רות פיינברג, ציירת וויטראז'יסטית, לא נזקקה מעולם לחסדיה של גלריה, שתשמש לה כאכסניה לתצוגת ציוריה. תמיד אירגנה את תערוכותיה בין כתליו של המלון הקטן והסולידי שבבעלות הוריה, בהרצליה, שם גם ממוקם הסטודיו שלה.
ציורי השמן והפסטל התחבבו לא רק על קהל נופשיו הקבועים של המלון - ישראלים ותיירים - אלא כבשו גם את ליבם של דיפלומטים זרים המתגוררים בסביבה. אלה מרבים לרכוש את יצירותיה ואף דואגים, כשגרירים של רצון טוב, לעשות לה יחסי ציבור, כשהם שבים לארצותיהם. כך גם הגיע שמע יצירותיה לתאילנד ולקניה, שבה אף זכתה להכרה רשמית. היא הוזמנה על-ידי המדינות הללו לתרום להם מכישרונותיה.
פיינברג, ילידת הארץ, למדה ציור במכון אבני והשתלמה באקדמיה לאמנות בלונדון. יותר מכל היא הושפעה בעבודותיה מציוריו של פול גוגן הצרפתי. היא מרבה לצייר דמויות ונופים, נוהגת להשתמש בצבעים עזים, ומגדירה עצמה כציירת אימפרסיוניסטית ואקספריוניסטית כאחד.
שש שנים שהתה בתאילנד ועסקה בהוראת ציור למורים ולתלמידים. למורים הדגימה שיעורים לדוגמה, שבהם הדריכה אותם מה ניתן להפיק מילדים בעזרת הציור. לתלמידיה, גילאי בית הספר היסודי והתיכון, הקנתה את יסודות הציור האמנותי. בסוף כל שנת לימודים נהגה לקיים תערוכה של עבודות, פרי יצירתם. התערוכות עוררו הדים ושמען גם הגיע אל המלך, בומבול אדוליידז', שהזמין אותה לארמונו. הוא התרשם מעבודותיה ואף רכש כמה מציוריה המתארים מיקדשים, שדות אורז והרבה הרבה פרחי לוטוס.
אבל, לפיסגת הצלחתה הגיעה רות פיינברג דווקא בקניה. חברה ישראלית לעיצוב חלונות ביקשה לרתום אותה לפרויקט מיוחד במדינה האפריקנית: עיטור החלונות של אחת הכנסיות המפוארות ביותר בקניה, שבה נוהג להתפלל גם הנשיא בכבודו ובעצמו. היא נענתה לאתגר ואת הסקיצות הדרושות הגישה כעבור עשרה ימים לנשיא, שאישר את עבודותיה.
אלא שתוך כך נתגלעו חילוקי דיעות בין רות פיינברג לבין החברה המעסיקה בדבר שיעור השכר שישולם לה תמורת עבודתה. המשא-ומתן על חוזה העבודה התפוצץ, למגינת ליבו של נשיא קניה, והציירת הישראלית חזרה הביתה כשהחלטתה נחושה: לנהל מכאן את המשא-ומתן ישירות עם לשכת נשיא קניה. תוך זמן קצר סוכם שהיא תבצע את עבודות ההכנה לעיטור החלונות בארץ.
הנושא שנבחר לעיטור חלונות הכנסייה התמקד בתולדות-חייו של ישו, מיום היוולדו ועד עלותו השמיימה. העיטורים עוצבו על פאנלים, בצבעי זכוכית עזים של סגול, כתום, ירוק וצהוב, וכללו בין היתר את סיפורי הניסים והנפלאות המיוחסים לישו, כמו נס היין, הדגים והלחם; טקס הטבילה בנהר הירדן; השליחים, המזבח, ועזרתו לעניים.
עם היצירה המוכנה, שעליה עמלה חמישה חודשים תמימים, חזרה רות פיינברג לקניה והתחילה בעבודה. 550 מ"ר של חלונות עוטרו על-ידי האמנית הישראלית, כשבסיום הפרויקט קצרה שבחים מנשיא המדינה ואף קיבלה עבורו פיצוי כספי מלא.
רות פיינברג לא נחה על זרי הדפנה. מעודדת מהצלחותיה בתאילנד ובקניה היא צופה עתה לעסקים נוספים בעולם, אך מוקד פעילותה יישאר לדבריה, גם להבא, בסטודיו הצנוע שבמלון הקטן בהרצליה.