|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מים זורמים, נחת מתמשכת: מזרקות ומפלי מים כמקור לרווחה בגינה
קבוצת ירדן
מתי ולמה נזמין עורך דין מתחום התעופה?
אוחנה. זה אינו יום עצמאות רגיל [צילום: מן הטלוויזיה] 46 שנה לתקומת ישראל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

יו"ר הכנסת: כדי להיות ראויים לשומרים - נצטרך להיות עם ישראל

בטקס המשואות הדגיש אוחנה את חובת המדינה כלפי משפחות השכולות והחטופים לאורך נאומו קרא לאחדות לאומית, הן מול האיומים מבחוץ והן מול "מגפת המריבה, הקיטוב והקנאה" מבפנים וביקש להניח למחלוקות מפציר באזרחי ישראל לשאת באחריות אישית ולכתוב יחד פרק חדש של אחדות בדברי הימים של העם היהודי
13/05/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   חגים ומועדים   |   תגובות
שידור חי של טקס המשואות מהר הרצל

בהר הרצל בירושלים נפתחו (13.5.24) חגיגות יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל. השנה הוקלט הטקס מראש.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא נאום קצר שבו אמר: "זה אינו יום עצמאות רגיל. המלחמה עדיין בעיצומה. היא נכפתה עלינו ביום שחור של טבח נורא. רבים מאחינו ואחיותינו עדיין מוחזקים במרתפי החמאס. משפחותיהם עוברות סבל נורא. נחזיר את כולם הביתה - החיים והחללים כאחד".

יו״ר הכנסת ח"כ אמיר אוחנה פונה בטקס המשואות אל החטופים ואמר: ״יום העצמאות ה-76 לא שלם בלעדיכם״. להלן נאומו המלא:

אחיותיי ואחיי, אזרחי ישראל,

עם רדת החשיכה, מגיע אל סיומו יום הזיכרון של השנה שבתוכה היום הארוך ביותר שידעה מדינת ישראל. לא רק בשל המספרים העצומים של הנופלים, הנרצחים, הפצועים והחטופים, אלא גם בשל הזוועות המתועדות, וחוסר האונים, שנמשכו זמן רב מאוד, רב מדי, וכל זאת - דווקא כשיש לנו מדינה.

כאב המשפחות השכולות על החיים שנגדעו באיבם, והגעגוע, מפלחים את לב האומה כולה. אנו, חבים לכן וליקיריכן את חיינו. מדינת ישראל, חייבת לכן את עצמאותה.

הערב, במיוחד הערב - אני פונה מכאן אל אחינו ואחיותינו החטופים מתוך תקווה שישמעו: יום העצמאות השבעים-ושישה לא שלם בלעדיכם.

מדינת ישראל לא הייתה שם בשבעה באוקטובר במלוא כוחה ועוצמתה כפי שכולנו ציפינו שתהיה, אך היא פועלת מאז בכל יום להשבתכם הביתה אל משפחותיכם. כל המשרתים בכל כוחות הביטחון של מדינת ישראל נלחמים ללא לאות לשחרורכם. כל הישראלים מייחלים לחזרתכם. בכל בתי הכנסת בארץ ובתפוצות מתפללים לשלומכם. אנו, לא נתייאש ולא נחדל - אתם, בבקשה, אל תאבדו את התקווה.

"וּפְדוּיֵי ה' יְשׁוּבוּן,
וּבָאוּ צִיּוֹן בְּרִנָּה,
וְשִׂמְחַת עוֹלָם, עַל-רֹאשָׁם;
שָׂשׂוֹן וְשִׂמְחָה יַשִּׂיגוּ,
ונָסוּ יָגוֹן וַאֲנָחָה."



עשרות אלפי אזרחים צופים בנו כעת שלא מבתיהם. אחיי המפונים מהגליל ומהנגב - זו מלחמה על הבית. הבית של העם היהודי, וגם הבית הפרטי שלכם. אך "ההרים עוד יבערו באש זריחות ובין ערביים תנשב עוד רוח ים". הערים, היישובים, הקיבוצים, והקהילות עוד ישובו לתפארתם, ושחוק ילדים ישמע בם.






בשבוע שעבר ציינו את יום הזיכרון לשואה ולגבורה. הם - נולדו לתוך עולם שבו לא הייתה מדינת ישראל. בדור ההוא, כמו במאה הדורות שקדמו לו, העם היהודי היה בן בלי בית, עַם ללא מדינה. "לשנה הבאה בירושלים", חלמו והתפללו - תפילה שלא נענתה אלפיים שנה. אנו, זכינו להיוולד לתוך עולם אחר.

עולם שיש בו מדינה ליהודים, שאת עצמאותה אנו מציינים הערב. מדינה, שגם אם יש בינינו ויכוחים על אופיה, כולנו בני מזל על עצם קיומה.

הערב אני פונה אליכם מהר הרצל - כשאין מולי קהל. בפעם האחרונה שקרה כדבר הזה מגפה איימה עלינו. גם הפעם מגפה מאיימת עלינו - מגפת המריבה, הקיטוב והקנאות.

היה לנו קשה גם לפני שבעה באוקטובר. אחים נגד אחים. ייחסנו כוונות זדון אלה לאלה. אך נדמה שאז, עם פרוץ המלחמה, הצלחנו להתאחד ולדכא את הנגיף. עם ישראל התייצב במלוא הדרו, התעלה לגודל השעה - הניח למחלוקות - התאחד ונלחם. מילואימניקים ואזרחים, מתנדבות ומתנדבים. כתף לצד כתף. ישראלים מכל המקומות ומכל הסוגים. חזרנו אלה לאלה.

אולם עוד לא השלמנו את המסע. אויבינו קיוו ועודם מקווים שהמריבה תחריף, עד שתהווה עבורם שעת כושר להתאחד ולהכות בנו בכל העוצמה ובכל הגזרות. אם לא נבלום את המגפה - זה עלול, חלילה, לקרות. כך קרה עם ביתנו השני. והמחיר - אלפיים שנות גלות, רדיפה, פרעות - שואה.

זו לא גזירת גורל. אפשר גם אפשר שבספר דברי הימים של העם היהודי נכתוב - יחד - פרק חדש, פרק האחדות. אמת, קל לומר - קשה יותר לעשות. אך קשה - כלומר אפשרי. זה בידנו.

אבא של בארי ואופיר, כפי שהציג את עצמו הלוחם שי ביטון חיון שנפל בעזה, אמר "מותר לא להסכים - אסור להפסיק לאהוב".

סגן אלוף סלמאן חבקה שנפל בקרב בצפון הרצועה ציווה: "להמשיך להיות מאוחדים, להמשיך להיות מלוכדים, כי רק יחד נדע לנצח".

הלוחם בן זוסמן, שנפל על הגנת המולדת, כתב למשפחתו: "אני מלא גאווה, ותמיד אמרתי שאם אצטרך למות הלוואי וזה יהיה בהגנה על אחרים ועל המדינה. ירושלים, הפקדתי שומרים, שיום יגיע ואהיה אחד מהם".

כדי להיות ראויים לשומרים - נצטרך להיות עם ישראל. יחד, אלה למען אלה. נצטרך פחות לצעוק ויותר להקשיב, גם ליריבינו הפוליטיים. אלה גם אלה - הוכיחו כי מוכנים הם לחרף את נפשם למען מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית. ירושלים ותל אביב תצטרכנה להיפגש במחלף שער הגיא.



אלה ימים גורליים לעתידנו כמדינה וכעם. למדנו בשנה האחרונה כי לעמנו הקטן והמאוים - האחדות איננה מותרות. היא צורך בסיסי - כאויר לנשימה וכמים חיים.

כל אחת ואחד מאיתנו - אזרחי ישראל, מכל המקומות, הגוונים, הסוגים והדעות - יקבל על עצמו לכתוב אות אחת בפרק הבא שיכתב בדברי הימים של עמנו. פרק שיהיה המרהיב שבפרקים, כזה שייתן השראה לעוד דורות של ישראלים - ילדי ילדינו - שיאמרו: אכן, זו הייתה שעתם היפה ביותר של הישראלים.

סרן ניר בנימין נפל בעזה בדמי ימיו. בדרכו האחרונה ביקשה האם הדואבת מיכל מהציבור לחזור אחריה על שלוש המילים המרפאות, המחזקות והמרוממות ביותר שאני מכיר בשפה העברית - ובאלה המילים אסים - "עם ישראל חי!".

תאריך:  13/05/2024   |   עודכן:  13/05/2024
עידן יוסף
+אתגרי המדינה בימינו
08:51 14/05/24  |  ד"ר לאוניד (ליאון) גרשוביץ   |   לרשימה המלאה
עיון בטקסט מעט נשכח ומאוד רלוונטי של דוד בן-גוריון מלפני קום המדינה שבו קורא לנו ראש הממשלה הראשון לאמץ גישה נחושה ומוּנעת-מטרה, תוך אמונה ביכולתנו להגשים את החזון הציוני
בן-גוריון מול הכותל מלווה באלוף הרצוג [צילום: דוד פרוידלך/לע"מ]
+סרטון העצמאות של חבל בנימין הופק בשיתוף משפחות שכולות
08:16 14/05/24  |  עידן יוסף
35 מתושבי חבל בנימין נפלו השנה במלחמה ובפיגועים. משפחותיהם ומשפחות נופלים אחרים משתתפות בסרטון הזה.
+ירושלים בכחול לבן: חומות העיר העתיקה וגשר המיתרים הוארו לכבוד יום העצמאות
22:30 13/05/24  |  עידן יוסף
לרגל יום העצמאות הוארו הערב חומות העיר העתיקה בירושלים וגשר המיתרים בכניסה לבירה. על החומות ועל הגשר הוקרנו דגל הלאום, דגל ירושלים וזיקוקים בליווי המילים 76 שנים למדינת ישראל. מבנים ואתרים בולטים אחרים בירושלים הוארו בכחול לבן בהם בית הכנסת הגדול, גשר בית המשפט העליון, הגשר התלוי בגיא בן הינום, מנהרת רבין ומתחם התחנה הראשונה.
[צילום: עיריית ירושלים]
+עצמאות 76: ישראל בין אופטימיות לפסימיות
16:35 13/05/24  |  שמואל רוזנר   |   לרשימה המלאה
ישראל פסימית יותר מבעבר, בעיקר עקב המצב הביטחוני. פער משמעותי ברמת האופטימיות בין חילונים לדתיים, כאשר דתיים אופטימיים הרבה יותר. רמת האופטימיות ירדה משמעותית בקרב יהודים, בעוד שערבים נשארים פסימיים יותר לאורך זמן
מי אופטימיים ומי פחות ביחס לעתידה של ישראל? דגל הלאום מונף ברמת הגולן [צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90]
+מטס הצדעה לזכר חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה
15:05 13/05/24  |  מירב ארד
מטס הצדעה לזכר חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה חלף מעל הר הרצל והר הטייסים. מטוסי קרב, מסוקי סער ומסוקי קרב טסו במבנה חסר - במהלך המטס עזב אחד מכלי הטיס את המבנה, כאות הצדעה לנופלים.
+חווית 360 מעלות: מוזאון דיגיטלי להנצחת 7.10 בטכנולוגיה מתקדמת
14:56 13/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
תאגיד כאן ושותפיו השיקו מוזאון וירטואלי ראשון מסוגו לתיעוד ולהנצחת אירועי טבח 7 באוקטובר 2023, המשלב טכנולוגיות חדישות לחוויה מעמיקה  ▪  המוזאון הדיגיטלי מאפשר סיור מדומה בזירות הפרעות, ומשלב חומרים רבים שנאספו מהארכיונים ומהקהילות הנפגעות
גולן יוכפז [צילום: אילן ספירא]
+צה"ל: השנה תתאפשר כניסת מטיילים לחלק משטחי האש בדרום הארץ באופן מוגבל
13:34 13/05/24  |  מירב ארד
צה"ל מודיע כי בשל אירועי יום הזיכרון ויום העצמאות השנה תתאפשר כניסת מטיילים לחלק משטחי האימונים (שטחי אש) בדרום הארץ באופן מוגבל, מרבית שטחי האש יסגרו לכניסת מטיילים. בחלק משטחי האש הכניסה למטיילים תתאפשר בתיאום מראש.שטחי האש בצפון הארץ ישארו סגורים למטיילים וההגעה אליהם אסור. בנוסף, מזכיר צה"ל כי כחלק מהערכת המצב, הוחלט כי השנה צה״ל לא יפתח את ציר 10 למטיילים בתקופה זו.

+הרצוג בהר הרצל: "ידענו דם ואש ותמרות עשן, רק יחד ניבנה מחדש"
13:24 13/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
נתניהו: "החזרנו מחצית מן החטופים, נחזיר את כולם. נשקם את עוטף עזה כדי שיהיה תוסס וחי פי כמה ממה שהיה"  ▪  מתחילת מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר נרצחו 822 אזרחים ישראלים  ▪  מניין חללי פעולות האיבה מאז הקמת היישוב היהודי עומד על 5,100
הרצוג. "השיקום נחוץ לכולנו" [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
נתניהו. "אני יודע את גודל יגונכן" [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+על אלו שהיו ואינם
12:36 13/05/24  |  יוסף קנדלקר   |   לרשימה המלאה
ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, אני תפילה שהילדים שלנו יחוו צה"ל אחר ממה שחוויתי  ▪  שתדע כל אם עבריה כי הפקידה את חיי בנה וביתה בידי מפקדים הראויים לכך
חוויה קשה [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יו"ר הכנסת: כדי להיות ראויים לשומרים - נצטרך להיות עם ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  חגים ומועדים
ישראל של ערב יום העצמאות היא ישראל פסימית.
13/05/2024  |  שמואל רוזנר  |   מאמרים
לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה תשפ"ד, השיקו כאן, תאגיד השידור הישראלי, וחברת הטכנולוגיה העילית AppsFlyer מוזאון וירטואלי ראשון מסוגו לתיעוד ולהנצחת אירועי טבח 7 באוקטובר 2023. המיזם ישלב טכנולוגיות חדישות, שיאפשרו חוויה מעמיקה למבקרים מתוך חיבור רגשי, הנגשת הסיפור המלא והנצחתו לדורות הבאים.
13/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בהר הרצל בירושלים נערך בצהריים (יום ב', 13.5.24) טקס האזכרה הממלכתי לחללי פעולות האיבה בארץ ובחו"ל במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה בנימין נתניהו.
13/05/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
שיחה סתמית בין שני אנשים שנפגשים באמצע החיים הובילה אותי פתאום להבנה שלא צריך לקרות הרבה כדי שמישהו ייפול מהקצה.
13/05/2024  |  יוסף קנדלקר  |   יומני בלוגרים
טוב, אולי הם פשוט שונאים את הערבים יותר מאשר את היהודים/ישראלים? ואולי, רוב בני אדם לא מצביעים רק לפי שיקולים פוליטיים וזהותיים, והם ענייניים במידה רבה? ואולי אנחנו לא באמת מדינה כל כך שנואה בעולם, ואולי רוב בני האדם בעולם המערבי לא באמת אנטישמיים? אולי אנחנו, הישראלים, פשוט מפריזים בהתקרבנות?
13/05/2024  |  עומר מואב  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
ראש המטה המקצועי לשעבר של שרת התחבורה חושף במשדר "המקור" תמונה של ניהול לא ראוי בלשכת השרה, עם העדפה פסולה לכאורה של יישובים ופעילים על בסיס פוליטי תוך זניחת שיקולים מקצועיים    רגב...
חיים רמון
חיים רמון
גלנט מתנגד בתקיפות לפתרון הישים של ממשל צבאי זמני, ותומך בתוכניות הזויות שלא יתממשו לעולם    אני חושב שהנזקים שגרמה התנגדותו לממשל צבאי העבירו את גלנט על דעתו ולכן הוא מעלה טיעונים ...
אלי אלון
אלי אלון
אחד התנאים שהתנה יצחק בן צבי לקבלת תפקיד הנשיא הוא שבית הנשיא ישכון בירושלים    תרצה רבינוביץ' מדריכה וחוקרת ב-"יד בן צבי" אומרת כי אין זה מקרי שזה היה התנאי של בן- צבי. ליצחק בן צב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il