"אם רק לא תהיה התנפלות על תחנות התידלוק, לא יהיה כל מחסור בדלק במדינה," כך מוסרים הבוקר (יום א', 18.8.02) מקורות במשק האנרגיה למחלקה ראשונה, בבקשם מהציבור לנהוג בתבונה.
"בישראל קיימים מאגרי חרום עצומים של כל מוצרי הדלק, ואין כל סיבה להתנפלות על התחנות. התנפלות קונים תפעל כבומרנג שיפגע בציבור הנהגים," קובעים חד משמעית בחברות הדלק הגדולות.
שביתת מסופי הדלק פי גלילות נכנסת ליומה השישי, ואותותיה מתחילים להראות בשטח. הבעייה מתמקדת בניפוק הדלק מבתי הזיקוק, והסכנה הגדולה ביותר העלולה להווצר כתוצאה מהשביתה, כרוכה בתנועתן התכופה יותר של משאיות מיכל ענקיות ברחבי הארץ.
חברות הדלק ינסו במשך היום להדביק את המחסור בדלק שמורגש בחלק מהתחנות, בעיקר בדרום הארץ ובאזור ירושלים, לאחר שכבר בסוף השבוע נרשם מחסור נקודתי בכמה אזורים, ובהם בדימונה, שם אזל לחלוטין מלאי הדלק ביום שישי.
מנכ"ל סונול בירושלים מסר הבוקר לגלי צה"ל, כי סכנה בטיחותית עלולה להווצר עקב הגברת תנועת משאיות התידלוק, בדומה לדברים שנכתבו במחלקה ראשונה עוד בסוף השבוע. כזכור, תנועת משאיות התידלוק עמדה בראש נושאי הדיון לגבי סגירת מסוף פי גלילות בעקבות נסיון הפיגוע שנערך במקום לפני כחודשים.
עובדי פי גלילות מוחים כנגד הכוונה לפטר כ-20 מהם, ולסגור שניים ממסופי הדלק של החברה. גם כנגדם עלולה השביתה לפעול בומרנג, שכן היא תוכיח כי ניתן לעוקפם ולנפק בנזין מבתי הזיקוק, היישר לתחנות. הדבר כרוך בעלויות אחרות וכאמור בבעיות בטיחותיות כבדות, אך במצב של חוסר ברירה עלולים בתי הזיקוק, גם הם חברה בבעלות ממשלתית, לצאת הנשכרים הגדולים ביותר מהשביתה.
היום מתכננים העובדים לחסום את הכניסה גם למשרדי חברות הדלק במתחם פי-גלילות. בסוף השבוע ניסו חברות הדלק להעביר דלק ישירות ממתקני האספקה בחיפה לתחנות ברחבי הארץ. אולם, פקחי משרד העבודה רשמו עשרות דוחו"ת לנהגים ולחברות אשר חיללו את השבת ללא היתר רשמי.
אמש הסתיימה ללא תוצאות פגישתם של נציגי ההסתדרות, הנהלת פי גלילות ונציגי ועד עובדי החברה. הנסיון להביא לסיום שביתת עובדי המסוף לא צלח, ונציגי משרד התשתיות יפגשו עם נציגי העובדים רק במהלך השבוע.