"מיתוג הוא הכרחי לחברות כדי לא ליפול לתוך זירה שבה התחרות היא רק על מחיר", כך אמר אמש (א') פיליפ דאוי מחברת לנובו, שנשא דברים במושב מיתוג בוועידת ישראל לעסקים.
דאוי ניסה להסביר כיצד אפשר לעשות מיתוג מבלי להשקיע מאות מיליוני דולרים בכינונו של מותג בינלאומי. "אנחנו קריאטיבים כי אין לנו אפשרות להשקיע מאות מיליוני דולרים במיתוג רב-לאומי. ההחלטה החשובה ביותר שלנו היתה איפה לשחק".
המיליארדר דונאלד טראמפ אמר בערב הפתיחה של הוועידה כי בזירה העסקית הדבר החשוב הוא פוקוס. דאוי אימץ את הכיוון גם לגבי המיתוג. "השקענו הרבה אנרגיה כדי להגדיר את מהות המותג. לנובו היא בעניין של חדשנות שמביאה ערך לצרכן".
החברה הקימה בלוג שבו היא מקבלת פידבק מהצרכנים מדי יום על מידת שביעות הרצון שלהם מהמוצרים. "אין שליטה על מה שקורה בבלוג, זו דרך מאוד ריסקית אבל התגמול שווה", ציין דאוי והוסיף כי השימוש בשיווק ויראלי הוא הדרך העתידית לכונן מותג בדרך הזולה.
החברה שנולדה ממיזוג של לנובו הסינית עם י.ב.מ שנרכשה על-ידה התחילה את דרכה לפני 18 חודש עם מחזור של 14 מיליארד דולר אבל עם "מיינד סט" של חברה מתחילה.
"צריך להתמקד ולבדוק שהצרכן מזהה את היתרון היחסי שלך, אבל לא רק הצרכן אלא גם העיתונות, האנליסטים, התעשיה. במקרה של לנובו המשימה עוד יותר מורכבת. בתהליך של מיגרציה נדרשה לנובו לבצע את המעבר מהמותג י.ב.מ, שהחזיק 40% מהשוק, לכיוון המותג לנובו מבלי לאבד את נאמנות הצרכנים הקיימים של י.ב.מ.", אומר דאוי, "הבנו שאנחנו צריכים להפטר מהלוגו של י.ב.מ מבלי לאבד את הצרכנים הקיימים של המותג".