שר התחבורה, שאול מופז, הפנה בקשה לוועדת הכלכלה של הכנסת לאשר שינוי בכביש מספר 1, הכביש המוביל מת"א לירושלים. השינוי יאפשר לגבות אגרה ממי שיבחר לנסוע בנתיב הספציפי. המטרה של השר ברורה - בצורה הזו יוכלו אנשים לשלם ולנסוע מהר יותר מבלי להיתקע בפקקים היומיים בדרך העולה לירושלים, פקקים שהנהגים נוהגים לכנות "גינות סחרוב" - הכניסה המערבית לירושלים. הנתיב המתוכנן להפוך לנתיב אגרה, החל מאוגוסט 2007, הוא הנתיב השמאלי ביותר.
לפי החוק רשאי שר החבורה להקים נתיב מהיר לתחבורה ציבורית או למשלמי אגרה, במקרה שבו מדובר בסלילת נתיב חדש. כך למשל הוחלט בעבר להפוך חלק מנתיבי איילון לכביש אגרה. במקרה הנוכחי השר נצרך לאישור ועדת הכלכלה שכן התוכנית כוללת הפיכת אחד מהנתיבים הקיימים לנתיב אגרה.
החוק על פיו פועל מופז הוא חוק נתיבים מהירים ולפיו משולמת אגרת עומס, דהיינו האגרה משתנה לפי שעת היום ומצב העומס בכבישים. בשעות עמוסות תשלם יותר בעבור הזכות לנסוע בנוחות. את הנתיב מפעיל זכיין פרטי (דוגמת כביש 6) הגובה את האגרה ומפריש ממנה את דמי הזיכיון למדינה. בצורה הזו המדינה לא צריכה להוציא מכיסה כסף להקמת מערכת הגבייה, הרישום והאכיפה.
חשוב לציין, כי שר התחבורה מעוניין למסור את הזיכיון לנתיב לחברה שתקבל את הזיכיון להפעלת נתיב האגרה באיילון, כלומר להרחיב את הזיכיון שלה. מה ש"מעניין" עוד יותר היא העובדה שהשר לא חיכה להחלטת הוועדה, אלא החל כבר בהליך לקביעת הזכיין. ההחלטה בקרוב.