מכירות קבוצת שטראוס-עלית ברבעון השני של שנת 2006 צמחו בכ- 22.1% והסתכמו לכ- 1,247.4 מיליוני שקלים. מכירות הקבוצה בחציון הראשון צמחו בכ- 26.8% והסתכמו בכ- 2,504.8 מיליוני ש"ח. כך עולה מפרסום דוחותיה הכספיים של הקבוצה היום (ה', 24.8.06) על-ידי עופרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס-עלית וארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס עלית.
השניים ציינו בדבריהם, כי הדוחות משקפים המשך צמיחה מואצת במכירות ורווחי הקבוצה ברבעון השני ובחציון הראשון של שנת 2006.
על-פי הנתונים, הרווח התפעולי ברבעון השני צמח בכ- 17.8% לעומת הרווח התפעולי פרופורמה ברבעון השני אשתקד והסתכם בכ- 101.2 מיליוני שקלים. בחציון הראשון צמח הרווח התפעולי בכ- 16.4% לעומת הרווח התפעולי פרופורמה בחציון הראשון אשתקד והסתכם בכ- 211.9 מיליוני שקלים.
הרווח הנקי החשבונאי ברבעון השני הסתכם בכ- 170.1 מיליוני ש"ח בהשוואה ל- 19.4 מיליוני ש"ח ברבעון השני אשתקד, ובחציון הראשון הסתכם הרווח הנקי החשבונאי בכ- 232.5 מיליוני ש"ח בהשוואה ל- 72.4 מיליוני ש"ח בחציון הראשון אשתקד.
בנטרול השפעות חד פעמיות נטו, לרבות רווח ההון ברבעון השני, הסתכם הרווח הנקי פרופורמה ברבעון השני בכ- 52.5 מיליון ש"ח, גידול של כ- 16.4% לעומת הרווח הנקי פרופורמה ברבעון המקביל אשתקד ובחציון הראשון הסתכם הרווח הנקי פרופורמה בכ- 114.9 מיליון ש"ח גידול של כ- 15.8%, לעומת הרווח הנקי פרופורמה בחציון הראשון אשתקד.
בקבוצה מציינים, כי הרבעון השני כמו המחצית הראשונה כולה, משקפים צמיחה במכירות הקבוצה, כ- 22.1% ברבעון השני, 31.8% ברבעון הראשון וכ- 26.8% במחצית הראשונה כולה. הצמיחה המואצת נבעה בעיקר מההתרחבות העסקית בפעילות הבינלאומית שצמחה ברבעון השני השנה בכ- 63.6% ובמחצית הראשונה בכ- 78.9%.
"הצמיחה המואצת ניכרה גם בשורות הרווח התפעולי והנקי שהושגה הודות להתרחבות העסקית הבינלאומית, התייעלות תפעולית ושיפור שולי הרווח התפעולי בחלק מהחטיבות העסקיות והמדינות בהן פועלת החברה", הם מציינים ומוסיפים, כי הגידול ברווחי הקבוצה מתרחש על-רקע עלייה משמעותית במחירי חומרי הגלם שבהם משתמשת החברה.
מכירות
מכירות החברה בחציון הראשון הסתכמו בסך של 2,504.8 מיליון ש"ח, לעומת כ- 1,975.7 מיליון ש"ח בחציון הראשון אשתקד, עלייה של כ- 26.8%. ברבעון השני צמחו המכירות בכ-22.1% והסתכמו ב- 1,247.4 מיליון ש"ח, בהשוואה לסך של כ- 1,021.5 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
מכירות החברה בישראל (כולל ייצוא ומקס ברנר) בחציון הראשון הסתכמו בכ- 1,549.9 מיליון ש"ח לעומת כ- 1,441.9 מיליון ש"ח בחציון המקביל אשתקד, עלייה של כ- 7.5%. ברבעון השני צמחו המכירות בישראל בכ- 4.9% והסתכמו בכ- 758.3 מיליון ש"ח בהשוואה לכ- 722.6 מיליון ש"ח ברבעון השני אשתקד. "השיפור במכירות הושג בעיקר מצמיחה משמעותית במכירות המזון הטרי", הם אומרים.
מכירות הפעילות הבינלאומית בחציון הראשון, הסתכמו בסך של כ- 954.9 מיליון ש"ח, לעומת כ- 533.8 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ- 78.9%. ברבעון השני גדלו המכירות בכ- 63.6% והסתכמו לכ- 489.1 מיליון ש"ח בהשוואה לסך של כ- 298.9 מיליון ש"ח אשתקד.
הצמיחה המואצת במכירות הפעילות הבינלאומית נבעה בעיקר מהרכישות שביצעה החברה בחו"ל, בעיקר במהלך המחצית השנייה של שנת 2005. בין הרכישות ניתן למנות את רכישת חלקו של השותף (60%) בחברת דונקפה בסרביה, רכישת המותג MK בפולין, רכישת 51% מפעילות סלטי סברה בארה"ב ומיזוג פעילות החברה בברזיל עם זו של סנטה קלרה.
רווח גולמי
הרווח הגולמי המאוחד של החברה הסתכם בחציון הראשון בכ- 941.1 מיליון ש"ח (כ- 37.6% ממכירות), לעומת כ- 802.9 מיליון ש"ח (כ- 40.6% ממכירות) בחציון המקביל אשתקד, עלייה של כ- 17.2%. בחברה אומרים, כי הגידול ברווח הגולמי נבע בעיקר מהצמיחה החדה במכירות החברה בפעילויותיה השונות בארץ ובחו"ל. מאידך, חלה שחיקה של כ- 3.0% בשיעור הרווח הגולמי ממחזור המכירות, שניכרה בפעילות בישראל ובפעילות הבינלאומית. ברבעון השני הסתכם הרווח הגולמי בכ- 468.1 מיליון ש"ח (כ- 37.5% ממכירות) בהשוואה לכ- 404.5 מיליון ש"ח (כ– 39.6% ממכירות) בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 15.7%.
רווח מפעולות רגילות
הרווח המאוחד מפעולות רגילות של החברה בחציון הראשון הסתכם בסך של כ- 211.9 מיליון ש"ח (כ- 8.5% ממכירות), לעומת כ- 182.1 מיליון ש"ח (כ- 9.2% ממכירות) בתקופה המקבילה אשתקד (בנטרול השפעת הפחתת חוב קלאבמרקט) גידול של כ– 16.4%.
הרווח מפעולות רגילות של החברה ברבעון הסתכם לכ- 101.2 מיליון ש"ח (כ- 8.1% ממכירות) בהשוואה לסך של כ- 85.9 מיליון ש"ח (כ- 8.4% ממכירות) אשתקד (בנטרול השפעת הפחתת חוב קלאבמרקט), גידול של כ- 17.8%. הרווח מפעולות רגילות בפעילות בישראל (כולל תוצאות מקס ברנר בישראל) בחציון הראשון הסתכם בכ- 157.8 מיליון ש"ח (כ- 10.2% מהמכירות) בהשוואה לרווח של כ- 152.6 מיליון ש"ח (כ- 10.6% ממכירות) אשתקד, גידול של כ- 3.4%.
הרווח מפעולות רגילות בישראל (כולל השפעת תוצאות מקס ברנר בישראל) ברבעון השני הסתכם בכ- 70.5 מיליון ש"ח (כ- 9.3% ממכירות) בהשוואה לכ– 68.6 מיליון ש"ח (כ- 9.5% ממכירות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 2.8%. הרווח התפעולי בישראל הושפע מהשחיקה ברווח הגולמי ומהשקעות מואצות אותן ביצעה החברה בפיתוח תוכניות התרחבות מקס ברנר. בניטרול תוצאות מקס ברנר גדל הרווח מפעולות רגילות בחציון הראשון וברבעון בפעילות בישראל בכ- 7.1% ובכ- 5.2% לעומת התקופות המקבילות אשתקד.
הרווח מפעולות רגילות בפעילות הבינלאומית בחציון הראשון השנה הסתכם בכ- 54.1 מיליון ש"ח (כ- 5.7% מהמכירות) לעומת כ- 29.5 מיליון ש"ח (כ- 5.5% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 83.4%. ברבעון גדל הרווח מפעולות רגילות בכ- 77.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ- 30.7 מיליון ש"ח (כ- 6.3% ממכירות). הגידול ברווח מפעולות רגילות בפעילות הבינלאומית נבע מהצמיחה המואצת בפעילות זו, התייעלות משמעותית ושיפור שולי הרווח במדינות שונות.
רווח נקי
הרווח הנקי המאוחד של החברה בחציון הראשון הסתכם לכ- 232.5 מיליון ש"ח לעומת כ- 71.7 מיליון ש"ח אשתקד. ברבעון השני הסתכם הרווח הנקי לסך של כ- 170.1 מיליון ש"ח לעומת כ- 19.4 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. בנטרול כל ההשפעות החד פעמיות (הפחתת חוב קלאבמרקט, הכנסות והוצאות אחרות בנטרול השפעת המס) בחציון הראשון ובתקופות המקבילות אשתקד, הסתכם הרווח הנקי המאוחד פרופורמה בחציון הראשון בכ- 114.9 מיליון ש"ח לעומת רווח נקי פרופורמה של כ- 99.2 מיליון ש"ח אשתקד, גידול של כ- 15.8% וברבעון השני השנה הסתכם הרווח הנקי המאוחד פרופורמה (בנטרול השפעות חד-פעמיות) בכ- 52.5 מיליון ש"ח לעומת רווח נקי פרופורמה של כ- 45.1 מיליון ש"ח אשתקד, גידול של כ- 16.4%.