|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אישור ETIAS לאירופה בעברית, איך זה עובד בדיוק?
קבוצת ירדן
האם ניתן לקיים צוואה על בסיס העתק הצוואה?
[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
סערה במערכת הפוליטית בעקבות הצהרת התובע בהאג

גנץ: עיוורון מוסרי; סמוטריץ': מופע של צביעות ושנאת יהודים

שר החוץ כ"ץ: "הנחיתי להקים מיד חמ"ל מיוחד במשרד החוץ, עם כל הגורמים המקצועיים ראש האופוזיציה לפיד: מדובר באסון מדיני וערכי. זה בלתי נסלח אביגדור ליברמן: עשינו טעות כשניגשנו לשם בפעם הראשונה ח"כ סער: עדות לפשיטת רגל של מוסדות המשפט הבינ״ל
20/05/2024  |   מירב ארד   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

המערכת הפוליטית בישראל סוערת בעקבות הצהרת התובע הראשי בהאג, קארים חאן, בדבר בקשה להוצאת צווי מעצר נגד רה"מ נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט.

שר החוץ ישראל כ"ץ הגיב על החלטת התובע הכללי של בית הדין הפלילי בהאג: "ההחלטה השערורייתית של התובע הכללי בבית הדין הפלילי בהאג היא מתקפה חזיתית חסרת מעצורים על קורבנות ה-7 באוקטובר ו-128 החטופים שלנו בעזה".

"בזמן שמרצחי ואנסי החמאס מבצעים פשעים נגד האנושות נגד אחינו ואחיותינו, התובע הכללי מזכיר באותה נשימה את ראש הממשלה ואת שר הביטחון של מדינת ישראל לצד המפלצות הנאציות המתועבות של החמאס - חרפה היסטורית שתיזכר לעד".

שר החוץ הוסיף כי, "הנחיתי להקים מיד חמ"ל מיוחד במשרד החוץ, עם כל הגורמים המקצועיים, במטרה להיאבק נגד ההחלטה שנועדה בראש ובראשונה לכבול את ידיה של מדינת ישראל ולמנוע ממנה את זכות ההגנה העצמית. אף כוח שבעולם לא ימנע מאיתנו להשיב את כל חטופינו ולמוטט את שלטון הטרור של החמאס".

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ מסר בתגובה: "כזה מופע של צביעות ושנאת יהודים כמו של בית הדין בהאג לא ראינו מאז הפרופגנדה הנאצית. גם הנאצים דיברו בשם ה״מוסר״ גם אז לא היה שם כלום מלבד אנטישמיות טובה וישנה כמו שחווינו בכל הדורות. שונאי ישראל באים והולכים, נצח ישראל לא ישקר".

השר סמוטריץ' הוסיף: "צווי המעצר הללו יהיו המסמר האחרון בפירוקו של בית הדין הפוליטי והאנטישמי הזה. ידידי ישראל והמדינות הנאורות באמת לא יוכלו לאפשר את המשך קיומו ותפקודו. כך גם ביחס לרש"פ שעומדת מאחורי ההליכים בבית הדין. הגיע הזמן להביא להפלתה ולעצירת הנזקים שהיא גורמת למדינת ישראל בעולם.

אני מבקש לחזק את ידיהם של ראש הממשלה ושר הביטחון. צווי המעצר שלהם הם צווי המעצר של כולנו. ישראל תמשיך להגן על עצמה ולמגר את אויביה וההיסטוריה תשפוט את מי שהתייצב לצד הנאצים של חמאס ונגד האור והטוב של מדינת ישראל".

השר בני גנץ מסר: "מדינת ישראל יצאה למלחמה הצודקת ביותר לאחר טבח שביצע ארגון טרור באזרחיה. ‏מדינת ישראל נלחמת באופן המוסרי ביותר בהיסטוריה, תוך הקפדה על החוק הבינלאומי, ויש לה מערכת משפט עצמאית וחזקה. הצבת מנהיגי מדינה שיצאה לקרב הגנה על אזרחיה, באותה השורה עם טרוריסטים צמאי דם - היא עיוורון מוסרי ופגיעה בחובתה וביכולתה להגן על אזרחיה. קבלת עמדת התובע, תהיה פשע היסטורי שלא ימחה".

שר האנרגיה וחבר הקבינט אלי כהן מסר: "בקשת התובע בהאג היא צביעות אנטישמית, והיא מעניקה רוח גבית לטרור. חמאס הוא ארגון טרור רצחני (הוכר כך על-ידי מדינות רבות), השואף להשמיד את מדינת ישראל. מחבליו אנסו נשים, רצחו קשישים וחטפו תינוקות. ישראל היא מדינה דמוקרטית המבקשת להגן על עצמה, כפי שכל מדינה הייתה עושה. נמשיך להילחם עד לחיסול החמאס והשבת החטופים.".

יו״ר ש״ס אריה דרעי: "צווי המעצר השערורייתיים שמבקש התובע בהאג להוציא כנגד ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט, והכללתם בשורה אחת עם גדולי מרצחי מחמאס, הם מופע בזוי של פשיטת רגל מוסרית, צביעות ואנטישמיות. מדינת ישראל מנהלת מלחמה קשה נגד טרוריסטים שפלים ועושה זאת בהקפדה יתרה על החוק הבינלאומי וסיוע הומניטרי כפי שאף צבא לא עשה לפניה. ״האישומים״ המופרכים והמנותקים מהמציאות הם חרפה לבית הדין בהאג והם לא ירפו את ישראל להמשיך במלחמה הצודקת להגן על חיי אזרחיה".

"אסון מדיני וערכי"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס בפתח ישיבת סיעתו להחלטת התובע הראשי בהאג, קארים חאן, ואמר כי מדובר ב"אסון מדיני וערכי. לא יכול להיות שמוציאים צווי מעצר אחרי שטבחו בנו ב-7 באוקטובר. זה בלתי נסלח. לא נעבור על זה בשתיקה". לפיד גם תקף את נתניהו על-רקע ההחלטה, ואמר כי "זה כישלון מדיני נורא. יצאנו למלחמה כשכל העולם איתנו וזה הולך להיות כישלון מדיני מהסוג החמור ביותר".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר בישיבת סיעתו כי "אני חושב שמראש המצב בבית הדין הוא אנטי - הכל נגדנו". לדבריו, "עשינו טעות כשניגשנו לשם בפעם הראשונה. אנחנו צריכים להתמודד עם זה אבל גם צריך להזכיר לחברים בקואליציה שלהתמודד עם זה בלי האמריקנים זה כמעט בלתי אפשרי".

יו״ר הימין הממלכתי ח״כ גדעון סער מסר בתגובה: "החלטת התובע בבית הדין הפלילי הבינ״ל בהאג (ICC) היא עדות לפשיטת רגל של מוסדות המשפט הבינ״ל, וזאת בהמשך לפארסה של הדיון בתביעת דרום אפריקה ב-ICJ. עצם ההקבלה בין ראש הממשלה ושר הביטחון של ישראל, מדינה הנלחמת לפי כללי המשפט הבינלאומי ומלווה ע״י מערכת משפט עצמאית, לג׳יהאדיסטים של החמאס היא שערורייתית. אלה מהלכים שמטרתם לפגוע בזכותה של ישראל - המדינה המאויימת והמותקפת ביותר בעולם - להגן על עצמה, זכות הקבועה במגילת האו״ם. מי שמוביל את המהלכים הללו שמטרתם היא קשירת ידיה של ישראל היא הרשות הפלשתינית בראשות אבו-מאזן."

תאריך:  20/05/2024   |   עודכן:  20/05/2024
מירב ארד
+גלנט: בארה"ב יודעים שלא תקום מדינה פלשתינית בעזה
23:34 20/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון אומר כי ישראל לא יכולה להרשות לעצמה הקמת מדינה פלשתינית ומתנגד לממשל צבאי בעזה בטענה שזה יוביל לאלפי הרוגים בצבא ויאלץ להאריך את השירות הסדיר לארבע שנים  ▪  חברי כנסת מהליכוד תקפו את גלנט על התבטאויותיו נגד ראש הממשלה ועל עמדותיו המדיניות, בעוד גלנט הדגיש את היותו איש ליכוד וביטא את עמדתו המנוגדת לזו של בן-גביר
גלנט בדרך לישיבת הסיעה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ניסו לאסוף מודיעין? רחפנים פלשתינים הורחקו מעמק חפר
21:31 20/05/24  |  עידן יוסף
אנשי מילואים שמוצבים בעמק חפר זיהו בשבוע שעבר שני רחפנים שטסו מאזור טולכרם והכפר הפלשתיני שוויכה לעבר היישוב - מרחק של כ-400-300 מטרים. כוחות צה"ל של פיקוד העורף פתחו באש לעבר הרחפנים - אך החטיאו והרחפנים שבו על עקבותיהם. בצה"ל טוענים - "ניסו לאסוף מודיעין" (חדשות 13).

מצה"ל נמסר למועצה האזורית עמק חפר כי ביום חמישי האחרון, שני רחפנים חשודים נעו במרחב התפר בחטיבת מנשה. מרגע זיהוי הרחפנים על-ידי הכוחות, נוהל מעקב רציף עד שכוחות צה"ל ירו לעברם והרחפנים הורחקו. צה״ל פועל בדרכים רבות, באופן גלוי וסמוי להתמודדות עם התופעה ולמיגורה". ראש המועצה האזורית עמק חפר גלית שאול דורשת מהצבא למנוע כל התקרבות של גורמים עוינים או לא מזוהים לאזור ודורשת הוספה של כוחות ביטחון במרחב, וכן הקמת אזור חיץ מעבר לחומה, שימנע התקרבות אל קו התפר.
+נתניהו לתובע בהאג: "חצוף, הניסיון לכבול את ידינו ייכשל"
19:55 20/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה נתניהו על הצווים בהאג: ״צו אבסורדי ושקרי של התובע בהאג שמכוון נגד מדינת ישראל כולה. דוחה בשאט נפש את ההשוואה בין ישראל הדמוקרטית לבין רבי-המרצחים של חמאס"  ▪  "עיוות מוחלט של המציאות. כך נראית האנטישמיות החדשה, היא עברה מהקמפוסים במערב לבית המשפט בהאג"
נתניהו. אנטישמיות חדשה [צילום: לע"מ]
+חייל צה"ל נפצע קל משיגור רקטה למרחב בירנית בצפון
19:37 20/05/24  |  עידן יוסף
כוחות יחידה 869 זיהו מוקדם יותר היום מחבלים נכנסים למבנה צבאי במרחב אל עדייסא, זמן קצר לאחר הזיהוי מטוסי קרב תקפו את המבנה בו שהו המחבלים.

מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו משגר של ארגון חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב, ממנו זוהו שיגורים אל עבר מרחב בירנית במהלך היום.

במהלך היום זוהו מספר שיגורים משטח לבנון שחצו לעבר מרחבים שונים בצפון הארץ.
+ביידן: בקשת התובע הכללי בהאג - שערורייה
19:37 20/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר החוץ האמריקני בלינקן: דוחים את הצהרת התובע נגד ישראל; התובע הכללי ביטל ברגע האחרון ביקור בישראל  ▪  מדינות נוספות גינו את החלטת התובע  ▪  משרד החוץ פתח בבליץ מדיני להדוף את המתקפה
ביידן ובלינקן. גיבוי לישראל [צילום: מנואל סנטה, AP]
+פיקוד העורף דורש לסגור את הר מירון הרמטית
19:01 20/05/24  |  עידן יוסף
פיקוד העורף דורש לסגור את הר מירון באופן הרמטי, למעט שלוש הדלקות מיוחדות שבהן יורשו להשתתף עד עשרה אנשים. מעבר לכך, ההר יהיה סגור לכניסת מבקרים. במהלך היממה הציון ישהו וילמדו בהר אברכים תושבי היישוב מירון.
+משרד החוץ יקים חמ"ל מיוחד להאבק בהחלטת התובע בהאג
18:51 20/05/24  |  עידן יוסף
שר החוץ ישראל כ"ץ הודיע על הקמתו המיידית של חמ"ל מיוחד במשרד החוץ, כדי להאבק בהחלטת התובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. הוא הודיע כי ישוחח עם עמיתיו בעולם על-מנת לבקש מהם שלא יאכפו במדינותיהם את הצווים. "אף כוח שבעולם לא ימנע מאיתנו להשיב את כל חטופינו ולמוטט את שלטון הטרור של החמאס", דבריו.
[צילום: מרדכי גורדון, משרד החוץ]
+‏חיזבאללה הודיע על 5 הרוגים בשורותיו היום מאש צה"ל
18:03 20/05/24  |  עידן יוסף

+הערכה בצה"ל: המלחמה תימשך עד 2026; מלחמה בצפון בתוך 4 חודשים
18:01 20/05/24  |  עידן יוסף
הערכה בצה"ל: המלחמה תימשך עד שנת 2026, החזית הצפונית תיפתח לכל המאוחר בספטמבר הקרוב.
+גופות ארבעת החטופים שהושבו חולצו ממנהרה בג'בליה
17:39 20/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בתוך המנהרה שבה אותרו גופות החטופים אותר מטען רב עוצמה, שחמאס תכנן ככל הנראה לפוצץ על הכוחות שיגיעו למנהרה  ▪  ההערכה: סינוואר עדיין שוהה בשטח רצועת עזה, ולא נמלט למדינה אחרת  ▪  כ-950 אלף פלשתינים התפנו מרפיח למרות שלא התבקשו
משפחתה וחבריה של החטופה שני לוק בלווייתה בשריגים [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+הנשיא הרצוג דורש ממנהיגי העולם החופשי לגנות את הצו
16:45 20/05/24  |  עידן יוסף
הנשיא יצחק הרצוג נגד הצו בהאג: "אנו מצפים מכל המנהיגים בעולם החופשי לגנות על הסף את הצעד הזה ולדחות אותו בתוקף". ראש הממשלה נתניהו בסיעת הליכוד "זו שערוריה. זה לא יעצור אותי או אותנו".
+ראש ממשלת צ'כיה: "בקשת התובע בהאג מזעזעת ובלתי קבילה"
16:36 20/05/24  |  עידן יוסף
ראש ממשלת צ'כיה פטר פיאלה: "בקשת התובע בהאג מזעזעת ובלתי קבילה. עלינו לזכור מי פתח במלחמה ומי אחראי לה".
+יו"ר הכנסת: במוסדות המשפטיים הבינלאומיים איבדו את המצפן המוסרי שלהם
16:11 20/05/24  |  עידן יוסף
יו"ר הכנסת, ח"כ אמיר אוחנה, תקף את החלטת התובע הכללי בבית הדין בהאג, ואמר בפתח ישיבת המליאה הראשונה לכנס הקיץ: "לא אוכל לפתוח את הישיבה מבלי להתייחס להחלטה השערורייתית של התובע בבית הדין הפלילי הבינלאומי ששם בכפיפה אחת את מדינת ישראל, תהא הנהגתה אשר תהא, יחד עם ארגון הטרור הרצחני חמאס שחטף, עינה, שרף, שחט ורצח יהודים בשל יהדותם וישראלים בשל ישראליותם.

בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הוכיח לעולם כי איננו לגיטימי, מוסד שלא מסוגל להבחין בין התוקפן לבין המתגונן, בין דמוקרטיה המכבדת זכויות אדם לבין ארגון טרור המוקדש להשמדתה בשם ערכי האיסלאם הקיצוני והקנאות הרצחנית – מהווה סכנה לאנושות. החלטתו של התובע חאן תיזכר לשמצה כנקודת המפנה בה המוסדות המשפטיים הבינלאומיים איבדו את המצפן המוסרי שלהם. ההחלטה כמוה כהחלטה השוללת את זכות ההגנה העצמית ואני קורא לכל העולם ולחברות ולחברי הכנסת להתנגד לה".
[צילום: ערוץ כנסת]
+השר בן-גביר: "להתעלם מהתובע האנטישמי בהאג ולהגביר את המתקפה נגד חמאס"
14:42 20/05/24  |  מירב ארד
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "הצהרת התובע הראשי בהאג, שמעמידה בשורה אחת את רה"מ ושר הביטחון עם ראשי החמאס, מלמדת ששליחת נציגי ישראל לדיון בבית הדין האנטישמי היתה טעות חמורה מלכתחילה. ראש הממשלה ושר הביטחון חייבים להתעלם מהתובע האנטישמי של בית הדין האנטישמי, ולהורות על הגברת המתקפה נגד חמאס, עד הכרעתו המוחלטת".
+"אל-ג'זירה" בשוויץ
14:35 20/05/24  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
אנשים בבזל לא בדיוק מבינים את פשר מלחמתנו בטרור  ▪  הם, כמו בית הדין האנטישמי בהאג ניזונים בערוצי הטלוויזיה ממראות ההרג וההרס בארץ החמאס
הכל רגוע? [צילום: קלווין חאן/AP]
+ח"כ דנון על הצהרת התובע הראשי בהאג: תאטרון בובות שרוקד לפי הוראות מחבלים
14:33 20/05/24  |  מירב ארד
ח"כ דני דנון על החלטת התובע הראשי בהאג: בית דין ששם באותה קטגוריה ראש ממשלה ושר בטחון של מדינה דמוקרטית יחד עם ראשי ארגון טרור שיזמו מתקפת טרור בה נשחטו, נטבחו ונאנסו אלפי אזרחים, לא יכול להיקרא בית דין. זהו תאטרון בובות שרוקד לפי הוראות של מחבלים. מצפה מדמוקרטיות אמיתיות לגנות את ההחלטה האנטישמית הזו.
+ליברמן בישיבת הסיעה: "לא נצטרף לממשלה - אין שום סיכוי"
14:25 20/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הזהיר: "מנסים לגרור את מדינת ישראל מלחמת התשה. מוכרחים להפסיק את זה גם במחיר של הסלמה דרמתית"  ▪  על הממשלה אמר: ריכה להניח את המפתחות. זאת ממשלת הכישלון הכי גדולה שהייתה פה
ליברמן. "אין לממשלה מסוגלות להביא להכרעה" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ח"כ אילוז: הצהרת התובע הראשי בהאג - פשיטת רגל מוסרית
14:21 20/05/24  |  מירב ארד
ח"כ דן אילוז בתגובה להצהרת התובע הראשי בהאג: "ההצהרה של התובע הראשי בבית הדין הבינלאומי על בקשתו לצווי מעצר נגד מנהיגי ישראל היא מעשה מביש של פשיטת רגל מוסרית. השוואת ישראל - דמוקרטיה שמוקירה ומגינה על חיי אזרחים - למחבלי חמאס שמבצעים זוועות ומפארים את המוות, היא עיוות שערורייתי ומביש של הצדק. הצהרה זו מתעלמת בבוטות מהמציאות האכזרית של טבח ה-7 באוקטובר על ידי חמאס, בו נרצחו יותר מ-1,100 ישראלים, כולל ילדים ואזרחים זרים, באכזריות קרה.

להשוות בין מדינה שמגנה על אזרחיה לבין טרוריסטים שמבצעים מעשי זוועה היא לגלוג גס על העובדות ועיוות חמור של הצדק. יש לגנות את הביזיון הזה בכל תוקף ולא ניתן לו לעבור ללא תגובה חריפה".

+מטוסי קרב של חה"א תקפו חוליית מחבלים של חיזבאללה שהייתה בעמדת שיגור
14:16 20/05/24  |  מירב ארד
לפני זמן קצר חטיבת האש של אוגדה 91 זיהתה חוליית מחבלים של ארגון חיזבאללה במרחב מיס אל ג'בל, מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו את החוליה. חוליית המחבלים היו בעמדת שיגור ממנה זוהו שיגורים אל עבר הארץ בימים האחרונים. מוקדם יותר היום מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו מחסן אמצעי לחימה ומבנה צבאי של הארגון במרחב א- נקורה שבדרום לבנון, במהלך התקיפות זוהו פיצוצי משנה המעידים על הימצאות אמל"ח במקום. בנוסף בוצע ירי להסרת איום במרחב א-נקורה.
+התובע בבית הדין בהאג מבקש צווי מעצר נגד נתניהו וגלנט
14:06 20/05/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
כרים חאן מייחס לנתניהו וגלנט פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות במלחמה מאז 8 באוקטובר  ▪  מבקש לעצור גם את סינוואר, הנייה ודף בשל עבירות דומות
נתניהו וגלנט. סכנת מעצר בחו"ל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+אני פוחד מהצפוי לנו בשנה ה-77 לעצמאותנו
13:30 20/05/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
אני פוחד מהיהירות המשיחית, שהגביהה לשחקים משכרים, כשראש הממשלה הולך לעבר עימות עם ארה"ב, הנכס הביטחוני הגדול ביותר שלנו, שעצם הישרדותנו כמדינת עולם ראשון תליה בו
נתניהו. יהירות משיחית [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+כבוד השר, אזרח מהשורה
13:09 20/05/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
שלושה או חמישה ימים לפני תאריך היעד לפקיעת האולטימטום בנימין נתניהו יחריף את העימות בגליל העליון ממנו נסוג בבושה ובבושת פנים ובחרפה
גנץ. תום לב [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+דיווח: הרוגים בתקיפת צה"ל בא-נאקורה שבדרום לבנון
12:23 20/05/24  |  מירב ארד
דיווח: מחבלים חוסלו בתקיפת צה"ל בא-נאקורה שבדרום לבנון.
+תיעוד פעילות עוצבת הקומנדו במזרח רפיח: חוסל מחבל אשר התכונן ליציאה מתוך פיר
12:22 20/05/24  |  מירב ארד
לוחמי עוצבת הקומנדו, ביניהן יחידות מגלן, אגוז וסיירת נח"ל בפיקוד אוגדה 162 נלחמים במזרח רפיח. הלוחמים פושטים בהכוונה מודיעינית על תשתיות טרור, מחסלים אויב ומאתרים עשרות פירים. צוות הרחפנים של יחידת מגלן מסייע באיתור פירים ומחבלים אשר מהווים איום לכוחות צה"ל. במסגרת הפעילות במרחב, אותר מחבל אשר היה לקראת יציאה מפיר תת-קרקעי, לאחר הזיהוי, הכווינו הכוחות כלי טיס של חיל האוויר שחיסל את המחבל ואת הפיר בו שהה. מכלול האש של עוצבת הקומנדו נותן סיוע ארטירלי ואווירי לכוחות המתמרנים ומשמיד מחבלים, תשתיות טרור ומבנים צבאיים רבים. בנוסף, לוחמי יחידת אגוז איתרו אמצעי לחימה ומצלמות אשר היו תפורים בתוך כריות.
+"מחויבים להרחבת הפעולה ברפיח עבור פירוק החמאס והשבת החטופים"
11:50 20/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון נפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב  ▪  השניים דנו בהתקדמות המלחמה ברצועת עזה ובמאמצים השונים להשבת החטופים
[צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון]
+המדריך הכלכלי למילואימניק העצמאי
10:48 20/05/24  |  עובדיה אביצור   |   לרשימה המלאה
בחצי השנה האחרונה, מילואימניקים רבים נקראו לדגל ורבים מהם התייצבו מיוזמתם עם פרוץ הקרבות מתוך תחושת שליחות והגנה על הבית
עזבו הכל [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+ח"כ בן-גביר על חזית הצפון: חייבים לעשות את המלחמה בשביל הדורות הבאים
10:45 20/05/24  |  מירב ארד
יו"ר עוצמה יהודית השר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר בראיון לרדיו צפון 104.5FM על מצב המלחמה בצפון: "נראה דשדוש, שלא לומר הפקרות, הם מחריבים לנו ערים שלמות". עוד מתח ביקורת על הקבינט הביטחוני: "קבינט הקונספציה השבוי בקונספציה". השר איתמר בן גביר , אמר עוד: "חייבים לעשות את המלחמה בשביל הדורות הבאים"

+מעבירים מת מלפני כלה
09:22 20/05/24  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה
למרות הקשיים ומורכבות המצב חובה לראות את התמונה הרחבה ולהודות על נס התקומה המדינית ועל היכולת להגן על עצמנו  ▪  על שמחה בזמנים קשים ועל ה"אף-על-פי-כן" המפורסם של ברנר. טובה הארץ מאוד מאוד
שמחה בזמנים קשים [צילום: דרור אידר]
+חיל האוויר חיסל מחבל שהיה בכיר במשטרת חמאס
09:10 20/05/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
צה"ל ושב"כ חיסלו את המחבל זאהר חולי, שהיה בכיר במשטרת חמאס במחנות המרכז  ▪  בתקיפה אווירית נוספת חוסל ראמי חליל פאקי, שהיה גם הוא בזרוע הצבאית של החמאס ובמשטרת חמאס במרחב נוציראת

חיסול ראמי חליל פאקי יחד עם ארבעה מחבלים נוספים [צילום: דובר צה"ל]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גנץ: עיוורון מוסרי; סמוטריץ': מופע של צביעות ושנאת יהודים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
"פה זה לא שוויץ" - משפט שחוזרים עליו אצלנו בהזדמנויות שונות, כדי לציין - ולרעה - את הפער בינה לבין ישראל. נוכחתי בכך בביקורי הקצר, לצורך מסוים, בארץ האלפים. נעדרתי מן הארץ בשבוע המפריד בין שני הימים הקשים ביותר בלוח השנה - יום הזיכרון לשואה ולגבורה ויום הזיכרון לחללי צה"ל וכל מערכות ישראל. חמישה ימים שבהם יכולתי להשקיף ממרחקים על מצבנו.
"לא נצטרף לממשלה - אין שום סיכוי, לא ניתן לגיטימציה לממשלה שאין לה לגיטימציה. נתניהו והממשלה רוצים לגרור אותנו עם המצב הזה עד הבחירות הבאות", אמר יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, בישיבת סיעתו.
20/05/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
התובע בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, כרים חאן, הודיע (20.5.24) שהוא מבקש מבית הדין להוציא צווי מעצר נגד בנימין נתניהו, יואב גלנט, יחיא סינוואר, איסמעיל הנייה ומוחמד דף בחשד לפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות. לדבריו, הוא מחויב לפעול בצורה שוויונית על-פי הראיות שבידיו. זוהי הפעם הראשונה בה עולה רשמית האפשרות של צו מעצר נגד נתניהו וגלנט, אשר אם יוצא - יחייב פורמלית עשרות מדינות לעצור אותם ולהסגירם לבית הדין, אם יגיע אליהן. זוהי גם הפעם הראשונה בה עשוי להיות מוצא צו מעצר נגד מנהיג של מדינה דמוקרטית.
20/05/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
לצערי, ראש ממשלנו אינו מוכן להקשיב לבקשת שר הביטחון, יואב גלנט, שישראל לא תשלוט אזרחית ברצועת עזה. שליטה, העלולה להכניס את מדינת ישראל למציאות חיים מדממת, שתגבה מאתנו מחיר יקר של חיילות וחיילים. שליטה אזרחית זו ביטוי מכובס לכיבוש. כנגד חיל כיבוש יהיה מרי של נכבשים. זו התמונה ההיסטורית בכל מדינה, בה היה כובש ונכבש. נגד הכובש יוצא למרוד הנכבש, ובמקרה הזה ייגבה מחיר דמים יקר של ילדינו-חיילנו.
זו פניייה לכבוד השר בני גנץ מאת אזרח פשוט. אני מוקוה שייתן דעתו לדברים הבאים.
20/05/2024  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
ראש המטה המקצועי לשעבר של שרת התחבורה חושף במשדר "המקור" תמונה של ניהול לא ראוי בלשכת השרה, עם העדפה פסולה לכאורה של יישובים ופעילים על בסיס פוליטי תוך זניחת שיקולים מקצועיים    רגב...
ד"ר רפאל בוכניק
ד"ר רפאל בוכניק
"מכתבי ההתרעה" של אמ"ן לא היו אלא בבחינת כסת"ח, שהרי אם כך סברו בצמרת צה"ל, מדוע לא פעלו זרועות צה"ל לתגבור הכוחות ולהיערכות לבלימת מתקפה    מה שגרם לפגיעה בביטחון המדינה היו גילויי...
יצחק בריק
יצחק בריק
בתחילת תפקידו כשר הביטחון, הוצג בפניו ובפני בכירי משרדו וצה"ל דוח של 80 עמודים המפרט את בעיות הצבא ואי-מוכנותו למלחמה    אלא שגלנט והרמטכ"ל הלוי לא פעלו ליישום ההמלצות ובחרו לעסוק ב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il