חברת iGeo, המתמחה בניתוח סגנון חיים באמצעות פילוח לקוחות והנמנית עם קבוצת "גיאוקרטוגרפיה" מגלה כי מקור המידע המרכזי כיום לתכנון טיול בחו"ל הוא האינטרנט.
iGeo באמצעות Mosaic Israel אפיינה 11 קבוצות צרכנים ו- 40 טיפוסי צרכנים מובהקים באמצעות מידע על 1,950,000 בתי אב בישראל.
מהנתונים עולה שספרי מדריכי טיולים אשר היו פופולאריים לפני 30 שנה איבדו מזוהרם בקרב מרבית קבוצות הצרכנים להוציא את קבוצת "גיל הזהב עם נוחות" (משפחות בדירוג סוציו-אקונומי גבוה עד גבוה מאוד) ו"חרדים" שעדיין חלק קטן מהן משתמש במדריכים.
מידע נוסף נוגע למשרדי הנסיעות. הצרכנים כולם, ברמות שימוש שונות, נוהגים לאסוף מידע באמצעות סוכני הנסיעות. גם השימוש בבני משפחה או חברים פופולארי בקרב המטיילים.
מהפילוח עולה גם באופן מפתיע שכרבע מקבוצת "החרדים" נוהגים אף הם להשתמש באינטרנט, בעוד שרבים אחרים בקבוצה זו אוספים מידע רב יחסית על טיולים בחו"ל באמצעות בני משפחה וחברים.
אינטרנט מול סוכן הנסיעות
מנתוני iGeo)
www.igeo.co.il) עולה שחלק מהמטיילים (28%) מזמינים חופשה בחו"ל באמצעות האינטרנט. עינת זקריה, מנכ"לית iGeo, מציינת שהדבר בולט במיוחד בקרב קבוצות: "נוחות כלכלית", "הסביבה הרוסית" ו"התיישבות לא עירונית" (מושבים, קיבוצים, יישובים כפריים). לדברי זקריה, ההזמנה באמצעות סוכן הנסיעות (34%) עדיין הפופולארית ביותר וכך הדבר בולט בקבוצות: "עושר והשפעה", "גיל הזהב עם נוחות" וכצפוי "גמלאים".
למודעות הפרסום בעיתונות הכתובה יש הענות שבולטת בקרב: :"גמלאים", "דת ולאומיות", "מפרנסים קשיי יום" ו"חרדים".