נטלי, החברה לרפואה דחופה בישראל, החליטה לשנות ולייעל את שיטת העבודה עם חברות הביטוח - מציעה להשתמש בשירותי ביקור רופא של החברה בחיוב על-פי קריאת שירות בפועל, במקום תשלום חודשי קבוע לפי מספר המבוטחים.
מנטלי נמסר, כי צעד זה עשוי לחסוך לחברות הביטוח מיליוני שקלים בשנה על ביקורי רופא בבית. ענף ביקורי רופא באמצעות חברות ביטוח מוערך כיום בכ- 50 מיליון שקלים בשנה.
עד-כה העניקה נטלי שירותי ביקור רופא ללקוחותיה, לחברי קופות חולים כללית ולחברות הביטוח באמצעות "פמי", אשר החליטה לאחרונה לנסות להיכנס גם כן לתחום מתן השירות בפועל.
עוד נמסר מנטלי, כי הכניסה לענף הביטוח צפויה להגדיל את מכסת הביקורים החודשית בכ- 20% בטווח הקצר ולהכפילם בטווח הארוך.
עו"ד יריב לרנר, מנכ"ל נטלי, מסר: "השיטה הנהוגה כיום יוצרת פערים אקטואריים בלתי סבירים אצל החברות שמספקות את השירות. שקלול הקריאות מראה כי בעוד שתעריף לפי גולגולת מאפשר לה לגבות תשלום של כ- 200 שקלים לקריאה, שינוי השיטה ותשלום לפי קריאות בפועל יאפשר לחברות הביטוח ליהנות מתעריף של כ- 130 שקלים".
לדבריו, "יש מקום רב לשיפור ברמת השירות ביקור רופא שחברות הביטוח מציעות ללקוחותיהן. נטלי מתכוונת לגייס את נסיונה הרב בתחום ולהציע לחברות הביטוח לעבוד לפי קריאה בפועל ולהפוך להיות החברה המובילה במתן שירותים לחברות הביטוח, שכן אין סיבה שחברת ביטוח תרכוש שירותי ביטוח מחברת חיצוניות במקום ליהנות מפערי אקטואריה".