לדברי החוקרים, המחקר יכול לגלות כיצד כרטיסי האשראי "עובדים" על המוח ומשכנעים אותו לקנות יותר.
לממצאים, לדבריהם, משמעות בהבנת התנהגויות חריגות, כמו הנטייה הגוברת של הצרכנים לבזבוז כסף, במקום חסכון, כאשר קונים עם כרטיסי אשראי ולא עם כסף מזומן.
מומחים שהגיבו לממצאים אמור כי המנגנונים הפועלים במוח התפתחו כשם מותאמים לשימושים פרימיטיביים יותר.
ההתנהגות הפיננסית של בני אדם היא לעיתים קרובות לא הגיונית, עובדה המספקת תעסוקה למשרדי הפרסום, עובדי הקזינו, סוכני ביטוח וכלכלנים.