|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
בלינקן. התקדמות לנורמליזציה בין סעודיה לישראל [צילום: רשתות חברתיות]

בלינקן, בריאד: חמאס קיבל הצעה נדיבה מאוד; הם צריכים להחליט מהר

מזכיר המדינה של ארה"ב השתתף בפורום הכלכלי העולמי בריאד הדגיש: "בזמן הזה, הדבר היחיד שעומד בין אנשי עזה להפסקת אש, זה חמאס. הם צריכים להחליט, ולהחליט מהר" בלינקן גילה: נראה שהמגעים לנירמול היחסים בין ישראל לממלכה קרובים לסיום שר החוץ הסעודי אישר את דבריו אך הוסיף: "צריך להיות נתיב אמיתי לעבר מדינה פלשתינית, נתיב אמין ובלתי הפיך"
29/04/2024  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות
בלינקן, בפורום הכלכלי בריאד. הצעה נדיבה מאוד לחמאס

מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן אמר במהלך הפורום הכלכלי העולמי שהתכנס הפעם בריאד, סעודיה (יום ב'), כי לחמאס הוגשה "הצעה נדיבה מאוד" באופן יוצא מן הכלל וחמאס צריך להחליט. "בזמן הזה, הדבר היחיד שעומד בין אנשי עזה להפסקת אש, זה חמאס. הם צריכים להחליט, ולהחליט מהר", אמר בלינקן, והדגיש, כי ישראל נתנה הסכמתה להצעה.

השר בלינקן ציין שארה"ב טרם ראתה מישראל תוכנית הקשורה לפעולה צבאית ברפיח - תוכנית שתגן לדבריו על האוכלוסייה האזרחית, ועל-כן, התנגדות הממשל בעינה עומדת. בזאת התייחס בלינקן להכנות שמבצע צה"ל לתקיפת אנשי חמאס המסתתרים ברפיח.

בלינקן התייחס בדבריו בפורום בריאד גם למגעים המתקיימים לכינון נורמליזציה בין ישראל לסעודיה. נראה שהמגעים לנירמול היחסים בין ישראל לממלכה קרובים לסיום, אמר. ארגון חמאס ואירן מתנגדים להסכם זה. בלינקן ציין, כי "ארצות הברית וסעודיה עבדו באינטנסיביות בחודש האחרון בנוגע להסכם נורמליזציה עם ישראל, העבודה הזו מאוד קרובה לסיום".

שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן, אמר בכנס כי בנוגע לרוב הסוגיות ביחסים בין ארה"ב לסעודיה, שני הצדדים הגיעו להסכמות (בהקשר של הנורמליזציה), אך בנושא הסוגיה הפלשתינית - "צריך להיות נתיב אמיתי לעבר מדינה פלשתינית, נתיב אמין ובלתי הפיך".

הדרך הטובה להתגבר על האסון ההומניטרי - הסכם הפסק אש
שרים ובכירים ממדינות ערב [צילום: רשתות חברתיות]

מזכיר המדינה האמריקני התייחס בביקורו בריאד גם לסיוע ההומניטרי הדרוש לרצועת עזה. לדבריו, ישראל עדיין חייבת לעשות יותר כדי להגביר את זרימת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה הנצורה וכי הוא ישתמש במסע הנוכחי שלו במזרח התיכון - השביעי שלו לאזור מאז שהחלה מלחמת ישראל-חמאס באוקטובר - לדחוף את התיק הזה מול מנהיגי ישראל. בלינקן עומד לבקר בישראל ביום שלישי השבוע.

בשיחה עם שרי החוץ של מועצת שיתוף הפעולה של המפרץ בריאד, אמר בלינקן, שהדרך הטובה ביותר להקל על האסון ההומניטרי בעזה תהיה להגיע להסכם הפסקת אש שישחרר בני ערובה שבידי חמאס. בינתיים, הוא אמר, זה קריטי לשפר את התנאים עכשיו. "הדרך היעילה ביותר לטפל במשבר ההומניטרי בעזה, להקל על סבלם של ילדים, נשים וגברים, וליצור מרחב לפתרון צודק ועמיד יותר, היא: להביא להפסקת האש ולשחרור בני הערובה".

בלינקן הדגיש, כי הממשל האמריקני לא מחכה להפסקת אש כדי לנקוט צעדים הדרושים למען האזרחים בעזה. לדבריו, מכיוון שהנשיא ג'ו ביידן התעקש שישראל תעשה יותר, כולל בשיחת הטלפון שלו עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ביום ראשון, היו שיפורים, אם כי לא מספיק, ויש לעשות גם צעדים נוספים להבטיח את בטחונם של העובדים הפועלים במסגרת ארגוני הסיוע. "ראינו התקדמות מדידה בשבועות האחרונים, כולל פתיחת מעברים חדשים והגדלת היקף העברת הסיוע לעזה ובתוך עזה, ובניית המסדרון הימי בארה"ב, שייפתח בשבועות הקרובים. אבל זה לא מספיק. אנחנו עדיין צריכים לקבל יותר סיוע בעזה ובסביבתה".

שר החוץ הסעודי (1) - קרובים להסכם נורמליזציה

שר החוץ הסעודי פייסל בן פרחאן אמר בפורום (דבריו הובאו ברשת X, "סעודיה בעברית"):

"באשר להסכמים הבילטרליים עם ארצות הברית, אנחנו מאוד קרובים ורוב העבודה כבר נעשתה. יש לנו את קווי המתאר של מה שאנחנו חושבים שצריך לקרות בסוגיה הפלשתינית, מהצד שלנו כמובן, ותיאמנו את זה עם הפלשתינים. זו צריכה להיות דרך אמינה ובלתי הפיכה למדינה פלשתינית. זו הדרך היחידה בה זה יוכל לעבוד. איך זה יוגדר ואיך זה יעבוד? אלה הפרטים שצריך לעבוד עליהם".

"לרשות הפלשתינית יש יכולת מסוימת, אבל בוודאי שהיא תזדקק לתמיכה. קשה לנו מאוד להתחייב לזה (לתמיכה ברשות) מבלי שתהיה בהירות באשר לנתיב להקמת מדינה פלשתינית. אם תהיה בהירות בנושא הזה, זה יהיה משהו שאפשר לקיים אותו. באופן מעשי, זה אומר, שמי שייכנס פנימה (לעזה), אם זה כוח בינלאומי במנדט האו"ם, או אם זה מדינות אחרות שמוכנות לעשות את זה, יהיה אחראי לשמירה על היציבות והביטחון של הפלשתינים בזמן שהם נערכים להגדרה עצמית. זה שונה לחלוטין מסידורים ביטחוניים זמניים, שאין להם אופק פוליטי".

"איננו יכולים לחשוב רק על עזה, אנחנו צריכים לחשוב על ההקשר של כל הסיטואציה הזו. יש אוכלוסייה בעזה, וביתר פלשתין, שסובלת מטראומה ומסבל, וכדי שאנחנו נוכל לדבר על נתיב ליציבות וביטחון, גם לישראל, עלינו לדבר על מצב שבו לפלשתינים יש תקווה, וזה יקרה באמצעות הגדרה עצמית ונתיב אמין ובלתי הפיך למדינה פלשתינית. ככה אנחנו רואים את המצב"

"אם נתמקד בדרך הצודקת והנכונה לפלשתינים, ובמקביל לכך, בדרך של שיתוף פעולה ואינטגרציה, זה יבודד אותנו מהניסיון לשבש את האזור. ואני חושב שאירן ושותפותיה יסתכלו על כך ברצינות ויהיו מוכרחות לבחור בדרך הזו. אני יכול רק לקוות שהם יצטרפו, למרות שבמשך שנים אירן הגנה על רעיון התלות ההדדית באזור".

המשך (2)


המשך (3)


המשך-4


תאריך:  29/04/2024   |   עודכן:  29/04/2024
יואב יצחק
+עלות הקמת המזח ההומניטרי ברצועת עזה צפויה לעמוד על 320 מיליון דולר
21:45 29/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון
21:39 29/04/24  |  איציק וולף
צה"ל תקף מספר מטרות במחנה צבאי של חיזבאללה בדרום לבנון. מדובר צה"ל נמסר עוד כי צה"ל תקף במרחב ממנו בוצעו שיגורים הבוקר לגליל העליון.
+הותר לפרסום: שני לוחמי מילואים נהרגו במרכז הרצועה
21:13 29/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
רס"ר עידו אביב, בן 28 מכרמיאל, ורס"ר קאלקידן מהרי, בן 37 מפתח תקוה, נהרגו בקרב במהלך החג  ▪  לוחם נוסף בגדוד 223 נפצע קשה ופונה לבית חולים  ▪  מניין החיילים ההרוגים במלחמה: 608
רס"ר קאלקידן מהרי ז"ל ורס"ר עידו אביב ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
+חוקרי ICC גבו עדויות מאנשי צוות בבתי החולים שיפא ונאסר ברצועת עזה
20:45 29/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
חוקרים מטעם בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג נפגשו עם אנשי צוות רפואי מבית החולים שיפא שבעזה ומבית החולים נאסר שבח'אן יונס וגבו מהם עדויות על פעולות צה"ל  ▪  חשש בירושלים שלא תימסר הודעה על הוצאת צווי מעצר בינלאומיים
בית חולים שיפא שימש מוקד טרור [צילום: דובר צה"ל]
האם בית הדין יוציא צווי מעצר לישראלים [צילום: פטר דג'ונג, AP]
+עשרה הירהורים: ככה עושים יחסי ציבור
12:56 29/04/24  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים  ▪  כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ומהגופות  ▪  יום העצמאות ה-76 הולך וקרב; למרות האיומים - אין סכנה קיומית לישראל
ביידן, נתניהו. עניין של יחסי ציבור [צילום: אוון ווצ'י, AP]
+סטודנטים שנעצרו מבקשים 'חנינה'; על הפרק: למחוק רישומים פליליים, לבטל השעיה מהלימודים ולקבל ציונים
09:13 29/04/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
מאות סטודנטים שהשתתפו בארה"ב במחאות האנטי-ישראליות ונעצרו בהתפרעויות באוניברסיטאות ובמכללות בארה"ב, מבקשים עתה למנוע הכתמתם ופגיעה בעתידם  ▪  הנהלות מוסדות הלימוד דורשות כתנאי להקלות: להימנע מהפגנות אלימות ומתמיכה בארגוני טרור
נעצרהנ סטודנטית שהתפרעה באוניברסיטת טקסס [צילום: אוסטין אמריקן/קומפטון/AP]
+זלנסקי, בן-גוריון וממשיכיו עד נתניהו - אסטרטגים כושלים
08:17 29/04/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
חלק ראשון מדיון עומק ביני ובין שני מהנדסי חשמל ואלקטרוניקה החוקרים אסטרטגיה צבאית, מומחה נשק ומלחמות, והיסטוריון, על הכישלונות האסטרטגיים ארוכי הטווח של נשיא אוקראינה זלנסקי מול רוסיה ושל מנהיגי ישראל מול הפלשתינים, הערבים והמוסלמים בעולם ובייחוד מול אירן
[צילום: אפרם לוקצקי, AP ואוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+19 פלשתינים נהרגו הלילה בתקיפות חיל-האוויר ברפיח
08:03 29/04/24  |  יואב יצחק
19 פלשתינים נהרגו הלילה מהפצצות צה"ל ברפיח. צה"ל נערך לכניסה קרקעית נרחבת כדי לטהר את רפיח משתי חטיבות המחבלים שנותרו. במקביל מעצים חיל-האוויר את התקיפות על-בסיס מידע מודיעיני וגורם לפגיעה קשה בחמאס ובגרורותיו.
+אלוף (בדימ') יצחק בריק: שלושה ימים לפני הטבח אמרו לביבי - "הם מורתעים"
07:54 29/04/24  |  יואב יצחק
האלוף בדימוס יצחק בריק: "שלושה ימים לפני הטבח מגיעים לביבי ראשי השב"כ ואמ"ן ועוד גורמי מודיעין, אומרים לו תירגע - הם מורתעים".

[צילום: יוסי זלינגר/בריק. הזהיר, מזהיר. פלאש 90]
+תזכורת: 7 באוקטובר, הזוועה
07:50 29/04/24  |  יואב יצחק
תזכורת: זו הייתה הסצנה בפסטיבל המוזיקה נובה ב-7 באוקטובר. מרחץ דמים של למעלה מ-300 צעירים ישראלים, שנטבחו על-ידי חמאס.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בלינקן, בריאד: חמאס קיבל הצעה נדיבה מאוד; הם צריכים להחליט מהר
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
1) בנימין נתניהו, תלמד מג'ו מביידן. התמונה של נשיא ארה"ב נושא על כפיו את אביגייל הקטנה מכפר עזה - ריגשה כל, כבשה את העמודים הראשונים בכל העיתונים. תיחקק לעד בתודעה. ככה עושים יחסי ציבור. ככה מפגינים אינטליגנציה רגשית.
סטודנטים אנטי-ישראלים במכללות ובאוניברסיטאות בארה"ב שהפגינ בעד חמאסו, התפרעו ונעצרו, מבקשים עתה מהרשויות בארה"ב ומהנהלות מוסדות הלימוד לקבל 'חנינה': לעצור הליכים משפטיים נגדם ולמחוק רישומים, לבטל הרחקתם ממוסדות הלימוד, ולאפשר להם לקבל ציונים. חששם הוא מפני פגיעה בעתידם. הנהלות מוסדות הלימוד דורשות, כתנאי להקלות: ציות לכללים, התחייבות, להפסיק את ההתפרעויות ואת ההפגנות הפרועות לטובת ארגוני טרור ולחדול מיד מפגיעהה בסטודנטים יהודים.
29/04/2024  |  יואב יצחק  |   חדשות
חלק ראשון מדיון עומק ביני ובין שני מהנדסי חשמל ואלקטרוניקה החוקרים אסטרטגיה צבאית, מומחה נשק ומלחמות, והיסטוריון, על הכישלונות האסטרטגיים ארוכי הטווח של נשיא אוקראינה זלנסקי מול רוסיה ושל מנהיגי ישראל מול הפלשתינים, הערבים והמוסלמים בעולם ובייחוד מול אירן. המהנדס ומומחה האסטרטגיה אלכסנדר פפקוב טען שאחרי שתי שנות מלחמה פוטין מיישם באוקראינה את האסטרטגיה של ברית המועצות מול פינלנד ומתקדם לאט ובטוח לתוך אוקראינה. ההיסטוריון יאיר קלינבוים טען שעלות ניטרול ירי הטילים מצד אירן מלמדת שמלחמה אינטנסיבית כזאת תרושש את ישראל ותכריע אותו.
29/04/2024  |  אורי מילשטיין  |   פודקאסטים
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו, קיימו הערב (יום א') שיחת טלפון מתוחה בניסיון לקדם עסקת להשבת החטופים וכן בעניין הסוגיות הביטחוניות השנויות במחלוקת. המחלוקות נותרו בעינן, במיוחד בנושא רפיח - צה"ל עושה הכנות משמעותיות לכניסה קרקעית לרפיח.
28/04/2024  |  יואב יצחק  |   חדשות
מבירת סעודיה שיגר תום פרידמן ל"ניו-יורק טיימס" את אחד מהצלולים והבהירים במאמריו על מלחמת עזה: Israel Has a Choice to Make: Rafa h or Riyadh.
28/04/2024  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יואב יצחק
יואב יצחק
המו"מ לשחרור החטופים נקלע למבוי סתום, ולא במקרה: סינוואר יודע היטב - שחרור החטופים המשמשים כמגן אנושי יקרב את חיסולו    בנסיבות שנוצרו: על גורמי הביטחון בישראל להציב לסינוואר ולאנשי...
חיים רמון
חיים רמון
באופן צפוי לחלוטין, כל התוכניות ההזויות שקידם שר הביטחון התפוגגו בלי שום הישג    בעצם, התוכניות של גלנט השיגו דבר אחד - חיזוק השלטון האזרחי של החמאס
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
תפקודה הלקוי של צרפת בכלל ושל הצבא הצרפתי בפרט בתחילת מלחמת העולם השנייה; לאנשי צבא בכירים אין כישורים לפתח קונספציות ולקרוא את הכתובות על הקיר; דמיון בין התפתחויות ומגמות ב-1940, ...
סטנדרט כפול [צילום: מוחמד דחמאן/AP]
שמואל שפרלינג
ההגדרה הבסיסית של רצח עם היא החרבה מכוונת של קבוצת אנשים עם כוונה למחות ולהשמיד את הקבוצה    עם כך השאלה שצריכה להישאל היא האם מדינת ישראל מתכוונת ומנסה בפועל להשמיד את תושבי רצועת ...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
ארץ ישראל ומדינת ישראל נקנו בייסורים, נקנו בדמעות, במאבקים, במלחמות, בהתמודדויות בלתי פוסקות, בשברים, בנשיכת שפתיים בידיים קפוצות, בלב שותת וברוח גדולה, באמונה בצדקת הדרך, באתה בחר...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il