ועדת המדע והטכנולוגיה וועדת החינוך קיימו (יום ד', 22.11.06) ישיבה משותפת בנושא המיחשוב והאינטרנט במערכת החינוך. בישיבה הוצגו נתוני מחלקת המחקר והמידע של הכנסת, מהם עולה כי נכון לינואר 2006, 74% מבתי הספר ממוחשבים ורק 60% מחוברים לאינטרנט.
עוד נמסר כי הממוצע הוא מחשב לכל 12.2 תלמידים, בשעה שהיעד של משרד החינוך היה מחשב לכל 5 תלמידים. לפי דירוג האקונומיסט, המתייחס לרמת המוכנות הכוללת ללמידה מקוונת, ישראל נמצאת במקום ה-26 מתוך 60 המדינות שדורגו. עוד עולה מהנתונים כי קרוב ל45% מבתי הספר בישראל לא הגיעו ליעד שנקבע לשנת 2000 - מחשב לכל עשרה תלמידים.
פדות גלעדי, מרצה למדעי המחשב במכללת בית ברל, אמרה בישיבה כי מרבית המורים לא למדו קורס אחד במחשבים ואינם יודעים להשתמש במחשב, לאחר שמשרד החינוך ביטל את הקורס הבסיסי להכרת המחשב.
סמי קפלן, מנהל תחום גף מחשבים במשרד החינוך, טען כי "המצב לא טוב והמספרים מדברים בעד עצמם. יש הסכמה והגישה חיובית, הבעיה היא התקציבים. התוכנית הזאת יקרה, אם נפעיל אותה במשך ארבע שנים ונדאג להגיע לתוכניות של שנות ה-90, שכמעט הגענו אליהם, נזדקק לרכוש כ-100 אלף מחשבים. התקציב שיידרש ליישומה הוא 200 מיליון ש"ח לשנה במשך ארבע שנים.
פרופ' חיים הררי, יו"ר מכון דיווידסון לחינוך מדעי במכון ויצמן, לשעבר יו"ר הוועדה העליונה לחינוך מדעי וטכנולוגי אמר כי "אנחנו לא מדברים על המאה ה-21, אלא מנסים להגיע לרבע האחרון של המאה ה-20 ולא הגענו לכך. בעוד שלפקיד הזוטר ביותר יש מחשב, המקום היחיד בישראל שמתרחשת בו פעילות אינטלקטואלית ואין בו מחשב לכל אחד הוא בית ספר".
לדבריו, "אומרים שאין כסף במערכת. רוב הכסף הולך למשכורות ולוקחים זאת כנתון שאי אפשר לגעת, אז אין כסף לבנייה, הצטיידות, מעבדות, מדע, מחשבים ושום דבר. כל העניין פגום מיסודו, כי הכנסת המחשב הבודד לתלמיד משנה כל שיטת הלמידה, לטוב ולרע. קודם כל נכניס לראשינו שהמחשב הוא כאן ועכשיו. אין אופציה להגיד שמחשבים לא ייכנסו לבתי הספר, כשם שאין אופציה להגיד שלא ייכנס נייר, עיפרון וספר. אלו כלים יומיומיים, והתלמיד משתמש בהם אם נרצה או לא נרצה, לכן המחשבים חייבים להיות בבית הספר".
יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, ח"כ זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל) סיכם את הדיון. "מצטיירת תמונה מדאיגה מאוד באשר לסוגיית המחשב והאינטרנט במערכת החינוך. יש פיגור רציני ואם אתה לא עולה, אתה יורד. יש לכך משמעויות עמוקות ומרחיקות לכת על מעמד ההשכלה, הצבא וכל יתר מערכות החיים. אנחנו נדרוש משרת החינוך להביא לממשלה הצעה לבנות תוכנית לאומית רב-שנתית כדי להביא את מערכת החינוך לחזית קידמת המיחשוב. אם השרה לא תעשה כן, אנחנו נעשה כן".