כפי שיודע כל מי שביקר אי פעם במוסך, חלק מתהליך הטיפול והבדיקה שבסיומו כוללים סיבוב מבחן על-ידי אחד הבוחנים. החוק מציין אף מקרים בהם סיבוב כזה הוא חובה - טיפול במערכת הבלמים למשל. לעיתים גם נדרש אחד מעובדי המוסך לנייד את הרכב למוסך מקצועי מסוים לצורך טיפול במערכת שאינה בתחום מומחיות המוסך המטפל (מיזוג, פחחות וכו').
הבעיה החלה כשהמוסך טיפל ברכב ייעודי - מוניות אוטובוסים זעירים, אמבולנס, רכבי כיבוי או חילוץ, רכב להובלת חומרים מסוכנים וטיוליות. היכן הבעיה? קחו לדוגמא מונית. זו האחרונה היא רכב פרטי לכל דבר (כמותו יכול להיות גם לכם בבית), אך בעוד המוסכניק יכול לנהוג ברכב שלכם, אין הוא יכול לנהוג ברכב זהה לחלוטין המשמש כמונית. כל הניסיונות להסביר כי בעת הטיפול המונית (למשל) אינה משמשת כמונית והנסיעה נועדה לצורך הטיפול ולא במטרה למלא את יעודה של המכוניות, לא הועילו. כך, כמעט כל הזזה של רכב ייעודי על-ידי עובד מוסך שאינו בעל רישיון נהיגה ייעודי היה למעשה כנהיגה ללא רישיון נהיגה - על כל המשתמע מכך, לרבות אי-תקפות הביטוח.
ועכשיו, לאחר מסע שתדלנות של אגוד המוסכים, שנמשך כ- 8 שנים, הושג סוף סוף השינוי. משרד התחבורה פרסם היתרים ברשיון נהיגה לעובדי מוסכים לנסיעות מבחן בכלי רכב ייעודיים. מדובר בעידכון תקנה 190 א' לתקנות התעבורה שפורסמה השבוע.
עד לפרסום זה, חלה כאמור הגבלה על מנהל מקצועי במוסך לנהוג ברכבים הייעודיים לצורך בדיקתם לאחר התיקון, אלא אם כן השיג לכך היתר מיוחד. התקנה האמורה הקשתה מאוד על העבודה השוטפת במוסך והביאה לתרעומת מצדם של בעלי מוסכים רבים. מנכ"ל אגוד המוסכים, חיים מלאך, ערך מסע שתדלנות ארוך שנמשך כ- 8 שנים, במהלכו השתתף בסדרת ישיבות של ועדת הכלכלה בכנסת, בניסיון לשכנע בדבר הצורך בתיקון התקנה. לאחרונה, כאמור, קיבלה הוועדה את בקשתו של האגוד, דבר שהביא לעידכונה של התקנה ופרסומה ברבים.