול דעת ויוזמה אלא ממלאים פקודה בצורה עיוורת, לא עומדים על דעתם ולא מנסים לשנות את המציאות גם כשהם יודעים ורואים בבירור שהפקודות שמועברות אליהם הן שגויות ומובילות את צה"ל לתבוסה. למזלנו הגדול, במלחמת ששת הימים היו רבים מקציני הדרג השני והשלישי שפשוט התעלמו מהפקודות שהועברו אליהם, ושאילו מולאו היו הערבים חוגגים את "שחרור" יפו וחיפה, ולא אנחנו את שחרור ירושלים וההתיישבות בשטחי ארץ ישראל המשוחררים. אבל זו היתה 1967 ופראפראזה על דברי הגשש "היתה 1967 ולא תחזור". ואכן, מהספר של אורי וגם מהעובדה ש"גיבוריו" התקדמו בינתיים להיות שרי ביטחון ורמטכ"לים, הרי שנראה לצערי כי גם במלחמה הבאה צה"ל ינחול תבוסה, אם מפקדיו ימשיכו להיות רובוטים ציתניים ולא ינהגו כמו שמצופה מקציני צה"ל.
כתוב תגובה ל- ערן גפני
איך 'קונים' אלוף?בן כספית עונה
  חשדנית   31/05/13 22:51
"לאורך השנים שקדמו למבצע [עופרת יצוקה] היה גלנט האיש שדחף, שיכנע והטיף כל העת לצאת למבצע גדול בעזה ולמוטט את שלטון החמאס שם. גם כשהמבצע החל המשיך גלנט את האופנסיבה שלו ודחף ללא לאות, כמעט כל העת...ללכת עם המבצע עד הסוף...גם כשראש הממשלה אולמרט ירד לשטח כדי לשמוע את דעת המפקדים, היה זה גלנט שהוביל את הקו המיליטנטי. והנה, כשסוגיית היציאה ל"יודיד הכסף" [הפעולה הקרקעית] הונחה על השולחן, ביצע גלנט סיבוב פרסה של 180 מעלות, בלם בחריקת צמיגים והתהפך.

"רמבו שינה את עורו", אמר בהקשר הזה יובל דיסקין, "לאורך כל הדרך הוא תמך במהלך ופתאום, כשהגענו אליו, עשה פליק-פלאק מרשים לאחור והתחיל לדבר על ההשלכות ועל הקשיים ועל מה לא".

האלוף כליפי [המזכיר הצבאי של ראש הממשלה אולמרט] אומר, בדיעבד, שבשלב שבו גלנט עבר צד, הבין שהוא יהיה הרמטכ"ל הבא.
בכירים רבים במטכ"ל מצטרפים לדעה הזאת. אולמרט ומזכירו הצבאי משוכנעים כי גלנט נענה להוראה או לרמז מלשכת הבוס, שר הביטחון, באמצעות חברו מילדות יוני, קורן, כי ישתלם לו ליישר קו עם רצונותיו של שר הביטחון, שאמור למנות אותו בעוד שנתיים לתפקיד המיוחל. אם יש ממש בדברים, גלנט היה יכול רק להרוויח משינוי עמדתו.
כתוב תגובה ל- חשדנית
מקור לנ"ל:הספר החדש של כספית
  חשדנית   31/05/13 23:35
"חמקן", בן כספית, 2013, עמ' 61
כתוב תגובה ל- חשדנית
חצר ביזנטית
  אורי מילשטיין   1/06/13 00:04
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
23
מדחת יוסף והלינץ ברמאללה
  כתם בל יימחה   31/05/13 19:05
מיכל מירושלים
כתוב תגובה ל- כתם בל יימחה
24
התקוממות החפ"שים נגד המפקדים
  חשדנית   31/05/13 19:52
צה"ל הפסיק לקדם את המטרה שלשמה הוקם, ובמקום להגן על מדינת ישראל ואזרחיה הוא מגן על הטירוריסטים האיסלאמים המטורפים בשטחים על חשבון חיי החיילים שלנו. מדחאת יוסף ז"ל זו טיפה אחת בים ההפקרות.

לאחרונה החלו חיילי צה"ל ביו"ש להתקומם נגד המפקדים שלהם ונגד הפקודות שניתנו להם. פקודות שלמעשה מפקירות את החיילים לאלימות המחבלים וגורמת להם לנזקים גופניים ונפשיים בלתי הפיכים.

במסגרת זו הוקמה קבוצה בפייסבוק שקוראת להגן על חיילי צה"ל מפני פקודות לא מוסריות של המפקדים שלהם. פקודות לשמור על חיי המחבלים על חשבון חיי החיילים שלנו, כדי 'לא להבעיר את השטח'...


facebook.com

מי המפקדים המפקירים היום את חיילי צה"ל ביו"ש ?

ב-ו-ז ענק לכם !!!

כתוב תגובה ל- חשדנית
25
מילשטיין אתה נהדר-
  צלף   31/05/13 21:10
אבל אתה קול קורא במדבר. העובדה שהפורץ והגנב מסיירת מטכ"ל הצליח משך שנים לסובב את כולם בעודו נכשל פעם אחר פעם בבריחה מאחריות, שקרים והפקרת חבריו מעידה כאמור עלינו.
באיזה חרא אנו נמצאים שבעטיו אנון מאבדים כל חוש שיפוט וזכרוננו מתקצר ואנו נותנים את אמוננו בחתרן, תכססן בלתי נלאה זה?
למה זה קורה לאומה שלנו? זה אולי נושא למחקרים , אבל העובדות נשארות בעינן, אנו נוןפלים וכנראה נמשיך לפול ברשתם של נוכלים ואפסים.
כתוב תגובה ל- צלף
הסתאבות
  אורי מילשטיין   31/05/13 23:52
תהליך ההסתאבות קורה לכל מערכת. זה תהליך טבעי וזה קורה גם לנו.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
26
ברוך שפטרנו מכתיבת מילשטיין
  עין אחת   31/05/13 21:41
11 פרקים בכתיבתו מילשטיין מבלבל לנו את המוח .
מקניט את ברק , לפעמים בסגנון ילדותי ,
ובסוף מה המסקנה?! ברק לא צריך לקבל את פרס ישראל .

נראה לי שמילשטיין היה מענויין לקבל את פרס ישראל , רק לא ברור על מה ...

אני מאחל למילשטיין בריאות ואריכות ימים , ואולי גם להחליף מקצוע .
כתוב תגובה ל- עין אחת
כנראה שלא קראת עד הסוף...חחח
  חשדנית   31/05/13 22:35
החל מהשבוע הבא מילשטיין יפרסם כאן באתר את ספרו על יצחק רבין, באותה מתכונת, פרק אחד בכל יום שישי.

מילשטיין עושה היסטוריה ברשת. מפרסם את פרקי ספריו (שנדחו בתקשורת) באתר, ומאפשר להגיב עליהם בזמן אמת. כל הכבוד על התושייה ועל היוזמה לתפארת מדינת ישראל !

כתוב תגובה ל- חשדנית
היחצ"נית של מילשטיין
  אנאליסט   1/06/13 16:31
אין ספק שהטיעון "חחחח..." הינו טיעון מוביל אצלך בעימותייך וכנראה שאין לך טיעונים יותר רציניים. מכל מקום, אין ספק שתגובתך נראית כלקוחה מקמפיין פרסומי-שיווקי למען ה"בוס" השרלטן . גם המריחה הרדודה והמגמתית הנקראת "ספר" (על יצחק רבין)כנראה שלא תוכל להתפרסם, אלא רק בצהובון פרובוקטיבי, שהיחס בינו לבין כתיבה בקורתית ומחקרית הוא כמו היחס בין יום ולילה. נראה לי שגם אם מילשטיין יכתוב שגילה משולש מרובע המקום היחידי שיהין לפרסמו יהיה הצהובון הפרובוקטיבי "מחלקה ראשונה" ואת כמובן תפזזי ותשבחי את "פריצת הדרך המחקרית" - לתפארת מדינת-ישראל, כמובן!
כתוב תגובה ל- אנאליסט
כנראה שהשקר והכחש הם לחם
  חשדנית   1/06/13 19:30
חוקך, אתה שמתיימר לשפוט את הספר של מילשטיין על רבין כ'סובייקטיבי' עוד טרם פרסומו באתר, ומצד שני מתיימר להחזיק ב'אמת הריאלית'... איזו לוליינות מחשבתית צריך אדם לעשות כדי להחזיק את החבל הזה בשני צדדיו...ועוד לדרוש ממני לא לצחוק עליך...חחח
כתוב תגובה ל- חשדנית
כשטמטום, בורות ולקקנות מתלכדים
  חייםק'ה   1/06/13 20:04
מקבלים הודעות כמו זו שלעיל. ומכל מקום, ה"ספרים" של מילשטיין על רבין כבר הודפסו לראשונה לפני כמעט עשרים שנה ואחר כך יצאה לפחות עוד מהדורה. ככה שלא צריך להיות גאון גדול כדי להבין שזהו זבל ממוחזר.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
זהירות חיימקה, לא צריך להתרגז
  חשדנית   1/06/13 20:58
בגילך עוד תגמור (חו"ח) על מיטת הקרדיולוג... פשוט צריך לקרוא היטב את הכתוב ואז הכל יהיה בסדר. הנה, רק בשבילך, אעתיק מההערה של מילשטיין:

"...אנחנו נפרסם מהדורה חדשה – מורחבת ומעודכנת"

חיימקה, אתה יודע מה יהיה כתוב במהדורה החדשה ? אני לא. סבירות גבוהה שגם אתה לא. אז בוא נחכה לפרסום לפני שתתחיל בהשמצות...

כתוב תגובה ל- חשדנית
ככלב השב על קיאו
  חייםק'ה   1/06/13 23:41
כן מילשטיין על איוולתו לא צריך לקרוא שום דבר בכדי לדעת מה ואיך "ההיסטוריון" מילשטיין כותב
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
יחצ"נית בלתי-נלאית...
  אנליסט   1/06/13 21:02
בכל מזג אוויר ובכל רגע אינך מסוגלת שלא ליחצ"ן אפילו כאשר הכל יודעים שהחומר "החדש" ממוחזר ומילשטיין הנאמן לשיטתו לרדוף ולשנוא את מושאי מחקריו בעצם איננו מחדש דבר. וגם את כמחרה-מחזיקה אחריו אינך מחדשת.
כתוב תגובה ל- אנליסט
לחם חוקו של היחצ"ן
  אנאליסט   1/06/13 22:00
אין ספק שלחם-חוקו של היחצ"ן הוא טשטוש האמת ויצירת אשלייה. מכל מקום אני מקווה שאת לא מחשיבה את הקוראים למטומטמים; כולם יודעים ומודעים למיהו מילשטיין ומה פרסם על רבין ז"ל. מדובר על חומר ממוחזר - בדיוק כמו התגובות שלך. שנאתו/שינאתך לרבין ידועות ואין צורך בתרגילי התחזות. המסיכה נקרעה כבר מזמן מעל פניו של מילשטיין השרלטן שמנסה מעת לעת לפתוח בקמפיין מכפיש וממוחזר. קדימה חשדנית לשווק,לשווק את הגרוטאות החבוטות כאילו היו מוצר חדש ופורץ-דרך! וכמובן: לתפארת מדינת-ישראל(איך לא?! )....
כתוב תגובה ל- אנאליסט
הגיע הזמן שתחליף את שמך,אנליסט
  אופירה לוי   1/06/13 21:06
אתה הכל חוץ מאנליסט, רמת השיח והניתוח שלך שואפת לרמה של נער המתבגר{וזאת מבלי להעליב} קשה לקרא את דברייך ולקחת אותך ברצינות.לתשומת ליבך!
כתוב תגובה ל- אופירה לוי
יכול להיות שהמח שלך
  אופירה לוי   31/05/13 23:05
לא כל כך מפותח שאינך מבין על מה מר מילשטיין מדבר, והפוך- מגדיר דבריו "כ -בילבול מח.?! אל תתהלל מר "עין אחת", דברייך לא מוסיפים לך הרבה כבוד!
כתוב תגובה ל- אופירה לוי
טרול
  אורי מילשטיין   1/06/13 00:41
אופירה, מדובר ב"טרול" שמשיהו מעסיק אותו בשכר כדי שיכתוב מה שהוא כותב. הוא מלווה אותי מאז התחלתי בפרסום על אהוד ברק וחוזר על עצמו שוב ושוב. לא צריך לשים אליו לב.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
מעניין אם שלושת המוסקטרים
  חשדנית   1/06/13 09:47
(עין אחת, חיימקה וגלילי) ימשיכו להגיב בפרקים הבאים של מילשטיין על יצחק רבין, או שהם מגיבים רק במקרה הספציפי של אהוד ברק. אם מדובר כאן בנוכלים שקשורים באיזושהי צורה עם אהוד ברק או מתוגמלים על ידו מבחינה כספית, את זה נראה בהמשך. הם יצטרכו להמשיך ולהגיב כאן ב-כ-ל הפרקים הבאים של מילשטיין כדי שנהיה בטוחים שהם לא מגיבים מטעם... חחח
אני אעקוב אחרי זה, ברור. הם יצטרכו להזיע פה בתגובות במשך כל השבועות הארוכים הבאים, כדי להוכיח שהם לא מושתלים של ברק אלא 'אובייקטיביים'... חחח
כתוב תגובה ל- חשדנית
27
אני מתפלא כאן על כמה אנשים
  שמעון אמסלם   31/05/13 21:52
אורי מילשטיין מסדר את ההיסטוריה מתוך כוונת ירי.

היסטוריון הוא לא. !!!

נעל.
כתוב תגובה ל- שמעון אמסלם
תחבירית, הכתיבה שלך לא מסודרת
  אופירה לוי   31/05/13 22:59
ומאליה לא ברורה. כך שלא ברור מה ניסית לומר.
כתוב תגובה ל- אופירה לוי
28
המאהל של מילשטיין
  אנאליסט   1/06/13 00:45
אני מניח שהקוראים הבקורתיים לאורך סדרת מאמרי-מילשטיין, (אשר ניסו להתחקות אחר האמת ולהגן עליה) כבר למדו ומבינים היטב שאין להתרגש יתר על המידה מכתיבתו הפרובוקטיבית, המגמתית והבלתי רצינית של מילשטיין, אשר פטר את עצמו במוצהר מכל מערכת קריטריונים אובייקטיבית ולפיכך דבריו מגיעים כדי עיוות, הטעייה וסילוף המציאות (לעניין זה נא עיינו בתגובותיי המפורטות והמפורשות בפרק הקודם בנושא "אביב נעורים"). אם עדיין לא הבנתם, נכנסתם לתוך "ספר" המתיימר להיות מחקר היסטורי , אך למעשה מתפקד יותר כ"מאהל" - כמועדון של שונאי ברק - מועדון שאותו מנהל אורי מילשטיין תחת כותרת פיקטיבית של חשיפת האמת - בו בזמן שמדובר ב"אמת" הסובייקטיבית של מילשטיין , שלצורך השגתה הוא התאמץ ללקט פה ושם עדויות ופרורי מידע סלקטיביים , תוך התעלמות שיטתית מכלל העובדות והעניינים הרלבנטיים ותוך היעדר בקרה מדעית אלמנטרית. על ה"משמעת" האידיאולוגית "מונתה" (או מינתה את עצמה...) ה"חשדנית" שבהתנהלותה האובססיבית והמתלהמת היא מתפקדת למעשה כ"שומרת הסף" (ה"גורילה") של המאהל: באם דעתך איננה מתיישבת עם הנראטיב של הכפשת ברק היא כבר תדאג "להדריך" וליישר אותך עם "האמת ההיסטורית" הסובייקטיבית נוסח מילשטין (אין אמת אובייקטיבית - הכל פרשנות אישית). אך אם, רחמנא ליצלן, תחשוב אחרת - אחת דינך: היא תרדוף ותזנב בכל תגובה שלך "תתקן" ו"תעדכן" אותך ואף עלול אתה לספוג ממנה קללות או כינויי גנאי - בפרק הקודם כינתה מגיבים בכינויים: שקרן, מפגר ברמות, אידיוט. מילשטיין( החוקר...) נותן לכך הכשר, כאשר הוא בעצמו נוקט כלפי מבקריו בשפה גסה, מזלזלת, ומכפישה. הוא אף מתגמל את "שומרת הסף" של המאהל ומעניק לה עיטורי-כבוד (מדליות) על פועלה האינטלקטואלי המבורך - פעילות שאחת תכליתה לגרש את הרוחות הזרות והרעות המאיימות לחדור אל תוך המאהל פנימה , העלולות (רחמנא ליצלן) לחשוף את האמת על אודות האינטרס האמיתי המנחה את מילשטיין בכתיבתו המגמתית, הדומה יותר לקמפיין תעמולתי רדוד מאשר למחקר היסטורי. זה ה"מאהל" , זה הנראטיב ואלו הנפשות הפועלות - ואידך זיל גמור!
כתוב תגובה ל- אנאליסט
אהלן אנליסט
  יואל קורנבלום   1/06/13 03:32
כבר מזמן שלא קראתי את דברי החכמה שלך ולמעשה כשאני קורא אתה הדברים שלך זה נשמע לי בדיוק כמו חיימק'ה (אולי טיפה יותר מנומס מחיימק'ה). לא התתעצלתי והחלטתי לבדוק את ה IP שלכם מאיפה אתם ולמרבה ההפתעה שניכם נמצאים באותו מקום. כלומר לפי המפה אתם קצת מערבה, אולי חמישה ק"מ מכמעט סוף כביש שש בדרום איפה שהוא מתמזג עם כביש ארבעים ובקו אווירי כמעט באמצע בין רהט לקרית גת. אמנם יתכן שזה רק השרת שנמצא שם אבל איך קורה שבאיזור הזה שהוא בדרך כלל שומם יחסית יש שניים שמדברים פחות או יותר באותו קול? מי שרוצה שיבדוק בעצמו. זאת הכתובת של חיימק'ה iplocation.truevue.org והכתובת של אנאליסט היא iplocation.truevue.org
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
איך תפסת אותנו?
  חייםק'ה   1/06/13 09:56
אכן, שם בשממון לכיש שוכן המחנה הסודי של המגיבים בתשלום למען ברק! אנחנו יחידה סודית ביותר של כתבנים נציונל וריאל סוציאליסטים בתשלום, השוכנת במרחב הסודי ביותר של מדינת ישראל ואין שום סיכוי שמישהו יוכל להכנס לכאן בלי התרעה מוקדמת שנותנת לנו אפשרות לחסל אותו ללא עקבות. כל הכבוד לך שהצלחת להסיר את המסווה מעל פנינו, לדעתי נצטרך בקרוב מאד להעתיק את הבסיס הסודי שלנו למרתפים האטומיים שבהר חוצבים.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
בבית הוא חיימקה ואצל השכנים -
  אורי מילשטיין   1/06/13 09:56
אנליסט.

בשביל המאמץ המיוחד הזה הוא מקבל פרמיות והכל במזומן בלי דיווח שהרי על פי מה שכתב שכספייר ב"יוליוס קיסר: "חיימקה-אנליסט-גלילי-בעל עין אחת" הוא איש ישר מאוד!"
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
הזיותיו של מילשטיין
  אנאליסט   1/06/13 16:49
מילשטיין כנראה משליך מעולמו שלו על אחרים. מכל מקום, קשה מנשוא ואף לצנינים היא בעיניו העובדה ,כי יש המבקרים אותו ומעמידים אותו ואת הצ'יזבטים שלו במקום הראוי לשכאלה. כמובן שאין כל קשר מציאותי בין קביעותיו השרלטניות והפרנואידיות-משהו של מילשטיין לבין המציאות. כבר אמרתי אני פועל אך ורק בשם עצמי ואני ממומן ע"י ברק ממש כשם שמילשטיין ממומן ע"י המחתרת היהודית, אחמדיניג'אד והחיזבאללה. אין לי קשר עם אף אחד מן הדמויות (עין אחת, חיימק'ה, בעל עין אחת או גלילי),שכנראה מהלכות אימים על מילשטיין שכל-כך שונא ומפחד מבקורת - מפאת שרלטנותו...
כתוב תגובה ל- אנאליסט
הדמיון וההזיות של קורנבלום
  אנאליסט   1/06/13 18:50
גם הכתיב המשובש וגם הדרך הילדותית שלא לומר ההזויה באופן הסקת מסקנות מופרכות - כל אלה מעידים שאתה מתאים למילשטיין כמו כפפה ליד. ולא - אני אינני חושב שאתה מילשטיין: ראשית אין זה מעניין, שנית בהחלט יש סבירות גבוהה למצוא יותר שרלטנים מאשר אנשים המכפיפים את עצמם לכללים אובייקטיביים של בקורת מחקרית. ואידך זיל גמור!
כתוב תגובה ל- אנאליסט
דוקטור חיימק'ה ומיסטר אנאליסט
  יואל קורנבלום   1/06/13 19:39
תסתכל על הקישורים בתגובה הקודמת שלי והכל יתברר לך. מה לא מובן לך? אני באמת מצטער על כמה טעויות הקלדה אני יודע שאצלך זה לא קורה כי יש לך את המורה מבית הספר היסודי שיבדוק. בכל אופן זה נראה די מוזר ויכול להיות בהחלט התחלה של ספר בלשי.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
ברק, 'המאהל' של הנגעלים ממך
  חשדנית   1/06/13 09:20
התרחב הרבה מעבר למה שאתה מדמיין. הנה דוגמא קטנה מהספר החדש של בן כספית (עמ' 29-30):

"רמון המשיך ללחוץ. אתה שבוי של ברק, אמר לאולמרט, תסתכל עליו, מאז ימיו בסיירת מטכ"ל הוא בחיים לא יצא לשום פעולה, לא דחף, לא יזם, רק ניסה לעכב ולברוח ולהימנע. אם זה יהיה תלוי בו, החמאס ישיג טילים שיגיעו לתל אביב ולחיפה.
אגב, כשברק מסר את מפתחות משרד הביטחון לבוגי יעלון, במרס 2013, חמאס כבר מגיע לתל אביב.
התבטאויותיו של רמון באשר לרקורד הפעולה של ברק, לא היו מופרכות לחלוטין. כלוחם וכמפקד בסיירת מטכ"ל הפגין ברק נחישות ואומץ לב ואף זכה לעיטורי הצטיינות. מאוחר יותר, עת שימש כסגן מפקד גיס, היה ברק מעורב בקרב הכושל בסולטאן יעקב, במלחמת לבנון הראשונה. ולאחר שפשט מדיו, כפוליטיקאי וכמנהיג, הוא צבר רקורד של הימנעות ממגע, בריחה, נסיגה ותבוסתנות. כך היציאה החפוזה מלבנון, כך ניסיונו - שנתיים לפני "עופרת יצוקה" - למנוע, על פי פרסומים זרים כמובן, את תקיפת הכור הסורי. האלוף (במיל') אורי שגיא, ששירת לצד ברק ומתחתיו לאורך שנים ארוכות, מאבחן שברק נוהג לקדם ולדחוף פעולות שהוא יודע בוודאות שאין סיכוי כי יתממשו... בו בזמן הוא תמיד ינסה לטרפד, לעכב או לעצור פעולות שאין סיבה שלא יוצאו לפועל. תקיפת הכור בסוריה ו"עופרת יצוקה", לדוגמא."
כתוב תגובה ל- חשדנית
אהוד ברק, והעיקרון הפיטרי
  חשדנית   1/06/13 09:25
העיקרון הפיטרי אומר כי אדם מגיע לשיא יכולתו בדרגה מסויימת המתאימה לכשרונותיו ויכולותיו. מעבר לדרגה הזאת הוא כישלון בטוח. ברק עדות חיה לעיקרון הפיטרי: הגיע לשיא יכולתו בפיקוד על סיירת מטכ"ל. מעבר לדרגה הזאת נכשל כישלון חרוץ בכל תפקידיו - כרמטכ"ל, שר בטחון ראש ממשלה וראש מפלגה. אגב, גם כאדם.
רמטכ"ל 'צבא קטן וחכם' עאלק, הרס את הצבא ועודד השתמטות. ברח מצאלים ב' בלי לתת עזרה לפצועים, ברח מלבנון והפקיר את חיילי צד"ל, ברח מקרב סולטן יעקב והשאיר 3 נעדרים עד היום אין להם קבר, הפקיר את מאדחת יוסוף למותו בקבר יוסף, ברח מקרב החווה הסינית-אחרי 3 הרוגים זה הספיק לו. ברח מהאינתיפאדה השנייה, נתן את שדה הגז מול אשקלון לפלסטינים, רצה לתת להם גם את הר הבית וירושלים המזרחית למזלנו ערפאת סירב..
בתור ראש ממשלה - ברק נכשל כישלון חרוץ, עד כדי כך שהקואליציה שלו התפרקה בתוך שנה וחצי, הזמן הקצר ביותר בתולדות המדינה.
בתור ראש מפלגת האבודה הביא אותה לתבוסה הגדולה ביותר בתולדותיה - 13 מנדטים, ואחר כך נטש אותה כמו שנטש את הפצועים בחווה הסינית !
בתור שר בטחון - עצר את מלחמת עופרת יצוקה רגע לפני התמוטטות חמאס. (אולי חס על התמלוגים משדה הגז...) שלא לדבר על התנגדותו להפצצת הכור בסוריה.
בקיצור, ברק כישלון חרוץ !
רק אובאמה וארה"ב בעד ברק. סר הביטחון מתקבל בכבוד מלכים כשהוא מגיע לוושינגטון ונפגש עך כל המי ומי, מישהו יודע מה הסיבה ?
כתוב תגובה ל- חשדנית
"מה דעתך להרים טלפון לבוש?"
  חשדנית   1/06/13 10:15
ברק ניסה לעצור את מבצע "עופרת יצוקה" כבר ביום השני שלו. אולמרט לא הסכים ודחף לרסק את החמאס. לברק זה לא התאים (למה?) והוא ניסה בכל הכוח לעצור את אולמרט. בדיון בקבינט, זמן קצר אחרי פתיחת המבצע, הפתיע ברק עם השאלה הבאה:

מתוך הספר החדש של בן כספית (עמ' 43):

"...ואז שלף ברק הצעה: מה דעתך, אמר לאולמרט, להרים טלפון לנשיא בוש, אתם הרי חברים, ולבקש ממנו אישור להיכנס לפעולה קרקעית בעזה למשך שבוע. אם הוא ייתן אישור, אז יש לנו תשובה לשאלה של גבי, כמה זמן יש לו לפעול.
אולמרט הביט אל שלום תורג'מן, יועצו המדיני, וזה החזיר לו מבט. אתה יודע, אמר אולמרט לברק, אני באמת לא יודע איך ומנין עלתה בדעתך הצעה אווילית כל כך. שאני אתקשר לנשיא ארצות הברית ואבקש ממנו אישור לפעולה החיונית לביטחון אזרחי מדינת ישראל ? הרי עזה כאן, לידנו, עשר דקות מהבית. הנשיא לא יסלח לי ששאלתי אותו את השאלה הזאת, שהכנסתי אותו ללופ הזה, שהפכתי אותו למשת"פ"...
כתוב תגובה ל- חשדנית
לכלוכים, השמצות עלבונות, כל מה
  חשדנית   1/06/13 10:58
שנדרש, לא בוחלים באמצעים.
לא, לא מדובר רק על השמצות נגד מילשטיין. מדובר ב-ש-י-ט-ה. שיטת הפעולה של אהוד ברק והחצר הביזנטית שיצר לעצמו, כנגד כל מי שברק חשש שיאפיל עליו... מתוך הספר "חמקן" של בן כספית, עמ' 75-76:

"התוכנית האסטרטגית של אהוד ברק היתה פשוטה וקטלנית...התוכנית הייתה פרימיטיבית למדי בבסיסה, אם כי דרשה לא מעט תחכום כפרי, ציניות, אכזריות ובעיקר מצח נחושה כדי להוציאה לפועל. בין ברק לקורן הפרודוקטים האלה מצויים בשפע.

והרי התוכנית: את תדמיתו של אשכנזי יש לרסק, את חייו צריך למרר ובסמכותו יש לחבל. כל יום של אשכנזי על כס הרמטכ"ל צריך להיות סיוט עבורו. הציבור צריך להבין מי בעל הבית. מי נותן את ההוראות. מי הוא מר ביטחון האמיתי.

המטרה הסופית: לגרום להתפטרותו של אשכנזי במהלך השנה הרביעית לכהונתו ולמנות תחתיו את יואב גלנט...אם מטרה זו לא תושג - הכוונה, התפטרות מוקדמת של אשכנזי - אז יש לוודא שהרמטכ"ל המכהן ידדה כברווז צולע אל סיום כהונתו.

האמצעים: עלבונות, השפלות, לכלוכים, השמצות. מה שנדרש, לא בוחלים באמצעים...

בנקודה זו חשוב להבהיר שמדובר בתוכנית שיזמה לשכת שר הביטחון נגד הרמטכ"ל של מדינת ישראל."
כתוב תגובה ל- חשדנית
אהוד ברק ורגשי הנחיתות....
  חשדנית   1/06/13 12:53
ברק, נמוך קומה, שחרחר, בעל הפלולה (לפני שהוסרה בניתוח קוסמטי).. קינא תמיד בקיבוצניקים הגבוהים ויפי התואר, כך לפחות טוען דורון רובין, בכתבה של עמנואל רוזן:

"רובין, למי שלא מכיר, הוא אדם יפה תואר וגבה קומה עם עיניים כחולות עמוקות; אם תציבו מולו את ברק הקטן, בעל המראה העכברי והפלולה (לשעבר), תקבלו מיס־מאץ' מוחלט. ורובין חשב שהכל בינו ובין ברק התחיל ונגמר בהיותו של האחרון אדם נמוך קומה. גמד, בלשון החבר'ה. מול השומעים הנבוכים והנדהמים הוא טען גם שברק מעולם לא סלח לו, ולעצמו, על כך שאלוהים בירך את משפחת רובין בארבעה בנים חסונים – ואותו, או ליתר דיוק אותו ואת נאווה, בשלוש בנות רחמנא ליצלן."

מקור:
ynet.co.il

רגשי הנחיתות הללו הם כנראה שהכתיבו לברק את ההתנהלות שלו עם הסובבים אותו. יוני קורן, ראש המטה של ברק, הצליח להתביית על רגשי הנחיתות האלה של הבוס ולהשתלט עליו ועל מוחו, כך שהצליח לנתב את ברק על השביל שהוא (קורן) בחר לו... (ותכף הרחבה מתוך בן כספית). גם האמריקאים הבינו עם מי יש להם עסק ולכן תמיד הרעיפו על אהוד ברק הרבה חנופה וחיבוקים ופגישות עם כל המי ומי ומדליות ואותות כבוד... הכל מלאכותי כמובן, כי העיקר המטרה - שיוכלו להוציא ממנו כמה שיותר, לתועלתם...

תקראו מה כותב בן כספית (עמ' 144 בספרו):

"...ואז החל יוני קורן להופיע...קורן החדיר לברק מסר פשוט: אתה לא מנהל את משרד הביטחון. עושים ממך צחוק. אתה סמרטוט. אשכנזי לא סופר אותך, בוכריס מפנה לך כתף קרה, מייק הרצוג לא מספק את הסחורה, בניהו מהתל בך והופך את אשכנזי לשר הביטחון האמיתי. אין בעל בית במשרד הביטחון.

אגב, לאחד מבכירי המשרד באותה תקופה יש הקלטה טלפונית מדהימה. נשמע בה קולו של יוני קורן כשהוא גוער בקולניות בברק, בסגנון הטקסטים שפורטו לעיל. זוהי הקלטה מקרית, שאירעה כשקורן חייג לאותו בכיר, ולא נענה. המענה הקולי ענה במקומו. קורן שכח לנתק, נכנס לחדר של ברק והחל לגעור בו. ברק לא ענה. הבכיר במשרד הביטחון האזין למשיבון הקולי שלו ונדהם. פתאום הוא הבין מה קורה"...

כתוב תגובה ל- חשדנית
ברק: גם אני רוצה תדמית אנושית
  חשדנית   1/06/13 13:21
הנפשות הפועלות בסצנה המשונה הבאה:

- אהוד ברק, רמטכ"ל
- אבי בניהו, ראש ענף תקשורת בצה"ל

"יום אחד זימן אליו ברק את בניהו ואמר לו: "תקשיב, לא ייתכן שליצחק רבין תהיה תדמית ציבורית אנושית כל כך ולי לא. איתן הבר עושה עבודה טובה. גם אני רוצה.

בניהו התחיל לפמפם בתקשורת את ברק האנושי. הוא הדליף לכתבים הצבאיים שברק מקפיד, אחרי ישיבות הממשלה, לחזור לחדר הישיבות ולאסוף את הלשוניות של פחיות הקוקה-קולה המשומשות, כדי להביא אותן הביתה לילדה, שאספה אותן כדי להשתתף בהגרלות. בניהו אלוף בשטויות האלה. זה התחום שלו. לקחת רובוט נטול רגש כמו ברק, להפוך אותו לחם ואוהב."...

עמ' 147 בספר החדש של בן כספית...
כתוב תגובה ל- חשדנית
עיתונות אובייקטיבית
  חשדנית   1/06/13 14:34
חחח....תראו איך זה באמת הולך:

"...כאשר ברק - בהיותו רמטכ"ל - עלה לירושלים לריאיון בתוכנית "מוקד" [של ניסים משעל] ובדרכו לשם התקשר לעורכי העיתונים הגדולים, וכביכול התייעץ איתם אם להופיע ב"מוקד" או לא.
כל עורך בתורו נתן לרמטכ"ל עצה איך להופיע ומה לומר. כשראו את הרמטכ"ל על המרקע, בתקופה שבה היה לערוץ הראשון רייטינג של קרוב למאה אחוזים, העורכים טפחו לעצמם על השכם. הרי הם שלחו אותו לטלוויזיה והכינו אותו לשידור.

למחרת הוא גם קיבל כותרות מפרגנות בעיתונים..."

(בן כספית, "חמקן", 151-152)
כתוב תגובה ל- חשדנית
אין לי מניע!
  אורי מילשטיין   1/06/13 09:42
כשמנסים להבין משמעות של אירוע שואלים על המניע. "אנליסט" מאשים אותי בכתיבה מכוונת נגד אהוד ברק. השאלה שהקורא האוביקטיבי צריך לשאול: אם זה נכון, מה המניע של הכותב.

אפשריים מניע כספי או מניע אידאלוגי-מפלגתי או חשבון אישי. אלה העובדות:

א. איש לא מימן את המחקר שארך שנתיים עם כמה עוזרי מחקר שאותם ממנתי. עבור הפרסום בניוז 1 לא קיבלתי אגורה.
ב. ב-73 שנותי לא השתייכתי לשום מפלגה ולשום מערכת ממסדית שאפשר לקדם או להשפיל אותי בה.
ג. את אהוד ברק ראיינתי פעמים ב-1984. המפגשים היו ידידותיים ומאז לא היה לי שום קשר איתו, טוב או רע.

אני מניח של"טרולים" יהיה מה להגיד על כך ואני מקבל את כללי המשחק.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
מילשטיין אתה בעצמך טרול
  שמעון אמסלם   1/06/13 11:56
אתה טרול גדול מאוד, אחד שכל המאמרים שלו הינם מאמרי טרולים...

טרול זקן, אובססיבי וטרחן.
כתוב תגובה ל- שמעון אמסלם
ליקוק לממסד אינו כבוד גדול
  אורי מילשטיין   1/06/13 13:22
השמעון, בהנחה שאתה מובין את מושג: הייתי מסמכים להיות "טרול" אם מישהו היה מוכן לתגמל אותי על כך. שמעון בתרבות שלנו אין מענישים על ליקוק לממסד אבל כבוד גדול אין בכך. שמע לעצה של "זקן טרחן": אל תקפוץ בראש עם הלקקנות שלך!!! תהנה מהריח ושמור אותו לעצמך.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
גם שרלטנות היא לא כזה כבוד...
  אנאליסט   1/06/13 14:28
גם שרלטנות זה לא בדיוק כבוד גדול... עד עכשיו חשבתי שמה שמניע אותך זה המחוייבות לאמת. מעתה ברור שהמחוייבות שלך היא לכבוד. מי שאיננו מוכן להתנהל בדרך הכפופה לדיסציפלינה מחקרית אל יבוא בטענות שמזהים אותו כגורם שטחי ושרלטני .
כתוב תגובה ל- אנאליסט
חיימק'ה כבלעם מצדיק את מילשטין
  חיימקה אנליטי   1/06/13 16:46
חיימק'ה כמו בלעם, כנראה רוצה לקלל ויוצא מברך את מילשטין.
משום מה חיימק'ה משכנע אותי שמילשטין צודק.
אבל אני מלכתחילה הטלתי ספק במילשטין ומחקריו.
אך בנוגע לספר על ברק, אין מה לומר, מילשטין צודק ב 60% . יש עוד 40% מחדלים של ברק שמילשטין לא כתב עליהם.
אם מילשטין היה פרופ' מן המניין מן הסתם היה מטיל עבודות מחקר על מאסטרנטים ודוקטורנטים כדי להגיע ל 100% .
כתוב תגובה ל- חיימקה אנליטי
29
האם יש סיכוי לשינוי?
  יואל קורנבלום   1/06/13 07:23
לא נראה בטווח הקצר. בסופו של דבר כל אילו שהיתה להם מחשבה עצמאית סוננו ועפו מהצבא. לכן כל אילו שנשארו מפחדים לעשות משהו עצמאי כמו לחשוב מפחד שיעופו ואז לא תהיה משכורת שמנה וגם לא תהיה תעסוקה לאחר הצבא, כמו מנכ"ל תעש ועוד כל מיני דברים שבהם לא צריך לחשוב. בכל אופן קשה ממש להאמין שהצבא עמד חסר אונים כמה מטרים מחייל ישראלי והפקיר אותו. זה בלתי נתפס. איפה אותם קצינים שנצלו הדמנות והגיעו לתעלה בששת הימים או כבשו את הר הבית או עשו כל מיני דברים כי אפשר היה לעשות? מה נשאר לנו רק אומרי הן? זה ממש מדאיג. גם ועדת הטיוח בראשותו של יה יה ממש מזעזעת. היה לי דוקא כבוד רב ליה יה הוא היה המ"פ שלי בגדוד חמשים אבל לאחר קריאת השטויות וההתפתלויות שלו בהגדרות מוזרות ירד הרבה מהכבוד שהיה לי אליו. מעניין איזו עבודה הוא קיבל בתמורה וממי. במקום לקום ולומר לקצינים שהיו בשטח פישלתם תחזירו את סיכת המ"מ ותעופו לנו מהעיניים הוא מתחיל לקשקש באופן מביך. מה שעוד מזעזע הוא שכל אותם קצינים בעצם האמינו לפלסטינים. עדיין לא קולטים שהמלחמה שיש לנו כאן היא עם העולם המוסלמי והפלסטינים הם רק קישוט. עד כמה אדם יכול להיות נאיבי אפילו אם הוא קצין בצה"ל? האם אותם קצינים לא הפנימו שהפלסטינים הם האוייבים שלנו? זה לא ברור להם? אז מי נשאר לנו. גנץ שפישל הפך להיות רמטכ"ל. בהחלט מגיע לו בסופו של דבר הוא הפגין אומץ יוצא מהכלל ועמידה איתנה כנגד מטר של קללות ונאצות ולא הפר הוראות ראש הממשלה אפילו אם הן לא הגיוניות. אני גם מתפלא על החיילים שלא יזמו משהו. בסופו של דבר אחד מחבריהם מדמם.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
דרושה תבונה יוצאת דופן
  אורי מילשטיין   1/06/13 09:30

פילוסוף המלחמה הפרוסי קרל פון לאוזביץ בוחן את הכישורים של חברי פיקוד עליון. הוא קובע ש"כוח התבונה הוא החשוב שבהן. המלחמה היא נחלת אי הוודאות. שלושה רבעים מכלל הדברים שיש לחשבם מראש עבור כל מעשה נחבאים במידה זו או אחרת בענני אי-ודאות רבה. לכן יש צורך מעל לכול במוח חריף וחודר שיקלע אל האמת בעזרת כוח השיפוט שלו... מעשה המלחמה שתוצאותיו כה ברורות וכה פשוטות לעולם לא יוכל להצליח הצלחה ניכרת בידי אנשים שכוח תבונתם אינו יוצא דופן".

הליקוי היסודי של מערכת הביטחון של ישראל מראשיתה שבראשה עמדו ועומדים אנשים בינונים ומטה שאין להם "תבונה ויוצאת דופן", ומערכת הביטחון לא לא מכשירה את בעלי הפוטנציאל כדי שתבונתם יוצאת הדופן תצא מהכוח אל הפועל
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
30
מילשטין, אתה זקוק לטפול - דחוף
  ד"ר יהודנ אברבנאל   1/06/13 09:36
לך להתאשפז במחלקה הסגורה הקרובה למקום מגוריך, ויפה דקה אחת קודם. עם זאת עלי להזהירך שאתה כנראה חשוך מרפא.
כתוב תגובה ל- ד"ר יהודנ אברבנאל
,תודה על עצת החינם ממומחה
  אורי מילשטיין   1/06/13 09:49
שמתפרנס יפה מעצות מן הסוג הזה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
31
הנזק האחרון של אהוד ברק
  דן הקטן 3   1/06/13 13:23
צריך להזכיר את הנזק האחרון - המתנה האיומה - שהאהוד ברק השאיר לנו מתפקידו האחרון כשר הבטחון - מאה אלף מסתננים מגבול מצריים!
אהוד ברק הוא זה שמנע מצה"ל לבצע את תפקידו - למנוע את כניסתם של המסתננים לישראל. עוד בתחילה, לפני ארבע שנים כשהיה רק טפטוף של עשרות מסתננים בחודש הוא מנע מצה"ל לעשות את כל הדברים המותרים בהסדרי השלום עם מצרים (כדוגמת "החזרה חמה" של מסתננים לידי המיצרים). הזהירו אותו שהטפטוף יהפוך לשיטפון (שלושת אלפים מסתננים בחודש!) וכל מה שהוא עשה זה להודיע לצה"ל שיאסוף את המסתננים ויזרוק אותם בבאר שבע.
על רשלנות זו עוד נשלם במיליארדי שקלים שתעלה ההחזרה שלהם לארצותיהם, ורבים מהם ישארו כאן לתמיד.
כתוב תגובה ל- דן הקטן 3
העונש מגיע לנו!
  אורי מילשטיין   1/06/13 16:26
מכיוון שרוב הישראלים בחרו באהוד ברק לראש ממשלה בבחירות אישיות, מגיע לנו העונש הזה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
32
הנזק האחרון של אהוד ברק
  דן הקטן 3   1/06/13 13:39
צריך להזכיר את הנזק האחרון - המתנה האיומה - שהאהוד ברק השאיר לנו מתפקידו האחרון כשר הבטחון - מאה אלף מסתננים מגבול מצריים!
אהוד ברק הוא זה שמנע מצה"ל לבצע את תפקידו - למנוע את כניסתם של המסתננים לישראל. עוד בתחילה, לפני ארבע שנים כשהיה רק טפטוף של עשרות מסתננים בחודש הוא מנע מצה"ל לעשות את כל הדברים המותרים בהסדרי השלום עם מצרים (כדוגמת "החזרה חמה" של מסתננים לידי המיצרים). הזהירו אותו שהטפטוף יהפוך לשיטפון (שלושת אלפים מסתננים בחודש!) וכל מה שהוא עשה זה להודיע לצה"ל שיאסוף את המסתננים ויזרוק אותם בבאר שבע.
על רשלנות זו עוד נשלם במיליארדי שקלים שתעלה ההחזרה שלהם לארצותיהם, ורבים מהם ישארו כאן לתמיד.
כתוב תגובה ל- דן הקטן 3
33
פרשת מדחאת יוסף הינה מעשה נבלה
  איציק סיבוש   1/06/13 14:30
ד"ר מילשטיין,
פרשת מדחאת יוסף הינה מעשה נבלה אשר יכתים את כל המעורבים בו, "מפקדים", "מתחקרים" או "מדינאים"... המירכאות אינן מובאות בטעות כי אם בליית מילים המצליחות לתאר את עצמת הביזיון שהמיטו אותם אנשים על עצמם, על צה"ל ועלינו כולנו.

המפקד הנמצא בעת תמרון טקטי לחילוץ אנשיו ממלכודת מוות, בין אם ע"י דילוג לאחור, הכנסת כוחות משוריינים, או דילוג לפנים גם כיבוש כל מעבר המיתלה - כל מפקד ושיקול הדעת שלו - הוא ורק הוא מהווה את הסמכות העליונה ביותר לניהול המהלך, בין אם הינו בדרגת טר"ש רס"ן או תת-אלוף.
כל שאר הדרגים המפקדים על רל"שים, לשכות או וועדות ממשלה וכנסת, הינם "נותני עצה מיניסטריאלית" (במקרה הטוב) , כפי שאמר נכון משה דיין. הינם משוללי כל סמכות חוקית משפטית או פיקודית להתערב בזמן אמת בשיקוליו בעת האירוע, או להנחית עליו פקודות הסותרות או משבשות את מהלכיו. המפקד בשטח, גם אם טר"ש, הרואה את האויב בעיניו, והנמצא במגע עם האיומים המופעלים עליו, הוא המפקד העליון. אין סמכות לאיש להנחית עליו פקודות, אפילו אם הינו אלוהים (קרי אהוד ברק).
ניסיתי להסביר זאת למפקדי ברק בעת " תקרית הברחנות והפחדנות מפני מטרות-דמה עשויות קרטון" ( ר' ס' 12 בפרק 4 של סידרת מאמרים זו), אך כידוע יש מצבים בהם "המח האנליטי" סתום לקלט... דווקא מפקד אחר, אריאל שרון, שלא בקלות היה מוותר על אהבתו לאישור פרטי הפרטים הטקטיים, היה חוזר ושונה זאת ללא ליאות.

המפקד העליון אשר תחתיו היו כוחות ממשיים (להבדיל מרל"שים, מדבררים יחצ"נים וקשקשנים), קרי, מפקדי חטיבות גדודים ו\או סיוע אווירי, כפי שאכן קיבל ולא ידע לנצל לצורך פריצה עם מחלקת טנקים (ועוד כלי סילוק מכשולים ושני נגמ"שי פינוי), הינו מפקד האוגדה בני גנץ.
מדי פעם אני פוגש את אחד ממפקדי גנץ בצנחנים, אשר פולט אנחת רגשי אשמה בעת שצף הצימוד גנץ-מדחאת יוסף...
תחת לפקד ולחלץ הוא גלגל עיניים לדרגים השונים בבקשת עיצ'עס וכסת"ח, ואותם אכן קיבל בשפע.
מפקד האוגדה גנץ כשל לא רק בהבנת הבנת המצב הטקטי ובביצוע משימה פשוטה יחסית (בהתחשב במאזן האמצעים שבידו אל מול האיומים), ולא רק התבזה באחריותו המוסרית וסמכותו הפיקודית, כי אם בדיווח כוזב באם אכן טען כי 'נדרש לכבוש את חצי שכם'.
כך או אחרת, כל האנשים הנזכרים במאמר כבר נמצאים בשלבי גמלאות וכתיבת זיכרונות, למעט אחד:
רב אלוף בני גנץ.
לידיעת המעוניינים, כך מגיעים לפקד על צה"ל כולו, ולא מפקדים כאריאל שרון, עוזי דיין או שי אביטל...
גנץ הוא האיש שאמור להושיע את ילדי ישראל מפני האיום האיראני.
זו הבעיה האמיתית שלנו כרגע, הוא ולא ברק.
לנוכח התנהלות גנץ קשה מאוד שלא להיזכר "בתשועות" צ'רניאקוב ורומקובסקי, ראשי היודנראט מגטאות וורשה ולודז'...

איציק סיבוש
מחבר הספר 'Dialogs with a Kapo'
כתוב תגובה ל- איציק סיבוש
מי אשם העיקרי בפרשה מדחת יוסף?
  אורי מילשטיין   1/06/13 15:37
איציק ידידי,

האיש שהיה אמור לחלץ את מדחת יוסף המדמם למוות מקבר יוסף היה מפקד החטיבה יוסי אדירי, והיו לו כל הסמכויות לכך. הוא היסס והעביר את ההחלטה למפקד אגודה בני גנץ. גנץ היסס והעביר את ההחלטה לרמטכ"ל שאול מופז. גנץ שאותו אתה מבקר היסס כי הוא פיקד על דרום לבנון בזמן הבריחה ועמד אינטימית על כל מהלכי אהוד ברק ושיקוליו.

מופז היסס והעביר את ההחלטה לאהוד ברק. ברק החליט לא לחלץ מן הסיבות שתיארתי בפרק. אכן כל השרשרת הפיקוד כשלה ולכל תחנה בשרשרת היה אינטרס להסתיר את העובדות. אבל בסופו של דבר לא רק שברק החליט לא לחלץ אלא הוא שהשרה בצה"ל אווירה שאם יפגעו פלסטינים יגרם אסון היסטורי והשלום שכולם מיחלים לו ושהתחיל לנוע מאז הסכם אוסלו, יתחמק מאתנו.

לכן אף שלבזיון שותפים רבים ואחד מהם הוא גנץ, האשם העיקרי הוא בכל זאת אהוד ברק לא כנותן עצות אלא כראש הפירמידה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
שרשרת הפיקוד בעת היתקלות
  איציק סיבוש   1/06/13 16:59

ד"ר מילשטיין, תודה על התחקיר המקיף והמאמץ, כמו גם על הסבלנות שאתה מגלה בהתייחסותך למספר עב"מים כאן, שכלל אינם ראויים לה.

לעצם הדיון, אין עוררין על אחריותו של העומד בראש הפירמידה, וכך נהגה גולדה כשלקחה אחריות עליונה למלחמת יוה"כ, ובצדק.

למרות המבנה הסבוך של האחריות, לפעמים מטריציוני מסועף ומורכב, שרשרת הפיקוד פשוטה יחסית: אין כוח אשר יכול לשלול את זכותו וחובתו של מפקד בעת ההיתקלות.
הוזכר בדיון זה צ'רצ'יל. גם הוא הבין זאת, והיה טס למדבר המערבי כדי להדיח את מפקדי הכוחות שלא נשמעו לו.
כך היה גם בצבא האמריקני, הגרמני והסובייטי, אם כי בצבא האדום מכתבי הפיטורין היו מקוצרים ביותר - כדור בראש.

גם אם מפקד חטיבה או גדוד מהסס, מפקד האוגדה הינו הבכיר ביותר המחזיק כוחות וחפ"ק בכדי לפקד ולנהל את ביצוע המשימות.
במקרה זה בו נדרש כוח אד-הוק המשלב טנקים, הנדסה ואוויר (לחיפוי ומיסוך) חפ"ק האוגדה הוא המתאים לכך.
יש אלף דרכים ותירוצים לחמוק מביצוע משימות, ואין ספק כי אי ביצוע 'מקטין סיכונים' אך גם סיכויים...
אין סיכוי שני ושלישי הצלת פצוע המדמם למוות.

שנה קודם ל"אינסידנט עם ברק" (המתואר בפ' 4), נקלענו לתוך שדה מוקשים. החייל הראשון הפעיל מוקש והופ עפה רגל.
נותרנו שני חיילים לא פגועים בלבד.
יכולנו לבצע נוהל פילוס דרך של כעשרים שלושים מטר אל הפצוע על פי התרגולות והנהלים.
בחשכת הלילה היינו מגיעים אליו בתוך שעתיים שלוש, בעוד עמיתנו קטוע הרגל היה מדמם למוות מן הסתם.
ארז גרינבוים חברי לחוליה ואני העדפנו לבצע "נוהל פילוס מקוצר מאוד"...
מבלי להתדיין יתר על המידה החלטנו לרוץ אל הפצוע תוך ניסיון לדרוך על הטרשים.
ללא שיהוי, ובעצם בניגוד לכל הכללים והנהלים הגענו אליו בתוך שניות.
חסמנו את שטף הדם תוך אלתור חוסם ממיתר מצנח ופנינו אותו רגלית במהירות האפשרית.
מנחם דגלי סיפר לי לפני מותו כי טיפל בפרשה בדרג שמעל אהוד ברק, התייגע והתאמץ להשתיקה, בעיקר כי ראש מה"ד דאז האלוף שמואל גונן (גורודיש) "חיפש את היחידה" והיה עט על המציאה כדי להכפיף אותה אליו ואל נהלי מה"ד. מסיבה זו לא חולקו צל"שים, ולא לימדו פרשייה זאת במה"ד או בבה"ד 1.
כך ששוב גנץ לא אשם, כי מעולם לא שמע על חילוץ פצועים בכל מחיר...
ובכל מקרה, לא גנץ אשם, כי אם אותו מפקד מהמסלול בצנחנים שלא הדיחו מבעוד מועד, ועל כך לעתים הוא נאנח...
כתוב תגובה ל- איציק סיבוש
בן גוריון אשם
  אורי מילשטיין   1/06/13 17:49
איציק,

אם יורדים לשורש הדברים, בן גוריון אשם gk שלא הקים אחרי מלחמת העצמאות צבא ראוי לשמו. השאר לרבותג נץ הם ממזרים של בן גוריון.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
ה"זקן" אשם?
  איציק סיבוש   1/06/13 18:43
ה"זקן" אשם?
הלא דווקא ניסה להקים מסגרת ממלכתית, תוך פירוק הסיעות ו"הפלנגות"/
אפילו אישר פתיחה באש לשם כך, אם כי בודאי שלא התכוון "לאורגיית רצח" כפי שעשו באלטלנה...
נתן הוראה לאיסר הקטן לקלוט אנשי לח"י, ומה עוד יכול איש אחד לעשות מול המון שתרבות השקר טבועה בו?
בודאי שהיה מעדיף להוליכם ארבעים שנה במדבר,
אך הבין שאין לו הזמן לכך.
כתוב תגובה ל- איציק סיבוש
גם החיילים אשמים
  יואל קורנבלום   1/06/13 21:17
בדיוק כפי שאתה וחבריך לפי התגובה שלך ויתרתם על כל הנהלים ויצאתם תוך סיכון אישי לחלץ לוחם פצוע כך היו צריכים גם החיילים באיזור לעשות. לפעמים הפעולה באה מלמטה ואז המפקד נגרר ומבין שאין לו דרך אחרת אלא להצטרף. כל זה אילו הן תגובות מהמותן שבאות באופן תת הכרתי וקשה לשחזר מהי בדיוק היא שרשרת הפעילות ומה גרם להן. בכל אופן לא קראנו על אחד שהציע לארגן קבוצה ולצאת למתחם לחלץ את מדחת יוסף אפילו אם זה בניגוד לפקודה מפורשת. בסופו של דבר המצב בשטח קובע מה עושים ומגיבים למצב ולא לנוהלים כלליים. לכן יש כאן עוד משתנה במשוואה הזאת. לו למשל החיילים היו לוחצים והיו אפילו נעים לכיוון המתחם יתכן והמפקדים היו מצטרפים וכך גוררים את כולם לחילוץ. כל זה לא קרה ורק מראה לנו שאנחנו מתדרדרים.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
יואל אתה פשוט צודק!
  איציק סיבוש   1/06/13 22:11
יש גם לחיילים ומפקדים בשטח מרחב תימרון, ועדיין הדבר איננו גורע דבר מאחריותו של מפקד האוגדה.
כתוב תגובה ל- איציק סיבוש
34
מילשטיין זמן כתיבתך עבר .
  עין אחת   1/06/13 17:55
בפרק הקודם , מילשטיין התקדמת והיית פחות ילדותי .
בפרק הזה , חזרת לביקורת הילדותית שלך .

התגובות שלך לטוקבקים של מבקיך , קטנוניות

מה אתה מאמין שברק "הרג" את יוסף?

ספר לנו מילשטיין מה עשית בצבא , ואיזה שירות צבאי "קרבי " עברת .
כתוב תגובה ל- עין אחת
תודה!
  אורי מילשטיין   1/06/13 18:48
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
עוד דוגמה לחוסר רצינות
  אנאליסט   1/06/13 19:37
אורי, שוב אתה בורח מתשובות! או שמא הבנת הנקרא היא צד חלש כל-כך שלך - כדי-כך שלא נתת את דעתך למה שנשאלת?!
כתוב תגובה ל- אנאליסט
35
יש פתרון לבדידות מילשטיין
  אליהו גלעדי   1/06/13 17:58
אתה שב ומתלונן כי אתה לבד במערכה. למה אינך חובר לאריה יצחקי.הוא נלחם במימסד כבר 45 שנה ללא מורא וללא משוא פנים. הוא הוכיח שאינו מפחד מחרמות ואיומים יתרה מזאת הוא צעיר ורענן ויש לו גם הוצאת ספרים פרטית. אז בלי גינוני כבוד פנה אליו בהצעת חבירה ויחד תזעזעו את אמות הסיפים של המימסד הסלפן.הזמן בשעון החול הולך ואוזל.
כתוב תגובה ל- אליהו גלעדי
36
מילשטיין השרלטן
  אנאליסט   1/06/13 17:59
אין גבול לציניויות . כל מאמריך הינם גיבוב "עובדות" סלקטיביות וסובייקטיביות. על כך כבר העמידו אותך במקומך רבים וטובים, וכנובע מכך קביעותיך אינן יותר מאשר הגיגי-נפש של טרחן המונע ממניעים יצריים של רדיפה אישית ותו לא! כפי שכבר כתבתי , ללא קריטריונים וכללים אובייקטיביים אין משמעות למחקר ואין כל משמעות למושג "אמת". ככלות הכל, מי שמאמץ גישה אנטי-מדעית-סובייקטיבית מצהיר כי הוא מוותר על קיומה של מציאות ריאלית ומעדיף את הפולקלור והשרלטנות על-פני האמת.
כתוב תגובה ל- אנאליסט
37
כוסות רוח למת
  אנאליסט   1/06/13 18:26
לאליהו הגלעדי . צר לי, אך נראה לי שעצתך איננה ישימה. לא בגלל מר יצחקי והוצאת הספרים שלו, אלא בגלל הארכי-שרלטן מילשטיין. כשם ששלט או כרזה בנוסח: נווה-וורדים מעל בית שימוש ציבורי לא תשנה את מהות המקום והריח המצחין הנידף ממנו, כך גם הוצאת ספרים כזו או אחרת לא תוכל לחפות ולהסתיר את מהות כתיבתו השרלטנית, הירודה והמגמתית של מילשטיין. לפיכך, יוזמתך, שנעשתה כנראה מכוונות טהורות וטובות איננה משולה אלא לכוסות רוח למת.
כתוב תגובה ל- אנאליסט
חיימק'ה ואנליסט תומכי מילשטין?
  חיימ'קה אנליטי   1/06/13 19:37
התגובות של חיימק'ה ואנליסט לא רציניות.
אינן מפרטות אפילו נקודה אחת.
רק משכנעות שמילשטין צודק.
אולי הם שליחים של מילשטין ?
כתוב תגובה ל- חיימ'קה אנליטי
יש בזה משהו
  אורי מילשטיין   1/06/13 19:44
הם עוזרים לרייטינג
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
חוסר הבנה בסיסי
  אנאליסט   1/06/13 19:54
תפקידו של הקורא - בניגוד למי שמתיימר להקרא "חוקר" - הוא לא לעסוק בהפרכות של ה"עובדות" שמילשטיין מציג בפנינו. מצד שני, תפקיד הקורא איננו לקבל את הנאמר/הנכתב כאילו מדובר בדברי אלוהים חיים. הקורא צריך להיות משוכנע שהדברים הנכתבים הם פרי של תהליכים מחקריים, הכפופים לכללים אובייקטיביים - ללא פניות. במקרה של מילשטיין - הדברים הפוכים: מילשטיין בעצמו מודה שאיננו מחוייב לאמת האובייקטיבית (לטענתו אין כזאת) ומכאן שהוא פוטר את עצמו מבקורת ומדרישות שכל חוקר ומדען חייב בהן. שנית, התיחסויותיו לאישים - נשוא בקורתו היא אישית-רגשית , המעידה על מעורבות רגשית ואפילו ייצרית . גם דרך התייחסותו למבקריו מעידה על קנקנו הרדוד והבלתי הולם אינטגריטי של חוקר שהאמת היא בראש מעייניו. וכל זאת כאמור, זה רק ברמה המתודולוגית. ברמה המחקרית קיימות עדויות לרוב שמילשטיין, לנוחיותו, העדיף להתעלם מהן רק משום שזה לא הסתדר לו עם המסקנה אליה כיוון מראש!!! ככה לא חוקרים וככה אי אפשר להתייחס ברצינות לאף מילה אחת שיוצאת תחת קולמוסו המגמתי והסובייקטיבי של מילשטיין.
כתוב תגובה ל- אנאליסט
מה קרה פתאום שאנאליסט החליט
  חשדנית   1/06/13 19:55
להגיב פה באתר אחרי שתיקה ארוכה, מאז הפרק האחד והיחיד שבו הגיב - הפרק על אהוד ברק ומבצע אביב נעורים ? אז זהו, אנאליסט בטח חושב שהוא יכול לבוא בזמן הסיכומים, לתת כמה משפטי מחץ, והופ, ינצח את כ-ו-ל-ם ויוציא את ברק זך ונקי. אנאליסט, זה לא הולך ככה. במשך 15 הפרקים למדנו בדיוק מי הפרסונה הזאת שקוראים לה אהוד ברק. על השקרים והתככים והכישלונות והאדמה החרוכה שהשאיר בכל מקום בו דרך, הפצועים, והמתים שכבר לא יכולים לדבר. את זה לא יכולים לשנות בסיכומים. אולי זה מה שאתה רגיל אליו, אבל לא אצלנו !! אצלנו ברק נשאר חייב. ואת המחיר יגבו ממנו אזרחי מדינת ישראל בכל הסקרים שעוד ייערכו, כשיוכתר במקום הראשון כאיש השנוא ביותר בכל הזמנים...
ואם על אדם כזה אתה מגן, אין ספק שאתה בדיוק כמוהו. נוכל.
כתוב תגובה ל- חשדנית
חשדנית, אנאליסט לא עזב
  יואל קורנבלום   1/06/13 20:35
הוא הפך את שמו לחיימק'ה. אם תשמי לב מאותו רגע שאנאליסט הפסיק להגיב חיימק'ה הופיע. החלטתי בסוף לבדוק את ה IP של שניהם וגיליתי שהם באותו מקום למרות שה IP שונה. את יכולה למצוא את הקישורים לעניין בתגובה הראשונה שלי לתגובה מספר 30. עכשיו שניהם כאן ביחד ואני מניח שזה עונש כפול. דרך אגב בתור האדם השנוא ביותר בישראל קשה להחליט אם זה אהוד ברק או שמעון פרס.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
אכן קשה להחליט מי שנוא יותר
  חשדנית   1/06/13 20:43
שימון פיירס או לא-אהוד ברק, נראה שהתחרות ביניהם על התואר הזה די צמודה, כיאה וכיאות לשונאי-ישראל-מתלהבים-על עצמם...
כתוב תגובה ל- חשדנית
תגיד קורנבלום
  חייםק'ה   1/06/13 23:53
הפסקת לקחת את הכדורים הכחולים? אתה באמת מאמין שערכת בדיקה אמיתית ויסודות? או אולי אתה כמו מילשטיין מסיק מסקנות זבל מעדויות רפש. על מנת להגיע לאפס קצה של מסקנה עליך לבדוק את כל כתובות ה IP של כל הכותבים כאן ורק אז לראות אם הם כולם אותו אדם או שמא יש ביניהם אנשים שונים.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
ההישג של חשדנית...
  אנאליסט   1/06/13 20:46
הטענה שלך כי ברק יצא חייב - לאחר 15 פרקים - הינה טענה פתטית ומתחסדת - הרי כל מי שעקב יודע היטב, כי אצלך ברק יצא חייב עוד בטרם הוצג הפרק הראשון!!! אין ספק שאת יחצ"נית התואמת ככפפה לידו הגסה והשרלטנית של ה"בוס" מילשטיין. מחד-גיסא יש בך מידה גדושה של יצריות ואימפולסיביות, ומאידך-גיסא כמילשטיין גם את רוויית שינאה יוקדת כלפי מושאי בקורתו. אני משוכנע שמילשטיין ממשיך להיות גאה בך ולאדם כמוך אין ספק שזה הישג...
כתוב תגובה ל- אנאליסט
אין ספק שגם ברק גאה בך..
  חשדנית   1/06/13 21:07
שהרי אתם מתאימים זה לזה כמו כפפה ליד. נוכלים שרלטנים כוחניים, מוציאים דיבה...וטוב שהאמת מתחילה לצאת לאור, מה שהיה מוסתר עד כה במחשכים - היום מפורסם לא רק על גבי מסכי האינטרנט אלא גם בספרים. הספר של בן כספית "חמקן" הוא הסנונית הראשונה...להוותך, לא תוכלו להתחמק מההיסטוריה. היא יודעת להחזיר גם כשפיכם יהיה כבר מלא עפר. ואני את תרומתי הצנועה לחשיפת פניו של הנוכל, עשיתי, באמצעות הבמה שמילשטיין העמיד כאן לרשותנו, עם פרסום מחקרו המקיף והמצוין על ברק, ועל כך תודתי לו.
כתוב תגובה ל- חשדנית
למי יש בוס?
  אנאליסט   2/06/13 00:27
האם ברק גאה בי? אין לי ולא היה לי כל קשר איתו. באשר לטענתך שברק גאה בי - לכל היותר מדובר בספקולציה , שאצלך היא הפכה, כבמטה-קסמים לעובדה... בניגוד אליי, הקשר שלך למילשטיין הוא ברור וניכר לעין ולא צריך לא ספקולציות ולא את שרלוק הולמס כדי הכיר בעובדת הקשר האמיץ והפרגון ההדדי מרקיע השחקים... ככלות הכל את מיחצ"נת את מילשטיין ללא הרף ואף דואגת "לזכות" את מבקריו בכינויים תרבותיים כגון: שקרן, מפגר ברמות , אדיוט וכיוב' אמירות וכינויים אשר באים כמובן לפתח דיון ענייני ודמוקראטי... "לך לראי ותקיא ממה שמשתקף" כתבת וכמובן שזהו סגנון אופייני למי שאיננה מסוגלת לשמוע דיעות מנוגדות ושונות משלך! לגבי בן כספית (או בן כזבית בפי יודעי-דבר) העובדה שאת נתלית בעיתונאי, הנחשב לעיתונאי-חצר (של אשכנזי) מדברת בעד עצמה!
כתוב תגובה ל- אנאליסט
38
אחרי שראינו מה זה אנליסט
  אורליסט   1/06/13 20:35
אנו מעדיפים את זה בדרך אחרת.
כתוב תגובה ל- אורליסט
39
מילשטיין אתה מתחמק
  אליהו גלעדי   1/06/13 21:08
לא הגבת להצעתי. נראה שאתה חושש שיצחקי בעל הכריזמה יאפיל עליך.
כתוב תגובה ל- אליהו גלעדי
אין אח ורע למילשטיין...
  אנאליסט   1/06/13 22:47
לאליהו הגלעדי. אתה כל-כך צודק: אבל לא רק יצחקי יאפיל על מילשטיין. נדמה לי כי כל מי שתעלה בדעתך יאפיל עליו... בכל מקרה, שרלטנות ברמה שמילשטיין מציג אינני מכיר... שיא גינס ממש!
כתוב תגובה ל- אנאליסט
40
ברק הוא לא הנושא של הפרק הזה
  יוסף12   1/06/13 21:27
ברק אכן נכשל גם בפרשה המזעזעת של הפקרת מידחת יוסוף אבל במקרה זה הוא המשיך את הקו הכושל שהתחילו בו רבין , פרס וביילין , קו שגורס שניתן להגיע ל"שלום" עם כנופייה של רוצחים ערבים שאנחנו במו ידנו הבאנו מתוניס אל לב מדינת ישראל . אשר על כן ניתן להגיד בנוגע לפרק הזה שמדובר בקריסה מתמשכת של התפישה המדינית של השמאל הישראלי ולאו דווקא כישלון שמאפיין את אהוד ברק .
כתוב תגובה ל- יוסף12
41
לקורנבלום הזחוח
  אנליסט   1/06/13 21:36
כמובן שאין כל קשר מציאותי בין קביעותיו האבסורדיות וההזויות של קורנבלום לבין המציאות. כבר אמרתי אני פועל אך ורק בשם עצמי. מעולם לא היה לי קשר עם ברק ואין לי כל קשר עם אף אחד מן הדמויות (עין אחת, חיימק'ה, בעל עין אחת או גלילי),שכנראה מהלכות אימים על מילשטיין ועל חברי ה"מאהל". דרך הסקת מסקנותיך הנמהרת מלמדת על הלוך נפשך ועל חוסר רצינותך - מצב דברים המשקף והתואם גם את דרכו הבלתי עניינית והבלתי רצינית של מילשטיין, שגם הוא חוטא בהפצת כזבים והחשדות נעדרי כל בסיס.
כתוב תגובה ל- אנליסט
אנליסט, תודה על הפרסומת
  יואל קורנבלום   1/06/13 22:23
שאתה עושה לי. לעצם העניין אני לא מאמין למה שאתה כותב ואני חושב שמה שאתה כותב הוא בעיקר נסיון להסיט את הדיון מהעיקר שהוא דיון על אהוד ברק. אז למה להאמין לזה? המפה של ה IP היא לא שלי וגם אני הופתעתי מהתוצאות. המפה הזאת לא משקרת כאמור היא לא שלי וקשה להתווכח עם תוצאות המיפוי. בכל אופן מה שאתה כותב כאן זה ממש חרפה להיגיון אפילו נמוך אז על מה יש לך להתלונן? תגיד תודה שמגיבים לך ותפסיק לבלבל את המוח או לחילופין אולי תעלה איזו תגובה הגיונית. חוץ מזה שמתי לב שלפעמים אתה קורא לעצמך "אנליסט" ופעמים אחרות אתה קורא לעצמך "אנאליסט". לא הייתי נדרש לעניין לולא הטענות שלך נגד טעויות הקלדה שלי. אז אתה רואה איך אתה מתלונן ובעצם בעצמך מקליד לא נכון. אז אתה בכל זאת רוצה שנאמין לך?
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
טול קורה מבין עיניך
  אנאליסט   1/06/13 23:08
אתה קטנוני ומתלהם - מידות "נעלות" למי שעוסק בקשקושים של חשדות והחשדות: כל נושא ה i.p הינו קשקוש המעיד היטב על מסקנותיך הרעועות והחפוזות - אני בכלל מאיזור המרכז!במקום לעסוק בענייני המהות - מהו מחקר, מהם הקריטריונים והאם מי שחושף עצמו כבעל דיעה מוקדמת ושנאה המגיעה כדי תאוב ראוי להקרא חוקר? - במקום כל אלה אתה עסוק בהחשדות מופרכות! מכל מקום דבריך מעידים עליך יותר מאשר עליי.
כתוב תגובה ל- אנאליסט
42
מעת הפרשה לא קם מנהיג שגרם נזק
  ראובן גרפיט   1/06/13 22:07
כה רב כמו ברק. מתברר שברק חסר מעצורים מוסריים,בכל פעולותיו מתגלה כאדם חסר מצפון, שלא מהסס לקדם את האינטרסים האישים שלו על חשבון חבריו בצבא או במפלגה, על חשבון אלה שבטחו בו, על חשבון נאמניו שבחרו בו. מי הראוי שתקום ועדת חקריה ציבורית שתיבחן האם יש מקום ל פרסם רזומה מדיי רשמי חדש.
כתוב תגובה ל- ראובן גרפיט
הכתובת על הקיר היתה מראשית
  אורי מילשטיין   2/06/13 06:06
שירותו בצה"ל. העובדה שלמרות זאת הוא התקדם בסולם הפיקוד מלמדת על צה"ל יות רמאשר על אהוד ברק
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
43
ההישג של חשדנית
  אנאליסט   1/06/13 22:14
הטענה שלך כי ברק יצא חייב - לאחר 15 פרקים - הינה טענה פתטית ומתחסדת - הרי כל מי שעקב יודע היטב, כי אצלך ברק יצא חייב עוד בטרם הוצג הפרק הראשון!!! אין ספק שאת יחצ"נית התואמת ככפפה לידו הגסה והשרלטנית של ה"בוס" מילשטיין. מחד-גיסא - כמו אצל מילשטיין - יש בך מידה גדושה של יצריות ואימפולסיביות, ומאידך-גיסא כמילשטיין גם את רוויית שינאה יוקדת כלפי מושאי בקורתו. אני משוכנע שמילשטיין ממשיך להיות גאה בך ולאדם כמוך אין ספק שזה הישג...
כתוב תגובה ל- אנאליסט
ברק מאבד שליטה סידרתי
  חשדנית   2/06/13 00:31
מתוך "חמקן", בן כספית, עמ' 247-248

"לברק יצא שם של אדם שניחן בקור רוח מקפיא דם בעתות של לחץ ומשבר. זהו מיתוס שטופח. הקריירה שלו רצופה במקרים של אובדן שליטה. הוא איבד שליטה באסון "צאלים" (מיהר להתפנות מהמקום באמצעות מסוק וניסה להטיל צנזורה על העובדה שהרמטכ"ל, כלומר הוא, נכח באירוע); הוא איבד שליטה בריאיון ההוא עם ניסים משעל; בקטטת המיקרופונים עם משה שחל על הבימה של ועידת מפלגת העבודה; אחרי התבוסה לאריאל שרון, כשניסה להידחק בחזרה למשרד הביטחון; אחרי ההחלטה לבטל את מינוי גלנט לרמטכ"ל; ובמהלך חקירת מבקר המדינה את פרשת הרפז, כשנשמע גוער בקול רם בשר המשפטים יעקב נאמן, על קבר אביו של ראש הממשלה נתניהו, במהלך טקס העלייה לקבר ביום השלושים.
...אני מסקר ועוקב אחר אהוד ברק כבר קרוב לעשרים שנה. אני מכיר את ברק, את האנשים שמקיפים אותו, את הערמומיות והתחכום שלהם. אני יודע בדיוק למה הם מסוגלים. הרי הייתי שם....ברק הוא מניפולטור אלים, דרכו זרועה ב"גוויות", מטפורית וגם לא.
כתוב תגובה ל- חשדנית
חרושת רכילות והכפשות
  אנאליסט   2/06/13 02:04
אם אין לך על מי לסמוך את שנאתך היוקדת לברק , אין ספק שבן-כזבית הוא הכתובת האידיאלית כדי לשרת את צרכייך ולהביאך לידי חדווה וסיפוק... שהרי אותו אדם נודע כמשרתו של ה"צדיק" גבי אשכנזי, עיתונאי-חצר המתפקד ככלי במלחמת הפוטש והחורמה שניהל הרמטכ"ל, אשכנזי, כנגד שר הביטחון, ברק. אם בן-כספית הוא המקור שלך אז זה ממש מתאים לך ולמילשטיין להכפיש ולרדוף את ברק. אבל בוודאי שאין בזה שמץ של קצה-קצהו של מחקר היסטורי או חשיפת האמת.
כתוב תגובה ל- אנאליסט
ברק משמיד ראיות סידרתי
  חשדנית   2/06/13 00:57
מתוך "חמקן", בן כספית, עמ' 344-346:

"...אולי זה רק מקרה, אבל אין זו הפעם הראשונה שמתעורר קושי לאתר מסמכים, הקלטות, סימנים וראיות בתחומי השליטה של אהוד ברק. כך היה בפרשת העמותות בקמפיין 1999; כך היה בסיירת מטכ"ל, לאחר אסון צאלים. הפרוטוקולים מהסיירת לא הגיעו, משום מה, לוועדת החקירה; כך היה כשברק אישר לערפאת לקדוח גז מול עזה (בניגוד להמלצות מקצועיות). ברק לא השאיר אחריו שום אסמכתה כתובה לאישור הזה; כך היה בוועדת אור, ועדת החקירה הממלכתית לאירועי אוקטובר 2000...אמיר אורן דיווח ב"הארץ" שגם אז השתבשה הקלטה של דיונים חשובים, ועדת החקירה חשדה, אך לא גילתה הוכחה לכך שמדובר בהסתרה או בכבישה מכוונת של ראיות; כך היה כשברק עזב את משרד הפנים ועבר למשרד החוץ. השר שהחליף אותו, חיים רמון, הופתע לשמוע ממנכ"ל המשרד שצריך להזמין בדחיפות טכנאים למערכת המחשב של המשרד, כי האנשים של ברק לקחו את הדיסק הקשיח...וכך, כמובן, גם היה עכשיו. תקלה מסתורית גרמה להתחממות המערכת שמקליטה שיחות אצל שר הביטחון, בעקבותיה מישהו הוציא את הדיסק ועליו ההקלטות, ובעקבותיה מישהו נתן הוראה למישהו אחר לקחת פטיש קטן ולרסק את הדיסק הזה, כי "יש עליו חומר סודי ואין היכן לשמור אותו"...[מדובר בהקלטות במשרד שר הביטחון בפרשת הרפז]

...זו השיטה של ברק. בכל פעם שהוא נקלע לתסבוכת, הוא ממהר למנות ועדת חקירה מטעמו שתבצע חקירה לכאורה, שתוריד מעליו את הלחץ"..
כתוב תגובה ל- חשדנית
משרתם של אשכנזי ה"צדיק"
  אנאליסט   2/06/13 02:25
בן-כספית , אמיר אורן ואוליי גם חשדנית ה"תמימה" - כולם מגוייסים ב"חצרו" של גבי אשכנזי ה"צדיק" שנתון לחקירה פלילית עפ"י המלצת שני מבקרי-מדינה. כל קשר בין מה שכותב כספית למציאות הוא מקרי ויש להבינו כפונקצייה של גיוס אינסטרומנטאלי במלחמת חורמה ו/או פוטש כנגד שר הבטחון היוצא ברק. נסיון חשדנית לסמוך שנאתה האובססיבית והבלתי נכבשת על סיפורי כזבית-אשכנזי מדברים בעד עצמם ומעידים על האינטרס שיש כנראה לחשדנית, במסגרת מאבק איתנים מעין זה.
כתוב תגובה ל- אנאליסט
44
מה לא ברור?
  נחום שחף   1/06/13 22:39
מסוקים של צה"ל ירו 50 טילים על מגרש כדורגל ריק ליד המתחם, זה הספיק, וההמון נימלט מסביבת הקבר למשך 20 דקות. מה הפריע לצהל להכנס עם רכב משוריין ולחלץ את הפצוע עם חיפוי צמוד של מסוקים שבמקרה הצורך יפגעו עם הטילים בכל מי שיפריע לפעולת החילוץ או ירו טילים לצידי הדרך? כל הברברת של ברק וצמרת צהל אין בה דבר אלא הוכחה חוזרת לכושר הפיקודי העלוב של הצמרת הביטחונית צבאית באותם ימים.
כתוב תגובה ל- נחום שחף
נחום, אבל בפרשת א-דורה
  אורי מילשטיין   2/06/13 00:13
הם פעלו ביעילותהאינטרסים של מדינת ישראל
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אורי, אתה צוחק?
  נחום שחף   2/06/13 02:19
קודם ברק לקח אחריות בשם חיילי צהל על הריגתו של א-דורה בפגישה עם ראשי הארגונים הערבים בישראל. היו עוד שלקחו אחריות כמו גיורא היילנד שהיה אמיץ מספיק להודות בטעות זמן קצר אח"כ בהרצאה באונ' ת-א. ב-2005 הוא צפה יחד עם דני סימן (ראש לשכת העתונות הממשלתית שיחד עם עוזרו של שרון ד"ר רענן גיסין היה מהבודדים שסיעו לי בממסדׂ) במצגת המוכיחה שפרשת א-דורה בוימה. כשאסתר שפירא מהטלויזה הגרמנית הראשונה הגיעה ב-2001 לישראל לעשות סרט על א-דורה המבוסס על התחקיר שעשיתי נציג דובר צה"ל דרש ממנה לא לעבוד איתי, התוצאה ב-2002 יצא סרט די עלוב, עברו 7 שנים נוספות עד ששפירא הגיעה אלי לבחון את המחקר המלא (ב-2001 היא ראתה בביקורי בגרמניה רק מקצת מהממצאים). יש עוד (ראה מצורף משבוע שעבר מאמר על המכשולים שהעמידו בפני משרד החוץ) אבל נסתפק בכך.
 הפיזיקאי שאמר כבר לפני עשור שא-דורה מבויים
כתוב תגובה ל- נחום שחף
באתר הנופלים הסתירו את הבושה
  נחום שחף   2/06/13 02:31
לפני כעשר שנים גיליתי לא להפתעתי שברשימת הנופלים של צה"ל מצורף תיאור כיצד כל חייל נפל, אצל מדחת יוסף לא הופיע דבר. ניסו להסתיר את הבושה. רק לאחר שסיפרתי למהדי יוסף והבזיון נחשף העוולה תוקנה.
כתוב תגובה ל- נחום שחף
אין גבול למאמצים להסתיר
  אורי מילשטיין   2/06/13 07:00
את הליקויים
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אין גבול למאמצים להסתיר
  אורי מילשטיין   2/06/13 07:01
את הליקויים
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
45
מלות תודה
  מהדי יוסף   1/06/13 23:36
מודים לך עד מאד דר מילשטיין על קיום הבטחתך, הרי הפרשה קיימת ומחודדת מזה 13 שנים למרות הבהירות שבאמת אנו במשפחה המומים מתגובות קיצוניות . השאלה שנשאלת והיא רטורית : אם נהייה אובייקטיביים שאין לנו דבר ולא חצי דבר נגד המחבר ההיסטוריון מילשטיין , אילו הייה מדובר בקרוב משפחה או במקרה הזה הבן של המגיבים בתגובות מין אלה , האם התגובות היו בעד?! אני תמה ... מהדי האח הבכור של מדחת ומוביל המאבק המשפחתי יחד עם עמותת אכפת ...
כתוב תגובה ל- מהדי יוסף
מהדי, חקרתי כמיטב יכולתי
  אורי מילשטיין   2/06/13 00:19
במשך שנתיים. יתכן שראוי להרחיב את המחקר לספר על מדחת יוסף בלבד, אבל לא היה בכוחי אלא לחבר שני פרקים על הנושא. כל טוב למשפחת יוסוף ולעדה הדרוזית שרבים מבניה היו סטודנטים שלי במכללת צפת. לדעתי הדרוזים הם חוד החנית של מערכת הביטחון של ישראל. תודה לכולכם.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
מהדי יוסף אתה צודק
  איציק סיבוש   2/06/13 09:52
מהדי יוסף
אתה צודק, הפרשה חיה וקיימת.
מעשה אי פינוי חייל מדמם למוות איננו יכול למות.
אינני רוצה לדבר בשם אחרים, אך בכל זאת אומר, כי נדמה לי שהיא מהווה פצע פתוח ומדמם בלב כל חייל ומפקד.

לא רק שאין מקום לחלק מהתגובות שראינו כאן, ולא רק שאילו בבן משפחה היה מדובר כי אז המתלהמים כאן היו חושבים פעמיים, אלא גם אם בסתם אנשים הגונים היה מדובר היו מרסנים את מוצא פיהם. אך האם אותם מגיבים פיקטיביים הינם הגונים? הלא הם נוהגים כבאי 'גן החשמל' העושים את מעשיהם עוטי מסיכות בחשכת הליל...
אנשים שמסרבים לחתום בשמם האמיתי אינם ראויים להתייחסות, ומקומם איננו כאן מלכתחילה.

באשר לעדה הדרוזית, לא רק באנשי שלום אוהבי חופש מדובר, כי אם בקבוצה מופלאה אשר אצלה 'מילה זו מילה' - תכונה אצילית שהולכת ונכחדת מעולמנו.
אילו גם קבוצות לאום ודת אחרות היו נוהגות כך, כי אז המלחמות כבר היו מאחורינו.
בכל הכבוד וההוקרה
איציק סיבוש
כתוב תגובה ל- איציק סיבוש
46
ק'יוסף קוץ בתחת פחדנות פוליטית
  פועה   2/06/13 08:22
הענין הצבאי כאן הוא שולי לחלוטין. לאחיזה במבנה הזה לא היה כל ערך צבאי! "קבר יוסף" עינינו מתחילתו בקנאות דתית יהודית מטומטמת שהדרג הפוליטי פחד להתמודד מולה, והטיל על הצבא להתעסק עם ענין במקום לטפל בזה בדרך של נטישת המקום
כי אין לו חשיבות היסטורית, אין למקום ערך אסטרטגי או טקטי
קבר יוסף מתחילתו הוא "פרונקל" שיש לילד על הרגל והוא צורח ולא נותן לרופא לפתוח אותו ולרפאו. והילד הזה אלה קנאי הדת היהודים האידיוטים.
הפוליטיקאים גררו לתוך זה את צה"ל וכבלו את ידיו בטיפול.
לאהוד ברק במקרה הזה היה ברור שהוא לא יתן "לפרונקל" הזה
להתפתח "לגנגרנה".
הפיקוד ידע מה המשמעות חסרת החשיבות של הקבר הזה למדינת ישראל, וכל ההתרחשות הצבאית "המעמיקה" טמונה במחדל הפוליטי. מחדלו של ברק הפוליטיקאי בפרשה הזאת הוא חוסר הפינוי של הקבר וכניעתו לטמטום הדתי!
החייל שדמם למוות הוא קורבן של טמטום דתי וטמטום פוליטי.
הפקרת לוחם בשדה קרב היא כשלון אבל אינה מחדל אוטומאטי!
"והיסטוריון" שלא מבין את זה הוא קודם לכל תועמלן!
כתוב תגובה ל- פועה
כשאת מבטלת את הערך של
  ב_שמואל   2/06/13 09:41
כשאת מבטלת את הערך של קנאות דתית, את מבטלת את מהותה של מדינת ישראל.
הרי ברור שחזרת העם היהודי לארץ ישראל נבעה מקנאות דתית שהפכה אצל ניפגעי הקומוניזם לקנאות דתית פאשיסטית. על כן, אינך אמורה לזכות בתהילה רק משום שאת מוגבלת בהבנתך בעניין הזה.
הקנאות - בהצלחתה, היא חיובית, ובכשלונה, היא שלילית. אך ברור שללא הקנאות לא היה צורך במדינה ובצבא.
למי יש צורך להגן על הנגב או על הגליל? רק למי שהוא פאנט מספיק כדי להאמין בקנאות דתית שהמקומות האלו שייכים ללאום שלו וזו זכותו להגן על רכושו.
האומנם רק לשמאלנים אנרכיסטים בעלי נטיה פאשיסטית - זכות לקנאות דתית פאנטית? או שזכות זו שמורה גם לטובים מהם, בעלי זיקה חזקה לאהבת אלוקים ונאמנות לערכי היהדות?
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
עוד שקר דתי! הקנאות הדתית מנעה
  פועה   2/06/13 10:06
בכל כוחה הדתיאת חזרתה של הלאומיות היהודית לא"י! השיבה היהודית הלאומית הנה הייתה כולה ציונית וחילונית.
אבל הרי התכונה הדתית "לגנוב" ולשכתב תהליכים היסטוריים עפ"י צרכי הדת.
ומלבד זה, מי שמשווה חירבה של קבר שייח שכנראה נקרא יוסוף, והופך אותו "לקבר יוסף" ומקדש אותו, מראה עד כמה הדת דלה באמונה ועשירה בתעמולה.
כתוב תגובה ל- פועה
אתייחס לדבריך כאילו את מאמינה
  ב_שמואל   2/06/13 12:59
אתייחס לדבריך כאילו את מאמינה לעצמך.
לידיעתך, העליה השניה של החילוניים השמאלנים, הייתה בעליה השניה. לפניה היה (כמו תמיד) העליה הראשונה. זו עליה שהקימה ישובים דתיים:
"העלייה לארץ קדמה למדינה וקדמה לציונות ולחיבת ציון. המונחים השגורים בפינו על עלייה ראשונה, שניה ושלישית - הם מטעים. עלית ביל"ו לא הייתה הראשונה. מאז החלה תנועת חיבת-ציון המאורגנת, ואחריה התנועה הציונית - אנו רגילים לדבר בביטול על היישוב הישן שהתקיים בארץ לפני טביעת המונחים חיבת-ציון וציונות. ישוב זה היה פרי עליות של היהדות הספרדית והיהדות האשכנזית מאות שנים לפני חידוש המונחים החדשים, ועליות אלה, - עליות של בודדים ושל קבוצות שלמות, - היו כרוכות בקשיים ובסכנות הרבה יותר גדולים מהעליות החדשות, שאנו רואים בהן "התחלת המפעל הציוני"...והדורות הקודמים, שבנו את היישוב הישן וקיימו אותו, לפני "בראשית" של הדורות האחרונים, ראויים להוקרה ולהערצה מצדנו, גם אם אנו רחוקים עכשיו מהלך-רוחם ומדרכי חייהם ת"ק פרסה".
he.wikipedia.org
– דוד בן-גוריון, דברי פתיחה, בתוך: גצל קרסל, אם המושבות פתח תקוה, פתח תקוה: הוצאת עיריית פתח תקוה, תשי"ג
לאחר שתודי על טעותך, אמשיך להוכיח לך כמה את טועה.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
אכן היו דתיים הרחוקים מלאומיות
  פועה   2/06/13 14:59
גם משפח' סבי היו דתיים בגליציה, אלא שהוא קרע קריעה על בתו (אמי) שנטשה את הדת כנערה והלכה שבי אחר הציונות החילונית, עלתה בגפה לארץ בראשית שנות השלשים, כל המשפחה נעלמה בשואה, אני כאן תודות למעשה האמיץ והלא דתי של לאמי.
הדתיים שהיו כאן מהעליה הראשונה נלחמו אז בלאומיות הציונית
הסגירו, מתוך ראיה דתית צרה, את פעיליה לשלטונות בתחילה התורכים, ולאחר מכן גם לבריטים בתחילת המנדט, עד שנפלה עליהם אימת נקמת הציונים הלאומיים.
יהודים דתיים שומרי מצוות עלו לציון בטפטוף קטן במשך מאות שנים בלי כוונות לאומיות.
כתוב תגובה ל- פועה
יפה עשו משפ' סבך שלא הסכימו
  ב_שמואל   2/06/13 18:47
יפה עשו משפ' סבך שלא הסכימו שבתם תבגוד בערכי עמה. אין ספק שהדבר היה קשה להם, אך החובה שלהם כלפי המשפחה הייתה חזקה יותר מערכי המשפחה של התרבות המעוותת והסוטה שבתם הצעירה בחרה לעצמה.
אין ספק שהיהודים בעליה הראשונה, לא מצאו כל ערך ב"לאומיות" בכלל וב"ציונות" בפרט, הרי אלו שני מושגים שקריים שניטעו בחברה החילונית כדי לנצל את ההמונים הנבערים למטרות שליליות (קידום האינטרסים של הקומוניסטים)
"לאומיות", מהי? כששמאלני מדבר על היותו מלאום יהודי, האומנם הוא רוצה להבדיל עצמו מגויי הארצות? האומנם הוא אינו דוגל ב"שיוויון" והתערות עם רוסים ששרתו בצה"ל?
"ציונות" מהי? מדינת תל-אביב? מסירת ציון לידי הערבים?
היהודים שעלו לארץ ישראל היו שייכים לעם היהודי כפי שנקבע בתורתם לפני אלפי שנה, הם לא נזקקו לאישורם של חדלי אדם שרצו להשמידם באמצעות "ציונות".
את מבינה, אמך ניצלת מהשואה כמו רבים אחרים שניצלו, אך היא לימדה את בתה (אותך) למרוד ולבגוד בעם היהודי. לו הייתה בוחרת להיטמע בגויים, לא היה חשש מכך שבתה (את) תצטרף לרודפי היהודים כגייס חמישי (אלוקים, שמור אותי מידידי, משונאי אשמר בעצמי). שמאלני חייב - על פי ערכי תרבותו - לשנוא ולרדוף את היהודים.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
47
לכול המכפישים הקבועים של אורי
  עופר אל על   2/06/13 08:33
רציתי רק לדעת אם מישהו ממכם חוץ מלכתוב פה תגובות עשה איפעם מחקר או משהו דומה לזה ?
לדעתי התשובה היא שרובכם לא - מה שמטריד אותי זה ההתעלמות מהעובדות - פה עדין לא החליפו דיסקט לגבי העולם הערבי או המנטליות שלהם שהיא שונה לחלוטין משלנו - שאורי כותב על קבלת ההחלטות והשיקולים מאחוריהם אתם צריכים לתפוס סוף סוף כי הצבא מסורס - הצבא אינו מתפקד - בניית אמון על אנשים שצחקו עלינו בפומבי ושיקרו לנו שוב ושוב מעידה על רמה של קבלת החלטות אצלנו ברמה של 0 - ממתי חילוץ של חייל מותנה בשיתוף עם הצד השני "ש לפתע" הפך לאויב ?
בשבילי אהוד ברק הוא הבלוף הכי גדול של מה שמכונה: הפיקוד העליון של צה"ל - וגם אלו שהכירו אותו העידו על כך - אבל לא נורא - העיקר שהעיתונאים עשו את עבודתם נאמנה ונתנו לציבור את ההרגשה שמדובר ב "עילוי צבאי" --
כתוב תגובה ל- עופר אל על
שיקולים אישיים ופוליטיים
  אורי מילשטיין   2/06/13 10:16
עופר,

אני מניח שרוב המשמצים את המחקר ואותי עושים זאת משיקולים פוליטיים ואישיים ושהם יודעים כי העובדות שהעליתי מבוססות.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
מלשטיין מרוב "עובדות" אבד הקשר
  פועה   2/06/13 10:43
הברור, שצבא נועד ויעיל למלחמות ונכשל במשימות שיטור! בעיקר כשמטילים עליו משימה מטופשת.
כתוב תגובה ל- פועה
גם הרב כהנא אמר את זה
  ב_שמואל   2/06/13 13:21
הרב כהנא ידע (כמו אורי אבנרי) שאם צה"ל לא יפעל כמו צבא (גירוש הערבים ירדן) אזי סופו של צה"ל - לאבד את כוחו עקב השחיתות של הקצינים ומפקדיו הבכירים (כמו שמילשטיין מספר)
הדבר ידוע כבר בתורה, ואין שום חדש בכך. התורה הבחינה בין מלחמת חובה שבה הערכים נקבעו רק לגבי מלחמת חובה, ומלחמת רשות שבה הערכים שונים.
ב"מלחמה" בפלסטינים, ישנם יהודים שרואים בערבים אוייב, וישנם אחרים שרואים בערבים פוטנציאל טוב כדי לבולל את העם היהודי כדי להשמידו בתוך ערב רב של זרים.
אורי אבנרי (ימני מהמחטרת לח"י, בעל אוריינטציה אנטישמית ששואף לחסל את העם היהודי ולבנות על חורבות העם היהודי, את האנטי לאום "הכנעני") מיצג את המטרות של השמאל העולמי, ולכן הוא לוחם להשארת הפלסטינים ברחבי הארץ, ואילו הרב כהנא שרצה להתבדל מהגויים, ביקש לגרש את הערבים. שניהם הבינו את הנושא באותו אופן ולכן, הם פעלו בניגוד זה לזה.
צה"ל איבד את ערכיו וקיצניו איבדו את יושרם, משום שהפוליטקאים מנעו מצה"ל לעשות את מה שעושים לאויב (מחריבים את ביתו ומגרשים אותו מעל אדמתו. מי שמרחם על האויב, סופו שבוגד בעמו, ועושה את מלאכתם של אוייביו. מגרש את אחיו מעל אדמתם ומחריב קהילות ישראל)
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
לכהנה לפחות הייתה תורה שלמה אך
  פועה   2/06/13 15:09
תלושה מהמציאות.
קנאות דתית מובילה לקיצוניות לניתוק מהמציאות ובסופו של תהליך גם לאסון.
כתוב תגובה ל- פועה
לפי תשובתך, נראה לי, שאינך
  ב_שמואל   2/06/13 18:20
לפי תשובתך, נראה לי, שאינך מכירה את דרכו (תורתו היא תורת עמנו. בין נאמני תורתנו ישנם שמתנגדים לדרכו, וישנם שתומכים בו)
ההסתה כלפי הרב כהנא (בדומה להסתה כנגד הספר "תורת המלך") רצופה שקרים, ואסור להניח לשקרים של השמאל להיות ה"אמת" על הרב כהנא.
מי שלא שמע את דברי הרב כהנא (אפשר לשמוע הקלטות מדבריו) שלא ידבר בשמו.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
עד שלא תבין את יסודות הבקורת
  חייםק'ה   2/06/13 11:27
לא תצליח להיות חוקר או היסטוריון ותשאר בגדר רכלן צבאי ופוליטי שהימין מנצל לצרכיו. אז אחזור על הדברים גם למענך וגם למען מי מהקוראים שזה עדיין מעניין אותו. תפקידו של ההיסטוריון הוא לחשוף עובדות, להסביר אותן ולהסיק מהן מסקנות וכל זאת במסגרת מתודולוגיה ברורה ומנומקת. אין שום פסול בהסתכלות אידאולוגית, מה שאחד יכול להסביר כטפשות וקנאות יכול השני להסביר כאמונה עמוקה ומוצדקת, מה שאחד יכול לראות כמאבק חברתי יכול האחר להסביר כמאבק דתי, אין גבול לפרשנויות. אבל התנאי היסודי הוא מתודולוגיה מנומקת ושקופה והסקת המסקנות והפרשנויות רק לאחר שהעובדות מסודרות ומנומקות. אצלך אין מתודולוגיה ברורה, אין שקיפות ואין תהליך מסודר של הסקת מסקנות. אצל מילשטיין המסקנות בכלל קודמות לעובדות, כבר בכותרת הדברים הוא אומר מה המסקנה בלי שהוא טורח כלל לבסס אותה. איסוף העובדות הוא ספוראדי וחובבני. אין עבודת ארכיון, אין התבססות על מחקרים קודמים, אין השואה בין מקורות, אין השוואה בין מסקנות. ולכן מילשטיין, אין טעם להתווכח עם העובדות, כל אחת כשלעצמה יכולה להיות נכונה או לא נכונה, חשובה או זניחה או כל דבר אחר. זו לא הבעיה, הבעיה היא בשיטה העקומה שלך. אשר על כן, כל מה שאתה כותב נראה ונשמע כמו כתב פלסתר חובבני וירוד, פחות או יותר כמו פאשקוויל בחוצות בתי אונגארן.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
יפה שאתה טורח לציין באריכות
  ב_שמואל   2/06/13 13:49
מה מפריע לך בכתיבתו של מילשטיין. זו הדרך הנכונה למנוע ויכוח חסר ערך.
ניתן ללמוד מדרישותיך, שאתה מצפה שה"ספר" הזה יכתב כמחקר אקדמי, על כל פרטיו. אני חושב שלו היה נכתב כך, לא הייתי מסוגל לקוראו (אני לא איש צבא ולא מתעניין בניהול מערכות גדולות ומורכבות), כלומר, הספר שמיועד לקורא הדיוט, אינו אמור להקפיד על פרסום דברי האסמכתא, אלא רק אזכורו והקורא יסמוך על טוהר כוונותיו של הכותב.
זו הדרך שמצאתי בקוראי את ספרו של ד"ר רונן ברגמן או של העיתונאים זאב שיף ואהוד יערי. כדי שהסיפור יזרום, אין מטריחים את הציבור בפרטים נילווים המיועדים לאשש את הדברים הנאמרים.
סיכום, לדעתי, אין החיבור הזה אמור לעמוד ברמת הדרישות שאתה דורש, וזכותך לקבל או לדחות כל דבר שכתוב ואינו מוכח. אך מכאן עד לביטול עבודתו של מילשטיין כחוקר, הדרך ארוכה.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
אז שלא יתיימר להיות חוקר
  חייםק'ה   3/06/13 21:24
ושלא יקרא לעצמו היסטוריון. היסטוריון הוא עיסוק מכובד, הוא יכול להעיד על עצמו שהוא עיתונאי, מסאי, פוליטיקאי, סופר או כל דבר אחר.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
אז אל תשתתף בפורם
  ב_שמואל   4/06/13 05:44
כי מתשובתך ניתן ללמוד שאינך קורא או שאינך מבין את מה שכתבתי או גרוע יותר, אתה מנסה להטעות את הקוראים (עניין פעוט בתרבות השמאל)
כמו שכתבתי, הספר נועד לקריאה של הציבור ולכן חובה על הסופר לכתוב באופן נגיש להדיוטות.
דבר זה אינו פוגע כהוא זה במעמד הסופר כחוקר.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
48
מחווה לקורנבלום
  חייםק'ה   2/06/13 10:02
מצאתי עבורכם את המקום שבו ניתן לזהות את מיקום השרת לפי כתובת IP. תתפלאו איז הממצאים מעניינים אפשר לגלות. בעיק רמעניין ללמוד שהשרת של קורנבלום, הפטריוט הגדול, הוא בכלל בארצות הברית... והנה כתובת אתר שתאפשר לכם לראות שאני, החשדנית, מילשטיין ועוד אי אלו זה בכלל אותו אדם: ip-address-lookup-v4.com
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
לא יאומן כי יסופר
  חייםק'ה   2/06/13 12:00
בדיקה קצרה העלתה כי הכותבת המתחזה בשם ראומה ובשם שרלוט כותבת בדיוק מאותו השרת שממנו כותב מילשטיין. על פי המפה השרת הזה ממוקם בירושלים בין סימטת האבטיחים לרחוב בית הבד! (המשך יבוא)
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
49
למילשטיין המתמהמה
  אליהו גלעדי   2/06/13 10:47
ביום שישי הקרוב 7 ביוני מדריך אריה יצחקי את הקבוצה שלנו בעקבות לוחמי חטיבה 16 בירושלים.האם אוכל לתאם ברשותך מפגש ביניכם כדי לחלץ אותך מהבדידות ולאפשר את הוצאת הספר על ברק.הכי טוב שתשלח אליו מייל.
כתוב תגובה ל- אליהו גלעדי
אשמח תמיד להיפגש
  אורי מילשטיין   2/06/13 11:31
בענין "הבדידות" לא צריך להגזים. מדובר בבדידות המממסד. חברים יש לי בשפע.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
רעיון טוב לפרסם את הספר של
  חשדנית   2/06/13 11:59
מילשטיין בהוצאת הספרים הפרטית של יצחקי. הגיע הזמן להוציא לאור את השקר של 'החייל מס' 1' של צה"ל ולחשוף את האמת שמסתתרת מתחת לתדמית השקרית הזאת, בספר מודפס.
אגב, קראתי אצל בן כספית הערה קצרה בסוגריים המתייחסת לספר החדש של מילשטיין על ברק, שמפורסם כאן באתר. זה רק מראה שהספר חייב לצאת לאור גם בדפוס כדי שאפשר יהיה להסתמך עליו בעבודות מחקר ובספרים חדשים שייצאו לאור.
כתוב תגובה ל- חשדנית
רעיון לא פחות טוב הוא
  אורי מילשטיין   2/06/13 14:37
לאחר את הספרים של בן כספית ושלי לספר אחד
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
חלומות של צ'יזבטיונרים...
  אנאליסט   2/06/13 17:55
משאלות-לב של צ'יזבטיונרים: אם יקרה כדבר הזה, זה בהחלט יהווה אירוע מיוחד: א) הוא יסכן את הקלאסיקה המונומנטאלית: "ילקוט הכזבים ". כאשר שני כזבנים-צ'זבטיונרים חוברים יחדיו זה ללא ספק אירוע מונומנטאלי שעשוי לספק משמעות חדשה ומיוחדת ל"תרבות" הארץ-ישראלית ב) אני מניח שהמהדיר (בהא הידיעה) שישמח לתת חסותו לספר הנדיר והמצ'וזבט וכמובן יאות, ברוב חסדו, להוסיף מבוא לספר יהיה: גבי אשכנזי "הצדיק" וליתר בטחון אם יהיה צורך בצ'יזבוט או בזיוף נוסף - בוודאי יעמוד לימינו "המומחה" (גם של רונית...) בועז הרפז...
כתוב תגובה ל- אנאליסט
50
"מליצי היושר" כאן של אהוד ברק
  איציק סיבוש   2/06/13 11:48


אהוד ברק הוא אדם שעשה מעשים גדולים
וגם כשל בטעויות גדולות.
כולם באים אולי מאותו מקום ומאותו 'חור שחור'.

אילו נעשתה סדרת מאמרים ותחקירים מאומצים זו לפני עשר או חמש עשרה שנים הדברים היו נראים אחרת, ואולי משנים משהו.
היום, כאשר אהוד ברק הינו גווייה פוליטית אין היגיון בהדגשי מסקנות ד"ר מילשטיין.
טוב היה אילו ד"ר מילשטיין היה מרחיק את מסקנותיו מברק האיש,
ומתמקד בברק כתופעה,
ובכשל הפיקוד וההנהגה.

האסוני מכל הינו כשל מתמשך ומובנה של פיקוד צה"ל והנהגת ישראל ביצירת מנגנון תחקור והפקת לקחים,
כשל המנציח את עצמו בקידום אנשים בלתי-ראויים-לפיקוד,
אנשים שאינם מעוניינים\מסוגלים להפקת לקחים
כי אם בבניית אלילים,
תוך סילוק המתאימים.
אחת התוצאות הינה גבי אשכנזי,
אשר פועלו קלון ושמו לדיראון
ואינו ראוי למילת התייחסות נוספת.

תעדוף ההדגשים של ד"ר מילשטיין שגוי, כפי שציינתי בעבר, עלול לייצר רושם של טינה אישית, וחבל שכך.
הוא מביא כאן את ראשו של ברק האיש באיחור - בעת זו שלא לצורך - ומניחו על טס כסף ממש כראשו של גניוס פומפיוס... שני מעשים שאינם נכונים.

חבל שאנשים שהעריצו ויצקו מים על כפות ברק, ואני אחרון העושים כך, אינם נעמדים כאן להגיד מילת זכות,
חלקם אפילו אנשים מוכשרים וראויים היודעים על הישגיו האמיתיים,
שלא בכדי הוגדרו 'פוליסת הביטוח של ישראל'...
תחת זאת צצו לו פה "מליצי יושר",
אנשי רפש וזוהמה,
אותם הם מטיחים בכל ללא ליאות והפוגה,
ומביישים את כולנו בעצם נוכחותם.
אבוי לאהוד ברק שאלו סנגוריו.
זה הדבר העצוב מכל...

איציק סיבוש, מחבר 'Dialogs with a Kapo'
כתוב תגובה ל- איציק סיבוש
אהוד ברק כתופעה
  אורי מילשטיין   2/06/13 12:37
אהוד ברק אישית מעולם לא עניין אותי. תמיד עניינה אותי התופעה כמו תופעת רבין, בן גוריון, משה דיין ואריק שרון. את תופעת אהוד ברק הצגתי לקוראים דרך סיפורו של האיש, אחרת הדברים לא היו מבוססים. אם לא הצלחתי זה רק משום כשרוני הדל.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
51
לאורי מילשטיין - נא תגובתך
  אנאליסט   2/06/13 15:55
טרם נתקבלה התייחסותך למימצאים המרעישים שחשף כאן חיים'קה: בדיקה קצרה העלתה כי הכותבת המתחזה בשם ראומה ובשם שרלוט כותבת בדיוק מאותו השרת שממנו כותב מילשטיין. על פי המפה השרת הזה ממוקם בירושלים בין סימטת האבטיחים לרחוב בית הבד! (המשך יבוא). בוודאי תסכים עימי שמדובר בעניין מהותי ועקרוני. נא תגובתך המיידית!
כתוב תגובה ל- אנאליסט
איכס אידיוט, לך מפה !
  חשדנית   2/06/13 16:29
אם אלה התומכים בברק...
כתוב תגובה ל- חשדנית
לוחמת החופש והדמוקרטיה
  אנאליסט   4/06/13 14:16

מדהים להיווכח כיצד עלה בידך לתמצת ולשקף את מהותך בארבע מילים - "איכס, אידיוט,לך מפה " - מילים המספרות לא מעט עלייך ועל עולמך הרוחני: גם בעלת אופקים רחבים ששפה עשירה ועמקות-מחשבה מאפיינות את כתיבתה... גם רגישה וסובלנית,הנאבקת ללא לאות על עקרונות חופש הביטוי, פלורליזם וחירות המחשבה... מה נגיד ומה נאמר? ממש מלאך! איך לא שמנו לב לזה...
כתוב תגובה ל- אנאליסט
אכן אכן
  חייםק'ה   4/06/13 23:02
מסכת דמות המופת של הדחשנית הולכת ומתרופפת. בסוף נחשוב חלילה שהיא סתם כסילה
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
52
ד"ר מילשטיין אל לך להגיב לעב"מ
  איציק סיבוש   2/06/13 16:36

אני מציע, וגם מבקש, אנא ממך חדל להתייחס לעב"מים ודמויות פיקטיביות המסתתרות מאחורי מסכות...
עם כל הכבוד לרייטינג וחשיבותו,
התבזינו די והותר בחברתם.
Enough is enough
כתוב תגובה ל- איציק סיבוש
ישר ולעניין
  אנאליסט   2/06/13 19:23
מכיוון שבד"כ אני קורא ומכבד את כתיבתך אשיב לך. אך ברשותך, מפאת קוצר זמן אעשה זאת מאוחר יותר, באורח ענייני - ללא כחל ושרק.
כתוב תגובה ל- אנאליסט
53
אהוד ברק גוזר קופונים? 1
  חשדנית   2/06/13 18:28
להלן, על קצה המזלג, מקצת מהעסקאות שאהוד ברק היה (ואולי עדיין) מעורב בהם, במסגרת תפקידו בממשלה. האם הוא גוזר קופונים מהצד, לכיסו ? למבקר המדינה, הפתרונים.

(מתוך ספרו של בן כספית, "חמקן", 2013)

1. הצוללת.

אהוד ברק, בהיותו שר הביטחון, החליט כי מדינת ישראל זקוקה לצוללת נוספת, שישית במספר. הוא לא סיפר את זה לרמטכ"ל וגם לא למפקד חיל הים. הידיעה על כך פורסמה בסוכנות "רויטרס" בבוקר ה-14.10.2010 בדיוק באמצע הישיבה שבה דנו בכירי צה"ל ומשרד הביטחון אם צריך צוללת או לא.
"איש בצבא לא רצה את הצוללת הזאת. שלושת הרמטכ"לים האחרונים, כולל אשכנזי, התנגדו. מפקד חיל הים, האלוף אליעזר מרום (צ'ייני) התנגד. מרום אף שיגר מכתב בחתימתו לדרג המדיני ובו פירט את התנגדותו....אבל ברק התעקש...הפרשה גרמה להרמת גבות כללית במטכ"ל וגם מחוצה לו. מה יכול לגרום לברק להתעקש כל כך על צוללת שישית."(בן כספית, עמ' 207)
מדובר בהוצאה של שני מיליארד שקל, לא כולל תחזוקה שוטפת, הכשרת לוחמים, אמצעים להפעלתה.. סכומים אדירים שיעיקו על תקציב חיל הים והצבא לאורך עשרות שנים.

"באותה תקופה רוחשת הקריה בשמועות שעוסקות בענייניו של שר הביטחון...מעורבות לכאורה של מקורבי השר בעסקאות כאלה או אחרות, נסיעות לחו"ל, פרשת חתנו, זיו לוטנברג, שהתגרש מבתו ואיים לדבר, וכמובן פרשת הצוללת. יש דיבורים גם על עסקת נגמשי הנמ"ר, שברק דוחף בכל כוחו בקבינט." (שם)

האם ברק דחף את עסקת הצוללת כדי לגזור קופונים לכיסו ? הנושא הועבר ע"י הרמטכ"ל אשכנזי לטיפולו של מבקר המדינה, לינדנשטראוס. לא ברור מה התוצאה...
כתוב תגובה ל- חשדנית
54
אהוד ברק גוזר קופונים? 2
  חשדנית   2/06/13 18:59
2. מטוס הפלקון.

"כשהיה ברק ראש הממשלה ושר הביטחון, עסקת מכירת מטוס הביון פלקון מישראל לסין, שיצאה לדרך שנים אחדות קודם לכן, נתקלה בהתנגדות אמריקנית נחרצת ולכל המעורבים היה ברור שישראל לא יכולה לבצע עסקה כזו בלי הסכמתם....ככל שהסינים השקיעו בה יותר (הם שילמו לתעשייה האווירית 190 מיליון דולר על החשבון), כך הלך וגדל התרחיש של יצירת מבוכה רבה יותר ונזק גדול יותר אם וכאשר העסקה תבוטל.
משרד החוץ התריע כל העת כי עסקה זו לא תוכל להתממש בשל פגיעה באינטרסים אמריקניים שישראל איננה יכולה להרשות לעצמה. מנכ"ל משרד החוץ דאז, איתן בנצור, שיגר לראש המטה של ברק, דני יתום, מכתב אזהרה מפורש. המכתב הוגדר כ"עמדת משרד החוץ" ונאמר בו שהמשך הנעת העסקה עלול לסבך את ישראל בפרשייה מביכה ויקרה עד מאוד". (בן כספית, עמ' 423-424)

"בנצור ובן זאב [סמנכ"ל צפון אמריקה במשרד החוץ] הציגו את המצב כפי שהם רואים אותו. האמריקנים לא ייתנו לעסקה הזאת לקרות בשום מקרה. חבל על הזמן שלנו כשזה יתפוצץ, זה יעלה הון תועפות ויגרום לנזק ביחסים עם אמריקה וסין גם יחד. אנשי משרד הביטחון הגיבו בחוסר פרופורציונליות בוטה. הם לא התייחסו לניתוח המקצועי, אבל חזרו והדגישו שהעסקה חייבת לקרות, היא חייבת להתבצע. זה היה אמוציונלי, לא מקצועי. היה ברור שאנשיו של ברק יודעים שהשר שלהם רוצה את העסקה. חייב את העסקה." (עמ' 424)

"הסוף היה שישראל משכה ידה מן העסקה עם סין, בהנחייתו המפורשת של ראש הממשלה ושר הביטחון אהוד ברק. זה קרה בשנת 2000 בעיצומן של שיחות קמפ דייוויד. ישראל ביטלה את העסקה, הסינים רתחו, האמריקנים כעסו, ישראל נכנסה למשא ומתן עם הסינים שבסיומו חתם מנכ"ל משרד הביטחון על תשלום פיצוי בסך 350 מיליון דולר מישראל לסין. קרוב למיליארד וחצי שקלים ירדו לטמיון בגלל ההרפתקה הזאת." (עמ' 425)

עכשיו תקראו את הפאנצ'-ליין:
---------------------------

"לימים פגש בנצור את אחד מאנשי המפתח בהבאת אותה עסקה לעולם. "המתווכים בעסקה הזאת," אמר לו האיש, קיבלו משאול אייזנברג, שייצג את הצד הסיני בעסקה, עמלת טיפול שמנה בסך 13%".
לא עמלת הצלחה, אלא עמלת טיפול.
פירוש הדבר, שהכסף ישולם לא רק אם העסקה תצא לפועל, אלא בזכות הטיפול בהבאתה לעולם, ובלבד שהמתווכים יוכיחו שנאבקו עליה עד הרגע האחרון. מדובר, אגב, בסכומי כסף אדירים" (עמ' 424)

עד כאן מספרו של בן כספית.

לדעתי, מה שעולה מכל הסיפור הזה הוא כזה - מישהו דחף בכל הכוח את העסקה למרות שידע כי תבוטל. הסיבה הייתה כזאת - המתווכים יקבלו קופון שמן לכיסם, גם אם העסקה תבוטל, והם סיכמו להתחלק בכספים האלה עם מי שדחף ל'קיום' העסקה.
לדעתי, האמריקאים היו בסוד העניינים. הם ידעו שהעסקה מקודמת רק בכזה כאילו, העמדת פנים בלבד. כל זה כדי שאפשר יהיה בסופו של תהליך לגזור קופונים שמנים שחלקם יועבר לכיסי בני הטיפוחים שלהם. האמנם ? לא ברור אם זה נכון או לא, גם לא ברור אם העסקה הזאת וכל ההתנהלות שלה נבדקה אצל מבקר המדינה....

אנו מחכים לבדיקה !!!
כתוב תגובה ל- חשדנית
55
אהוד ברק גוזר קופונים ? 3
  חשדנית   2/06/13 19:11
3. כסף ללא הגבלה.

(מתוך ספרו של בן כספית, "חמקן", עמ' 426):

"לקמפיין הבחירות של אהוד ברק ב-1999 היה מאפיין בולט עיקרי: הכסף. למטה ברק היו נהרות של כסף, שהטביעו את כל המתחרים. התקציב היה בלתי מוגבל. ישראל הוצפה בגדודי פעילים, מהם בריונים שכירים, שהטילו מורא על פעילי המפלגות האחרות וכבשו את השטח. אנשים שעבדו בקמפיין מספרים שלא היתה מגבלה תקציבית כלשהי, האמצעים שנשכרו והכספים שפוזרו היו בקנה מידה שטרם נודע. כדי להבין: יש בישראל חוקי מימון מפלגות נוקשים. אולי אפילו דרקוניים. הכסף אמור להיות מוגבל, התרומות מוגבלות, הכל שקוף ותחת פיקוח. במטה ברק הכסף לא היה מוגבל, לא היתה שקיפות, אף אחד לא פיקח. יש דו"ח חמור של מבקר המדינה על מה שקרה שם.
בעיצומו של הקמפיין כינס ח"כ מיכאל איתן, שוב הוא, מסיבת עיתונאים והציג חומרים המצביעים על קיומן של עמותות מיוחדות שהופעלו בידי אנשי ברק, האוספות כספים באופן לא חוקי ומזרימות אותם לקמפיין. התקשורת כמעט התעלמה ממנו...אחרי הבחירות נפתחה חקירה. אנשי ברק צעדו בסך לחדרי החקירות, ובחרו בזכות השתיקה."
(עמ' 426)


כתוב תגובה ל- חשדנית
56
אהוד ברק גוזר קופונים? 4-5
  חשדנית   2/06/13 19:26
4. מארק ריץ' והחנינה.

(מתוך ספרו של בן כספית, "חמקן", 2013):

"בטרם עזב את תפקיד ראש הממשלה, עוד הספיק ברק להפעיל לחץ כבד על נשיא ארצות הברית ביל קלינטון...כדי שיעניק חנינה למיליארדר היהודי-אמריקני מארץ ריץ', שנאשם בעברות מס קשות וסחר עם האויב, ונמלט מארצות הברית כדי לא לעמוד בפני עונש מאסר ממושך....זה המקום להזכיר שמארץ ריץ' תרם למפלגת העבודה ולקמפיין ברק ב-1999 סכומים משמעותיים באמצעות הקרנות שלו...(עמ' 434)

5. מרטין שלאף והתרומה.

"כשהחל הקמפיין של ברק [ב-2007], יצאו שבס ויניב לווינה בשליחותו של ברק, לפגישה עם מרטין שלאף...הפגישה עם שלאף נועדה ליישב עניין לא סגור בין ברק לבין שלאף. בקמפיין של בחירות 1999, בחירות אישיות, כזכור, לראשות הממשלה, העביר שלאף למטה ברק סכום של 600 אלף דולר דרך עמותה מיוחדת הממוקמת בניו יורק והעוסקת בתרומות לקמפיינים פוליטיים בעולם. הסכום הזה נועד לממן את פעילויות הסיבוב השני, אם יהיה צורך בסיבוב שני... בסיכומו של דבר, פרישתו של איציק מרדכי מהמרוץ יתרה את הצורך בקיום סיבוב שני וברק גרף ניצחון סוחף, אבל שלאף לא ראה מעולם את כספו בחזרה. עכשיו, ב-2007, חשש ברק שהסיפור יצוף מחדש." (עמ' 364)
כתוב תגובה ל- חשדנית
מרטין שלאף מרגל אמריקאי
  חשדנית   4/06/13 21:00
השליח של CIA, הזרוע המבצעת של המועצה ליחסי חוץ. תפקידו העיקרי - להשחית את הפוליטיקאים בישראל באמצעות הכסף במטרה להפוך אותם לסייענים ומרגלים לטובת ארה"ב בישראל. אהוד ברק קיבל ממנו מיליונים בבחירות 1999 ובתמורה - ברק הפך להיות עבד של ארה"ב בישראל, המוציא והמביא לאובאמה כל מה שקורה בממשלת ישראל של נתניהו....
אגב, אותו מרטין שלאף היה מראשי השטאזי בגרמניה ועבר לעבוד אצל האמריקנים כמו הרבה מרגלים נאציים לשעבר, אחרי נפילת מזרח גרמניה, בדיוק כמו שהמדענים הגרמנים הנאצים גוייסו לשירות ארה"ב אחרי נפילת גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה.
כתוב תגובה ל- חשדנית
57
אהוד ברק גוזר קופונים? 6-7
  חשדנית   2/06/13 19:44
6. "תיק גנוסר".

מתוך ספרו של בן כספית, "חמקן", 2013

"בתחילת שנת 2003 פירסמתי ב"מעריב" את "תיק גנוסר", תחקיר רחב יריעה שחשף את העובדה שבשיא האינתיפאדה, כשהמוסד והשב"כ מנסים לאתר את הכספים שבהם מממן יאסר ערפאת את מכונת הטרור שהפילה מאות קורבנות בישראל, ניהלו שני ישראלים את כספיו הסמויים של הראיס בבנקים בשווייץ. השניים הם עזרד לב, לשעבר איש אמ"ן וראש לשכתו של אהוד ברק שם, ויוסי גנוסר." (עמ' 428)

7. שדה הגז "מארין 1"

"כל המערכות השלטוניות בישראל שדנו בסוגיה המליצו המלצה חד-משמעית: לא לאשר לפלסטינים לקדוח את הגז. כשהתברר שראש הממשלה ושר הביטחון, אהוד ברק, נתן את האישור לערפאת בכל זאת, האנשים נפלו מהכיסא. הנה מה שאמר אחד מהם, בכיר מאוד במערכת הביטחון, שההסכמה לקידוח היתה במסגרת תחום שיפוטו: "היינו בהלם. כשהתברר שהוא הסכים לתת להם היתר קידוח, כשהתברר שהוא נותן לערפאת לעשות כרצונו, כשהתברר שדוחקים את השותפות הישראלית-אמריקנית ומכניסים בדלת האחורית את 'בריטיש גז' עם מוחמד ראשיד [איש הכספים של ערפאת], פשוט היינו בהלם. זה בלתי נתפס. סתם כך, בלי להודיע, בלי לכנס ועדת שרים, ממשלה, קבינט או מומחים, בא ראש ממשלה ומחליט החלטה כל כך בעייתית, כל כך מוזרה."
"...ועוד משהו מעניין: להחלטה הזאת אין שום אסמכתה. לא בכתב, לא בעל-פה, היא לא מתועדת, היא לא נחתמה, היא לא הובאה לאישור או דיון בשום פורום. לא ממשלה, לא קבינט, לא ועדת מומחים, לא צוות שרים."
"...אבל זו רק ההתחלה. התברר כי בתקופה שבה התקבלה ההחלטה של ברק, היו הצמד גנוסר ומוחמד ראשיד בסדרה אינטנסיבית של פגישות. הם ניהלו שיחות צמודות עם ראש הממשלה, הם היו מעורבים בכמה ממסעותיו לאירופה (לאוסלו ולפריז), שבהם נפגש עם ערפאת. גם ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, ידיד קרוב של ברק, הרים טלפון"
(בן כספית, "חמקן", עמ' 430-432)
כתוב תגובה ל- חשדנית
אובססיביות בלתי ניתנת לכיבוש
  אנאליסט   4/06/13 17:23
בחסות האובססיביות שלך ושנאתך היוקדת לברק עוד מעט תפרסמי את כל הספר המצ'וזבט עד שמילשטיין יהפוך באמת להערת שוליים בלבד - כפי שעשה זאת בן-כספית... כשבן כספית יתחיל לכתוב קצת מן האמת על מעללי אשכנזי ( עמירם לוין כינה הפעילות שלו כמאפיה)בפרשת הרפז ועוד - או-אז נוכל להתחיל להתייחס לדבריו. עד אז הוא (כמו מילשטיין) מתפקדים כחיילים במאבקים פוליטיים (כסופרי-חצר) המשרתים אינטרס פוליטי של מחנה מאוד מסויים ואין הם חשודים (אפילו לא במקצת...) כמי שמחוייבים לאמת. איציק סיבוש כתב: "...גבי אשכנזי אשר פועלו קלון ושמו לדיראון ואינו ראוי למילת התייחסות נוספת" - את זה כנראה לא נוכל לשמוע לא ממך ולא מבן-כספית... מעניין למה?!
כתוב תגובה ל- אנאליסט
אבל חייבים להודות
  חייםק'ה   4/06/13 23:08
שבן כספית כותב בצורה מרתקת ומעניינת בעוד שמילשטיין מרדים אפילו את עצמו
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
58
לצערי
  נורית666   3/06/13 00:41
זה העבר, עלינו להסיק מסקנות לגבי העתיד. את מי אנו בוחרים למנהיגות? יש אנשים שפשוט לא מתאימים. היו צריכים מזמן לחשוף את האמת
כתוב תגובה ל- נורית666
לבחור מנהיגים מתאימים - זה
  ב_שמואל   3/06/13 05:03
לבחור מנהיגים מתאימים - זה פתרון טוב, אבל בלתי ישים. איך אני יכול לדעת שהמעומד הוא מנהיג חיובי? איך אני אמור להכיר את תכונותיו? הרי אין לי קשר איתו, והעיתונאים שקרנים.
נניח שכבר הכרתי את המעומד (נניח ששמו שמעון פרס) אז מה העשה כשישנם רבים שחושבים שדווקא מגרעותיו הן מעלותיו?
מי יכל ללמדני מי זה בנט? ואיך אבדיל בין פלאטו שרון וגידמאק? ומה היכולת שלי למנוע מאריק שרון לבגוד בבוחריו לפעול כסטאלין באור יום?
יש לקבל את המגרעות של השיטה הדמוקרטית כפי שהיא, שכן, שיטות אחרות גרועות ממנה. בשיטה הזו (הדמוקרטית) כאשר אג'נדה מסויימת שולטת במערכות המדינה, היא זו שמכתיבה את כלליה על בחירת המנהיגים. האזרחים נאלצים ל"שחק" במתחם מוגבל ולא צריך לבקש דבר שלא ניתן לקבל.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
הווה ועתיד
  אורי מילשטיין   3/06/13 06:36
כל זמן שלא תהיה מהפכה יסודית במערכת הביטחון ובצה"ל ואימוץ פרדיגמה חדשה, העבר משקף את ההווה ויחזור על עצמו גם בעתיד.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
נורית, זה לא רק העבר גם ההווה
  חשדנית   3/06/13 09:36
תראי איך פועל אלוף פקוד מרכז ניצן אלון ותביני, זה אותו אחד שיסכים שיזרקו על חייליו אבנים, סלעים, בקבוקי תבערה, ושהם ייפצעו, יאבדו עין, ובלבד שהפלסטינים לא יפגעו כדי "לא להבעיר את השטח".
נורית, הפעם הבאה שבה יפקירו חייל לדמם למוות לא כל כך רחוקה, כשיש לנו מפקדים כאלה.

כנסי ותקראי, כתבה ב'מעריב' מהשבוע, "חיילי צה"ל שוברים שתיקה":

"בשבועות האחרונים הגיעו לסופשבוע עשרות עדויות של חיילים, במילואים ובסדיר, ששירתו לאחרונה באזור יהודה ושומרון, וכולם מספרים את אותו הדבר: בעשרות ומאות אירועים של התגרות, יידוי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה לעבר חיילים, היחס של צה"ל הוא שתיקה, התעלמות, התחפרות ובריחה."

"החיילים טוענים שלא מאפשרים להם לטפל בהפרות סדר, ביידוי אבנים ובזריקת בקבוקי תבערה, כשמספר האירועים מהסוגים הללו רק עולה בחודשים האחרונים. "אתה עומד שם כמו מטומטם ואין לך מה לעשות", תיאר ל', בן 25, קצין שריון ששוחרר לאחרונה מצה"ל ושירת באיו"ש. "המדיניות היא 'הבלגה', קוראים לזה 'הכלה', כל מיני מכבסות מילים וחארטה. אנחנו מנוטרלים לגמרי. אנחנו חיילים עם נשק, חמש מחסניות, והידיים שלנו אזוקות מאחור. אנחנו לא מורשים להגן על עצמנו ברמה הכי בסיסית. איזה מין דבר זה, שמישהו מרים יד על חייל צה"ל ועוד נשאר לעמוד לחייך? אבל זאת האווירה כרגע".


המשך כאן -
nrg.co.il

כתוב תגובה ל- חשדנית
מה יש לחיילים לחפש בשטחים
  חייםק'ה   4/06/13 09:52
הכבושים? הגיע הזמן שהחיילים יסרבו לשרת בשטחים הכבושים, אין להם מה לחפש שם. ובכל מקרה, מי מפריע לבכיינים הללו לרדוף אחר מיידי האבנים, לתפוס אותם ולהביא אותם למשפט?
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
לו היית יהודי, היית יודע
  ב_שמואל   6/06/13 09:28
יהודי לא שואל למה הוא (חייליו) נימצאים בארץ ישראל. תינוק שנישבה ואין לו בסיס יהודי, אינו מבין למה היהודים צריכים את ירושלים.
שמאלני יודע למה יהודי רוצה את ירושלים, ובגלל זה, השמאלני שואף לתת את ירושלים, חברון, בית לחם וכל מה שמסמל את התרבות היהודית. שמאלני שונא כל ערך יהודי (הדת היהודית היא ההפך המוחלט של הדת השמאלנית. היהדות מקדשת את אלוקים והשמאלניות את האדם, כלומר את כל סטיותיו המוסריות ונפשיות של האדם)
לכן, ליהודים חשוב שהחייל יהיה בשטחים ששוחררו עבור העם היהודי, ולשמאלני חשוב להשמיד את התרבות היהודית וחסל את קיומו של העם היהודי.
אתה שמאלני ולכן אתה יודע את מה שכתבתי, אך כתבתי שתדע שגם אני יודע למה אתה שואף לסלק את היהודים מ"השטחים הכבושים".
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
חברון ובית לחם מסמלים תרבות
  חייםק'ה   6/06/13 23:31
יהודית? לכל היותר הם מוזכרים בתנך. ואם כבר מדברים אני מבקש להזכירך כי ירושלים כלל לא נזכרת בתורה ...
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
59
השקר הגדול של מילשטיין
  חייםק'ה   4/06/13 07:25
מילשטיין המסכן כל הזמן חוזר על טענת ההבל השקרית שלו שאף אחד לא רוצה להוציא לאור את ה"מחקר" על ברק משום שכולם פוחדים מאהוד ברק ובגלל שהוא חושף אמיתות שהממסד חושש מהן. ובכן זהו סתם שקר עלוב. הנה לדוגמה הספר החדש של בן כספית שמזהם את ברק מכף רגל ועד ראש הודפס ופורסם ללא בעיות, יתר על כן הספר נמכר בכזה קצב שהחנויות מתקשות למלא את המדפים (לפחות במקום שאני גר) ועוד מעט תצא לאור מהדורה שניה. ספרו המכפיש של רביב דרוקר על ברק ("חרקירי") אף הוא היה רב מכר היסטרי שאיפשר לדרוקר עצמאות כלכלית ויכולת לבקר את נתניהו ללא מורא וללא משוא פנים. הוצאות הספרים ששות להוציא לאור ספרים סנסציוניים אנטי ממסדיים ובלבד שיהיה להם פוטנציאל מסחרי. והנה, את מילשטיין אף אחד לא מוכן לפרסם ולמה? כי הוא משעמם עד מוות. לא זו בלבד שהוא רכלני ושקרי, לא זו בלבד שהוא כתוב בגסות רוח ובשפת שוק ירודה, הוא גם משעמם. אין בו את הניצוץ שיגרום לקורא להוציא את הארנק ולשלם. אמור מעתה - לא זו בלבד שהוא איננו היסטוריון אלא שהוא אפילו לא עיתונאי או סופר ראוי. לשוא תסתתר מילשטיין מאחורי התירוץ שאתה אנטי ממסדי ושאנשים פוחדים מאהוד ברק. הם לא פוחדים מברק הם פשוט משתעממים ממך.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
60
פנינים לחזירים
  סטודנט לביטחון   4/06/13 16:14
ד"ר אורי מילשטיין היקר!

המחקרים שלך הם כל כך חשובים והיכולת המחקרית שלך היא כל כך נדירה ולכן אני מפציר בך: על תבזבז את זמנך היקר על תשובות למגיבים, ובייחוד לא לחיימק'ה, לגלילי ולבעל עין אחת, ה"טרולים" כלשונך, כי תשובותיך הן השלכת פנינים לחזירים, אם להשתמש בביטוי מהברית החדשה.
כתוב תגובה ל- סטודנט לביטחון
לקקנות אינפנטילית
  חייםק'ה   4/06/13 23:13
מתאימה בהחלט לסטודנטים לבטחון לאומי...
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
61
יחידת קומנדו להתערבות מהירה
  סטודנט לביטחון   4/06/13 16:24
פעלה בצה"ל באותם ימים יחידת קומנדו להתערבות מהירה. היחידה נשלחה לגזרת קבר יוסף והיתה אמורה לחלץ את מידחת יוסוף. לשם הפעלתה צריך היה לקבל אישור ישירות מראש הממשלה ושר הביטחון אהוד ברק. מפקד היחידה התקשר לברק וראש הממשלה לא נתן אישור מחשש שבעת החילוץ יפגעו פלסטינים, ערפאת ייעלב ולא ירצה לדון איתו על סוף הסכסוך בין ישראל לפלסטינים כפי שחלם בהקיץ אהוד ברק.
כתוב תגובה ל- סטודנט לביטחון
בין עובדה לסברה
  אנאליסט   4/06/13 17:45
טענתך איננה טובה יותר מכל סיפור אחר שניתן להביא. כך למשל טענתך איננה טובה יותר מהטענה שהרבה יותר הגיוני שדווקא ברק שאיננו "שפן" ושעבר כמה מבצעים של קומנדו משובח ראה לפניו עוד נתונים שאתה במגבלות הפרספקטיבה שלך כחייל לא ראית ולא היית יכול לראות, כי התמונה האסטרטגית והמדינית לא היו לפניך, אלא לפני רוה"מ ושר הבטחון ולכן לא יכולת להעריך את הסיטואציה על מלוא מורכבותה. אבל זה עניין לבדיקה של גורם חוקר ואובייקטיבי ולא בדרך של הפרחת סברות ושמועות. בכל מקרה, אינני מתכוון להכנס עמך לויכוח על עניין הטעם האישי שלך על אהוד ברק -ככלות הכל על טעם וריח אין מה להתווכח. זכותך וזכותו של כל אדם להחזיק בדיעה ובטעם אישי כזה או אחר, אבל בוודאי תסכים עמי שאסור שתהיה לכך כל נגיעה ו/או השפעה על התהליך הבקורתי-מחקרי ועל תוצאתו אשר אמורה לשקף נאמנה את המציאות הריאלית. מי שמתיימר להציג עצמו כחוקר והיסטוריון צריך להכיר בכללים ובקריטריונים אובייקטיביים מחייבים. שאם לא כך אין מדובר אלא בגיבוב פירורי עובדות וסיפורי פולקלור - שמהם מאלצים אחר-כך מסקנות נבובות.אחת הבעיות אצל מילשטיין כחוקר, שהוא מרשה לעצמו למחוק ולהתעלם מצד שלם של עניינים ועובדות, רק משום שאלה לא מתאימים ומפריעים לתמונה הסובייקטיבית שאותה מילשטיין קבע מראש ומתאמץ כל-כך למכור לנו כמחקר.
כתוב תגובה ל- אנאליסט
מילשטיין ויחידת קומנדו
  סטודנט לביטחון   4/06/13 20:08
אני הייתי קצין ביחידת קומנדו והיום אני סטודנט לתואר שלישי בביטחון לאומי. כקצין ביחידת קומנדו שמילא אחר כך תפקידים בכירים אני קובע שלפי ערכי צה"ל חובה היתה לחלץ את מדחת יוסף שהטילו עלינו את המשימה שיכולנו לבצע אותה ושאהוד ברק מנע זאת מאיתנו. במרחק של שנים אני משוכנע שהוא טעה ואני מעריך שגם הוא חושב שהוא טעה.

כסטודנט לתואר שלישי אני סבור שד"ר מילשטיין עשה עבודת מחקר נפלאה על הביוגרפיה הצבאית-ביטחונית של אהוד ברק ושמילשטיין הוא חוקר ביטחוני מספר אחד במדינת ישראל ושבגלל זה הוא מוחרם ולא משום הטיעונים שלך.
כתוב תגובה ל- סטודנט לביטחון
שיפוט נקי מפניות
  אנאליסט   5/06/13 01:17
העובדה שהיית קצין, שהנך סטודנט וכיוב' לא הופכות את דעתך ליותר או פחות טובה משל אחרים. דעה לחוד וידיעה לחוד. מבלי להכנס לשאלה האם דעתך נכונה או לא, ברור שנקודת המבט שלך על הפרשה הינה שונה ומוגבלת יחסית לפרספקטיבה של הקברניט. העובדה שאתה קובע שלפי ערכי צ.ה.ל חובה הייתה לחלץ את מדחת יוסף ז"ל, בכל הכבוד היא איננה העניין. יש מספר לא קטן של דוגמאות בתולדות צ.ה.ל, שבנסיבות מסוימות נאלצו להותיר פצועים ובריאים מעבר לקווים, באופן אשר היה בו משום סיכון חייהם. יש להבחין אפוא בין ערך (= מדיניות מנחה) לבין שאלת אפשרות יישומו בקונטקסט נסיבתי נתון. אגב, אינני סבור שאהוד ברק יהיה חלוק איתך בשאלה הערכית ועל-כן לדעתי אין רבותא בהתמקדות בשאלה זאת. הפרשה ראוייה להיחקר, אך באופן קר וענייני, כאשר כל האספקטים והעובדות מונחות על שולחן הניתוח לפני החוקרים, אשר פועלים ומחוייבים לפעול מתוך עמדה נייטראלית, ללא פניות וללא דיעה מוקדמת (בניגוד לך ולמילשטיין.
כתוב תגובה ל- אנאליסט
איזו ״יחידת קומנדו״?
  גלילי   5/06/13 17:24
אני חייב לציין שדבריך לא נשמעים הכי אמינים. בצה״ל לא כל כך משתמשים בביטוי״יצידת קומנדו״, והייתי מצפה שתציין את שם היחידה. זה לא אמור להיות סוד גדול. אני גם בספק אם אתה באמת דוקטורנט, אבל ניחא. זה לא באמת חשוב. נניח לרגע שכל שכתבת נכון עובדתית. הנקודה היא שגם אם הייתה בנימצא יחידת קומנדו סופר דופר שיכלה לחלץ את מדחת יוסף ללא מפגעים מצידנו, עדיין לממשלה חכל להיות שיקול מדיני או אסטרטגי להעדיף דרכי חילוץ אחרות שלא יהיו כרוכות בשפיכות דמים רבה לצד השני. אם היו רוצים להוציא אותו בלי התחשבות באבידות, אגב, לא היו צריכים את הקומנדו. היו שם מספיק כוחות כולל מסוקי קרב.
אנחנו לא יכולים להיות בטוחים שהדרג הגבוה ידע שמדחת יוסף ימות אם חילוצו יתעכב. בלופחות מקרה עבר אחד השיקול הוכיח את עצמו.
ובכל מקרה, כשאנחנו מתגייסים לצבא אנחנו באים לסכן את חיינו כדי שהמדינה תוכל לממש יעדים לאומיים, ביטחון במובן הכולל של המושג. מדינת ישראל. הפקירה את וקסמן ז״ל וקצין נוסף מתוך שיקול שצריך לסכן את חייו כי ויתור למחבלים יפגע בביטחון המדינה. זאת דוגמא אחת מי רבות. השאלה כמובן היא האם השיקול של ברק היה מוצדק אבל זה לא משנה את הנושא העקרוני לפיו סיכון חיילים למען מטרות לאומיות הוא ענין. בל י נמנע ולגיטימי. מי שחושב שהמטרה הלאומית הייתה שגויה יכול לבחור במפלגה אחרת בבחירות הבאות,ואכן ברק עף מכס ראש הממשלה, אם כי למרבה הצער חזר אחרכך.
כתוב תגובה ל- גלילי
אתה לא התכוונת לנטוע שקר
  ב_שמואל   6/06/13 09:44
במחשבתו של הקורא כשכתבת שבמקרה של וקסמן המדינה "הפקירה" אותו ואת הקצין שנהרג בניסיון החילוץ. אני "בטוח" שאתה לא נוהג כשמאלני שקרן המשתמש בפירסומת סמויה כדי להשיג מטרות פוליטיות ניבזיות שלא ניתן להשיג ביושר.
אתה אדם יקר. לא יעלה על הדעת שתשתמש בתחבולות כנגד בני עמך.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
מוטב שלא תנסה להתחכם
  גלילי   6/06/13 16:09
אתה לא טוב בזה. לא יודע מה אתה מנסה להגיד כאן, אבל המדינה (יצחק רבין, ליתר דיוק) יכלה להציל את נחשון וקסמן דרך הענות לדרישות החוטפים (כפי שעשתה במקרים אחרים) אך בחרה במבצע חילוץ שהיה ברור שהוא טומן בחובו סיכון חיים משמעותי לו וקסמן ולמחלצים. הסיכון המחושב של חי חיילים בודדים בא למען מטרה לאומית בטחונית חשובה.
כתוב תגובה ל- גלילי
כסטודנט לבטחון לאומי אתה טועה!
  פועה   7/06/13 12:21
זה שאתה נמצא בפקולטה וזה שמלמדים אותך שם עדין לא אומר שאתה גם קולט ובודאי שאינך מפנים!
ראשית, זאת אכן חובתו של צה"ל! ובדיוק בשל כך צה"ל כפוף לדרג המדיני. כדי שזה יחליט מתי הוא משחרר את הצבא מחובותיו.
גם אם ברק טעה בשיקוליו כשמנע מצה"ל למלא את חובתו, זה בתחום סמכותו ואחריותו. לא זכור לי שברק הטיל על צה"ל את האחריות "למחדל" מותו של מדחת יוסוף!
כל השאר, לגבי התנהגות הצבא, זאת חכמת שוטים בדיעבד.
אילו היית סטודנט מבריק לבטחון לאומי היית מבין את זה לבד!
ומאחר וכנראה אינך כזה, אתה גם מעניק ציון לשבח "לחוקר" שאינו חוקר, אל בעיקר מלקט וצייד. ולקטים וציידים היינו לפני 50 אלף שנה.
מילשטיין מלקט זכרונות, וצד סיפורים אך יכולתו לנתח אותם דלה מדי. לכך דרוש מוח קצת יותר מתקדם מאשר העניק הטבע למלשטיין. היום כבר מוכח מדעית בחקר המוח, שהזכרון האנושי מתעתע, ובמיוחד בארועים טראומטים! והארועים שמלשטיין "צד" אותם אלה ארועים טראומטים. ובארועי מלחמה בנוסף על התעתוע הכימי חשמלי הטבעי שיש למוח, ישנו מניע אישי למשתתפים להסתיר את מחדליהם או לפאר את מה שנתפס כהצלחה...
ואלה הם נתוני מחקרים מדעיים אמתיים, שלמילשטיין אין כל מושג על קיומם.
כתוב תגובה ל- פועה
62
ברק, נילי פריאל וחברת "טאורוס"
  חשדנית   4/06/13 19:59
מתוך המסמך של העיתונאי אמנון אברמוביץ למבקר המדינה:
(בן כספית, "חמקן", 289)

"...בראשית שנת 2008, כשנתיים וחצי לפני הולדת "מסמך הרפז" נחשף בתקשורת מסמך שנקרא "מסמך טאורוס", בו הציעה רעיית שר הביטחון, גברת נילי פריאל-ברק, לאילי הון מחו"ל שירותי ייעוץ והפגשתם עם מעצבי דעת הקהל המובילים בישראל תמורת 30 אלף דולר פלוס מע"מ פלוס דמי הצלחה.
גברת פריאל שימשה יחצ"נית שעיקר עיסוקה בעבר הרחוק היה בענייני אופנה וקוסמטיקה. ספק אם היא כשלעצמה יכולה להקים את חברת "טאורוס" למטרותיה היומרניות, להגות בעצמה ולרשום חברה רב לאומית כזו, לעמוד בהתחייבותה המוצהרת, לייצר רשימת אילי הון בארה"ב ובאירופה כדי לשלוח אליהם את מרכולתה.
דומני שהרפז מסוגל היה לכתוב את "מסמך הרפז" לבדו, כפי שגב' פריאל-ברק מסוגלת היתה לכתוב את "מסמך טאורוס" לבדה."....
כתוב תגובה ל- חשדנית
כל משרתי אשכנזי ה"צדיק"...
  אנאליסט   5/06/13 20:12
בן-כספית , אמיר אורן ואוליי גם חשדנית ה"תמימה" - כולם מגוייסים ב"חצרו" של גבי אשכנזי ה"צדיק" שנתון לחקירה פלילית עפ"י המלצת שני מבקרי-מדינה. כל קשר בין מה שכותב כספית למציאות הוא מקרי ויש להבינו כפונקצייה של גיוס אינסטרומנטאלי במלחמת חורמה ו/או פוטש כנגד שר הבטחון היוצא ברק. נסיון חשדנית לסמוך שנאתה האובססיבית והבלתי נכבשת על סיפורי כזבית-אשכנזי מדברים בעד עצמם ומעידים על האינטרס שיש כנראה לחשדנית, במסגרת מאבק איתנים מעין זה.
כתוב תגובה ל- אנאליסט
63
ברק "מכרכר" אחרי שרה נתניהו
  חשדנית   4/06/13 20:32
מתוך ספרו של בן כספית, "חמקן":

"ברק עזר לזה לקרות. הוא זיהה את מקורות הכוח סביב נתניהו, והתביית עליהם כמו טיל מונחה. ראשונה, הגברת. שרה נתניהו הפכה מושא לחיזוריו האינטנסיביים של ברק, שהשקיע בה שעות ארוכות, החמיא לה, העניק לה כבוד מלכים. הגברת יודעת להעריך מחוות כאלה...אין דבר שחביב עליה יותר...רצוי בצירוף מחמאות על יופייה." (עמ' 414)

לימים, ברק השחור [אובאמה], ישתמש באותו תכסיס כדי לנסות להפיל את שרה נתניהו ברשתו, בעת ביקורו בארץ במרץ האחרון:

ראיתם איך אומבה התחנף לשרה ?

אומבה אמר לביבי שהילדים שלו קיבלו את יופיים בתורשה מאמם היפהפייה שרה. לא פחות ולא יותר !!
חשבתם שאלה סתם דברי חיבוב ונימוסין ? אז תדעו לכם שזה לא !! זאת טקטיקה !! שמטרתה להשיג את אהדתם של ביבי ושרה. וזה כנראה הצליח, ביבי לא הפסיק מלחייך בהנאה וממש ראו שהוא התמוגג מנחת..
ועכשיו הסבר -
גורמי הביון בארה"ב מכינים תיק על כל אישיות שהנשיא צריך לפגוש, בין היתר פרופיל פסיכולוגי ובו הם קובעים מהן נקודות התורפה והרגישות של כל אחד ואחד.
כנראה שהגורמים האלה החליטו שהדבר שהכי ישמח את שרה יהיה מחמאות ליופייה. בכך הם ירכשו באופן מידי לא רק את לבה של שרה אלא גם את זה של ביבי שכן הם יודעים שהוא ממש מבסוט כשהיא מרוצה !!
אובמה החנפן לא באמת רצה להחמיא לשרה, הוא פשוט רצה להשתמש בזה כאמצעי למשוך אותה לצדו כדי שאפשר יהיה לקבל את הסכמתה לצעדים שהוא הולך להפיל עלינו...זה פשוט לא יהיה נעים לסרב לו אחרי שקיבלו כזאת מחמאה פומבית על יופייה של שרה, באמצע מסיבת עיתונאים, מנשיא המעצמה הגדולה בעולם..



כתוב תגובה ל- חשדנית
64
כל הדרכים כשרות: ברק והאבלים
  חשדנית   4/06/13 20:44
בן כספית, "חמקן", עמ' 420:

"כשמשה ברעם, אביו של עוזי ברעם נפטר, הופתעה המשפחה לגלות את סגן הרמטכ"ל אהוד ברק מגיע, במדים, לניחום אבלים. ברק לא הכיר את ברעם המנוח, בקושי הכיר את בנו, אבל הבין היטב שמעמדו של עוזי ברעם בעבודה מוצק, מדובר בפוליטיקאי בהמראה.

ברעם סיפר אחר כך לרבים, שבסוף ביקור התנחומים, כשקם ברק לצאת, הוא ליווה אותו לדלת. ביציאה כרך ברק יד מחבקת סביבו ואמר לו, "שמע, עוזי, בקרוב תדון הממשלה במינוי הרמטכ"ל הבא, תמיכתך חשובה." ברעם היה המום. אפילו הוא, פוליטיקאי מנוסה ומשופשף, עוד לא ראה דבר כזה."
כתוב תגובה ל- חשדנית
סיפורי פולקלור ורכילות
  אנאליסט   5/06/13 09:08
מדובר בסיפורי רכילות הטיפוסיים לכותב - שאין בהם דבר מעבר לסיפוק יצריהם ותאוותם של מציצנים הכמהים לרכילות ועיתונאות צהובה. על צביעותו ואמינותו של בן-כספית אפשר לקרוא בטור של נרי אבנרי כאן ועכשיו - ב"מחלקה ראשונה" .
כתוב תגובה ל- אנאליסט
סיפורי רכילות נוסח בן-כספית
  אנאליסט   5/06/13 14:55
מדובר בסיפורי רכילות, שבן-כספית מתמחה בהם - סיפורי מעשיות שאין בהם דבר מעבר לסיפוק יצרים של מציצנים, הכמהים לרכילאות ועיתונות צהובה. למי שיש עדיין ספק לגבי איכותו של בן כספית (הגורו החדש של חשדנית...) מוזמן לעיין גם ברשימה של נרי אבנרי כאן באתר - רשימה החושפת את רמת אמינותו וצביעותו המיוחדת במינה...
כתוב תגובה ל- אנאליסט
65
ברק: משתמש וזורק
  חשדנית   5/06/13 20:58
בן כספית, "חמקן":

"אחרי ההפסד של פרס לנתניהו ב-1996, נערך ברק לכיבוש העבודה. ברעם היה אז הפוליטיקאי הפופולרי ביותר במפלגה. ברק ישב אתו, כבש את לבו והבטיח שיתוף פעולה. בתמורה, אמר ברק לברעם, "אתה תהיה מספר 2 שלי".
אחרי שניצח בבחירות ב-1999, הדיח ברק את ברעם ולא כלל אותו בממשלה. זו היתה סכינאות במיטבה. השתמש וזרוק.
בדיעבד, אפשר לקבוע שברק הביא לפרישתו של ברעם...מהפוליטיקה" (עמ' 422)

וזו הייתה דרכו של ברק לאורך כל הדרך, משתמש וזורק. ומי אם לא אלדד יניב, עוזרו של ברק, שהרגיש את זה טוב מאוד על בשרו. הנה מה שאמר בעצמו, אחרי שברק פיטר אותו מתפקידו כראש מטה מפלגת העבודה:

"הייתי אצלו במשרד, דיברנו", מספר יניב. "השיחה עלתה מהר מאוד לטונים גבוהים, לצעקות ולצרחות. באיזשהו שלב אמרתי לו: נמשיך את השיחה מחר, אנחנו ממילא שכנים, והלכתי הביתה. הוא עוד תפס אותי ביציאה ואמר לי ככה בהשפלת עיניים - כי בניגוד לדימוי, הוא אף פעם לא מסתכל בלבן של העיניים ברגעים האלה: 'לפני שאתה הולך, רציתי לתאם אתך משהו'. אמרתי לו: אל תתאם איתי שום דבר. אחרי שהתנהגת כמו שהתנהגת, אנחנו נמשיך את השיחה מחר".

יניב הגיע לביתו בחצות, נשם אוויר בגג כשרעייתו עלתה בריצה למעלה. "היא אומרת: 'אתה לא מבין, שידרו עכשיו בערוץ 2, במהדורת חצות, אייטם פותח, ששר הביטחון פיטר אותך'. הייתי בבת אחת מושפל, המום", משחזר יניב את הרגע שבו הדמות הפוליטית המשמעותית בחייו הפנתה לו עורף. "בלי שום סיבה אני חטפתי את הכאפה של החיים שלי."

מתוך ראיון עם גידי וייץ ב'הארץ', 18.4.12:

haaretz.co.il



כתוב תגובה ל- חשדנית
כתיבה תועמלנית של סופר-חצר...
  אנאליסט   6/06/13 11:07
הסיפור הזה איננו שונה מסיפורי פולקלור אחרים מפרי עטו של מיודענו בן כספית. גם אם נחשיב אותם כסיפורים אמיתיים, הרי 1) ברור לכל ילד שמדובר בסיפורים של צד אחד - של מישיש לו אינטרס וחשבון לפגוע באהוד ברק. ברור שלכל סיפור יש שני צדדים והצד של אהוד ברק פשוט נמחק! מדובר אפוא בכתיבה חד-צדדית ומגמתית. 2) ואכן יש לזכור שהכותב איננו עיתונאי תמים אלא עיתונאי מגוייס שלקח צד במסגרת מאבק פוליטי מובהק. לעיתונאי מסוג זה יש הגדרה: "סופר חצר". מר כספית מספר את הסיפורים ה"נכונים", כאלה המשרתים את מחנה אשכנזי "הצדיק" במסגרת המאבק הכוחני שמנהל אשכנזי נגד ברק מזה כמה שנים עם חשד לפלילים של אשכנזי ועוזרו בלשכת הרמטכ"ל (ארז וינר). האלוף עמירם לוין כינה פעילותו של אשכנזי ושות' כפעילות של מאפיה!!! 3) סיפורים כאלה כמו על אלדד יניב בנוסח "השתמש וזרוק" יכולים להיות מסופרים כמעט על כל דמות פוליטית בכירה ולכן גם באספקט הזה אין כל רבותא! כך למשל אפשר להפליג בסיפורים על שרשרת לא קצרה של עוזרים ויועצים לביבי נתניהו שעוזי ארד הוא רק אחד מיני רבים ש"נזרקו" שלא לספר על אלה שעזבו או נעזבו ע"י שמעון פרס ודוגמאות לא חסרות. הסיבה לשכיחות תופעה זאת נובעת מהדינמיקה של יחסים בין העוזר/יועץ לבוס הפוליטי. מחד-גיסא היועץ הכל כדי לבסס את מעמדו ולאט-לאט "מרים ראש" ומרשה לעצמו יותר ויותר - דבר שמתישהו לא מתקבל בעין יפה אצל הבוס. מאידך הבוס מעוניין מעת לעת בריענון - ב"דם חדש" וב"ראש אחר" . לכן סיפורי בן כספית אינם יותר מסיפורי-תעמולה ויותר מאשר הם מלמדים על ברק הם מלמדים על מי שכתב אותם ועל "חשדנית" שטורחת להיאחז בהם כאילו היו האמת לאמיתה , כאילו הם כתבי הקודש - שאחריהם אין לומר אלא אמן!
כתוב תגובה ל- אנאליסט
בדיחה: בן אדם נכנס לקונדיטוריה
  חשדנית   6/06/13 16:46
ומבקש עוגת אהוד ברק,

שואלים אותו "מה זה עוגת אהוד ברק" ?

- זה כמו עוגת נפוליאון רק פחות 2 ביצים
כתוב תגובה ל- חשדנית
מתקבל על הדעת
  יואל קורנבלום   7/06/13 05:58
וגם נכון כי נראה שכדי להגיע להיות מפקד מעל דרגת מג"ד צריך לעבור סירוס אחרת אי אפשר להסביר איך כל כך הרבה נפלים הופכים להיות רמטכ"לים בצה"ל.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
66
קיבוצי ים המלח נגד אהוד ברק
  חשדנית   6/06/13 16:51
קיבוצי ים המלח נגד ברק

"תושבי צפון ים המלח פורשים ממפלגת העבודה, בעקבות הריסת תשתיות מבנים בקיבוצים, בהוראת שר הביטחון אהוד ברק. בסוף השבוע נהרסו בהוראת שר הביטחון יסודות למבנים בתחומי תב"ע (תוכנית בניין עיר) מאושרת, בקיבוצים בית הערבה ואלמוג שבצפון ים המלח. מדובר ביסודות ל-20 יחידות דיור עבור בנים ממשיכים. התושבים זעמו על ההחלטה והודיעו כי הם פורשים מהמפלגה, לא ישלמו מסים ולא יצביעו עבורה."אנחנו לא יכולים לתמוך במי שפועל יום-יום בשקרים ודמגוגיה לפגוע באורחות חיינו השלוות והשקטות, מתנהג איתנו כעבריינים קיצוניים ומסכן את יכולתנו להתפרנס. איננו מתנחלים פורעים מיצהר", אמר אחד התושבים.

ראש המועצה האזורית מגילות ים המלח, מוצי דהמן, אמר כי ההקפאה תפסה את הקיבוצים עם השלמת בניית היסודות. מאותו רגע קיבלו על עצמם התושבים לעכב את הבנייה ולהמתין לסיום ההקפאה. "מהרגע של ההקפאה עצרנו. אנחנו לא מפרי חוק", אמר.

ואולם לפני חודשיים הגיעה הוראה של שר הביטחון אהוד ברק להרוס גם את היסודות. "הוא התעקש על ההריסה. נפגשתי עם ברק כמה פעמים. אמרתי לו, אנחנו שומרי חוק ולא נעשה שטויות, אבל תעזוב את היסודות. הוא עמד על כך. הטיעון ששמענו ממנו הוא שאובמה ביקש לראות שהורסים בכל מקום את הבנייה שנעשית לא רק בהתנחלויות", סיפר. ביום חמישי שעבר הגיעו דחפורים והרסו את כל היסודות למבנים החדשים, שהוקמו בהשקעה של מאות אלפי שקלים. התושבים היו בהלם והודיעו כי אין להם רצון להיות במפלגה כזו, תחת יו"ר כזה, שזו התנהגותו לאנשים שבחרו אותו."

מקור:
kr8.co.il



כתוב תגובה ל- חשדנית
האובססיה והשנאה של חשדנית
  אנאליסט   7/06/13 01:51
חשדנית אינה יכולה שלא להוסיף עוד תגובה ובה עוד סיפורי רכילות שאחת תכליתם: הכפשת אהוד ברק . בכך היא מתפקדת כזרועו הארוכה של מילשטיין ואשכנזי "הצדיק" שאף הם עסוקים בפגיעה והכפשת ברק מתוך שנאה יוקדת. יתרה מכך, סיפורי הפולקלור של חשדנית באים להסיט את תשומת לב הקוראים מכתיבה רגשית ומגמתית של ד"ר מילשטיין - כתיבה המתעלמת מעובדות ועדויות תוך התנערות מכל מחוייבות לכללי מחקר אובייקטיביים מחייבים.
כתוב תגובה ל- אנאליסט
67
מה באמת חושב חוקר על מילשטיין
  אנאליסט   7/06/13 01:57
לאיציק סיבוש ולכל הקוראים אני מביא כשירות את ההתייחסות של ההסטוריון הארץ-ישראלי, ד"ר גלעד חסקין - דברים נוקבים המדברים בעד עצמם. להלן התייחסות החוקר: "... המחקר הזה כתוב בצורה מאד פסקנית ומאד שטחית וקשה לקרוא לו מחקר. מיש קורא את ספריך (ואני קראתי את כולם) מתרשם שכולם היו שרלטנים או פחדנים, או רמאים, למעט אורי מילשטיין. בניגוד לראשית דרכך כחוקר, אתה נכנס אישית לנושא, הופך את מושא מחקרך לאויב אייש ובדרך חוטא גם לפרופורציה, גם לאיזון וגם לאמת. קצת מזכיר את האופן המאד גס, מאד מוטה, ומאד אובססיבי של ספרך על רבין. צה"ל של אותם זמנים היה צבא אחר. על הגנבות, או הסחיבות, כפי שקרו לזה אז, כתב אלון קדיש בספרו "למשק ולנשק". אתה כתבת על כך בספר הצנחנים. שמענו על כך מיוסי יפה, מי שהיה מ"פ סיירת צנחנים ולימים מג"ד. אלו היו זמנים אחרים. אבנר שור בספרו "חוצה גבולות" כתב בהערצה על ארנן וגם על ברק, שבשל כשרונו ואמץ לבו כונה "הברק". מוקי בצר, סגן מפקד היחידה יכול לספר על אומץ לבו של ברק ועל יכולתו לתכנן מבצעים מורכבים שאת רובם אינך מכיר. למען האמת, גם אני לא. תמיד אפשר לאסוף עד כזה אוא חר. אבל היית צריך לאסוף כמה עשרות ולהביא לנו את דברי כולם. בזמן השבעה על יוני נתניהו, סיפר ביבי לאביו, בהערצה על ברק שהוא "משהו ביחידה". יש לברק פגמים רבים באישיות, אבל להפוך את כול דרכו הצבאית לאוסף של רמאויות ואת כול אלו שקידמו אותו למטומטמים, זה לא רציני. באופן הזה, אתה חוסם את קוראיך מלקרוא את דבריך ובך מפספס את העיקר, שבת שלום גילי חסקין " וכל מילה מיותרת!
כתוב תגובה ל- אנאליסט
68
ברק יוזם מבצעים...שיקריים
  חשדנית   7/06/13 08:45
אורי שגיא כבר עמד על התכונה הזאת של אהוד ברק, ליזום מבצעים גרנדיוזיים ומרחיקי לכת בתעוזתם...בידיעה שלעולם לא יוצאו לפועל. אבל זאת בדיוק הכוונה. ברק רוצה לקבל קרדיטים מראש, מעצם ה'תכנון', בלי צורך לבצע בפועל, ולעמוד ב'מבחן התוצאה'. את התהילה הוא כבר קיבל בשלב התכנונים. זה מספיק לו להצגה העצמית.
בקיצור, האסטרטגיה של ברק היא לקבל את כל הקרדיטים מראש, ללא צורך להוכיח הצלחה בביצוע בפועל. דוגמאות יש בלי סוף: המבצע לחיסול סדאם שלא הייתה כמובן כוונה לקיימו במציאות.
קחו עוד דוגמא, לא מוכרת:

כשהיה מפקד סיירת מטכ"ל, תכנן אהוד ברק מבצע מורכב ומסובך מעבר לקווי האויב. זה היה המבצע הגדול מסוגו שהסיירת תכננה עד אז. נדרשו כתשעה חודשים לתכנן אותו ושני צוותים בסיירת התאמנו לקראת ביצועו. רק אחד מהם אמור היה לבצע אותו.

אחד ממפקדי הצוותים הללו היה בנימין נתניהו. בשלב מסוים דרש נתניהו, שמועד שחרורו מצה"ל הגיע, שברק יחליט מי מהצוותים יבצע. ברק אמר שהוא מתלבט. נתניהו נפגע. הוא החליט לעזוב. הזדכה על הציוד הצבאי ונסע לטכניון לקחת טופסי רישום. יומיים אחר כך קרא לו ברק בחזרה ואמר לו שהוא מקבל את הפיקוד על שני הצוותים ויפקד על הפעולה.

נטייתו הטבעית של ברק הייתה להעמיד בראש הפעולה דווקא את מפקד הצוות השני, שנחשב ליצירתי יותר. בסופו של דבר, הוא העדיף את נתניהו, שהיה נחוש, ראה במבצע המתבשל "משימת חיים" והתאמן לקראתו בטירוף. בסוף, אחרי הכנות, אימונים וטירופים, החליטה ראש הממשלה גולדה מאיר לא לאשר את המבצע, שלא בוצע מעולם...

מקור:
nrg.co.il


כתוב תגובה ל- חשדנית
69
ראש אמ"ן אורי שגיא על ברק:
  חשדנית   7/06/13 09:48
מתוך ראיון עם אמיר אורן, הארץ, 17.08.12
מקור:
haaretz.co.il

1. על חוסר האחריות של ברק וכושר השכנוע

""מקוממת אותי המידה האפסית של האחריות שמפגין, כדרכו, מי שמתראיין או מדליף", אומר שגיא. "אם כי אני לא יכול לומר שאני מופתע מכך. ניתוחים לחוד - ומי שמשמיע אותם היום מסוגל בעוד חודש וחצי להשמיע את ההפך הגמור, באותו ביטחון עצמי בכושר השכנוע שלו - ואחריות לחוד. כשמשהו ישתבש, האחריות תוטל על מישהו אחר."

2. אסור לסמוך על ברק

"תמצית המסר של שגיא: אזרחי ישראל אינם יכולים לסמוך על ברק ועל ראש הממשלה, בנימין נתניהו. על נתניהו שגיא אינו סומך מפני שלא ראה, בשתי תקופותיו כראש הממשלה ולו החלטה חשובה אחת. על ברק אינו סומך משום שראה כמה וכמה כאלה, בהיותו רמטכ"ל, ראש ממשלה ושר ביטחון."

3. ברק, כישלון סידרתי

"ברק שונא את צליל המלה "מגלומניה", מה שכמובן מגרה את שגיא לאבחן אצלו שיגעון גדלות ("אינטלקטואלי ואסטרטגי") ולהחמיץ את האפשרות האחרת, שברק פשוט גדול. שגיא מגחך לשמע הניתוחים המזהירים הנזקפים לזכות "אותו אדם, שמופיע חדשות לבקרים בתקשורת ומוכר לי מרוב המבחנים האסטרטגיים כמי שלא צלח. כשאני מקשיב לו, עולים בי הדים של אותם אנשים שנעלמו להם ההורים בצורה מסוימת והם זועקים שהם יתומים". "

4. ברק והמניפולציות

"עמדותיו של ברק כלפי שכנתה של איראן - ומי שכוחה איזן וריסן אותה - בשנות ה-90, כשהיה איש צבא בכיר, אינן משרות על שגיא אמון בשיקוליו."

"אני זוכר אירועים בעלי משמעות חשובה, שהתאפיינו בכשל מביך. היוזמה להפעיל מאות חיילים ישראלים בחיפוש משגרי טילים עיראקיים, בניגוד משווע לעמדה האמריקאית ולדעתם של ראש הממשלה יצחק שמיר והרמטכ"ל שומרון. הוא היה סניגור נלהב של דבר חסר שחר ומנוגד לאינטרס הישראלי, כפי שהבין אותו גם הרמטכ"ל. אני לא יודע אם הוא האמין בזה באמת, אולי זאת היתה מניפולציה."

5. ברק יוזם מבצעים... תיאורטיים.
מבצעים שברור מראש שלא יתקיימו (אבל בדרך הכסף יישפך כמו מים).

"ו'שיח אטד', רעיון עיוועים הזוי, בלי קשר לצאלים ב'. לא מהתאונה צריך להקיש על הרעיון שמדינת ישראל תתנהג כמו הסדרן השכונתי, שריף בעיירה, ותחליט לסכל או להרוג ראש מדינה, לגיטימי גם אם לא חובב ציון. אפילו ארה"ב, אחר כך, העמידה אותו למשפט בארצו ורק אז הוא הוצא להורג. זה היה רעיון גס במהותו, ללא תועלת, והתחושה שלי היתה שרבין לא עמד לאשר את הדבר הקשה הזה. ואני לא סובל מעדינות, זה היה בניגוד לאינטרס ולכללים. יש דברים שלא עושים."

6. ברק משמיד עדויות סידרתי

"אגב, מאחר שהעניין בסיפור ההוא התחדש, לקראת 20 שנה לאירוע, מדהים - ואולי לא - איך מופיעים שוב סימפטומים מוכרים מהעבר. חומרים נעלמו, פרוטוקולים שונו, עדויות מסוימות בוועדת מנחם עינן לבשו צורה אחרת בהמשך. דברים מביכים. לבסוף כתבה מבקרת המדינה אז, מרים בן פורת, דו"ח קשה, אבל לא הספיקה להשלים אותו והוא יצא בנוסח מרוכך אצל המבקר הבא, אליעזר גולדברג".

7. ברק ושיקול הדעת...

"אבל אם כבר לבנון, יש דוגמה אחרת, במבצע 'דין וחשבון'. החוכמה היתה לשמור על מידתיות. חשבתי אז, בתפקידי כראש אמ"ן, שהתקרבנו בצורה מסוכנת לעיר הבירה, שהיתה בה נוכחות סורית מוסכמת על הלבנונים. הערכתי שתקיפה בביירות תגרום נזק בלתי הפיך למדיניות הישראלית. רבין הכריע והורה לברק להפסיק את התקיפה, שלא היתה בה תוספת שולית להצלחת המבצע. התחכום הזה, שדבר יביא דבר, גם כשהסיכוי להביא תוצאה מוחלטת - קלוש. לא מתחשבים בממד הזמן, וכשהזמן קצר,
כתוב תגובה ל- חשדנית
המשך
  חשדנית   7/06/13 11:37
8. ברק מטרפד את הייעוץ לרמטכ"ל

מדוע חדלו לשאול לעצתך?

"לא צריכים אותנו. אנחנו קבוצת זקנים, שמסתערת לאט. כשהתבקשתי, עזרתי לאשכנזי ולידלין ולכל מי שרצה. לא כמפקד, הם אנשים טובים שמסתדרים בלעדי, הם יעידו. אני מקווה שלא הפרעתי. לי הם לא אמרו שהפרעתי. התהליך שראיתי אז בצה"ל ובקהילת המודיעין היה ללא דופי. מדוע זה נפסק? עבדתי תחת הרמטכ"ל, אשכנזי. קצת לפני תום כהונתו הוא אמר לליפקין ולי שקיבל מאהוד ברק הוראה להפסיק להתייעץ אתנו בנושאים האסטרטגיים".
כתוב תגובה ל- חשדנית
MORE OF THE SAME
  אנאליסט   7/06/13 13:43
"חשדנית" ה"תמימה" ממטירה עלינו שוב סיפורים של גורמים המונעים מרגשי תסכול, קנאה ושטנה - המעוניינים בהשחרת פניו של אהוד ברק. אורי שגיא הוא אחד מאלה - אדם מפוקפק שזה לא מכבר נזרק ממפלגת העבודה בשל תלונות/חשדות להטרדה מינית. הסתבכויותיו בתחומים שונים במהלך חייו אינם סוד ובכל מקרה הוא ידידו הטוב של גבי אשכנזי אשר ממחנהו דואגים להכפיש ולפגוע בברק, באופן שחייב פתיחת חקירה פלילית נגד אשכנזי ועוזרו. העובדה ש"חשדנית" בוחרת פעם אחר פעם להיאחז בטיפוסים מפוקפקים וחתרניים יש בה כדי להעיד עליה כאלף עדים.
כתוב תגובה ל- אנאליסט
70
חיזוק נוסף לד"ר חסקין
  אנאליסט   7/06/13 11:10
בהמשך לתגובה מס' 70 שם צוטטה בקורתו הנוקבת של ד"ר חסקין על רמת מחקרו הירודה של ד"ר מילשטיין. כחיזוק לדבריו מובאת לפניכם עדותם של פנחס ועדנה לויתן: כיצד מילשטיין המתיימר להביא בפנינו מחקר היסטורי פועל בדרך המסלפת ומעוותת את המציאות. דוגמא וחיזוק לטענותיו של ההסטוריון ד"ר חסקין. להלן עדותם של פנחס ועדנה, מקיבוץ משמר השרון: "דברי הבלע והשקרים אותם מעיז אורי מילשטיין לכתוב עלינו כילדים בקיבוץ ועל אהוד בפרט הם על גבול הוצאת דיבה. התחקירנית שלו התקשרה גם אלינו ואנחנו סיפרנו דברים אחרים לגמרי שמפאת החיוב שבהם הם הושמטו בכוונה. האובססיה והשנאה לאהוד עיוורה לחלוטין את אורי מילשטיין ואנו מוכנים לבלוע את הגועל ולהתעמת איתו פנים אל פנים ולהפריך את הקישקושים שהוא מעז לכתוב. כמי שגדלו עם אהוד ומכירים אותו גם כחבר אנו מודיעים לכל מי שקורא וייקרא את האיוולת הזו , לא להאמין לאף מילה הנכתבת על ידיו. אנו מוכנים להודות בכישרונו יוצא הדופן של הכותב לעוות , לסלף , להכפיש וכוי"ב בלי למצמץ. הסטוריון המסוגל לשכתב כך את ה"עובדות" לא ראוי שספריו יופצו ו/או יוכרו."
כתוב תגובה ל- אנאליסט
ובקיצור - לא רק רכלן
  חייםק'ה   7/06/13 19:48
אלא גם שקרן וסלפן. אני לא מופתע
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
71
כל האמצעים כשרים, בדרך לצמרת
  חשדנית   7/06/13 11:59
עמנואל רוזן על אהוד ברק, ynet, 07.07.07
מקור:
ynet.co.il

"בינואר 82' הייתי חייל צעיר, כתב צבאי של עיתון "במחנה". נשלחתי לשיחת רקע עם מי שהתמנה ממש אז לאלוף הצעיר ביותר בתולדות המטה הכללי: ראש אגף תכנון החדש, אהוד ברק."

"...והוא המשיך: "השאלה היא, רוזן, אם לדעתך לא הגיע הזמן להתחיל במסלול בילטראלי לשיחות עם הפלסטינים על פתרון של שתי מדינות לשני עמים". כזאת היתה שיחת הרקע בין החייל רוזן לאלוף ברק. התחילה באיחור של שלושת רבעי שעה, נמשכה 20 דקות, ולא עסקה אף לרגע בענייניו של אגף התכנון. עברו כמה שנים עד שהבנתי מה ניסה לעשות הגנרל המפוהק שישב מולי: הוא ניסה להסביר לי שבעולם הברקי אין כללי משחק של אלוף היושב מול חייל־עיתונאי ועונה לשאלות מחויבות המציאות — כי המציאות היא שצריכה להכיר בקיומו של ברק, ולא ברק בה. הוא ניסה לגרום לי לחשוב שאלוהים אולי ברא את העולם, אבל לא התייעץ עם ברק, ולכן ברק יתקן איפה שצריך ויעשה את הדברים אחרת. באותם רגעים כבר ידע ברק שענייניו היגעים של אגף התכנון הם רק מכשול קטן וזמני בדרך לכיבוש המטכ"ל, ואחריו המדינה. והוא ניסה לגייס אותי, לא משום שזה ממש עניין אותו מי אני ומה אני חושב — אלא מפני שבמקרה הייתי שם."

"לפני כמה שבועות, בעיצומו של הקמפיין לראשות העבודה, שוב נפגשתי לשיחת רקע עם אהוד ברק. אני כבר לא בן 22, והוא כבר לא ראש אגף התכנון. הוא שאל אותי מה דעתי על אופן התנהלותו של אהוד אולמרט במלחמת לבנון השנייה. הבטנו זה בזה בחיוך קטן; אני ידעתי שלא ממש מעניין אותו מה אני חושב, ואני ידעתי שהוא יודע שאני יודע. מצד שני, אף אחד מאתנו — אני, הוא ואתם — עדיין לא יכול לדעת אם האיש שהכל קטן עליו יצליח סוף־סוף לסגור את הפער שבין הבטחה גדולה לפארסה ענקית."

--------

ועכשיו כבר מותר לגלות. הפארסה הענקית הזאת הייתה על חשבוננו.
כתוב תגובה ל- חשדנית
72
מילות סיכום על "המחקר והחוקר".
  פועה   7/06/13 13:00
מאחר שהושקעה עבודה רבה נערכו פגישות נאספו חויות הוקלטו סיפורים נשאלו שאלות שנענו בתשובות אמת או שלא, והכל מוספר וקוטלג, והאיש ישב וכתב, תיקן, מחק, החסיר והשלים.
התחבט פנה נענה ונדחה, ובסוף גם טרח להגיב למגיבים.
המחקר הזה זקוק למעט ביקורת בונה.
אבל כדי שהיא תהיה תמציתית אסתפק בהתיחסות לפרק האחרון הזה. די בכך כדי לדון בכל פרקי "המחקר".
ראשית, זאת אכן חובתו המוצהרת של צה"ל, לחלץ לוחמים שנקלעו למצוקת לחימה ולהציל חיי פצועים חיילים! שלא לדבר על החזרת גופות או חלקי גופות. ובדיוק בשל כך צה"ל כפוף לדרג המדיני. כדי שזה יחליט מתי הוא משחרר את הצבא ממלוי חובותיו.
גם אם ברק טעה בשיקוליו כשמנע מצה"ל למלא את חובתו, זה בתחום סמכותו ואחריותו. לא זכור לי שברק הטיל על צה"ל את האחריות "למחדל" מותו של מדחת יוסוף הי"ד!
כל השאר, לגבי התנהלות הצבא, זאת חכמת שוטים בדיעבד.
ככלל מערכת הצבאית גדולה מסורבלת ואיטית בתגובה להפתעות שלא נערכה להם מראש, ואז היא חדלה לתפקד כמערכת ומאלתרת.
בדיוק כמו המוח האנושי הוא מתוכנת לקלוט ללמוד לאגור ולזכור כדי להערך למוכנות למצבי סיכון ולמנוע הפתעות.
לכל המעניקים ציון לשבח "לחוקר" שאינו חוקר, אלא בעיקר "מלקט וצייד". ולקטים וציידים היינו לפני 50 אלף שנה.
מילשטיין מלקט זכרונות, וצד סיפורים, אך יכולתו לנתח אותם דלה למדי. לכך דרוש מוח קצת יותר מתקדם מאשר העניק הטבע למלשטיין. היום כבר מוכח מדעית בחקר המוח, שהזכרון האנושי מתעתע, ובמיוחד בארועים טראומטים! והארועים שמלשטיין "צד" אותם אלה ארועים טראומטים. ובארועי מלחמה בנוסף על התעתוע הכימי חשמלי הטבעי שיש למוח, ישנו מניע אישי למשתתפים כדי לשפר הרגשה ולדחות תחושת אשמה, להסתיר את מחדליהם או לפאר את מה שנתפס כהצלחה...
ואלה הם נתוני מחקרים מדעיים אמתיים, שלמילשטיין אין כנראה כל מושג על קיומם.
לכן "מחקריו" של מילשטיין הם בעיקרם ספרות שענינה בתאור מצבים בעייתים ובתיקונם הספרותי.
אבל האיש מאמין בעצמו ובשליחותו ועל כך לפחות, מגיעה לו טיפת כבוד.
כתוב תגובה ל- פועה
תעתועי המוח של פועה
  חשדנית   7/06/13 13:23
ציטוט מפועה:
"היום כבר מוכח מדעית בחקר המוח, שהזכרון האנושי מתעתע, ובמיוחד בארועים טראומטים! והארועים שמלשטיין "צד" אותם אלה ארועים טראומטים. ובארועי מלחמה בנוסף על התעתוע הכימי חשמלי הטבעי שיש למוח, ישנו מניע אישי למשתתפים כדי לשפר הרגשה ולדחות תחושת אשמה, להסתיר את מחדליהם או לפאר את מה שנתפס כהצלחה..."

שימו לב, זה הטיעון המרכזי של פועה נגד המחקר המקיף, היסודי ורחב היריעה של מילשטיין על אהוד ברק.

אי לכך, וכמאמרו של עורך הדין האגדי סמואל לייבוביץ, נאמר רק זאת:
ההגנה סיימה את טיעוניה.
כתוב תגובה ל- חשדנית
73
הפלופ של מבצע מרג' זוהור
  חשדנית   7/06/13 13:08
במרץ 1992, עדיין כרמטכ"ל, הצליח אהוד ברק לשכנע את יצחק רבין ברעיון המקורי של גירוש 300 פעילי חמאס ללבנון, מה שכונה מגורשי מרג' זוהור. הלחץ הבין לאומי, שתמיד מגחיך את ברק מחדש, עשה את שלו. חציים הוחזרו כעבור 9 חודשים והאחרים כעבור שנה וחצי. בלבנון הם חברו לגורמי טרור בחו"ל וכשחזרו לארץ הפכו גם לסמל ודמויות לחיקוי וגם הקפיצו את הטרור הפלשתיני עוד מדרגה. פרשת מרג' זוהור הפכה לפיאסקו ביטחוני – רעיון טקטי מקורי, סימן ההיכר של ברק, לא מחובר למדיניות, לתפיסה או לאסטרטגיה, כלומר ללא מצפן שגם זה אופייני לברק.

עוד :
danireshef.blogspot.co.il

ובמילים אחרות: מאחורי הרעיונות 'היצירתיים והמקוריים' של ברק לא עומדת שום חשיבה אסטרטגית. אין לו כל הבנה מדינית, פוליטית, ואפילו מבצעית מעל לדרג 'היחידה'. בלי שום מצפון או מצפן מוסרי, הדבר היחיד שאהוד ברק קידם בכל חייו בצבא ובפוליטיקה זה את....הפיגורה ברוג.

כתוב תגובה ל- חשדנית
74
"תסמונת נפוליאון"
  חשדנית   7/06/13 14:24
מקור: גלובס, 10.2.13
globes.co.il


פיצוי יתר מתקיים אצל מי שחיים עם "תסמונת נפוליאון" - גברים הנחשבים נמוכים, שעסוקים במרדף אינסופי אחר הישגים, כדי לפצות על המגבלה הפיזית. הם רואים חשיבות גדולה בפיזיות כביטוי למעמד, לביטחון וליכולת להרשים אחרים, ושאפתנות גבוהה היא הדרך הלא מודעת שלהם להתמודד עם רגשי נחיתות. למעשה הם מפעילים מנגנון אגו הישרדותי, שמאפשר להם להגן על עצמם.

מלבד שאפתנות יתר, אנשי "תסמונת נפוליאון" מתאפיינים גם באגרסיביות, דיבור בקול רם, נטייה לצעוק את נוכחותם, לקיחת סיכונים, וכמובן, קנאה. במחקר שנעשה באוניברסיטת גרונינגן שבהולנד נמצא קשר ישיר בין גובה נמוך לקנאה. המחקר כלל שני ניסויים שחזרו על עצמם, ובכל פעם 200 גברים ונשים התבקשו לדווח על רגשות במערכות היחסים הרומנטיות שלהם, וכן נשאלו עד כמה לדעתם בני הזוג שלהם מתעניינים בנשים/גברים אחרים. בשני הניסויים גברים גבוהים נמצאו כהכי פחות קנאים, וגברים נמוכים נמצאו כקנאים ביותר. אצל נשים החלוקה אחרת: בעלות גובה ממוצע מקנאות פחות, הנמוכות והגבוהות מקנאות הכי הרבה.

בימים אלה מתנהל באוניברסיטת אמסטרדם מחקר מקיף שבודק את "תסמונת נפוליאון", במטרה לאשש את ההשערה שגברים נמוכים מפצים על חוסר ביטחון עצמי באמצעות התנהגות אגרסיבית והפגנת דומיננטיות, בכל פעם שנדמה להם שמישהו מאתגר אותם.

המחקר, שמורכב משמונה תתי-מחקרים, בודק בין היתר גם את דפוסי ההתנהגות של פוליטיקאים ואנשי צבא...

פעמים רבות ישנה השקה בין תסמונת נפוליאון לנרקיסיזם, כאשר הביטוי הבולט ביותר לכך מתקיים אצל הנרקיסיסט המפצה. זהו אדם שינסה להפוך בכל דרך לחשוב ומיוחס, כדי לפצות את עצמו על רגשות כואבים של בדידות וחוסר התאמה חברתית, ועל הערכה עצמית נמוכה. למעשה, הוא סובל מהפרעת אישיות שמתבטאת בסט שלם של רגשי נחיתות, והוא רעב להכרה. הוא לא יכול לסבול את המחשבה של היות "רגיל", והוא ייצור קשר רק עם אנשים שנחשבים בעיניו, כי הוא מאמין שרק הם יוכלו להבין אותו. כשהוא פוגש נרקיסיסט מפצה אחר, היחס אליו יהיה קיצוני: מודל השראה או אויב.

לרוב נמצא את סוג האישיות הזה אצל מנהיגים עסקיים, עורכי דין, פוליטיקאים, מנהיגים דתיים ואמנים. כאשר מישהו מנסה לערער על הסמכות שלהם או מטיל ספק בהתנהגותם, מתעורר אצלם זעם יוצא דופן והם יוצאים למסע נקמה.
כתוב תגובה ל- חשדנית
ניתוח עצמי מבריק של חשדנית...
  אנאליסט   7/06/13 16:17
נראה שהתסמונת שתארת מתאימה בול לפרופיל שלך . כנראה מבלי משים את משליכה מעצמך על אחרים. בכל אופן זה ניתוח עצמי מבריק. עם קצת מודעות עצמית אוליי תצליחי לרסן ולמתן את תגובותייך האובססיביות והיצריות. לו יהי!
כתוב תגובה ל- אנאליסט
75
ד"ר חסקין על מילשטיין
  אנאליסט   7/06/13 15:29
אני מביא כשירות לקוראים את בקורתו הנוקבת של ההסטוריון , ד"ר גלעד חסקין , על "מחקרו" ואופן עבודתו של ד"ר מילשטיין - דברים המדברים בעד עצמם. להלן ביקורתו של ד"ר חסקין שהופנתה ישירות לד"ר מילשטיין: "... המחקר הזה כתוב בצורה מאד פסקנית ומאד שטחית וקשה לקרוא לו מחקר. מי שקורא את ספריך (ואני קראתי את כולם) מתרשם שכולם היו שרלטנים או פחדנים, או רמאים, למעט אורי מילשטיין. בניגוד לראשית דרכך כחוקר, אתה נכנס אישית לנושא, הופך את מושא מחקרך לאויב אייש ובדרך חוטא גם לפרופורציה, גם לאיזון וגם לאמת. קצת מזכיר את האופן המאד גס, מאד מוטה, ומאד אובססיבי של ספרך על רבין. צה"ל של אותם זמנים היה צבא אחר. על הגנבות, או הסחיבות, כפי שקרו לזה אז, כתב אלון קדיש בספרו "למשק ולנשק". אתה כתבת על כך בספר הצנחנים. שמענו על כך מיוסי יפה, מי שהיה מ"פ סיירת צנחנים ולימים מג"ד. אלו היו זמנים אחרים. אבנר שור בספרו "חוצה גבולות" כתב בהערצה על ארנן וגם על ברק, שבשל כשרונו ואמץ לבו כונה "הברק". מוקי בצר, סגן מפקד היחידה יכול לספר על אומץ לבו של ברק ועל יכולתו לתכנן מבצעים מורכבים שאת רובם אינך מכיר. למען האמת, גם אני לא. תמיד אפשר לאסוף עד כזה אוא חר. אבל היית צריך לאסוף כמה עשרות ולהביא לנו את דברי כולם. בזמן השבעה על יוני נתניהו, סיפר ביבי לאביו, בהערצה על ברק שהוא "משהו ביחידה". יש לברק פגמים רבים באישיות, אבל להפוך את כול דרכו הצבאית לאוסף של רמאויות ואת כול אלו שקידמו אותו למטומטמים, זה לא רציני. באופן הזה, אתה חוסם את קוראיך מלקרוא את דבריך ובך מפספס את העיקר, שבת שלום גילי חסקין " וכל מילה נוספת מיותרת!
כתוב תגובה ל- אנאליסט
יאללה, עוד כמה פעמים נקרא את
  חשדנית   8/06/13 01:21
זה ? אנאליסט, אתה לא עומד בקצב. תפסיק לשכפל ותתחיל לחדש, אחרת עוד אחשוד שאין לך עוד מה לכתוב...חחח
כתוב תגובה ל- חשדנית
שתיקה כהודייה
  אנאליסט   8/06/13 19:39
העובדה שלא הייתה לך שום טענה עניינית לעצם ביקורתו הנוקבת והקטלנית של ד"ר גלעד חסקין (על מילשטיין כחוקר ועל דרך מחקרו הקלוקלת והמעוותת) מדברת בעד עצמה. גם ה"נימוק" חחח המופיע כנימוק מוביל בתגובות רבות שלך, איננו מלמד אלא על חולשת טיעונייך ועל גישה בלתי רצינית ובלתי עניינית.
כתוב תגובה ל- אנאליסט
הכל חוזר אליך: "שתיקה כהודייה"
  חשדנית   8/06/13 22:04
אתה משתלח על החוקר מילשטיין כי אינך יכול להזים את העדויות על ברק שהוא הנושא המרכזי כאן. אינך מתייחס באופן ענייני על הביקורת הלגיטימית שנכתבת כאן על ברק, אישיותו וההתנהלות הבעייתית שלו. מדוע? אז הנה הכל חוזר אליך - שתיקה כהודייה...
כתוב תגובה ל- חשדנית
76
ברק ופדרמן: יחסי גומלין ?
  חשדנית   7/06/13 23:58
מיקי פדרמן, עוד לוחם מסיירת מטכ"ל, מקורב מאד לאהוד ברק ואף תרם למערכת הבחירות שלו ב-2007.

פדרמן הוא בעל השליטה בחברת אלביט מערכות, חברה המפתחת ומשווקת אמצעי לחימה. בין המוצרים של החברה: מל"טים (מטוס ללא טייס, מזל"ט) ומערכות אלקטרוניות לצרכים מבצעיים. אלביט מוכרת את מוצריה לצה"ל וגם לייצוא. כמובן שהמוצרים שלה שנוסו בצה"ל בשדה הקרב האמיתי, ובהצלחה, קיבלו יחס מועדף אצל הקונים הפוטנציאליים בחו"ל.

ועכשיו סוד - מאחורי המלחמות והמבצעים של צה"ל עומדת תעשייה משומנת היטב של מיליארדי $$$$$$$
ועוד סוד אחד - מאחורי כל מכירה מוצלחת עומד מי שמקבל את האחוזים על התרומה שלו לטובת התעשייה...

ועכשיו עובדה. כל מבצע של צה"ל מייצר ביקוש לכלי הנשק החדישים שבהם הוא השתמש בהצלחה במסגרת המבצע, ומכאן שככל שיש יותר מבצעים ככה תעשיית הנשק מרוויחה יותר.

וזאת הסיבה האמיתית לכך שעד היום הבעיה הפלסטינית לא באה על פתרונה !! הם יודעים שאת התרנגולת המטילה ביצי זהב (הבעיה הפלסטינית) אסור להם לחסל, היות וזה המצב הכי טוב בשביל טייקוני הנשק וגוזרי הקופונים.... כדאי להם להשאיר את הבעיה לא פתורה, ובאופן קבוע על אש קטנה, מבצע קטן פה מבצע קטן שם, עקיצה קטנה פה עקיצה קטנה שם, אבל אף פעם לא ניצחון סופי מוחץ, שהרי זה יזיק לביזנס ולשליטים המפעילים את התעשייה הזאת. הון-שלטון כבר אמרנו ?

ומתוך 'דה מרקר': מפת הקשרים של אהוד ברק:

"...מיקי פדרמן, בעל השליטה בחברת אלביט מערכות וברשת מלונות דן, הוא חבר נוסף מהסיירת, ואף תרם לו כאשר התמודד ב־2007 לתפקיד יו”ר מפלגת העבודה."

מקור והמשך:
themarker.com

כתוב תגובה ל- חשדנית
שר הבטחון מניח אבן פינה
  חשדנית   8/06/13 00:13
למפעל החדש של חברת אלביט בשדרות, ואחרי זה גם מגיע לטקס חנוכת המפעל.
מעניין אם יש עוד חברות שזוכות ליחס מועדף כזה מצד שר הביטחון שכידוע יש לו הרבה זמן פנוי להשקיע בטקסים...חחח

מקור:
sderonet.co.il
כתוב תגובה ל- חשדנית
77
פרופ' דניאל פרידמן על ברק:
  חשדנית   8/06/13 15:00
מתוך ראיון עם נחום ברנע וטובה צימוקי בידיעות אחרונות, 27.3.2009

1. ברק מסכל את הרפורמות של שר המשפטים פרידמן:

"היריב המר שלך בממשלה, אמרנו, היה בסופו של חשבון אהוד ברק. הוא ומפלגתו התגייסו לבלום את הרפורמות שלך, אחת לאחת...
"אהוד ברק", אמר פרידמן, "אמר לי בשיחות פרטיות שהוא קרוב לדעותי. הוא גם הודה בכך בפומבי. אמרו זאת גם שרים אחרים ממפלגת העבודה. לכן הנחתי שהרפורמות ייעשו בהסכמה איתו. פתאום התברר שהוא, ומפלגתו בעקבותיו, מתנגדים לכל דבר שאני מציע. ההסבר שקיבלי מאחד משרי העבודה הוא, שהמפלגה צריכה 'לתפוס משבצת'. כך בפירוש הוא אמר.
"כשציפי לבני ניסתה להקים ממשלה, העביר לי אחד משרי העבודה פתק שאומר, אהוד ברק לא יתנגד לחידוש המינוי שלך לשר המשפטים. מיד אחר כך נתקלתי בברק. הוא אמר לי, קראת את הפתק? זאת דעתי. ואז גיליתי, כמובן, שכאשר ברק נפגש עם לבני הוא דרש ממנה לא למנות אותי..."

2. ישראל הייתה יוצאת נשכרת אילו היה לה שר ביטחון אחר

"היית חבר הקבינט בממשלת אולמרט, אמרנו. מה חשבת על אהוד ברק כשר ביטחון?
"...ההתמודדות עם חמאס הייתה בלתי נמנעת. חשבתי שדחייתה, כפי שרצה ברק, תגרום נזק קשה. בתקופה ההיא, קיץ 2008, היה באמריקה נשיא אוהד, מזג האוויר היה נוח, התעצמות חמאס לא הגיעה לאותם ממדים - לא היו להם טילים שמסוגלים להגיע לאשדוד ולבאר-שבע. בסופו של דבר פרצה האש במועד הכי גרוע - כשלא הייתה ברירה.
"אילו היינו פועלים מוקדם גם הנזק לאזרחים בעזה, נזק שפגע בדימוי שלנו בעולם, היה קטן יותר".
מדוע, שאלנו, אתה מאשים את ברק? כל ההחלטות אושרו בממשלה, בקבינט ובמטבחון.
"עקרונית הממשלה כולה אחראית", אמר פרידמן, "אבל האחריות העיקרית רובצת על שר הביטחון. כשר ביטחון הוא לא סיפור הצלחה. עזה הייתה ההתמודדות הצבאית שהייתה לו, והיא נסתיימה כפי שנסתיימה. מצבה של ישראל היה טוב יותר היום, לו היה לה שר ביטחון אחר"

3. הדעות של ברק משתנות כל הזמן

"אתה אף פעם לא יודע מה הדעה האמיתית של ברק", אמר פרידמן. "העמדות שלו משתנות כל הזמן".

מקור: rotter.net
כתוב תגובה ל- חשדנית
ה"גורן והיקב" של חשדנית
  אנאליסט   8/06/13 21:02
שוב את נופלת - פעם אחר פעם - לאותו ה"בור" שבו את נתפסת כטרחנית אובססיבית, המנסה בכל מאודה לגרד בשפכטל , מן הגורן ומן היקב, דברי הכפשה והשחרה על ברק. את כנראה מזלזלת באינטליגנציה של הקוראים וחושבת שהקוראים הם כה תמימים שיאמינו לכך שברק לא עשה דברים חיוביים למען המדינה ובטחונה. גם בעניין דניאל פרידמן את זורה חול בעיני הקוראים: מה שאת לא מספרת זה שדניאל פרידמן אומר את בקורתו כלפי ברק כיריב פוליטי מר לברק. את "שוכחת" גם לציין שאותו "שה תמים", פרופ' דניאל פרידמן, ניתמך פוליטית ע"י אביגדור ליברמן הימני והגזען וכן נמנעת מלציין שפרופ' פרידמן הוביל קמפיין שנועד לכרסם בסמכויות בית המשפט העליון - קמפיין שברק התנגד לו באורח תקיף. ברור אפוא שדברי ביקורתו של פרופ' פרידמן הפוליטיקאי הימני אינם מתקרבים לתוקף שיש לביקורת הנוקבת והקטלנית של ד"ר חסקין על הרמה הירודה של "מחקרו" של מילשטיין (ראו תגובה 78 ) - ביקורת שניתנה מעמדה נייטראלית של חוקר והיסטוריון ולא של פוליטיקאי איטרסנט!
כתוב תגובה ל- אנאליסט
מן הגורן והיקב ? יש כל כך הרבה
  חשדנית   8/06/13 22:16
חומר על ברק והתנהלותו הבעייתית (בלשון המעטה) שאפשר למלא בו אוקיינוס !!! לא צריך לגרד משום מקום. בעידן האינטרנט הרבה מאוד מידע עובר לידיעת הציבור וכל מה שנכתב פה טיפה בים. שר המשפטים לשעבר, פרופ' דניאל פרידמן יודע טוב מאוד מה הוא אומר ובקרוב ייצא לאור הספר החדש שלו ואז יהיה עוד חומר לכתוב...חחח
כתוב תגובה ל- חשדנית
"הגורן והיקב" של חשדנית
  אנאליסט   28/06/13 09:02
לטענתך, יש כל הרבה חומר על ברק, ממש אוקינוס . אך משום-מה מכל האוקינוס בחרת להסתמך דווקא על פרופ' דניאל פרידמן, שהוא איש פוליטי המגובה ע"י אביגדור ליברמן- ימני וגזען. לא פלא שבכרת להתעלם מעובדות אלו ומאחרות שבתגובתי הקודמת.
כתוב תגובה ל- אנאליסט
האוקיאנוס של חשדנית
  אנאליסט   28/06/13 13:20
יש כל-כך הרבה מה לכתוב על ברק, אבל משום-מה את דווקא נתקעת (ולא במקרה) עם דניאל פרידמן, שהוא איש פוליטי המגובה ומחובר לאביגדור ליברמן הימני והגזען. ברק היה יריב קשה ומר לפרידמן ואין זה אך טבעי שפרידמן יפמפם סיפורים ודעות נגד ברק. כעת ברור שהאוקיאנוס שלך הוא רדוד וימני (תקועה עם פרידמן משרתו של ליברמן...) .
כתוב תגובה ל- אנאליסט
78
hang them all
  AVIC   6/10/16 13:41
1.10.2016 יום השנה לנפילת מדחת יוסוף בקבר יוסף. רק בדבר אחד אתה יכול רגוע. הפיקוד הצבאי והמדיני היה מפקיר כל חייל, גם יהודי (ואולי יותר), בשם הקונצפציה. אותה קונצפציה שאהוד ברק כקצין זוטר יותר נחשף אליה במלחמת יום כפור. לקונצפציה המקודשת הזאת, קוראים הסכם השלום מאוסלו. באוסלו יש באמת שלום מאז נכנעו ושיתפו פעולה עם הנאצים (הקימו ממשלת שת"פ בראשות קוויזלינג - תבדקו ערך במילון סתם או וויקיפדיה). בישראל יש קבוצת חולי נפש או סתם מטומטמים שלא היססו לצפצף ולהפקיר את הביטחון שלנו, וחתמו על הסכמי אסון שאת מחירם שילמנו ונמשיך לשלם דורות רבים. רק אתמול ירו טיל על שדרות, כי ככה בא להם, וטייס נהרג. בתפילת ראש השנה ישנה תפילת תשליך, במהלכה מרוקנים את הבגדים בצורה מטפורית וזורקים את החטאים לים. למוסלמים יש "עשורה" ואז השיעים מכים וחותכים את עצמם בתהלוכות עקובות מדם. לסונים יש הר עראפאת במכה ואז עושים "הקפות" וזורקים אבנים. אלה וגם אלה שמחים לחתוך באותה הזדמנות את בשר השכנים או לידות בהם אבנים, לפחות מיליון נרצחים בסכסוכים האלה על רקע דתי כביכול, בעשרים השנים האחרונות. (ראה אלג'יריה, ניגריה, צ'אד, מאלי, תימן, סוריה, מצרים, אינדונזיה, פקיסטן, אפגניסטן, ויכולתי להמשיך להעתיק את רשימת המדינות חברות הליגה הערבית עד סופה, מעל חמישים בסה"כ). המקום הכי פחות מסוכן בעולם למוסלמים מכל זרם שהוא, הוא ישראל ויו"ש עם הפיקוח הבטחוני הישראלי. רק אתמול נמשו מהים התיכון, לא פחות מעשרת אלפים צליינים בדרכם ליבשת החדשה, עשרות או מאות - לא נימשו. לנבלות שהביאו מטוניסיה 30000 (שלושים אלף) מחבלים חלקם "מהנדסים", על נשקם, וייסדו את תעשיית הטילים ומטעני החבלה ביו"ש ובעזה ובאותה הזדמנות גזרו את דינו של איזורנו להישאר במעגל הלחימה לעוד עשרות שנים. המנדט של אבומאזן תם לפני יותר מעשר שנים. רק השבוע דחו גם את הבחירות לעיריות בשטחי הרשות, כי ברור לדמוקרטים של הרשות הפלשתינית שהחמאס היה מנצח. השאלה האמיתית אינה הקמת ועדת חקירה לאירועי קבר יוסף, אלא הקמת ועדת חקירה ובתימ"ש לדיון באחריותם של הקדושים זוכי פרס נובל לשלום, רבין ופרס (החתרן הבלתי נלאה עם הפודל שלו שכשכשו את עם ישראל בזנבו). במו"מ המטומטם השתתפו כמה מצדיקי הדור האקדמאים הפוסט ציוניים מצידנו, וכנופיית מחבלים עם דיפלומות מהשוק מצד הערבים. גם השותפים הזוטרים יותר צריכים להיחקר ולעמוד לדין. ברור שרובם ייטענו שרוב העם טועה, האשמה שלנו ולא של האוייב, BDS קדימה במיוחד אם יש תקציבי אתנן בתמורה, ובכלל "הם רק מילאו פקודות". רק השבוע במסגרת שידור כל הראיונות עם פרס, עלתה שוב עלילת הדם שצוטטה על ידו, בעניין רבין ותמונותיו במדים נאצים, מבצע ידוע של המחלקה היהודית בשב"כ, פרסום שנעשה ביד אבישי רביב, שמפניה, סוכן השב"כ. פרס לא טעה בדבריו, סתם כך. פרס הבטחוניסט ידע היטב על התפקיד שמילא השב"כ בעלילה הזאת וברצח רבין. (גם זה צריך להיחקר וכל זמן שחלק מהמעורבים עודם בחיים). זה לא הפריע לו להיתלות בסיפור כי כפי שקבע גבלס - ככל שהשקר גדול יותר ומתמידים בו לאורך זמן, האמת נמחקת. גם אהוד ברח מנסה לחזור לזירת הפוליטיקה, בהסתמכות על הזיכרון הקצר של אחינו תושבי ישראל. (למה למשל איש אמיץ ורב מעללים כמוהו, זכה להיקרא אהוד ברח?). אהוד ברח שהיה מצפה לחילוץ במסוק ו/או השריון וארטילריה, אם חוליה של סיירת מטכ"ל הייתה נתקעת בשטח, צפצף על חיי החיילים בקבר יוסף ועל תוכניות הקרב שהוכנו במיוחד לצורך אירוע כפי שקרה שם. גם אלוף הפיקוד או מח"ט הגזרה, ייטענו "שהם רק מילא פקודות
כתוב תגובה ל- AVIC
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il