|
טלוויזיה? לא לפעוטות!
|
יפעת גדות
|
כל שעה נוספת של צפיה בטלוויזיה נמצאה קשורה לצריכה מוגברת יותר של קלוריות, סוכר, מזון מהיר ושומני טרנס, וצריכה נמוכה יותר של פירות, ירקות, סידן וסיבים תזונתיים
|
לרשימה המלאה
|
|
|
|
|
|
|
|
|
שעות צפייה רבות מדי מול הטלוויזיה עלולות לגרום לבעיות בבית הספר בקרב בני נוער. מחקר חדש מהקולג' לרופאים ומנתחים של אוניברסיטת קולומביה והמוסד הפסיכיאטרי של מדינת ניו-יורק גילה כי בני נוער הצופים שלוש שעות ביום או יותר בטלוויזיה נמצאים בסיכון גבוה לקשיי ריכוז ולמידה בגיל ההתבגרות ובשנים המוקדמות של הבגרות.
ילדים ובני נוער במדינות מתועשות צופים בטלוויזיה שעתיים או יותר ביום, בממוצע. לדברי החוקרים, הצפייה בתוכניות בידור עלולה להוביל לבעיות למידה משום שהיא באה על חשבון זמן קריאה ועשיית שיעורי בית. הם הוסיפו ואמרו כי הצפייה בתוכניות אלו דורשת גם מעט מאוד מאמץ אינטלקטואלי, וגורמת לבעיות ריכוז וחוסר עניין בבית הספר.
החוקרים חקרו 678 משפחות בצפון ניו-יורק. הם ראיינו הורים וילדים ושאלו אותם לגבי הרגלי הצפייה בטלוויזיה ובעיות בבית הספר, כאשר הילדים היו בממוצע בני 14, 16, 22 ו-33. כשהילדים היו בני ארבע עשרה, 33.2% מהם אמרו כי צפו בטלווייה שלוש שעות או יותר ביום. המחקר הראה כי שעות צפייה אלו היו קשורות לבעיות כולל עלייה בסיכון לבעיות ריכוז, אי סיום עבודות ושיעורי הבית, שעמום בבית הספר, ציונים גרועים, אי סיום הלימודים בבית הספר התיכון, וכשלון אקדמי כללי בהשכלה מאוחרת יותר.
עורכי המחקר כתבו כי יש לעודד את בני הנוער לבלות פחות משלוש שעות ביום מול הטלוויזיה כדי לעזור למנוע בעיות למידה וריכוז. מחקרים נוספים יידרשו כדי לבחון האם עידוד פעילויות אחרות כמו ספורט, מוזיקה או אמנות, יוכל לעזור גם הוא.