|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
דגו ואבוקסיס. מחיר הכשלונות [צילום: אורן בן-חקון, פלאש 90]
שישה בשישי / חרבות ברזל - השבוע ה-30

כמו דגו ואבוקסיס

קל וחומר ממכבי חיפה והפועל תל אביב הדחיינות של נתניהו והרס משרד החוץ התנ"ך נגד הרב יצחק יוסף ההפקרות והטמטום של יצחק גולדקנופף וכרגיל - איתמר בן-גביר
03/05/2024  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות


קבוצות כדורגל
מועדונים מעוטרים מחליפים מאמנים [צילום: קובי גדעון, פלאש 90]

שניים ממועדוני הכדורגל המעוטרים ביותר בישראל החליפו מאמנים בחודש שעבר. מכבי חיפה הודיעה, כי מסאי דגו יסיים את תפקידו בתום העונה ואת מקומו יתפוס ברק בכר. הפועל תל אביב פיטרה את יוסי אבוקסיס ומינתה את סלים טועמה למאמן זמני. בחיפה ההחלפה נבעה מכך שהקבוצה כנראה לא תזכה השנה בשום תואר: היא עפה מהגביע ומפגרת משמעותית אחרי מכבי תל אביב בליגה. בתל אביב ההדחה נבעה מכך שהקבוצה בסכנה ממשית של ירידה לליגה הלאומית.

יש לי שאלת תם: האם המדינה פחות חשובה מאשר קבוצת כדורגל? אנחנו לא בדרך לשום אליפות שהיא, פרט אולי להשמדת הערך המהירה ביותר וההרסנית ביותר בהיסטוריה. אנחנו לא בדרך לירידת ליגה; כבר ירדנו ליגה במעמד הבינלאומי, כבר ירדנו שתי ליגות בהרתעה, חברות הדירוג הורידו אותנו פשוטו כמשמעו. אז לא הגיע הזמן להחליף את המאמן?

בקבוצות ספורט מחליפים מאמנים, כי זה יותר פשוט ויותר זול מאשר להחליף שחקנים. במדינה, בניגוד לאמירתו הצינית-שחצנית של יצחק בן-אהרון אחרי מהפך 1977, אי-אפשר להחליף את העם. יתרה מזאת: בקבוצות ספורט לעיתים האשמים האמיתיים הם השחקנים; בישראל של 2024, העם מפגין תכונות ויכולות מופלאות, בעוד בנימין נתניהו וממשלתו הולכים ומוליכים מדחי אל בכי, מכישלון לאסון, מחושך לצלמוות. שם "זה רק ספורט", כפי ששרה דפנה דקל; פה מדובר בבטחוננו, בקיומנו, בהישרדותנו. המאמן וכל צוותו צריכים ללכת הביתה. היום.

אלוף הדחיינות
דיווח על קרע בין נתניהו לראשי מערכת הביטחון [צילום: קובי גדעון, לע"מ]

ניר דבורי דיווח השבוע, כי במערכת הביטחון שורר כעס על התחמקותו של בנימין נתניהו מלקיים דיון אסטרטגי; לאחר הפרסום הוא נקבע לשבוע הבא. רון בן-ישי דיווח על קרע בין ראשי מערכת הביטחון – יואב גלנט, הרצי הלוי, אולי גם רונן בר ודדי ברנע – לבין נתניהו, בשל הימנעותו של האחרון מלקבל החלטות בחמש סוגיות מרכזיות: עסקת חטופים, "היום שאחרי" בעזה, המבצע ברפיח, מלחמת ההתשה בצפון ותקציב הביטחון. לפי הדיווח של בן-ישי, אומנם לראשי המערכת יש דעות והן הציגו אותן, אך מובן שהם יקיימו כל החלטה – אלא שפשוט אין החלטות.

הדיווחים הללו לא רק עולים בקנה אחד (ובמקרה של בן-ישי כדאי להזכיר שמדובר בפרשן הצבאי מספר אחת בישראל), אלא גם מתאימים לגמרי למה שאנחנו יודעים על נתניהו בכלל ועל ניהול המלחמה בפרט. האיש ידוע בדחיינותו: במקרה הטוב הוא מחליט בדקה האחרונה, במקרה הפחות טוב – הרבה דקות אחריה. אומרים שהוא דווקא מיטיב לנהל עבודת מטה, אלא שלעיתים קרובות זוהי גם (ואולי בעיקר) דרך לדחות את ההכרעה. הוא אלוף בהכרזות מפוצצות והחלטות בומבסטיות, וטוראי בביצוע לאורך זמן. ואילו במלחמה עוד ועוד דיונים מהותיים נדחים או לא מתקיימים כלל, בעיקר משום שנתניהו אינו מוכן/מסוגל להתעמת עם איתמר בן-גביר ובצלאל סמוטריץ.

המחיר של כל אלו הוא גבוה ביותר. החטופים מעונים וגוועים. ישראל מאבדת לגיטימציה. המשק מתדרדר לתהום. רבבות אזרחים עקורים מבתיהם. חמאס שב ומתבסס בשטח. ההישגים הצבאיים יורדים לטמיון. שיהיה ברור: אנחנו לא יכולים להמשיך לשלם את המחיר הזה. עוד סיבה, אחת מני רבות ואולי הדחופה ביותר, מדוע חייבים להחליף את נתניהו מיד.

משרד החוץ
חלקו בעוגת התקציב ירד ב-40% [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]

קו מאחד עובר בין גל השנאה לישראל בעולם, אובדן הלגיטימציה למלחמה נגד חמאס וסכנת צווי המעצר מבית הדין בהאג לבכירי המדינה: הפיכתו של משרד החוץ למשרד שנמצא בחוץ. גם זו מלאכת הרס מפוארת הרשומה של שמו של בנימין נתניהו, הרוצה להבטיח שכל הדיפלומטיה תהיה בידיו ולא חלילה בידי אנשי מקצוע בלתי-פוליטיים. מובן שזו לא סיבה יחידה ואפילו לא עיקרית להתפתחויות הללו, אבל אי-אפשר להתעלם ממנה.

אפשר לתמצת את כל הסיפור בשני נתונים ובשני שמות. המספר הראשון הוא תקציב המשרד, אשר מבחינה כספית כמעט לא השתנה מאז שנתניהו חזר לראשות הממשלה ב-2009: אז הוא היה 1.42 מיליארד שקל, שהם 1.8 מיליארד שקל במחירים ריאליים, היום הוא 1.79 מיליארד שקל. אבל בשנת 2010 היווה תקציב משרד החוץ 0.6% מתוך תקציב המדינה, וב-2023 הוא היה 0.36% בלבד. כלומר: חלקו בעוגה הכוללת ירד ב-40%. המספר השני הוא האנשים: אשתקד היו בו 1,094 עובדים; השנה, בתקציב המתוקן שלאחר פרוץ המלחמה, יש 978 בלבד – ירידה של 10% בתקופה הקשה ביותר בתולדות יחסי החוץ של ישראל.

השם הראשון הוא אלי כהן, שהיה שר החוץ במשך שנה ואמור לחזור למשרד בעוד שנתיים למשך עוד שנה. כהן הוא רואה חשבון שהיה מנהל בכיר בקבוצת הכשרת היישוב, והיה שר הכלכלה ושר המודיעין. אין לו שום יתרון בתחום יחסי החוץ. השם השני הוא ישראל כ"ץ, השר הנוכחי. הוא היה קצין לוחם, למד מדעי המדינה ויחסים בינלאומיים, כל הקריירה שלו היא בפוליטיקה והיה שר החקלאות, התחבורה, האוצר והאנרגיה. שוב: שום יתרון בתחום יחסי החוץ. ואולי הכי סמלי: השניים התחלפו בינואר השנה, ברוטציה אשר כשלעצמה מלמדת שהמשרד החשוב הזה הוא לא יותר מאשר אתנן פוליטי. ואז התברר, שהוא גם לא מספיק חשוב כדי להבטיח בו המשכיות בעיצומה של מלחמה. הרי לכם התמונה.

הרב יצחק יוסף
יחזיק באחד המפתחות למדינה [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]

אנחנו לא מצפים מהרב הראשי לישראל שיהיה אסטרטג ואפילו לא טקטיקן. אבל מי שאמור לקבל את פרס ישראל לספרות תורנית, צריך לכל הפחות להכיר על בוריו את הספר התורני החשוב ביותר – התנ"ך. ומה לעשות, שהספר הזה מציג גישה הפוכה בתכלית לזו של הרב יצחק יוסף, הטוען שתלמידי הישיבות ולא הרמטכ"ל הם שהצילו את ישראל מהמתקפה האירנית.

גישה בסיסית וחשובה במיוחד של היהדות היא שיש לפעול בתוך הטבע ולבקש סיוע אלוקי – ולא להפך. כך נעשה גם במלחמות ישראל. למשל: בראשונה שבהן, הורה משה ליהושע "בְּחר לנו אנשים וצא הילחם בעמלק", ורק לאחר מכן התיישב משה על ראש הגבעה ופרס את כפיו השמימה; וגם אז התנהלה מלחמה פיזית. דוגמה שנייה: דבורה הנביאה שולחת את ברק להילחם נגד סיסרא ומבטיחה לו שה' יהיה בעזרו. ברק מציב תנאי: הוא ייצא למלחמה רק אם דבורה תבוא איתו. היא נענית בחוסר רצון (וגם מבהירה לו שסיסרא יפול ביד אישה) – כי המלחמה עצמה היא עסק למצביא ולא לנביא.

אני סמוך ובטוח שהרב יוסף, שהוא באמת תלמיד חכם מהשורה הראשונה, מכיר היטב את הפסוקים הללו. אז למה הוא מתעלם מהם? כי הוא מתאים בול לממשלה הנוכחית – הוא מדבר רק אל הקהל שלו ואכפת לו רק מהאנשים שלו. והאיש הזה יחזיק רשמית בעוד חודשים אחדים באחד מהמפתחות למדינה, כאשר יתמנה לנשיא מועצת החכמים של ש"ס (בפועל הוא מנהל אותה כבר היום). אפשר לתת לו גם משואה: לתפארת מדינת ישראל.

יצחק גולדקנופף
נגד ביטול הילולת ל"ג בעומר [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

יש לנו לא מעט שרים וחברי כנסת שמתנהגים בצורה מופקרת, יש לנו לא מעט שרים וחברי כנסת המפגינים טמטום, אבל שילוב של הפקרות וטמטום כמו של יצחק גולדקנופף – קשה למצוא אפילו בממשלה ובקואליציה הנוכחיות. השר האגודאי יצא השבוע נגד ביטול הילולת ל"ג בעומר במירון, טען שאין החלטה כזאת, ותהה מדוע סוגרים את מירון ולא את צפת ומטולה. אחר כך הוא התנצל: מטולה כן סגורה, הודה.

זה מופקר, כי קיום ההילולה הוא סכנת נפשות עצומה. רבבות בני אדם בנקודה אחת ובזמן אחד הידועים שבועות רבים מראש, במרחק של שלושה קילומטרים בלבד מבסיס חיל-האוויר בהר מירון שאותו חיזבאללה מטווח באופן קבוע. צריך להסביר כמה זה מסוכן? וזה מטומטם, כי ההשוואה חסרת כל יסוד: אירוע אחד שאיננו הכרח ושכבר אירע בו אסון נורא, לעומת ערים שתושביהן רוצים וצריכים לגור וללמוד ולעבוד ולסחור בהן.

זהו אותו גולדקנופף שתהה מה כל כך רע פה שצריך ללכת לבחירות. זהו אותו גולדקנופף שדיבר על הארכת כהונת הממשלה עד תום המלחמה (מה שאומר שלשיטתו היא תימשך לפחות עוד שלוש שנים). אז אולי אנחנו לא צריכים להתפלא, אבל עדיין מותר לנו לתפוס את הראש בייאוש. וגם זו סיבה להחליף את ממשלת הבלהות הזאת.

איתמר בן-גביר
לשכתו סירבה לענות על שאלות בעקבות התאונה [צילום: יוסי אלוני, פלאש 90]

איתמר בן-גביר תמיד יצליח להאפיל על יצחק גולדקנופף ודומיו. השבוע הוא עשה זאת בגדול, למרות ימי החג. זה התחיל עם תאונת הדרכים ביום ראשון. עמיתי איציק וולף שאל את לשכתו של בן-גביר מי אישר לו לעבור באור אדום, האם הוא עושה זאת תמיד, מי אישר את נהגו הבעייתי משה אייכנשטיין ומי מאבטח אותו. הלשכה סירבה לענות. עורכת דינו של אייכנשטיין טענה מאוחר יותר, כי מדובר בהיתרים של המשטרה ומשרד התחבורה. אבל הגרסה הזאת טרם נבדקה, ומכל מקום – בן-גביר הוא שחייב לנו דין וחשבון.

זה נמשך עם היד הקשה הגוברת של המשטרה כלפי המפגינים נגד הממשלה, אשר כללה מעצרים (כולל של בני משפחות חטופים) ושבירת שלט למען החטופים. שיהיה ברור: עם כל ההבנה שאין עמוקה ממנה למצוקת המשפחות, המחאה חייבת להיות חוקית. אבל כאשר מדובר במשטרה שכבר 15 חודשים מצויה תחת מרותו של בן-גביר, שאינו מסתיר כלל את תפיסותיו האנטי-דמוקרטיות ואף הגזעניות בנוגע להפעלתה, יש יותר מאשר שמץ של חשד שהיא פועלת בצורה פסולה וממניעים פוליטיים.

ואז הגיע האיש שלא שירת יום אחד בצה"ל, השתלח ביואב גלנט (מפקד שייטת 13, מפקד אוגדת עזה, אלוף פיקוד דרום) ודרש לפטר אותו. זה כמובן בא בהמשך לדרישות הפומביות שלו בסוגיות אסטרטגיות וטקטיות של ניהול המלחמה. היחיד שאיכשהו נותן פייט לבן-גביר הוא בצלאל סמוטריץ', שהשתמט ממחצית מהשירות ואת המחצית השנייה עשה כג'ובניק. (ואגב: השר לביטחון לאומי והשר במשרד הביטחון וחברי הקבינט משתלחים בשר הביטחון על "קונספציה"?!).

במקביל, בשנת 2023 נרצחו במשמרת שלו (ולאחר שבן-גביר אישית הפסיק את התוכנית למאבק בפשיעה הערבית) 244 ערבים - המספר הגבוה ביותר בתולדות המדינה ופי 2.2 מאשר בשנה הקודמת (של ממשלת בנט-לפיד, הראשונה בה ירד המספר מאז לפחות 2014); מספר הנרצחים היהודים גדל ב-28% ל-45. בעשרת השבועות הראשונים של 2024 נרצחו 37 ערבים, עלייה של 20% לעומת אשתקד; בקצב הזה, השנה המספר יהיה כ-300 (!). אז הוא נכשל בתפקידו-שלו, אבל מחלק ציונים לאחרים. ולא נפסיק להזכיר, שהאשם האמיתי הוא מי שנתן להם שני תפקידי מפתח ואינו מעז להעמידם על מקומם: בנימין נתניהו.

תאריך:  03/05/2024   |   עודכן:  03/05/2024
איתמר לוין
+גופתו של אליקים ליבמן שסברו כי נחטף לעזה אותרה בישראל
17:02 03/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אליקים שלמה ליבמן שנעדר מאז 7 באוקטובר הוכרז כחלל לאחר שבפתיחת קברים התברר שנקבר בטעות עם מאבטחת אחרת מהמסיבה ברעים  ▪  חלקים מגופתו נמצאו לאחרונה בחניון בו נערכה המסיבה
אליקים ליברמן. נעדר במשך כשבעה חודשים
+צה"ל תקף מספר מבנים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון
16:44 03/05/24  |  עידן יוסף
מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב מרכבא שבדרום לבנון. כמו-כן, כוחות צה"ל ביצעו ירי להסרת איום באמצעות ארטילריה במרחב עלמא א-שעב.

במהלך הלילה הותקפו שני מבנים צבאיים של הארגון במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון.
+ריח של תבוסה
16:11 03/05/24  |  יואב שורק   |   לרשימה המלאה
אחרי 7 באוקטובר היה ברור לכולנו שמה שהיה לא יהיה עוד - שהמנהיגות תתחלף ושנתפכח מרעיונות מסוכנים שהובילו לאסון  ▪  כל זה התכרסם לאיטו בחודשים הארוכים שעברו  ▪  ההצעה הישראלית לעסקה מלמדת: ויתרנו על כל מה שלמדנו  ▪  מדינה שמוכנה לחרפה מזמינה לעצמה תבוסה
המנהיגות עדיין נעדרת [צילום: אורי פרקש]
+קצינים זוטרים יורשו ללבוש מדי ב' בטקסי הזיכרון
15:53 03/05/24  |  עידן יוסף
השנה הוחלט בצה"ל כי קצינים בדרגת סרן ומעלה ונגדים בדרגת רס"ל ומעלה ילבשו מדי ב' בטקסי יום השואה, יום הזיכרון ויום העצמאות, המתקיימים מחוץ ליחידות צה"ל, לאור קיום הטקסים בצל המלחמה. יתר משרתי צה"ל ובעלי תפקידים טקסיים ילבשו מדי א'.
+נתניהו: נחושים להחזיר את כולם - גם את החיים וגם את החללים
15:51 03/05/24  |  עידן יוסף
ראש הממשלה נתניהו התייחס למאמץ להשבת החטופים, בפגישה עם שורדי השואה משיאי המשואות של יד ושם: "אנחנו נחושים להחזיר את כולם - גם את החיים וגם את החללים. לא שוכחים אף אחד".
+בריטניה הטילה עיצומים על ארגון להב"ה ו-4 ישראלים
15:47 03/05/24  |  עידן יוסף
בריטניה הטילה עיצומים על ארגון להב"ה ו-4 ישראלים בשל "אלימות כלפי פלשתינים".
+ללא התרעה: 18 רקטות שוגרו לעבר הר-מירון
15:09 03/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
צה"ל תרגל השבוע בצפון פריסה מהירה של תותחים למטרות תקיפה כדי להדמות לחימה עם חיזבאללה בתרחישי קרב שונים  ▪  בלבנון מדווחים על הצעה חדשה שהתקבלה מצרפת וכוללת שלושה שלבים במהלכם חיזבאללה ייסוג למרחק של 10 ק"מ מהגבול, וישראל תפסיק כליל את תקיפותיה בלבנון  ▪  נסיגת חיזבאללה מעבר לליטאני תעלה לדיון בין הצדדים רק בהמשך
ירי לעבר הר-מירון [צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+תושבת ירכא נפצעה קל משברי יירוט
14:47 03/05/24  |  עידן יוסף
למרכז הרפואי לגליל הובאה תושבת ירכא, בת 43, שנפגעה מרסיסים עקב יירוט כטב"ם. מצבה קל והיא עוברת בדיקות בחדר המיון. מדובר צה״ל נמסר כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה כלי טיס עוין שחצה מלבנון לעבר המרחב, בעקבות שבריי היירוט נגרם נזק קל ביישוב ג׳וליס.
+אזעקות הופעלו בלב הגליל המערבי
12:58 03/05/24  |  עידן יוסף
אזעקות הופעלו ביישובי הגליל המערבי: ינוח-ג'ת, כליל, כפר יסיף, ירכא, אבו סנאן, ג'וליס. ככל הידוע, היו יירוטים מעל כליל.
+לוחם מילואים נעצר בחשד למעורבות ברצח פלשתיני
12:22 03/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אביעד מהצרי מבית אל נעצר על-ידי השב"כ בחשד למעורבות ברצח שבוצע לאחר רצח הנער בנימין אחימאיר  ▪  החשוד, המשרת בכיתת ההגמ"ר של בית אל, נעצר אתמול לאחר שסירב למסור מידע על אירועים ואנשים באזור מגוריו  ▪  לחשוד מיוחסת עבירת ירי שלא כדין באזור מגורים, שם נורה למוות פלשתיני בן 17.
אילוסטרציה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+הפנטגון מעביר מטוסי קרב, מל"טים חמושים וכלי טיס אחרים לקטר
12:11 03/05/24  |  עידן יוסף
בניסיון לעקוף את ההגבלות שהוטלו על הפנטגון על ידי איחוד האמירויות, הפנטגון מעביר מטוסי קרב, מל"טים חמושים וכלי טיס אחרים לקטר וממקם מחדש את כוחותיו (וול סטריט ג'ורנל).
+ההחלטה על סגירת אל-ג׳זירה בישראל תובא לישיבת הממשלה
12:08 03/05/24  |  עידן יוסף
אחרי הדחייה: נתניהו יעלה, יחד עם שר התקשורת קרעי, לישיבת הממשלה ביום ראשון את ההצעה להחלטה על סגירת אל-ג׳זירה בישראל. ברגע האחרון נמנע הקבינט להצביע בנושא.

+סמוטריץ׳ מאשים את נתניהו בהקפאת אישורי הבנייה ביהודה ושומרון
12:06 03/05/24  |  עידן יוסף
סמוטריץ׳ מאשים את נתניהו בהקפאת אישורי הבנייה ביהודה ושומרון. במכתב חריף ששלח השר לראש הממשלה כתב: ״מתבצעת דה-פקטו הקפאת בנייה בלתי נסבלת ובלתי מתקבלת על הדעת שמהווה פרס לטרור ולא אוכל להשלים איתה עוד...הסיבה היחידה להיעדר אישור התוכניות היא ההנחיה שלך בעניין" (מקור ראשון).
+הדאגה מפני צווי מעצר לצמרת המדינה עלתה בפגישה חשאית עם סנאטורים
12:05 03/05/24  |  עידן יוסף
סנאטורים אמריקנים קיימו מפגש חשאי עם בכירים בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג והביעו דאגה מהאפשרות של הוצאת צווי מעצר נגד נתניהו ובכירים ישראלים נוספים על רקע המלחמה בעזה (וואלה).
+שורת הדין הגיש תביעת ענק נגד ארגון סטודנטים אנטישמי המקושר לחמאס
11:59 03/05/24  |  עידן יוסף
ארגון ״שורת הדין״ הגיש תביעת ענק בבית המשפט בפלורידה בשם קורבנות טרור ישראלים, נגד ארגון הסטודנטים האנטישמי המקושר לחמאס. התביעה בהיקף של מאות מיליוני דולרים, במסגרת החוק האמריקני למניעת טרור (ATA) נגד ארגון ״סטודנטים למען צדק בפלשתין״ (SJP).
+מדינה נוספת בקריביים מכירה בפלשתין כמדינה עצמאית
11:57 03/05/24  |  עידן יוסף
טרינידד וטובגו, מדינת איים בקריביים, הודיעה כי היא מכירה באופן רשמי בפלשתין כמדינה עצמאית. זוהי המדינה ה-143 לעשות זאת והשלישית מתחילת המלחמה אחרי ברבדוס וג'מייקה.
+חמאס: הנייה שב מטורקיה לקטר
11:52 03/05/24  |  עידן יוסף
ארגון הטרור חמאס הודיע כי איסמאעיל הנייה שב לדוחא, קטר, לאחר כשהות של שבועיים בטורקיה.

דיווח ערבי: ישראל הסכימה לדחות פעולה ברפיח כדי למנוע פיצוץ בשיחות.

+סמוטריץ': סינוואר דורש ברית הגנה בין ארה"ב לחמאס
10:59 03/05/24  |  עידן יוסף
יו״ר הציונות הדתית השר בצלאל סמוטריץ׳ כתב ברשת אקס: די למכבסת המילים! דרישת סינוואר הנאצי היא לא ל'הפסקת המלחמה', אלא ל'ברית הגנה' בין ארה״ב לחמאס במסגרתה האמריקנים יעניקו לו ולכל המרצחים, הטובחים והאונסים למעשה חסינות מלאה וימנעו מישראל להשמיד אותו ולעצור את ההכנות וההתחמשות לטבח הבא. זו המשמעות של ה'ערבויות' האמריקניות והמצריות לחמאס לעצירת המלחמה.

"כל מנהיג ישראלי שיסכים לכך בחתימה או בהעלמת עין ייזכר לדראון עולם בכך שהפקיר ביודעין את ביטחון אזרחי ישראל. בטבח הבא חלילה אף אחד כבר לא יוכל לומר 'לא ידעתי'. רפיח עכשיו ומיד. בכל הכוח. עד להשמדת חמאס".
+תיעוד חדש ממצלמת גוף של מחבל הביא לקביעת מותו של דרור אור
10:50 03/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת מומחים קבעה על-פי הממצאים שהובאו בפניה כי החטוף מקיבוץ בארי אינו בן החיים ונרצח כבר ב-7 באוקטובר  ▪  בכך עלה מניין החטופים המתים ל-37  ▪  בישראל מעריכים שתשובת חמאס לעסקה תהיה חיובית אך תכלול הסתייגויות
דרור אור ז"ל הי"ד [צילום: יהל בטיטו]
+טורקיה: עצירת היצוא והיבוא עם ישראל - עד שתכריז הפסקת אש
09:19 03/05/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משרד המסחר הטורקי הודיע רשמית על השלב השני שטורקיה נוקטת להחרמה כלכלית של ישראל  ▪  "צעדי ההגבלה יישארו בתוקף עד שישראל תכריז על הפסקת אש מיידית בעזה ותאפשר זרימה מספקת וללא הפרעה של סיוע הומניטרי"  ▪  רמז לכך שסחורות טורקיות יגיעו למזח שארה"ב מקימה ברצועת עזה
ארדואן מחריף את הצעדים ומאשים את ישראל בטבח [צילום: פאבל גולובקין, AP]
+דיווח על תקיפה באזור דמשק וקוניטרה
22:44 02/05/24  |  עידן יוסף
באופוזיציה הסורית מדווחים על תקיפה ישראלית באזור דמשק ובעיר קוניטרה. צבא סוריה בהודעה רשמית: ישראל תקפה אמש מהאוויר מאזור רמת הגולן אתר צבאי באזור דמשק. שמונה אנשי צבא נפצעו, נגרמו נזקים.
+למרות התנגדות רוב קבינט המלחמה, הקבינט המורחב יכריע בעניין כניסה לרפיח
22:41 02/05/24  |  עידן יוסף
יעקב ברדוגו מפרסם: ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש לפעול ברפיח, אך יתר חברי הקבינט, השרים בני גנץ, יואב גלנט וגדי איזנקוט התנגדו. ההכרעה בעניין תעבור לקבינט המורחב.
+סגירת אל-ג'זירה עולה להצבעה בקבינט
22:38 02/05/24  |  עידן יוסף
ראש הממשלה נתניהו יעלה להצבעה בקבינט המדיני-ביטחוני את סגירת ערוץ אל-ג'זירה.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
סייג לפדיון מחשבה. בשיח הישראלי התקבעה האמירה שפדיון שבויים הוא "ערך עליון" במובן של ערך הגובר על שאר הערכים. אכן, מדובר בערך חשוב. רגע אחרי פסח נזכור שעמנו היה בן ערובה בבית העבדים המצרי, ויציאתנו לחרות הייתה למעשה סוג של פדיון שבויים. עם זאת, פדיון השבויים נובע מערך נעלה יותר: חיי אדם. המצווה לפדות שבויים נגזרת מערך חיי האדם, הדוחה כמעט את כל האיסורים שבתורה. בזמן שיבת ציון, במאה החמישית לפנה"ס, נזף נחמיה בעילית היהודית שעמדה מנגד בזמן שבניה נמכרו לעבדים, בעוד בעבר הוא וחבריו פעלו לפדות את המשועבדים: "אֲנַחְנוּ קָנִינוּ אֶת אַחֵינוּ הַיְּהוּדִים הַנִּמְכָּרִים לַגּוֹיִם כְּדֵי בָנוּ (כפי מידת היכולת שלנו)". וכך פעלו יהודים בכל הדורות.
02/05/2024  |  דרור אידר  |   יומני בלוגרים
הערב (2.5.24) מתפרסמים שמות הנבחרים להשיא את משואות יום העצמאות. השרה הממונה על טקס המשואות, מירי רגב, קיבלה את המלצת הרמטכ"ל על סרן שביט בן-משה, את המלצת מפכ"ל המשטרה על מפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן, את המלצת ראש השב"כ על לוחם השב"כ ע' ואת המלצת ראש המוסד על קצינת האיסוף מ'. ארבעתם ישיאו יחד, כנציגי כוחות הביטחון, את אחת מ-12 משואות הגבורה בהר הרצל, ביום העצמאות תשפ"ד.
02/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בתום תהליך ממושך, סיכמו (2.5.24) שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי, על קידום מפקדים שבלטו בלחימה בשטח ובמטה במהלך מלחמת ״חרבות ברזל״, לתפקידים בפורום המטה הכללי.
02/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת (יום ה', 2.5.24) כי טורקיה השעתה את כל קשרי המסחר שלה עם ישראל. לפי שני גורמים טורקים המעורים בדבר, אנקרה תפסיק כל הייצוא והייבוא לישראל וממנה. הדיווח הראשוני על כך שטורקיה עוצרת את הסחר עם ישראל הובא לראשונה על-ידי כתב גלובס וכעת גם בלומברג מאשרת.
02/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
  • בני גנץ וגדי איזנקוט שימו לב: מכתבה המסעיר של היועצת המשפטית המעולה גלי מיארה אל בנימין נתניהו מצביע על חשש של מעבר בהתנהלות הממשלה משיקול דעת פגום להיותה עבריינית. זה באשר לטיפולה בהכרעות על חוק ההשתמטות מגיוס של החרדים. ייתכן כי בימים אלה אתם נושכים את השפתיים ומשלימים עם החלטות הנראות לכם בלתי נכונות. לא, זה כבר לא זה. הממשלה בדרך להחלטות פליליות, ואתם נושאים באחריות המיניסטריאלית להן.
02/05/2024  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כאמור, ישראל נמצאת עתה במלחמה רב חזיתית. חיזבאללה בדרום לבנון - אומנם באיחור מבחינת תקוות חמאס - פתח את החזית הצפונית    סוריה הפכה קרש קפיצה לסוכנים אירניים חתרניים, ביו"ש ובבקעת ה...
דן מרגלית
דן מרגלית
ישראל תוקפת בזעיר אנפין, אבל כדי לא להכעיס את האמריקנים נמנעת או מסתייגת מהפעלת חיל-האוויר    התוצאה היא עם פוטנציאל לאסון
עידן יוסף
עידן יוסף
חדשות 12 נתנו במה מוגזמת למחאה נגד הממשלה, תוך פגיעה בטקס הדלקת המשואות הממלכתי במסך מפוצל לעצרת כיבוי המשואות    בתאגיד פתחו שידור ב"כאן דיגיטל" לעצרת המחאה בשוני ובקול ישראל נמנעו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il